Migfer 0 Ocak 8, 2010 gönderildi Raporla Share Ocak 8, 2010 gönderildi Cevabı Nisa 101'de: Yeryüzünde dolaştığınız zaman, küfre sapanların size tedirginlik vermesinden korkarsanız, namazı kısaltmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Şu bir gerçek ki, küfre batanlar sizin için açık bir düşmandır. Selam o manada sormamıştım yani madem destek çıkmak anlamını alıyorsak namazın neden cephede tam yapılamıyor. namazın şekilsel olduğu su götürmez. Link to post Sitelerde Paylaş
NOIR 0 Ocak 8, 2010 gönderildi Raporla Share Ocak 8, 2010 gönderildi (düzenlendi) Kimsenin amacı kimseyi bozmak değil ezberbozan. Amaç hakikati ortaya çıkarmak. Eğer şekilsel salat yok diyorsan şu soruları cevaplayacaksın. Bunlar tam da senin sevdiğin tarzda akılla cevabı bulunabilecek sorular. Ayete falan gerek yok cevap vermek için, sadece mantığını kullanıp cevap vereceksin: -Salata durmadan önce abdest alınıyor. Şekilsel salat yok diyenler abdesti alıp vahyi destekleyip, ayakta mı tutuyorsunuz? -Desteklemek-ayakta tutmak 7/24 yapmanız gereken bir şey değil mi, yoksa günde sadece 3 kez destekleyip geri kalan zamanlarda köstekliyor musunuz? Nisa 102'de ise tartışılacak en ufak birşey dahi yok. Ayet gayet açık ve net. Herkes aynı anda namaza durmuyor. Güvenlik açısından bir grup gözcülük yapıyor. Olası bir saldırı durumunda kendilerini savunabilmeleri için namaz kılanlar da silahlarını alıyor. Selam Şimdi benim anladığım namaz salat selam.Şöyle olabilir.Mesela karıkocanın ayrılması durumunda neler yapılacağı ile ilgili bir hukuk vardır kuranda .Bazı şeyler salık verilir.Sonra birden kesilir orta namazdan dem vurulur.Orta namaza dikkat edin gibi bir terim vardır.Karı kocanın arasına arabuluculuk görevi üstlenenlere sesleniyor bence.Arada söz söylerken dosdoğru söyleyin babında. Sonra namaz öncesi abdest almak hatta ne dediğini bilinceye kadar namaza yaklaşmamk .(sarhoşluk durumu gibi)İşte buralardan anladığım kadarı ile namaz salat selam iletişim gibi birşey .doğruya destek vermek.sen sürekli vahye destek anlamında söylüyosun ama bence doruyu desteklemek.Abdest negatif enerjiyi atıp makul bir yaklaşım getirebilmek için gerekli olmalı.Hatta teyemmümde öyle .Bildiğimiz üzere su ve toprak insanın negatif enerjisini alır. Hem bak ben sana en başından söyledim epifun.Ben Gönderdiği şeyin sadece kuran olamayacağına inandığım bir Allahın kuluyum..İnsan gelen bir kitabı kendime değişmez bir öğretici olarak kabul edemem..Kuranı bile Allahın önüne geçiremem ... Kuranı yanlış meallendirmişler.Anlamlar giydirmişler.Buda demektir ki kurana müdahale etmişler.Böyle söyleyen arkadaşları sizlerden çok çok daha manıklı buluyorum.. Hala analatamıyorum kendimi. Ocak 8, 2010 tarihinde ezberbozan tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
NOIR 0 Ocak 8, 2010 gönderildi Raporla Share Ocak 8, 2010 gönderildi o manada sormamıştım yani madem destek çıkmak anlamını alıyorsak namazın neden cephede tam yapılamıyor. namazın şekilsel olduğu su götürmez. Can korkusu olduğu zaman kısa kesebilirsiniz.Siz nerenizden anlıyorsunuz bilmem ki. Kısa kesmek konuşmayıda kısa kesmek anlamında olabilir değil mi ? İnsan can korkusu duyarsa konuşmasını da kısa kesebilir. Link to post Sitelerde Paylaş
