Jump to content

Allah ve Bilim


Recommended Posts

Nihil

İnsanın yaratamaması bir yaratıccı olduğunu göstermez. Biz bu dünyanın iiçne doğduk ve bu dünyadan başka bişey görmedik tabiki bu dünyadaki

... ... ... ...

mucize zaten yoktur. Mucize olağan dışı olaylara getirilen yorumdur. Olağan olana da 'mucize' olağandışı olana da 'mucize' dersen tabiki herşey mucize gelir.Herşeyi mucize gibi görürsen bu sefer 'mucize' olağan bişey olur ve kendi kendini yokeder.

Evet bu konuda katılıyorum olağan dışı olaylara verilen addır da mucize. Ama aynı zamanda mucize surf olağan, olağan dışı diye ayrılamaz. Beklenmeyen bir şey de mucizedir, yapılamaz, şaşkınlık verici olan şeyler de mucizedir. Sözlük anlamı olarak kullanabiliriz sevgili Nihil.

Olağan olaylar için de yağmur da bir mucizedir ancak açıklanamaz değildir. Yoksa her şeye mucize dersek biliyoruz ki mucize ağızlara sakız olur ve mucize kelimesinin anlamı kalmaz.

Şimdi başa alırsak insan bir hayat yaratamz bu mucizedir çünkü şaşırtıcıdır ve aciz bırakandır. Yapılamazdır.

Ama insan hayat kurtarabilir. Bu incelemektir, mucizeyi sıradan şekilde yorumlamanın getirdiği olumlu bir sonuçtur.

Bknz ameliyatlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 41
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

benim demek istediğimde mucizenin aslında sadece bizim şaşırma etkilenme duygularımızı harekete geçiren olaylar olduğunu bunun da göreceli olduğunu ve ''mucize'' denen şeyin aslında olmadığı dır.

birde ''mucizeler allah katında olur'' diyenler vardır ki. BU tam manasıyla bullshit 'tir. Allah katında olağan bir yaşam mı var ki mucize olsun? Allah katı başlı başına bir mucize ise mucize içinde mücize nasıl olur? bu kime göre mucize olur?

Allah şaşırır mı? etkilenirmi? Allah 'ın veya Allah katının olağanlık sıtandartları nelerdir? vs.

Link to post
Sitelerde Paylaş
benim demek istediğimde mucizenin aslında sadece bizim şaşırma etkilenme duygularımızı harekete geçiren olaylar olduğunu bunun da göreceli olduğunu ve ''mucize'' denen şeyin aslında olmadığı dır.

birde ''mucizeler allah katında olur'' diyenler vardır ki. BU tam manasıyla bullshit 'tir. Allah katında olağan bir yaşam mı var ki mucize olsun? Allah katı başlı başına bir mucize ise mucize içinde mücize nasıl olur? bu kime göre mucize olur?

Allah şaşırır mı? etkilenirmi? Allah 'ın veya Allah katının olağanlık sıtandartları nelerdir? vs.

Burada katılıyorum. Allah' ın kendisine mucize yapması beklenemez. Tanrı katında herşey mucizeyken zaten mucizenın içinde mucize olmaz. Mucize Tanrı katında sözü ise insana, cine, hayvana, bitkiye yöneltilmiştir ancak. O bakımdan öyle diyebilirler aksş halde yerine oturabilen bir söz olamaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nihil, mucizenin göreceli olmasından onun olmadığı sonucunu çıkaramayız.

A : Elma güzeldir.

B : Hayır güzel değildir.

A: Elma yoktur.

B : ???

B düşünür ve ...

B : Hayır güzel veya çirkin elma yoktur.Yalnız, elma yuvarlaktır ve doğada şimdiye kadar üçgen elma çıkmamıştır. Ama bir gün doğada üçgen elma çıkarsa bu elmanın olmadığı anlamına gelmeyecektir.

Sonuç elmanın güzelliği veya çirkinliği elmanın varlığını sorgulatmaz.

Aynen mucizenin görecesinin az veya çok olması gibi mucizeyi yok edemez.

Büyük mucize veya küçük mucize olabilir ancak derecesinin küçüklüğü veya büyüklüğü varlığını ortadan kaldıramaz.

tarihinde barisarock tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Nihil, mucizenin göreceli olmasından onun olmadığı sonucunu çıkaramayız.

A : Elma güzeldir.

B : Hayır güzel değildir.

A: Elma yoktur.

B : ???

B düşünür ve ...

B : Hayır güzel veya çirkin elma yoktur.Yalnız, elma yuvarlaktır ve doğada şimdiye kadar üçgen elma çıkmamıştır. Ama bir gün doğada üçgen elma çıkarsa bu elmanın olmadığı anlamına gelmeyecektir.

Yanlış anlamışsın.

