Jump to content
iLLeGaLTM

Mucize Yalanları!

Recommended Posts

Edip Yüksel bir soru sormak istiyorum (bakalım nekadar dürüstsün. Bu soruyu kendim için soruyorum)

Gün 365 değilde 369 olsa, veya 365 değilde 359 olsa Kur'an'da buna uygun günler bulunurmuydu bulanmazmıydı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hiçbir zorluğu olmadan bunu başarabilirler, inan bana.

45 34 0 y4:39 wa!lyawmi

46 34 12 x4:42 yawma^'i&i~ that day

87 68 19 x8:16 yawma^'i&i~ that day

95 76 0 y9:29 bi!lyawmi

118 94 24 x11:66 yawma^'i&i~ that day

132 107 0 y14:42 liyawmi~

135 109 26 x14:49 yawma^'i&i~ that day

295 243 52 x39:71 yawmikum your day

296 243 53 x40:9 yawma^'i&i~ that day

327 267 60 x43:83 yawmahum their day

339 276 63 x45:34 yawmikum your day

358 293 66 x51:60 yawmihim their day

360 294 67 x52:11 yawma^'i&i~ that day

365 ................ ywm, .................... day

5 ................ ywm-kum ............. your day

5 ................ ywm-hum ............. their day

3 ................ ywm-ayn .............. two days

27 ................ ayyaam ................ days

70 ................ ywm-ezen ............ that day

-----------------------------------------------------

475 (19x25)

Zamirli günler elenerek gün sayıları azaltılabilinir. Bunu ay yılı/Qameri takvime göre de yapabilirler ançıp kimseye beğendiremeyecekleri için yapmıyorlar. Ay yılını yalnızca Araplar kullanıyor; Onların da iman güvenliğini, ataerkil toplum yapısı sağlıyor. Mucizeye gereksinme duymuyorlar. Mucize gereksinmesi arap olmayan müslümanlarda görülüyor yalnızca.

tarihinde BegTeginli tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

19.cularda saplantı olmuş herhalde, bir sayı gördüler mi hemen 19'la olan ilişkisine bakıyorlar. :lol:

O yüzden önce şu 19 konusuna bir değinmekte fayda var:

Kur'an'da gün sözcüğünün 475 kez geçmesi de yakalanıvermiş hemen 19'un 25 katı diye.

19'un katı olan yüzlerce sayı var kullanımda olan. Herhalde bunlardan bazıları denk gelecektir.

Denk gelmemesi anormallik olurdu zaten.

475 sayısı 19'un katı da, 365 neden değil?

Neden 1000 geçiyor Kur'an'da? 1007 geçseydi ya!

Niye 309 geçiyor? 304 olsaydı ya!

Kur’an şu öğelerden oluşur:

1- Sure 2- Cüz 3- Ayet 4- Kelime 5- Harf

19 mucizesi iddiası bu öğelerden sadece sure sayısına uyar. Neden ayet sayısına uymuyor?

Bu bir koruma sistemiyse, tahrif edecek olan komple bir sureyi değiştirmez ki, işine gelmeyen ayetleri değiştirir. Kaldı ki ayetle bile uyumlu olmuş olsaydı; yine korumadan bahsedilemezdi. Tahrif etmek istedikten sonra bir ayet çıkarılır, başka bir ayet konurdu.

Ama mucize sayısı 19 değil de, örneğin 7 olarak ele alınsaydı; Bu defa ayet üzerinden gidilecek ve;

6236+113=6349 = 7x907 mucize iddiasında bulunulacaktı.

19 için bulunan benzerliklerin 7 için de bulunması gayet basittir.

7 yer-7 gök gibi. Fatiha’nın 7 ayet, tavafın 7 kez, haftanın 7 gün olması gibi.

Bu örneği 6 sayısı için de düşünebiliriz. Üstelik bu sayının hem sure, hem cüz, hem ayet, hem kelime ve hem de harf sayısının katı olduğu iddia edilebilir. Nasıl ki 19.’lar, 19 için yapılan itirazlara yanıt veriyorlarsa, 6 için de aynı yöntemle yanıt verilebilir. İlave olarak yaratılışın 6 günde olması da bir dayanak olarak ileri sürülebilir.

Efendim Kur'an'da "Üzerinde 19 vardır" yazıyormuş.

Cehennemin anlatıldığı ayetlerde muhtemelen muhafız meleklerden, zebanilerden bahsediyor.

Hakka-17'de de "Arşı o gün 8 taşır" der ki; Edip Yüksel haricindeki tüm mealciler bu 8'in melekler olduğu konusunda müttefiktir.

Yani, Kur'an sadece 19 için yapmamış bu eksikliği, başka ayetlerde de yapmış.

Şimdi kalkıp birisi de 8 için mucize peşine koşabilir ve 19'dan daha fazla kanıt sunabilir. :D

Gün-ay konusuna da sonra değinelim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu 19 iddiasinin mucidi reşad halife diye bir herifti sanirim, tevbe suresinin son iki ayeti 19 olayini bozduğundan bunlarin sonradan ekleme olduğunu iddia etmiş ve öldürülmüştü. bunlar muhammed'i de fazla sevmezler, anmazlar bile.

velhasil inanmak için dişedokunur bir mucize arayişindan doğar bu tip şeyler, aslinda varolmadiği halde kişi kendini buna şartlandirdiği için tatmin yoluna giderler.

bunlarda imansiz olarak geçerler, zindik mindik diye bilinir hatta.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Edip Yüksel bir soru sormak istiyorum (bakalım nekadar dürüstsün. Bu soruyu kendim için soruyorum)

Gün 365 değilde 369 olsa, veya 365 değilde 359 olsa Kur'an'da buna uygun günler bulunurmuydu bulanmazmıydı?

Asıl soru sana yöneltilmeli. Eğer 365 olmasaydı, sen bir yılda ASTRONOMIK bir gerçek olarak 365 gün olduğunu ve Muhammed'in bu gerçeği bilmediğini veya tutturamadığını yazmayacak mıydın?

Böylesi açık matematiksel bir gerçeği kabul etmek yerine, inkar için böylesi senaryolarla ve sorularla kendinizi avutmaya çalışmanız üzücü.

