Jump to content

Allah köleliği kaldıracak.!


Recommended Posts

akla mantığa vicdana uymayan ayet de olsa hadiste olsa uydurmadır...

insanın insana köleliği akla mantığa vicdana aykırıdır...

kölelik sadece allaha olur...

allaha köleliğin gereği fıtarata uygun davranmaktır...

allahtan başka kimse köle sahibi olamaz...

olan şirk işlemiş olur...

köle sahibi olanlar müşriktir...

Kireç,

Bu yazdığından sonra hala "Ben Müslümanım" diyorsan, o inandığın Allah'ından çekeceğin var demektir. Senin Allah'ın Kur'anda ayrıca şu mealde birşeyler de söylemiş;

"Ne? Benim ayetlerimin bir kısmına inanıp bir kısmını reddediyorsunuz ha? Oya... pardon, yakarım Cehennemde vallahi!"

"Cehennem odunları" nın safına hoş geldin.

Bu arada peygamberin de cariye edinerek bizzat Allah'ının tuzağına düşmüş oluyor senin düşünce tarzına göre.

Bu ayeti de tıpkı "şeytan ayetleri" gibi Muhammed'e şeytan mı söyletmiş yoksa? Ne dersin?

Yutun afyonu yutun. Afiyet olsun.

tarihinde asinar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 224
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

akla mantığa vicdana uymayan ayet de olsa hadiste olsa uydurmadır...

insanın insana köleliği akla mantığa vicdana aykırıdır...

kölelik sadece allaha olur...

allaha köleliğin gereği fıtarata uygun davranmaktır...

allahtan başka kimse köle sahibi olamaz...

olan şirk işlemiş olur...

köle sahibi olanlar müşriktir...

birincisi hangi akıl; hiç bir müslüman işini akıl ile yapmaz. duaları bile anladığınız bir dilde ezberler söylersiniz. aklınızı kullanmazsınız. Hafızanın en derinine gömersiniz; sonra hem dua eder, hem de iş gücü düşünürsünüz. aklınız namazda bile başka çalışır.

kaldı ki eğer köle sahibi olmak şirk ise; en büyük şirki Muhammet işlemiş... Köle sahibi kendisi... Senin dediğine göre gidersek en büyük müşrikte Muhammet... Üstelik bir de emanet edilen köleyi başkasına satmış... Herhalde müşriklerin reisi olma hakkını kazanmıştır...

Link to post
Sitelerde Paylaş

tam 1.5 gündür bekliyorum, görüldüğü üzre hiçbir müslüman, müslümanımsı çıkıp "BENİM ALLAHIM, YARATICIM, TAPTIĞIM VARLIK KÖLELİĞİ KALDIRMIŞTIR" diyemiyor. laf salatasından başka yaptıkları hiçbirşey yok. artık bu saatten sonra isterlerse ansiklopediler dolusu söz yazsınlar umurumda değil, ben görmek istediğim şeyi gördüm.

boşuna alıntı yapmayın, çünkü birdaha bakacağımı sanmıyorum bu başlığa.

Link to post
Sitelerde Paylaş

10 sayfa boyunca tartışılmış bu konu.Ama müslümanların hepsi çook güzel kıvırmışlar her zaman ki gibi.Hiç birinin de yüreği yetip evet bizim inandığımız Allah köleliği yasaklamıştır diyememiş.İnsanların düşük ücretle çalışmalarını kölelik olarak gösterip saçmalamışlar.Yahu soru gayet açık,Allah köleliği yasaklamışmı yasaklamamışmı.Kuranda köleliği meşru kılan bir sürü ayet var.Tarafsız biri gelip şu müslümanların yazdıklarını okusun eminim oturma organıyla güler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah köleliği yasaklamıştır...

la ilahe illalah ın ana mesajı budur...

allahtan başka ilah yoktur...

allahtan başkasına kölelik edilemez...

allah tan başkası köle edinemez...

bu durum böyle iken kölelikle ilgili ayet ve hadislerin tümünün sonradan uydurulduğu anlaşılıyor...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kireç, sen islamı canının istediği şekilde kesip kırpıyorsun yada bişeyler ekliyorsun, sürekli değiştiriyorsun.Zorla da olsa yaşatmaya çalışıyorsun kafanda.

Ne için? Madem cennete gitmek için sadece ''iyi'' olmak yeterli diyorsun o halde neden ısrarla islam sınırlarında kalmak için islamın sınırları ile oynuyorsun?

Bir yandan ''allah sadece iyi olmamızı istiyor'' derken bir yandan da korku ''belki de formaliteler allah için gerçekten önemlidir'' diye korku taşıyorsun belliki.

İnandığın şeylere (iyiliğe) gerçekten güceniyorsan, varsa cesaretin islamı bir kenara bırakıp öyle devam et inancına? Sıkıyor dimi?

tarihinde NiHiL tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

tam 1.5 gündür bekliyorum, görüldüğü üzre hiçbir müslüman, müslümanımsı çıkıp "BENİM ALLAHIM, YARATICIM, TAPTIĞIM VARLIK KÖLELİĞİ KALDIRMIŞTIR" diyemiyor. laf salatasından başka yaptıkları hiçbirşey yok. artık bu saatten sonra isterlerse ansiklopediler dolusu söz yazsınlar umurumda değil, ben görmek istediğim şeyi gördüm.

boşuna alıntı yapmayın, çünkü birdaha bakacağımı sanmıyorum bu başlığa.

Tanrı insanın çöp toplayıcısı mı, her yaptığımız pisliği Tanrıya temizletiyoruz.

