Jump to content

Ateistim, din derslerine giriyorum!


Recommended Posts

Başka bir branş öğretmeniyim, bu yıl hiç istememe rağmen kendi sınıfımın din dersleri bana kaldı, din öğretmenlerinin büyük bir kısmı idareci oldukları için okula öğretmen göndermediler, geçen yıl 2 tane imam geliyodu artık onlar da gelmiyor, yani ateist olarak çocuklara müslümanlığı ben öğreticem :D

Sizce neler yapabilirim; -ücretini aldığım- derste sırf ateist olduğum için oturup (bişekilde) zaman geçirmek mi ya da derinlere dalmadan ahlak-vicdan konularıyla dersi geçirmek mi? Ya da krizi fırsata çevirip -çaktırmadan- küçük özgür beyinler yaratmak mı?

İlkine vicdanım, ikincisine mantığım (ve tüm benliğim) üçüncüsüne ise müfredat müsaade etmiyor?

Sizce?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 50
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

müfredatta ne var ise derine inmeden ve düşünme bilincini aşılayarak anlatmalısın bence.

bizim lisede din dersi hocası inanmayanlar dersime girmesin demişti ve hepsine 5 vermişti :)

yani yönetime kalıyor biraz da özgürlüğün, özgür bir ortam var ise sorgulayıcı bir eğitim verebilirsin, yoksa işin zor :(

Link to post
Sitelerde Paylaş

dersi soru sorarak işle. tıkandığın noktalar olursa ben din hocası değilim gelince sorarsınız de geç. arada etrafından duyup da muhammed ayşe ile kaç yaşında gerdeğe girmiştir? diye soranlar olursa mutlaka doğru cevabı ver. 9 de zaten çocuklar çıkar dinden :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

Senin gibisi çok var efendi.

İslam dinini anlatacaksın işte, islam tarihi, namaz nasıl kılınır, arapça dualar... İnsanların gözünün içine baka baka masal anlatamayacağın kısımlarda da araştırma ödevi ver. Kendi kendilerine anlatsınlar masallarını.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence cocuklari yanliz birakma. Dersin yarisini kitaba bagli sekilde gecir diger yarisini birak cocuklar diledigi gibi kullansin. Ben kücük bir ögrenciyken din dersi en sevdigim dersti. Cok neseli gecerdi. Öyle bir ögretmenim vardiki hic sorma. Bir sefer konusurdu bir seyler derdi sonra masasina oturur bir dahada kalkmazdi. O zamananlar pek kontrolda yoktu. Simdi yine öylemi bilmem. Senin durumundaki gibi bir cok ögretmen olmali. Hayat bu iste ne yapacaksin gecimimiz, isimizi yapmamiza bagli.

Benimde bir sorum var; Okullarda simdi din dersi zorunlumu? Benim cocuklugumda secmeliydi. Lisedede resimi secmistim.

SAYGILAR

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence bu fırsatı kaçırma, din derslerine gir, dini tıpkı yobazların söylediği gibi anlat. Hadisleri falan da tara ve akılla, vicdanla uyuşmayan herşeyi anlat çocuklara. Ama bunu ne dalga geçer gibi ne de bunların taraftarıymışsın gibi anlat. Tarafsızca anlatan bir üslup seç, soran olursa her yönüyle bilmeleri için akılla ve vicdanla bağdaşmayan ayet ve hadisleri de anlattığını söyle. Bunların akıl ve vicdanla bağdaşmadığını sen söyleme tabi, bırak bu sonuca çocuklar ulaşsınlar. Sana itiraz edenlere, ''Din böyle'' de ve başka cevap verme. Böylece çocuklar hem dinin karanlık yüzünü de görsün hem de bu dinin savunulacak yanı olmadığını, senin de bu yüzden cevap veremediğini düşünsün. Yine böylece çocukların gözünde İslam'ın o ''doğru'', ''akla mantığa uygun'', ''karşıtına baskın'' imajı sarsılsın.

