Jump to content

Reformcuların İnanılmaz Körlüğü


Recommended Posts

tamam ben cevabımı aldım, sen kalın yazılı yerde yargıda bulunmamışsın, yargı koyan tek şahıs benim, ne kadar salağım, off taman haklısın.

biliyormusun gelenekçi müslüman olduğum dönemlerde keşke yokolsam yerim cehennemden başka bir yer olmayacak dediğim çok olmuştur. sende kendini biliyorsun cehennemde yanmak mı yok olmak mı iyi sen karar ver.

orayı istediğin gibi al ben ateist değilim ancak ateist yazdım boşlukları doldurabilirsin sanmıştım.

tekrarlarsam kendim ateist değilim sen müslümansın muhtemelen ama neyse orada anlatmak istediğimi de anlayamadın ya daha ne diyeyim ben.

sonsuza kadar yanacağıma yok olmayı tercih ederim tabii ki.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 120
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

orayı istediğin gibi al ben ateist değilim ancak ateist yazdım boşlukları doldurabilirsin sanmıştım.

tekrarlarsam kendim ateist değilim sen müslümansın muhtemelen ama neyse orada anlatmak istediğimi de anlayamadın ya daha ne diyeyim ben.

sonsuza kadar yanacağıma yok olmayı tercih ederim tabii ki.

demek istediğini anladım. şimdi soruyorum, kitaba göre günah işleyen bir adam mısın değil misin(müslüman döneminde öylemiydin manasında)?? açık yüreklilikle cevap ver

Link to post
Sitelerde Paylaş

ibadetlerimi yapmazdım.(5 vakit kıldığım günde oldu hiç kılmadığımda) bu günahsa günah işliyordum.

kötü amel işlemiyordum(hırsızlık vs.) iyi amellerde yapıyordum(yardım etmek vs.)

bunları dinsizkende yaptığımı farkedince önemli olanın insanlık olduğunu anladım

Link to post
Sitelerde Paylaş

ibadetlerimi yapmazdım.(5 vakit kıldığım günde oldu hiç kılmadığımda) bu günahsa günah işliyordum.

kötü amel işlemiyordum(hırsızlık vs.) iyi amellerde yapıyordum(yardım etmek vs.)

bunları dinsizkende yaptığımı farkedince önemli olanın insanlık olduğunu anladım

benm demek istediğim his olarak kendini cennete laik görüyor muydun?

görüyordum dersen daha birşey yazmicam burdada başka yerde de :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

isanın yaşadığını düşünmüyorum.

ayşenin muhammedi aldatması hakkında bir fikrim yok. olmuşda olabilir olmamışda. ben sadece şahitlik hususunu içeren ayetin o zamanda gelmiş olduğunu eleştiriyorum. durumu kurtarmış gibi duruyor. kim ne derse desin muhammed o konuda bir ekleme yapmasaydı zan altında kalacaktı zaten dedikoduların bini bir para.

hadislerin gerçek olmadığını düşünüyorum.

bu kadar.

Sn. Honolulu

İsa nın yaşamadığını düşünüp Muhammed in yaşadığını ve durumu kurtardığı düşünmeniz ilginç bir bakış açısı.

Şu açıdan ilginç, hadislere inanmıyorum dedikten sonra Muhammed in durum kurtarması ayetlerin iniş sebepleri ilgili.

Bu sebeplerde tarihten değil hadislerden kaynaklanıyor.

Yani literal konuşmak gerekirse ayetlerin nüzul sebebi de birer hadis.

Bu durumda Muhammed in durumu veya Ayşe yi kurtarması da hadise dayanıyor...

Daha sonraki iletinizi okudum, yeterli açıklayamadığınıza ben de katılıyorum.