Kölelik kuran ile ortaya çıkmışmı bak bakalım tarihe. Köleliğin tarihine. En az fahişelik kadar eskidir. Yani insanın olduğu ilk yerde bile vardıra kadar gider.

Kölelik sistemini insan kendi eliyle var etmiştir ve bunu kaldırmak insana düşer.

Kurandaki kölelikle ilgili ilkeler köleliğin ortadan kalkmasını, kölelerin bundan en az etkilenmeye hürriyetlerine kavuşturması yönündedir.

Bak notamatik Sudan örneğini yazmış.

Köleni azad et, işi yok, aşı yok, başını sokacak evi yok.

Ne yaptım, ben köle azad ettim, ne güzel İstanbul.

Köleliği insan var ettiyse sorumluluk insanındır, o kaldıracak.

Bunu bu forumda kendini çok akıllı ve özgür görenler, özgürlükçü düşündüğünü savunanlar bile yapamıyor.

Nasıl mı?

Bütün müslümanlar okumaz-cahildir-koyundur gibi bir safsataya kendilerini inandırmış ve kendine her müslüman diyeni bu dairenin içine girmeye zorlayarak.

Al sana kölelik sistemi...

Gerçeklerden çok uzaksınız...

Bak kuran ihtiyacından arta kalanı derhal ihtiyaç sahibine ulaştır diyor, kim yapıyor bunu. Sanki inanıyorum diyen bile Allahın her dediğini yapıyorda.

Ateistlerin ayetlerle işi yok, ama buradaki müslümanların çoğuna söylesen bu ayeti gereği gibi yerine getir diye. Kırk tane takla atarlar ihtiyaç yaratmak için.

Öyle kolay değil Allahın yap dediğini yapıp, yapma dediğini yapmamak...

Ve kitapkurdu,

Sana cevabımıda yazacağım ama önce eflatunun bu iletisini es geçmeyim dedim. Zira o beni çok ama çok sever!!!

Selamlar...

Link to post
Sitelerde Paylaş

sonuç? allah köleliği kaldrmışmıdır? kaldırmamışmıdır?

Köleliği Allah var ettiyse bunu kaldırmak tamamen onun asli görevidir.

Bunun cevabını biliyor isen sorduğun sorununda cevabını biliyorsundur eflatun.

Yanıtlar işine gelmeyince fasa fiso diye beğenmemezlik yapma.

Soru açık.

Köleliği Allah mı var etti?

Selamlar...

Sn. berguzar

cevabınızı bekliyorum. Umarım sorularıma yanıt verirsiniz.

Elbette, hiç meraklanmayasın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Köleliği insanlığa Allah indirmemiştir belki ama, meşrulaşmasına neden olmuştur. Bu daha da büyük bir zarardır.

Kölelik vardı ve Allah da bundan rahatsızdı ise, kinaye minaye yapmadan, hiç kıvırmadan "kölelerinizi salıveriniz, insanları köle edinmeyiniz, ayıptır günahtır ve cezası cehennemdir" falan diyebilmeliydi. Hadi Türkçe'den vazgeçtik, Türklerle zaten ilgisi yok ama, Arapça'da da böyle açık ve net sözcük öbekleri vardır herhalde.

Kadının saçıyla tüyüyle ilgilenen Allah, insanlık onuruna aykırı olan bu tür değerleri pek önemsememiş olmalı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

299/1 Abdullah'ın şöyle dediği rivayet edildi:

İbrahim ibn Nuaym en-Nehhâm'ın, kendi vefatını azadına şart kılmış olan 'bir 'kölesi vardı.

«Aradan bir müddet geçtikten sonra 'kölenin- bedeli olan paraya ihti¬yacı oldu. Bu yüzden Hz. Peygamber sekizyüz dirheme 'köleyi satıverdi.»

Diğer bir rivayette:

' «Nebî SaNaNahü aleyhi ve sell&m, efendisi kendi ölümünü azadına şart 'kılmış olan köleyi sattı» dendi. Musned-i Ebu Hanife

Neden Muhammet azad etmemiştir ve satmıştır?..

Bakın bu kölelik ile ilgili verdiğiniz bir örnek hadis.

öncelikle bu işte sonuna kadar gideceğiz. Siz istediniz sorularıma net cevaplar verene kadar ben yazacağım.... Öyle nokta koymak ile olmaz bu işler, nedenlerinizi açıklayacaksınız...

Hadisler konusuna gelelim, öncelikle benim müslümanlar kendi dinlerini bilmiyorlar sözümü doğruladığınız için teşekkür ederim. İslamda Sahih ve sahih olmayan hadis denilen bir şeyden bihaber olmanız da bunun kanıtıdır. Neyse...

Benim verdiğim örnek hadis ile sizin örnek verdiğiniz hadis arasında nasıl bir fark olduğunu açıklar mısınız? Neden onu kabul edip; diğerini kabul etmiyorsunuz.

Hadisleri kafanıza göre değerlendirdiğiniz kanaatindeyim. Benim düşüncemi savunuyorsa doğru savunmuyorsa yalan.... Buna cevap istiyorum neden benim sunduğum hadisi reddedip; kendi sunduğunuz hadisi kabul ettiniz?

o nedenle tekrar soruyorum, cevap verene kadar veya bu hadisin yalan olduğunu ispat edene kadar...

Madem kölelik azad etmek büyük sevap Muhammet neden kendisine emanet edilen köleyi satmıştır...

