Jump to content

Allah kelimesinin kökeni.


Recommended Posts

"Ya" nida harfi mi hitabı eril yapıyor

İşine gelmeyince öyle oluyor demek; tam bi müslüman dönekliği sergiliyorsun!

"Ya" nida harfidir, Allah ismi celalinin başına gelmektedir!

Şuradaki aynı konuya; "Ya'nın nida harfi olup, eLLah adının başına geldiğini" söyleyen, şimdi burada kıvırtıyor... çünkü müslüman.

arapçada eril ve dişil zamirler vardır

Satılık arabın adıllarını senden öğrenecek değilim ayrıca o dil arapların kendi dötlerine çare sunamıyor...

Halbuki kör gözlerin göreceği eda ile bellidirki idğam-ı şemsiyye içün lam-ı tarif lazımdır!

Sen yeter ki artikel/lamı tarif görmek isteyiver;

ad5tg.jpg

Soldaki 2 tane kahverengine boyadığım elif ile lam tamgası, "el" artikeli/harfi tarifi oluyorlar. Bu "el" artikeli olan elif ile lam tamgalarının lamı, artikel olduğu için ad olan Lah veya İlah yazısı ile idğam etkileşimine girerek hiç okunmuyor; buna karşın bitişiğinde ad olan "Lah" veya "İlah" yazısındaki lam tamgası, ikilenerek/şeddelenerek okunuyor.

Böylece (اللَّهُ) yazısındaki yanyana gelen iki lam tamgasından birinin, niçin hiç okunmadığının (اللَّهُ) sorusunu anlamış oluyoruz! Bunun yanıtı, ad (Lah veya İlah) ile artikel ("el" lamı tarifi/harfi tarifi), yanyana kaldığından dolayı idğamı şemsiyye olup okunmuyor. Yalın gerçek budur.

tarihinde BegTeginli tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 235
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

"İşine gelmeyince öyle oluyor demek; tam bi müslüman dönekliği sergiliyorsun!"

Öyle mi :)

Benim işime gelmeyen ne olsun, adım Alchindus, engse veyahut begteginli değil ki! Ben eçheliyeti gösteriyorum! Şu kelamı eden kim!

ya eLLah demekle birinci tekil kişiye eril kipte sesleniyorsun farkında değilsin

Ne demek bu, cehalet ile erillik "ya" dan geliyormuş gibi tammüden saçmalamak değil mi!

Cehaletin her yüzüne vurulduğunda böyle nisan ayındayız neyu "yağmur yağmakta" mı diyeceksin!

"Şuradaki aynı konuya; "Ya'nın nida harfi olup, eLLah adının başına geldiğini" söyleyen"

Türkçe konuştuğunu zannedip, esasta türkçede dahil lisan bilmez muhatabım, hala diyoruz, lafza-i celalin başına nida harfi gelir buda ismi celalin başında gördüğümüzün lam-ı tarif olmadığının kesin, kati, seni çileden çıkaran ve acze düşüren delilidir!

"Sen yeter ki artikel/lamı tarif görmek isteyiver"

:)

Ah babylon nahivcisi, o işler badana boya ile olsa idi dediğin kolaydı amma gel görki hakikat bambaşka!

Grafik cambazlıkları ile bu işler olmaz!

İmdi duruma tekrar bakalım ve arap grameri, dil kaideleri bakımından sual edelim!

-Lam-ı tarif başına nida harfi alır mı!

Cevap almaz!

-İdğamı şemsiyye kaidesi içün lam-ı tarif lazım mıdır!

Cevap lazımdır!

-Lafza-i celal başına nida harfi almakta mıdır!

Cevap almaktadır!

-Elif kameri bir harf midir!

Cevap evet öyledir!

-Kameri bir harf başına lam-ı tarif gelir ise "el" takısının okunması zaruri midir!

Cevap evet zaruridir!

-Arapçada bu gün bu minvalde, yani elifin başına gelmiş "el" takısı ile kullanımda olan sözler var mıdır!