Buraya kadar yazdığınız iletilerde çelişik bir çok ifade var bence ama gerek zamanımın yokluğundan gerekse ayrı başlıklar halinde tartışılması gerektiğini düşündüğümden konu etmiyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
gönderildi (düzenlendi)

benm demek istediğim his olarak kendini cennete laik görüyor muydun?

görüyordum dersen daha birşey yazmicam burdada başka yerde de :)

ben müslümanlığımın son dönemlerinde biraz sufi bir havadaydım

cennet umrumda değildi yani allahın rızasını kazanmak yeterliydi ;)

cennet/cehennem e gitmek umrumda değildi.

benim için önemli olan allah rızasıydı allahın yanında olmaktı.

ha sorunun senin istediğin şekilde cevabı da evet cennetlik olduğumu düşünüyordum.

ezberbozandan sonra sende gidiyorsun bu forumda fazla ömrüm kalmadı :(

anlatım bozukluğunu bir nebze düzelttim şu anki haliyle anlaşılmayacak gibi değil.

tarihinde Honolulu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn. Honolulu

İsa nın yaşamadığını düşünüp Muhammed in yaşadığını ve durumu kurtardığı düşünmeniz ilginç bir bakış açısı.

Şu açıdan ilginç, hadislere inanmıyorum dedikten sonra Muhammed in durum kurtarması ayetlerin iniş sebepleri ilgili.

Bu sebeplerde tarihten değil hadislerden kaynaklanıyor.

Yani literal konuşmak gerekirse ayetlerin nüzul sebebi de birer hadis.

Bu durumda Muhammed in durumu veya Ayşe yi kurtarması da hadise dayanıyor...

Daha sonraki iletinizi okudum, yeterli açıklayamadığınıza ben de katılıyorum.

Buraya kadar yazdığınız iletilerde çelişik bir çok ifade var bence ama gerek zamanımın yokluğundan gerekse ayrı başlıklar halinde tartışılması gerektiğini düşündüğümden konu etmiyorum.

o zamanki her türlü tarihsel bulgu ağırlıklı olarak söze dayalıdır. ancak insanlar islamdan kendilerine pay çıkarmak için hadisler uydurmuşlardır. bunu ayetlerin inişinde yapmaları için bir sebep göremiyorum. veya bir savaş için.

ancak muhammed şöyle demiştir deyip cahil insanları kandırmak çok kolaydır. bu yüzden hadislere "peygamber sözü olduğu iddia edilen şeylere" itibar etmiyorum.

ayrıca ayşenin muhammedi aldattığını düşündüğümle ilgili bir şey dediğimi hatırlamıyorum. ayetin nüzul sebebi muhammedin ZANLARDAN KURTULMAK istemesi olduğunu düşünüyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

o zamanki her türlü tarihsel bulgu ağırlıklı olarak söze dayalıdır. ancak insanlar islamdan kendilerine pay çıkarmak için hadisler uydurmuşlardır. bunu ayetlerin inişinde yapmaları için bir sebep göremiyorum. veya bir savaş için.

ancak muhammed şöyle demiştir deyip cahil insanları kandırmak çok kolaydır. bu yüzden hadislere "peygamber sözü olduğu iddia edilen şeylere" itibar etmiyorum.

ayrıca ayşenin muhammedi aldattığını düşündüğümle ilgili bir şey dediğimi hatırlamıyorum. ayetin nüzul sebebi muhammedin ZANLARDAN KURTULMAK istemesi olduğunu düşünüyorum.

İşte bu senin ZANNIN. Halbuki yukarıda hadislerin yanlış olduğunu düşünüyorum demişken. Ve bu söylediğin zan yine hadis kaynaklı.

Yeryüzündeki insanların çoğunluğuna uyarsan seni Allah yolundan saptırırlar. Sadece sanıya uyarlar onlar ve sadece saçmalarlar.

Enam 116

Link to post
Sitelerde Paylaş
gönderildi (düzenlendi)

İşte bu senin ZANNIN. Halbuki yukarıda hadislerin yanlış olduğunu düşünüyorum demişken. Ve bu söylediğin zan yine hadis kaynaklı.

Yeryüzündeki insanların çoğunluğuna uyarsan seni Allah yolundan saptırırlar. Sadece sanıya uyarlar onlar ve sadece saçmalarlar.