Hadis konusunu çok iyi biliyorum siz merak buyurmayın. Ben hadisleri dinin kaynağı olamaz dedim diye bilmiyor kabul ediyorsunuz. Sizin mantığınızla sizde Tanrıyı ve islamı, kuranı reddediyorsunuz. O zaman siz bunları hiç bilmiyorsunuz dersem sizin mantığınızla yani size ayıp mı etmiş olurum? O zaman sizde bu dini kafanıza göre değerlendirip hüküm çıkarıyorsunuz dersem yanlış birşey mi demiş olurum sevgili arkadaşım. Bakın bakışım ve mantığım sizinkinin tıpkısının aynısı.

Şimdi o zaman birkaç söz (hadis)de biz asalım bakalım.

Zenci cariye olan Ümmi Eymen’in oğlu Üsame bin Zeyd, 18 yaşındayken, bir birliğin komutanıydı. Babası Zeyd bin Harise de, köleydi. Rum ordusuyla savaşırken, İslam ordusunun komutanıydı. Resulullah, Zeyd bin Harise’yi azat edince, ana babası bunu almaya geldiler. Onlarla gitmeye razı olmadı. (Ben yine Resulullaha hizmet edeceğim) dedi. Köle hakkıyla ilgili birkaç hadis-i şerif şöyledir:

(Azat edilen kölenin her uzvu için, azat edenin o uzvu, Cehennemden kurtulur.) [buhari]

(Köleye yediğinizden yedirin, güç iş vermeyin ve onu hiç üzmeyin.) [Ebu Davud]

(Kölesine kötü davranan Cennete giremez.) [Tirmizi]

Sahih yada sahih olmayan hadisi ayıklamanın kıstası nedir. Senetlere vs bakılır. Ama o delil olarak sayılan senetler bile insanların aktarmasıdır. Hadisler peygamberin ölümünden 200 yıl sonra kaleme alınmıştır. Yani peygamberin hiçbir çağdaşı o zaman hayatta değildir. Kaldıki daha peygamber ölür ölmez halifelik konusu gündeme gelmiş, birkaç hadise göre peygamberin cenazesi bu yüzden 7 gün bekletilmiştir. Şimdi o coğrafyayı düşünün ve o toplumda 200 yıl sonra ortaya çıkan hadisleri düşünün. Ben hadisler için sadece farzlar-haramlar-helaller anlamında dinin kaynağı olamaz diyorum. Ama tarihi bilgi, sosyal doku anlamında elbet hadislere bakarım. Lakin bakın işte hadisler arasında bile türlü türlü çelişki var. O günün değerleriyle bugünü sorguluyoruz. Ve benim nokta dediğim kısmı anlatamıyorum.

Kurandaki ilkeler var olan sosyal topluma öneriler sunar. O gün kölelik var ve meşru idi mi? Evet.

Kölelik sadece Allah has ise o zaman bu insan köleler ortadan kaldırılmalı idi. Evet. Ama nasıl? İşte bu nasıl sorusunun cevabı kurandaki kölelik ile ilgili ayetlerdir. Ve Bakara 219 ile oluşturulması istenen sosyal düzeni zaten anlattım size.

Bugün yıl 2010, bırakın o sosyal düzeni, ihtiyaçlar sınırsızdır ekonomiye giriş 1. derste öğretilir ve vahşi kapitalizm son sürat desteklenir. Kendi çağınızın kölelik düzenini görmezden gelip Allah köleliği kaldırdı mı, kaldırmadı mı diye debelenip duruyoruz. Bakın eflatuna yazdım.Köleliği insanlara Allah yaptırdı ise kaldırmak onun vazifesidir değil mi?

Siz bir yazarsınız ve sağlıkçısınız aynı zamanda. Sigaranın zararlarıyla ilgili onlarca kitap yazın, onlarca panel düzenleyin ve sigara tiryakisi biri olun aynı zamanda. Sizi kim ciddiye alır. İşte siz Allahı bu duruma sokuyorsunuz. Ama Allah yeşilaycı, bunu unutmayın!!!

Kuran islam hukukunun temeli değil midir?

Eğer öyle ise; hukuk yazmadıkları üzerinden hüküm vermez, yazdıkları üzerinden hüküm verir. Yani eğer islamın temel hukuk kitabı kuran'da şahit getirin demiyorsa; illa şahit olmadan eli kesin demesi gerekmez. Bu 2+2 sonucunu 5-1 ile bulmak gibi birşeydir. Ben size 2+2 yi veriyorum siz bana 5-1'i söylüyorsunuz ne fakr ederki; sonuç aynı şahit olmadan elini kesebilirsin kurana göre, bununla ilgili de hadis yazacağım ama önce şu benim önceden sunduğum hadisi neden kabul etmediğinizi kendi hadisinizi neden kabul ettiğiniz yazın ona göre siz hadisler sunayım... yine boşa bir emek dökmeyelim.

Kuran o günkü arap toplumunun yanlışlarına doğru önermeler sunar. Onların her yaptığı yanlış demez kuran. O toplumun hiçmi doğru eylemi yoktu, elbet vardı. Onlara dokunmamıştır bile.

Kuranda kuru fasulyenin de tarifi yok. Lütfen, siz çok kitap okuduğunuzu iddia ediyorsunuz ama kuran hiç okumamışsınız. Okusa idiniz kuranın mantığını böyle daraltmaz, yada çarpıtmazdınız.

Kuranda namaz kılmayın ibaresini bile bulurum sizin mantığınızla. Ne diyor ayette, ne dediğini bilinceye kadar namaza yaklaşma. Bana herkes avare der misal, o zaman kuran bana namaz kılma diyor derim size. :)

Olmayan bir sosyal olgu... Kölelik olmayan bir sosyal olgu değil mi? tecavüz olmayan bir sosyal suç değil mi? Hukuk olmayan bir sosyal olgu...

hangi var olan gerçeklerden bahsediyorsunuz...

