Jump to content

Diyanet ve Rezillik


Recommended Posts

Şimdi harunn kardeşimiz kafasına göre konuyla alakası olmayan ayetleri koymuş.

Dinden çıkmayla ilgili gerçek ayetler ise aşağıdadır.

"Ey iman edenler! Sizden kim dininden dönerse / irtidat ederse bilsin ki, Allah, kendisinin onları sevdiği, onların da kendisini sevdiği, mü’minlere karşı yumuşak, alçak gönüllü, kafirlere karşı izzetli / güçlü ve şerefli olan, Allah yolunda cihad eden ve kınayanın kınamasından korkmayan bir kavim getirir. İşte bu, Allah’ın dilediğine verdiği bir fazlıdır / fazilettir. Onu dilediğine verir. Allah Vasi’dir, Alim’dir." (Maide: 5/51-54)

Kur'an'ın Allah kelamı olduğuna iman eden bir kimsenin, Allah'ın farz kıldığı şeyleri yerine getireceğini, öğrendiğinde bunlara hemen boyun eğip itaate koşacağını, öğrendiklerini yerine getirmeye gayret ederek Allah'ın şu emirlerine derhal uyacağını zannediyorum:

"Rabbinizden size indirilene (Kur'an'a) uyun; O'ndan başka dostlar edinerek onlara uymayın. Ne kadar da az öğüt alıyorsunuz." (A'raf: 7/3)

"Hayır! Rabbine andolsun ki, aralarında çekiştikleri meselelerde seni hakem tayin edip, sonra da haklarında verdiğin hükümden dolayı içlerinde hiçbir sıkıntı duymadan tam bir teslimiyet göstermedikçe iman etmiş olmazlar." (Nisa: 4/65)

"Andolsun; iki yüzlüler, kalplerinde hastalık bulunanlar, şehirde kötü haber yayanlar bu hallerinden vazgeçmezlerse, seni onlara musallat ederiz. Sonra, senin yanında ancak az bir zaman kalabilirler. Lanetlenmiş olarak nerede ele geçirilirlerse yakalanır ve öldürülürler. Allah'ın önceden geçenler hakkındaki kanunu budur. Allah'ın kanununda asla bir değişiklik göremezsin." (Ahzab: 33/60-62)

İrtidadın sözlük manası: Bir şeyden dönmektir.

İrtidadın şer'i manası: İmam Semerkandi el-Hanefi irtidat hakkında şöyle diyor:

"İrtidat; imandan dönmek ve yüz çevirmekten ibarettir."

Kalyubi eş-Şafi irtidat hakkında şöyle diyor:

" İrtidat; küfür niyeti, küfür sözü veya küfür ameliyle islam'dan çıkmaktır. Küfrü gerektiren sözün şaka veya inat olması ile bir inanç eseri olması arasında fark yoktur."

İmam ibn-ün Neccar el-Hanbeli irtidat hakkında şöyle diyor:

"Mürted, müslüman olduktan sonra gerek şaka ve gerek gerçek zorlama ile olsun, gönüllü olarak küfrü kabul eden kimseye denir."

KUR'AN'DA İRTİDAT KAVRAMI

"Onlar ki imandan sonra kafir oldular ve küfür yönünde ilerlediler onların tövbeleri kabul edilmeyecektir ve işte onlar sapıkların ta kendileridir."

"Kimi yüzlerin ak kimi yüzlerin kara olduğu günde, yüzleri kara olanlara gelince (onlara denilir ki): "Siz iman ettikten sonra kafir mi oldunuz? Şimdi küfür işlediğinizden dolayı azabı tadın bakalım."

"Onlar ki iman ettiler sonra kafir oldular sonra iman ettiler sonra kafir oldular ve sonra küfürlerini artırırlar. Allah onları affetmeyecek ve doğru yola iletmeyecektir."

"İmanı bırakıp küfrü satın alanlar Allah'a hiçbir şeyle zarar veremezler. Onlar için pek acıklı bir azap vardır."

Onlar ki küfrettiler ve Allah yolundan saptılar ve onlara hidayeti açıkladıktan sonra peygambere karşı isyan ettiler. Onlar Allah'a hiçbir şeyle zarar vermezler ve Allah onların amellerini geçersiz kılacaktır."

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 60
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Dinden Çıkan Alim

Osmanlılarda Çelebi Mehmet döneminde şöhret bulan Şeyh Bedreddin , kimi fikirleriyle İslâm itikadından sapmış alimlerden biridir.

Doğum yeri Edirne'ye bağlı Sımavna kasabasıdır. (Şimdi Yunanistan'da).

Babası İsrail adında biri, anası da bir Rum kızıdır. Önce Bursa'da ve Konya'da medrese dersleri görmüş, sonra Kahire'ye gitmiştir.

Kahire'de ders arkadaşlarından biri de meşhur kelâm alimi Seyyid Şerif Cürcanî'dir .

Anadolu'ya döndükten sonra İslâm dışı Batınî akidesini yaymak için kendisine inanan cahiller arasında propagandaya girişmiştir.

Şeyh Bedreddin gerçekte büyük bir fıkıh alimiydi. “ Camiu´l-Fusûleyn ” isimli fıkıh kitabı buna şahittir.

Ancak tasavvuf konusunda yazdığı “Varidat” adlı eseri bir şaşkınlık alametidir.

Bu eserinde kainatın yaratılmış olmayıp “ezeli” olduğunu,

öldükten sonra cismani dirilişin olmayacağını,

cennet ve cehennemin asılsız olduğunu,

bunların ruhlarda hissedilen lezzet ve azaptan ibaret olduğunu,

melek ve şeytanın olmadığını,

onların ancak iyilik ve kötülük gücü anlamında olduğunu ileri sürer.

Böylece ahiretin ve meleklerin varlığını inkâr eder.

REFORMCULAR DA AYNINI BU FORUMDA SÖYLÜYOR...

