Jump to content

Hadisleri savunanlar buyrun...


Recommended Posts

Ateist değilim. Ama iyi birşey gördümü kendini o kalıbın içine sokmaya çalışan insanlar her toplumda,her grupta oluyor :) Ama islam her zaman saçma gelmiştir bana.Araplar islamı yanlış yaşıyor diyorsunuz ya,eğer bir din yanlış anlaşılmayla bu kadar vahşete katliamlara sebep olabiliyorsa vardır bir yerde problem.Çünkü donkişotun dediği gibi sonuçta onlar kendi dillerinde okuyor bu kitabı.Eee apaçık bir kitap olduğuna göre demek ya onlar harbiden aptaldan da öte varlıklar yada kuran gerçekten apaçık bir kitap değil ki kendi dillerinde okuyan insanlar bile anlayamıyor.

kendi dilleri derken??

afedersin kuranda hareke var mıydı?? arap denen o bedeviler harekesiz okuyabiliyor mu kuranı??

yapma mawish onlarda çeviriyle alıyor kuranı, onlarda hadis kurtarmak için yalan yanlış okuyor kuranı...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 320
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

ee kardeşim o zaman yokmu bu kuranı olduğu gibi okuyabilen.Müslümanlar dinlerini tam anlamıyla öğrenebilmek için kırk dereden su getirmelerimi gerekiyor.Elmali hamdi başka diyor yaşar nuri başka diyor diyanet çevirileri başka diyor.

Neyse ben susayım kardeş.Deist halimle mutluyum huzurluyum ve uykuluym en iyisi uyuyim ben :) iyi sabahlar sana :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

kendi dilleri derken??

afedersin kuranda hareke var mıydı?? arap denen o bedeviler harekesiz okuyabiliyor mu kuranı??

yapma mawish onlarda çeviriyle alıyor kuranı, onlarda hadis kurtarmak için yalan yanlış okuyor kuranı...

İlginç olan şu ki APAÇIK oldugu iddia edilen kitabı kendi dillerinde okuyanlar bile anlayamıyorlar. Öyle ki kitabın ilk hali harekesiz. Noktalamalar çook sonradan konuyor kur'ana. Bu ne komikliktir yahu? Alemlere rahmet olan kitaba bak sen.

Link to post
Sitelerde Paylaş

epifuncuğum..

Namazın ön şartları:

Nisa Suresi 43 Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar, cünüp iken de -yolculuk hali müstesna- yıkanıncaya (gusül edinceye, boy abdesti alıncaya) kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculuktaysanız, biriniz ayak yolundan gelmiş, yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinizi ve ellerinizi sıvazlayın. Allah affedici, bağışlayıcıdır.

Maide Suresi 6 Ey iman edenler! Namaza kalktığınızda; Yıkayınız: yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi. Sıvazlayınız: başınızı ve topuklara kadar ayaklarınızı. Eğer cünüp iseniz temizlenin. Eğer hasta veya yolculukta iseniz, veya biriniz ayak yolundan geldi ise, ya da kadınlara dokunduysanız, ve de su bulamamışsanız: Temiz bir toprakla yüzünüzü ve ellerinizi sıvazlayın. Allah size zorluk çıkarmak istemez. Allah sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor. Umulur ki; şükredersiniz.

Özellikle maide 6 ayet abdesti detaylı bir şekilde anlatıyor .Bunda hemfikiriz.

Bakara 144 Biz senin, yüzünün habire göğe doğru çevrildiğini elbette görüyoruz. Hoşlanacağın bir kıbleye seni elbette döndüreceğiz. Artık yüzünü Mescid-i Haram yönüne çevir. Nerede olsanız yüzünüzü Mescid-i Haram yönüne döndürün. Kendilerine kitap verilenler, onun, Rablerinden bir gerçek olduğunu çok iyi bilirler. Allah onların yapıp ettiklerinden habersiz değildir.

Burada namazla ilgili hiç bir ibare yok.

Araf 31 Ey âdemoğulları! Tüm mescitlerde süslü, güzel giysilerinizi kuşanın. Yiyin, için fakat israf etmeyin. Allah israf edenleri sevmez.

Bu ayet de namazdan bahsetmiyor.Yiyin için israf etmeyin diyen bir yaeti nasıl namaz delili olarak getirebiliyorsun anlamış değilim.Bu mescit alevilerin mescidine benziyor.Süslü güyünüp cem evlerinde yemekler eşliğinde semah yaparlar kaynaşıp hasbihal olup evlerine dönerler.

Bakara 125 Kabe'yi halk için bir odak noktası ve bir güven yeri kıldık. İbrahim'in makamını bir namaz yeri olarak kullanın. "Ziyaretçiler, kendini ibadete verenler ve eğilip secde edenler için ikiniz Evimi temiz tutun," diye İbrahim ve İsmail'i görevlendirmiştik.

Hani namazın detayı ?

Eğilip secde edenler diyor.Başka bir ayet güneş ve ayın secdesinden bahsederken neden eğilip secde ediyorlar demez.Secde kurallara uyum sağlamaktır.