Selam,

Edip

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Dikkat ediniz; her iki mucize yalanı metninde de herhangi bir takvim değil astronomik bir olgu olan "Dünya’nın Güneş etrafında dönmesi" referans alınmaktadır. Oysa takvimden bağımsız olarak salt astronomik olguyu ele alacak olursak bu süre 365 değil 365,25 gündür. Madem bir ”mucize” iddiasında bulunuluyor ve herşeyi bilen, herşeye gücü yeten mükemmel yaratıcının mucize olarak Kuran’a böyle bir rakam yerleştirdiği söyleniyor o halde bu mucizenin ”tam ve kesin” olmasını talep etmek hakkımız olmalı.

GÜN kelimesi bir BİRİMDİR. Eğer bir kelimenin tekrar sayıları sözkonusuysa o kelimenin dörtte birinin nasıl tekrarlanabileceğini önerirsin. Yanlışlama yapmak istiyorsan alternatifini önerirsin, yani düzeltmeyi yaparsın. Ama bunu beceremiyorsun. 365 gün gösteriliyor... Bu 365 güne kendini kör etmek için "Nerede ÇEYREK GÜN?" diye soruyorsun... Sana vereceğim cevabı biliyorsun: Allah o çeyrek günü, 365 günü görmemek için bahane arayan inkarcılara özgür seçim yapabilmeleri için bıraktı.

Bugün kullandığımız Miladi Takvim'e (Gregoryen takvimine) göre bir yıl üç defa 365, dördüncü yılda ise 366 gün sürer. Yani bu takvimi esas alacak olursak mucizemiz yine eksiktir. Ama zaten mucize iddiasında esas alınan nokta herhangi bir takvim (yani insanların kararlaştırdığı zaman birimleri) değil astronomik olgunun kendisi. Yani Dünya’nın Güneş’in etrafında bir kez dönmesi esnasında kendi ekseninde kaç kez döndüğü... Bu rakam 365,25′tir.

Hala Miladi Takvim diyorsun. Güneş takvimi ile Milad ayrı şeylerdir. Hicri takvim ile Kameri takvim de ayrı.... Miladi Takvim başlangıç olarak İsa'nın doğumunu referans alan takvimdir, Hicri Takvim ise Muhammed'in Yesrib'e hicretini başlangıç kabul eder. Hicri Takvim hem Kameri (Ay) olabilir hem Şemsi (Güneş).. Örneğin İranlılar Şemsi Hicri takvimi kullanırlar... Daha önce yazdığım gibi takvim konusunda en temel bilgiye bile sahip değilsin ama bu konuda eleştiri yazacak kadar cüretlisin.

Ayrıca, 365 gün insanların uydurduğu astronomik bir sistem değil... Aksine, insanlardan, dinlerden ve kültürlerden bağımsız olarak gerçekleşen bir olay... GÜN dediğimiz olay, Dünya ile Ay arasında DEĞİL, Dünya ile Güneş arasındaki ilişkiden dolayı gerçekleşen bir olaydır. Ay olmasa da Gün diye bildiğimiz olay gerçekleşirdi... Dünya Güneş etrafında bir tur atarken yaklaşık 365 kez kendi etrafında döner. Bu kadar basit. Bu kadar net. Bu kadar evrensel bir olay. Ama, Kuran'daki bir matematiksel ayeti inkar etmek için her türlü bahaneye sarılınca bu konudaki cehaletin ve inadın en büyük sermayen oluyor.

Keza mucize iddiasında esas alınan herhangi bir takvim olsa iddia zaten baştan suya düşmüş olurdu. Çünkü kullanılan takvim sistemine göre tanım gereği bir yıl içindeki gün sayısı da değişir. Örneğin İslam Dünya’sının kullandığı takvimde Hicri Yıl 354 gündür. Tarih boyunca kullanılmış olan farklı medeniyetlerin takvimlerinde de bir yıl farklı sayıda gün içermiştir. Yani bir yılın 365 gün olması mutlak değil sadece günümüzün çoğunluğu tarafından kullanılan Miladi Takvim'e göre (4 senede bir 366 gün çektiği için) kısmen doğrudur. Dolayısıyla mucizeciler mecburen ”yıl/sene” birimini değil astronomik olgunun kendisini esas almaktalar. İşte bu noktada da diğer bir çarpıtma su yüzüne çıkmakta:

Kuran'da Gün kelimesi 354 olsaydı, senden daha bilgili ve tutarlı olanlar, Gün olayının Ay ile ilişkisi olmadığını, Güneş ile ilişkili astronomik bir gerçek olduğunu ve Kuran'da Gün kelimesinin 354 geçmesinin aslında Kuran'ın Arap kültürünün etkisinde olan Muhammed tarafından yazıldığının bir delili olduğunu iddia edebileceklerdi...

Farzedelim ki bugün Muhammed Peygamber’den beri İslam Dünyası'nda kullanılmakta olan Hicri Takvim'i kullanıyoruz. Yani bir yıl 354 gün çekmekte. Farzedelim ki Dünya bu takvimi kullanıyor. Bu durumda Kuran’da ”gün” kelimesinin 365 kere geçmesinin ilginç hiçbir yanı olur muydu? Olmazdı elbette... Söz konusu astronomik olguya işaret etmeleri de anlamsız olurdu. Çünkü konuyla ilgili ayetlerde Dünya’dan, Güneş’ten, astronomiden değil herhangi şeylerden bahsediliyor. Yani iddianın bütün ”büyüsü/çekiciliği” bizim bugün -hasbel kader- 365 gün çeken bir takvim kullanıyor olmamızda.

Hala saçma sapan faraziyeler... Bir Güneş yılında 365 gün olduğu gerçeğinin bir kabülden öte astronomik bir realite olduğunu bile takdir edemiyecek kadar bu konudan habersizsin...

Şundan emin olabiliriz ki eğer halâ Hicri Takvim kullanıyor olsaydık bu sefer de 354 rakamına uygun bir mucize yaratırlardı.