Şeyh Bedreddin , arazi ve malların herkesin ortak malı olması gerektiğini,

mevcut dinler arasında fark gözetilmemesini,

İslâm'da haram olan şeylerin de helal sayılmasını ister.

Bu haliyle Bedreddin , bir mümin değil, materyalist fikirli bir dinsiz olarak ortaya çıkar.

(Bazı cahillerden duyulan “ müslüman'ın malı ortaktır” diye söylenen batıl sözün de Şeyh Bedreddin'den kaynaklanmış olma ihtimali vardır.)

Musa Çelebi zamanında bir hata eseri olarak, Edirne'de kazaskerliğe getirilen Şeyh Bedreddin, Çelebi Mehmet tarafından mecburi ikametle İznik'e sürüldü.

İzmir civarında Börklüce Mustafa, Manisa'da Torlak Kemal ona bağlı halifelerdendi.

Bedreddin de bir fırsatını bulup, Rumeli Deliorman'a geçti. Üçü de ayrı yerden, toplam onbinleri aşan isyancılarla devlete karşı ayaklandı.

İsyanlar zorla bastırıldı. Börklüce ile Torlak Kemal, binlerce taraftarıyla öldürüldü. Şeyh Bedreddin yakalanarak bir ulema heyetiyle sorguya çekildi. Kendisinin de tasdik ettiği mahkeme kararıyla, Serez'de idam edildi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Geri dönmek, geri istemek, eski haline dönmek anlamındaki "irtidad" mastarının ism-i faili. Istılahta ise, müslüman olduktan sonra, İslâm'dan dönüp başka bir dine giren veya dinsizliği tercih eden kimseler için kullanılan bir akaid terimi. Dinden çıkma olayına da "riddet" denir.

Bir müslümana kafir denilemez. Zira Rasûlüllah (s.a.s); "Bir adam kardeşine "ey kâfir" derse, bu söz ikisinden biri için mutlaka gerçekleşir" (Buhârî, Edep, 73; Müslim, İman, 111). "Allah'tan başka ilâh olmadığına ve Muhammed'in O'nun Rasulü olduğuna şehadet eden kimseye Allah ateşi haram kılmıştır" (Buhârî, İlim, 49) buyurmaktadır.

Akıl hastası ve çocuğun dinden dönmesi irtidat cezasını gerekli kılmaz: "Üç kişiden hesap sorma kaldırılmıştır: Aklını kaybetmiş kimse akıllanana kadar; uyuyan uyanana kadar ve çocuk, bulûğa erene kadar. Bu üç zümreden kalem kaldırılmıştır ve yaptıklarından sorumlu tutulmazlar" (Ebu Davud, Hudûd, 17; Tirmizi, Hudud,1; Nesai, Talak, 21; İbn Mâce, Talak, 15).

Bunun gibi, istemediği ve kastetmediği halde hataen küfrü gerektiren bir söz sarfeden kimse de mürted sayılmaz:

"Allah, ümmetimden hata, unutma ve zorlanma ile yaptığı Şeylerden sorumluluğu kaldırdı" (İbn Mâce, Talâk, 16).

Kalbi imânla dolu olduğu halde, zorlama (ikrah) ile dinden döndüğünü söyleyen kimse için irtidat vaki olmaz: "Kalbi imanla dolu olduğu halde, inkâra zorlananların dışında her kim imanından sonra Allah'ı inkar edip de küfre göğüs açarsa, işte Allah'ın gazabı o gibilerin başınadır ve onlar için büyük bir azap vardır" (en-Nahl,16/106). İkrahın özür sayılmasının bir ölçüsü vardır. İçki içmek, ölü eti yemek, küfür ve malı telef etmek şeklindeki zorlama veya dövmek ve hapsetmekle tehdid edilmek, ikrah değildir ve haddi gerektirir. Sadece ölümle tehdit edilip de tehdit edenin bunu yapabilme gücüne sahip olması halinde ikrah özür sayılabilir. Kişi sabreder, dininden dönmez ve öldürülürse bunun karşılığında büyük bir mükâfat alır (el-ihtiyâr, II, 106).

Mürtede had uygulanmadan önce, tevbe edip İslâm'a dönmesi telkin edilir. Fakat bunun ne şekilde uygulanacağı hakkında ihtilaf vardır. Alimlerin çoğunluğunun görüşüne göre, üç defa tevbe etmesi istendikten sonra öldürülür. Hz. Ömer (r.a), irtidad edenin üç gün hapsedilip tevbe etmeye çağrılması ve bu zaman zarfında yiyecek olarak suçluya ekmek verilmesi gerektiğini bildirmiştir. Her ne olursa olsun cezayı vermek devlet idaresinin görevidir. Onlardan başksaı bu cezayı veremez.

Hz. Ali (r.a), bu müddeti bir ay olarak uygulamıştır. en-Nahaî ise bunun bir zamanla sınırlandırılmaması ve tevbe edene kadar sürekli İslam'a çağrılması gerektiği görüşünü ileri sürmüştür.

Mürtedin irtidat etmesiyle birlikte, bütün salih amelleri silinir ve o ebedî olarak Cehennemde kalır: "Sizden kim, dininden döner ve kâfir olarak ölürse, işte onların dünya ve âhirette amelleri boşa gitmiştir. İşte cehennemlikler onlardır. Onlar orada ebedî olarak kalacaklardır" (el-Bakara, 2/217).

Bu, tevbe edilmediği takdirde böyledir. Mürted tevbe ettiği takdirde, irtidat etmeden önceki amellerinin yok olup olmayacağı hususunda İslâm alimleri arasında görüş ayrılıkları vardır. İmam Şafiî'ye göre irtidad edip, sonra İslam'a dönenin haccı da dahil hiç bir ameli düşmez. İmam Malik'e göre ise amellerinin tamamı, irtidad ettiği an düşer (el-Kurtubî, el-Cami'li Ahkâmi'l-Kur'an, Beyrut 1965, III, 48).