Enam 116

kabul ediyorum o da hadis kaynaklı ancak mesajın tamamını 1 kez daha okursan çok şey anlarsın gibime geliyor.

insanların hadis uydurması dinden kazanç elde etmek içindir. peygamber bunu dedi diyerek insanları kandırmaktır.

ancak ayetlerin iniş sebepleri tefsircilerin ilgi alanı ve tarih konusuna giriyor biraz.

yani erkek irin kaplı olsa kadın yalayarak temizlese yine hakkını ödeyemez gibi bir hadis tarihin konusuna girmez, açıklayıcı özelliği yoktur. bunun uydurulduğunu düşünüyorum itimat etmiyorum zaten.

ancak açıklama sağlayan nüzul sebeplerini kabul etme nedenim tarihi kabul etme nedenimle aynıdır.

tarihinde Honolulu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

kabul ediyorum o da hadis kaynaklı ancak mesajın tamamını 1 kez daha okursan çok şey anlarsın gibime geliyor.

insanların hadis uydurması dinden kazanç elde etmek içindir. peygamber bunu dedi diyerek insanları kandırmaktır.

ancak ayetlerin iniş sebepleri tefsircilerin ilgi alanı ve tarih konusuna giriyor biraz.

yani erkek irin kaplı olsa kadın yalayarak temizlese yine hakkını ödeyemez gibi bir hadis tarihin konusuna girmez, açıklayıcı özelliği yoktur. bunun uydurulduğunu düşünüyorum itimat etmiyorum zaten.

ancak açıklama sağlayan nüzul sebeplerini kabul etme nedenim tarihi kabul etme nedenimle aynıdır.

İnsanlardan öylesi vardır ki, Allah yolundan bilgisizce saptırmak için hadis/laf eğlencesi satın alır ve onu alay konusu edinir. İşte böylelerine rezil edici bir azap vardır. LOKMAN 6

İşte mesele bu.

Tarih'teki uydurmaların farkına varan bir insan olarak artık hadislere itimat etmeyi bırakmalısın.

Sufi yaşantında olsaydın şu an sana bunları çok rahat analatabilirdim. Çünkü o zaman hadislerin anlattığı şekilde değilde farklı bir bilinç seviyesinde bakmayı deneyebilirdin.

Ama maalesef şu an sadece olumsuz sanıya uymaktasın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsanlardan öylesi vardır ki, Allah yolundan bilgisizce saptırmak için hadis/laf eğlencesi satın alır ve onu alay konusu edinir. İşte böylelerine rezil edici bir azap vardır. LOKMAN 6

İşte mesele bu.

Tarih'teki uydurmaların farkına varan bir insan olarak artık hadislere itimat etmeyi bırakmalısın.

Sufi yaşantında olsaydın şu an sana bunları çok rahat analatabilirdim. Çünkü o zaman hadislerin anlattığı şekilde değilde farklı bir bilinç seviyesinde bakmayı deneyebilirdin.

Ama maalesef şu an sadece olumsuz sanıya uymaktasın.

insanlardan bir kısmı bilgisizce(cehaletlerinden) allah yolundan saptırmak için boş sözleri satın alırlar ve onu eğlence edinirler. işte onlar için aşağılayıcı azap vardır. LOKMAN 6

ayşenin aldatma meselesi durumu mantıklıca açıklıyor ama o yüzden onu kabul ettim. sizin mantıkla tarih bilimini silip atmam gerekir. farzedelim ki ayet alakasız bir şekilde indi. 4 şahit olayının ilkelliği nedir. artık kamera denen şey var. 4 şahite ne hacet.

kadının şahitliğinin yarım sayılması da cabası.

Link to post
Sitelerde Paylaş

acaba hadislerde içki içmenin herhangi bir cezası var mı

mıchael'a sorduğumda cevap vermedi de merak ediyorum

Nasıl seks yapacağından tut ne içeceğine kadar,

nedense pedofili dışında cahil cüheyla kesiminin gördüğü bildiği herşeye bir kural ya da yasak getirilmiş.

