Jump to content

NEDEN MECAZ?


Recommended Posts

  • İleti 166
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Yahu bu şimdi cevap mı?

Tabi ki cevap.Tapınaklarda Allah ile aldtılanlara sizin gerçek Allahınız doğayı vareden güçtür demiş.Dini kemale erdirdim.Bitirdim demeye getirmiş.Birileri anlamışsa da devam ettirmek için bişeyler yapmışlar işte.

Anlayamıyor musun ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben "neden" diyorum, sen "öyle" diyorsun. Öyle oldugunu biliyoruz zaten, neden öyle diyoruz

Neden o kadar güncelleme yaptı da 1400 sene önce durdu. Aklı başına sonra mı geldi?

Dini kemale erdirmek için kaç deneme yaptı? Neden Muhammede kadar erdiremedi de Muhmedde erdirdi.

Her dönemde o dönemin insanına hitap ettiyse günümüze hitap edecek peygamber neden yok.

Soruyu anlamıyor musunuz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben "neden" diyorum, sen "öyle" diyorsun. Öyle oldugunu biliyoruz zaten, neden öyle diyoruz

Neden o kadar güncelleme yaptı da 1400 sene önce durdu. Aklı başına sonra mı geldi?

Dini kemale erdirmek için kaç deneme yaptı? Neden Muhammede kadar erdiremedi de Muhmedde erdirdi.

Her dönemde o dönemin insanına hitap ettiyse günümüze hitap edecek peygamber neden yok.

Soruyu anlamıyor musunuz?

Allah din falan göndermedi diyorum lucretius.Vahiy gelmedi alındı.Kurandaki vahiy bilinç seviyesine göre evrenden okumalardır.İlk iletimi okumamışsın hariçten gazel okuyorsun kardeşim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah din falan göndermedi diyorum lucretius.Vahiy gelmedi alındı.Kurandaki vahiy bilinç seviyesine göre evrenden okumalardır.İlk iletimi okumamışsın hariçten gazel okuyorsun kardeşim.

Kur'an salt evren okuması ise, Muhammedin belirli bir algı düzeyi ile evrende olan biteni yorumlamasıysa, ahiret hakkındaki bilgileri (kur'anda ahirete dair bir sürü tasvir var) nerden okudu? Bunlar evren okumasından çıkmaz ki. Sembolik ifadelerde olsa o ahirete dair sembollerin karşılığını evrenden okuyamazsın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu başlıkta NOİR, kireç, berguzar, queenofhearts, afrodit, paradigmax ve benzer düşünenlerden Kuran ayetlerine neden mecazi anlam yükleme gereğini duyduklarını öğrenelim.

Adım geçiyor, öyle ise cavap vermek gerekir.

Ama dolaylı yoldan iki cevap vereyim;

kurandaki kavramların mecaz olduğunu zannetmiyorum...

aradığım şey kuranın oluştuğu zamanda bu kavramların ne anlama geldiği...

bu kavramlar bu gün bizim anladığımız anlam içeriğine sahip olmayabiliyor...

ilk muhatabların anladığı şeyi tesbit etmeye çalışmak lazım...

buda gerçekten zor bir iştir...

kelimeler zaman geçtikçe anlam kaymasına daralmasına genişlemesine değişmesine uğrarlar...

kuranın zamanından bu güne bin dörtyüz kusur yıl geçmiş...

o yüzden ilk anlamı tesbit etmek pek zor..

üstüne birde rivayetler dumanı inmiş...

eğrisi doğrusu karışmış...

ya hiç bulaşmamak lazım...

yahut iyice derinlemesine araştırma işine girmek...

yüzeysel değerlendirmeler çok yanıltıcı olabiliyor...

Evet, kelimelerin zamanla kullanılış manaları değişebilir.

kelime anlamını daha doğrusu anlatmak istediğinizi maksimum seviyede korumak, bence mecaz kullanmayı gerektirir.

Aksi taktirde kıyamete kadar geçerli olabilecek bir kitap, kelimelerin anlam kaymasından farklı anlaşılabilir.

Mecaz kullanılmadığını düşünüp, anakroniyi yok etmek veya kelimelerin 1400 yıl evvelki manalarını doğru tespit edebilmek zordur.

Zaten bu, ayrıca bir uzmanlık gerektirir ki bu da Kuran ın apaçık olma iddiasına uygun olmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah din falan göndermedi diyorum lucretius.Vahiy gelmedi alındı.Kurandaki vahiy bilinç seviyesine göre evrenden okumalardır.İlk iletimi okumamışsın hariçten gazel okuyorsun kardeşim.