İrtidatla birlikte evlilik akdi fesh olur. Ancak mürted tekrar İslâm'a döner ve her iki taraf evliliklerini sürdürmek isterse, yeniden bir nikâh akdi ve mehir söz konusu olmaz. Hanetiler kocanın irtidadına bağlı boşanmayı bâ'in talak* olarak kabul etmişlerdir. Mürted, müslüman yakınlarına mirasçı olamadığı gibi, o öldüğünde de müslüman yakınları ona mirasçı olamazlar: "Kâfir müslümana, müslüman da kafire mirasçı olamaz" (Buhârî, Ferâiz, 26; Müslim, Ferâiz, 1).

Bir müslümanın dinden çıktığına karar vermek için, ilmi bir heyet tarafından sorgulanması gerekir. Böyle bir sorgulama olmadan kafir demek asla doğru değildir.

Bazı akaid kitaplarında şu ibare yer alıyor;"bir kimsede 99 küfür ve 1 iman hali varsa müftüye yakışan o kişinin imanına fetva vermesidir" burada anlatılmak istenen nedir

Âhirzaman fitnesinin, inşallah, zevâle meylinin başladığı son devrini yaşıyoruz. Bazı çevrelerde günahtan kaçınmak âdetâ ayıp addediliyor. Namus, iffet, hayâ mefhumları kalabalık ana caddelerden süratle dar sokaklara, kenar mahallelere, kuytu evlere doğru koşuşuyorlar. Kendilerini bir evden içeri atıyorlar. Tam rahat bir nefes alacaklarken, karşılarındaki akıl almaz makine, dünyanın tâ öte ucundan görüntüler sergilemeye ve ışınlarla mermi yağdırmaya başlıyor. Ne yapacaklarını şaşırıyor ve ümitsizlik içinde sadece “âhirzaman” demekle yetiniyorlar.

Ötede birçok hanede hz. İbrahim’in (a.s.) mûcizesi yeniden yaşanıyor. Bu ateşin ortasında bahçeler, bağlar, bülbüller, güller... Bu kavganın sonu merak ediliyor. Ateş mi suyu yutacak, yoksa su mu ateşi söndürecek? Bir beldede kışın en şiddetli devresinde bir tane olsun hurma yetiştirebilmişseniz, bunun mânâsı şudur: bu yerde hurma olur... Mesele bizim gayretimize kalmıştır. Gece gündüz soğuk aleyhtarı gösteriler yapmak, bağırmak, çağırmak, soğukla kavga etmek meseleyi halledecek değildir. O bir hurmayı, bin yapmanın, milyonlar yapmanın yolunu aramak gerek...

Gözümüzün önünden hiç ayrılmayan günümüz fitnesi, bazı müslümanları gayrete getirirken, bazılarını da ümitsizliğe düşürüyor. Bunlar, içlerindeki feverana yön veremediklerinden, teselliyi, günahkârlara sövmede, âsilere çatmada, onları kâfirlikle itham etmede buluyorlar. Şeytan, bu gibi müslümanları büyük bir tehlikenin, dehşetli bir uçurumun kenarına itiyor.

Peygamber efendimizi (a.s.m.) dinleyelim: “kim kardeşine kâfir derse, ikisinden biri mutlaka kâfir olmuştur. Eğer itham edilen kâfir değilse, küfür itham edene döner.” İşte yağmurdan kaçarken doluya tutulmanın en acı tablosu... Nefis durmadan zorluyor, şeytan aralıksız teşvik ediyor: şuna söv! Bunu döv! Şuna kâfir, buna münafık de!. Bu, büyük bir yaramızdır. Üzerinde ne kadar durulsa yeridir.

Karşımızda günah işleyen, tanımadığımız biri. İç âlemimizde bir kavga: kötüye yormakla (su-i zan), iyiye yormak (hüsn-ü zan) arasında kalıyoruz. Nefis diyor ki, bu adam kâfir olmasa bu büyük günahı işlemez... Kalp ve vicdan ise, “büyük günah işlemek kişiyi kâfir etmez, belki bu günahı küfründen değil de nefsine hâkim olamadığından, yahut cehaletinden işlemektedir; günahkârdır, fâsıkdır, ama kâfir olduğunu hemen iddia etmemek gerekir” diyerek tedbir yolunu tutuyorlar.

“günah-ı kebâir (büyük günahlar) işleyen kâfir midir?” Tartışması ehl-i sünnet âlimleri ile haricîler ve mûtezile arasında asırlarca sürdü. Haricîler büyük olsun küçük olsun her günah işleyenin kâfir olup ebediyen cehennemde kalacağını iddia ederlerken, mûtezile büyük günah işleyenin ne kâfir ne de mü’min olmayıp, imanla küfür arasında kalacağını savundu. Böylece her iki grup da hakikatten uzaklaşarak “dalâlete” düştüler.

Bu kavganın sonunda galibiyet ehl-i sünnetin oldu. Bu galibiyet bayrakları sayılacak gibi değil. Biz sadece ikisini nakletmekle yetineceğiz: Yahya bin muaz buyuruyor: “bir anlık iman, yetmiş yıllık küfrü mahveder, yok eder. Nasıl oluyor ki yetmiş yıllık iman, bir anlık günahla yok oluyor.”

“kim Allah’ın indirdiği ile hükmetmezse, işte onlar kâfirlerin tâ kendileridir” âyet-i kerimesini (maide, 44) yanlış tefsir ederek, “Allah’a isyan eden, günah işleyen herkes kâfirdir” diyen haricîlere karşı, ehl-i sünnet âlimlerinin görüşlerini bir kimyager gibi tahlil eden fahreddin-i râzi hazretleri bu hususta en isabetli görüşün hz. İkrime’ye (r.a.) ait olduğunu ifade buyurur.