Nisa 103 Namazı/duayı tamamlayınca, artık Allah'ı ayakta, oturarak, yan yatmışken anın. Sükûnet bulduğunuzda, namazı/duayı tam bir biçimde yerine getirin. Namaz/dua, müminler üzerine vakti belirlenmiş bir farz olmuştur.

Yine aynı şey namaz sonrası yapılan şeyler şekil olarak belli ayakta oturarak ve yan yatmışken Allah 'ı anmak ama namaz sırasında yapılan hiç bir detay yok.Vakti belirlenmiş demek dosdoğru kılın demek namazın şeklini vermemek bumu açıklık ?

Hud 114 Gündüzün iki tarafında, gecenin yakınlarında namaz kıl. Güzellikler çirkinlikleri giderir.

Gündüzün iki tarafı gecenin yakınlarında namaz kılacağız evet de .Namazı dosdoğru kılın diyen ayetleri nereye uyduracağız ?

Namazı dosdoğru kılın gündüzün iki vaktinde geceye yakın olan yerinde namaz kıl.Bu ne kadar açıklayıcı geliyor sana ?

Maide 6 abdesti ne güzel detaylı vermiş .Sen şimdi bunları detay olarak verdiğini mi sanıyorsun ?

Ta-Ha 14 "Hiç kuşkulanma ki ben Allah'ım! İlah yoktur benden başka! O halde bana ibadet et ve namazını/duanı, beni hatırlayıp anmak için yerine getir."

Hani içerik ? Yine dua (eylem)ile karışık bir namaz tanımı.

Bakara 45 Güçlüklere karşı direnerek sabır ve namazla yardım isteyiniz. Elbette bu, halka ağır gelir; ancak saygılı olanlar hariç.

Evet burada dişe dokunur bir namaz tanımı var ama senin anladığın değil benim anladığım namaz..

Nisa Suresi 43 “... ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın”

Namaz eğer insanlara karşı değilde Allah 'a karşı yapılan bir ibadetse ; Allah zaten kişinin niyetini ve ne demek istediğini bilir.Neden ne dediğinin bir önemi olsun ki ?Kişinin takvasıdır önemli olan..

Sonuç olarak şekilsel namaza örtüşmesede sizin kabul ettiğini iki kelime var ruku ve secde.

Secdeyi ağaçlar dağlar taşlar için de kullanmış kuran .Güneş nasıl secde ediyor ayetler eşliğinde bana açıklamanı söyledim ama duymazdan geliyorsun.Ezberden ayetleri yapıştır git.Bu ne beni nede diğer samimi arayışçıları tatmin etmeye yetmez..

Son olarak namaz İbrahim peygamberden beri bilinen bir ibadet, ayetlerle de tescilli. Buna kanıt olarak Yahudilerin özel günleri olan Roş Haşana ve Yom Kipur'da Kudüs’e doğru kıyama durup secde etmelerini gösterebiliriz.

Kıyam, rüku ve secde zaten evrensel hareketlerdir; İslam'dan haberdar olmayan bir Amerikalıya bile "bowing" ve "prostrating" dediğinde sana ne yapacağını gösterecektir.

Ayrıca Kitabı Mukaddes'te de çeviri yaparken çarpıtılmasına rağmen rüku ve secde etmek vardır. Aşağıdaki linkten gerçekleri öğrenebilirsiniz:

Mez.95: 6 Gelin, yaratıcı Rab'bin önünde secdeye, rukuya varıp diz çökelim.

Siz o derece kurancısınız ki doğruyu gösteren hadisleri bile reddederken .Başka yazışmalarda asla referans almayacağınız kitabu mukaddes ayetlerini şekilsel namazı dayatmak için ,sırf inadınız yüzünden meşru olarak alabiliyorsunuz.

Sizinkisi yanlızca kuran değil.

Qur'an + Kitabı mukaddes...En azından namaz mevzusuna bu böyle epifuncuğum.

Güneş nasıl secdeye varıyor .Ayetler güneşin secdesini nasıl tescil ediyor cevabını bekliyorum .

Link to post
Sitelerde Paylaş

epifuncuğum..

Özellikle maide 6 ayet abdesti detaylı bir şekilde anlatıyor .Bunda hemfikiriz.

Burada namazla ilgili hiç bir ibare yok.

Bu ayet de namazdan bahsetmiyor.Yiyin için israf etmeyin diyen bir yaeti nasıl namaz delili olarak getirebiliyorsun anlamış değilim.Bu mescit alevilerin mescidine benziyor.Süslü güyünüp cem evlerinde yemekler eşliğinde semah yaparlar kaynaşıp hasbihal olup evlerine dönerler.

Hani namazın detayı ?

Eğilip secde edenler diyor.Başka bir ayet güneş ve ayın secdesinden bahsederken neden eğilip secde ediyorlar demez.Secde kurallara uyum sağlamaktır.

Yine aynı şey namaz sonrası yapılan şeyler şekil olarak belli ayakta oturarak ve yan yatmışken Allah 'ı anmak ama namaz sırasında yapılan hiç bir detay yok.Vakti belirlenmiş demek dosdoğru kılın demek namazın şeklini vermemek bumu açıklık ?

