Jump to content

Hadisleri savunanlar buyrun...


Recommended Posts

Hadislere göre Allah'ı tanıyalım:

"Allah zamandır." (Muvatta 56/3)

Peygamber’e Allah’ın yerleri ve göğü yaratmadan önce nerede olduğu soruldu, Peygamber; “Bir bulut içerisinde idi, üstü hava, altı hava idi.”dedi. (Hanbel 4/11)

"Allah benimle görüştü ve el sıkıştı. Elini iki omuzum arasına koydu. öyle ki parmaklarının soğukluğunu iki göğsüm arasında hissettim.” (Hanbel 5/243)

"Allah ahirette Peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.”

(Müslim İman 302, Buhari 97/24,10/29, Hanbel 3/1)

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 320
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Ahzab 36- Allah ve Rasûlü bir işe hüküm verdiği zaman, mümin bir erkekle mümin bir kadın için, kendi işlerinden dolayı Allah’ın ve Peygamberin hükmüne aykırı olanı seçmek hakkı yoktur. Kim Allah’a ve Rasûlüne isyan ederse, muhakkak açık bir sapıklık etmiş olur.

Niye bu ayet sadece Allh diye inmemiş de yanına resul de eklenmiş. Resulun bir işe hüküm verme yetkisi var mı?

tamam cübbeli resul Allahın sözünü getirendir zaten başka birşey mi dedik biz??? Allahın sözünü getirene kulak verin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Honolulu ,

İnsan hakları evrensel beyannamesi ne zaman açıklandı benim saftaloz kardeşim ?

Beyanneme açıklandı da neden hala dünyada insan hakları çiğneniyor :lol:

Neyse iyice komikleşti ortam.Sen insan ol islamı bırak isteyen alsın istemeyen bıraksın.Hatta sende kuranı rahat bırak anlayan anlasın .Git dolaş hava al boşver bu işleri.Tek çiçekle bahar gelmez..

insanhakları beyannamesini beni ilgilendirmez

onu yayınlayanların çiğnediği insanhakları ortada.

ortam komikleşmedi

yazdıklarıma cevap ver rica ediyorum.

sizin taptığınız tanrı keşke sizin gibi iyiniyetli olsa.

eminim siz tanrı olsanız insanların inanıp inanmamasından ziyade yaptıkları eylemlere bakardınız.

sizi aramasına rağmen bulamamış bir insanı yakmazsınız sonsuz azapta ;)

gönderdiğiniz kitapta insanların aklını karıştıracak şeyler olmazdı eminim

keşke tanrı siz olsaydınız

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hadislere göre Allah'ı tanıyalım:

"Allah zamandır." (Muvatta 56/3)

Peygamber’e Allah’ın yerleri ve göğü yaratmadan önce nerede olduğu soruldu, Peygamber; “Bir bulut içerisinde idi, üstü hava, altı hava idi.”dedi. (Hanbel 4/11)

"Allah benimle görüştü ve el sıkıştı. Elini iki omuzum arasına koydu. öyle ki parmaklarının soğukluğunu iki göğsüm arasında hissettim.” (Hanbel 5/243)

"Allah ahirette Peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.”

(Müslim İman 302, Buhari 97/24,10/29, Hanbel 3/1)

=====} ÇÖPLÜK...

Link to post
Sitelerde Paylaş

=====} ÇÖPLÜK...

42, 43. Baldırların açılacağı (işlerin zorlaşacağı) ve kâfirlerin secdeye çağrılıp da gözleri düşmüş ve kendilerini zillet kaplamış bir halde buna güç yetiremeyecekleri günü (Kıyamet gününü) düşün. Halbuki onlar sağlıklarında secde etmeye çağrılıyorlar(ve buna yanaşmıyorlar)dı.

Bunu nasıl yorumluyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen de acı su ol bari...

Orada Peygamber kimseye hesap vermez demek istiyor...

Yani sen onun hükmüne karşı duramazsın diyor, kendi kararını kendi verir, sana mı sorcak diyor...

Bir işi isterse yapar sanane...

Biz de öyle olmalıydık ama olamadık işte...

Aleviyi sevdik, sünniyiz diye alamadık... Ver kararını al istediğini... Onun önüne duracak yoktur, yoktur da biz daha en baştan kendi önümüze duruyoruz...