Avatar resminin hakkını ver yani. :)

tarihinde Freddie tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Başka bir branş öğretmeniyim, bu yıl hiç istememe rağmen kendi sınıfımın din dersleri bana kaldı, din öğretmenlerinin büyük bir kısmı idareci oldukları için okula öğretmen göndermediler, geçen yıl 2 tane imam geliyodu artık onlar da gelmiyor, yani ateist olarak çocuklara müslümanlığı ben öğreticem :D

Sizce neler yapabilirim; -ücretini aldığım- derste sırf ateist olduğum için oturup (bişekilde) zaman geçirmek mi ya da derinlere dalmadan ahlak-vicdan konularıyla dersi geçirmek mi? Ya da krizi fırsata çevirip -çaktırmadan- küçük özgür beyinler yaratmak mı?

İlkine vicdanım, ikincisine mantığım (ve tüm benliğim) üçüncüsüne ise müfredat müsaade etmiyor?

Sizce?

Sofi'nin dünyası kitabını ödev olarak tüm çocuklara okutun... Dinlerden de çokça bahis geçiyor ama özgür düşünceyi aşılıyor daha çok... Dincilerin hakimiyetinde olmayan, mükemmel bir dünyada, aslında bu kitap temel ders kitabı olmalı..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence bu fırsatı kaçırma, din derslerine gir, dini tıpkı yobazların söylediği gibi anlat. Hadisleri falan da tara ve akılla, vicdanla uyuşmayan herşeyi anlat çocuklara. Ama bunu ne dalga geçer gibi ne de bunların taraftarıymışsın gibi anlat. Tarafsızca anlatan bir üslup seç, soran olursa her yönüyle bilmeleri için akılla ve vicdanla bağdaşmayan ayet ve hadisleri de anlattığını söyle. Bunların akıl ve vicdanla bağdaşmadığını sen söyleme tabi, bırak bu sonuca çocuklar ulaşsınlar. Sana itiraz edenlere, ''Din böyle'' de ve başka cevap verme. Böylece çocuklar hem dinin karanlık yüzünü de görsün hem de bu dinin savunulacak yanı olmadığını, senin de bu yüzden cevap veremediğini düşünsün. Yine böylece çocukların gözünde İslam'ın o ''doğru'', ''akla mantığa uygun'', ''karşıtına baskın'' imajı sarsılsın.

Avatar resminin hakkını ver yani. :)

Şikayet ederler... Aileler okula yürür... Burası nurcu müslüman cemaatlerin hakimiyetinde bir yer... Dikkatli ve akıllı davranmak şart...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Başka bir branş öğretmeniyim, bu yıl hiç istememe rağmen kendi sınıfımın din dersleri bana kaldı, din öğretmenlerinin büyük bir kısmı idareci oldukları için okula öğretmen göndermediler, geçen yıl 2 tane imam geliyodu artık onlar da gelmiyor, yani ateist olarak çocuklara müslümanlığı ben öğreticem :D

Sizce neler yapabilirim; -ücretini aldığım- derste sırf ateist olduğum için oturup (bişekilde) zaman geçirmek mi ya da derinlere dalmadan ahlak-vicdan konularıyla dersi geçirmek mi? Ya da krizi fırsata çevirip -çaktırmadan- küçük özgür beyinler yaratmak mı?

İlkine vicdanım, ikincisine mantığım (ve tüm benliğim) üçüncüsüne ise müfredat müsaade etmiyor?

Sizce?

Efendi benim nacizane fikrim talebelerine insan olmayı öğret. Bu ikimizin de işine gelir. Dürüstlüğü, yardımlaşmayı, paylaşmayı öğret. Hırsızlığın, kumarın, uyuşturucunun, içkinin kötülüklerini anlat.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok karıyla evlenme, kölelik hukuku, cariyelik ve seks, İslamcı tarikatlerin kirli işleri gibi konulardan da bahsetsin mi?.. Ufacık kızların" namahrem" diye kafalarını da örtsün mü?...

