Jump to content

Hz. Muhammed’in belli bir süre sonra neden çocuğu olmadı.


Recommended Posts

Hz. Muhammed’in belli bir süre sonra neden çocuğu olmadı.

Hz. Muhammed’in 25 yaşlarında iken o esnada 28 yaşlarında dul bir soylu olan Hz. Hatice evlendikten sonra en son çocuğu olan Abdullah’ın 611 yılında yani peygamber 41, Hz. Hatice ise 44 yaşında iken doğduğu bilinmektedir. Aradan geçen 8 sene boyunca başka bir kadınla evlenmemesinden dolayı yeni bir çocuğunun olmaması yine anlaşılabilir.622 yılından sonra yeni evlilikler yaptığında 52 yaşlarında idi. ne var ki bundan sonra hiç yeni çocuğu olamıyor. Buradan dört ihtimal çıkıyor.

1.İhtimal: 52 yaşın artık “çocuk yapamama yaşı” olduğu ihtimali. Yani “peygamber 52 yaşından sonra takatten düşmüştür” demektir. Biyolojik veriler bunu doğrulamıyor.

2.ihtimal: Peygamber belli bir yaştan sonra kısır olması ihtimali. Onun için çocuğu olmadı. Bu ihtimali güçlendirebilecek en önemli tespit aksini düşünmemenin zorluğudur. Yani aralarında Ümmü Seleme gibi eski çocukları olan dul kadınlar da dâhil tüm eşlerinin kısır olduğu sonucuna varmanın zorluğudur.

3.İhtimal: Hz. Peygamberin Hz. Hatice’den sonra evliliklerinde cinsel yakınlaşmanın yaşanmaması olması ihtimali. Hadis literatürü bunu kabul etmez. Kuran da en azından yasaklayan bir konumda görülmüyor. Diğer yandan Mariye’den olma Hz. İbrahim’in doğmuş olduğunun söylenmesi de kısırlık ihtimalini azaltıyor. Hem de bu doğum esnasında peygamber 58 yaşlarındadır. Hala da güçten düşme olduğu söylenemez. Gerçi

Bir kısım kaynaklara dayanarak ibrahimin peygamberden olmadığını söyleyebilirsiniz. O zaman bu ihtimal aha da güçlenir.

4.İhtimal. Kuranda bu düzeyde bilgiler olmadığından, hadis liteatürü ile peygamberi anlamak yanlış kıyaslamalara götürecektir. Bu durumda, evlikleri ve yaşları konusunu da her türlü bilgi gibi “yanlış ihtimalli” olarak göreceğiz. Hz.Muhammedin neden çocukları olmadığı konusu da bizi o zaman pek bağlamayacaktır.

Ben dördüncü ihtimali tercih ediyorum. Siz ne düşünüyorsunuz?

tarihinde ozedonus_ tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Hz. Muhammed’in 25 yaşlarında iken o esnada 28 yaşlarında dul bir soylu olan Hz. Hatice evlendikten sonra en kızı çocuğu olan Abdullah’ın 611 yılında yani peygamber 41, Hz. Hatice ise 44 yaşında iken doğduğu bilinmektedir. Aradan geçen 8 sene boyunca başka bir kadınla evlenmemesinden dolayı yeni bir çocuğunun olmaması yine anlaşılabilir.
622 yılından sonra yeni evlilikler yaptığında 52 yaşlarında idi. ne var ki bundan sonra hiç yeni çocuğu olamıyor.
Buradan dört ihtimal çıkıyor.

Özedönüş, İbrahim'i unutmuşsun.

Muhammed'in son çocuğu Mariya'dan olan İbrahim'dir.

İbrahim'in doğumu Hicretin 8. yılı olarak belirtilir. Yani 630.

Demek ki ölümünden 2 yıl önce bile çocuğu olmuştur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Özedönüş, İbrahim'i unutmuşsun.