Cevap vardır, hemde çokça!

-Pekiyi bu hal yan yana gelen elif ile "el" in kaynaştığı ve elifin lama inkilap ettiği savını berhava etmekte midir!

Cevap aynen öyle etmektedir!

Toparlar isek kırk yalanı tilki gibi aynı yaylaya salan ve kuyruklarını aklınca birbirine değdirmemeye gayret eden muhatabım!

Lafza-i celalin başındaki lam-ı tarif değildir!

Bundan mütevellid idğam-ı şemsiyyeyi ismi celalin okunuşunda aramak beyhudedir!

Lafza-i celalin "El-İlah" tan türediği ve elifin lama inkilab ettiği safsatası, kameri harflerin başına gelen "el" in okunma zarureti kaidesi ve bunun dilde hiçbir sıkıntı meydana getirmediği ve halen böyle bir çok kelimenin mevcudiyeti (el-ihsan, el-ikram, el-itkan) ve daha muhimi hala bu gün araba ilah cins ismini marife yap desen el-ilah deme mecburiyeti karşısında buharlaşmış, berhava olmuş uydurmalardır!

Neticede elinde odun ve bodun kalmıştır, birde badana boya kovası!

Uğurlu kademli olsun, yaz gelmekte işlerin pek sıkı olur :)

Gerçeğe sadakat şart!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Arap tanrısı sürekli erkil kipte çekimlenir. Örneğin;

kul, hüve eLLahü ehadun.

(قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ)

söyle, o eLLah birdir.

Buradaki hüve (هُوَ), erkil üçüncü kişinin adılıdır; adıl dişil olsaydı, hiye (هِيَ) olacaktı. eLLah, muhammet ulayu yoldaşlarınca hep erkil olarak kurgulanmıştır. Arap tanrısının dişil tanıtımını betimleyebilecek "hiye eLLahü (هِيَ اللَّهُ) " biçiminde çekimi yoktur. Ya eLLah denildiğinde de dişillerde olan "kapalı te (ة)", erkillerde olan "he (ه)" tamgası ilen ayırımda yine, erkil olarak eLLa-h betimlenişindedir. eLLahın eşeyliğinin üzerinde sıklıkla erkil betimlenişinin arkasında kuşku ilen yanaşılması gereken bir konu, yeralıyor da olabilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 3 months later...
Arapca'da ilahe (الهة) sozcugunun sonundaki harf, ilah إله sozcugunun sonundaki he harfi ile degil, `kapalı te` harfinin yazılmasıyla gerçekleşir. Kapali `te` sona geldiginde te sesinde okunmaz uzerinde duruldugu icin he sesinde okunusunun ses'yle gerceklesir belk' budur yaniltici olan

Allahın yazılışı arapçada dişil cinsinden son harfi kapalı te ile sonlanmış olsaydı, allahı kadın tanrı yapmış olurlardı. Kadın tanrı ataerkil araplarda ürkütücü vasıflara büründürülemezdi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 6 months later...
  • 6 months later...

Notamatik ! Azrailin çocuklarıyla ilgili yazını yazabilirmisin ,ne zamandır onu bekliyoruz .

Alchindus ! Yazılarında daha çok türkçe kelime kullanabilirmisin,çok fazla arapça ve farsça kelime kullanıyorsun bu yüzden anlaşılabilirliği biraz zorlaşıyor nede olsa türkçe iletişim kuruyoruz ve böyle kelimelerle sanki arap özentisi gibi bir durum algılanıyor,yine sen bilirsin tabi ama senin yorumlarınıda okuyan biri olarak bunu söylemek istedim yinede.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 3 months later...

Natomatik müslüman değilim ,

fakat....

Yukarıdaki iddialarını HODRİ MEYDAN bölümünde tatışmak istermisin.

Pantede katılabilir.

Tezine anti-tezimi söylüyorum : Yazmış olduğun yazı tamamen Hristiyan uydurmasıdır.

Biz gerekli cevabı zaten vermişiz.