Bakın olmayan sosyal olgu siz diyorsunuz ben değil. Ben ise sürekli kuran var olan sosyal sistem üzerine ilkeler sunar diyorum. Bir daha yazmam gerekmeyecektir umuyorum.

Peygamberin sadece köleyi sattığı hadisi baz alarak kölelik eleştirisi yapıyorsunuz. Ama bu yanlış. O zaman kölelikle ilgili bütün ayet ve hadisleri, o günün bütün tarihi verilerini ortaya koyup öyle halledebiliriz bu işin aslını. Yoksa beni itham ettiğiniz şeyin aynısını yapmış oluyorsunuz. Yani işinize gelen hadisi kabul ederek. Ki ben bunu yapmıyorum, hadis konusunu daha önceki iletilerimde yazdığım gibi yine burada da yazdım.

Tecavüz dünyanın en eski suçu ve gerçek ama kuranda yok... kölelik dünyanın en eski sosyal hatası ama kuranda aykırı tek bir yasa yok... suç ver ceza ilişkisi kurandan binlerce yıl öncesinde bile var olan bir durum ama kuran bunu atlalmış... Gerçekler dediğiniz gerçekler bu mu?

Biz kurana bakınca tecavüzün suçunuda görüyoruz. Bir cana kıyan bütün insanlığa kıymış gibidir der. Ben bir bayanım ve sanırım siz bir erkeksiniz. Bir hanım olarak benim kadar empati yapamazsınız. İnanın tecavüze uğrayan bir bayanın canını alsanız o kadar canını yakamazsınız. Bugün toplum bunu biliyorsa o günde biliyor, hiç merak etmeyin.

Ama dediğim gibi siz kuranda kurufasulye nasıl yapılırı aşmış, zeytinyağlı pilaki nasıl yapılır onu aramaya başlamışsınız.

Size bir şey söyleyeyim mi? Kuranda tek gerçek vardır. Muhammet sapıklıkları... Cariyesine neden saldırdığını düzeltmeye çalışır kuran. Gelinini alabilmesi için uğraşır... Hanımlarını başkaları almasın diye uğraşır. muhammet'in tüm sapkın kıskançlıklarını hanımlar üzerinden tüm müslüman kadınlara kader gibi işlemeye uğraşır kuran. onun tek gerçeği budur. Eğer bir bayansanız belirteyim kuran kadının namusunu bacak arasından ibaret sayacak kadar gerçeklere inanır. onun gerçeği budur... siz bırakın bunları da sorularıma cevap verin. Neden?...

Bunlar sizin zanlarınız. Ama şu kadarını söyleyim. Zeynep peygamberin akrabası, Zeyd ise kölesi der kaynaklar. Lakin peygamber bile kölelere o kadar kötü davranmış ve köleliği o kadar meşrulaştırmıştır ki, Zeynep gibi hür bir kadını Zeyd gbi bir köle ile evlendirmiştir.

Bakın doğruları ortaya koyunca çıkan tabloya. Eminim bu tablo hoşunuza gitmeyecek. Olsun varsın. Biz yazalımda. Yazma amacımız sizin beğeninize sunmak değil. Gerçekleri ortaya çıkarmak.

Hanımlarını kimse almasın diye zalimlik diyorsanız siz tarihi/sosyolojiyi bilmiyorsunuz derim. İngiltere kraliçesi kocası ölünce biriyle evlenebilir mi? Toplumların kabullerine bakın, doğruyu bulursunuz.

Kuran namusu benim bacak aramla sınırlamıyor. Dürüst ve erdemliler namusludur diyor. Siz uydurulmuş, emevi bozması dinin takipçisisiniz. Üzgünüm biz o dine hiç bulaşmadık. En azından ben hiç bulaşmadım.

Selam ederim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hanımlarını kimse almasın diye zalimlik diyorsanız siz tarihi/sosyolojiyi bilmiyorsunuz derim. İngiltere kraliçesi kocası ölünce biriyle evlenebilir mi? Toplumların kabullerine bakın, doğruyu bulursunuz.

Kuran namusu benim bacak aramla sınırlamıyor. Dürüst ve erdemliler namusludur diyor. Siz uydurulmuş, emevi bozması dinin takipçisisiniz. Üzgünüm biz o dine hiç bulaşmadık. En azından ben hiç bulaşmadım.

Selam ederim.

İngiltere Kralı'nın kırk tane karısı yok Bergüzar.

Dürüstlük ve erdem de çok yoruma açık, kullanıldığı yere göre müphem de olabilen kavramlar.

Ve Kur'an sözkonusu olduğunda konu ne yazık ki bacak arasından çıkmıyor. Çünkü diğer yarısı da savaş ve ilkellik üzerine kurulu. Oradaki eleştirileri de "ama savaş hali, dönem vs" diyerek reddediyorsunuz. O halde tartışılacak bir şey yok.

Herkesin, her toplumun zaten bildiği ve tartışmasız kabul ettiği; ve diğer bütün dinlerin de satır aralarında sözettiği "hırsızlık yapma, yoksula yardım et, yalan söyleme" gibi temel kavramlardan sözetmek, zaten onu ayrıcalıklı kılmıyor. Erdemli falan da yapmıyor.

Standartları yüksek tutmak bir yana, onları vasata indirgediğinde bile bu din çok ilkel ve çok kötü duruyor.

Ne gerek ne de ihtiyaç var. İnsanlığa en küçük bir katkısı yok, olması da mümkün değil. Hatta büyük zararı var.

