Jump to content

Allah kelimesi Tevrat ve İncil'de Geçiyor mu?


Recommended Posts

arapça tercümelerinde evet.

tarihinde Tangocu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Tevrat, İbranice ve bir bölümü Aramice olarak yazılmıştır o nedenle Arapça olarak değil bu dillerde Allah kelimesinin yazımı geçer.Elohi vs..

İncil zaten Yunanca yazılmıştır ilk olarak fakat içinde Aramice ifade bolca bulunur ve Eli yahut Elohi ifadesi geçer Allah yerine.

Arapça Tevrat ve İncillerde bu kelimelerin yerini Allah kelimesi alır.

tarihinde herakles79 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İlk ayetlerinde "Rab" ve "Rahman" daha çok yer alan, sonra "İster Allah deyin, ister Rahman" diyen ve ardından da "Allahuekber", "Lailaheillallah" ve "Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla" diyerek Allah'ı tek isim haline getiren Kur'an, Arapça olduğu gibi Araplara hitabeden bir kitaptır. Bu nedenle de yazarı, Arapların dilindeki yaratıcı tanrı ismini benimsemiştir.

Allah, Arap mitolojisindeki en büyük tanrıydı. İslam'la da tek tanrı oldu.

İsim çelişkisi Tevrat'ta daha fazladır ve Kur'an'dakine benzer bir değişim yaşar.

Tevrat'ın İbranicesinde Yaratılış bölümünün ilk ayetlerinde Elohim ismi geçer.

Daha sonra Elohim yerine YHVH Elohim kullanılmaya başlanır. Ondan sonra da sadece YHVH kullanılır.

Hristiyanların çoğu YHVH'yı Yehova olarak çevirir.

Hristiyan ve Yahudi teologları Elohim'in genel bir tanrı ismi olduğunu belirtirler. YHVH ise tanrının özel ismidir.

"Allah Rahman'dır" ifadesinin benzeri "YHVH Elohimdir" olarak Tevrat'ta geçer.

Dikkat edilirse Kur'an'ın özel ismi ile Tevrat'ın özel ismi benzeşmez. Özel isimle cins isim benzeşir.

Eğer Kur'an'da geçen ve tanrının özel ismi olduğu öne sürülen Allah yerine Yehova, Yahuda, Yahve gibi bir isim olsaydı; iki kitap arasında, iki dil arasında tanrının özel isimlerinde bir benzerlik, bir uyum olduğu kabul edilebilirdi. Tersine zıtlık vardır. Allah'a benzer olan Elohim daha Tevrat'ın başından itibaren terkedilmiştir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

hristiyanları bilmiyorumda , yahudilerde şöyle bir dini kural var. "boş yere yehovanın adını zikretmeyeceksin" diye. müslümanlar gibi , en ufak bişey olduğunda insallah , masallah , allah bilir deyipte tanrılarının ismini agızlarda sakız yapmıyorlar.

bununda kacırılmaması gereken önemli bir ayrıntı olduğuna inanıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 4 years later...

İlk ayetlerinde "Rab" ve "Rahman" daha çok yer alan, sonra "İster Allah deyin, ister Rahman" diyen ve ardından da "Allahuekber", "Lailaheillallah" ve "Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla" diyerek Allah'ı tek isim haline getiren Kur'an, Arapça olduğu gibi Araplara hitabeden bir kitaptır. Bu nedenle de yazarı, Arapların dilindeki yaratıcı tanrı ismini benimsemiştir.

Allah, Arap mitolojisindeki en büyük tanrıydı. İslam'la da tek tanrı oldu.

İsim çelişkisi Tevrat'ta daha fazladır ve Kur'an'dakine benzer bir değişim yaşar.

Tevrat'ın İbranicesinde Yaratılış bölümünün ilk ayetlerinde Elohim ismi geçer.

Daha sonra Elohim yerine YHVH Elohim kullanılmaya başlanır. Ondan sonra da sadece YHVH kullanılır.

Hristiyanların çoğu YHVH'yı Yehova olarak çevirir.

Hristiyan ve Yahudi teologları Elohim'in genel bir tanrı ismi olduğunu belirtirler. YHVH ise tanrının özel ismidir.

"Allah Rahman'dır" ifadesinin benzeri "YHVH Elohimdir" olarak Tevrat'ta geçer.

Dikkat edilirse Kur'an'ın özel ismi ile Tevrat'ın özel ismi benzeşmez. Özel isimle cins isim benzeşir.

Eğer Kur'an'da geçen ve tanrının özel ismi olduğu öne sürülen Allah yerine Yehova, Yahuda, Yahve gibi bir isim olsaydı; iki kitap arasında, iki dil arasında tanrının özel isimlerinde bir benzerlik, bir uyum olduğu kabul edilebilirdi. Tersine zıtlık vardır. Allah'a benzer olan Elohim daha Tevrat'ın başından itibaren terkedilmiştir.

Çok önemli şeyler yazmışsınız..Tesadüfen gördüm mesajınızı..

Yazdıklarınızı baz alıp İslam'ın genel Tanrısının adının ''Rahman'' olduğunu söyleyebiliriz..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Elimde bir Tevrat yok, İncil de yok. Bu konuda bilgi sahibi olanlar Allah kelimesinin diğer kitaplarda geçip geçmediğini paylaşabilirler mi?