Çok karıyla evlenme,

KARI KELİMESİ ÇOK KABA BİRAZ NAZİK OLUNUZ.

kölelik hukuku,

KÖLELİK HUKUKUNU O BİLMEZ SEN DE BİLMEZSİN.

cariyelik ve seks,

Cariyelerle köleleri evlendirin ve asla onları fuhuşa zorlamayın. (kuran'da böyle yazar.)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kimse öğretmenliği ya da imamlığı kutsallığı, hayrı için yapmıyor.

Karşılığında ücretini alıyor.

Muhakkak ki imamlar içinde bile ateist olanları vardır.

Ya da en azından şüphe içinde olup da birçok şeyi akıldışı, bilimdışı bulanlar.

Ama o işi de yapmak zorunda.

Ne yapacaktı, insanları dinsizliğe, ateizme mi yönlendirmeye kalkışacaktı?

Görevini yerine getirecekti ama gericiliğe kaçmadan.

İnsanları yobazlığa, hurafelere sürüklemeden.

Efendi'nin de yapması gereken müfredatı uygulamaktır.

Elime bir fırsat geçti diyerek suistimal etmek değil.

40-50 kişilik sınıfta en etkili konuşmaları yapsanız, iz bırakacak şekilde en fazla 3-5 öğrenciyi etkileyebilirsiniz. Kaldı ki o etkilenenler, ilerde başka vesilelerle de değişim gösterebilirler.

Doğrusu müfredatı izleyip, cübbeli'nin dediği gibi ortak insani konuları telkin etmeye çalışmaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Başka bir branş öğretmeniyim, bu yıl hiç istememe rağmen kendi sınıfımın din dersleri bana kaldı, din öğretmenlerinin büyük bir kısmı idareci oldukları için okula öğretmen göndermediler, geçen yıl 2 tane imam geliyodu artık onlar da gelmiyor, yani ateist olarak çocuklara müslümanlığı ben öğreticem :D

Sizce neler yapabilirim; -ücretini aldığım- derste sırf ateist olduğum için oturup (bişekilde) zaman geçirmek mi ya da derinlere dalmadan ahlak-vicdan konularıyla dersi geçirmek mi? Ya da krizi fırsata çevirip -çaktırmadan- küçük özgür beyinler yaratmak mı?

İlkine vicdanım, ikincisine mantığım (ve tüm benliğim) üçüncüsüne ise müfredat müsaade etmiyor?

Sizce?

sevgili birader ilk önce inancı olmayan , hiç bir şeye inanmayan birinin başkalarına sadece yokluğu öğreteceğine eminim.

bu yüzden biraz onurun ve haysiyetin varsa çıkar dobra dobra ben inançsızım dersin yönetime ve herşey yoluna girer.

ne sen zararlı çıkarsın bu işten nede inancı öğrenecek bu çocuklar.

İLK ÖNCE KENDİNE YALAN SÖYLEMEYİ BIRAK. her işin bir çıkar yolu vardır. gerekirse İSTİFA ET.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Başka bir branş öğretmeniyim, bu yıl hiç istememe rağmen kendi sınıfımın din dersleri bana kaldı, din öğretmenlerinin büyük bir kısmı idareci oldukları için okula öğretmen göndermediler, geçen yıl 2 tane imam geliyodu artık onlar da gelmiyor, yani ateist olarak çocuklara müslümanlığı ben öğreticem :D

Sizce neler yapabilirim; -ücretini aldığım- derste sırf ateist olduğum için oturup (bişekilde) zaman geçirmek mi ya da derinlere dalmadan ahlak-vicdan konularıyla dersi geçirmek mi? Ya da krizi fırsata çevirip -çaktırmadan- küçük özgür beyinler yaratmak mı?

İlkine vicdanım, ikincisine mantığım (ve tüm benliğim) üçüncüsüne ise müfredat müsaade etmiyor?

Sizce?

Bu konuda tecrübem var, hemen paylaşayım.:)

Kızım geçen yıl 4. sınıfa başlayacak ve din dersi alacaktı. Endişeliydik, bir çözüm yolu arıyordum derse sokmamak için. Sınıf öğretmenimiz bir deistti ama din dersine de branş öğretmeni gelecekti. Risk...