A:Elma güzeldir o halde bu bir mucizedir

B: güzel değildir o halde bu bir mücize değildir.

ikisi birden: o halde mucize diye bişey yoktur.

sadece ''elma'' vardır. A bu elmanın varoluşunu bir mucize olarak görürken B sadece varolan bir elma olark görür.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yanlış anlamışsın.

A:Elma güzeldir o halde bu bir mucizedir

B: güzel değildir o halde bu bir mücize değildir.

ikisi birden: o halde mucize diye bişey yoktur.

sadece ''elma'' vardır. A bu elmanın varoluşunu bir mucize olarak görürken B sadece varolan bir elma olark görür.

Yanlış anlamışsın.

A veya B elmayı var olarak görsünler veya görmesinler.

Veya mucize olarak görsünler veya görmesinler.

Elma var mı?

Var.

Nasıl oluştu?

Şunlar, şunlar yoluyla.

Onlar nasıl oluştu?

Bilmiyoruz?

Peki biz yapabilir miyiz?

Hayır.

Benim demek istediğim bu.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yanlış anlamışsın.

A veya B elmayı var olarak görsünler veya görmesinler.

Veya mucize olarak görsünler veya görmesinler.

Elma var mı?

Var.

Nasıl oluştu?

Şunlar, şunlar yoluyla.

Onlar nasıl oluştu?

Bilmiyoruz?

Peki biz yapabilir miyiz?

Hayır.

Benim demek istediğim bu.

ee mucize nerde?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Elmayı yaratmak ayrı bir mucize, elmanın içinde iken elmanın çekirdeğini yaratamak ayrı bir mucize.

Malum bir kitab ilk defa piyasaya çıkacaksa onu en güzel özetleyecek olan da onu yazandır. o halde elmayı kim insana uygun bir şekilde yaratmış ve bunu yaratırken de kainat fabrikasını çalıştırmışsa -zira o mamülün piyasaya gelmesi için kainat fabrikasının omuz omuza verip çalıştırılması gerekir-aynı özellikleri sergileyecek olan çekirdek programını da içine yerleştiren O'dur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

yazar-kitap ilişkesinde

yazarı hocası vardır.

allahın hocası kimdir ?

alakasız alakasız benzetmeler yaparak savsaklaştırmayın konuyu

seküler bilim içini dışını açıklamış uğraşmış

biri demiş ki " bu allahın mucizesi "

mucize olan ne ?

mucize demek damdan düşer gibi elma inmesi demek yada ağaçların filizlenmeden yeşermeden 2 metre olması demek

doğaüstü şeyler mucizedir önce bunları bir kavrayın.

ve bu durumda haklı olan seküler bilim dediğiniiz " biyolojik bilimdir"

tamam ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kısır döngüye gireceğiz ama bizim yapamayacaklarımız mucizedir.

Her şeyi yapabilene ise mucize değildir.

evet kısr döngüye girdik bile.

işte mesele bu. Tığkı birinin elmanın güzelliğini mucize gibi görüp diğerinin görmemesi gibi.

Sen de elmayı yaratamamayı mucize olarak görürken ben görmüyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
evet kısr döngüye girdik bile.

işte mesele bu. Tığkı birinin elmanın güzelliğini mucize gibi görüp diğerinin görmemesi gibi.

Sen de elmayı yaratamamayı mucize olarak görürken ben görmüyorum.

Neden görmüyorsun mucize görmedik ondan.

Veya tartışılabilir bir şey de ondan değil mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu koskoca Allah bir sürü kitap yollamış..

Kitaplar geleli binlerce yıl geçmiş.

Soru şu:

Bu kitaplara bakarak hangi bilimsel bir buluş yapılıp insanlığın hizmetine sunulmuştur?

Yahudi, Hırıstiyan, Müslüman cevap veriniz!!!

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şu koskoca Allah bir sürü kitap yollamış..

Kitaplar geleli binlerce yıl geçmiş.

Soru şu:

Bu kitaplara bakarak hangi bilimsel bir buluş yapılıp insanlığın hizmetine sunulmuştur?

Yahudi, Hırıstiyan, Müslüman cevap veriniz!!!

Sen onu değil de Dindar ama hangi dinden olursa olsun bir bilim adamı var mı yok mu onu bir arşatırsan bence?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mohammed...

Kur'anın maksat ve gayesi insanlığın bilimsel olarak tekamül etmesi değildir...

Ama bilim dediğiniz mefhum herşey ile uğraşır.. Bilime ve teknolojiye karşı olduğum için değil, sizin saçma dayanağınızı anlayabilmeniz için soruyorum..! Sizde buna cevap verin...

Bilim deilen şey;

Kur'an-ı Kerim de iddia edilen hangi hakikati yalanlayabilmiş yada tümüyle cevaplayabilmiş..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şu koskoca Allah bir sürü kitap yollamış..

Kitaplar geleli binlerce yıl geçmiş.