Aksi olaydı, bir sonraki ayette birine eşini tut derken o kişi ona karşı duramaz eşini tutardı, hani noldu sonuç?

Cidden bambaşka bakıyoruz...

Ayetin başını sonunu bilmiyordum demek zeyit ile ilgili mevzununmu ayetiymiş.

Ama Muhammeti iyi tanırım.

Yok Allah ve peygamberi birşeye hüküm verdiyse başkalarına..b.k yemek düşer gibi efelendiğine göre karşısındaki adam gariban biri olmalı.

Yani muhammetin dediği gibi karşısındaki için iki koç bile toslaşmamalı.

Yoksa ya o lafı diyemezdi yada değiştirirdi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

=====} ÇÖPLÜK...

42, 43. Baldırların açılacağı (işlerin zorlaşacağı) ve kâfirlerin secdeye çağrılıp da gözleri düşmüş ve kendilerini zillet kaplamış bir halde buna güç yetiremeyecekleri günü (Kıyamet gününü) düşün. Halbuki onlar sağlıklarında secde etmeye çağrılıyorlar(ve buna yanaşmıyorlar)dı.

Bunu nasıl yorumluyorsun.

Gayet sıradan gayet iyi niyetli anlaşılır, bir ifade olurdu... Tabi yazarın tüm ifadeleri tutarlı olsaydı...

Sakın Kuran'a benzeteyim deme, devamını anladım ama bence yapma...

Link to post
Sitelerde Paylaş

insanhakları beyannamesini beni ilgilendirmez

onu yayınlayanların çiğnediği insanhakları ortada.

ortam komikleşmedi

yazdıklarıma cevap ver rica ediyorum.

sizin taptığınız tanrı keşke sizin gibi iyiniyetli olsa.

eminim siz tanrı olsanız insanların inanıp inanmamasından ziyade yaptıkları eylemlere bakardınız.

sizi aramasına rağmen bulamamış bir insanı yakmazsınız sonsuz azapta ;)

gönderdiğiniz kitapta insanların aklını karıştıracak şeyler olmazdı eminim

keşke tanrı siz olsaydınız

Honululu seni yakardım ben :D bu kadar dik kafalı bir adamı yakmayıp napcaksın, en azından ortamı ısıtır :)

abi düşün düşün eylemdir namaz, evet görseldir...

destek olmak eylemdir, destek olmak görseldir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hadislere göre kadını tanıyalım:

"Uğursuzluk üç şeyde vardır: Kadında, evde ve atta."

Ebu Davud, Tıb, 24/3922; Müslim, Selam, 34/115 Buhari, Nikah, 17/4805

Kadınların dinleri ve akılları eksiktir. (Sahihi Buhari)

Kadınlar arasında iyi kadın yüz tane karga arasında alaca bir karga gibidir. (Sahihi Buhari)

"Eğer bir kimsenin bir kimseye secde etmesini emretseydim, erkeklerin kadınlar üzerinde olan haklarından dolayı kadınların erkeklere secde etmelerini emrederdim."

Tirmizi, Rada, 10/1159; Ebu Davud, Nikah 40/2140 Ahmed b. Hanbel, Müsned VI, 76; İbn Mace, Nikah 4/1852

Kocanın vücudu irin ile kaplı dahi olsa ve karısı onu yalayarak temizlese, yine de kocasının hakkını ödemiş olmaz. (İbn Hacer el Haytemi 2/121)

"Namazı bozan şeyler kara köpek, eşek, domuz ve kadındır."

Sahihi Müslim, Salat 265; Tirmizi Salat 253/338 Ebu Davud, Salat, 110/720

Doksandokuz kadından biri cennette, diğerleri ise cehennemdedir. (Sahihi Buhari)

Başlarına bir kadını geçiren bir kavim asla iflah olmaz. (İbni Hanbel Müsned, 5/43, Tirmizi 75)

Kadınlara yazıyı öğretmeyin. Dikişi ve Nur suresini öğretin. (Taberi)

"Kadınlara danışmayın, onlara muhalefet edin. Kadınlara muhalefet edin, zira kadınlara muhalefet berekettir."