epifun 0 Ocak 8, 2010 gönderildi Raporla Share Ocak 8, 2010 gönderildi Şimdi benim anladığım namaz salat selam.Şöyle olabilir.Mesela karıkocanın ayrılması durumunda neler yapılacağı ile ilgili bir hukuk vardır kuranda .Bazı şeyler salık verilir.Sonra birden kesilir orta namazdan dem vurulur.Orta namaza dikkat edin gibi bir terim vardır.Karı kocanın arasına arabuluculuk görevi üstlenenlere sesleniyor bence.Arada söz söylerken dosdoğru söyleyin babında. Sonra namaz öncesi abdest almak hatta ne dediğini bilinceye kadar namaza yaklaşmamk .(sarhoşluk durumu gibi)İşte buralardan anladığım kadarı ile namaz salat selam iletişim gibi birşey .doğruya destek vermek.sen sürekli vahye destek anlamında söylüyosun ama bence doruyu desteklemek.Abdest negatif enerjiyi atıp makul bir yaklaşım getirebilmek için gerekli olmalı.Hatta teyemmümde öyle .Bildiğimiz üzere su ve toprak insanın negatif enerjisini alır. Hem bak ben sana en başından söyledim epifun.Ben Gönderdiği şeyin sadece kuran olamayacağına inandığım bir Allahın kuluyum..İnsan gelen bir kitabı kendime değişmez bir öğretici olarak kabul edemem..Kuranı bile Allahın önüne geçiremem ... Kuranı yanlış meallendirmişler.Anlamlar giydirmişler.Buda demektir ki kurana müdahale etmişler.Böyle söyleyen arkadaşları sizlerden çok çok daha manıklı buluyorum.. Hala analatamıyorum kendimi. Oryantalistlerin ayetlerin tertibiyle ilgili iddiasından bahsediyorsun! Bakara Suresinden 238 ve 239. ayetler ve öncesi… 237 Bir mehir belirlemişseniz ve kadınları hiç dokunmadan boşamışsanız, kesiştiğiniz mehirin yarısını verin. Ancak kadınların vazgeçmesi ile, nikâh bağı elinde bulunan erkeğin durumu müstesna. Erkekler olarak sizin vazgeçmeniz takvaya daha yakındır. Aranızdaki lütufkârlık farkını unutmayın. Allah, yapmakta olduklarını en iyi şekilde görmektedir. 238 Namazları/duaları ve orta namazı/orta duayı koruyun. Tam bir saygıyla Allah'ın huzurunda kıyam edin. 239 Bir korku ve endişe duyarsanız yürüyerek veya binit üzerinde kılın. Güvene kavuştuğunuzda bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı zikredin. Bundan sonraki ayetler de, aile ve mir hukukuna dair bazı hükümler içeriyor. Oryantalistlerin iddiasına göre, bu iki ayet, süregelen belli başlı bir konu arasına, hiçbir anlam bağı bulunmaksızın girmiş yani yerleri burası olamazmış! Senin çıkış noktan da oryantalistlerle aynı aslında. Şekilsel namaz olsa ne işi var bunun burada diyerekten şekilsel namaz olmadığı sonucuna varıyorsun. Namazın Kur’an’da belirtilen amaçlarına bütünlük içinde bak bakalım: Ankebut 45 Kitap'tan sana vahyedileni oku! Namazı yerine getir! Çünkü namaz çirkinliklerden ve kötülüklerden alıkoyar. Elbette ki, Allah'ın zikri/Kur'an'ı daha büyüktür! Allah, neler yaptığınızı biliyor. Namazın amacının kötülüklerden-edepsizliklerden