Muhammed'in son çocuğu Mariya'dan olan İbrahim'dir.

İbrahim'in doğumu Hicretin 8. yılı olarak belirtilir. Yani 630.

Demek ki ölümünden 2 yıl önce bile çocuğu olmuştur.

İbrahimi üçüncü seçeneğe kuvvetli ihtimal olarak eklemişim sn pante.Yalnız, önceden çocukları olduğu için kısır olmadıkları daha kesin olan Ümmü Seleme gibi eşlerinin neden peygamberden sonra da çocuğu olmamıştır da Mısrılı bayanın çocuğu olmuş? Yoksa 622-632 yılları arasında arap kadınlarında kısırlık mı başlamış?Hayır..Hz.Hasan ve Hz.Hüseyin bu senelerde doğmuşlar mesela....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu tartışma ile hedeflenen nedir anlamadım... Bu meseleyi bir sonuca bağladığımızda ne olacak?

Genel olarak hedefim..Buranın ateistforum olduğunu düşünüyorum.Ateistlerin gündemlerindeki konularını onlarla paylaşmak isterim.Fikirlerim farklı olabilir.Bu benim için önemli değil.

Özel olarak hedefim.Hz.peygamberin kısır olduğu iddialarından,peygamberlerin fetanet sıfatı gereği eksiklikleri olmayacağı fikirlerine,mariye oğlu ibrahimin peygamberden olmadığı iddiasından çok eşililklerin mahiyetine kadar bir sürü konuyu daha iyi anlamamıza yardımcı olacaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Açıklama için teşekkürlerde. Fikirlerinizin farklı olmasına yönelik bir söylemim olmaz.. Fikirlerimiz farkli olacak ki burası tartışma platformu olsun..

EDIT: Dünden beri iletimi yazıp yolla dediğimde kendimi forum ana sayfasında buluyorum. Bu bana mı özgü yoksa genel bir sorun mu var...

Link to post
Sitelerde Paylaş
İbrahimi üçüncü seçeneğe kuvvetli ihtimal olarak eklemişim sn pante.Yalnız, önceden çocukları olduğu için kısır olmadıkları daha kesin olan Ümmü Seleme gibi eşlerinin neden peygamberden sonra da çocuğu olmamıştır da Mısrılı bayanın çocuğu olmuş? Yoksa 622-632 yılları arasında arap kadınlarında kısırlık mı başlamış?Hayır..Hz.Hasan ve Hz.Hüseyin bu senelerde doğmuşlar mesela....

Ben devamını dikkatli okumadığım için İbrahim'i yazdığını farketmemişim.

Öyleyse neden kısırlık üzerinde duruyorsun anlayamadım.

Ha, eğer Mariya'dan olan çocuğun Muhammed'den olmadığı, başkasından hamile kaldığı iddialarını da olasılıklar arasında değerlendirmek istiyorsan o zaman durum değişir tabi.

Bu durumda iki olasılık vardır: Birincisi bu iddianın doğru olma olasılığını dikkate alarak Muhammed'in kısır olduğudur. İkincisi ise Muhammed'in eşlerini sıraya koyup hergün biriyle ilişki kurduğu bilgisine göre düşünürsek; Bu durumda çocuğu olmamasının sebeplerinden en önemlisi sperm yetersizliğidir.

Çünkü hergün sarfedilmesinden dolayı yeterli sperm üretimi gerçekleşememiş olabilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mariye'den doğan çocuk hakkında çok dedikodu olmuş, hatta baya ciddi iddalar vardı diye hatırlıyorum, en sonunda Ali, mevzubahis edilen adamın hadım olduğunu görünce ikilinin kelleleri kurtulmuş

Muhammed bu dedikoduları bertaraf etmek için cebrailin kendsine "Ey ibrahimin babası" diye seslendiğini bile sallamış

İbrahim örneği bana biraz sakat geliyor

Link to post
Sitelerde Paylaş

MÂRİYE (radıyallahü anhâ)

Peygamber efendimizin mübârek hanımlarından. Mısır hükümdârı Mukavkıs’tan Peygamber efendimize hediye gönderilmişti. Peygamber efendimizin hizmetçisiyken Müslüman oldu ve Efendimizin nikâhıyla şereflenip hanımlarından oldu. Mısır hükümdârından hediye olarak gönderildiği için nesebi (soyu) ve doğum târihi bilinmemektedir. 637 (H. 16) senesinde hazret-i Ömer zamânında Medîne’de vefât etti.