Gündüzün iki tarafı gecenin yakınlarında namaz kılacağız evet de .Namazı dosdoğru kılın diyen ayetleri nereye uyduracağız ?

Namazı dosdoğru kılın gündüzün iki vaktinde geceye yakın olan yerinde namaz kıl.Bu ne kadar açıklayıcı geliyor sana ?

Maide 6 abdesti ne güzel detaylı vermiş .Sen şimdi bunları detay olarak verdiğini mi sanıyorsun ?

Hani içerik ? Yine dua (eylem)ile karışık bir namaz tanımı.

Evet burada dişe dokunur bir namaz tanımı var ama senin anladığın değil benim anladığım namaz..

Namaz eğer insanlara karşı değilde Allah 'a karşı yapılan bir ibadetse ; Allah zaten kişinin niyetini ve ne demek istediğini bilir.Neden ne dediğinin bir önemi olsun ki ?Kişinin takvasıdır önemli olan..

Sonuç olarak şekilsel namaza örtüşmesede sizin kabul ettiğini iki kelime var ruku ve secde.

Secdeyi ağaçlar dağlar taşlar için de kullanmış kuran .Güneş nasıl secde ediyor ayetler eşliğinde bana açıklamanı söyledim ama duymazdan geliyorsun.Ezberden ayetleri yapıştır git.Bu ne beni nede diğer samimi arayışçıları tatmin etmeye yetmez..

Siz o derece kurancısınız ki doğruyu gösteren hadisleri bile reddederken .Başka yazışmalarda asla referans almayacağınız kitabu mukaddes ayetlerini şekilsel namazı dayatmak için ,sırf inadınız yüzünden meşru olarak alabiliyorsunuz.

Sizinkisi yanlızca kuran değil.

Qur'an + Kitabı mukaddes...En azından namaz mevzusuna bu böyle epifuncuğum.

Güneş nasıl secdeye varıyor .Ayetler güneşin secdesini nasıl tescil ediyor cevabını bekliyorum .

işte oralar mecaz.

neden güneş secde edemez bu yüzden mecaz anlamı arayabilirsin ancak her ayette mecaz aranmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateist değilim. Ama iyi birşey gördümü kendini o kalıbın içine sokmaya çalışan insanlar her toplumda,her grupta oluyor :) Ama islam her zaman saçma gelmiştir bana.Araplar islamı yanlış yaşıyor diyorsunuz ya,eğer bir din yanlış anlaşılmayla bu kadar vahşete katliamlara sebep olabiliyorsa vardır bir yerde problem.Çünkü donkişotun dediği gibi sonuçta onlar kendi dillerinde okuyor bu kitabı.Eee apaçık bir kitap olduğuna göre demek ya onlar harbiden aptaldan da öte varlıklar yada kuran gerçekten apaçık bir kitap değil ki kendi dillerinde okuyan insanlar bile anlayamıyor.

İnanılmaz derecede saflık belirtisi.

Bu kafayla Bilim'e de yanlış gözüyle bakılabilir. Neden? Çünkü atom bombası yaparak milyonlarca insanı aynı anda katletmeye yarayan

bilgiyi bize imkanlı hale getirdi.

Hala anlamayacak mısınız? Sorun ne Din'de ne Bilim'de. Sorun İnsanların kendilerinde.

Apaçıklık konusu yanlış anlaşılıyor. Aşağıdaki Ali-imran 7'yi okursan anlarsın. belki...

Kitap'ı sana indiren O'dur: Onun ayetlerinden bir kısmı muhkemlerdir ki; onlar Kitap'ın anasıdır. Diğer ayetlerse müteşâbihlerdir. Şu var ki, kalplerinde bir eğrilik ve bozukluk bulunanlar, fitne aramak, onun yorumuna öncelik tanımak için Kitap'ın sadece müteşâbih kısmının ardına düşerler. Onun tevilini ise bir Allah bilir, bir de ilimde derinleşmiş olanlar. Bunlar, "Ona inandık, hepsi Rabbimizin katındandır." derler. Gönül ve akıl sahiplerinden başkası gereğince düşünemez.

Link to post
Sitelerde Paylaş

işte oralar mecaz.

neden güneş secde edemez bu yüzden mecaz anlamı arayabilirsin ancak her ayette mecaz aranmaz.

Güneş elbetteki secde halindedir.Doğa kendisine hangi görevi yüklemişse harfiyyen uyar.Üzerine düşen vazifeyi yapmaktan başka hiç bir amacı yoktur.Hayvanarda aynı secdeyi yaparlar.Birer ölümlü gibi doğa kanunlarına uyum sağlayıp yeniden topara dönerler.

İnsanların da bazıları secde ederler.Kendilerine verilenden fazlasını istemez.Mal biriktirmez.Dünyada ebediyyen kalmıyacağını bilip ona göre iki günlük hayatını sevgi ve barış içerisinde yaşamak için didinirler.Zalimin karşısında durular.Zülme göz yummazlar.

Çünkü insan sosyal bir yaratıktır.Birbirimize destek olarak bize bahşedilen hayat nimetine şükretmemiz gerekiyor.