Kadınlara Dîni Bilgiler 44,45 Suyuti, Leali II, 147; İbn Arrak, Tenzihü’ş Şeria II, 210

"Kim ki karısına itaat ederse Allah (cc) onu yüzüstü Cehenneme atar." İbn Arrak II, 215

Bu hadislere inanmayan müslüman kadınlar cehennemliktir. (pante) :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş

Selam herkese,

1)Dinin kaynağı yalnızca Kur’an’dır. Bu Allah böyle emrettiği için böyledir.

Araf Suresi 185:

Göklerin ve yerin melekutuna, Allah'ın yarattığı herhangi birşeye bakmadılar mı; ecellerinin gerçekten yaklaşmış olabileceğini düşünmediler mi? Peki, bu Kur'an'dan sonra hangi hadise/söze iman ediyorlar?

Casiye Suresi 6:

İşte bunlar, Allah'ın ayetleridir ki, onları sana hak olarak okuyoruz. Hal böyle iken Allah'tan ve onun ayetlerinden sonra hangi hadise/söze inanıyorlar?!

Yusuf Suresi 111:

Yemin olsun ki, resullerin hikâyelerinde, aklını ve gönlünü çalıştıranlar için bir ibret vardır. Bu Kur'an, uydurulacak bir hadis/bir söz değildir; aksine o, önündekini tasdikleyici, her şeyi ayrıntılı kılıcıdır. İnanan bir topluluk için de bir kılavuz ve bir rahmettir.

Peygamber de sadece vahye uymuş, onunla uyarmıştır:

Enam Suresi 114:

Allah size kitabı detaylandırılmış bir halde indirmişken Allah’ın dışında bir hüküm koyucu mu arayayım.

Enbiya Suresi 45:

De ki: Ben sizi yalnızca vahiy ile uyarıp, korkutuyorum.

Araf Suresi 203:

Onlara bir ayet getirmediğin zaman “Şuradan buradan derleseydin ya” derler. De ki “Ben sadece Rabbimden bana vahiy edilene uyuyorum. Bu Rabbinizden olan kavrama yeteneğidir, iman edecek bir toplum için doğruya iletilme ve rahmettir.”

Maide Suresi 67:

Ey resul! Rabbinden sana indirileni tebliğ et. Eğer bunu yapmazsan onun verdiği peygamberlik görevini yerine getirmemiş olursun. Allah seni insanlardan korur. Allah, küfre batmış topluluğa kılavuzluk etmez.

İsra Suresi 73-75:

Başka bir şeyi uydurup bize yakıştırman için nerdeyse seni sana vahyettiğimizden ayırıp saptıracaklardı. İşte o zaman seni dost edineceklerdi. Seni sağlamlaştırmasaydık, onlara neredeyse bir parça meyledecektin O zaman da hayatın ve ölümün azabını katlayarak sana tattırırdık. Sonra bize karşı bir yardımcı da bulamazdın

Maide Suresi 49:

Sen de aralarında, Allah’ ın indirdiğiyle hükmet.

Yunus Suresi 15. ayet ise peygambere vahyolunanla/indirilenle kast edilenin Kuran olduğunu ve bu yüzden inkarcıların itirazının da hep Kuran’a oldugunu ortaya koymaktadır:

Yunus Suresi 15:

Onlara ayetlerimiz açık açık okununca, bizimle karşılaşmayı ummayanlar “Bize bundan başka bir Kuran getir veya bunu değiştir.” dediler. De ki “Onu kendiliğimden değiştirmem benim için söz konusu olamaz. Ben sadece vahyolunana uyuyorum.”

Yani özetle ayetler bütünlük içinde okunduğunda resule uymak= hadise uymak gibi bir sonuç çıkmaz. Resul Allah’a ve onun vahyettiğine uyar. Bu yüzden de hayattayken resule uyan Allah’a, Kur’an’a uyan da yine resule ve Allah’a uymuş olur.

2)Ayrıca “Dinin kaynağı yalnızca Kuran’dır” diyenler aslında sünneti falan reddetmez; “peygamberimizin gerçek sünnetine sadece ayetler aracılığı ile ulaşabiliriz” derler.

Buyrun size Kur’andan %100 sahih peygamber sünnetine birkaç örnek:

Enam 159 Dinlerini parça parça edip fırkalara, hiziplere bölünenler var ya, senin onlarla hiçbir ilişiğin yoktur. Onların işi Allah'a kalmıştır. Allah onlara, yapıp ettiklerini haber verecektir.

