Jump to content

Ateizm ve Ahlak


Recommended Posts

Kannaati kuvvetlendirmekteymiş.

Diyeliki bu doğru ne değişiyor???

Muhammed aişe ile evlendiğinde 52 yaşındaydı diyeliki aişede 18 yaşında olsun ne işi var 52 yaşında bir adamın 18 yaşında bir kız ile üstelik bu adam peygamber.

Üstelik aişeyi himeyeme aldımda diyemez çünki aişe ebubekirin kızı yani babası hem zengin hemde güçlü

çok şeyi değiştirir

doğruları bilin yeter. zengin babanın kendi kararını verebilecek yaşa gelmiş kızının kendi isteği ve tercihi ile 52 yaşında biri ile evlenmesini eleştirebilirmisiniz?

eleştirirsiniz önemli değil bu insanların tercihi

bu tercihler tüm insanlar tarafından her zaman onaylanmıyabilir bu normal

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 1,2k
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

çok şeyi değiştirir

doğruları bilin yeter. zengin babanın kendi kararını verebilecek yaşa gelmiş kızının kendi isteği ve tercihi ile 52 yaşında biri ile evlenmesini eleştirebilirmisiniz?

eleştirirsiniz önemli değil bu insanların tercihi

bu tercihler tüm insanlar tarafından her zaman onaylanmıyabilir bu normal

Şimdi önce yukarıda Pante kaynakları istemiş madem o yazıyı getirdin kaynaklarınıda ver.

Üç oldu soruyorum bu muhammedin aişe ile 9 yaşında evlenmesi islamın nersine ters düşüyor hangi ayete??

Link to post
Sitelerde Paylaş

hadi dediğin gibi olsun olmasınada , daha sonra gelen müslümanların , ekvator kusağına uzak bölgelerdeki müslümanların 50 - 60 yasındayken 7-12 yas arası kızlarla evlenmesini nasıl yorumluyosun ?

Bu başlığın mevzusu olmadığı içün tafsilatına girmeden diyorumki islamda nikah içün ihmal edilemez iki kıstas vardır!

Maruf ve denklik!

İmdi senin söylediğin misaller, misali verilen yerlerdeki marufu bilmesekde denkliğe mani görünmektedir!

Bundan mütevellid böyle nikahlara din cevaz vermez ve bundan mütevellid bizde bunlara iyi gözle bakmayız!

İslam böylesi işlere cevaz vermez amma böylesi misaller yok mu, yaşanmıyor mu!

Var ve yaşanıyor ve ben bir müslüman olarak, bu işin faillerine sizlerden çok daha fazla kızıyorum!

Çünki onların dini mübini islamın ruhuna muhalif bu hareketleri, nadan ve nobranların islama taarruzuna vesile oluyor!

Bazı yerlerde örfün bazı yerlerde zaruri ihtiyaçların bazı yerlerde de şehevi arzuların esas amil olduğu misaller ile islama saldırılıyor!

Bu yapılır ikende, yaşadığı zamanda erken evlilik, çok eşlilik yaygın iken yirmibeş yaşına kadar evlenmemiş, o yaşta da kendisinden onbeş yaş büyük dul bir kadınla evlenip onun vefatına kadar, o ısrar etsede başka bir evlilik yapmamış, düşmanlarının "mekkenin en güzel kızlarını sana verelim" teklifini bir an içün dahi düşünmemiş Hz. Muahmmede haksızlık ediliyor!

Kim tarafından!

Ahlakının mahrecini bilmeyen cahil ateist tarafından!

Bundan utanç verici bir hal olabilir mi muhterem, sen söyle!

belkide seni cok sartlanmış buldu , ondan olmasın

Hakikatli dostlar bilsin diye yazıyorum!

Konuştuğu mevzulara vakıf olmayan, burnunun ucunu göremeyen, gayz ve eçheliyet harici sermayesi olmayanı muhatap almamaktayım!

Gerçeğe sadakat şart!

Link to post
Sitelerde Paylaş

İmdi müslümanlar, ahlakının mahrecini bilmeyen amma kendini uyanık sanan ateistin oyununa gelmeyin!