Peygamber efendimiz, Mekke-i mükerremeden Medîne-i münevvereye hicret ettikten sonra komşu devlet başkanlarına, İslâmiyete dâvet etmek üzere elçiler ve mektuplar gönderdi. Eshâb-ı kirâmdan Hatîb bin Ebî Belteâ’yı da Mısır hükümdârı Mukavkıs’a elçi gönderdi ve bir mektup yazdırarak İslâm dînine dâvet etti. Mukavkıs, Peygamber efendimizin mektubunu saygıyla açtırdı ve okuttu, fildişinden güzel bir kutu içine kendi eli ile koydu, ağzını mühürleterek özel hizmetçisine teslim etti. Fakat Müslüman olmadı. Mukavkıs, Peygamber efendimize bir mektup yazdırdı, Mâriye ve Şirin isminde iki câriye, elbise yapımında kullanılacak bir miktar Mısır kumaşı, bir katır ve başka hediyeler gönderdi. Hatîb bin Ebî Belteâ, mektubu ve hediyeleri Medîne’ye getirerek Peygamber efendimize teslim etti. Hediyeler Peygamber efendimiz tarafından kabûl edildi.

Mukavkıs tarafından hediye olarak gönderilen câriyelerden Mâriye (radıyallahü anhâ), Resûlullah’ın sohbetine, güzel konuşmasına, alçak gönüllülüğüne hayran kalıp hemen Müslüman oldu. Sevgili Peygamberimizse, onun bu davranışından ve îmân ederek Müslüman oluşundan çok memnun oldu ve Mâriye’yi (radıyallahü anhâ) kendisine nikâhladı.

Sevgili Peygamberimizin Mâriye’den (radıyallahü anhâ) İbrâhim adında bir oğlu dünyâya geldi. Bu sebeple de Peygamber efendimizin hanımları içinde hazret-i Hadîce’den sonra çocuğu olan ikinci hanımı olma şerefine de kavuştu. Peygamber efendimizin Mâriye’den doğan bu oğlu, Peygamberimizin sağlığında vefât etti.

Mâriye (radıyallahü anhâ) çok sâkin, sessiz ve kendi hâlinde olduğu için, kendisinden hadis rivâyeti olmamıştır.

(Kaynak: http://rehber.ihya.org/yenirehber/mariye-radiyallahu-anha.html)

...............................(Alıntı sonu)

Burada söylenmeyen hususlar şunlardır:

1) Mariye ve Şirin, elçi olarak gönderilen Hatîb bin Ebî Belteâ’ya İskenderiye'de teslim edildi. Yolculuk karadan yapıldı ve birkaç hafta sürdü. Muhammed'in niyeti, cariyelerin ikisini de kendine almaktı. Kafile Medine'ye geldiğinde, Şirin'in yolda tecavüze uğradığı anlaşılınca (elçi Hatîb tarafından ?), onu gayet yoksul bir kişi olan şair Hasan bin Sabit’e verdi; hamilelik sonucu doğan çocuğa Abdurrahman adı verildi.

2) Kaynaklarda, Mariye ve Şirin arasında güzellik, beceri ya da zeka açısından bir fark olduğu belirtilmiyor. Anlaşılan birçok yönden birbirine denk iki cariyedirler. Bu açıdan, tecavüz fiiline aslında her ikisinin de uğramış olması mümkün görünüyor.