Soru şu:

Bu kitaplara bakarak hangi bilimsel bir buluş yapılıp insanlığın hizmetine sunulmuştur?

Yahudi, Hırıstiyan, Müslüman cevap veriniz!!!

Allah 'ın iki kitabı vardır:

1- Semavi kitabı ya da kitabları

2- Kainat kitabı.

Semavi kitablar insanın dünya ve ahiret reçetesi olurken baskın karakter ahiret olmakla birlikte, dolayısyla da insanın dünyevi başarı ve muvaffakiyeti için teşvik yapar..Bunun sebebi de dünyada dünyanın kanunları geçerlidir. Dünyanın kanunlarını da bilim keşfeder. Bunun için bir direk bir ayet yada bir emre gerek yoktur. Zira Allah aklı bunun için vermiştir bir yönüyle de.

o halde insan bu verilerden hareketle bilimleri keşfettikçe de Aynı zmanda semavi kitaplarda ki mesaja uygun hareket edip dünyanın da mamur olmasını sağlamıştır ki bu anlamıyla da tonlarca özellikle İslam alimlerini görürsünüz. demek kutsal kitap ilme ve bilime teşvik eder, dindarlar da ilimleri keşfederek insanlığa faydalı olur. O halde semavi kitaplarda bulunan bilim ve icadlar da temel faktördür.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şu koskoca Allah bir sürü kitap yollamış..

Kitaplar geleli binlerce yıl geçmiş.

Soru şu:

Bu kitaplara bakarak hangi bilimsel bir buluş yapılıp insanlığın hizmetine sunulmuştur?

Yahudi, Hırıstiyan, Müslüman cevap veriniz!!!

Bilimsel yol açmasa bile engel olmamıştır bu bile uyanmamızı sağlar uyumamızı değil.

Ayrıca tut ki bir buluş yapılmadı kutsal kitaplara göre bu mazeret değildir ki.

Kutsal kitaplar dünyaya başka açıdan bakar ve açıklar bilim de başka açıdan.

Bilim Tanrı' yı daha var veya yok saymadı ama bilim ve dinin sorguladığı şey O' nun bıraktığı yaşamdır ve çevresinde dönüp duranlardır aslında. Dünyaya verdiğimiz anlamdır bilim. Cansız varlıklara verdiğimiz mana.

Tanrı daha ispatı olmadığı için yaşamı O' ndan geldi diye söylemeyebilir bilim. Neyse konumuz o değil.

Dediğimiz gibi bilimsel buluşa yol açmış mıdır bilmem ama bilimle çelişmeyen bir ayet olması da saygı duydurur :

MÜMİNUN SURESİ : 14 Sonra o damlacığı bir embriyo halinde yarattık, sonra o embriyoyu bir et parçası halinde yarattık, sonra o et parçasını bir kemik halinde yarattık ve nihayet o kemiğe de bir et giydirdik. Sonra onu bir başka yaratılışta yeniden kurduk. Yaratıcıların en güzeli Allah'ın kudret ve sanatı ne yücedir!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mesela Melekler yoktur, Ahiret yoktur, Öldükten sonra dirilme ve hesap günü yoktur, Cennet - Cehennem yoktur v.s.. gibi bir şey iddia edebiliyormu bilim adamları bilimsel veriler ile..!

Yada bunların yerine geçecek bir ispat yada buluşları var mı..?

Kur'an-ı kerim in maksat ve gayesi farklıdır.. Dolayısı ile ondan aldıkları ilham ile Alim seviyesine çıkmış insanlar Dünyanın ve Maddenin bu yönü ile ilgilenmemişler; Daha büyük ve önemli bir hakikat ile; Neticemiz ile ilgilenmişler.. Dünya yı çok süfli ve sönük görmüşler ve ehemmiyet vermemişler...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu koskoca Allah neden bilimden haberi yoktur?

Önce bunu sorgulamak gerekir.

Nasıl olurda koca allah bilimsel bir ip ucu vermez insanlara ytolladığı kitapta?

Nasıl engel olmamıştır bilime?

Dünya dönüyor dediği için hapislere atılan bilim adamı varken..

Bilimle uğraşıyor diyerek cadı damgası yiyerek yakılanlar varken..

Bilimle uğraşıp büyücü damgası yiyip kellelerinden olanlar varken.

Hele hele İslam bilimle bağdaşmayan bir dinken, malum İslam ülkeleri bilim konusunda nal toplarken..

Sen kalkıp nasıl olurda bilime engel olmamış diyebilirsin?

Embriyo kelimesini sonradan ekleyen sizin gibi akıllı Müslümanlardır.. Orada Arapça alak der ve Alak ın anlamı ALAKA dır.. Bilim embriyo meselesini aydınlatınca birden ALAK kelimesinin anlamı değişiverdi... Yapmayın böyle ucuz sahtekarlıkları...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...