Eğer 354 olsaydı sen burada nerede 365 diye haykırır dururdun. Hem de astronomi kitaplarından alıntılar yaparak! İnkarına nasıl da komik bahaneler buluyorsun! Farkında mısın?

Düzeyli bir cevap verilebilir. Mesela daha önce verdiğin gibi: "şimdi anlıyorum ki, Tanrı bir yıldaki 6 saatlik artık zamanı ikiyüzlülerin yaşaması için bırakmış." hatırlıyormusun?

Düzeyli eleştiriler düzeyli cevaplar üretir. Düzeysiz, önyargılı, doğmatik, bağnaz eleştiriler ise düzeyli cevap vermek isteyen kişiye çaresiz bırakır. Kuran sözkonusu olunca objektif olamadığınız gibi dünyanın en önyargılı insanlarına dönüşüyorsunuz. Dahası, en basit gerçekleri inkar etmek için en saçma sapan faraziyelere sığınıyorsunuz...

7:146 ayeti seni ve senin gibileri iyi tanımlıyor.

Selam,

Edip

tarihinde EdipYuksel tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Asıl soru sana yöneltilmeli. Eğer 365 olmasaydı, sen bir yılda ASTRONOMIK bir gerçek olarak 365 gün olduğunu ve Muhammed'in bu gerçeği bilmediğini veya tutturamadığını yazmayacak mıydın?

Böylesi açık matematiksel bir gerçeği kabul etmek yerine, inkar için böylesi senaryolarla ve sorularla kendinizi avutmaya çalışmanız üzücü.

Selam,

Edip

Müslüman müslümandır ister akademisyen ister prof, ister yazar olsun hepsi aynı.

Bu sana sorduğum sorunun cevabı değil.

Edip Yüksel bir soru sormak istiyorum (bakalım nekadar dürüstsün. Bu soruyu kendim için soruyorum)

Gün 365 değilde 369 olsa, veya 365 değilde 359 olsa Kur'an'da buna uygun günler bulunurmuydu bulanmazmıydı?

Evet cevap nedir bununurmuydu bulanmazmıydı?

Ayrıca cevap vermenede gerek yok çünki böyle yaparak zaten benim bildiğim cevabı vermiş oluyorsun.

Ben neyi görür neyi bilirsem onu söylerim.

O gördüğüm gerçek ister Kur'an'da olsun ister fıkra kitabında ister Muhammed söylesin ister Atatürk hiç fark etmez, birşey doğruysa dğru yanlışsa yanlıştır.

Bizler böylesi dürüst insanlar olduğumuz için Ateist olduk, sizlerin neden olanca saçmalığa ramen hala bu dine inandığınız ortada.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gün 365 değilde 369 olsa, veya 365 değilde 359 olsa Kur'an'da buna uygun günler bulunurmuydu bulanmazmıydı?

Evet cevap nedir bununurmuydu bulanmazmıydı?

Bulunamazdı.

Eğer iddialıysan buyur sen bul. Ondan sonra bizim buluşumuzla karşılaştıralım. Var mısın?

Selam,

Edip

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

GÜN kelimesi bir BİRİMDİR. Eğer bir kelimenin tekrar sayıları sözkonusuysa o kelimenin dörtte birinin nasıl tekrarlanabileceğini önerirsin. Yanlışlama yapmak istiyorsan alternatifini önerirsin, yani düzeltmeyi yaparsın. Ama bunu beceremiyorsun. 365 gün gösteriliyor... Bu 365 güne kendini kör etmek için "Nerede ÇEYREK GÜN?" diye soruyorsun... Sana vereceğim cevabı biliyorsun: Allah o çeyrek günü, 365 günü görmemek için bahane arayan inkarcılara özgür seçim yapabilmeleri için bıraktı.

Kendin itiraf etmişsin zaten, benim birşey söylememe gerek yok.

Hala Miladi Takvim diyorsun. Güneş takvimi ile Milad ayrı şeylerdir. Hicri takvim ile Kameri takvim de ayrı.... Miladi Takvim başlangıç olarak İsa'nın doğumunu referans alan takvimdir, Hicri Takvim ise Muhammed'in Yesrib'e hicretini başlangıç kabul eder. Hicri Takvim hem Kameri (Ay) olabilir hem Şemsi (Güneş).. Örneğin İranlılar Şemsi Hicri takvimi kullanırlar... Daha önce yazdığım gibi takvim konusunda en temel bilgiye bile sahip değilsin ama bu konuda eleştiri yazacak kadar cüretlisin.

Ayrıca, 365 gün insanların uydurduğu astronomik bir sistem değil... Aksine, insanlardan, dinlerden ve kültürlerden bağımsız olarak gerçekleşen bir olay... GÜN dediğimiz olay, Dünya ile Ay arasında DEĞİL, Dünya ile Güneş arasındaki ilişkiden dolayı gerçekleşen bir olaydır. Ay olmasa da Gün diye bildiğimiz olay gerçekleşirdi... Dünya Güneş etrafında bir tur atarken yaklaşık 365 kez kendi etrafında döner. Bu kadar basit. Bu kadar net. Bu kadar evrensel bir olay. Ama, Kuran'daki bir matematiksel ayeti inkar etmek için her türlü bahaneye sarılınca bu konudaki cehaletin ve inadın en büyük sermayen oluyor.

Yav sevgili Edip şuraya bak gün kelimesi 365 defamı geçiyor 418 defamı geçiyiyor 217 defamı geçiyor herkez tartışıyor kıvranıyor.

Bu allah bu kadar tartışmaya açık birşeyi ima edeceğine neden bir yılda 365 gün vardır diye söylemiyor?

Öte yandan insanların evlat edindiği erkeklerin karıları ile evlensinlerki sıkıntı çekmesinler diye herşeyi açıklayan allah burada gün kelimesi 365 mi 456 mı 478, mi belirtmemiş.

Kuran'da Gün kelimesi 354 olsaydı, senden daha bilgili ve tutarlı olanlar, Gün olayının Ay ile ilişkisi olmadığını, Güneş ile ilişkili astronomik bir gerçek olduğunu ve Kuran'da Gün kelimesinin 354 geçmesinin aslında Kuran'ın Arap kültürünün etkisinde olan Muhammed tarafından yazıldığının bir delili olduğunu iddia edebileceklerdi...