Mesela bu ayetten anlıyoruz ki peygamberimizin fırkalara, mezheplere, tarikatlara bölünenlerle ilişiği yokmuş. Bizlerin de fırkalarla, mezhep ve tarikatlarla ilişiğimizin olmaması Peygamberimizi örnek almamız ve onun sünnetini uygulamamız demek.

Müminun 118. Şöyle yakar: "Rabbim! Affet, merhamet et! Sen merhametlilerin en hayırlısısın!"

Taha 114. O Melik/o hak hükümdar olan Allah, yüceler yücesidir. Sana vahyi tamamlanmadan önce, Kur'an hakkında aceleci olma. Şöyle de:"Rabbim, ilmimi artır!"

Allah'ın bunu emretmiş, peygamberin de yapmamış olma ihtimali var mı?

Kuran dışından peygamberin sünneti diye rivayete dayalı dualar ezberleyenler, acaba içinde peygambere ait olduğu konusunda hiç zan-şüphe barındırmayan bu duaları ezbere biliyorlar mı?

Kuran’ı anlayamadıkları zaman peygamberlerine uyup “rabbim ilmimi artır” diye yakarıp, sabırla beklemişler mi?

3) Kuran’da şekilsel namaz tüm ayrıntısıyla vardır.

http://www.kurandakidin.net/bolumler/36-kuranda-inanc-konulari-namaz-zekat-oruc-hac.asp#2

Bu tartışma daha evvel yapıldığında da cevapsız kalan sorularım olmuştu. Birkaç örnek vermek gerekirse:

a) Salata durmadan önce abdest alınıyor. Şekilsel salat yok diyenler abdesti alıp vahyi destekleyip, ayakta mı tutuyorsunuz?

b)Desteklemek-ayakta tutmak 7/24 yapmanız gereken bir şey değil mi, yoksa günde sadece 3 kez destekleyip geri kalan zamanlarda köstekliyor musunuz?

Elbette salat bahsettiğiniz anlamları da içeren kapsamlı bir ibadet ama şekilsellik yok tezinizde ısrarlıysanız bu sorularımın yanıtını bekliyorum. Yenilerini de yönelteceğimden emin olabilirsiniz.

Sevgiler

Link to post
Sitelerde Paylaş

insanhakları beyannamesini beni ilgilendirmez

onu yayınlayanların çiğnediği insanhakları ortada.

ortam komikleşmedi

yazdıklarıma cevap ver rica ediyorum.

sizin taptığınız tanrı keşke sizin gibi iyiniyetli olsa.

eminim siz tanrı olsanız insanların inanıp inanmamasından ziyade yaptıkları eylemlere bakardınız.

sizi aramasına rağmen bulamamış bir insanı yakmazsınız sonsuz azapta ;)

gönderdiğiniz kitapta insanların aklını karıştıracak şeyler olmazdı eminim

keşke tanrı siz olsaydınız

İnsan hakları evrensel beyannamesi seni nasıl ilgilendirmez insan değil misin yoksa ?Cevap veremediğin soruları hep böylemi geçiştiryorsun ?

İnsan hakları çiğneniyor çünkü kimse beyannameyi iplemiyor.Kuranı da iplemediler.Çünkü kuranda insana zor gelen çok daha değişik şeyler vardır.

Örneğin infak etmek gibi.Mal biriktirmemek gibi.Kuranın özü paylaşmak adalet ve doğruluktur.Ayet cımbızlamadan dosdoğru okursan bunu görürsün ama sen ve senin gibilerin amacı üzüm yemek değil bağcıyı dövmektir.

Hayır ben inandığım tanrım kadar merhametli değilim.Her ne kadar çorbayı yapacak tarifi bilsemde .O tarifi uygulamak o kadar kolay da değil.

Sizlerin kurandan anladığınızla benim anladığım aynı şey değil mesela.Ben kurandaki emredilen kadar infak edemem .Çünkü bencilim.Önce kendimi düşünüyorum.Ama kuran sürekli infak edin paylaşın der.Zor olan da budur.Amladın mı güzel kardeşim.Kurandaki bu gerçekleri örtmek için uydurup ipe dizenler bunun cezasını çekecekler.

İnsanları kandırıp gerçeklerin üzerini örtenler cezasız kalmayacak.Ben böyle bir tanrıya inanıyorum.

Şemsin Mevlanaya 40 öğüdü vardır.Birinci kural şudur.