Link to post
Sitelerde Paylaş

sizde sufi bir yapı görüyorum. panteizmle bağdaşıyor biraz. işte hak yol, bende eğer bir tanrı varsa bunun evrenin kendisi olduğunu düşünüyorum zaten.

ama bu tanrının bilinçli olduğu takdirde evrende nokta kadar yer kaplamayan dünya üzerinde evrimle oluşmuş canlıların eylemlerini dikkate alacağını düşünemiyorum. sizde doğru bulduğum görüşlerde var ancak zıt olanları çarpıştırıp orta yolu bulmak isterdim.

daha yazacaktım ancak madem cevap vermeyeceksin kısa kesiyorum.

:)

Elbetteki düşünemeyeceksin.Çünkü evrenin tanrısı insanda kendisi için bir şey istemiyor.İstediği insanların kendi aralarındaki hukukudur.Sirati mustakim çizgisi.Senin özgürlüğünün bitip başkasının özgürlğünün başladığı yer.Zaten şeytan tamda bu yere oturacağım diyor.(mecazi anlamda elbette yoksa şeytan insanın negatif yanıdır.)

Bilinçl olduğu taktirde ne demek hem ?

Tanrı bilinçsiz olur mu hiç ?O'nun biligisi varlıktan aşkındır.

honolulu kabul etmeyeceksin biliyorum ama birazda biz ayet cımbızlayalım..bak ayetler ne demiş:

Bundan dolayı İsrâiloğullarına şöyle yazdık: Kim, bir cana kıymamış, ya da yeryüzünde bozgunculuk yapmamış olan bir canı öldürürse, sanki bütün insanları öldürmüş gibidir. Kim de onu(n hayatını kurtarmak suretiyle) yaşatırsa, bütün insanları yaşatmış gibi olur. Andolsun elçilerimiz onlara açık delîller getirdiler, ama bundan sonra da onlardan çoğu, yine yeryüzünde israf etmekte (aşırı gitmekte)dirler. (Mâide: 110 (5)/32)

"Dinde zorlama yoktur." (Bakara: 92 (2)/256)

Bak zensen sana ne güzel bir ayet bulup çıkarmış.Neymiş haksız olarak cana kıymak bütün insanlığı öldürmek gibiymiş.Elçilerimiz geldi diyor ama onlar yine israf ettiler.İsra etmek mal biriktirmek bunu biriktiriken kimin hakkını çiğnediğine dikkat bile etmemek.

kabul ederim zensen neden etmeyeyim.

bakara suresi daha önce dediğim gibi muhammedin insanlara islamı kabul ettirmek için koyduğu ayetlerle doludur. yahudi ve hristiyanlardan da cennete gideceklerşn olduğunu söyler. benim itirazım sonra bu durumun değişmesi zaten.

ben senin için bir sure koyayım buraya kafirun suresi...

ama gittikçe sertleşmiş ben bunu eleştiriyorum.

maide suresi son surelerdendir. orada israiloğullarına verilen hükmü anlatıyor. ancak bu hükmün kurana alınması demektir ki bu hüküm müslümanlar içinde geçerlidir. son olarak dikkat çekmek istediğim nokta BOZGUNCULUK ÇIKARMA kriteri nedir?

Ama zulmedenler kendilerine söylenen sözü bir başkasıyla değiştirdiler. Biz de o zalimlerin yaptıkları bozgunculuğa karşılık üzerlerine gökten iğrenç bir azap indirdik. bakara 59

allaha ve Resûlü�ne karşı savaş açanların ve yeryüzünde bozgunculuğa çalışanların cezası ancak öldürülmeleri asılmaları ya da elleriyle ayaklarının çaprazca kesilmesi veya (bulundukları) yerden sürülmeleridir. Bu dünyadaki aşağılanmalarıdır ahirette onlar için büyük bir azap vardır.

işte bak bu bozguncular için hüküm budur.

İnkar edip de allahın yolundan alıkoyanlar; Biz işledikleri bozgunculuğa karşılık onlara azap üstüne azap ilave ettik. nahl 88

buradan bozgunculuğun allahın yolundan alıkoymak olduğunu görüyoruz. sessiz sakin inanmayana bir şey yok gibi. sizde benim anladığımı mı anladınız?

ancak son sure olan tevbede işlerin daha sertleştiğini görüyoruz.