Bu başlık aişenin yaşının tespitini değil, ateistin ahlakının mahrecini konu edinmektedir!

Aczinden deliye dönen ateistin dönüp dolaşıp bu misale sarılmasındaki sefaleti görmüyor musunuz!

Kaynak soran eçhellere de itibar etmeyin, mesele kaynak sormak olsa, başlıkta bizim verdiğimiz makalede, aişenin yaşı içün zikredilmiş kaynaklar var!

Hakikat değil aradıkları, görün bu hali!

Oyuna gelmeyin!

Gerçeğe sadakat şart!

Link to post
Sitelerde Paylaş
Alıntı yaptığım yazı çok uzundu kısalttım ve kaynakları alıntı yapmadım

Yani, sen bunların sahih kanıtları-kaynakları olduğunu mu iddia ediyorsun?

Varsa neden bugüne dek ortada yok. Birileri hep fahrialemi kötülemeye-karalamaya mı çalışmış da, hep Ayşe'nin 9 yaşında evlendiği ile ilgili sahih hadisler biliniyor, diğerleri gizleniyor?

Yok böyle birşey!

Ve o iddia edilenlerin kaynağı yok. Çoğu sonradan uydurulmuş.

Sağlam kaynaklar diye ısrarcıysan, getir tartışalım sağlamlığını-çürüklüğünü.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani, sen bunların sahih kanıtları-kaynakları olduğunu mu iddia ediyorsun?

Varsa neden bugüne dek ortada yok. Birileri hep fahrialemi kötülemeye-karalamaya mı çalışmış da, hep Ayşe'nin 9 yaşında evlendiği ile ilgili sahih hadisler biliniyor, diğerleri gizleniyor?

Yok böyle birşey!

Ve o iddia edilenlerin kaynağı yok. Çoğu sonradan uydurulmuş.

Sağlam kaynaklar diye ısrarcıysan, getir tartışalım sağlamlığını-çürüklüğünü.

Kısaltarak yaptığım makalenin kaynakları

Dipnotlar

1.Bkz.: Buhârî, Menâkıbü’l-Ensâr 20, 44; Müslim, Nikâh 71; Fedâilü’s-Sahâbe 74; Ebû Dâvûd, Edeb 55; İbn Mâce, Nikâh 13; Nesâî, Nikâh 78; Dârimî, Nikâh 56.

2.Bkz.: Azimli, Mehmet, Hz. Âişe’nin Evlilik Yaşı Tartışmalarında Savunmacı Tarihçiliğin Çıkmazı, İslâmî Araştırmalar, Cilt 16, Sayı 1, 2003, s. 28 vd.

3.Bkz.: Doğrul, Ömer Rıza, Asr-ı Saâdet, Eskişehir Kütüphanesi (Eser Kitabevi), İstanbul, 1974, 2/141 vd; Nedvî, Seyyid Süleyman, Hazreti Âişe, Mütercim Ahmet Karataş, Timaş Yayınları, İstanbul, 2004, s. 21 vd. Savaş, Rıza, Hz. Âişe’nin Evlenme Yaşı İle İlgili Farklı Bir Yaklaşım, D. E. Ü. İlâhiyât Fak. Dergisi. 4, İzmir, 1995, s. 139-144; Yüce, Abdülhakim, Efendimiz’in Bir Günü, Işık Yayınları, İstanbul, 2007, s. 82, 83.

4.Efendimiz’in dedesi Abdulmuttalib’in çok erken yaşlarda Hâle binti Üheyb ile evlendiği, Efendimiz’in annesi Âmine ile babası Abdullah’ı da bu yaşlardayken evlendirdiği, hatta her iki evliliğin aynı mecliste gerçekleştiği, bu sebeple Efendimiz ile amcası Hz. Hamza arasında yaş farkının neredeyse aynı olduğu bilinmektedir.

6.Bkz.: İbnü’l-Esîr, Üsdü’l-Gâbe, 3/240.