Tabi mangal gibi de yürek ister cevaba cevap yazmak.

Natomatik sever hristiyan sitelerinden yazı devşirmeyi .

:)

tarihinde Numa Pompilius tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Biz de sana gereken cevabı vermişiz:

Akhematik, "Hodri Meydan!" çekebilecek olanın bir çapı olması gerekir.

"Hristiyan uydurması" demekten başka birşey yazmamışsın ki çapın belli olsun.

8 sayfa tartışma yapılmış, iki satır fikrin yok, kalkmışsın hodri meydan çekmeye.

"Hadi" desek, kaçacak delik arardın. Dua et ki demedik..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Pante bu işleri en iyisi sen bilirsin. Bu iddilardan hangisi doğru? Turan Dursun sitesinde Allah'ın erkek ve Ay tanrısı olduğunu,

Allah isminin kökeninin The God manasına gelen El-ilah'tan türediğini ve güneş tanrıçasıyla evli olup Lat, Uzza ve Manat adlı kızlarının olduğunu söylüyor. 360 küçük tanrı da var.

El-İlah ifadesinin ''o sözü geçen tanrı'' manasının yanısıra ''ulu tanrı'' anlamına gelme olasılığı da var. ''Eli veya EL'' proto-mesopotamic dinde en büyük tanrının adı.

Hatta Eski Ahit'in ilk bölümlerinde Abraham'ın kısssası(İbrahim) anlatılırken tanrıdan ''Elohim'' diye söz ediliyor. Elohimin çoğul anlam ifade ediyor olduğunu söylüyorlar.

Yani İslam'daki tanrının dinsel evrimsel gelişimine dair en yaygın hipotez, -El -Eloah -İlah -El-ilah -Ellah -Allah dönüşümü. Kuran'daki bir çok surede İslam'ın ilk yıllarında hala monoteist olamadığı açık.

Hatta Kuran putların temsil ettiği Lat, Uzza ve Menat'ın varlığını ve gerçek olduklarını kabul ediyor. ''Sizi işitemezler, işitseler bile yardım edemezler'', ''namazı sadece Allah'a kılın'' gibi ayetler var.

tarihinde freand tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim boş tartışmalarla pek işim olmuyor, mesela yurdum ateistleri gider hristiyan sitelerinden bilgi kotarır . Hadi gel göster derim-Turan dursun forumda başlığıda vardır. :lol:

Daha yurdum insanı Tanrı kelimesinin tarihsel kronolojisini bilmeyip Allah kelimesinimi tartışacak, gülerim adama, hem de popomla. :lol:

Biz de sana gereken cevabı vermişiz:

8 sayfa tartışma yapılmış, iki satır fikrin yok, kalkmışsın hodri meydan çekmeye.

"Hadi" desek, kaçacak delik arardın. Dua et ki demedik..

Akhematik, "Hodri Meydan!" çekebilecek olanın bir çapı olması gerekir.

"Hristiyan uydurması" demekten başka birşey yazmamışsın ki çapın belli olsun. :lol:

Ayrıca ben Lah=ça tezine katılmıyorum.

El tanrı demektir, yüce-büyük demektir.

Ne var ki Arapça da isimlerin başına gelen "el" takısı da vardır.

Bütün karışıklık buradadır, çözülmesi gereken nokta da budur.

Diğer tüm iddialar tutmaz. Çünkü ayakları yere basmaz. Arkeolojik bulgu gerekir.

Ellah'ın el'i tanrı anlamındaki el midir? Yoksa İngilizcedeki gibi "the" anlamındaki el midir?

"the" anlamındaki el'in savunulması İslamcıların tevhidden dolayı zorunlu kabulleridir.

Kökeni pagan olan bir kültürden tevhid anlayışı çıkar mı?

İbrahim'e-İsmail'e dayandırılırsa çıkar.

Ama İbrahim'in-İsmail'in Mekke'de bulunduğunun kanıtı yoktur ki, Allah isminin kökeni onlara dayandırılabilsin. Önce o kanıtlanabilmeli.