Yaradanı hangi kelimelerle tanımladığımız, kendimizi nasıl gördüğümüze ayna tutar. Şayet Tanrı dedi mi öncelikle korkulacak, utanılacak bir varlık geliyorsa aklına, demek ki sen de korku ve utanç içindesin çoğunlukla. Yok, eğer, Tanrı dendi mi evvela aşk, merhamet ve şefkat anlıyorsan, sende de bu vasıflardan bolca mevcut demektir.

Ayrıca kuranı inandığım tanrı bizzat göndermemiştir.Senin kuran sandığın şey bana insan elinden gelmiştir.

Benim kuran dediğim şey ise Allahın değişmez kelimeleridir.Evrenden okurum .

Artık bunuda anlamzsan sana daha fazla açıklama yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Epifun bizlere güneşin ve ayın nasıl secde ettiğini de sadece kurandan açıklarmısın lütfen ?

Ayrıca şu cephede düşmanla savaşırken eli silah tutanların yaptığı sevdeyi bir açıklasan.

Müminler secde ederken peygamberin aralrında dolaşması mevzusu vardı.Nartkanın da sizlere birçok sorusu olmuştu .Sizler o sorular neden cevaplayamadınız.?

Ayrıca kuranda bir sürü yerde dosdoğru kılın denen namaz neden böyle üsütü kapalı ruku secde kıyam gibi yuvarlak ayetlerle anlatılmış ?

Ayrıca Allah ve melekler kime karşı namaz kılıyor ?

Hepsinin üzerinde Evrenin varden güç cennete gitmenin son perdesi olarak açıkladığı salatı şekle sokarken hiç düşünmemiş mi dünyada bu kadar aç insan varken neden kulum sabah akşam yatıp kalksın.Neden çalışıp paylaşmasın neden doğru olanı desteklemesin ?

Sonra madem ki eldeki mushafı harfi harfine doğru kabul edeceğiz.Kuran kadınlara dokunduğunuzda namaza duracaksanız abdest alın der.O zaman ben derim ki erkeklere dokunanlar abdest almasa da olur.Şimdi bu hak mı ?

Hep düzden okuyunca işte insanların aklına böyle değişik fikirlerde gelebiliyor değil mi ?

Bir Allah düşünün sürekli dosdoğru kılın yoksa cehennemde yanarsınız desin sona onu açıklamasın.Oysaki en kadim bilgi olan cinsel ilişkinin nasıl olacağını tekrarlamış.

Sonra bir daha sorayım evreni Allahın yarattığını düşünen bir insan nasıl yanlızca kuran diyebilir ?Allah bir kuranı mı göndermiştir.Bu aklı bize veren kimdir ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Epifun bizlere güneşin ve ayın nasıl secde ettiğini de sadece kurandan açıklarmısın lütfen ?

Ayrıca şu cephede düşmanla savaşırken eli silah tutanların yaptığı sevdeyi bir açıklasan.

Müminler secde ederken peygamberin aralrında dolaşması mevzusu vardı.Nartkanın da sizlere birçok sorusu olmuştu .Sizler o sorular neden cevaplayamadınız.?

Ayrıca kuranda bir sürü yerde dosdoğru kılın denen namaz neden böyle üsütü kapalı ruku secde kıyam gibi yuvarlak ayetlerle anlatılmış ?

Ayrıca Allah ve melekler kime karşı namaz kılıyor ?

Hepsinin üzerinde Evrenin varden güç cennete gitmenin son perdesi olarak açıkladığı salatı şekle sokarken hiç düşünmemiş mi dünyada bu kadar aç insan varken neden kulum sabah akşam yatıp kalksın.Neden çalışıp paylaşmasın neden doğru olanı desteklemesin ?

Sonra madem ki eldeki mushafı harfi harfine doğru kabul edeceğiz.Kuran kadınlara dokunduğunuzda namaza duracaksanız abdest alın der.O zaman ben derim ki erkeklere dokunanlar abdest almasa da olur.Şimdi bu hak mı ?

Hep düzden okuyunca işte insanların aklına böyle değişik fikirlerde gelebiliyor değil mi ?

Bir Allah düşünün sürekli dosdoğru kılın yoksa cehennemde yanarsınız desin sona onu açıklamasın.Oysaki en kadim bilgi olan cinsel ilişkinin nasıl olacağını tekrarlamış.