İkrime hazretlerinin zafer bayrağımız olan şu ifadelerini hep birlikte okuyalım: “hak teâlânın ‘kim Allah’ın indirdiğiyle hükmetmezse...’ ifadesi, hem kalbi hem de lisaniyle inkâr edenleri içine almaktadır. Kalbiyle onun Allah’ın hükmü olduğunu bilip sonra da lisanıyle onun Allah’ın hükmü olduğunu ikrar edip, buna zıt olan şeyleri yapan kimseye gelince, o da Allah’ın indirdiğiyle hükmetmiş, ama onu bilfiil yapmamış olur. Binaenaleyh, böyle bir kimsenin bu âyetin hükmüne dahil olması gerekmez...” (tefsir-i kebir-9/86)

Yakın tarihimizde bir fetret devri yaşadık. Hurafeler hortladı; bozuk fikirler yeniden canlandı... Yine tekfir moda oldu. Ama bu defa haricîler tarafından değil. İşin tuhaf tarafı bu işi yapanlar haricîlik nedir, mûtezile nedir, hatta elfâz-ı küfür nedir pek bilmiyorlardı. Ezberledikleri bazı sloganları soğuk damga yaptırmış, önlerine gelenin alnına basıyorlardı. Bunlar resûlûllah efendimizin (a.s.m.) Tekfirle ilgili uyarı hadisinin de gâfiliydiler...

Tekfir meselesine küfrün tarifinden başlayalım. Küfür nedir?.. Lügat mânâsıyla küfür, nimete karşı nankörlük etmek, nimeti gizlemek, küfran etmek mânâsına geliyor. Şer’î ıstılahta ise, küfür, “hiçbir zorlama olmaksızın kendi irade ve isteğiyle iman hakikatlerini inkâr ve tekzip etmek, yahut tasdik etmemek, iman edilmesi gereken mukaddesatı tahkir etmek, onlarla alay etmek, haramı helâl, helâli haram kabul etmek” mânâsında.

İman, nasıl kalbin tasdiki ve lisanın ikrarıyla sabit oluyorsa, küfür de aynı yolla sabit olur. Bu noktada karşımıza “elfaz-ı küfür” bahsi çıkıyor, yâni küfür olan sözler.

Bu sözleri söylediğini işittiğimiz bir kimseye hemen kâfir diyebilir miyiz? Burada âlimlerimiz bize şu soruyu yöneltiyorlar: onun kalbi hakkında bilgin var mı? O sözü cehaletinden mi söylüyor, yoksa mukaddesata düşmanlık namına yahut onunla alay etmek niyetiyle mi? Bu nokta çok mühimdir. Ve bu incelik, fiiller için ameller için de geçerli...

Merhum elmalılı hamdi yazır, “tekzib-i fiil ile adem-i fiil arasında büyük fark vardır” diyerek bu noktaya dikkatimizi çekiyor. Tekzib-i fiil, bir işin, bir hareketin, bir vazifenin inkâr edilmesi, “öyle bir şey yoktur” denmesi. Adem-i fiil ise, o işin, o fiilin, varlığı kabul edilmekle birlikte, yapılmaması, yerine getirilmemesi. Namazı inkâr etmek başka, namaz kılmamak daha başkadır. Birincisi tekzib, ikincisi ise adem-i fiildir.

Buna göre, bir insan kur’an-ı kerim’in namaz emrini inkâr ederse küfre girer; ama, bu emri kabul ettiği halde namaz kılmazsa kesinlikle kâfir olmaz. Haramları işlemek de böyledir. Faiz alıp vermeyi kur’an’ın yasak ettiğini, bunun ilâhî bir yasak olduğunu kabul eden bir insanın nefsine mağlûp olarak bu haramı işlemesi hâlinde kâfir olmayacağı açıktır.

Bir de ahmet ziyaeddin gümüşhanevî hazretlerini dinleyelim: “bir kimsenin sarf ettiği bir söz, birçok yönleriyle küfrü gerektiriyor da bir yönüyle küfürden kurtarıyorsa, müftünün onu tercih etmesi gerekir. Zira müslümanlar hakkında hüsn-ü zan esastır.” Bu ilim ve irfan saçan ifadelerde iki yaramızı birden seyrediyoruz. Birisi, “su-i zan”, yâni kötüye yormak, olumsuz değerlendirmek. Diğeri de, müftünün görevini herkesin yüklenmesi. Fetvanın câhiller eline düşmesi...

Gümüşhanevî hazretleri devamla şöyle buyuruyor: “şu var ki, bu adamın niyeti küfür değilse müslümandır, fakat niyeti küfür ise müftünün fetvası onu kurtarmaz” (ehl-i sünnet itikadı, sh.68)

Tekfir konusunda risale-i nur külliyatından “sünuhat” adlı eserde yer alan şu öz, doyurucu ve harika ifadeleri, bu asrın insanı kelime kelime ezberlemeli, harf harf yaşamalı. Yoksa hem kendisi büyük günaha girer, hem de bilmeyerek karşısındakini islâm’dan uzaklaştırır... “meselâ: demiş bu şey küfürdür. Yâni, o sıfat imandan neş’et etmemiş, o sıfat kâfiredir. O haysiyet ile o zât küfür etti, denilir. Fakat mevsufu ise mâsume ve imandan neş’et ettikleri gibi, imanın tereşşuhatına da hâize olan başka evsafa malik olduğundan o zât kâfirdir denilmez. İllâ ki, o sıfat küfürden neş’et ettiği yakînen biline... Zira başka sebepten de neş’et edebilir. Sıfatın delâletinde şek var. İmanın vücudunda da yakîn var. Şek ise yakînin hükmünü izale etmez. Tekfire çabuk cür’et edenler düşünsünler!...” (sünuhat, 20)