Neden şimdi 365 olunca Muhammed in arap kültürünü yanlışladığını söyleyenlermi var?

Senin böyle bir söyleminin terside düşünülebilir.

Hala saçma sapan faraziyeler... Bir Güneş yılında 365 gün olduğu gerçeğinin bir kabülden öte astronomik bir realite olduğunu bile takdir edemiyecek kadar bu konudan habersizsin...

Asıl sen orada ne söylediğini anlamaktan acizsin.

Farzedelim ki bugün Muhammed Peygamber’den beri İslam Dünyası'nda kullanılmakta olan Hicri Takvim'i kullanıyoruz. Yani bir yıl 354 gün çekmekte.

Farzedelim ki Dünya bu takvimi kullanıyor. Bu durumda Kuran’da ”gün” kelimesinin 365 kere geçmesinin ilginç hiçbir yanı olur muydu? Olmazdı elbette... Söz konusu astronomik olguya işaret etmeleri de anlamsız olurdu. Çünkü konuyla ilgili ayetlerde Dünya’dan, Güneş’ten, astronomiden değil herhangi şeylerden bahsediliyor. Yani iddianın bütün ”büyüsü/çekiciliği” bizim bugün -hasbel kader- 365 gün çeken bir takvim kullanıyor olmamızda.

Bu sefer sizler gibiler şunu diyebilecekmiydiniz: Bu kuranda islam ülkelerinin takvimini değil hıristiyanların tavimini doğruluyor.

Demeyecek bunun yerine gün kelimesini 354 e ulaştırmak için çırpınacaktınız.

Eğer 354 olsaydı sen burada nerede 365 diye haykırır dururdun. Hem de astronomi kitaplarından alıntılar yaparak! İnkarına nasıl da komik bahaneler buluyorsun! Farkında mısın?

Şimdi sizin 365 diye haykırıp durduğunuz gibimi?

Bir yerde gün sonra günün bir parçasınuı baz olarak, hemde kendi mealinde.

Edip Yüksel2:259 Yahut şu kimse gibisi de (dikkatini çekmedi mi?)... Altı üstüne gelmiş yıkıntı bir kasabaya uğrar ve "ALLAH bunu ölümünden sonra nasıl diriltebilir," der. Bunun üzerine ALLAH onu yüz sene ölü bıraktıktan sonra diriltti. "Burada ne kadar kaldın," dedi. "Bir gün yahut günün bir parçası kadar kaldım," dedi. "Hayır, sen yüz yıl kaldın. Yiyeceğine ve içeceğine bak hala bozulmamış. Eşeğine de bak. Seni halk için bir delil yaptık.69 Kemiklere dikkat et, onları nasıl üst üste koyuyor, sonra onlara nasıl da et giydiriyoruz." Durum kendisine aydınlanınca, "Artık ALLAH'ın her şeye gücü yettiğini biliyorum," dedi.

Sen böyle kimlerle konuştun Edip? Sen böyle söylediğinde "That's the END of the debate on 365 days and plus, finally!" onlar birşeyler söylemedilermi?

Yoksa onlar engellendimi, veya aaaa Edip'çiğim sen haklısın falanda demedilermi?

Düzeyli eleştiriler düzeyli cevaplar üretir. Düzeysiz, önyargılı, doğmatik, bağnaz eleştiriler ise düzeyli cevap vermek isteyen kişiye çaresiz bırakır. Kuran sözkonusu olunca objektif olamadığınız gibi dünyanın en önyargılı insanlarına dönüşüyorsunuz.

Burada içimden geçene çok güzel tercuman olmuşsun tebrikler.

Bir müslüman Kur'an söz konusu olduğunda görüldüğü gibi komik bile sayılamayacak şeylerden mucizeler çıkartmaya çalışıyor.

7:146 ayeti seni ve senin gibileri iyi tanımlıyor.

Terbiyem izin verse bende sizleri tanımlayan ayetlerden örnekler vermek isterdim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
GÜN kelimesi bir BİRİMDİR. Eğer bir kelimenin tekrar sayıları sözkonusuysa o kelimenin dörtte birinin nasıl tekrarlanabileceğini önerirsin. Yanlışlama yapmak istiyorsan alternatifini önerirsin, yani düzeltmeyi yaparsın. Ama bunu beceremiyorsun. 365 gün gösteriliyor... Bu 365 güne kendini kör etmek için "Nerede ÇEYREK GÜN?" diye soruyorsun... Sana vereceğim cevabı biliyorsun: Allah o çeyrek günü, 365 günü görmemek için bahane arayan inkarcılara özgür seçim yapabilmeleri için bıraktı.

Bir kelimenin çeyreği olabilir mi?

Olabilir. "Günün dörtte biri" denebilir. "Günün 6 saati" denebilir.

Ya da hiç olmazsa "Günün az bir kısmı" denebilir.

Nitekim denmiştir de.

Bakara-259. (...) 'Bir gün yahut günün bir parçası kadar kaldım,'(...)

Edip Yüksel, bu ayetteki gün sayısını 2 adet olarak almış.

Halbuki bir tanesi "günün bir parçası" dır ve 365'in + küsuratı için alınmalıydı.

Diyeceksiniz ki; "O zaman gün sayısı 364+küsurata düşerdi".

Evet, çünkü eksik sayılmış.

Tur suresi 45. ayetteki günü de kattık mı; küsuratı dahil tam seneyi sağlarız.

Tur-45. Fe zerhum hattâ yulâkû yevme humullezî fîhî yus’akûne.

Gördüğünüz gibi Allah (c.c) küsurata bile çözüm bulmuş. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gördüğünüz gibi Allah (c.c) küsurata bile çözüm bulmuş. :D

Kusurat senin olsun, bana 365 gün yeter.

Selam,

Edip

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence birbirimize laf atıp kavga edeceğimize konunun temeline inip iyice bir inceleyelim.

Edip, bazı günlerin sayımını alıyor. Bazılarınkini almıyor.