Ama bazı insanlar burada geçici bir süre kalacağını unutur.Dünyalık yığma sevdasına kapılır.Bu amaç için kimin hakkını çiğnediğine hiç önem vermez.Nefsine tapınır.İnsanlığa izler bırakan bir ilah olmak ister.Liste uzar gider.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Güneş elbetteki secde halindedir.Doğa kendisine hangi görevi yüklemişse harfiyyen uyar.Üzerine düşen vazifeyi yapmaktan başka hiç bir amacı yoktur.Hayvanarda aynı secdeyi yaparlar.Birer ölümlü gibi doğa kanunlarına uyum sağlayıp yeniden topara dönerler.

İnsanların da bazıları secde ederler.Kendilerine verilenden fazlasını istemez.Mal biriktirmez.Dünyada ebediyyen kalmıyacağını bilip ona göre iki günlük hayatını sevgi ve barış içerisinde yaşamak için didinirler.Zalimin karşısında durular.Zülme göz yummazlar.

Çünkü insan sosyal bir yaratıktır.Birbirimize destek olarak bize bahşedilen hayat nimetine şükretmemiz gerekiyor.

işte bu dediğin insan el-ilah denen puta inanmıyorsa sonsuz azapta. zaten çelişki burada. reformcuların inanılmaz körlüğü kısmındaki 2. eleştiriye cevap ver bakayım.

bizim isyanımız iyi insan olmaya ahlaka değil.

yanlışlarla dolu bir kitabı mecaz var diyerek doğru yapmaya çalışmanızda.

Link to post
Sitelerde Paylaş
gönderildi (düzenlendi)

işte oralar mecaz.

neden güneş secde edemez bu yüzden mecaz anlamı arayabilirsin ancak her ayette mecaz aranmaz.

işte dediğin gibi birşey yapılamıyorsa mecaz aranır. aferin öğreniyorsun.

bu arada secde ne demek onu bilmek gerek secde hükümranlığı kabul etmek demektir.

mecaz felan yok güneş yörüngesinden sapmaz.

tarihinde BilgeYoda tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

işte bu dediğin insan el-ilah denen puta inanmıyorsa sonsuz azapta. zaten çelişki burada. reformcuların inanılmaz körlüğü kısmındaki 2. eleştiriye cevap ver bakayım.

bizim isyanımız iyi insan olmaya ahlaka değil.

yanlışlarla dolu bir kitabı mecaz var diyerek doğru yapmaya çalışmanızda.

Honolulu sen safmısın kardeşim ?

Size kitabı dayatan kim benim gibiler mi ?

Bizim yaptığımız sadce savunma.Siz belden aşağı saldırdıkça doğru bildiğimizi savunma hakkına sahibiz.

Sen istersen gazoz kapağına inan bana ne kardeşim.İnanmadığı bir kitabı bir kişiyi karalayıp uydurup ipe dizen bir zihniyetin açıklarını göz önüne sermeye çalışıyoruz.Bu forum düşünce forumudur.Din yada dinsizlik dayatma yeri değil.Adı üstünde ateizm ve din internet sitesi .

Link to post
Sitelerde Paylaş

İlginç olan şu ki APAÇIK oldugu iddia edilen kitabı kendi dillerinde okuyanlar bile anlayamıyorlar. Öyle ki kitabın ilk hali harekesiz. Noktalamalar çook sonradan konuyor kur'ana. Bu ne komikliktir yahu? Alemlere rahmet olan kitaba bak sen.

:) cahilliğin lüzumu yok dönemin arapçasında(bedevilerin kullandığı dilde değil) hareke felan yoktur. kuran ezbere okunur.

mavish kuranı hiçmi okuyan yok demiş, var işte okuyoruz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

düşün diyor, aklet diyor.

beynin olmadan mı düşüneceksin, akledeceksin???

hem dönem insanı beyinden ne anlayacaktı??

Evete düşün diyor ama hangi organla düşün diyor hiç kuranı açıp baktınmı gelmiş burda bik bik edip duruyorsun.Düşünme organını kalp sanıyor arabın allahı.

Araf 179 Velekad żera/nâ licehenneme keśîran mine-lcinni vel-ins(i)(s) lehum kulûbun lâ yefkahûne bihâ velehum a’yunun lâ yubsirûne bihâ velehum âżânun lâ yesme’ûne bihâ© ulâ-ike kel-en’âmi bel hum edall(u)© ulâ-ike humu-lġâfilûn(e)

Andolsun ki biz, cinlerin ve insanların çoğunu cehennem için yarattık; onların kalpleri vardır; düşünmezler onunla; gözleri vardır, görmezler o gözlerle; kulakları vardır, duymazlar o kulaklarla. Onlar dört ayaklı hayvanlara benzerler, hatta daha da sapıktır onlar. Onlardır gaflette kalanların ta kendileri.

Ayetteki yefkahune sözcüğü '' fıkıh'' kelimesinden türetilmedir. Fıkıh,ın türkçe anlamı '' yorum'' yapmak demektir. Zaten bunda dolayı kuran ve hadislerden yapılan yorumlara yani islam ilmihallerine '' fıkıh kitapları''denir.