Sonra bir daha sorayım evreni Allahın yarattığını düşünen bir insan nasıl yanlızca kuran diyebilir ?Allah bir kuranı mı göndermiştir.Bu aklı bize veren kimdir ?

Hayır bilhakis Nartkan benim sorduğum sorular karşısında afallamış, bunu daha önce hiç düşünmediğini dile getirmişti.

Nisa 102 de seni değil, beni destekler.

Sen içlerinde olup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden bir grup seninle namaza dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar secdeye varınca, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra namaz kılmamış olan diğer grup gelip seninle birlikte kılsınlar. Dikkatli olsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar.

Adamlar zaten Allah için cihad ediyorlar, savaşa katılmışlar, (münafık olmayanlar için) bu zaten desteklemenin göstergesidir. Senin dediğin şekilde düşününce komik bir anlatım bozukluğu ortaya çıkar. Bir grup destekleyecek, ayakta tutacak diğer grup o sırada desteklemeyip köstekleyecek mi yani… tam komedi… :lol:

Ayrıca salatın desteklemek-ayakta tutmak anlamı olmadığını söyleyen yok. Şekilsel salat yani namaz zaten bunu da kapsar, kapsamalıdır, kapsamak zorundadır. Aksi taktirde zaten “Vay o namaz kılanların haline…” ayetinin muhatabı olur.

Özetle “Salat” Kuran’da bazı ayetlerde sizlerin de belirttiğiniz anlamda, bazen de bu eylemi de içeren şekilsel ibadet anlamında kullanılmıştır. Zaten şekilsel salatı Kur’an’ın emrettiği şekilde ikame edince otomatikman dediğin de yapılmış olunur.

“Yalnız Kuran” demek dilinle bunu deyip, sonra heva-hevesi Tanrı’nın sözlerine ortak koşmak değildir. Ayetlerin ne dediğine bakmak, aklı işleterek ve iç tutarlılığa bakarak karar vermektir.

tarihinde epifun tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Gayet sıradan gayet iyi niyetli anlaşılır, bir ifade olurdu... Tabi yazarın tüm ifadeleri tutarlı olsaydı...

Sakın Kuran'a benzeteyim deme, devamını anladım ama bence yapma...

İşine geldiği zaman öyle işine gelmediği zaman böyle

Nasıl Kuran-ı Kerim'de Müteşabih ayetler olursa

Hadislerde de bu vardır

Benim anlatmak istediğim o

Bana göre Yalnızca Kuran diyenlerin ateistlerden bir farkı yok

Al birini vur ötekini

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sen içlerinde olup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden bir grup seninle namaza dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar secdeye varınca, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra namaz kılmamış olan diğer grup gelip seninle birlikte kılsınlar. Dikkatli olsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar.

Epifuncuğum .Amacım seni bozmak yada üst gelmek değil.

Bak ne güzel asmışsın ayeti.

Ayete göre sahabe ikiye ayrılmış.Namaz kılanlar ve onları koruyanlar.Arkalarında bekleyenler.Koruyucu formunda değilmi allah aşkına.Neden silahlar secde edenlerin elinde oluyor.Sen yazdığını okuyabiliyormusun be arkadaşım .Yada neden senle ben aynı şeyi değişik anlıyoruz?

Ve nartkanın başlığını ben hiç eksiksiz takip ettim sizler bişeyler asıp gittiniz emre ile.Nartkan düşünemedim demiş olabir Çünkü çok doğrucu bir kardeşimizdir.

Şimdi hepsini bırakalım.Şu yukarıdaki ayette secde edenler nesen silahlanıyor da onlaın arkalarındakiler silahsız?

Bana bunu bir açıklarmısın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Gayet sıradan gayet iyi niyetli anlaşılır, bir ifade olurdu... Tabi yazarın tüm ifadeleri tutarlı olsaydı...

Sakın Kuran'a benzeteyim deme, devamını anladım ama bence yapma...

İşine geldiği zaman öyle işine gelmediği zaman böyle

Nasıl Kuran-ı Kerim'de Müteşabih ayetler olursa

Hadislerde de bu vardır

Benim anlatmak istediğim o

Bana göre Yalnızca Kuran diyenlerin ateistlerden bir farkı yok

Al birini vur ötekini

hadislerde mi şiir şeklinde?? =/ yeni birşey daha öğrendik =/

Link to post
Sitelerde Paylaş

Epifuncuğum .Amacım seni bozmak yada üst gelmek değil.