Demek ki, bir mü’minde, imandan kaynaklanmayan belki cehaletten, sefahatten yahut daha başka bir kaynaktan beslenen sıfatlar bulunabilir. Bu sıfatlara “kâfire” tabir ediliyor. Yine o mü’minin, imanından kaynaklanan birçok da mâsum sıfatı bulunuyor. İşte bu sıfatlar, o zâta kâfir dememize mâni. Onun dilinden küfrü icap eden bir söz çıkmışsa, yahut o mü’min, imandan kaynaklanmayan ve ancak kâfirlere yakışacak fiiller işlemişse yukarıda verilen ölçüye göre, bunların küfürden doğduğunu, yâni o adamın küfür niyetiyle, islâm’ı inkâr kasdıyla bunları yaptığını kesinlikle bilmedikçe onu tekfir edemeyiz; kendisine kâfir diyemeyiz. “sıfatın delâletinde şek var” cümlesi kesin hüküm vermemizi engelliyor. Yâni o yaptığı işin, söylediği sözün, taşıdığı sıfatın, onun kâfir olduğuna delil olması şüpheli. Bunları küfür kastıyla yaptığını kat’i olarak bilemiyoruz. Ama kendisinin mü’min olduğunu biliyoruz. Kendisinden sorsak, ben mü’minim, müslümanım diyecektir. Buna göre imanın delâletinde yakîn var, kesinlik var, kat’iyet var. Ama küfrün varlığında şek, yâni şüphe var, zan var, tahmin var. Biz yakîni, şek ile iptal edemeyiz ve o adama kâfir diyemeyiz.

El-ezherî’nin “kur’an’a mahlûk diyen kimseye kâfir denilebilir mi?” Sorusuna verdiği şu cevap çok harikadır:

– söylediği şey küfürdür!..

Soru kendisine üç defa tekrar edilir. Hep aynı cevabı verir ve sonunda şöyle buyurur:

– bazen müslümanın ağzından küfür çıkabilir.

Yine nur külliyatından “münazarat”ın teşhis ve tedavi ettiği bir yaramıza da bu vesileyle parmak basalım.

Dış siyaset konusunda müslümanlar arasında görüş ayrılığı olabiliyor. Bu gayet normaldir. Fikir hürriyeti içerisinde anlayışla karşılanmalıdır. Ama bazen, bu tip tartışmalarda ölçü kaçıyor. Adam, fikren mağlûp düştüğünü hisseder etmez, muhatabını hemen tekfire yelteniyor. “sen bu görüşünle hıristiyanları desteklemiş oldun ve küfre girdin” diyebiliyor. Bu yanlışını düzeltmeye kalktığınızda sesinin tonunu iyiden iyiye yükseltiyor ve emin bir eda ile kur’an-ı kerim’de, “yahudileri ve nasranîleri dost edinmeyin” buyurulmuyor mu? Diye size çıkışıyor. Bu büyük yanlışın, bu dehşetli hastalığın ve mesuliyeti çok büyük ithamın reçetesi şu birkaç cümlede mevcut: “bu nehiy, yahudi ve nasara ile, yahudiyet ve nasraniyet olan âyineleri hasebiyledir. Hem de bir adam, zâtı için sevilmez. Belki muhabbet sıfat ve san’atı içindir.”

Demek ki âyet-i kerime yahudiliğe ve hıristiyanlığa muhabbet etmeyi yasaklıyor. Meselâ, hıristiyan bir devleti hıristiyanlığı sebebiyle sevmek, bu âyetin yasağına giriyor. O devletin sanatını, teknolojisini beğenmek, takdir etmek bu yasağın dışında.

Yukarıda naklettiğimiz ifadeler şöyle son buluyor: “ehl-i kitaptan bir haremin olsa elbette seveceksin.” Yâni, bir müslüman’ın ehl-i kitaptan, meselâ hıristiyan bir hanımı olsa, onu hanımı olduğu için sevecek, ama onun hıristiyanlığına muhabbet etmeyecektir. İşte bu ince ölçüden mahrumiyet bize çok pahalıya mâl oluyor...

Yeri gelmişken yanlış değerlendirilen bir hadis-i şeriften de söz etmek isterim. Resûlûllah efendimizin (a.s.m.) Bir hadis-i şerifinde münafığın alâmetlerini şöyle sıralar: “konuşunca yalan söyler. Söz verince sözünü tutmaz. Kendine itimat edilince ihanet eder.”

Bu hadis-i şerifte büyük bir terbiye metodu saklı. Bu hadisi yanlış değerlendirenler de dahil olmak üzere, her müslüman çok iyi bilir ki, “yalan söylemek”, “sözünde durmamak”, “emanete hıyanet etmek” insanı kafir etmez. Yine hepimiz biliriz ki, münafık kâfirden daha alçaktır. Çünkü, münafık gerçekte kâfir olduğu halde, küfrünü gizleyen, müslüman görünen kimsedir. Bu adam islâm’ın gizli düşmanıdır ve açık düşmandan daha tehlikelidir. Sizi ne zaman ve nasıl vuracağı bilinmez.

Şimdi, yalan söyleyen bir müslüman’ın böyle hâin bir kâfirden daha aşağı olduğunu söylemek mümkün mü? Elbette ki hayır! O halde hadis-i şerifteki inceliği şöyle anlayacağız. Resûlûllah efendimiz (a.s.m) bu sözüyle müminlere ihtar ediyor: “sakın şu günahlara yaklaşmayınız! Çünkü onlar kâfirden daha alçak olan münafığın sıfatlarıdır.” Bu fevkalâde tesirli bir ikaz, bir sakındırma metodu. Bu inceliği sezmeyerek, söz konusu günahları işleyen bir mü’mini nifaka girmekle itham etmek, tekfir gibi büyük bir cinayet, büyük bir vebal, büyük bir cehalet ve dehşetli bir su-i zan...