7.Bkz.: İbn Hişâm, Sîre, 1/271; İbn İshâk, Sîre, Konya, 1981, 124.

8.Bkz.: İbn Hişâm, Sîre, 1/271; İbn İshâk, Sîre, 124.

9.Nevevî, Tehzîbü’l-Esmâ, 2/597; Hakim, Müstedrek 3/635.

10.Nevevî, Tehzîbü’l-Esmâ, 2/597; Hakim, Müstedrek 3/635.

11.Âişe Vâlidemiz’in, hicretten yedi ay sonraki Şevvâl değil de Bedir sonrasına denk gelen ikinci yılın Şevvâl ayında evlendiği de ifade edilmektedir. Bu durumda onun evlilik yaşı, bir yıl daha gecikmiş demektir. Bkz.: Nevevî, Tehzîbü’l-Esmâ, 2/616.

12.Bkz.: Buhârî, Fezâilü’l-Kur’ân 6, Tefsîru Sûre, (54) 6; Aynî, Bedruddîn Ebû Muhammed Mahmûd ibn Ahmed, Umdetü’l-Kârî Şerhu Sahîhi’l-Buhârî, Dâru İhyâi’t-Türâsi’l-Arabî, 20/21; Askalânî, Fethu’l-Bârî, 11/291.

13.Suyûtî, İtkân, Beyrut, 1987, 1/29, 50; Doğrul, Asr-ı Saadet, 2/148.

14.Sekizinci veya dokuzuncu yıl ihtilafı, ay farkından kaynaklanmaktadır. Zira konunun anlatıldığı bazı rivayetlerde sekizinci yılın sekizinci ayı gibi bir ayrıntı dikkat çekmektedir.

15.Günümüzde bu bilgileri değerlendirip ihtimal hesabı yapan bazı insanlar, Hz. Âişe Vâlidemiz’in evlendiği günkü yaşının en az on dört olduğu, bunun yirmi iki, yirmi üç, yirmi dört veya yirmi sekiz olma ihtimalinin de bulunduğu sonucuna gitmektedirler ki, herhangi bir mesnede dayanmadığı için biz bu türlü yorumlara iltifat etmedik.

16.İbn Manzur, Lisanü’l-Arab 13/138.

17 Bu bilgiyi onun dışında sadece ablası Esmâ Vâlidemiz intikal ettirmektedir. Bkz.: İbn Hişâm, Sîre, 1/176; Heysemî, Mecmaü’z-Zevâid, 3/285; İbn Kesîr, Tefsîr, 4/553; Bidâye, 2/214; Kurtubî, Tefsîr, 20/195.

18.Bkz.: Buhârî, Salât 70, Kefâle 5, Menâkıbü’l-ensar 45, Edeb 64; Ahmed ibn Hanbel, Müsned, 6/198. Bu durumda, Âişe Vâlidemiz’in söz konusu hadiseyi ifade ederken, "Kendimi bildim bileli ben, ebeveynimi hep dindar olarak gördüm." mealindeki sözü, "Doğduğum zaman bu evde İslâm vardı." manasından daha ziyade "Etrafımı tanımaya başladığımda hep İslâm’la muhatap oldum." manasına hamledilmelidir.

20.İbn Hişâm, Sîre, 1/83.

21.Buhârî, Nikâh 11; Ahmed ibn Hanbel, Müsned, 6/210; Heysemî, Mecmaü’z-Zevâid, 9/225; Beyhakî, Sünen, 7/129; Taberî, Târih, 3/161-163.

22.Onun için bazıları bu tarihte onun, on üç veya on dört yaşlarında bir genç kız olduğunu söylemektedir. Bkz.: Savaş, Rıza, D. E. Ü. İlahiyat Fak. Dergisi. 4, İzmir, 1995, s. 139-144.

23.Bkz.: Berki, Ali Hikmet, Osman Eskioğlu, Hatemü’l-Enbiya Hz. Muhammed ve Hayatı, 210.

24.Nevevî, Tehzîbü’l-Esmâ, 2/597.

25.Nevevî, Tehzîbü’l-Esmâ, 2/597.