Bazı ay sayımlarını alıyor bazılarınkini almıyor.

Ateistler ise buna keyfi seçim diyor.

Edip ise keyfi seçim olmadığını, yöntemin bu olduğunu söylüyor.

Aynı yöntemi ALLAH sayımlarında da kullandığını ifade ediyor. ( yanlış hatırlamıyorsam böyle idi )

O halde yöntem nedir. Bakalım bu yönteme, mantıklı ise 365i neden kabul etmeyelim?

Kuranda 19 var. İnsan ürünü yada değil. Fakat bu "gün" sayımına bende biraz şüpheci bakıyorum.

Çünkü günleri tek tek saymadım Kuranda. Saysam bile arapça bilgisi istediğini görüyorum.

Zira Edip arapça bilgisinin eksik olmasına bağlıyor bu eleştirileri.

Edip gün sayımlarındaki mantığı bize ana hatlarıyla kısaca anlatırsa bir şeyleri netleştirebiliriz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn. Yüksel;

Gün sözcüğünün seçim yönteminde tekil-çoğul ayrımı kabul edilebilir ama yevmeizin, yevmihum, yevmiküm, yevmihumullezi kelimeyle değil , sadece bitişik yazılıp yazılmamasıyla ilgili bir ayrım ki bunun kabul edilebilir bir mantığı olmadığı gibi, yazım şeklinin gerçekte-orijinalinde nasıl olduğunun ispatı mümkün değildir. Dikkate alınması gereken Arapça yazılım değil, evrensel anlamıdır ki; bugün sözcüğünü alıp ogün sözcüğünü almamanın izahı olamaz.*

365 gün ile ilgili tartışmalı sözcük seçimlerini bir kenara bırakalım, eyyam (günler) ve şehr (ay) sözcüklerinden bu sayısal mucizenin genelde ne derece doğru olduğuna bakalım dilerseniz...

Kur'an'da 30 kez "günler" sözcüğünün geçtiğini söylüyorsunuz.

27 adet eyyam + 3 adet yevmeyni

Buradaki yevmeyni sözcüğü "2 ay" anlamında olduğu için çoğul kabul ediyorsunuz.

Arapça'daki iki'den fazlanın çoğul kabulünü bırakıp, evrensel düşünmek adına doğru uygulama .

(*Ama nedense bu evrensellik yukarıda açıkladığım konuda önemsenmemiş.)

Şimdi buradaki yöntemi diğerlerinde de aynen uygulamak gerekir değil mi?

O halde 12 ay konusuna geçelim ve soralım:

Kur'an'da 12 adet şehr (ay) sözcüğü geçtiğini iddia ediyorsunuz ve tekilleri seçiyorsunuz.

Yani, şuhur, eşhur gibi aylar anlamındaki çoğul sözcükleri almıyorsunuz.

30 adet günler'i tamamlarken "2 ay"ı çoğul sayarak almıştınız.

Öyleyse şehr sözcüklerini seçerken, "2 ay, 3 ay, 4 ay, 12 ay, bin ay gibi çoğul sözcükleri almamanız gerekir. Ya da birini alıyorsanız hepsini almanız gerekir.

Nitekim 2 ay anlamındaki "şehreyni" sözcüklerini almamışsınız.

Peki ama neden 9:36'daki 12 ay'ı, 46:30'daki 30 ay'ı, 97:3'deki bin ay'ı alıyorsunuz?

Diyeceksiniz ki "şehren" ayrı yazıldığı için, bitişik olsaydı alınmazdı."

Yani, kelimenin aynılığını ve yalınlığını dikkate alıp seçiyorsunuz.

Öyleyse neden eyyam sözcükleri 27’de kaldı diye “yevmeyni” leri dahil ediyorsunuz?

Yevmeyni’nin eyyam’la hiç benzerliği var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Pante... Karıştırmışsın maalesef.

Ayyam Günler

Yewmeyn İki gün

Şahr Ay

Şahrayn iki ay. (Yok böyle bir keklime kuranda)

Gün kelimesini Türkçe olarak değil, Arapça olarak değerlendirdiğinizde sonuna bitişik ek (-izin, -him, -hi vesaire) almıyan YAWM (gün) kelimeleri tam 365 kez geçiyor.

Selam,

Edip

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bulunamazdı.

Eğer iddialıysan buyur sen bul. Ondan sonra bizim buluşumuzla karşılaştıralım. Var mısın?

Selam,

Edip

Mealler Edip Yüksel'in mealidir.

Biraz göz gezdirince bu gibi insanların nelerden mucizeler çıkartabildiklerini görüyorsuz.

4:42 İnkar edenler ve elçiye karşı gelenler o gün yerle bir olmak isterler. ALLAH'tan hiçbir söz gizleyemezler.

7:8 O gün tartı dosdoğrudur. Tartıları ağır gelenler başarmış olanlardır.

8:16 Kim o gün, savaş taktiği veya başka bir birliğe katılma amacının dışında sırtını dönüp kaçarsa ALLAH'tan bir gazaba uğramıştır ve yeri de cehennemdir. Ne kötü bir duraktır.

49. O gün suçluları, zincirlere vurulmuş olarak görürsün.

16:87. O gün tamamıyla ALLAH'a teslim olmuşlardır ve uydurdukları şeyler de kendilerini terketmiştir.

99. O gün onları bırakırız. Dalgalar halinde birbirlerine girerler. Boruya üflenir; hepsini bir araya toplarız.

109. O gün, Rahman'ın izin verdiği ve sözünü uygun gördüğü kimseden başkasının şefaatı (aracılığı) yarar vermez.

43:67. Erdemlilerin dışında, o gün yakın dostlar birbirlerine düşman kesilecek.

55:39. O gün ne insana ne de cine günahından sorulmaz.

Yukarıdaki "o gün" sözleri sisteme alınmamış ama aşağıdaki "o gün" ler sistemde var.

11:105. O gün geldiği zaman, hiç kimse O'nun izni olmadan konuşamaz. Onlardan kimi talihsiz, kimi de mutludur.