1.- allah dediğin şey din falan göndermediyse sen neye "allah" diyorsun yani bu sözcüğü nerden buldun

2.- kurandaki vahiy bilinç seviyesine göre evrenden okumalardır ne demek, din gönderilmemiş sana göre, o halde kuran ne ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'an salt evren okuması ise, Muhammedin belirli bir algı düzeyi ile evrende olan biteni yorumlamasıysa, ahiret hakkındaki bilgileri (kur'anda ahirete dair bir sürü tasvir var) nerden okudu? Bunlar evren okumasından çıkmaz ki. Sembolik ifadelerde olsa o ahirete dair sembollerin karşılığını evrenden okuyamazsın.

İlk önce ben onun bir tanrı inancı olduğundan eminim.Kesinlikle aklı ile inanmış birisi.

Gördüğü halka karşı uygulanan zulüm karşısında öfkelenmiş.Bir insan olarak zulmün bağışlanamayacağını düşünmüş ki bende öyle düşünüyorum.Eğer bir tanrı varsa bütün kriterlerimizi belirleyen olduğu için iyi ve kötü arasındaki farkı bilmelidir.

Oda zulmün mutlaka cezalanacağını düşünmüş.Ahireti kurgulamış.(Bu aslında heraklesten çaldığım bir düşünce )Kötüyü korkutmuş.İyiyi motive etmiş..Birde şu var halk kahinlerden medet uman cahil bir halk.Söylemlerini karşısındakilerin algılamasına göre yapmış.

Farkındaysan cehennemin 7 cennetin 8 kapısı vardır.Birde araf vardır 16 sınıf insan tasniflemiş.

Ahiret günü Allah aralarını ayıracak demiş.

Link to post
Sitelerde Paylaş

1.- allah dediğin şey din falan göndermediyse sen neye "allah" diyorsun yani bu sözcüğü nerden buldun

2.- kurandaki vahiy bilinç seviyesine göre evrenden okumalardır ne demek, din gönderilmemiş sana göre, o halde kuran ne ?

Ben neden allah diyorum.Öyle alıştığım için samimi geliyor.Ama hiç farketmez.Adının iç bir önemi yok.Elohim manitu tanrı god..

Kuranda vahiy hem yere, hem göğe , hem isaya ,hem isanın havarilerine ,musanın annesine,bal arısına farklı bilinç türlerine gelmiştir.

O halde kuran ne ?

Biliğimiz kuran ayetleri kapsayan kitap ise .Fakar o kiitap evrene yere göğe insana ayet diyorsa kuran hayatın kendisidir.Herşey ayet çünkü kurana göre.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Topluma bir nizam getirmek adına iyi ve kötü ayrımının ve buna bağlı olarakta ödül ve ceza olgusunun gerekli oldugunu düşünerek ölümden sonra böyle bir sürecin oldugunu düşünmüş olsa bile bundan fazlasını bilemez, akıl yürüterek bundan fazlasına ulaşamaz. Ama kur'anda cennete, cehenneme, ordaki meleklere, sürecin bazı detaylarına dair ifadeler var. Bunlara salt evren, toplum, insan okumasından ulaşamaz ki.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben neden allah diyorum.Öyle alıştığım için samimi geliyor.Ama hiç farketmez.Adının iç bir önemi yok.Elohim manitu tanrı god..

Kuranda vahiy hem yere, hem göğe , hem isaya ,hem isanın havarilerine ,musanın annesine,bal arısına farklı bilinç türlerine gelmiştir.

O halde kuran ne ?

Biliğimiz kuran ayetleri kapsayan kitap ise .Fakar o kiitap evrene yere göğe insana ayet diyorsa kuran hayatın kendisidir.Herşey ayet çünkü kurana göre.

Yani Muhammed Allah lafzını kendi mi uydurdu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Topluma bir nizam getirmek adına iyi ve kötü ayrımının ve buna bağlı olarakta ödül ve ceza olgusunun gerekli oldugunu düşünerek ölümden sonra böyle bir sürecin oldugunu düşünmüş olsa bile bundan fazlasını bilemez, akıl yürüterek bundan fazlasına ulaşamaz. Ama kur'anda cennete, cehenneme, ordaki meleklere, sürecin bazı detaylarına dair ifadeler var. Bunlara salt evren, toplum, insan okumasından ulaşamaz ki.

Dehriciğim o bir bilim adamı değilmiş ki.Ama iyi felsefe yaptığını düşünüyorum.İnsanı çok iyi tanımış.Zulme karşı geliştirmiş bu kurguları.Toplumuda çok iyi okumuş.Mesela biz bir şehre azap etmek istersek onun ileri gelenlerini azdırırz diyor.Bahsedilenler siyasetçiler.Sözü geçenler.Halkı sömürenler bunlar.Ahiretle igili kurguları toplumun ahlak düzeyine göre yapmış bence.

Çünkü azap çekenlerin neden o zapta olduklarını açıklar bazı ayetlerde.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani Muhammed Allah lafzını kendi mi uydurdu?