Çocukluğumuzda çok dinlediğimiz bir fıkra var. Mü’minleri tekfir etmeye can atanların psikolojisini çok güzel ifade eder: bir adama lâkap takmışlar “ördek” diye. İsmini vermez, onu böylece çağırırlarmış. Bir gün birisi, lâf arasında “bugün hava bulutlu” demiş. Adam “sen bana niçin ördek dedin, bunu nasıl yaparsın” diye başlamış hakaretler yağdırmaya. Beriki neye uğradığını şaşırmış ve nâzikane sormuş, “kardeşim ben sana ne zaman ‘ördek’ dedim?” Aldığı cevap şu olmuş: “hava bulutlu oldu mu yağmur yağar; yağmur yağdı mı su göllenir; gölde de ördekler yüzer.”

Maalesef bugün, günahkâr müminlerin her sözünü ve her hareketini bin bir bahane ile küfre yoran insanlara çokça rastlıyoruz. Âlimlerimiz, âriflerimiz, önderlerimiz böyle mi yapıyorlardı!?.. İşte size lâfızları bile birbirine çok benzeyen iki ifade: belli ki aynı çeşmeden içmiş, aynı terbiyeden geçmişler:

“said’i bilenler bilirler ki, mümkün olduğu kadar tekfirden çekinir. Hatta sarih küfrü bir adamdan görse de, yine te’vile çalışır. Onu tekfir etmez.” Bediüzzaman

“bir müslümanın sözünü, zayıf bir rivayet dahi olsa mümkün olduğu kadar iyiye yormak gerekir.” Gümüşhanevî

Bugün top yekûn islâm âlemi, bilgili, fâzıl, mütevazı, herkesin derdine derman olmaya koşan, günahkârlara bir şefkatli baba gibi üzülen gayretli müslüman tipine son derece muhtaç...

Câhil, çığırtkan, ıslah nedir bilmeyen, hastaya sövmeyi tedavi sanan, sevimsiz, muhakemesiz, şefkatsiz, hırçın ve eline fırsat geçse güya hak namına nice zulümler işlemeye hazır, slogan makinesi, anarşist tipler islâm’ı temsil edemezler...

Bizim vazifemiz, evvelâ nefsimizi birinci gruba sokmağa çabalamak, başkalarının da böyle olmalarına gayret göstermek, diğer gruba bilmeyerek düşen kardeşlerimizin de kurtuluşlarına dua etmektir.

Bu noktada şu hadis-i şerif bütün mü’minler için ne büyük bir irşaddır!.. Ebu hureyre (r.a.) anlatıyor. Rasûlullah’a (a.s.m.), – ey Allah’ın resûlü! Müşriklere beddua et, onları lânetle! Denilmişti. Şu cevabı verdi: – ben rahmet olarak gönderildim, lânetleyici olarak değil!..

Prof. Dr. Alaaddin Başar

İslam dininde, dinini değiştireni öldürünüz, hükmünü nasıl anlamak gerekir?

Tebliğ insanı ızdıraplıdır; insanların doğru yoldan sapması, Allah'ın emirlerini çiğneyip O'na baş kaldırması, tebliğ insanını tâ can evinden vurur. İrtidatlar, onu iki büklüm eder ve tebliğ adına çaresiz kalıp eli kolu bağlandığı anlar, onu çileden çıkarır ve ona hafakanlar yaşatır. Kur’ân, Efendimiz (s.a.s)'e hitaben: "Onlar îman etmiyorlar diye neredeyse kendine kıyacaksın" (Şuara sûresi, 26/3) derken, Allah Resûlü'nün tebliğ adına çektiği ızdırabı ve bu ızdıraptan doğan ruh hâlini resmeder. Esasen ızdırabının keyfiyet ve durumuna göre bu ruh hâli, her tebliğ insanında vardır ve olması da gerekir.

İrtidat dinden dönme demektir. Buna göre mürted ise, daha önce inandığı bütün mukaddesâtı inkâr eden insandır. Ve bu insan bir bakıma Müslümanlara ihanet etmiştir. Bir kere ihanet eden, her zaman ihanet edebilir. Onun için de bazılarına göre mürtedin hayat hakkı yoktur. Ancak fıkıh âlimlerinin sistematize ettiği şekle göre, mürted hangi meseleden dolayı irtidat ettiyse, evvelâ ona o mesele en ince teferruatına kadar anlatılıp izah edilecektir. Belli bir süre takibe alınarak, takıldığı hususlarda iknaya çalışılacaktır. Bütün bunların fayda vermediği zaman da artık o insan İslâm bünyesinde bir ur ve çıban başı olduğu tebeyyün edince de ona göre muamele yapılacaktır. (1) Ne var ki, hiçbir mü'min, bir başkasının irtidadı karşısında alâkasız kalamaz. Zira İslâm'ın mürüvvet anlayışı buna manidir. Belki hâdiseyi duyan her mü'min, şuurundaki seviyeye göre böyle bir irtidat hâdisesi karşısında üzülür ve ızdırap duyar. Ama tebliğ adamının ızdırabı herkesten daha derindir. Çünkü insanların hidayeti, onun varlık gayesidir.

İşte Halid b. Velid (r.a)'in başından geçen bir hâdise karşısında Allah Resûlü (s.a.s)'nün hâlet-i ruhiyesi. Hz. Halid, dinin irtidat mevzuundaki prensiplerini değerlendirmede acele davranıp bir infazda bulunur. Bu haber Allah Resûlü (s.a.s)'ne ulaşınca çok üzülür ve ellerini kaldırarak: "Allah'ım Halid'in yaptığından sana sığınırım" diyerek Cenâb-ı Hakk'a ilticada bulunur. (2)

Allah Resûlü (s.a.s)'nün bu hassasiyeti, etrafındakilerde de aynı şekilde ma'kes bulmuştur. Mesela Yemame'den dönen birisine, Hz. Ömer (r.a) ciddî birşeyin olup olmadığını sorar. Gelen zât, ciddî ve önemli birşeyin olmadığını, sadece içlerinden birinin irtidat ettiğini söyler. Hz. Ömer (r.a) heyecanla yerinden doğrulur ve, "Ona ne yaptınız?" diye sorar. Adam, "Öldürdük" deyince, Hz. Ömer (r.a) aynen Allah Resûlü (s.a.s) gibi bir iç geçirir ve adama hitaben, "Onu bir yere hapsedip bir müddet bekletmeli değil miydiniz?" der. Sonra da ellerini kaldırır ve Rabbine karşı şu niyazda bulunur: "Allah'ım, kasem ederim bunlar bu işi yaparken ben yanlarında yoktum. Ve yine kasem ederim, duyduğum zaman da yaptıklarından hoşnut olmadım." (3)

1- Buhari, Diyat, 6; Müslim, Kasâme, 25; Serahsî, Mebsut, 10/98; Kâsânî, Bedaîü's-Sanaî, 7/134.