38. Bize geldikleri gün onları dinle ve seyret! Zalimler, o gün apaçık bir sapıklık içindedirler.

Buradada birtanesi alınmış diğeri alınmamış: 20:102. Boruya üfürüldüğü gün, suçluları o gün mavi (kederden yüzleri morarmış) olarak toplarız

25:27. O gün zalim kimse (üzüntüden) elini ısırıp şöyle der: "Keşke, elçi ile birlikte aynı yolu tutsaydım."

26: 88. O gün, paranın ve çocukların yararı olmayacaktır.

34:42. O gün biribirinize yarar ve zarar veremezsiniz. Zalimlere, "Yalanlamakta olduğunuz ateş azabını tadın," deriz.

36:55. Cennet halkı o gün zevk ve eğlence ile meşguldürler.

36:65. O gün ağızlarına mühür vururuz da, bizimle elleri konuşur ve yapmış olduklarına da ayakları tanıklık eder.

37:26. Hayır, o gün tümüyle teslim olmuşlardır.

40:16. O gün onlar tümüyle açığa çıkarılacaklardır. Hiç bir şey onları ALLAH'tan gizleyemez. O gün yönetim kime aittir? Tek ve En Üstün olan ALLAH'a aittir.

40:17. O gün her kişiye yaptığının karşılığı ödenir. O gün haksızlık yoktur. ALLAH hesabı çabuk görendir.

40:33. "O gün arkanızı dönüp kaçacaksınız; ancak sizi ALLAH'tan koruyacak yoktur. ALLAH'ın saptırdığına yol gösteren bulunmaz."

40:52. O gün zalimlere özürleri bir yarar sağlamaz. Onlar laneti ve en kötü sonu hakkederler.

44:41. O gün dost, dostunu hiç bir şeyden koruyamaz ve yardım da görmezler.

50:42. O gün o çığlığı kesinlikle duyarlar; bu, çıkış günüdür.

50:44. O gün yer onlardan dolayı yarılıverir. Bu, bizim için kolay bir toparlamadır

51:13. O gün onlar ateşe sunulacaklardır.

52:9. O gün gök sallanıp sarsılacak,

52:46. O gün, planları kendilerini hiç bir şeyden korumayacak ve yardım da görmeyeceklerdir.

***************************************************************

11: 66. Emrimiz gelince, Salih'i ve beraberinde inanmış olanları bizden bir rahmet ile o günün rezilliğinden kurtardık. Rabbin, kuşkusuz Güçlü ve Üstündür.

Yukarıdaki ayetteki günüm sisteme alınmamış aşağıdaki günüm alınmış.

11: 84. Medyen'e de kardeşleri Şuayb'ı... Dedi ki: "Ey halkım, ALLAH'a kulluk edin, O'ndan başka tanrınız yoktur. Ölçüyü tartıyı eksik tutmayın. Sizi refah içinde görüyorum ve sizin için, kuşatıcı bir günün azabından korkuyorum."

Aşağıdakilerde 2:259 gibi hem gün hemde günün bir barçası sisteme dahil edilmiş.

18:19. Böylece onları uyandırdık ki birbirlerine sorsunlar. Onlardan biri, "Ne kadar kaldınız," diye sordu. "Bir gün, yahut günün bir parçası kadar kaldık," dediler. "Ne kadar kaldığınızı Rabbiniz daha iyi bilir. Birinizi şu para ile şehre gönderelim de entemiz ve leziz yiyecekleri seçip size bir azık getirsin. Dikkatli davranarak kimsenin dikkatini üstüne çekmesin ," diye eklediler.

23:113. "Bir gün veya günün bir kısmı kadar kaldık. Sayanlara sor," dediler.

--------------------------------------------------------------------------------

****************************************************************

19:85. Erdemlileri, Rahman'ın huzurunda konuk grupları halinde toplayacağımız,

Yukarıdaki ayet sistem listesinde var ama içinde gün geçmiyor.

86 geçiyor oda listede yok: 86. Ve suçluları, susuz olarak cehenneme sürdüğümüz gün,

Aynen buradada:

36:64. İnkarınızın bir sonucu olarak orada yanınız.

Listede 36:64 de sayılıyor ama ayet yukarıda gün falan geçmiyor...

*********************************************************

Aşağıdaki ayette iki tane gün geçiyor ama listede bir tane görünüyor.

25:22. Melekleri gördükleri gün, suçlular için iç açıcı bir gün olmayacaktır. "Tümüyle kuşatıldık," derler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

XİSLAM VERDİĞİN AYETLERİN HEPSİNE ÜŞENMEDEN BAKTIM, ŞİMDİ:

Mealler Edip Yüksel'in mealidir.

Biraz göz gezdirince bu gibi insanların nelerden mucizeler çıkartabildiklerini görüyorsuz.

4:42 İnkar edenler ve elçiye karşı gelenler o gün yerle bir olmak isterler. ALLAH'tan hiçbir söz gizleyemezler.

7:8 O gün tartı dosdoğrudur. Tartıları ağır gelenler başarmış olanlardır.

8:16 Kim o gün, savaş taktiği veya başka bir birliğe katılma amacının dışında sırtını dönüp kaçarsa ALLAH'tan bir gazaba uğramıştır ve yeri de cehennemdir. Ne kötü bir duraktır.

49. O gün suçluları, zincirlere vurulmuş olarak görürsün.

16:87. O gün tamamıyla ALLAH'a teslim olmuşlardır ve uydurdukları şeyler de kendilerini terketmiştir.

99. O gün onları bırakırız. Dalgalar halinde birbirlerine girerler. Boruya üflenir; hepsini bir araya toplarız.

109. O gün, Rahman'ın izin verdiği ve sözünü uygun gördüğü kimseden başkasının şefaatı (aracılığı) yarar vermez.

43:67. Erdemlilerin dışında, o gün yakın dostlar birbirlerine düşman kesilecek.

55:39. O gün ne insana ne de cine günahından sorulmaz.

Yukarıdaki "o gün" sözleri sisteme alınmamış ama aşağıdaki "o gün" ler sistemde var.

Bu ayetlerin arapçaları, verdiğin sıraya göre;

4:42 Yevmeizin yeveddullezîne keferû.