Bilim çok açık ve net bir şekilde kalbin sadece kan pompaladığını,düşünme,akletme,hissetme organın beyin olduğunu söylüyor. Yani arabın allahı daha önce söylediğim gibi beyin denen bir organdan haberi yok,zır cahil

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evete düşün diyor ama hangi organla düşün diyor hiç kuranı açıp baktınmı gelmiş burda bik bik edip duruyorsun.Düşünme organını kalp sanıyor arabın allahı.

Araf 179 Velekad żera/nâ licehenneme keśîran mine-lcinni vel-ins(i)(s) lehum kulûbun lâ yefkahûne bihâ velehum a’yunun lâ yubsirûne bihâ velehum âżânun lâ yesme’ûne bihâ© ulâ-ike kel-en’âmi bel hum edall(u)© ulâ-ike humu-lġâfilûn(e)

Andolsun ki biz, cinlerin ve insanların çoğunu cehennem için yarattık; onların kalpleri vardır; düşünmezler onunla; gözleri vardır, görmezler o gözlerle; kulakları vardır, duymazlar o kulaklarla. Onlar dört ayaklı hayvanlara benzerler, hatta daha da sapıktır onlar. Onlardır gaflette kalanların ta kendileri.

:) yüreğinin sesini dinle deriz bazen donkilot, yüreğinin sesini biraz dinle.

dün o kadar konuştuk aynı tas, aynı hamam.

Müslüman olcam dedin onuda yapmadın ikiyüzlüsün. :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

epifuncuğum..

....

Siz o derece kurancısınız ki doğruyu gösteren hadisleri bile reddederken .Başka yazışmalarda asla referans almayacağınız kitabu mukaddes ayetlerini şekilsel namazı dayatmak için ,sırf inadınız yüzünden meşru olarak alabiliyorsunuz.

Sizinkisi yanlızca kuran değil.

Qur'an + Kitabı mukaddes...En azından namaz mevzusuna bu böyle epifuncuğum.

Güneş nasıl secdeye varıyor .Ayetler güneşin secdesini nasıl tescil ediyor cevabını bekliyorum .

Ezberbozancığım,

Söylediklerine hem hayret ediyorum hem de gülüyorum çünkü gerçekten bazen mantık sınırlarını zorluyorsun. :blink:

Salatın İbrahim’den beri uygulandığını Kur’an söylemiyor mu?

Senin saçma mantığınla sen de lügatçısın.

Bazı kelimelerin anlamını sözlükten öğreniyorsun.

Ne anlatmak istediğimi herkes anladı.

Bowing- prostrating kelimeleri yabancı dilde bile var!

Evrensel kelimeler bunlar.

Nasıl “yürü” dediğimde bir bacağını diğer bacağının önüne atman gerektiğini biliyor ve ileri doğru adım atıyorsan, “secde et” dendiğinde sadece bir Müslüman değil bir Yahudi yahut bir Hıristiyan bile bunun ne manaya geldiğini biliyor. Kitabı Mukaddes’ten örnek vermemin nedeni elbette budur!

Ayrıca güneşin secde etmesinin ne anlama geldiğini de ilkokul çağına gelmiş bir çocuk bile anlar.

Honululu güzel söylemiş “İşte oralar mecaz. Neden? Güneş secde edemez bu yüzden mecaz anlamı arayabilirsin ancak her ayette mecaz aranmaz” diyerek.

Tevilin bir sınırı var arkadaşım. Aksi taktirde dünyadaki insan sayısı kadar din olurdu.

Bir ayette geçen anlama lafzi (literal) değil diyebilmen için önce dil özelliğine bakman gerek sonra da Kitabın kendi içerisindeki tutarlılığına bakman gerek.

Ayetlerden birinde güneş secde eder derken bir diğerinde güneş isyan eder diyorsa bu bir çelişki olur.

Güneşin secde etmesi bir çelişki değildir. Bu noktada aklını kullanırak tevil edersin, Honolulu'nun belirttiği gibi mecaz kullanılmış dersin.

Yahut Kur’an’ın melek diye varlıklar var demesi akıldışı değildir. Olsa olsa şu an için akılüstüdür.

Ama bir yerde melekler var derken başka bir ayette yok derse bu bir çelişki olur. Akla-mantığa ters olur.

Asıl akıldışı olan ortada hiçbir delil yokken “melekler doğa olaylarıdır aslında” demektir.

İşte bu gerçekten iman etmeme ve kılıfına uydurma demektir. Ateistler de haklı olarak böyle bir davranış için “kıvırtıyorsunuz” derler ve bu söylemlerinde son derece haklı da olurlar.

Ayrıca dün bir mesajında gördüm İslam filozoflarının, Mutezile gibi, Maturidi gibi mezheblerin akıl/felsefe ve vahyi uzlaştırma çabalarını da son derece yanlış yorumlamışsın.

Onların çoğunun çalışmaları (İbn Sina hariç) metodoloji bakımından kendi içinde gayet tutarlı. Hataları Kur’an’dan başka hadisleri de kaynak edinmeleri.