Bence "Ellah" isminin anlamı "İlahların ilahı" olabilir.

Kur'an'a da ters düşmez. "Yaratanların en güzeli" gibi. :D

Dene bakalım Hodri Meydanda görelim sesinizi. Kaçak dövüşcüler sizi....Müslo bulunca atıp tutmak ne kolay değilmi...hadi birde beni deneyin bakalım... :lol: :lol:

Bunu daha önce anibal denedi, önüme Hristiyan yaratılışcılarının elemanlarıyla çıktı, baktı pabuç pahalı konuya girmekten vaz geçti.

Hadi birde siz deneyin..Dövmek için para almıyorum, zevkle dövücem. :lol:

Ne yazmış Lux e Tenebris , yani ben. :lol:

http://www.ateistforum.org/index.php?showtopic=18405

Batı disiplinlerinde düşünce tarihi sadece entelektüel yönüyle ele alınmakta ve düşüncelerdeki çıkış noktası antik yunandan günümüze gelmektedir.Felsefe ve kavramlar orada oluşmuş , bu oluş noktasına göre düşünceler ve her türlü gelişim yorumlanmaya çalışılmıştır.

İnsanlık tarihinin sıfır noktasında İsa kavramı vardır.Referanslar, tanımlamalar ,uygarlıklar, mede niyetlere ait tüm düşünce ve sistemleri bu baz noktasına göre yapılır.Sıfır noktasındaki İsa kavramı, Avrupa merkezli dünya görüşleri için bir takvimden öte aynı zamanda ilk günahsız insanı temsil eder. Aynı zamanda diğer inanç sistemleri içinde düşünceler arasındaki çatışmalar bir yana, referans noktaları yine bu tarihtir.

Bu noktata kültür kavramına girersek , en geniş tanımı ile yaşam biçimini gösterir.Kültür , insan-doğa , insan-insan ilişkilerinin toplamından oluşur.Nesilden nesile aktarılır.Gelenek ,görenek,töre ve yaşamın her alanına sinmiş uygarlık ve bilinçtir.

İsa kavramına bağlı olarak ortaya çıkan batı aydınlanmasında Philosophia ile , felsefe ile başlatılır. Philo : Sevgi , Sophia : Hikmet sevgisi olarak tercüme edilir.Kısaca bilgiye duyulan sevgidir. Sadece entelektüel olana değil , sezgiye olan bilgiyide temsil eder.Batıda Fransız,İngiliz, Alman aydınlanmacılığı hep bu kavram üzerine inşa edilmiştir.

Tanrı kavramının anlamı bu baz aldığımız noktanın öncesi ve sonrası incelendiği zaman birbirinden farklı sonuçlara ulaşırız.Bu noktada Tanrı kavramı ile yapılan tanımlamalarda gerek sayın anibala gerekse öze dönüşe katılmadığımı bildirir , Batı tipi Judaist dinler ve bilimin üzerine oturduğu yapının aynı merkezli olduğunu , bununsa insan kültürel evrimiyle uyuşma göstermediğini , bu sebepten dolayı gerek bilimin gerekse Dilberin ,Tanrı-Din kavramına bakışını hatalı görüyorum.

tarihinde Numa Pompilius tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Arapça'nın ve Arabın kökeni ne?

Bu millet hangi milletlerin bir kolu ve hangi ırklarla bağı var?Muhammed öncesi Arapça metinler ve yazıtlar var mı?

Arap ve Araplar kim kısacası.

Tabiki var

Bununan ilk site alanlarının incelenmesi Amerika ve Suud yönetimi tarafından itinayla yasaklandı. Arabistan aslında arapların değildir.