26.Beyhakî, Sünen, 6/204; İbn Mende, Ma’rifetü’s-Sahâbe, Köprülü Kütüphanesi, No: 242, Varak: 195 b; İbn Asâkir, Târîhu Dımeşk, Terâcimü’n-Nisâ, Dımeşk, 1982, s. 9, 10, 28; Mes’ûdî, Mürûcu’z-Zeheb, 2, 39; İbn Sa’d, Tabakâtü’l-Kübrâ, Beyrût, 1968, 8/58.

27.Bu evliliğin, hicretten altı ay veya sekiz ay sonra yahut yaklaşık bir buçuk yıl sonra ve Bedir’in akabinde gerçekleştiğini ifade eden rivayetler de vardır. Bkz.: İbn Sa’d, Tabakât, 8/58; İbn Abdilberr, İstîâb, 4/1881; Nedvî, Sîretü’s-Seyyideti Âişe Ümmi’l-Mü’minîn, Tahkîk: Muhammed Rahmetullah Hâfız en-Nedvî, Dâru’l-Kalem, Dımeşk, 2003, 40, 49.

28.İbn Esîr, Üsdü’l-Gâbe, 3/467.

29.İbn Abdilberr, İstîâb, 2/108; Tehzîbü’l-Kemâl, 16/560.

30.Bkz.: İbn Sa’d, Tabakât, 8/75; Nedvî, Sîretü’s-Seyyideti Âişe, 202.

31.İbn Abdilberr, İstîâb, 2/108; Doğrul, Asr-ı Saadet, 2/142

Link to post
Sitelerde Paylaş

İmdi müslümanlar, ahlakının mahrecini bilmeyen amma kendini uyanık sanan ateistin oyununa gelmeyin!

Bu başlık aişenin yaşının tespitini değil, ateistin ahlakının mahrecini konu edinmektedir!

Aczinden deliye dönen ateistin dönüp dolaşıp bu misale sarılmasındaki sefaleti görmüyor musunuz!

Kaynak soran eçhellere de itibar etmeyin, mesele kaynak sormak olsa, başlıkta bizim verdiğimiz makalede, aişenin yaşı içün zikredilmiş kaynaklar var!

Hakikat değil aradıkları, görün bu hali!

Oyuna gelmeyin!

Gerçeğe sadakat şart!

Kaypaklık yapıyorsun ama kaçamazsın bir yere.

Ayşe anneniz 9 yaşında gerdeğe girmiştir.

Burada ahlak tartışılıyor. Ateist ahlakını tartışanda önce iyi bir ahlak olur.

Sizde iyi bir ahlak yok. Kötü bir ahlak var.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İmdi müslümanlar, ahlakının mahrecini bilmeyen amma kendini uyanık sanan ateistin oyununa gelmeyin!

Bu başlık aişenin yaşının tespitini değil, ateistin ahlakının mahrecini konu edinmektedir!

Aczinden deliye dönen ateistin dönüp dolaşıp bu misale sarılmasındaki sefaleti görmüyor musunuz!

Kaynak soran eçhellere de itibar etmeyin, mesele kaynak sormak olsa, başlıkta bizim verdiğimiz makalede, aişenin yaşı içün zikredilmiş kaynaklar var!

Hakikat değil aradıkları, görün bu hali!

Oyuna gelmeyin!

Gerçeğe sadakat şart!

Ateistin ahlak mahrecini öğrendik daha ne öğreneceğiz ? Hiç birine itibar ettiğim de yok.Aklıma ve vicdanıma güveniyprum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kaypaklık yapıyorsun ama kaçamazsın bir yere.

Ayşe anneniz 9 yaşında gerdeğe girmiştir.

Burada ahlak tartışılıyor. Ateist ahlakını tartışanda önce iyi bir ahlak olur.