3) Mariye'den hiçbir hadis rivayet edilmemesi de çok ilginçtir. Düşünün, uzun yıllar sonra Muhammed'e hem de bir erkek çocuk veren genç bir kadının bu kadar suskun kalması mümkün müydü? Açıkçası, Mariye Muhammed'in ölümünden sonra cezalandırılmış ve daha 30 yaşına bile gelemeden ölmüştür (öldürülmüştür ?).

Link to post
Sitelerde Paylaş

Konumuz kısırlık gibi tek şey üzerinde durmak değil pante. Konu bunca eşli bir adamın bunca doğurgan kadınla cinsel ilişkisine rağmen neden çocuğu olmadığıdır. Teşekkür ederim. Bir kısmını açıklamışsın. Aşırı sperm tüketiminin yeni sperm üretimini etkilediğini söylemişsiniz. Bu mesela benim için önemli bir cevap oldu. Ancak bu konuda kaynak da alabilsek güzel olur. Ancak Mariye oğlu İbrahim yine bu seçeneği devre dışı bırakıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hz. Muhammedin belli bir süre sonra neden çocuğu olmadı.

Hz. Muhammedin 25 yaşlarında iken o esnada 28 yaşlarında dul bir soylu olan Hz. Hatice evlendikten sonra en son çocuğu olan Abdullahın 611 yılında yani peygamber 41, Hz. Hatice ise 44 yaşında iken doğduğu bilinmektedir. Aradan geçen 8 sene boyunca başka bir kadınla evlenmemesinden dolayı yeni bir çocuğunun olmaması yine anlaşılabilir.622 yılından sonra yeni evlilikler yaptığında 52 yaşlarında idi. ne var ki bundan sonra hiç yeni çocuğu olamıyor. Buradan dört ihtimal çıkıyor.

1.İhtimal: 52 yaşın artık çocuk yapamama yaşı olduğu ihtimali. Yani peygamber 52 yaşından sonra takatten düşmüştür demektir. Biyolojik veriler bunu doğrulamıyor.

2.ihtimal: Peygamber belli bir yaştan sonra kısır olması ihtimali. Onun için çocuğu olmadı. Bu ihtimali güçlendirebilecek en önemli tespit aksini düşünmemenin zorluğudur. Yani aralarında Ümmü Seleme gibi eski çocukları olan dul kadınlar da dâhil tüm eşlerinin kısır olduğu sonucuna varmanın zorluğudur.

3.İhtimal: Hz. Peygamberin Hz. Haticeden sonra evliliklerinde cinsel yakınlaşmanın yaşanmaması olması ihtimali. Hadis literatürü bunu kabul etmez. Kuran da en azından yasaklayan bir konumda görülmüyor. Diğer yandan Mariyeden olma Hz. İbrahimin doğmuş olduğunun söylenmesi de kısırlık ihtimalini azaltıyor. Hem de bu doğum esnasında peygamber 58 yaşlarındadır. Hala da güçten düşme olduğu söylenemez. Gerçi

Bir kısım kaynaklara dayanarak ibrahimin peygamberden olmadığını söyleyebilirsiniz. O zaman bu ihtimal aha da güçlenir.

4.İhtimal. Kuranda bu düzeyde bilgiler olmadığından, hadis liteatürü ile peygamberi anlamak yanlış kıyaslamalara götürecektir. Bu durumda, evlikleri ve yaşları konusunu da her türlü bilgi gibi yanlış ihtimalli olarak göreceğiz. Hz.Muhammedin neden çocukları olmadığı konusu da bizi o zaman pek bağlamayacaktır.

Ben dördüncü ihtimali tercih ediyorum. Siz ne düşünüyorsunuz?