Bak ne güzel asmışsın ayeti.

Ayete göre sahabe ikiye ayrılmış.Namaz kılanlar ve onları koruyanlar.Arkalarında bekleyenler.Koruyucu formunda değilmi allah aşkına.Neden silahlar secde edenlerin elinde oluyor.Sen yazdığını okuyabiliyormusun be arkadaşım .Yada neden senle ben aynı şeyi değişik anlıyoruz?

Ve nartkanın başlığını ben hiç eksiksiz takip ettim sizler bişeyler asıp gittiniz emre ile.Nartkan düşünemedim demiş olabir Çünkü çok doğrucu bir kardeşimizdir.

Şimdi hepsini bırakalım.Şu yukarıdaki ayette secde edenler nesen silahlanıyor da onlaın arkalarındakiler silahsız?

Bana bunu bir açıklarmısın.

nisa 102-103 ikisini beraber okursan epifuna hak vereceksin.

madem destek çıkmak demek salat neden sırayla destek çıkıyorlar ?

namazı eda ettiğiniz zaman ifadesi var eğer senin dediğin anlamda olsa idi namazı bitirmek ifadesi olmazdı. sürekli olurdu.

güvenliğe kavuştuğunuz zaman namazı tam olarak kılın diyor

neden cephede tam olarak kılınamıyor???

Link to post
Sitelerde Paylaş

Epifuncuğum .Amacım seni bozmak yada üst gelmek değil.

Bak ne güzel asmışsın ayeti.

Ayete göre sahabe ikiye ayrılmış.Namaz kılanlar ve onları koruyanlar.Arkalarında bekleyenler.Koruyucu formunda değilmi allah aşkına.Neden silahlar secde edenlerin elinde oluyor.Sen yazdığını okuyabiliyormusun be arkadaşım .Yada neden senle ben aynı şeyi değişik anlıyoruz?

Ve nartkanın başlığını ben hiç eksiksiz takip ettim sizler bişeyler asıp gittiniz emre ile.Nartkan düşünemedim demiş olabir Çünkü çok doğrucu bir kardeşimizdir.

Şimdi hepsini bırakalım.Şu yukarıdaki ayette secde edenler nesen silahlanıyor da onlaın arkalarındakiler silahsız?

Bana bunu bir açıklarmısın.

Kimsenin amacı kimseyi bozmak değil ezberbozan. Amaç hakikati ortaya çıkarmak.

Eğer şekilsel salat yok diyorsan şu soruları cevaplayacaksın. Bunlar tam da senin sevdiğin tarzda akılla cevabı bulunabilecek sorular. Ayete falan gerek yok cevap vermek için, sadece mantığını kullanıp cevap vereceksin:

-Salata durmadan önce abdest alınıyor. Şekilsel salat yok diyenler abdesti alıp vahyi destekleyip, ayakta mı tutuyorsunuz?

-Desteklemek-ayakta tutmak 7/24 yapmanız gereken bir şey değil mi, yoksa günde sadece 3 kez destekleyip geri kalan zamanlarda köstekliyor musunuz?

Nisa 102'de ise tartışılacak en ufak birşey dahi yok. Ayet gayet açık ve net.

Herkes aynı anda namaza durmuyor. Güvenlik açısından bir grup gözcülük yapıyor. Olası bir saldırı durumunda kendilerini savunabilmeleri için namaz kılanlar da silahlarını alıyor.

Selam

Link to post
Sitelerde Paylaş

nisa 102-103 ikisini beraber okursan epifuna hak vereceksin.

madem destek çıkmak demek salat neden sırayla destek çıkıyorlar ?

namazı eda ettiğiniz zaman ifadesi var eğer senin dediğin anlamda olsa idi namazı bitirmek ifadesi olmazdı. sürekli olurdu.

güvenliğe kavuştuğunuz zaman namazı tam olarak kılın diyor

neden cephede tam olarak kılınamıyor???

Cevabı Nisa 101'de:

Yeryüzünde dolaştığınız zaman, küfre sapanların size tedirginlik vermesinden korkarsanız, namazı kısaltmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Şu bir gerçek ki, küfre batanlar sizin için açık bir düşmandır.

Selam

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...