Elbete bozgunculuk Allahın yolundan alkoymaktır.Doğaya uyum sergilemektir biz canlıların görevi .Teslim olmaktır gerçeğe.Kendi egosuna göre yeryüzünde terör estirenler bozguncudurlar.

Nedir bu insanoğlunun paylaşamadığı ?

Altı üstü kaç yılllık bir ömür var değermi bunca zıtlaşmaya.Bunca savaşa bunca haksızlığa?

Kuran bozgunculuk hakkında konuşurken terör zulüm gibi konularıdan bahseder.Olmadı ekini ve nesli katletmek doğaya zarar vermek bile bozgunculuktur kurana göre.

Zulme karşı asla susmayınız der.Zulmün karşısında durunuz der.Siz objektif baksanı göreceksiniz de.Ateistforumda size ezberletilen ayetleri biliyorsunuz sadece .Kuranı bütünlüğü içinde okuyan hiç bir aklı başında insan ondan terör yada sapkınlık çıkartmaz.Ancak sizin amacı bağcıyı dövmek olanlar başka tabi.

Yukarıda tevbe suresini örnek göstermişsin.Aklı evvel biriside çıkıp tevbe 5 i yapıştırmış.

Al benden sana başka bir ayet.

Ancak müşriklerden kendileriyle antlaşma imzaladıklarınızdan (antlaşmadan) bir şeyi eksiltmeyenler ve size karşı hiç kimseye yardım etmeyenler başka; artık antlaşmalarını, süresi bitene kadar tamamlayın. Şüphesiz, Allah muttaki olanları sever. (Tevbe Suresi, 4)

Anlaşmaya uyanlara dokunmayın diyor.

5 inci ayet ise anlaşmayı bozmalarından sonra 4 aylık bir süre tanındıktan sonra saldırı emri var.Şimdi bana bir açıkla bakalım bu müslümanlar bu kadar barbar iseler madem müşrikler neden 4 ay orada kalıp kendilerini gırtlaklamalarını beklesinler ?

Çünkü bu insanlar müslümanları topraklarından çıkardılar .Sürgüne yolladılar.Daha sonra müslümanlar haklarını aramak için geldiler ve evlerine barklarına döndüler.Yine ne kadar büyük merhamet gösterilmiş onlara pişman olup zulümlerinden dönenleri afedin diyor.anlaşmaya sadık kalanlarına dokunmayın diyor.

Yinede kuran hakkında konuşmak ne sana nede bana düşmez.Konuya bir ömür vermiş bir sürü insan var.Zaten daha yeni yeni zincirleri kırılmış.Tabu olmaktan çıkarılıp özgürce okumaya alınmış bir kitap kuran.Sanıldığının aksine apaçık filan da değil.Apaçık olan kuranın evren kitabıdır.

Örneğin dün akşam epifunla namaz hakkında yazıştık.Şimdi seninde söylediğin gibi maide suresi iniş sırasına göe en sondan üçüncü suredir.

Ne ilginçki namaz daha ilk inan alak suresinde mevzu bahisken .Sözde şekil namazının öncülü olan abdest tahminen 20 yıl sonra inen maide suresinde farz kılınıyor.

Demek Allah unutmuş namazı 20 yıl abdestsiz kıldırmış :lol:..

Neyse sen yine ezberlerini devam ededur.Birileri gerçeği merak edip büyük bir ciddiyetle konuyu ele almış durumda..

Link to post
Sitelerde Paylaş

vela udvane ille ale zzalimin...

düşmanlık ancak zalimleredir...

küfür şirk fısk cehennem ceza düşmanlık hep zulm ve zalim ile ilgilidir...

peygamberler hep zalime ve zulme karşı mücadele etmişler...

o yüzden en çilekeş insanlardır...

en zor iş budur...

zulme karşı durmak...