Bilhassa İbn Rüşt’ün gerçekten tutarlı-mantıklı yaklaşımları var. Mutezile de bazı aşırıya kaçtıkları noktalar haricinde öyle.

Ama hemen hemen hiçbirinin savunduğu akıl-din ilişkisi seninki gibi değil. Hemen hemen tamamı aklı vahyin denetleyicisi olarak görüyor ve iç tutarlılığı inceliyor. Aklı-egoyu tek başına kaynak edinmiyor! Tevile de en son çare olarak başvuruyorlar. Allah’ın eli-Rabbin katı gibi diğer ayetlerle çelişki yaratan yerlerde mecaz demeye/tevile başvuruyorlar.

“Allah zamandan münezzeh olduguna göre demek ki bu böyle olmalı” çıkarımını yapıyorlar.

Kaldı ki tevil bir yorumdur, günün sosyo-kültürel atmosferinin, bilimsel paradigmasının vs. etkisi altında yapılmış bir yorum. Mesela İbn Sina’nın tevillerinde de Antik Yunan’ın çok yoğun bir etkisi, Platon’un, Aristo’nun görüşlerinin mutlak doğru kabul edilmişliğinin yansımaları vardır bolcana.

Aklını elbette kulanacaksın. Bu hem Kur’an’ın emri, hem de vahyi bu şekilde denetledik seçim yapmadan evvel. Bu en doğal hakkımız! Ama bunu yaparken mantık sınırlarını zorlamayacaksın.

Sana o an için akılüstü gelen birşeyi hemen akıldışı ilan etmeyeceksin. Bak İbn Sina bedeni haşri çok saçma buluyor ve ruh haşredilecektir, bedenin haşredilmesi saçmadır diyor Platon etkisiyle. Çünkü o dönemin trendi-bilmi bu.

Oysa bugün modern bilim ruh muh yok diyor. Bunu Modern bilim yanılmaz manasında söylemiyorum. Sadece şunun altını çizmek için söylüyorum: bilim, sosyo-kültürel yapı vs. sürekli değişiyor.

Kuran ise eğer Allah katındansa (ki benim öyle olduğuna dair fazlasıyla delilim var) evrenseldir ve değişmez. İsteyenin Allah katından olmadığını söyleme/ düşünme özgürlüğü de varken bu zorlama niye?

İbn Sina örneğine dönecek olursak, acaba bugün yaşasaydı ahiretteki haşri nasıl yorumlayacaktı? Yahut zamanında lafzi anlamda, aynen Kur’an’da geçtiği şekliyle çarpıtmadan, mecaz demeden bedensel haşir olarak alsaydı bugün ne olacaktı? İşte bunlar üzerinde düşünülmesi gereken sorular.

Benim sana söyleyeceklerimin hepsi bu kadar. Hiçbir soruma cevap ver(e)meyip, durmadan sorular yöneltmenden sıkıldığım için bundan sonra sorularını cevapsız bırakacağım. Mantıklı-tutarlı bir iddiayla gelene, aklı kullanmanın ne demek olduğunu kavrayana ve sorularıma cevap verdiğin zamana kadar hoşçakal.

Link to post
Sitelerde Paylaş

ne kuranı ne peygamberi hiç bilmeden yaşayan ve ölen milyarlarca kişi var...

bu insanlar için yanlızca kuran yada hadisleri de alalım demek çok anlamsız...olaya biraz daha geriden bakalım...

tüm insanlığı düşünelim...

kuran çok az kimsenin bilip anladığı bir kitab...

hadisler de öyle...

evrensel dinin kaynakları bunlar olmaz...

her kesin elinde bir rehber ve herkesin önünde bir kitab olmalı...

Link to post
Sitelerde Paylaş

ne kuranı ne peygamberi hiç bilmeden yaşayan ve ölen milyarlarca kişi var...

bu insanlar için yanlızca kuran yada hadisleri de alalım demek çok anlamsız...olaya biraz daha geriden bakalım...

tüm insanlığı düşünelim...

kuran çok az kimsenin bilip anladığı bir kitab...

hadisler de öyle...

evrensel dinin kaynakları bunlar olmaz...

her kesin elinde bir rehber ve herkesin önünde bir kitab olmalı...

Cübbeli Ahmet Hoca'nın bu konuda bir yorumu var

İnternetten bakıp bulabilirsin

Benim hoşuma gitti

Bakabilirsin

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamam çok güzel, ateist senin dediğin gibi yaptı aldı ve okudu. Sonra yine geldi: Bilgecim ben senin dediğini yaptım ve Kuran'dan büyülendim. Şimdi ne yapacağım?

Fantazi iyi güzel de, senin ecdadın ateistlerden çok önce papazları Müslüman yapmaya bayılırdı. Tabii, koftiden.. Bu şablon cümleler, sanki onlar için yapılmış gibi geldi bana. Ateist yerine papaz koyarak oku, bak anlayacaksın.

Aradan yüzlerce yıl geçti. Artık bir santim ilerleyin, yeni argümanlar geliştirin be.