Gelde sen bunu Panteye anlat. :lol:

http://neferkaminanu.wordpress.com/2010/10/23/degismeyen-tek-sey-islam-karsisindaki-cahilliktir/

( 1 ) . Vahab İbn Munnabih ve El-Hasan İbn Ahmed ve Hamdani gibi tarihçiler Güney arabistan tarihini ancak XX yy incelemeye başlamışlardır. ( Between Past and Present – Archeology, İdeology and nationalizm in the Middle-East.1989) Petrol aramalarıyla başlayan süreç Belkıs Tapınağında 1951-52 kazı kampanyası politik sebeplerden durdurulmuştur. Bölgede Muhammed öncesi yaşayan toplulukların Arap oldukları oldukça muğlak ve dürüstlükten uzaktır.

tarihinde Numa Pompilius tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Tabiki var

Bununan ilk site alanlarının incelenmesi Amerika ve Suud yönetimi tarafından itinayla yasaklandı. Arabistan aslında arapların değildir.

Gelde sen bunu Panteye anlat. :lol:

http://neferkaminanu.wordpress.com/2010/10/23/degismeyen-tek-sey-islam-karsisindaki-cahilliktir/

( 1 ) . Vahab İbn Munnabih ve El-Hasan İbn Ahmed ve Hamdani gibi tarihçiler Güney arabistan tarihini ancak XX yy incelemeye başlamışlardır. ( Between Past and Present – Archeology, İdeology and nationalizm in the Middle-East.1989) Petrol aramalarıyla başlayan süreç Belkıs Tapınağında 1951-52 kazı kampanyası politik sebeplerden durdurulmuştur. Bölgede Muhammed öncesi yaşayan toplulukların Arap oldukları oldukça muğlak ve dürüstlükten uzaktır.

Arap tarihinin ,yahudi menşeili israiliyattaki sami ırklar masalına indirgenmesi can sıkıcı.

Çöl bedevilerinden ortaya çıkan uluslar milletler konusu iyice irdelenmeli.

Sümerlerin kelimelerinin bu bölge dillerine sirayeti ve yunan terimlerinin bu bölgede yoğun işlenmesi sami masalına kurban gitmemeli.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Pante bu işleri en iyisi sen bilirsin. Bu iddilardan hangisi doğru? Turan Dursun sitesinde Allah'ın erkek ve Ay tanrısı olduğunu,

Allah isminin kökeninin The God manasına gelen El-ilah'tan türediğini ve güneş tanrıçasıyla evli olup Lat, Uzza ve Manat adlı kızlarının olduğunu söylüyor. 360 küçük tanrı da var.

El-İlah ifadesinin ''o sözü geçen tanrı'' manasının yanısıra ''ulu tanrı'' anlamına gelme olasılığı da var. ''Eli veya EL'' proto-mesopotamic dinde en büyük tanrının adı.

Hatta Eski Ahit'in ilk bölümlerinde Abraham'ın kısssası(İbrahim) anlatılırken tanrıdan ''Elohim'' diye söz ediliyor. Elohimin çoğul anlam ifade ediyor olduğunu söylüyorlar.

Yani İslam'daki tanrının dinsel evrimsel gelişimine dair en yaygın hipotez, -El -Eloah -İlah -El-ilah -Ellah -Allah dönüşümü. Kuran'daki bir çok surede İslam'ın ilk yıllarında hala monoteist olamadığı açık.

Hatta Kuran putların temsil ettiği Lat, Uzza ve Menat'ın varlığını ve gerçek olduklarını kabul ediyor. ''Sizi işitemezler, işitseler bile yardım edemezler'', ''namazı sadece Allah'a kılın'' gibi ayetler var.

Bu yazdıklarının hiçbiri hakkında kesin bilgi yok.

Çoğu tahminlere dayanıyor.

Ve Hicretten 200-300 sene sonra yazılmış İslami bilgilerin dışında yok denecek kadar az bilgiye sahibiz.

Arkeolojik bulgular da yetersiz.

Konuyla ilgili şu başlıkta yer verdiğim bilgiler var:

Hübelüekber

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 4 months later...

Zeitgeisti ilk kez izledikden sonra; tamam işte dedelerimizin anlattığı "musa gidince altınıdan buzağı (boğa) yapıp taptılar" olayının nereden geldiği şimdi cuk diye oturuyor demiştim.