alıkoymak olduğu unutulmazsa, insanlar arası ilişkilerin en yoğun olduğu günün ortasında niçin muhakkak gözetilmesi gerektiğinin altının çizildiği de anlaşılır ve tabi bu ayetin niçin burada olduğu da… Bu ayet de namazın şekilsel olmadığına bir delil sunmuyor gördüğün üzere. Vahye destek vermek değil dediğin gibi "doğruyu desteklemek" olsun salat. Bu sefer durumun daha da vahim. Günde 3 vakit doğruyu destekleyip, geri kalan zamanlarda eğriyi destekliyorsun sanırım!!! Link to post Sitelerde Paylaş
Migfer 0 Ocak 8, 2010 gönderildi Raporla Share Ocak 8, 2010 gönderildi Can korkusu olduğu zaman kısa kesebilirsiniz.Siz nerenizden anlıyorsunuz bilmem ki. Kısa kesmek konuşmayıda kısa kesmek anlamında olabilir değil mi ? İnsan can korkusu duyarsa konuşmasını da kısa kesebilir. asıl şu kuranı sizin nerenizle algıladığınızı çözebilsek bi... bütün islam dünyasının algıladığının tersine başka başka şeyler çıkarıyorsunuz bravo. Link to post Sitelerde Paylaş
epifun 0 Ocak 8, 2010 gönderildi Raporla Share Ocak 8, 2010 gönderildi (düzenlendi) asıl şu kuranı sizin nerenizle algıladığınızı çözebilsek bi... bütün islam dünyasının algıladığının tersine başka başka şeyler çıkarıyorsunuz bravo. Mühim olan bütün İslam dünyasının ne algıladığı değil burada. İslam dünyasının çoğunluğu "Kuran'da şekilsel namaz yok" da diyebilir, çoğunluğun görüşü doğru olacak diye bir kaide yok yani. Buradaki sorun ezberbozanın delilsiz konuşması, kafasına göre takılması. Mantıksal tutarsızlığı fark etmemiş olabilir bir insan ilk başta ama fark edince, kendisine deliller sunulunca geri adım atması gerekir sağduyulu birinin. Ocak 8, 2010 tarihinde epifun tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Migfer 0 Ocak 8, 2010 gönderildi Raporla Share Ocak 8, 2010 gönderildi Mühim olan bütün İslam dünyasının ne algıladığı değil burada. İslam dünyasının çoğunluğu "Kuran'da şekilsel namaz yok" da diyebilir, çoğunluğun görüşü doğru olacak diye bir kaide yok yani. Buradaki sorun ezberbozanın delilsiz konuşması, kafasına göre takılması. Mantıksal tutarsızlığı fark etmemiş olabilir bir insan ilk başta ama fark edince, kendisine deliller sunulunca geri adım atması gerekir sağduyulu birinin. orda dur dostum elbette çoğunluğun dediği doğru değildir. ancak ben apaçık bir nasihatım diyen bir kitapta kapalı semboller aramak ne kadar mantıklıdır? Link to post Sitelerde Paylaş
epifun 0 Ocak 8, 2010 gönderildi Raporla Share Ocak 8, 2010 gönderildi (düzenlendi) orda dur dostum elbette çoğunluğun dediği doğru değildir. ancak ben apaçık bir nasihatım diyen bir kitapta kapalı semboller aramak ne kadar mantıklıdır? Elbette. Gayet haklısın. Bir şeye mecaz denecekse de bunun bir metodolojisi olması gerek. Kafana göre takılırsan, herşey mecaz olabilir ve din diye de birşey kalmaz zaten. Tevil gerektiren bir durum varsa mantıklı olan önce Arapçanın dil özelliğine bakılmasıdır. Mesela "Polis hırsızı ele geçirdi" desem, "eline eldiven geçirmek gibi" anlaşılmaması gerektiğini dile azcık vakıf olan