7:8 Vel veznu yevmeizinil hakk.

8:16 Ve men yuvellihim yevmeizin.

16:87Ve elkav ilallâhi yevmeizinis.

43:17 El ehillâu yevmeizin.

55:39 Fe yevmeîzin lâ yuselu.

Gün sayımlarında "yalın" günler alınıyorsa yukarıda ayetler alınmamalı. Çünkü bu ayetlerde Yevm yalın değil: yevmeîzin şeklinde.

ama aşağıdaki "o gün" ler sistemde var.

11:105. O gün geldiği zaman, hiç kimse O'nun izni olmadan konuşamaz. Onlardan kimi talihsiz, kimi de mutludur.

38. Bize geldikleri gün onları dinle ve seyret! Zalimler, o gün apaçık bir sapıklık içindedirler.

Buradada birtanesi alınmış diğeri alınmamış: 20:102. Boruya üfürüldüğü gün, suçluları o gün mavi (kederden yüzleri morarmış) olarak toplarız

25:27. O gün zalim kimse (üzüntüden) elini ısırıp şöyle der: "Keşke, elçi ile birlikte aynı yolu tutsaydım."

26: 88. O gün, paranın ve çocukların yararı olmayacaktır.

34:42. O gün biribirinize yarar ve zarar veremezsiniz. Zalimlere, "Yalanlamakta olduğunuz ateş azabını tadın," deriz.

36:55. Cennet halkı o gün zevk ve eğlence ile meşguldürler.

36:65. O gün ağızlarına mühür vururuz da, bizimle elleri konuşur ve yapmış olduklarına da ayakları tanıklık eder.

37:26. Hayır, o gün tümüyle teslim olmuşlardır.

40:16. O gün onlar tümüyle açığa çıkarılacaklardır. Hiç bir şey onları ALLAH'tan gizleyemez. O gün yönetim kime aittir? Tek ve En Üstün olan ALLAH'a aittir.

40:17. O gün her kişiye yaptığının karşılığı ödenir. O gün haksızlık yoktur. ALLAH hesabı çabuk görendir.

40:33. "O gün arkanızı dönüp kaçacaksınız; ancak sizi ALLAH'tan koruyacak yoktur. ALLAH'ın saptırdığına yol gösteren bulunmaz."

40:52. O gün zalimlere özürleri bir yarar sağlamaz. Onlar laneti ve en kötü sonu hakkederler.

44:41. O gün dost, dostunu hiç bir şeyden koruyamaz ve yardım da görmezler.

50:42. O gün o çığlığı kesinlikle duyarlar; bu, çıkış günüdür.

50:44. O gün yer onlardan dolayı yarılıverir. Bu, bizim için kolay bir toparlamadır

51:13. O gün onlar ateşe sunulacaklardır.

52:9. O gün gök sallanıp sarsılacak,

52:46. O gün, planları kendilerini hiç bir şeyden korumayacak ve yardım da görmeyeceklerdir.

Bütün ayetlerin arapçalarına bakalım.

11:105 Yevme yeti lâ tekellemu.

25:27 Ve yevme yeadduz.

26:88 Yevme la yenfeu.

34:42 Fel yevme lâ.

36:55 nne ashâbel cennetil yevme fî.

37:26 Bel hümül yevme müsteslimun.

40:16 Yevme hüm barizun.

40:17 El yevme tücza küllü

40:33 Yevme tüvellune müdbirın

40:52 Yevme la yenfeuz zalimıne

44:41 Yevme lâ yugnî mevlen

50:42 Yevme yesmeunes.

50:44 Yevme teşekkalul erdu

51:13 Yevme hum alen nari yuftenun.

52:9 Yevme temurus semau mevra

52:46 Yevme la yuğni anhum.

Buradaki "gün" yani "yevme" yalın halde. O halde sayıma dahil olmalılar. Ayrıca demişsin:

Buradada birtanesi alınmış diğeri alınmamış: 20:102. Boruya üfürüldüğü gün, suçluları o gün mavi (kederden yüzleri morarmış) olarak toplarız.

Yevme yünfehu fis suri ve nahşürul mücrimıne yevmeizin zürka. 20:102

Gördüğün gibi ilk baştaki "Yevm" yalın halde sayıma alınmış. Fakat ikinci yevm yalın değil: yevmeizin formatında. (en baştaki ayetlerdeki gibi)

11: 66. Emrimiz gelince, Salih'i ve beraberinde inanmış olanları bizden bir rahmet ile o günün rezilliğinden kurtardık. Rabbin, kuşkusuz Güçlü ve Üstündür.

Yukarıdaki ayetteki günüm sisteme alınmamış.

11:66 Felemma cae emruna necceyna salihav vellezıne amenu meahu bi rahmetim minna ve min hızyi yevmiiz inne rabbeke hüvel kaviyyül azız.

Yine gördüğün gibi yukarıdaki ayetlerle aynı halde. Yalın değil: Yevmeizin formatında.

Aşağıdaki günüm alınmış.

11: 84. Medyen'e de kardeşleri Şuayb'ı... Dedi ki: "Ey halkım, ALLAH'a kulluk edin, O'ndan başka tanrınız yoktur. Ölçüyü tartıyı eksik tutmayın. Sizi refah içinde görüyorum ve sizin için, kuşatıcı bir günün azabından korkuyorum."

11:84 Ve ila medyene ehahüm şüayba kale ya kavmı'büdüllahe maleküm min ilahin ğayruhv ve la tenkusul mikyale vel mızane innı eraküm bi hayriv ve innı ehafü aleyküm azabe yevmim mühıyt.

Yevmin yalın yine. Sayıma dahil edilir.

Aşağıdakilerde 2:259 gibi hem gün hemde günün bir barçası sisteme dahil edilmiş.

18:19. Böylece onları uyandırdık ki birbirlerine sorsunlar. Onlardan biri, "Ne kadar kaldınız," diye sordu. "Bir gün, yahut günün bir parçası kadar kaldık," dediler. "Ne kadar kaldığınızı Rabbiniz daha iyi bilir. Birinizi şu para ile şehre gönderelim de entemiz ve leziz yiyecekleri seçip size bir azık getirsin. Dikkatli davranarak kimsenin dikkatini üstüne çekmesin ," diye eklediler.