Fakat aynen sizin okulda olduğu gibi din öğretmeni terfi etmiş, kadro açık kalmış. Okulun en sevilen, çocukların dersini iple çeker gibi beklediği tarih öğretmeni girdi derslere. O da inançsızmış. Ateist değil ama deistmiş.

Müfredata uydu sözde ama dalga geçerek.. Yani çocuklara din dersini anlatırken aynı zamanda tarih bilgileri falan da veriyordu. İşin daha çok ahlak mahlak kısmıyla ilgilenerek, sohbetlerle geçiştiriyordu. Tek bir dua, sure vb. Arapça cümle öğretmedi, ezberletmedi. Yazılılarda çok basit sorular sordu, hatta yazılı öncesi çaktırmadan soracağı soruları bile işaret etti.

Fakat çok tecrübeli bir öğretmen olmasının ve çocuklarla kurduğu çok başarılı diyaloğun da etkisi var. Çok esprili, çok neşeli ve çok saygın bir adamdı.

Kızım sınıf temsilcisiydi, onu bir gün tahtaya kaldırmış ve sormuş:

-- ....., söyle bakalım, bir insanın çok ahlaklı, düzgün ve iyi biri olması için dinini bilen, ona bağlı biri olması gerekir mi, bunun yararı var mıdır? Madem seni sınıf temsilcisi seçmişler, önce sen yanıtla bakalım.

Kızım:

-- Hayır, gerek yoktur. Bunlar ailede öğrenilir çünkü. Anneniz babanız düzgün ve ahlaklı ise biz de öyle oluruz.

demiş.. Adam çok gülmüş ve şaşırmış. Kızım yaptığı hatayı hemen farketmiş ama iş işten geçmiş tabii.

Bu yıl gelen öğretmense dindar bir din öğretmeni. Aklını evrimle, Darwin'le bozmuş biri ama çocuklara asla işlemiyor.. Geçen yılki öğretmeni arıyorlar, özlem ve sevgiyle sözediyorlar hala.

Bir ateist olarak şöyle düşünmelisiniz (bence), bütün bu öğretilenler yalan. Siz ise bu yalanın farkına varmış bir yetişkinsiniz ve onları bu yalanlardan mümkün olduğunca korumak gibi bir göreviniz var. Öğretmen olarak bu, önce sizin göreviniz.

Bunun ateist olmakla ilgisi bile yok aslında. Müfredat ne yazık ki rezalet.. Kızımın din kitaplarından ve bu yılki öğretmeninden biliyorum.. Siz onun zararlarını minimize edin ve bunun da ateist olmakla değil, sağlıklı ve objektif düşünen bir yetişkin olmakla ilgili olduğunu düşünün. Doğrusu bu çünkü.

Aynı şey ateist anne babalar için de geçerli aslında. Onlara dinlerin birer yalan olduğunu anlatmak ve aptal saptal korkutucu masallarla, inançlarla oyalanıp vakit kaybetmelerine, angaryalar yükleyerek yorulmalarına engel olmak zorundayız.

Onlara din öğretmek ve inanmalarına göz yummak büyük haksızlık. Geçmişte inançlı olan ateistler, kaybettikleri vakte, enerjiye, geçirdikleri onca sıkıntıya bugün lanet okuyorlar madem, neden aynı kötülüğü çocuklarına yapsınlar?

Bence bu işin düşünülecek hiçbir yanı yok.

yanıt çok ortada çünkü.

Keşke imkan olsa da onlara "bütün bunlar yalan" diyebilseniz..

Benim kızım "bu saçma sapan, tuhaf, bebeksi şeylerin insanlara devlet tarafından, okullarda öğretilmesi ne korkunç şey; buna nasıl izin verilir anlayamıyorum" demişti..

Çünkü o kirli masalların hiçbirini bilmiyordu okula başlayana kadar. Okulda, yani resmi eğitim kurumunda kirletmeye teşebbüs ediyorlar çocukları.

Düşününce, bunun gerçekten de çok korkunç bir şey olduğunu görüyor, çaresizlik nedeniyle bir kez daha lanet ediyor insan.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Benimde bir sorum var; Okullarda simdi din dersi zorunlumu? Benim cocuklugumda secmeliydi. Lisedede resimi secmistim.