çünkü zalimler hep güçlüdür acımasızdır ....

zulme karşı durmak cesaret kararlılık samimiyet yani iman ister...

dinin aslı özü zalime karşı durmaktır...

en dindar olan en çok kuran okuyan anlayan tefsir eden vaaz veren namaz kılan oruç tutan hacca giden değil en çok zalime karşı durandır...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Elbetteki düşünemeyeceksin.Çünkü evrenin tanrısı insanda kendisi için bir şey istemiyor.İstediği insanların kendi aralarındaki hukukudur.Sirati mustakim çizgisi.Senin özgürlüğünün bitip başkasının özgürlğünün başladığı yer.Zaten şeytan tamda bu yere oturacağım diyor.(mecazi anlamda elbette yoksa şeytan insanın negatif yanıdır.)

Bilinçl olduğu taktirde ne demek hem ?

Tanrı bilinçsiz olur mu hiç ?O'nun biligisi varlıktan aşkındır.

Bak zensen sana ne güzel bir ayet bulup çıkarmış.Neymiş haksız olarak cana kıymak bütün insanlığı öldürmek gibiymiş.Elçilerimiz geldi diyor ama onlar yine israf ettiler.İsra etmek mal biriktirmek bunu biriktiriken kimin hakkını çiğnediğine dikkat bile etmemek.

Elbete bozgunculuk Allahın yolundan alkoymaktır.Doğaya uyum sergilemektir biz canlıların görevi .Teslim olmaktır gerçeğe.Kendi egosuna göre yeryüzünde terör estirenler bozguncudurlar.

Nedir bu insanoğlunun paylaşamadığı ?

Altı üstü kaç yılllık bir ömür var değermi bunca zıtlaşmaya.Bunca savaşa bunca haksızlığa?

Kuran bozgunculuk hakkında konuşurken terör zulüm gibi konularıdan bahseder.Olmadı ekini ve nesli katletmek doğaya zarar vermek bile bozgunculuktur kurana göre.

Zulme karşı asla susmayınız der.Zulmün karşısında durunuz der.Siz objektif baksanı göreceksiniz de.Ateistforumda size ezberletilen ayetleri biliyorsunuz sadece .Kuranı bütünlüğü içinde okuyan hiç bir aklı başında insan ondan terör yada sapkınlık çıkartmaz.Ancak sizin amacı bağcıyı dövmek olanlar başka tabi.

Yukarıda tevbe suresini örnek göstermişsin.Aklı evvel biriside çıkıp tevbe 5 i yapıştırmış.

Al benden sana başka bir ayet.

Anlaşmaya uyanlara dokunmayın diyor.

5 inci ayet ise anlaşmayı bozmalarından sonra 4 aylık bir süre tanındıktan sonra saldırı emri var.Şimdi bana bir açıkla bakalım bu müslümanlar bu kadar barbar iseler madem müşrikler neden 4 ay orada kalıp kendilerini gırtlaklamalarını beklesinler ?

Çünkü bu insanlar müslümanları topraklarından çıkardılar .Sürgüne yolladılar.Daha sonra müslümanlar haklarını aramak için geldiler ve evlerine barklarına döndüler.Yine ne kadar büyük merhamet gösterilmiş onlara pişman olup zulümlerinden dönenleri afedin diyor.anlaşmaya sadık kalanlarına dokunmayın diyor.

Yinede kuran hakkında konuşmak ne sana nede bana düşmez.Konuya bir ömür vermiş bir sürü insan var.Zaten daha yeni yeni zincirleri kırılmış.Tabu olmaktan çıkarılıp özgürce okumaya alınmış bir kitap kuran.Sanıldığının aksine apaçık filan da değil.Apaçık olan kuranın evren kitabıdır.

Örneğin dün akşam epifunla namaz hakkında yazıştık.Şimdi seninde söylediğin gibi maide suresi iniş sırasına göe en sondan üçüncü suredir.

Ne ilginçki namaz daha ilk inan alak suresinde mevzu bahisken .Sözde şekil namazının öncülü olan abdest tahminen 20 yıl sonra inen maide suresinde farz kılınıyor.