Tevratta çok yerde aynen geçiyor.

(Tesniye, 32:15) : כָּשִׂ֑יתָ וַיִּטֹּשׁ֙ אֱל֣וֹהַ עָשָׂ֔הוּ וַיְנַבֵּ֖ל

(Tesniye, 32:17) : לַשֵּׁדִים֙ לֹ֣א אֱלֹ֔הַ אֱלֹהִ֖ים לֹ֣א

Link to post
Sitelerde Paylaş

Alef, Lamed, hod yaziyor. Arapçadaki elif, lam, he yani.

Ayrica, Incil yunanca ve latinceye çevirilince teos ve deus olarak çevirilmis, ancak suryanice, Isanin dilinde yazilan pesittada aloho veya alaha geçiyor. Bu da Allah teriminin aramicesi.

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

el ilah da zaten gerçekte kabedeki putlar içindeki en büyük arap putu değil....aslı orijinali hindistandan ithal edilme....kara taş hecerül esvetle beraber gelmişler ordan kabeye.

zamanında haccetmek için geldi belki de...beğenip orda kalmış da olabilirle...

tarihinde Zavallı tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

"il" veya "el" kökeni sami dillerinde "yukardaki varlik" anlami içermekteydi sadece... Miladdan II. bin yil öncelerde, tanri ismi için kullanilan bir terim.

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İsimler önemli değil. Benim önem verdiğim konu şu: Tek tanrılı çok tanrılı din diye bir şey yoktur. Din dindir. Çok tanrılı da olsa, bir başat kabul edilen, en büyük tanrı olarak düşünülen tanrı vardır. Diğer tanrılar onun altındaki alt tanrılardır.

Sözde tek tanrılı olduğu iddia edilen dinlerde, bu alt tanrılar tanrı kadrolarından azledilmiş, tanrı kadroları lağvedilmiştir. İşsiz kalan tanrılara başka kadrolar ihdas edilmiştir. Melek, cin, ifrit, iblis, hatta kutup, evliya... vs.

Bu bakımdan çok tanrılı, tek tanrılı diye dinler arasında bir ayrım yapmak gereksiz ve anlamsızdır. Meleklere, ifritlere, hatta cinlere, hatta evliya ve kutuplara atfedilen güçler çok tanrılı dinlerdeki tanrılardan aşağı değil, daha bile fazladır.

Denebilir ki, "bu insanlardaki inanış. Kuran bunu desteklemez." Fakat durum hiç de böyle değil. Evet, Kuran'da cinlere oldukça zayıf bir konum biçilir. Evliya ve kutup kavramları ise Kuran'da yoktur.

Fakat Kuran'a göre ifritler oldukça güçlü olarak tasvir edilir. Cinler de öyle pek aşağı bırakılmazlar. İnsanların yapamadığı büyük işleri güya Süleyman cinlere yaptırır. İblis derseniz allah ile pazarlık edecek konumdadır. Melek derseniz basbayağı güçlü olarak tanıtılır. Muhammed'in sözde ufukta apaçık gördüğü vahiy meleği, "zi kuvvetin inde zil arşi mekin" olarak tanımlanır. Bu güçlü bir ifadedir. Kuvvet sahibi sağlam arşın sahibi yanında! Anlam bu! Yani Allah ortak etmemiş kendine bunu ama, katında bayağı bir güç tanımış demeye geliyor.

İslam Allah'ın yanına güçler katma konusunda oldukça cimri olmasına rağmen durum bu şekilde. Baş tanrı Zeus'un diğer alt tanrıları cezalandırması, başka bir şeylere dönüştürmesi gibi durumlara bakınca arada öyle ciddi bir fark görünmüyor.

İstediği kadar tek tanrıya indirgeme çabası olsun. Bir şey değişmiyor. Herhangi bir çok tanrılı din ile tek tanrılı bir din, yaklaşık aynı portreleri çiziyor. Din dindir, dogmadır. Hangi kılığa sokulursa sokulsun. Aralarında ciddi bir ayrım yoktur.

O yüzden biz ateistler hiç bir din arasında ayrım yapmayız. Müslümlerin hiç bir peygamber ve kitap arasında ayrım yapmadığı, hepsine iman ettiği gibi... Biz de hiç bir tanrıya, hiç bir peygambere ve hiç bir kutsal iddialı kitaba, meleklere, cinlere, carta curta inanmayız. Topunu inkar ederiz. Zeus'u inkar etmekle Allah'ı inkar etmek arasında bir fark gözetmeyiz. Yunan, Hint, Mısır mitolojilerini inkar ettiğimiz gibi Arap mitolojisini inkar ederiz. En küçük fark gözetmeyiz aralarında.

Meşhur sözdür, müslümlerle veya bir dinin inanırı ile fazla farkımız yok. Onlar biri hariç tüm tanrıları inkar ederler. Biz o biri de inkar eder, ayırmayız.

Tanrılar arasına ayrım yapmak, ayrımcılıktır. Biri neyse, hepsi o... :D

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...