2- Buhari, Mağazi, 58; İbn-i Hişam, Sîre, 4/72.

3- Muvatta, Akdiye, 58.

M. Gülen

Link to post
Sitelerde Paylaş

CASİYE: 18-Sonra (Resulum) Seni emrimizden (olan) bir şeriat ile seni vazifelendirdik; onun için sen o şeriata uy'da onu bilmeyenlerin onu istemeyenlerin arzularına uyma!

onu bilmeyenlerin onu istemeyenlerin arzularına uyma!

onu bilmeyenlerin onu istemeyenlerin arzularına uyma!

onu istemeyenlerin arzularına uyma!

onu istemeyenlerin arzularına uyma!

onu istemeyenlerin arzularına uyma!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şeriatla yönetilen ülkelerde dinden çıkan mürteddtir. Hanefi fıkhına göre hapsedilip tövbeye davet edilir. Tövbe etmezse öldürülür. 600 yıllık Osmanlı uygulaması ve asrı saadet döneminde bu uygulama yapılmıştır.

hanefi fıkhı zaten dinden çıkmak demektir

ne demek hanefi fıkhı

kimdir hanefi necidir

peygamber miymiş kendisi

üstelik bu insanları münafıklığa iten bir rezalet uygulamadır

kurandaki savaş dönemine ait ayetleri alıp kendi pisliklerine bulamışlar

tarihinde queenofhearts tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

CASİYE: 18-Sonra (Resulum) Seni emrimizden (olan) bir şeriat ile seni vazifelendirdik; onun için sen o şeriata uy'da onu bilmeyenlerin onu istemeyenlerin arzularına uyma!

onu bilmeyenlerin onu istemeyenlerin arzularına uyma!

onu bilmeyenlerin onu istemeyenlerin arzularına uyma!

onu istemeyenlerin arzularına uyma!

onu istemeyenlerin arzularına uyma!

onu istemeyenlerin arzularına uyma!

hangi şeriatt

hanefi fıkhı mı

bu resmen şirktir

Link to post
Sitelerde Paylaş

hanefi fıkhı zaten dinden çıkmak demektir

ne demek hanefi fıkhı

kimdir hanefi necidir

peygamber miymiş kendisi

üstelik bu insanları münafıklığa iten bir rezalet uygulamadır

kurandaki savaş dönemine ait ayetleri alıp kendi pisliklerine bulamışlar

hanefi fikhi denilen şey, sünni mezhebinin bir ekolüdür. imam ebu hanefi denilen türk asilli bir kişi tarafindan kurulmuştur. sunni mezhebinin şafiilikle beraber en ünlü temsilcisidir.

senin tutumun yanliş, muhammed döneminde din bütün olduğu için mezhepler yoktu, o öldükten sonra, şiilik ve islam dişi inançlara sahip olanlar türedi, bu yüzden bunlara karşit olarak muhammed dönemi dinini temsil eden bir mezhep doğdu, bu da ehli sünnet dedikleri sünniliktir. yani sunnilik ortaya firlamiş bir mezhep değil, ortaya firlayan islam dişi mezheplere karşi kendiliğinden belirmiş, kuran'i ve muhammed'in davranişlarini sözlerini rehber edinen hakiki islam mezhebi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

hanefi fikhi denilen şey, sünni mezhebinin bir ekolüdür. imam ebu hanefi denilen türk asilli bir kişi tarafindan kurulmuştur. sunni mezhebinin şafiilikle beraber en ünlü temsilcisidir.

senin tutumun yanliş, muhammed döneminde din bütün olduğu için mezhepler yoktu, o öldükten sonra, şiilik ve islam dişi inançlara sahip olanlar türedi, bu yüzden bunlara karşit olarak muhammed dönemi dinini temsil eden bir mezhep doğdu, bu da ehli sünnet dedikleri sünniliktir. yani sunnilik ortaya firlamiş bir mezhep değil, ortaya firlayan islam dişi mezheplere karşi kendiliğinden belirmiş, kuran'i ve muhammed'in davranişlarini sözlerini rehber edinen hakiki islam mezhebi.

ya biliyorum sadece önemsemiyorum o anlamda kimdir diye sordummm

onun cevap vermesi gerek :huh:

ayrıca hakiki islam mezhebi diye bir şey olmaz

mezhepler lanetlenir kuranda o kadar ayet getirdik

mezhepler kuran dışıdır hem

tarihinde queenofhearts tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

ya biliyorum sadece önemsemiyorum o anlamda kimdir diye sordummm

onun cevap vermesi gerek :huh:

ayrıca hakiki islam mezhebi diye bir şey olmaz

mezhepler lanetlenir kuranda o kadar ayet getirdik

sunnilik mezhep bile sayilmaz, dini bütün dediğim muhammed dönemi islaminin birebir karşiliğidir, o dönem dininin savunucularinin girdiğidir.

şiilik ve eşariye benzeri mezhepler yüzünden ortaya çıkmıştır, şiilik sünniliğe göre şirktir, aliyi allah'a ortak koşmak , ve onu yüceltip tanrilaştirmaktir.

bu ve benzeri sebepler nedeniyle muhammed'in dinini muhammedce savunanlara sunni denilmiştir, geri kalani islam dişidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

sunnilik mezhep bile sayilmaz, dini bütün dediğim muhammed dönemi islaminin birebir karşiliğidir, o dönem dininin savunucularinin girdiğidir.