Link to post
Sitelerde Paylaş

komik tartışma :) şimdi bir yobazın teki çıkıp

"ulen allah gomünist mi ki köleliği kaldırsın bre zındığğhh!" derse hiç şaşmayın.

işin şakası bir tarafa köleliğin olup olmaması islamın meselesi değildir bence, islama göre bu dünya gelip geçici değil mi? o halde köle olmuşsun efendi olmuşsun ne önemi var, zaten ömür kısacık, sonra başka sonsuz bir hayat başlıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İngiltere Kralı'nın kırk tane karısı yok Bergüzar.

Dürüstlük ve erdem de çok yoruma açık, kullanıldığı yere göre müphem de olabilen kavramlar.

Sadece şu yazdıklarına birkaç şey diyeceğim sevgili arkadaşım. Diğerleri emevi bozması dine ait. O kısımla ben ilgilenmiyorum biliyorsun.

İngiltere kralı üreme dışında eşiyle haz amaçlı cinsel ilişki yaşamışsa ki yaşamıştır. Peygamberde yaşamıştır.

Yahu iyide o zaman bu peygamber 10 tane süpermen gücünde. Nasıl bir mantık bu anlamıyorum.

Bir tarafta kendinden yaşça büyük hanımları da var. Kaldıki bunu ne doğruluyor, ne yanlışlıyoruz. Çünkü kafamızı hadislere sokmaktan başka birşey gelmiyor elimizden. Ama islam tarihi ile beraber okuyunca durumun hiçte senin söylediğin gibi olmadığını görüyorum. Toplumların kabulleri diyorum ama sanırım anlaşılmıyor. 1400 yıl öncenin kabulünden değerlendirebilirsin bu durumu.

Ama peygamber öyle yaptı diye bugün aynı şeyi islam üzerinden yapanlar, yada yapmaya çalışanlar emevi soytarıları. Dediğim gibi benim onlarla işim yok. Senin varsa bilemem. Ki var sanırım, çünkü hep oraya vuruyorsun, gerçek islamın uzağından yakınından geçmiyorsun çünkü.

Ayrıca dürüstlük ve erdem yoruma da açık değildir. Ortak akıl bugün bunun tarifini veriyor. Eminim o tarifi sende çok iyi biliyorsun.

Selamlar canım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bergüzar,

Farkında mısın bilmiyorum ama ben gerçekten peygamberin yatağıyla hiç ilgilenmiyorum. Hayatıyla da, nasıl biri olduğuyla da. Ben Kur'an'ı bile eleştirmiyorum farkındaysan. Çok uzun süredir hem de..

Benim sorunum inanırların bize dikte etmeye çalıştığı değersiz değerlerle. Onlar o değerleri Kur'an'dan veya İslam'ın bütününden ediniyorlarsa eğer, ben ve benim gibiler İslam'ı da Kur'an'ı da sadece o bağlamda eleştirir.

Emevi İslam'ı diye yeni yeni dillendirdiğiniz şey de aynı, diğeri de. Kur'an kadın ve savaş üzerine inşa edilmiş, Muhammed adlı orta yaşlı bir zampara yaratılmış, bütün çirkinlikler ve ilkellikler de onun üzerinden günlük hayata monte edilmiş. Her şey legalize edilmiş, her şey...

Dinler sözkonusu olduğunda, dürüstlük ve erdem kesinlikle müphemdir. Kocasını aldatan bir kadının, yaptığı eylem 4 tanıkla kanıtlansa bile onun kitapta belirtildiği biçimde deşifre edilerek cezalandırılması bütünüyle insan onuruyla, erdemle, ahlakla ve dürüstlükle ters orantılıdır. Bu sadece tek bir örnek. Daha bunun gibi binlercesi var.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bergüzar,

.....

Dinler sözkonusu olduğunda, dürüstlük ve erdem kesinlikle müphemdir. Kocasını aldatan bir kadının, yaptığı eylem 4 tanıkla kanıtlansa bile onun kitapta belirtildiği biçimde deşifre edilerek cezalandırılması bütünüyle insan onuruyla, erdemle, ahlakla ve dürüstlükle ters orantılıdır. Bu sadece tek bir örnek. Daha bunun gibi binlercesi var.

Acaba doğrumu anladım diye birkaç kez okudum yazdıklarını ve inan şaşkınlıktan ne diyeceğimi bilemiyorum.

Şimdi biraz hayal kuralım.

Bir kadın var ve yıllarca kocasını aldatıyor olsun. Aldattığı adamdan da çocuğu olsun ve zavallı koca bu çocuğu kendi çocuğu sandığından ona bakıp büyütsün, geleceği için yatırım yapsın vs vs vs.

Ama bir gün bu kadının yaptıkları ispatlanınca kadına verilen ceza insanlık onuruna aykırı olacak öyle mi?

O kocanın hakkı nerede ya sevgili arkadaşım? Onun insanlığına yapılan hakaretin karşılığı ne olmalı, nerede hani?

Selamlar ediyorum yinede...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakın bu kölelik ile ilgili verdiğiniz bir örnek hadis.

Evet örnek verdiğim bir hadis ve o hadisin; ravisi; kaynağı yazılı; siz sorumu cevaplamamakta ısrar ediyorsunuz ve konuyu hadis bilip bilmemeye getirmeye çalışıyorsunuz. Bilmediğinizi söylediğimde de kızıyorsunuz.

Ben sorumu tekrar soruyorum;

Neden benim eklediğim hadisi kabul etmediniz; kendi eklediğiniz yazıdaki hadisi kabul ediyorsunuz. İkisini birbirinden ayıran neden nedir?