Alevi-Bektaşi gelenekte Hz. Resulullah efendimizin Hz Hatica'dan sonraki evliliklerinde hiç bir eşine yaklaşmadığı ve hiç biri ile cinsel birliktelik yaşamadığı çok kesin bir biçimde -yani ihtilafsız- rivayet edilir.

Tabii senin iletin açısından şöyole bir çelişik durum var: Hem hadislere itibar edilmiyor hem de Resulullah'ın hiç çocuğu olmadığına inanılıyor.

İlginç bir durum bu da tabi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Alevi-Bektaşi gelenekte Hz. Resulullah efendimizin Hz Hatica'dan sonraki evliliklerinde hiç bir eşine yaklaşmadığı ve hiç biri ile cinsel birliktelik yaşamadığı çok kesin bir biçimde -yani ihtilafsız- rivayet edilir.

Ne yapmışlar tavla mı oynamışlar?

Madem yanaşmayacak niye nikahlıyor?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konu; gerçekten önemli oranda eseri incelediğim halde kafamdaki soru işaretleri bitirmeyen bir konudur. Sizlere sunarken de ihtimalleri ile beraber vermek suretiyle sizden gelecek değişik fikirlerle konuyu daha iyi anlamaya çalışıyorum. Yaygın rivayet olan ve ateistlerin de eleştirmek için hoşlarına gittiği durumun, Peygamberin 622–632 yıları arasında düzineyi geçen sayıda kadınla evli olduğudur. Hatta içlerinden köle kökenli(cariye) eşleri de vardı. Mariye ve Reyhane gibi.

Cariyesi özellikle demedim, cariye kökenli eşleri kavramını özellikle kullandım. Çünkü nikâh bağı ile bağlanmadan evlilik olmuyordu.

Rivayetler bundan sonra eş almak sana helâ değildir(ahzap52) ayeti indikten sonra Peygamberin fiili beraberliğini dörde indirdiğini göstermektedir. Ancak bu bile 630 yılı gibi geç bir vakit olarak gösterildiği için yine “çocuğu olmama sorunu” nu çözecek bir rivayet olamıyor.

Çoğu Peygamberin eşleri ve Enes gibi ev hizmetçilerine dayandırılan ve onun cinsellikte üstüne olmadığını gösteren rivayetlere ben bunun için de itibar etmiyorum. O rivayetlere itibar etmemenin birinci sebebini mevsimler önce bu forumlarda dile getirmiştim. Peygamber, başka hadislerle özel hayatın üçüncü kişilere anlatılmasının önemli günahlardan biri olduğunu söylerken nasıl kendi eşlerinin özel hayatını başkalarına anlatılmasına müsaade edebilir? İkincisi de işte bu. Bu kadar şehvetli bir insanın neden hiç çocuğu o zamanlardan sonra olmuyor. Olan da sadece mısırlı cariye kökenli hanımı Mariye’den olabilmektedir?

Peygamber ciddi bir cinsellik hiçbiri ile yaşamamış olabilir mi? özel bir dua ile çocuk olmamasını istemiş olabilir mi? Mariyeyi gerçekten bazı dedikoduların da önüne geçilebilmesi için istisna etmiş olabilir mi? Olabilir. Çünkü İbrahimin de akıbeti diğer erkek çocuklarının akıbeti gibi bebek iken ölmek olmuştur. Ve o son on yılının tamamını zaten insanları gerek olarak bildiği yolda gerdirmek istiyordu. Eşlerine de engel olmuyordu. Dünyalık isteyen eşlerinin mehir karşılığında boşanabileceğini söylemiştir. Nitekim Kurana da bunlar geçmiştir.(Nur 30-34).Hepsi peygamber ile beraber kalmaya karar vermişlerdir.Son 2 yılında da fiilen dört eşi kalabilmiştir.Ayşe,Hafsa Zeynep ve Ümmü Seleme.Diğerleri sadece hukuken onun eşi kalabilmişlerdir.