23:113. "Bir gün veya günün bir kısmı kadar kaldık. Sayanlara sor," dediler.

18:19 yevmen ev ba'da yevm kalu rabbüküm a'lemü bi ma lebistüm feb'asu ehadeküm bi verikılüm hazihı ilel medıneti fel yenzur eyyüha ezka taamen fel ye'tiküm bi rizkım minhü vel yetelattaf ve la yüş'ıranne biküm ehada.

Yevmen ve yevm yalın. Sayıma alınır.

23:113 Kalu lebisna yevmen ev ba'da yevmin fes'elil addın

Yine yalın. Sayıma alınır.

19:85. Erdemlileri, Rahman'ın huzurunda konuk grupları halinde toplayacağımız,

Yukarıdaki ayet sistem listesinde var ama içinde gün geçmiyor.

Bakalım gün kelimesi yok mu:

19:85 Yevme nahşürul müttekıyne iler rahmani vefda.

Gördüğümüz gibi var ve yalın. Sayıma dahil edilir.

86 geçiyor oda listede yok: 86. Ve suçluları, susuz olarak cehenneme sürdüğümüz gün,

19:86 Ve nesukul mücrimıne ila cehenneme virda.

Hayır, bu ayette gün geçmiyor.

36:64. İnkarınızın bir sonucu olarak orada yanınız.

Listede 36:64 de sayılıyor ama ayet yukarıda gün falan geçmiyor...

36:64 Islevhel yevme bima küntüm tekfürun.

Gün kelimesi geçiyor ve yalın. Sayıma dahil edilir.

Aşağıdaki ayette iki tane gün geçiyor ama listede bir tane görünüyor.

25:22. Melekleri gördükleri gün, suçlular için iç açıcı bir gün olmayacaktır. "Tümüyle kuşatıldık," derler.

25:22 Yevme yeravnel melaikete la büşra yevmeizin lil mücrimıne ve yekulune hıcram mahcura.

Yevme yalın halde sayıma alınır. Yevmeizin'i ise demeye gerek yok biliyorsunuz artık. Yalın değil.

Edip'in mantığı kullanırsak, Xislam'ın eleştirdiği ayetlerin hiç birinde sorun olmadığı görülüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanırım ben "gün" sayımlarındaki mantığı anladım.

Hatta bana "gün" kelimelerini içeren sıradan arapça bir paragraf verseniz, içlerinden hangilerin sayıma katılan "gün", hangilerinin ise sayıma katılmayan "gün" olacağını söyleyebilirim. Tabi bu paragrafın birebir kelime kelime türkçe çevirisi de lazım olacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Pante... Karıştırmışsın maalesef.

Ayyam Günler

Yewmeyn İki gün

Şahr Ay

Şahrayn iki ay. (Yok böyle bir keklime kuranda)

Gün kelimesini Türkçe olarak değil, Arapça olarak değerlendirdiğinizde sonuna bitişik ek (-izin, -him, -hi vesaire) almıyan YAWM (gün) kelimeleri tam 365 kez geçiyor.

Ben karıştırmadım ama sizin yönteminizin 3 konuda da karıştığı ortada.

Sorularıma yanıt alabilmiş değilim.

1- Eğer, Kur'an'a ve Arapça'ya uyulacaksa, güneş takvimi değil, ay takvimi baz alınmalıydı.

2- Eğer, "Kur'an ve Arapça değil evrensellik önemli, o yüzden güneş takvimini alıyoruz" deniyorsa;

"ogün" ile "bugün" arasında ayrım yapılmamalı, bugün alınıyorsa ogün de alınmalıydı.

3- Kurallardan biri tekil-çoğul ayrımı ise, buna her konuda uyulmalıydı. Ama gün ve günler sözcükleri sayılırken buna uyuluyor, ay sözcükleri sayılırken uyulmuyor. 2 gün çoğul sayılıp eyyamlara dahil ediliyor, ama diğer taraftan "12 ay", "30 ay", "bin ay" çoğul kabul edilmeyip şehr sözcüklerine dahil ediliyor.

Sanırım ben "gün" sayımlarındaki mantığı anladım.

Hatta bana "gün" kelimelerini içeren sıradan arapça bir paragraf verseniz, içlerinden hangilerin sayıma katılan "gün", hangilerinin ise sayıma katılmayan "gün" olacağını söyleyebilirim. Tabi bu paragrafın birebir kelime kelime türkçe çevirisi de lazım olacak.

Sevgili antiateist;

Madem bu sayım mantığını anladın. Öyleyse sana bir soru:

Kur'an'daki ay ve aylar sözcüklerini tasnif edip sayacağız.

Yöntemimiz de bu mantık olacak. Yani, Kur'an'da 30 kez "günler" sözcüğünün geçtiği iddiasındaki mantıkla hareket edeceğiz. Nasıldı bu mantık?

günler anlamındaki 27 adet eyyam sözcüğü bulunmuştu. 3 adet de "2 ay" anlamındaki "yevmeyn" sözcüğü çoğul kabul edilip ilave edilerek 30 bulunmuştu.

Şimdi aylar sözcüğü Kur'an'da eşhur ve şuhur olarak geçiyor. Bunları sayacağız. İlave olarak da varsa birden çok olan "iki ay", "3 ay", "5 ay", "10 ay" gibi sözcükleri de katacağız. Değil mi?

Eğer yanıtın "evet" ise bu durumda Edip yüksel'in sunduğu 12 adet ay sözcüğünden eksilmeler olacak ve iddia çürütülmüş olacaktır.

Eğer yanıtın "hayır" ise bu mantığı anlayamamışsın demektir. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Selam..

bu tartışma hangi kuran üzerine yapılıyor

Muhammed zamanında yazıldığına inanılan ama orjinali olmayan kuran üzerine mi

Osman tarafından orjinalden 6-7 kopya yazıldığı söylenen ama onların da orjinali bulunmayan kuran üzerinden mi

yoksa daha sonra emeviler tarafından yazdırılan kuran üzerine mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...