Bence o zaman arapların taptığı tanrının adı Allahtı.O hiç değiştirmedi .Allahı doğayı vareden güç olarak gösterdi.Gerçek allah ancak bu olabilir dedi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani Muhammed Allah lafzını kendi mi uydurdu?

Uydurmadı Dehri.Herzaman söylerim salt akıl yoluyla varılan bir nokta değildir inanç.

Muhammed peygamber,farkındalık ve sezgisi çok yüksek olup aynı zamanda da evreni okuyabilmiş bir beşerdi.Bu farkındalık, sezgi zaten bir ateistin asla anlamayacağı kavramlar ama.

İşte bu yüzden biz var siz ise yok diyorsunuz en kaba tabirle.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Uydurmadı Dehri.Herzaman söylerim salt akıl yoluyla varılan bir nokta değildir inanç.

Muhammed peygamber,farkındalık ve sezgisi çok yüksek olup aynı zamanda da evreni okuyabilmiş bir beşerdi.Bu farkındalık, sezgi zaten bir ateistin asla anlamayacağı kavramlar ama.

İşte bu yüzden biz var siz ise yok diyorsunuz en kaba tabirle.

Sizin ayrıcalığınız ne? Biz neden sezemiyoruz?

Sen seziyorsun da Dehri neden sezemiyor? :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben neden allah diyorum.Öyle alıştığım için samimi geliyor.Ama hiç farketmez.Adının iç bir önemi yok.Elohim manitu tanrı god..

Kuranda vahiy hem yere, hem göğe , hem isaya ,hem isanın havarilerine ,musanın annesine,bal arısına farklı bilinç türlerine gelmiştir.

O halde kuran ne ?

Biliğimiz kuran ayetleri kapsayan kitap ise .Fakar o kiitap evrene yere göğe insana ayet diyorsa kuran hayatın kendisidir.Herşey ayet çünkü kurana göre.

yani sen "allah" sözcüğünü "öyle alıştığın" için kullanıyorsun öylemi... aslında senin için bir önemi yok bu "sözcüğün", yani bir dolmuşun arkasına "maaşmanitu" da yazılabilir öylemi...

kuran göğe ne vahyetmiştir mesela, ya da balarısına...

şu anda yazılı olan ve nerdeyse tüm müslümanların ittifakla kabul ettiği kuran ne o halde ordaki emirler ne, senin deyişinle "allah" göndermediğine göre bu "ayetleri" hiçbir hükmü yok o halde, muhammed uydurdu... bu arada muhammed senin için ne ifade ediyor merak ettim

öyleya "allah" ya da "manitu" farketmez diyen birisi "müslüman" olamaz

tarihinde ulyses tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi mesela cehenneme dair,

9:35 - O gün o altın ve gümüşlerin üstü cehennem ateşinde kızdırılacak da bunlarla alınları, yanları ve sırtları dağlanacak (onlara): "İşte bu kendi canınız için saklayıp biriktirdiğiniz şeydir. Haydi şimdi tadın bakalım şu biriktirdiğiniz şeyin tadını!" denilecek.

14:16 - Ardından da Cehennem vardır, orada kendisine irinli su içirilecektir.

14:17 - Onu yutmaya çalışacak, fakat boğazından geçiremeyecek ve her yandan ona ölüm gelecek, fakat o ölemez. Arkasından da çetin bir azab gelecektir.

15:44 - "Cehennemin yedi kapısı vardır. O kapıların herbiri için birer grup ayrılmıştır."

22:19 - Şu ikisi Rableri hakkında tartışmaya girmiş iki hasımdır. O'nu inkar edenler için ateşten elbiseleri biçilmiştir. Başlarının üstünden kaynar su dökülür.

23:104 - Orada dişleri sırıtır halde iken ateş yüzlerini yalar.

88:5 - Onlara kızgın bir kaynaktan su verilir.

gibi ifadelerde oldukca detay verilmiş. Bu detay bilgilere, sembollere nasıl ulaştı salt akıl ve gözlem ile Muhammed?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Uydurmadı Dehri.Herzaman söylerim salt akıl yoluyla varılan bir nokta değildir inanç.

Muhammed peygamber,farkındalık ve sezgisi çok yüksek olup aynı zamanda da evreni okuyabilmiş bir beşerdi.Bu farkındalık, sezgi zaten bir ateistin asla anlamayacağı kavramlar ama.

İşte bu yüzden biz var siz ise yok diyorsunuz en kaba tabirle.

Bunları bana değilde NOIR'e söylemen gerekiyor galiba :)

kur'anda anlatılanları, tanımlamaları, isimleri salt akıl ve gözlem yoluyla elde edemezsin.

Muhammed'in algı düzeyi öte alemi görecek kadar mı aşmıştı?

Bunun, vahiy aldı demekten ne farkı kalıyor o zaman?

tarihinde Dehri tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...