Sizde iyi bir ahlak yok. Kötü bir ahlak var.

yalandan kim ölmüş

9 yaş ile ilgili yalan ve hatalı rivayetler ateistler için neden sağlam ve sorgulanamaz oluyor buna da mantığı olanlar cevaplasın

Link to post
Sitelerde Paylaş

yalandan kim ölmüş

9 yaş ile ilgili yalan ve hatalı rivayetler ateistler için neden sağlam ve sorgulanamaz oluyor buna da mantığı olanlar cevaplasın

Ayşe'nin Muhammed'le 9 yaşnda gerdeğe girdiği, 6 yaşında nikahlandığı Müslüman kaynaklı iddialar.

Ateistler uydurmuyor onları.

Sizin gibi Müslümanlar uyduruyor, eğer uyduruyorlarsa.

Bu konuda size muhatap olan bizler değiliz. 1,5 milyar Müslüman.

Onların hepsi yanlış olamaz diyenler de sizlersiniz...

Link to post
Sitelerde Paylaş

İmdi ben yazdıktan sonra yazılanlara tekrar baktım da hale hakkaten üzülüyorum!

Cahil ateist, "sağ duyu" denen hadiseye neredeyse beşer sayısı kadar farklı manalar yüklendiği hakikati ile yüzleşip "senin alemşumül bir umden olmadıkça, bir hali kendi sağduyuna muhalif görmenin tek başına bir kıymeti yok" tokadını yedikten sonra gevelemek haricinde bir şey diyemiyor!

Bilmediği kevn-u mekandan, doğadan misal isteyen cahil ateiste bu misal verildiğinde de "böceklerden mi bana misal veriyorsun" diyor, böcek dediği arı doğanın parçası değil mi diye insanın sorası geliyor :)

Ateist burada kendi ideolojisi bakımından daha evvelde dikkat çektiğim çok büyük bir hatayı tekrarlıyor!

Cinsel birlikteliği anca yavru edinme ihtiyacı ile irtibatlandırıp, bunu da evlilik dairesi içine alıyor!

Böylesi bir işi materyalist ateist değil biz yapalım, bu bizim itikadımız ateiste ne oluyor :)

Ona sorsak "çocuk sahibi olmak içün değil sırf zevk içün ve evlilik dışı cinsel birleşmeye karşı mısın" bize diyecektir ki "ne münasebet, niçün karşı olayım", o vakit bizde diyoruz ki "madem böyle, ne münasebet ile o vakit yaş bahsini evlilik ve onun akli ihtiyaçları ile direkt irtibatlandırıyorsun, bunu yapar iken yukarıda zikredilen ve materyalizma ile alakası olmayan umdeye sım sıkı bağlanıyorsun", ateistin buna verebileceği bir cevap var mı!

Yok!

Ateist ne yapsa etse de olmuyor, bütün derdinin asla doğal tabii olduğunu bildiği halle değil Hz. Muhammed ile olduğunu setredemiyor ve dönüp "dölleyenin erkek, döllenenin dişi" olduğu bir misal istiyor!

Böceği beğenmeyen ateist bu misali ister iken acaba Halit Akçatepe'yi ve sayısız başkaca beşeri örneği neresine saklıyor :)

Gerçeğe sadakatiniz yok!

İçinizden materyalizmayı ve ateizmi bilen birisi çıkacak mı ve şu başlıktaki sefaletinize son verebilecek mi bilemiyorum!

Bir ümit bekliyoruz!

Gerçeğe sadakat şart!

Link to post
Sitelerde Paylaş
9.Nevevî, Tehzîbü’l-Esmâ, 2/597; Hakim, Müstedrek 3/635.

10.Nevevî, Tehzîbü’l-Esmâ, 2/597; Hakim, Müstedrek 3/635.

11.Âişe Vâlidemiz’in, hicretten yedi ay sonraki Şevvâl değil de Bedir sonrasına denk gelen ikinci yılın Şevvâl ayında evlendiği de ifade edilmektedir. Bu durumda onun evlilik yaşı, bir yıl daha gecikmiş demektir. Bkz.: Nevevî, Tehzîbü’l-Esmâ, 2/616.

Kanıtını-kaynağını sorduğum kısımlar 9, 10 ve 11 no.lar.

9, 10 ve 11'i çıkardığında ortada hiç birşey kalmaz.