herkes bilir. Demek ki tevile ihtiyacı olduğu düşünülen bir ayet (yani literal anlamı uygun değilse) önce dil bakımından denetime tabi tutulur. Bundan sonra da iç tutarlılığa bakar ve çıkarımını ona göre yaparsın. Örneğin ayetler "Rabbin katı" diyorsa ama başka ayetler de "Allah'ın zaman ve mekandan münezzeh olduğuna" işaret ediyorsa işte o zaman demek ki Rabbin katı Allah'ın içinde bulunduğu bir mekan değil, "ahiret evreni" çıkarımını yaparsın. Çünkü bunun iznini Allah zaman-mekandan münezzeh diyen ayet yoluyla zaten veriyordur. Ama işte tüm bunları yaparken, ezberbozan gibi değil, delillerle yapmak gerek. Aksi taktirde, kafana göre takılırsan sadece saçma sapan bir din çıkmaz, kendinle de çelişir durursun. Ocak 8, 2010 tarihinde epifun tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Afrodit 0 Ocak 8, 2010 gönderildi Raporla Share Ocak 8, 2010 gönderildi İşine geldiği zaman öyle işine gelmediği zaman böyle Nasıl Kuran-ı Kerim'de Müteşabih ayetler olursa Hadislerde de bu vardır Benim anlatmak istediğim o Bana göre Yalnızca Kuran diyenlerin ateistlerden bir farkı yok Al birini vur ötekini Bak güzelim, nick'in netdevil, devil misin , hayır... Mecaz hayatın her yerinde vardır. İşte onu demek istedim, Kuran mushafında yazılı herhangi bir mecazla/müteşabihle sakın Tırmizi efendinin, Buhari bilmem kimin mecazlarını kıyas etme dedim... Ben demiyorum o diyor, hiç uğraşma benzerini yapamazsın diyor, buna benden daha çok sen itibar ediyorsun... Ki benzerini yapamazsın derken başka şeylerden bahsettiğini düşünüyorum ya herneyse... Bak can can, senin o hadislerin varya ana hadisenin anca hadisleri olur... Peygamber birşeyler açıkladıysa, bunlar da o açıklamaları açıklamaya çalışmış ... Kulaktan kulağa oyunu gibi... Bu hadislerin yazarlarından tek bir tanesi bile kendi yazdıklarıyla yüzlerce kez çelişir... Ki zaten onların bile bunları yazdıklarından emin değiliz... Olumlu söz herdaim takdire şayandır, velev ki bir katilden gelsin o söz, gene de önemli değil, yeterki olumlu bir söz olsun... Link to post Sitelerde Paylaş
Afrodit 0 Ocak 8, 2010 gönderildi Raporla Share Ocak 8, 2010 gönderildi Cevabı Nisa 101'de: Yeryüzünde dolaştığınız zaman, küfre sapanların size tedirginlik vermesinden korkarsanız, namazı kısaltmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Şu bir gerçek ki, küfre batanlar sizin için açık bir düşmandır. Selam Selam, Biz tanışıyor muyuz? Profiline baktım çıkaramadım, ama yazılardaki üslubun bana hiç yabancı değil sanki... Hele bir de namaz/salat konusunun ortalığı toz duman edebileceğini söylemişken, tozu dumana katmakta benim kadar tecrübelisin gibi geldi Sevgiler, Link to post Sitelerde Paylaş