Demek Allah unutmuş namazı 20 yıl abdestsiz kıldırmış :lol:..

Neyse sen yine ezberlerini devam ededur.Birileri gerçeği merak edip büyük bir ciddiyetle konuyu ele almış durumda..

şimdi maalesef ezber eden sizsiniz.

neymiş forumdan birilerinin ezberlettiği ayetlermiş alakası yok. ben dinden çıkmamak için çırpınırken okudum kuranı.

benim biraz iddialı belki de sert yazma nedenim sizden bilgi almaktı yanlış bir tavır olabilir normalde bu kadar islam düşmanı değilimdir. üslubumu değiştiriyorum.

nacizane isterseniz tarafsız bir şekilde tevbe suresine bir göz gezdirelim.

tevbe 1 de anlaşma yapıldığı belirtiliyor. itiraz yok

tevbe 2 de anlaşmanın süresi belirtiliyor. itiraz yok

tevbe 4 de anlaşmanın sonunu bekleyin diyor. itiraz yok

tevbe 5 de anlaşma bitince bulduğunuz yerde öldürün diyor. işte buna itirazım var kusura bakmazsanız.

olay sizin anladığınız gibi değil. anlaşmayı bozanlara karşı değil tevbe 5.

anlaşma bitince bütün müşriklere karşı. ayetleri baştan okursanız daha rahat yer edecektir kafanızda. yani anlaşmayı bozanlara karşı 4 ay gibi bir süre yok bozanlarla direk savaşılıyor. bozmayanlarla da savaşılması için gereken süre anlaşmanın bitmesi için gereken süre.

yanlış anladıysam düzeltin lütfen

rica ediyorum burada haksız mıyım. burada büyük bir insanlık ayıbı vardır. çünkü burada anlaşma içerisinde olunmayan müşrikleri öldürmek vardır.

kitabı yazan her kimse bu ayetin ileride ne acılara yol açacağını öngöremedi mi?

tevbe 6 müşriklerden aman dileyen olursa allahın kelamını duymasını sağla ve onu güvende olduğu yere bırak diyor. itiraz yok. olumlu.

tevbe 7 müşriklerin allahın yanında bir anlaşmalarının olamayacağını söylüyor ve devam ediyor mescidi haram yanında anlaşma yaptıklarınıza karşı dürüst olun.

yani yapılan ahde sadık kalınmasını istediği gibi müşriklerin başka bir ahdi olamayacağını söylüyor yanlış mı anladım acaba?

tevbe 8 neden ahd olamayacağını açıklıyor ancak allah burada bütün müşrikleri şerefsiz yerine koymuş arkadan vuran düzenbaz babında. yanılıyor muyum?

tevbe 11 ne kadar güzel, iman ederlerse kardeşlerinizdir diyor.

tevbe 12 olumlu bir ayet. yeminlerini bozanlarla tabi savaşılmalıdır.(eğer ahd anlamından bahsediliyorsa)

tevbe 14te yardım eder size diyor.

tevbe 16da bence allahın alimi mutlaklığına gölge düşürüyor.

bu kadar yeterli

yemin ediyorum bütün samimiyetimle tarafsız bakmaya çalıştım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

benim biraz iddialı belki de sert yazma nedenim sizden bilgi almaktı yanlış bir tavır olabilir normalde bu kadar islam düşmanı değilimdir. üslubumu değiştiriyorum.

nacizane isterseniz tarafsız bir şekilde tevbe suresine bir göz gezdirelim.

tevbe 1 de anlaşma yapıldığı belirtiliyor. itiraz yok

tevbe 2 de anlaşmanın süresi belirtiliyor. itiraz yok

tevbe 4 de anlaşmanın sonunu bekleyin diyor. itiraz yok

tevbe 5 de anlaşma bitince bulduğunuz yerde öldürün diyor. işte buna itirazım var kusura bakmazsanız.

olay sizin anladığınız gibi değil. anlaşmayı bozanlara karşı değil tevbe 5.