Hz.Muhammedin cinsel hayatı ile ilgili hadisleri ayrı bir başlıkta vermek istiyorum.

tarihinde ozedonus_ tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Hz. Muhammed’in 25 yaşlarında iken o esnada 28 yaşlarında dul bir soylu olan Hz. Hatice evlendikten sonra en son çocuğu olan Abdullah’ın 611 yılında yani peygamber 41, Hz. Hatice ise 44 yaşında iken doğduğu bilinmektedir.

Bu konuda ele alınacak bir başka olasılık; çocukların hiçbirinin Muhammed'den olmadığı, tümünün Hatice'nin önceki evliliklerinden olduğudur.

O nedenle ilk mesajımda itiraz etmediğim Hatice'nin 28 yaşında evlendiği iddiasını düzeltmek durumundayız.

Yüzlerce İslam kaynağının tamamına yakınında Hatice'nin evlendiğinde 40 yaşında olduğu belirtilir.

Sadece Muhammed Hamidullah 28 yaş ihtimalini dikkate alır. Dayanağı da İbn Habib'in "Muhabber" isimli kitabı (s. 79) ve Belâzuri'nin Ensab I adlı kitabıdır. (S.177)

Fakat sahih kabul edilen kitapların yanında bunlar çok zayıf kabul edilir.

Hatice'nin 40 yaşında evlendiği, 41 yaşında Kasım'ı, 45 yaşında Zeyneb'i, 48 yaşında Rukiyye'yi, 49-50 yaşında Ümmü Gülsüm'ü, 52-53 yaşındada Fatma'yı dünyaya getirdiği yazılır.

Şia'ya göre Fatma'nın doğum tarihi 614'dür ve Ali ile evlilik tarihi 623'tür. Yani 9 yaşında evlenmiştir.

Bu durumda Hatice'nin Fatma'yı doğurduğu yaşı 58 olur.

Bir kadının 40 yaşından sonra 6 çocuk yapması olanaklar dahilinde görülebilir mi?

Üstelik de son çocuğunu 53 ya da 58 yaşında doğurmuş olması normal görülemez.

Kevser süresini de dikkate aldığımızda Muhammed'in kısırlığı çok güçlü hale gelmektedir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuda ele alınacak bir başka olasılık; çocukların hiçbirinin Muhammed'den olmadığı, tümünün Hatice'nin önceki evliliklerinden olduğudur.

O nedenle ilk mesajımda itiraz etmediğim Hatice'nin 28 yaşında evlendiği iddiasını düzeltmek durumundayız.

Yüzlerce İslam kaynağının tamamına yakınında Hatice'nin evlendiğinde 40 yaşında olduğu belirtilir.

Sadece Muhammed Hamidullah 28 yaş ihtimalini dikkate alır. Dayanağı da İbn Habib'in "Muhabber" isimli kitabı (s. 79) ve Belâzuri'nin Ensab I adlı kitabıdır. (S.177)

Fakat sahih kabul edilen kitapların yanında bunlar çok zayıf kabul edilir.

Hatice'nin 40 yaşında evlendiği, 41 yaşında Kasım'ı, 45 yaşında Zeyneb'i, 48 yaşında Rukiyye'yi, 49-50 yaşında Ümmü Gülsüm'ü, 52-53 yaşındada Fatma'yı dünyaya getirdiği yazılır.

Şia'ya göre Fatma'nın doğum tarihi 614'dür ve Ali ile evlilik tarihi 623'tür. Yani 9 yaşında evlenmiştir.

Bu durumda Hatice'nin Fatma'yı doğurduğu yaşı 58 olur.

Bir kadının 40 yaşından sonra 6 çocuk yapması olanaklar dahilinde görülebilir mi?

Üstelik de son çocuğunu 53 ya da 58 yaşında doğurmuş olması normal görülemez.

Kevser süresini de dikkate aldığımızda Muhammed'in kısırlığı çok güçlü hale gelmektedir.