'Şeytan madem ateşten yaratılmış, cehenneme atılması ceza olur mu?' diye soran adama, hala bilmem kim hocanın 300 sene önceki 'Bir saksı almış, adamın kafasına vurmuş. Acıdı mı? diye sormuş. Bak sen de topraktan yaratıldın, ha bu saksı da; ama bak kafana vurunca acıtıyor değil mi?' yollu zavallı cevabını veriyorsunuz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ezberbozancığım,

Söylediklerine hem hayret ediyorum hem de gülüyorum çünkü gerçekten bazen mantık sınırlarını zorluyorsun. :blink:

Salatın İbrahim’den beri uygulandığını Kur’an söylemiyor mu?

Senin saçma mantığınla sen de lügatçısın.

Bazı kelimelerin anlamını sözlükten öğreniyorsun.

Ne anlatmak istediğimi herkes anladı.

Bowing- prostrating kelimeleri yabancı dilde bile var!

Evrensel kelimeler bunlar.

Nasıl “yürü” dediğimde bir bacağını diğer bacağının önüne atman gerektiğini biliyor ve ileri doğru adım atıyorsan, “secde et” dendiğinde sadece bir Müslüman değil bir Yahudi yahut bir Hıristiyan bile bunun ne manaya geldiğini biliyor. Kitabı Mukaddes’ten örnek vermemin nedeni elbette budur!

Ayrıca güneşin secde etmesinin ne anlama geldiğini de ilkokul çağına gelmiş bir çocuk bile anlar.

Honululu güzel söylemiş “İşte oralar mecaz. Neden? Güneş secde edemez bu yüzden mecaz anlamı arayabilirsin ancak her ayette mecaz aranmaz” diyerek.

Tevilin bir sınırı var arkadaşım. Aksi taktirde dünyadaki insan sayısı kadar din olurdu.

Bir ayette geçen anlama lafzi (literal) değil diyebilmen için önce dil özelliğine bakman gerek sonra da Kitabın kendi içerisindeki tutarlılığına bakman gerek.

Ayetlerden birinde güneş secde eder derken bir diğerinde güneş isyan eder diyorsa bu bir çelişki olur.

Güneşin secde etmesi bir çelişki değildir. Bu noktada aklını kullanırak tevil edersin, Honolulu'nun belirttiği gibi mecaz kullanılmış dersin.

Yahut Kur’an’ın melek diye varlıklar var demesi akıldışı değildir. Olsa olsa şu an için akılüstüdür.

Ama bir yerde melekler var derken başka bir ayette yok derse bu bir çelişki olur. Akla-mantığa ters olur.

Asıl akıldışı olan ortada hiçbir delil yokken “melekler doğa olaylarıdır aslında” demektir.

İşte bu gerçekten iman etmeme ve kılıfına uydurma demektir. Ateistler de haklı olarak böyle bir davranış için “kıvırtıyorsunuz” derler ve bu söylemlerinde son derece haklı da olurlar.

Ayrıca dün bir mesajında gördüm İslam filozoflarının, Mutezile gibi, Maturidi gibi mezheblerin akıl/felsefe ve vahyi uzlaştırma çabalarını da son derece yanlış yorumlamışsın.

Onların çoğunun çalışmaları (İbn Sina hariç) metodoloji bakımından kendi içinde gayet tutarlı. Hataları Kur’an’dan başka hadisleri de kaynak edinmeleri.

Bilhassa İbn Rüşt’ün gerçekten tutarlı-mantıklı yaklaşımları var. Mutezile de bazı aşırıya kaçtıkları noktalar haricinde öyle.

Ama hemen hemen hiçbirinin savunduğu akıl-din ilişkisi seninki gibi değil. Hemen hemen tamamı aklı vahyin denetleyicisi olarak görüyor ve iç tutarlılığı inceliyor. Aklı-egoyu tek başına kaynak edinmiyor! Tevile de en son çare olarak başvuruyorlar. Allah’ın eli-Rabbin katı gibi diğer ayetlerle çelişki yaratan yerlerde mecaz demeye/tevile başvuruyorlar.

“Allah zamandan münezzeh olduguna göre demek ki bu böyle olmalı” çıkarımını yapıyorlar.

Kaldı ki tevil bir yorumdur, günün sosyo-kültürel atmosferinin, bilimsel paradigmasının vs. etkisi altında yapılmış bir yorum. Mesela İbn Sina’nın tevillerinde de Antik Yunan’ın çok yoğun bir etkisi, Platon’un, Aristo’nun görüşlerinin mutlak doğru kabul edilmişliğinin yansımaları vardır bolcana.

Aklını elbette kulanacaksın. Bu hem Kur’an’ın emri, hem de vahyi bu şekilde denetledik seçim yapmadan evvel. Bu en doğal hakkımız! Ama bunu yaparken mantık sınırlarını zorlamayacaksın.

Sana o an için akılüstü gelen birşeyi hemen akıldışı ilan etmeyeceksin. Bak İbn Sina bedeni haşri çok saçma buluyor ve ruh haşredilecektir, bedenin haşredilmesi saçmadır diyor Platon etkisiyle. Çünkü o dönemin trendi-bilmi bu.