anlaşma bitince bütün müşriklere karşı. ayetleri baştan okursanız daha rahat yer edecektir kafanızda. yani anlaşmayı bozanlara karşı 4 ay gibi bir süre yok bozanlarla direk savaşılıyor. bozmayanlarla da savaşılması için gereken süre anlaşmanın bitmesi için gereken süre.

yanlış anladıysam düzeltin lütfen

rica ediyorum burada haksız mıyım. burada büyük bir insanlık ayıbı vardır. çünkü burada anlaşma içerisinde olunmayan müşrikleri öldürmek vardır.

kitabı yazan her kimse bu ayetin ileride ne acılara yol açacağını öngöremedi mi?

tevbe 6 müşriklerden aman dileyen olursa allahın kelamını duymasını sağla ve onu güvende olduğu yere bırak diyor. itiraz yok. olumlu.

tevbe 7 müşriklerin allahın yanında bir anlaşmalarının olamayacağını söylüyor ve devam ediyor mescidi haram yanında anlaşma yaptıklarınıza karşı dürüst olun.

yani yapılan ahde sadık kalınmasını istediği gibi müşriklerin başka bir ahdi olamayacağını söylüyor yanlış mı anladım acaba?

tevbe 8 neden ahd olamayacağını açıklıyor ancak allah burada bütün müşrikleri şerefsiz yerine koymuş arkadan vuran düzenbaz babında. yanılıyor muyum?

tevbe 11 ne kadar güzel, iman ederlerse kardeşlerinizdir diyor.

tevbe 12 olumlu bir ayet. yeminlerini bozanlarla tabi savaşılmalıdır.(eğer ahd anlamından bahsediliyorsa)

tevbe 14te yardım eder size diyor.

tevbe 16da bence allahın alimi mutlaklığına gölge düşürüyor.

bu kadar yeterli

yemin ediyorum bütün samimiyetimle tarafsız bakmaya çalıştım.

Tevbe suresini tekrar okudum.Bende en az senin kadar tarafsız bakmaya çalıştım.Burada söz geçen kişiler kendilerine saldırılmaksızın saldıran müşrikler.

Ayetlerde Allah ve resulüne uymayan onların peşinden gitmeyen kişiler gibi algılansa da aslında bunların marifetleri bozgunculuk.

Zaten daha öncesine dair bir mazileri var.Ve yine güven telkin etmiyorlar.Dört ay gibi bir süre verilmiş pişman olupta kuranın namazı (doğruya destek vermek)nı kılmaları isteniyor.Senin olumlu gördüğün 6 . ayet yime müşrik olup sığınanlara merhamet edimesi isteniyor.Demek ki diğerleri saldırgan kişiler.Bunun teyidi budur.Sürekli tekrarlanmış.

Kendilerine saldırılmaksızın saldıranlrdır bu insanlar.

Şimdi sana soruyorum seni mazeretsiz yere birileri yerinden yurdundan çıkarmaya çalışsa bu insancıl tavrını yine bu kişiler için de gösterebilir misin ?

Madem suçluları cezalandırmak kötü bir şey neden bunca hapishane neden mahkemeler ?Böyle mantık olur mu ?İnsanlar diğerlerinin haklarını gözetmekle yükümlüdürler.Eğer gözetmezlerse de bu sonuçlara katlanmak zorundalar.

Zulme karşı durulması gerekir çünkü küçük bir kötülük bile karşı konulmadığı taktirde büyür.Ki bu adamlar zaten cürmü ilk başlatanlardır.

Dünyada iyilik ve kötülüğü yoksaymak ta bir çeşit zulümdür.

Herkesin ortak iyisi adalettir.Hukutur haktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayşe kim ?

Kuranda Ayşe diye birinden bahsedildiğini duydun mu hiç ?

Eş denliyor özel isim yok.

Ayrıca kendisini aldattığını düşünen bir adam hele de muho gibi megoloman bir sapıksa neden eşini korumaya kalksın ki.Zaten kafa kesmek için bahane arayan birisi değil mi muhammed.Hemen onu dehleyip yeni bir eş almasına mani olan nedir ?

Ebubekir

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...