şiilik ve eşariye benzeri mezhepler yüzünden ortaya çıkmıştır, şiilik sünniliğe göre şirktir, aliyi allah'a ortak koşmak , ve onu yüceltip tanrilaştirmaktir.

bu ve benzeri sebepler nedeniyle muhammed'in dinini muhammedce savunanlara sunni denilmiştir, geri kalani islam dişidir.

biz o dönemde yaşamıyoruz döneme ait arap gelenekleri ayrıdır islam ayrıdır

sünnilik şiilik diye bir şey yok

hem sana sormadım diyorum ben ya bırak cüppeli söylesin

Link to post
Sitelerde Paylaş

biz o dönemde yaşamıyoruz döneme ait arap gelenekleri ayrıdır islam ayrıdır

sünnilik şiilik diye bir şey yok

hem sana sormadım diyorum ben ya bırak cüppeli söylesin

bende islami yaziyorum zaten, bu söylediklerimi ilkokul öğrencisi bile bilir.

sünnilik uydurulmus bir mezhep değildir, şiiliğe tepki olarak kuran ve sünnete dönüş amaciyla ortaya çıkmıştır.

şiiler allah muhammed ve ali teslisine inanirlar, bu yüzden bu islam dininin kitabi kuran ayetlerine göre şirk yani allah'a ortak koşmaktir.

bu nedenden dolayi sunnilik gerçek islamdir, geri kalanlar ise yanliş mezheplerdir, sünnilik bunlara yönelik tepki olarak belirmiş, aslinda mezhep bile olmayan bir şeydir.

cuppelide böyle der, bin ladinde böyle der, şu ateistte böyle der, bende böyle derim, bu kişiden kişiye göre değişmez, sabittir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

bende islami yaziyorum zaten, bu söylediklerimi ilkokul öğrencisi bile bilir.

sünnilik uydurulmus bir mezhep değildir, şiiliğe tepki olarak kuran ve sünnete dönüş amaciyla ortaya çıkmıştır.

şiiler allah muhammed ve ali teslisine inanirlar, bu yüzden bu islam dininin kitabi kuran ayetlerine göre şirk yani allah'a ortak koşmaktir.

bu nedenden dolayi sunnilik gerçek islamdir, geri kalanlar ise yanliş mezheplerdir, sünnilik bunlara yönelik tepki olarak belirmiş, aslinda mezhep bile olmayan bir şeydir.

cuppelide böyle der, bin ladinde böyle der, şu ateistte böyle der, bende böyle derim, bu kişiden kişiye göre değişmez, sabittir.

kuranda yok öyle bir şey kim ne derse desin :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kaldi ki bu, 'güçlü olan haklıdır' düşüncesinin uygulamasıdır. 'Benim dediğim en doğrusudur, karşı çıkan ortadan kaldırılır.' demektir. 'dinden dönmüs' ülkelere bir fırsat yaratılıp savaş açılır. Bunun ABD'nin önleyici savaşlarından pek bir farkı yok. Tanrının insanların huzur ve mutluluğundan çok onlara imparatorluk kurdurmakla ilgilendigini gösterir, dini sadece bir malzeme konumuna sokar.

Dinde zorlama yoktur deyip, dini bir hüküm olan zekatı vermeyeni hapsetmek ya da öldürtmek zorlama değil midir? Bence din ile devlet yönetimini birbirine karıştırınca işin içinden çıkılamıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

(...)

Yav bilader, bir adamın yazdığı herşey mi yanlış içerir?

şiiler allah muhammed ve ali teslisine inanirlar, bu yüzden bu islam dininin kitabi kuran ayetlerine göre şirk yani allah'a ortak koşmaktir.

Çok desteksiz sallıyorsun. Şiiler teslise falan inanmazlar, üstelik senin dediğin tarzda bir teslis anlayışı da yoktur.

Şiilerin ezici çoğunluğu ehli sünnet gibi Allah'ı Allah, Muhammed'i Muhammed, Ali'yi Ali bilirler.

Onların sünnilerden ayrıldığı temel nokta halifeliğinin Ali'nin hakkı olduğunu, Ebubekir ve Ömner'in (sonrasında da Muvaiye'nin) halifeliği gaspettiğini düşünmeleridir. Sünniler tüm sahabeyi saygıyla anarken onlar başta Ömer, Ebu Bekir ve Muaviye olmak üzere çok az bir kısmı dışında tüm sahabeye saydırırlar. Ali'yi Muhammed'e denk ya da ondan üstün falan görmezler. Bununla birlikte bir de 12 imam inancı vardır onları sünnilerden kesin şekilde ayıran.

Bunun dışında azınlıkta olan şii fırkaları vardır.

Bazısı peygamberliğin Ali'nin hakkı olduğunu, Cebrail'in yanlışlıkla vahyi Muhammed'e getirdiğine inanırlar.

Gene sayıca çok az olmakla beraber Ali'nin Allah'ın vücut bulmuş hali olduğuna inananları da vardır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

ben yanlişlarin adamiyim , hoş görün :)

künyem yanliş la benim, bunlar yanliş olmasa ne yazar..

şiilerin kendi içinde elbette spektrumlari geniş, ancak benim bahsettiğim ortalama bir aleviyi resmediyor, aleviler alinin tanrinin bir sureti olduğuna felan inanirlar, hatta bazilari direkt allah olduğuna inanir..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi harunn kardeşimiz kafasına göre konuyla alakası olmayan ayetleri koymuş.

Tamam cübbeli, eline bir bıçak al ve tespit ettiğin dinsizi öldür. Sanırım, milletin elide armut toplamıyor.

tarihinde HARUNN tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...