Katkın için teşekkürler.Çocuklarının hiçbirinin veya bir kısmının ondan olup olmadığı ihtilafını ve de hz.haticenin yaşını burada bir ara tartişmaya açmıştım.Gerçi aynı konu blogumda ad var.

http://ozedonus.blogcu.com/hz-haticenin-yasi/5436924

Şianın çocukları da sadece Fatmadan olduğu için Fatma dışında bir çocuğunun olmadığı yönünde görüşleri olduğu oarada da geçiyor.Şiiler diğer çocukların haticenin çocukları olduğunu ancak Peygamberin çocukları olmadığını söylüyorlar.Ancak fatmanın doğduğu yıl hatice bile 54 gibi doğurganlığın zor olduğu bir yaştadır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 years later...

Hz. Muhammed’in belli bir süre sonra neden çocuğu olmadı.

Hz. Muhammed’in 25 yaşlarında iken o esnada 28 yaşlarında dul bir soylu olan Hz. Hatice evlendikten sonra en son çocuğu olan Abdullah’ın 611 yılında yani peygamber 41, Hz. Hatice ise 44 yaşında iken doğduğu bilinmektedir. Aradan geçen 8 sene boyunca başka bir kadınla evlenmemesinden dolayı yeni bir çocuğunun olmaması yine anlaşılabilir.622 yılından sonra yeni evlilikler yaptığında 52 yaşlarında idi. ne var ki bundan sonra hiç yeni çocuğu olamıyor. Buradan dört ihtimal çıkıyor.

1.İhtimal: 52 yaşın artık “çocuk yapamama yaşı” olduğu ihtimali. Yani “peygamber 52 yaşından sonra takatten düşmüştür” demektir. Biyolojik veriler bunu doğrulamıyor.

2.ihtimal: Peygamber belli bir yaştan sonra kısır olması ihtimali. Onun için çocuğu olmadı. Bu ihtimali güçlendirebilecek en önemli tespit aksini düşünmemenin zorluğudur. Yani aralarında Ümmü Seleme gibi eski çocukları olan dul kadınlar da dâhil tüm eşlerinin kısır olduğu sonucuna varmanın zorluğudur.

3.İhtimal: Hz. Peygamberin Hz. Hatice’den sonra evliliklerinde cinsel yakınlaşmanın yaşanmaması olması ihtimali. Hadis literatürü bunu kabul etmez. Kuran da en azından yasaklayan bir konumda görülmüyor. Diğer yandan Mariye’den olma Hz. İbrahim’in doğmuş olduğunun söylenmesi de kısırlık ihtimalini azaltıyor. Hem de bu doğum esnasında peygamber 58 yaşlarındadır. Hala da güçten düşme olduğu söylenemez. Gerçi

Bir kısım kaynaklara dayanarak ibrahimin peygamberden olmadığını söyleyebilirsiniz. O zaman bu ihtimal aha da güçlenir.

4.İhtimal. Kuranda bu düzeyde bilgiler olmadığından, hadis liteatürü ile peygamberi anlamak yanlış kıyaslamalara götürecektir. Bu durumda, evlikleri ve yaşları konusunu da her türlü bilgi gibi “yanlış ihtimalli” olarak göreceğiz. Hz.Muhammedin neden çocukları olmadığı konusu da bizi o zaman pek bağlamayacaktır.

Ben dördüncü ihtimali tercih ediyorum. Siz ne düşünüyorsunuz?

Güncelleyeyim.

Buradan şu sonuç çıkar.

Muhammed 2 kere evlenmiştir.

1. Hatice, 2. Mariye.

Diğerleri uydurmadır. Ben bunu bilirim.

"Yok deve" diyenlere cevabım ise şudur; size göre olmayan bir Tanrıyı üretme cesaretini bulanlar ve olmayan Tanrıya olmayan dini yamayanlar olmayan karıları neden yamamış olmasın?

tarihinde Afrodit tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...