Peki kim bu 9,10, 11'in kaynağı?

İmam Nevevi.

Yaşadığı tarih 13. yüzyıl.

Yani, hicretten 600 yıl sonra.

Geçiniz. :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kaypaklık yapıyorsun

Adım haci değil Alchindus!

Bu başlıkta fikir ihtiva etmeyen geveleme ve aciz iniltileri bana değil sana ait!

Bundan mütevellid kaypaklık bile olamayan hallerin faili ve müşterisi sensin!

Amma cehaletten mütevellid cesaretini, hala benden iktibas ile bana bir şeyler yazabilmeni de takdir ediyorum!

Galiba "öyle de böyle de dayağı yedik, battı balık yan gider" demektesin :)

Burada ahlak tartışılıyor.

Okuma yazman yok mu senin!

Başlık: Ateizm ve Ahlak

Ateist ahlakın kökleri nelerdir

Defaatle zikrettik, kendi ahlakının mahrecini bilmeyen başkasının ahlakını tetkik ve tenkid ehliyetine sahip değildir!

Kır dizini çök önüme, sana ahlakının mahrecini talim edeyim!

Gerçeğe sadakat şart!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence İslam'ın ahlak anlayışı için 1400 sene önce yaşanmış ve yazılmışlardan ziyade bugünün anlayışına ve yaşam tarzına bakmak gerekir.

Ateizmin ise ahlakı tartışılmaz.

Varsa bir ateist toplumun ahlak anlayışı ve yaşam tarzı tartışılabilir. O da tüm ateistleri bağlamaz.

Öyle ateistler var ki, eşinin başını açtırmıyor. Din inancından değil, kıskançlığından. :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş

İmdi müslümanlar, ahlakının mahrecini bilmeyen amma kendini uyanık sanan ateistin oyununa gelmeyin!

Bu başlık aişenin yaşının tespitini değil, ateistin ahlakının mahrecini konu edinmektedir!

Aczinden deliye dönen ateistin dönüp dolaşıp bu misale sarılmasındaki sefaleti görmüyor musunuz!

Kaynak soran eçhellere de itibar etmeyin, mesele kaynak sormak olsa, başlıkta bizim verdiğimiz makalede, aişenin yaşı içün zikredilmiş kaynaklar var!

Hakikat değil aradıkları, görün bu hali!

Oyuna gelmeyin!

Gerçeğe sadakat şart!

bu konuda kesinlikle haklısın bu topic yada başka topic farketmez ateistlerin olduğu bir ortamda gs-fb maçı tartışılırken bile bu konu ateistlerce gündeme getirilir

onlar yalandan hoşlanıyor bu nedenle onları hiç bir kaynak kesmez

Link to post
Sitelerde Paylaş

bu konuda kesinlikle haklısın bu topic yada başka topic farketmez ateistlerin olduğu bir ortamda gs-fb maçı tartışılırken bile bu konu ateistlerce gündeme getirilir

onlar yalandan hoşlanıyor bu nedenle onları hiç bir kaynak kesmez

Muhterem oyuna gelmeyeceksin ve ahlakının mahrecini bilmeyenin başkasını ahlaken tenkide ehil olmadığını suratına çarpacaksın, sahte ahlakçıyı rezil edeceksin!

Yıllarca olmayan ilimleri, bilmedikleri ahlakları ve işletmedikleri akılları ile islama saldırdılar!

Niçün!

Bunların karşısına bunların fikri sefaletini göstermeye tenezzül edecek bir müslüman çıkmadığı içün!

Eğerki sizler müslümanlar olarak burada vakit harcıyor iseniz ilk vazifeniz bu!

Ol mahiler ki derya içredir deryayı bilmezler halindeki cahilleri ahlak bahsinde uyandırmak, "dur bakayım, sen hangi ahlaki mahreç ile bana tenkid getirmektesin ey gafil" demek, bu bahiste yapmanız gereken ilk iştir!

Gerçeğe sadakat şart!

Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir
Bu konu kapalıdır ama konuya cevap yazmaya yetkiniz var görünüyor.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...