ebuhureyre 0 Ocak 8, 2010 gönderildi Raporla Share Ocak 8, 2010 gönderildi Kurandan ayetler getirmenizi istiyorum sizden, ehli sünnet olmam için Kuran'da ne söylenmiş buyrun.. Rabbinin kelimesi (Kur’an) doğruluk ve adalet bakımından tamdır. Onun kelimelerini değiştirebilecek(ekleyebilecek-çıkarabilecek) yoktur. O, hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir. buyrun devam edelim.. umalım ki burda bir sonuca varabilelim, çok tartışma oldu bu konuda, sonuç yok ortada... Bilge Kardeşim, Başlığı sen açtığın için senle tartışmayı yeğlerim...Ve senin cevabını da ilgiyle izleyeceğimi taahhüt ederim.. (Burada diğer kardeşlerime belirtmek isterim ki akademik çalışmalarım dolayısıyla şu sıralar yoğun olduğum için bana yapılan sataşlamaları okuduğum halde cevaplayamadım....) Değerli Bige'm Başlığınla ilk yazın arasındaki ciddi tenakuzu herhalde fark etmişsindir... Hadisleri savunanları buyur ederek başladığın yazın yukarıda... Umarım başlıkla içerik arasındaki çelişkiyi izah ederek başlarsın benizm yazıma vereceğin cevaba... Selametle kal... Link to post Sitelerde Paylaş
Ruslan_Chagaev 0 Ocak 8, 2010 gönderildi Raporla Share Ocak 8, 2010 gönderildi Sevgili bilge, sana şöyle bir soruyla başlamak istiyorum. Bir Ateist sana gelse ve bilgecim ben müslüman olmaya karar verdim, ne yapmam lazım diye sorsa cevabın ne olur? Şu sorudaki asalet ve eginliğe bakın, bence bilgeyogi mort olmuştur Link to post Sitelerde Paylaş
Migfer 0 Ocak 8, 2010 gönderildi Raporla Share Ocak 8, 2010 gönderildi Bak güzelim, nick'in netdevil, devil misin , hayır... Mecaz hayatın her yerinde vardır. İşte onu demek istedim, Kuran mushafında yazılı herhangi bir mecazla/müteşabihle sakın Tırmizi efendinin, Buhari bilmem kimin mecazlarını kıyas etme dedim... Ben demiyorum o diyor, hiç uğraşma benzerini yapamazsın diyor, buna benden daha çok sen itibar ediyorsun... Ki benzerini yapamazsın derken başka şeylerden bahsettiğini düşünüyorum ya herneyse... Bak can can, senin o hadislerin varya ana hadisenin anca hadisleri olur... Peygamber birşeyler açıkladıysa, bunlar da o açıklamaları açıklamaya çalışmış ... Kulaktan kulağa oyunu gibi... Bu hadislerin yazarlarından tek bir tanesi bile kendi yazdıklarıyla yüzlerce kez çelişir... Ki zaten onların bile bunları yazdıklarından emin değiliz... Olumlu söz herdaim takdire şayandır, velev ki bir katilden gelsin o söz, gene de önemli değil, yeterki olumlu bir söz olsun... sn ycoskun verdiğin örnekler yanlış önce gittin bir tabloyu örnek verdin sonra bir nickten bahsediyorsun. öyle bir örnek vermelisin ki o şey apaçık olduğunu söyleyecek nasihat olduğunu söyleyecek ondan sonra amenna ama alakasız örnekler veriyorsun ben oğluma bir yazı bıraksam ve desem ki oğlum ben ölüyorum bu sana nasihatım. her şeyi anlayasın diye açık açık yazdım. bunu dedikten sonra oğlumun ASIL/İLK ANLAŞILAN anlamdan başka bir anlam araması mantıklımıdır. gözden kaçırdığın nokta bu! zaten herhangi bir eserde nerede mecaz olup olmadığı rahatlıkla anlaşabilir. Link to post Sitelerde Paylaş