Hadis konusunu çok iyi biliyorum siz merak buyurmayın. Ben hadisleri dinin kaynağı olamaz dedim diye bilmiyor kabul ediyorsunuz. Sizin mantığınızla sizde Tanrıyı ve islamı, kuranı reddediyorsunuz. O zaman siz bunları hiç bilmiyorsunuz dersem sizin mantığınızla yani size ayıp mı etmiş olurum? O zaman sizde bu dini kafanıza göre değerlendirip hüküm çıkarıyorsunuz dersem yanlış birşey mi demiş olurum sevgili arkadaşım. Bakın bakışım ve mantığım sizinkinin tıpkısının aynısı.

Evet bende islamı ve islamın tanrıdan olduğunu kabul etmiyorum ama neden etmediğimi söylüyorum. Zaten konumuzda bu... Siz de neden benim sunduğum hadisi kabul etmediğinizi belirtiniz ve neden kendi sunduğunuz yazıdaki hadisi kabul ediyorsunuz...

Şimdi o zaman birkaç söz (hadis)de biz asalım bakalım.

Zenci cariye olan Ümmi Eymen’in oğlu Üsame bin Zeyd, 18 yaşındayken, bir birliğin komutanıydı. Babası Zeyd bin Harise de, köleydi. Rum ordusuyla savaşırken, İslam ordusunun komutanıydı. Resulullah, Zeyd bin Harise’yi azat edince, ana babası bunu almaya geldiler. Onlarla gitmeye razı olmadı. (Ben yine Resulullaha hizmet edeceğim) dedi.

Hadis bilmiyorsunuz deyince kızıyorsunuz; bana söyler misiniz? Bu hadis'in kaynağı; numarası ve Ravisi kimdir? Çünkü hadis yanlış;

1- Zeyd bin Harise köle değildir. Anası da, babası da özgürdür ve ebeveynleri köle azad olunca gelmemişlerdir.

http://tr.wikipedia.org/wiki/Zeyd_bin_Harise

Bu Zeyd şu meşhur Muhammet'în karısını aldığı evlatlığıdır. Azad etme işlemi de, islamdan önce olmuştur. Zaten bu nedenle Ahzab 37'ye kadar eski ARap gelenekleri üzerinden Zeyd Bin Muhammed diye çağrılmış; sonra evlatlık olayı kalkınca tekrar özgür babasının adıyla

Zeyd Bin Harise diye anılmaktadır. Oğlu'da köle değildir. Hadisi sallayan arkadaş; iyi sallamış...

İşte benim yukarıdaki hadisi kabul etmeme nedenim bu; peki sizin kabul etmeme nedeniniz ne?

Köle hakkıyla ilgili birkaç hadis-i şerif şöyledir:

(Azat edilen kölenin her uzvu için, azat edenin o uzvu, Cehennemden kurtulur.) [buhari]

(Köleye yediğinizden yedirin, güç iş vermeyin ve onu hiç üzmeyin.) [Ebu Davud]

(Kölesine kötü davranan Cennete giremez.) [Tirmizi]

Benzer ayetler kuranda da var zaten. O zaman ben soruyorum Muhammet madem bunları söylemiş ise; neden kendisine emanet edilen bir köleyi satmıştır?

Sahih yada sahih olmayan hadisi ayıklamanın kıstası nedir. Senetlere vs bakılır. Ama o delil olarak sayılan senetler bile insanların aktarmasıdır. Hadisler peygamberin ölümünden 200 yıl sonra kaleme alınmıştır. Yani peygamberin hiçbir çağdaşı o zaman hayatta değildir. Kaldıki daha peygamber ölür ölmez halifelik konusu gündeme gelmiş, birkaç hadise göre peygamberin cenazesi bu yüzden 7 gün bekletilmiştir. Şimdi o coğrafyayı düşünün ve o toplumda 200 yıl sonra ortaya çıkan hadisleri düşünün. Ben hadisler için sadece farzlar-haramlar-helaller anlamında dinin kaynağı olamaz diyorum. Ama tarihi bilgi, sosyal doku anlamında elbet hadislere bakarım. Lakin bakın işte hadisler arasında bile türlü türlü çelişki var. O günün değerleriyle bugünü sorguluyoruz. Ve benim nokta dediğim kısmı anlatamıyorum.

Dediklerini anlıyorum; diyorsun ki hadislere güvenemezsin. Hadisler tahrif olmuştur uydurulmuştur vb. Bunların delilleri bile sağlam değil diyorsunuz. Tamam farz edelim haklısınız; peki bana hırsızlık konusunda cevap olsun diye içinde hadis olan bir metni o zaman niye yazıyorsunuz? Ya da şöyle sorayım, neden farzlar haramlar, helaller için hadislere bakmıyorsunuz da sosyal doku açısından bakıyorsunuz. Ya da kölelik ile ilgili sunduğum ayetin de sosyal doku olduğunu (hırsızlık gibi) düşünürseniz; peki onu niye kabul etmediniz?

"Ben bu cevabı okumadan size yazdım" diyene kadar veya neden iki benzer konulu hadis arasında ayırım yaptığınızı yazana kadar devam edeceğim.

Kurandaki ilkeler var olan sosyal topluma öneriler sunar. O gün kölelik var ve meşru idi mi? Evet.

Kölelik sadece Allah has ise o zaman bu insan köleler ortadan kaldırılmalı idi. Evet. Ama nasıl? İşte bu nasıl sorusunun cevabı kurandaki kölelik ile ilgili ayetlerdir. Ve Bakara 219 ile oluşturulması istenen sosyal düzeni zaten anlattım size.