Oysa bugün modern bilim ruh muh yok diyor. Bunu Modern bilim yanılmaz manasında söylemiyorum. Sadece şunun altını çizmek için söylüyorum: bilim, sosyo-kültürel yapı vs. sürekli değişiyor.

Kuran ise eğer Allah katındansa (ki benim öyle olduğuna dair fazlasıyla delilim var) evrenseldir ve değişmez. İsteyenin Allah katından olmadığını söyleme/ düşünme özgürlüğü de varken bu zorlama niye?

İbn Sina örneğine dönecek olursak, acaba bugün yaşasaydı ahiretteki haşri nasıl yorumlayacaktı? Yahut zamanında lafzi anlamda, aynen Kur’an’da geçtiği şekliyle çarpıtmadan, mecaz demeden bedensel haşir olarak alsaydı bugün ne olacaktı? İşte bunlar üzerinde düşünülmesi gereken sorular.

Benim sana söyleyeceklerimin hepsi bu kadar. Hiçbir soruma cevap ver(e)meyip, durmadan sorular yöneltmenden sıkıldığım için bundan sonra sorularını cevapsız bırakacağım. Mantıklı-tutarlı bir iddiayla gelene, aklı kullanmanın ne demek olduğunu kavrayana ve sorularıma cevap verdiğin zamana kadar hoşçakal.

Hiç bir soruna cevap verememk mi ?

Ben sordum sana güneş nasıl secde eder diye ?

Seccadesi mi varmış güneşin secde etsin.İlkokul çağındaki çocuk bilirmiş günşin secdesini kafaya bak..Mukaddes kitaptan figür çalıp dayatmaya utanmıyosun ama hadislerin hiç birisini almıyorsun çünkü son derece sabitfikirlisin.Maturidi elbette hadisi reddetmeyecek hadis var hadis var.Sidikle tedavi edin diyen hadis var.Kendisi için istediğini başkaları için istemeyen bizden değildir diyen bir hadis te var.Akıl var yakın var.Sen aklını değil eline tutuşturdukları kitabı rehber etmişsin.Oysaki elindeki kitap sana aklını kullan diyor.Ben yere göğe vahyettim diyor.Yer ve gök emrime uyuyor diyor ama sen kuranı putlaştıraak bu kitabın kendi mesajına ihane ediyorsun epifuncuğum.

İbrahimden beri millet abdestsiz mi namaz kıldı ki ;

Maide 6 abdesti detayıyla açıkladığı halde ve abdest için hiç bir yerde abdestinizi doğsdoğru alın denmediği halde namaz için sürekli bir dosdoğru namaz telkini var.Allah'ın kitabını eksik mi yolladı ?

Cübbeliye derken çok güzel lügat paralıyorsun.Cafcaflı kelimelerle sözde modern bir şekilde kendini ifade ediyorsun fakat nafile.Bağnazlık insanın beynindedir.

''Nasıl ki gerçek ahlak sahipleri ahlaka aldırmaz.Gerçek belagatte belagate aldırmaz''Molliere

Şimdi bir analoji yapacağım bu söz üzerine Kuranın gerçek manası kendisini bile put yapmamaya yöneliktir.

Aksi halde sana sorarlar senin Allahın neden bir yada birkaç insanı seçip diğerlerini doğru yola çağırmış.

Hem peygamber beşerdi diyorsunuz hem beşeriyeti aşağılıyorsunuz.Hem Allah adildir diyorsunuz hem allahın adaletini lekeliyorsunuz farkında bile değilsiniz..

Allah kitabında en eski bir bilgiyi tekrarlamış.Kadınlarınıza Allahın (doğanın)emrettiği yoldan yaklaşın.Bu bilgi ibrahimden beri bilinmiyormuydu .İbrahimden beri insanlar esks yapmadılarmıydı yada herkes ters ilişki içindemiydi ki Allah böyle kadim bi bilgiyi tekrarlayıp abdesti açıklayıp namazı sadece dosdoğru kıl demiş ?

Siz kafayı yemişsiniz.Birileri yol gösteriyor kapı aralıyor ama anlayan kim.

Maide 6 nın abdesti açıkladığı gibi namada eller alın burun secde şekli ruku şekli kıyamda okunanlar secdede okunanlar olmak üzere bizim ildiğimiz şekliyle bir rekatlık namazı ver kuran ayetleriyle ben bütün forumun gözleri önünde senden özür dileyeceğim.

Son defa söylüyorum .Yalnızca kuran demek kuranın mesajına onbinkere ters bir anlayıştır.Kuranın öğüdünü tutmamaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 9 months later...

:) bende müslümandım, bu forumda bende çıktım dinden, tanrıyıda reddettim, afrikadaki insanları bir tanrı yaratmış olamaz dedim..

Bu başlığa bakıyordum ve bu gözüme çarptı. İki laf çarpıtıp gitmezsem olmayacak.

Benim çocuğumda afrikalı bir insanın oğlu, nolmuş yani. Üstelik çok da yakışıklı. Feysbukta resmi bile var, istersen göstertirim. :)

Selam.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...