Afrodit 0 Ocak 8, 2010 gönderildi Raporla Share Ocak 8, 2010 gönderildi sn ycoskun verdiğin örnekler yanlış önce gittin bir tabloyu örnek verdin sonra bir nickten bahsediyorsun. öyle bir örnek vermelisin ki o şey apaçık olduğunu söyleyecek nasihat olduğunu söyleyecek ondan sonra amenna ama alakasız örnekler veriyorsun ben oğluma bir yazı bıraksam ve desem ki oğlum ben ölüyorum bu sana nasihatım. her şeyi anlayasın diye açık açık yazdım. bunu dedikten sonra oğlumun ASIL/İLK ANLAŞILAN anlamdan başka bir anlam araması mantıklımıdır. gözden kaçırdığın nokta bu! zaten herhangi bir eserde nerede mecaz olup olmadığı rahatlıkla anlaşabilir. O nasihatın anlaşılıp anlaşılamaması o nasihatı bırakanla nasihatı alan arasındadır, bize ne? Link to post Sitelerde Paylaş
Migfer 0 Ocak 8, 2010 gönderildi Raporla Share Ocak 8, 2010 gönderildi netdevil örneğine ithafen burada bu kişinin şeytan olmadığı açıktır. bu şekilde anlayabiliriz. ancak bir metinde devil kelimesini 10 kişiden 9'u şeytan olarak anlıyorsa sadece o 1 kişi mecaz olarak anlıyorsa orada problem vardır... ve o metin açık olduğunu söylüyorsa... ; Link to post Sitelerde Paylaş
Migfer 0 Ocak 8, 2010 gönderildi Raporla Share Ocak 8, 2010 gönderildi O nasihatın anlaşılıp anlaşılamaması o nasihatı bırakanla nasihatı alan arasındadır, bize ne? nasihatın yanlış anlaşılması durumunu diyorsun heralde ? ancak şunu bil ki kuran hiç de senin dediğin gibi anlaşılmadı. şimdi islamın yanlışları günyüzüne çıkınca senin gibi tatlı-su müslümanları türedi. her şeye mecaz demeye başladılar. binlerce islam alimi geçti(gazali vs.) hepsi enine boyuna inceledi kuranı onlar mecaz olduğunu anlamamışsa kuran bu yüzyılın insanları için gönderildi sana göre ancak çok eskileri bırak 50 sene önce sizlerden yoktu. sizlere kuranın tokat gibi cevabı var! APAÇIK. netdevil örneğine ithafen şeklinde başlıyan mesajımı okursan daha iyi anlarsın sanıyorum. bir de şekilsel namaz hakkındaki yorumlarını da bekliyorum çok köşeye sıkıştırmak gibi olmazsa Link to post Sitelerde Paylaş
Afrodit 0 Ocak 8, 2010 gönderildi Raporla Share Ocak 8, 2010 gönderildi (düzenlendi) netdevil örneğine ithafen burada bu kişinin şeytan olmadığı açıktır. bu şekilde anlayabiliriz. ancak bir metinde devil kelimesini 10 kişiden 9'u şeytan olarak anlıyorsa sadece o 1 kişi mecaz olarak anlıyorsa orada problem vardır... ve o metin açık olduğunu söylüyorsa... ; İşte o farkı görüp de kendine karşı duran milyarlarca insana rağmen bildiğini ölümüne söyleyene Peygamber denir. O bir kişi, odur. Sen milyarlar bir Allah'ın ardından giderken, tersine gidensin, sorun sende mi? Elbette değil. Ateist oldun, çünkü kendince haklısın. Ve haklı olduğun şey uğruna yolunu değiştirdin. Bin kişi sana yanlış yoldasın diyebilir, ama sen açıkça ortada olan bir gerçeği bu insanlara anlatamıyorsun. Yok hani nerde diyorsun, var işte diyorlar... Apaçık diyorsun, sence olmadığı aşikar, ama var diyor milyarlarca insan... Apaçıkmışmış, elma binlerce yıl ağaçtan yere düştü de sadece bir kişi bunun ne anlama geldiğini haykırdı. Milyonlarca insan dünyayı gezdi ama sadece biri korkmadan dünya yuvarlak dedi... Bazen apaçık olan şey korkularımız, ya da umursamazlıklarımız nedeniyle görmezden gelinir... Ocak 8, 2010 tarihinde ycoskun tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Migfer 