Öncelikle Bakara 219 bir geçiş ayetidir. Yani içki yasağına geçiş ayeti; sonrasında Mâide Suresi 90-91 ve içkiyi kesin olarak yasaklar; var mı elinizde köleliği kaldırmak için bir geçiş ayetinden sonra gelmiş Mâide Suresi 90-91 gibi kesin bir ayet... Yok... Eee adama sormazlar mı? İçkiyi dört kademeli ayetlerle yasaklıyorsun. Ama köleliği yasaklamıyorsun. Sadece azad edin diyorsun. Peki o zaman içki için neden Bakara 219'da kalmadın? (yanlış anlayın içkiyi savumuyorum soruyorum...) Mâide Suresi 90-91 nereden çıktı. Bakın ben bunu İSAM ve diğer din işleri ile ilgili kurumlara sordum sonunda cevapsız kaldılar. Bence Bakara 219 konusunu irdelemeyin; çıkmaz sokağa doğru gidersiniz sonunda uyarmadı demeyin...

Bugün yıl 2010, bırakın o sosyal düzeni, ihtiyaçlar sınırsızdır ekonomiye giriş 1. derste öğretilir ve vahşi kapitalizm son sürat desteklenir. Kendi çağınızın kölelik düzenini görmezden gelip Allah köleliği kaldırdı mı, kaldırmadı mı diye debelenip duruyoruz. Bakın eflatuna yazdım.Köleliği insanlara Allah yaptırdı ise kaldırmak onun vazifesidir değil mi?

Siz bir yazarsınız ve sağlıkçısınız aynı zamanda. Sigaranın zararlarıyla ilgili onlarca kitap yazın, onlarca panel düzenleyin ve sigara tiryakisi biri olun aynı zamanda. Sizi kim ciddiye alır. İşte siz Allahı bu duruma sokuyorsunuz. Ama Allah yeşilaycı, bunu unutmayın!!!

Yapmayın Muhammet korkusundan 15 sene boyunca içkiyi yasaklayamamıştır. Yukarıda dediğiniz Bakara 219 hicretin 4 yılında inmiştir ki o bile yasaklamıyor... Sizde bana diyanet gibi efendim Araplar alkolikti cevabını vermeyin... Hamza'nın korkusundan Muhammet içkiyi kaldıramamış bile... Neresi yeşilaycı... Madem o kadar yeşilaycı neden 15 seneden çok daha fazla (Maide'ye kadar) beklemiş, içkiyi yasaklamak için... (dediğim gibi sarhoşluk bahanesini atmayın; bu işi amatemde üç ayda çözüyorlar. Tanrının o kadar da mı kudreti yok, diye sorarlar...)

Kuran o günkü arap toplumunun yanlışlarına doğru önermeler sunar. Onların her yaptığı yanlış demez kuran. O toplumun hiçmi doğru eylemi yoktu, elbet vardı. Onlara dokunmamıştır bile.

1- kölelik bu doğru eylemde miydi?

2- Evlatlıkların öz çocuklar gibi soyisim alması (yani babalığının adını alması) yanlış bir eylem mi?

Bunlara cevap verin ona göre konuşalım

Kuranda kuru fasulyenin de tarifi yok. Lütfen, siz çok kitap okuduğunuzu iddia ediyorsunuz ama kuran hiç okumamışsınız. Okusa idiniz kuranın mantığını böyle daraltmaz, yada çarpıtmazdınız.

Evet kuranda fasulye tarifi yok ama cinsellik tarifi bolca var. Kadınlara nasıl yaklaşacağından; hangilerine ne ara yaklaşacağına kadar, özellikle Muhammet'in hangi kadınlara yaklaşabileceğinden bahseder sık sık; Haydar Dümen yazsa bile bu kadar mecazi bir detay ekleyemezdi herhalde. Hani fasulye tarifi yok ama tarlaya nasıl fasulye ekilir anlatmış...

Bakara 223-Kadınlarınız, sizin için bir tarladır. O halde tarlanıza dilediğiniz gibi varın ve kendiniz için ileriye hazırlık yapın. Allah'tan korkun ve bilin ki siz mutlaka O'nun huzuruna varacaksınız. Ey Muhammed, müminleri müjdele!

NOT: Kusura bakmayın bir bayanla böyle konuşmak istemem ama kitabınız diyor, ben demiyorum...

Kuranda namaz kılmayın ibaresini bile bulurum sizin mantığınızla. Ne diyor ayette, ne dediğini bilinceye kadar namaza yaklaşma. Bana herkes avare der misal, o zaman kuran bana namaz kılma diyor derim size. :)

Bakın olmayan sosyal olgu siz diyorsunuz ben değil. Ben ise sürekli kuran var olan sosyal sistem üzerine ilkeler sunar diyorum. Bir daha yazmam gerekmeyecektir umuyorum.

İşte bende size soruyorum kölelik var olan bir sosyal yara değil mi? Eğer böyle ise; neden yarayı tamamen kapatmak ve sarmak yerine; sadece laf ebeliği yapıyor bu kuran...

Peygamberin sadece köleyi sattığı hadisi baz alarak kölelik eleştirisi yapıyorsunuz. Ama bu yanlış. O zaman kölelikle ilgili bütün ayet ve hadisleri, o günün bütün tarihi verilerini ortaya koyup öyle halledebiliriz bu işin aslını. Yoksa beni itham ettiğiniz şeyin aynısını yapmış oluyorsunuz. Yani işinize gelen hadisi kabul ederek. Ki ben bunu yapmıyorum, hadis konusunu daha önceki iletilerimde yazdığım gibi yine burada da yazdım.