SAYGILAR

Okullarda din dersi ne yazıkki zorunlu . lisede de ilköğretimde de . Böyle bir ülkede bunun olması zaten normal . üstelik seçmeli ders olmasına rağmen istdeğin derside seçemiyorsun . lise 4 te seçmeli dersler burada resim , müzik , beden eğitimi olarak belirlenmiş . kafalarına göre bu dersleri yerleştiriyorlar . Yani bırakın din dersinin seçmeli olup olmamasını , hali hazırdaki seçmeli dersleri seçme hakkınız bile yok .

Link to post
Sitelerde Paylaş

sevgili birader ilk önce inancı olmayan , hiç bir şeye inanmayan birinin başkalarına sadece yokluğu öğreteceğine eminim.

bu yüzden biraz onurun ve haysiyetin varsa çıkar dobra dobra ben inançsızım dersin yönetime ve herşey yoluna girer.

ne sen zararlı çıkarsın bu işten nede inancı öğrenecek bu çocuklar.

İLK ÖNCE KENDİNE YALAN SÖYLEMEYİ BIRAK. her işin bir çıkar yolu vardır. gerekirse İSTİFA ET.

Laf mı bu şimdi?

Adam ne diye istifa etsin? Bu işin onurla haysiyetle ne ilgisi var? Ne kadar abartıyorsunuz bazen...

Adam devletin öğretmeni ve bu fırsatı en makul, çocuklara en az zararı verecek şekilde kullansın bırakın..

O çocuklar için belki de bir şanstır bu. Neden böyle bakmıyorsunuz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim okulumda din derslerinde sünni müslüman propagandası yapılıyordu.

Hristiyanlıktan, Musevilikten bahsederken bunlar tahrif edilmiş denip, geçildi. Alevilik islam mezhebi değildir, müslüman değildir dendi geçildi.

Alevilikten ve Şiilikten uzak durmamız gerektiği söylendi.

Bu tarz bir eğitim sonucunda, eğitimi alan insanlar farklı fikirlere kapalı oluyorlar, hatta diğer din inananlarına salak gözüyle bakıyoruz.

En azından sünni müslümanken, benim dinim hariç diğer dinlere inananları akılsız olarak görürdüm, hatta müslüman olmadan ölen bilim adamlarını nasıl islamiyeti seçmezler diye düşünürdüm.

Hatta din hocasına '' Einstein, Edison gibi insanların insanlığa çok büyük hizmetleri var, bu insanlar cennete gider mi ? '' diye sorduğumda yanıt ilgiçti.

Ampulu bulana kadar Allah'ı bulsaydılar ya, akıllı olsalar Allah'ı bulurlardı dedi ve müslüman olmayan cennete giremez diye cümlesini bitirdi.

Bunları niye anlatıyorum...

Lise arkadaşlarımdan bu sene ayrıldım. Aralarında hiç ateist yok, hepsi facebookta Allah'a, Muhammed'e hayran, Türk olmaktan gurur duyanlar grubuna üye.

Bu insanların farklılıklara tahammüllü olmasını bekleyemezsiniz çünkü tek doğru kendisi, diğerleri sapkın olarak nitelendirilmiş küçükten bu yana ve şartlanmışlar.

Bu düşünceden kendini kurtaranlar, kurtaramayanlara oranla çok çok azdır.

Öyle bir eğitim vermelisin ki, neye inanırsa inansın, başka birilerinin de başka şeylere inanmaya veya inanmamaya hakkı olduğunu öğret.

Bütün dinlere eşit mesafe ile yaklaş, inançsızlığın da en az inanmak kadar normal olduğunu anlat.

Küçükten böyle yetişenler farklılıklara saygı duymayı öğrenir ve daha uzlaşmacı olurlar.

Bunları öğrettiğinde hem sorgulamaya açık, şartlanmamış bireyler yetiştirmiş olursun.

Önemli olan da bu özelliği insanlarımızın kazanması.

tarihinde Nightwish tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...