0 Ocak 8, 2010 gönderildi Raporla Share Ocak 8, 2010 gönderildi İşte o farkı görüp de kendine karşı duran milyarlarca insana rağmen bildiğini ölümüne söyleyene Peygamber denir. O bir kişi, odur. Sen milyarlar bir Allah'ın ardından giderken, tersine gidensin, sorun sende mi? Elbette değil. Ateist oldun, çünkü kendince haklısın. Ve haklı olduğun şey uğruna yolunu değiştirdin. Bin kişi sana yanlış yoldasın diyebilir, ama sen açıkça ortada olan bir gerçeği bu insanlara anlatamıyorsun. Yok hani nerde diyorsun, var işte diyorlar... Apaçık diyorsun, sence olmadığı aşikar, ama var diyor milyarlarca insan... Apaçıkmışmış, elma binlerce yıl ağaçtan yere düştü de sadece bir kişi bunun ne anlama geldiğini haykırdı. Milyonlarca insan dünyayı gezdi ama sadece biri korkmadan dünya yuvarlak dedi... Bazen apaçık olan şey korkularımız, ya da umursamazlıklarımız nedeniyle görmezden gelinir... hala alakasız örnekler veriyorsun bu bilim değil KANITLANABİLİR OLGU değil. bu insanların kurtulması için İNSANLIĞA gönderilmiş bir NASİHAT. açık olduğunu iddia ediyor. bu yüzden bilimle alakalı örnek verince alakasız örnek oluyor bilimin böyle iddiaları yoktur. aksine kapalıdır bilim. anlayabilmek için belli bir öğretim alman gerekir. şimdi muhtemelen sen bizim görmediğimizi gördüğün için kendini bizden farklı görüyorsundur soruyorum sana biz aptal mıyız? sonsuz cehennem azabına rağmen inkar edelim elimizde yeterli kanıt olmadan? "Bazen apaçık olan şey korkularımız, ya da umursamazlıklarımız nedeniyle görmezden gelinir..." demişsin. umursamaz değiliz çünkü buradayız araştırıyoruz. korkularımız kısmında ise ibre sana dönüyor. çünkü tehdit edilen biziz korktuğu için inanıyor çoğu insan. islam hint öğretileri gibi barışçı olsaydı tehdit etmeseydi eyvallah ancak sen açık şekilde şiddet içeren, tehdit eden erkeklere yazılmış kadını ezen matematik hatası olan bir kitabı kabul ediyorsun. bunun nedeni cehennem korkusudur. korkan biz değiliz dindeki sapıklıkları görüp dinden çıkmaya korkan tatlı-su müslümanlarıdır! hala apaçık diyorsun. ben ateist değilim sadece dinsizim. apaçık bir kitap ama senin anladığın gibi anlayan insanlar çok az ve onlarda şu son 50 yılda türedi. ondan önce gayet anlaşılması gerektiği gibi anlaşılıyordu islam! sen islamın içinde kıvırma mekanizmasıyla kalıyorsun bir kere islamın dışından bakabilsen dinden çıkarsın bunun APAÇIK KANITI nedir biliyor musun? o mitolojik öyküleri reddetmendir. halbuki onların içinde olsan aynı mecazi kıvırma mekanizması ile de savunabilirsin. ancak muhammede şükürler olsun ki sizin yolunuzu tıkamış... Link to post Sitelerde Paylaş