Birincisi ben bir hadisi değil; bütün kuranı baz olarak alıyorum ve Muhammet'in tüm sapkın işlerini detayına kadar çözen bu kitabın köleliği kaldırmadığını savunuyorum. Buna Muhammet'in hadisini de örnek veriyorum. (Muhammet kurana aykırı gidemeyeceğine göre... Muhammet'in bu hareketi de benim fikrimi destekliyor tabi...)

Biz kurana bakınca tecavüzün suçunuda görüyoruz. Bir cana kıyan bütün insanlığa kıymış gibidir der. Ben bir bayanım ve sanırım siz bir erkeksiniz. Bir hanım olarak benim kadar empati yapamazsınız. İnanın tecavüze uğrayan bir bayanın canını alsanız o kadar canını yakamazsınız. Bugün toplum bunu biliyorsa o günde biliyor, hiç merak etmeyin.

Ama aynı kuran müşrikleri gördüğünüz yerde öldürün der... Aynı kuran kadını dövün der. Siz kadın olabilirsiniz ama bence empati konusunda kendinizi hiç zorlamayın. Ben neler gördüm neler... Adam kadını dövüyor ; kadın daha kendisi ile empati kuramıyor ve razı geliyor. Muhammet'in her saçmalığını din diye kabul eden birisinden herhangi bir konuda empati beklenemez zaten. Çünkü kuran kul yaratır; insan değil. Empati insanların işidir. Her yaptığı belli kulların değil... Eğer bir empati kuracaksanız; pazarda Muhammet tarafından satılan köle üzerinden kurun... Kadın erkek ne fark eder; insan insandır...

Ama dediğim gibi siz kuranda kurufasulye nasıl yapılırı aşmış, zeytinyağlı pilaki nasıl yapılır onu aramaya başlamışsınız.

Benim de dediğim gibi kuran kadını ekilmesi gereken bir tarla gibi gören kitaptır. Empati diyorsunuz ama siz fasulye tarlası değilsiniz. Sizin yerinize sizin adınıza bunu ben itiraf edeyim. Kadınlar erkeklerin tarlası değildir. Öyle istediğin gibi ekemezsin. Kadınlar bireydir ve birey kararlarını kendisi verir, mühim olan aynı kararları verebilecek kişiyi bulabilmektir. Birini koyun veya tarla yaparak; diğerini çoban veya çiftçi görerek; sadece davar güder; fasulye ekersin, insan olamazsın...

Bunlar sizin zanlarınız. Ama şu kadarını söyleyim. Zeynep peygamberin akrabası, Zeyd ise kölesi der kaynaklar. Lakin peygamber bile kölelere o kadar kötü davranmış ve köleliği o kadar meşrulaştırmıştır ki, Zeynep gibi hür bir kadını Zeyd gbi bir köle ile evlendirmiştir.

Evet ama sonra pişman olmuş ; Zeynep'i kendisine almış; Zeyd'i de tekrar babasına iade etmiştir. (sizin yanlışınızla köle yapmış, evlatlıktan çıkarmış.) Ancak belirteyim Zeyd köle değildir. Çocukken kaybolmuş ve Hatice tarafından köle tacirlerinde bulunup Muhammet'e hediye edilmiştir. Eski Arap geleneklerine göre özgür bir baba ve anadan doğanlar köle olamazlar. Ancak Zeyd köle tacirleri tarafından Haticeye satılınca mecburen köle olmuş. Sonra bir hac zamanı (putperestlerin hacı) babası Zeyd'i görmüştür ve Muhammet'ten istemiştir. Yiğidi öldür hakkını yeme demişler. Muhammet, Zeyd konusunda hiç baskı kurmamıştır ve Zeyd MUhammet'in yanında kalmıştır. O da onu evlat edinmiştir. Yani eğer evlat edinmeseydi, zaten kölelikten çıkıp amcası ve babası (hacta onlar görmüşler) ile gidecekti...

Bakın doğruları ortaya koyunca çıkan tabloya. Eminim bu tablo hoşunuza gitmeyecek. Olsun varsın. Biz yazalımda. Yazma amacımız sizin beğeninize sunmak değil. Gerçekleri ortaya çıkarmak.

Evet doğrular ortaya çıkınca iyi oluyor... Siz birde sorularıma cevap verin ben Zeyd; Bakara219 gibi çok yanlışınızı çıkaracağım ortaya...

Hanımlarını kimse almasın diye zalimlik diyorsanız siz tarihi/sosyolojiyi bilmiyorsunuz derim. İngiltere kraliçesi kocası ölünce biriyle evlenebilir mi? Toplumların kabullerine bakın, doğruyu bulursunuz.

Evet kabullenmez ama acaba kuran kadına İngiltere yasaları kadar değer veriyor mu ki, ondan bir de sadakat bekliyor...

Kuran namusu benim bacak aramla sınırlamıyor. Dürüst ve erdemliler namusludur diyor. Siz uydurulmuş, emevi bozması dinin takipçisisiniz. Üzgünüm biz o dine hiç bulaşmadık. En azından ben hiç bulaşmadım.

Selam ederim.

Bulaşmadınız ama o dönemlerde yazılan hadisleri hala okuyorsunuz ve cevap olarak yazıyorsunuz. Kuran elbette namusu bacak arası sanan bir kitabdır. Bunun örneği de ıfk olayıdır, açın okuyun... Ancak önce yukarıdakilere bir cevap verin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

fasa fiso fasa fiso fasa fiso..

bırak allahın asli görevlerini. köleliği kaldırmışmıdır diye sorduk mu asli görevden bahsediyorsun ama iş muhammede karı nikahlama, karı helal kılma oldu mu en asli görev oluyor.

hadi artık duymak istediğim cevabı ver:

allah köleliği kaldırmışmıdır kaldırmamışmıdır?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...