Hristiyanlığın gerçek kökenini anlatan o video karşısında bunun islamiyet versiyonunu yapamazlar işte, zaten 4 tane kitabı olan ve bozulmuş olan bir dinde bu tutar ama islamiyette tutmaz demiştim (o zamanlar safça hala inanıyordum, yaklaşık 4 aydır angostiğim daha çok problemlerim ve iç hesaplaşmalarım var) bugün bu yazıyı okuduktan sonra artık bütün taşlar yerli yerine oturdu.

4 aydır, aklım ve rasyonelliğimin peşinden gittiğim için ne kadar doğru bir yolda olduğumu gördüm, bir o kadar da şok oldum.

Şu an kendimi ahmak gibi hissediyorum, yıllardır bana hiç bir şey vermeyen bir ay tanrıçasına yatıp kalkma hareketleri yapıp isteklerde bulunmuşum.

O da yetmezmiş gibi arapların hastalıklı namus anlayışının bütününü tanrıdan zannetmişim.

Çok kötü hissediyorum şu an da forumunuzun dertleşme bölümü var mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İşte böyleee,

Nomatik,Arapça gerçekten dillerin en CIBILDAHLARINDAN biridir.

Istanbulda sözüm ona kutsal amanatlerin bulunduğu yere bir SÜMEROLOĞUMUZ gider Mehemmedin teyemmüm taşı üstünde incelemeye başlar.

Birde ne görsün Sümerli bir zenginin Sümer kıralına yazdığı bir mektup degilmi bu teyemmüm taşı.

Artıh

Arabı,

Araplaşanları.

Arabın peşine dolaşanların GIRATINI varın siz bilin.

Nomatigi tekrer kutlarım.

Arapça Nomatiginde dedigi gibi, İbraniceden bozulma bir dildir.

Abtalhamit yavarı Kastamonulu paşaya şöyle der.

Şu Arapca çok güzel birdil.

Keşke resmi yazışmalarımızıda Arapça yazabilseydik.

Paşa okadar bozulurku padışan olduğuna bakmaz,şöyle karşılık verir.

O zaman sana Osmanlı padışahı DENMEZ, Mekke emiri diye çağırırlar.

Abtalhamit o an birşey diyemez paşaya.

Sonra paşaya bir mektup gönderir.

Gördügüm gerek üzerine seni çöl ordularımızın başına tayın ettim.

Arap hayranları hala konuşabiliyürseler bilgiçliklerinden degil DENSİZLİKLERİNDENDİR.

Tolondede

Link to post
Sitelerde Paylaş

Başlık 4'üncü sayfa, 73'üncü yorumdan sonra bozulmuş.

Paradigmax'ın o uzun yorumundan sonra Notamatik, Paradigmax2ın iddilarını akepenin anayasa taslağına benzetmiş ve cevap verme gereği duymamış.

Sonrasında ise Alcindus, Pante, Garodi, Begteginli konuyu bayağı çorba etmiş tabir-i caizse. (evet evet tek tek alayını okudum mesajların, taki 5. sayfaya kadar, sonrasında yüzeysel geçtim.)

Oysa ki Notamatik karşılık verseymiş çokta güzel bir şekilde ikili olarak seyir alıyormuş konu. Kursağımızda kaldı, sağlık olsun.

Gel gelelim ki Allahın EL-AL'dan gelen bir dişi mi olduğu yoksa akadlıların illu'sundan gelen gerçek bir tek tanrı mı olduğu tartışması pek bir fayda etmiyor. Evet efenim bayağı bildiğiniz pratik bir konu değil, aynı Mu kıtasının veya Atlantis'in varolup olmadığı gerçeğinin pratikte pek bir önem arz etmediği gibi.

Eğer bu başlığın amacı Allah'ın var olup olmadığına dair bir kararda bulunmaksa pencereden dışarı bakılarak da yapılabilir bu iş.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...