epifun 0 Ocak 8, 2010 gönderildi Raporla Share Ocak 8, 2010 gönderildi (düzenlendi) nasihatın yanlış anlaşılması durumunu diyorsun heralde ? ancak şunu bil ki kuran hiç de senin dediğin gibi anlaşılmadı. şimdi islamın yanlışları günyüzüne çıkınca senin gibi tatlı-su müslümanları türedi. her şeye mecaz demeye başladılar. binlerce islam alimi geçti(gazali vs.) hepsi enine boyuna inceledi kuranı onlar mecaz olduğunu anlamamışsa kuran bu yüzyılın insanları için gönderildi sana göre ancak çok eskileri bırak 50 sene önce sizlerden yoktu. sizlere kuranın tokat gibi cevabı var! APAÇIK. netdevil örneğine ithafen şeklinde başlıyan mesajımı okursan daha iyi anlarsın sanıyorum. bir de şekilsel namaz hakkındaki yorumlarını da bekliyorum çok köşeye sıkıştırmak gibi olmazsa Bir de Kuran'ın insanı kendiyle yüzleştiren boyutu var. Aslında hayattaki herşey öyle değil mi? "Kadınlar sizin tarlanızdır" Bak bu ayet apaçık. Herkes anlayabilir, değil mi? Buradaki olay okuyucunun kendini ne olarak gördüğüyle (psikolojisiyle, kişiliğiyle) de ilintili. Maço bir bakış açısıyla okuyan bir erkek kadını mal olarak görür. Sexomanyak bir adam kendini traktör görür. Aklıselim biri okuduğunda tarla= ürün alınacak yer, "kadın tarla ise demek ki ben de tohumum" olarak görür. Görüyorsun di mi bi ifadenin insanı kendiyle nasıl yüzleştirmeye kadir olduğunu? Ayet apaçık... İşte bu noktada akıl devreye girmelidir. Tüm şıkları gözden geçirir, sağlıklı ve tutarlı olan çıkarımın hangisi olduğunu bulursun. Sağlıklı olanı bulmazsan mı ne olur? Akılsızlığının cezasını çeker ve hayatını rezillik içinde yaşarsın. Herkese ne hak ettiyse o... Bu arada mümin korktuğu için inanmaz, inandığı için korkar. Selam Ocak 8, 2010 tarihinde epifun tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Migfer 0 Ocak 8, 2010 gönderildi Raporla Share Ocak 8, 2010 gönderildi Bir de Kuran'ın insanı kendiyle yüzleştiren boyutu var. Aslında hayattaki herşey öyle değil mi? "Kadınlar sizin tarlanızdır" Bak bu ayet apaçık. Herkes anlayabilir, değil mi? Buradaki olay okuyucunun kendini ne olarak gördüğüyle (psikolojisiyle, kişiliğiyle) de ilintili. Maço bir bakış açısıyla okuyan bir erkek kadını mal olarak görür. Sexomanyak bir adam kendini traktör görür. Aklıselim biri okuduğunda tarla= ürün alınacak yer, "kadın tarla ise demek ki ben de tohumum" olarak görür. Görüyorsun di mi bi ifadenin insanı kendiyle nasıl yüzleştirmeye kadir olduğunu? Ayet apaçık... İşte bu noktada akıl devreye girmelidir. Tüm şıkları gözden geçirir, sağlıklı ve tutarlı olan çıkarımın hangisi olduğunu bulursun. Sağlıklı olanı bulmazsan mı ne olur? Akılsızlığının cezasını çeker ve hayatını rezillik içinde yaşarsın. Herkese ne hak ettiyse o... Bu arada mümin korktuğu için inanmaz, inandığı için korkar. Selam sağlıklı ve tutarlı olan şıkkı araman mümin olman nedeniyledir. o verdiğin ayet çok önemli değil. uygulanabilir özelliği olan ayetler önemli onların yanlış anlaşılmaya müsait olmaması gerekiyor ancak tatlı- su müslümanları onlara da mecaz diyor. bütün kitap mecaz evet! ancak kadınlar sizin tarlalarınızdır ifadesi iyelik içeriyor. devamında onlara dilediğiniz gibi yaklaşın diyor bunlar çok ilginç ayetler ve ben müslüman bayanları anlamıyorum. nasıl kabul ediyorlar. hele nisa suresi facia. hitaplar "ey mümin kadınlar" diye yapılmamış da "kadınlarınız" diye yapılmış... Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts