Jump to content

İslam'dan bir başka sorun daha


Recommended Posts

Zinanın cezası kuranda açıkça bellidir.

ancak tecavüz ve sıbyancılık ile ilgili cezalar yoktur.

bu yazıda bunun sebebini irdelemeye çalışacağım nacizane.

zina iki yetişkinin kendi arasında isteyerek girdiği ilişkiyi anlatır.

ayet ve yaşanan örnek islami bir siteden:

Evli erkek ve kadın için recm (taşlayarak öldürme), bekâr erkek ve kadın için yüz sopa (celde) vurmaktır: "Zina eden kadın ve zina eden erkeğin her birine yüz değnek vurun. Allah'a ve ahiret gününe inanan (insan) lar iseniz Allah'ın dini (ni uygulama hususu)nda sizi, onlara karşı acıma duygusu tut (up engelle) mesin. Mü'minlerden bir grup da onlara yapılan, uygulanan cezaya şahid olsun" (en-Nûr. 24/2).

Recm cezası Hz. Peygamber'in uygulamasıyla sabittir: "Cüheyne'den bir kadın zinadan gebe olduğu halde Rasûlullah (s.a.s)'e gelerek: "Ey Allah'ın Rasûlü! Haddi icap eden bir iş yaptım, bana hadd(i şer'îyi) icra et' dedi. Peygamber (s.a.s) kadının velisini çağırdı: Buna iyi bak, çocuğu doğurduğunda bana getir' buyurdu. (Velisi denileni) yaptı. Peygamber (s.a.s) emretti. Kadının elbisesi sıkıca bağlandı, sonra emir verdi, kadın taşlandı. Daha sonra (cenazesi) üzerine namaz kıldı. Bunun üzerine Hz. Ömer; Ey Allah'ın Rasûlü, onun üzerine namaz kıldınız, halbuki o zina etmişti' dedi. Rasûlullah (s.a.s): "O öyle bir tevbe etti ki Medine halkından yetmiş kişiye taksim olunsa hepsine kâfı gelirdi. Allah için canını vermesinden daha faziletli bir şey biliyor musun?' "buyurdu (Müslim Hudûd 28; Ibn Mâce, Diyet, 36' Malık, Müslim, Muvatta" Hudûd, 11). ''

gel gelelim tecavüz ve sıbyancılık ile ilgili en ufak bir ayet yoktur kuranı azimüşşanda(!)

bazı mezhep ulemaları zina ayetini tecavüzcüler için kullanmaışlar.

işin ilginç tarafı 4 şahit şartını tecavüz için de uygulamışlar.

eee tabi tecavüzün her kesin ortasında alenen işlenen bir suç olduğunu düşünürsek gayet mantıklı(!)

velhasıl alemlere rahmmet peygamberin yıldız misali ulemaları bu işin içinden çıkmayı pek başaramamışlar.

islami siteden:

Kadının tecavüze uğramış olduğuna şahitlik edenlerin adedi, dörtten az ise bu durumda mütecavize tazir cezası uygulanır. Kadının, tecavüze uğradığını ispatlayamaması halinde ise, kendisine kazf (zina iftirası) cezası gerekmez. Diğer taraftan, bu tür davalarda kadının yemini muteber değildir.[/b]

tazir: esasen korkutma veya azarlama anlamı taşır.

islamda tazir ise: hakkında belli bir ceza tespit edilmeyip hakimin takdirine bırakılan cezalar için "tazir" ifadesi kullanılmıştır.

evet. gayet açık. hakkında herhangi bir ayet olmadığı için bu işin cezası hakimin takdirine bırakılmıştır. hakim isterse sadece azarlayarak kişiyi serbest bırakabilir. isterse bir kaç kırbaç arttırıp tövbe için camiye yollayabilir.

isterse tecavüz ettiği kişi ile evlendirip 'barış' sağlayabilir.

peki neden tecavüz ve sıbyancılık için ayet inmemiştir?

muhammedin ayşe ile olan ilişkisinden ötürü olabilir mi?

yada savaşlarda ele geçirilen kadınların zorla cariye edilip yatağa atılması, tecavüz olayının aslında sıradan kabul edilmesinden olabilir mi?

elbette en doğrusunu şanı her yere yayılmış allah bilir.

tarihinde keyy tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 108
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Evlilik dışı cinsel ilişkiler ve buna dair girişimler zina olarak algılandığı için dilimize giren tecavüz bu meyanda değerlendirilmiş olabilir.

Zina yahut tecavüzün 4 şahit zorunluluğu getirilerek ispatlanıyor oluşu iftiranın önüne geçmek için olabilir.Bence haklı bir gerekçe hukuk açısından.Çağımızda genetik ve kamera sistemleriyle 4 değil birçok kişi olaya tanık olabiliyor ama o çağda böyle bir gözlem şartı getirilmiş.

Keza bu yapılmazsa ben tecavüze uğradım yahut bunlar zina yaptılar diye iftiraların ardı kesilmez.

Gelelim tecavüz kelimesine bu kelimede Arapça'dır ve Kuran'da geçmekte.Bir sınırı aşmak ve geçmek anlamındadır.Tecavüz tek başına bir şey ifade etmiyor kelime olarak.Hırsızlık'ta zina'da ve haddi aşan her durum İslam açısından Tecavüz fiilidir.

Evlilik dışı cinsel mevcuların hepsi Kuran'da zina ve fuhuş kapsamında değerlendirilmiştir.

Yani Arabın bir kelimesini alıp sadece anlamını cinsel sınırları aşmak olarak daraltamazsınız.Tecavüz sadece cinsel vakaları ifade eden kelime değildir.

Not:Bu üyenin başlıklarının doğru bir üslupla açılması gerektiği yönünde uyarılmasını talep ediyorum.

tarihinde Galileo100 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Evlilik dışı cinsel ilişkiler ve buna dair girişimler zina olarak algılandığı için dilimize giren tecavüz bu meyanda değerlendirilmiş olabilir.

Zina yahut tecavüzün 4 şahit zorunluluğu getirilerek ispatlanıyor oluşu iftiranın önüne geçmek için olabilir.Bence haklı bir gerekçe hukuk açısından.Çağımızda genetik ve kamera sistemleriyle 4 değil birçok kişi olaya tanık olabiliyor ama o çağda böyle bir gözlem şartı getirilmiş.

keza bu yapılmazsa ben tecavüze uğradım yahut bunlar zina yaptılar diye iftiraların ardı kesilmez.

Gelelim tecavüz kelimesine bu kelimede Arapça'dır ve Kuran'da geçmekte.Bir sınırı aşmak ve geçmek anlamındadır.Tecavüz tek başına bir şey ifade etmiyor kelime olarak.Hırsızlık'ta zina'da ve haddi aşan her durum İslam açısından Tecavüz fiilidir.

Evlilik dışı cinsel mevcuların hepsi Kuran'da zina ve fuhuş kapsamında değerlendirilmiştir.

Yani Arabın bir kelimesini alıp sadece anlamını cinsel sınırları aşmak olarak daraltamazsınız.Tecavüz sadece cinsel vakaları ifade eden kelime değildir.

Not:Bu üyenin başlıklarının doğru bir üslupla açılması gerektiği yönünde uyarılmasını talep ediyorum.

tecavüz kelimesini arapça olarak almadım. zorla ırza geçme anlamında kullandım. kuranda zorla ırza geçme veya ona benzer içini ferahlatacak başka kelime de yoktur merak etme.

benim tahminim yukarıda da belirttiğim gibi tecavüzün zaten meşru olmasıdır. zira savaşta esir alınan kadınlar zorla cariye ediliyor yatağa atılıyordu. muhtemelen yeni bir çelişki oluşturmamak üzere muhammed bunu sümen altı etti.

sıbyancılık da yine muhammedin başka bir stratejisiydi.

minik ayşeyi kandırıp evlenen biri çocuk biriyle ilişkiyi elbette meşru sayacaktır.

cevap nasılsa hazır: 'o da istiyo'

islamda çocuğun zihinsel ve psiklojik gelişimi umursanmaz. ay hali başladı mı tamamdır. koca kadın olmuştur.

tarihinde keyy tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

tecavüz kelimesini arapça olarak almadım. zorla ırza geçme anlamında kullandım. kuranda zorla ırza geçme veya ona benzer içini ferahlatacak başka kelime de yoktur merak etme.

benim tahminim yukarıda da belirttiğim gibi tecavüzün zaten meşru olmasıdır. zira savaşta esir alınan kadınlar zorla cariye ediliyor yatağa atılıyordu. muhtemelen yeni bir çelişki oluşturmamak üzere muhammed bunu sümen altı etti.

Kurana baktığında nikah akdi olmadan hiçbir cinsel ilişkiye izin verilmediğini görürsün. O zaman senin söylediğini de kuran ayeti kabul edelim (ki iman ettiklerin emevi uydurması hadislerdir) ahanda kuranda çelişki var diyelim.

Savaş esiri kadınlar köle konumuna düşer o çağda. Kölelikte devam yoktur, köleliliğin kaldırılmasına yönelik ayetlere bak.

Sadece toplumda cariye diye literatüre girmiş savaş esiri kadınlar yoktu, erkek kölelerde vardı.

O zaman zaten islam sapık bir toplum, bak hadislerde bu çıkıyor ortaya. Neden kölesi ile cinsel ilişki yaşamayan bir müslüman kadın hadisine rastlamazsınız. O kadınlar çokmu salaktı, yada kocalarının yaptıklarını görüp hiçmi intikam duyguları kabarmıyordu? Böyle düşünün bakalım ortaya nasıl bir tablo çıkacak.

Ama tabi eski Türk filmlerine bakınca Tarkanlı, Battalgazili, orda kadınlar bir sürü iri kıyım, seksi köleler ile aşk yaşarlar. İşte kültür çorba olmuş, bu çorbayı size islam diye dayatıyorlar, için bakalım için. Biz o çorbayı elimizin tersiyle iteli çok oluyor.

Gerçeklerden uzak yorumlarla, kavramlar birbirine karıştırılıp din eleştirilmez.

Galileo adli tıp fala bu kadar gelişmişken neden 1400 yıl önceki yöntemlerle dava çözmeye çalışalım, dört şahit falan ne gerek var şahide

Bugün bir kamera kaydı ile ispatlayınca yok illede kuranda 4 şahit istiyor, bakın biz burda 10 kişi gördük, kurana göre şahit sayısı tutmuyor ceza gerekmez diye bir hukuk sistemi varmı yeryüzünde bilmiyorum yani. :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

tecavüz kelimesini arapça olarak almadım. zorla ırza geçme anlamında kullandım. kuranda zorla ırza geçme veya ona benzer içini ferahlatacak başka kelime de yoktur merak etme.

benim tahminim yukarıda da belirttiğim gibi tecavüzün zaten meşru olmasıdır. zira savaşta esir alınan kadınlar zorla cariye ediliyor yatağa atılıyordu. muhtemelen yeni bir çelişki oluşturmamak üzere muhammed bunu sümen altı etti.

sıbyancılık da yine muhammedin başka bir stratejisiydi.

minik ayşeyi kandırıp evlenen biri çocuk biriyle ilişkiyi elbette meşru sayacaktır.

cevap nasılsa hazır: 'o da istiyo'

islamda çocuğun zihinsel ve psiklojik gelişimi umursanmaz. ay hali başladı mı tamamdır. koca kadın olmuştur.

Tecavüz kelimesini sen o anlamda elbette kullanabilirsin.Ama dediğim gibi sadece cinsel tacizi kapsayan bir fiil değildir.Bir çok sınırı aşan kuralları aşan durumu kapsar.Haneye, mala, ırza diye ayırırsın.

Kuran cinselliği belli kurallar ve dayatma olmadan yapıcak şekilde olması gerektiğini zaten yazmıştır.Bunun dışındaki her fiiliyat sınırı aşmak olur.Yani tecavüz.

Muhammed'in sübyancılık yaptığına dair bir veri yok Kuran'da.Madem Kuran'ı baz almak niyetindesin.

Ben dansözüm işime gelince hadisleride alırım diyor isen Muhammed'in yaptığı sadece Muhammed'e mi mahsus toplumun yadırgadığı birşeymiydi diye sorarlar insana?

Yani savunduğun şeyin hiçbir dayanağı yok.

Başlıklarını kin nefret ve abuk bağlamlarını kusan şekilde açmamaya çalış.Hem gelişirsin hem de seni daha iyi bir usta yontar benim gibi.Yoksaki başlıklarına değer vermeyi vakit kaybı sayarım.

tarihinde Galileo100 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kurana baktığında nikah akdi olmadan hiçbir cinsel ilişkiye izin verilmediğini görürsün. O zaman senin söylediğini de kuran ayeti kabul edelim (ki iman ettiklerin emevi uydurması hadislerdir) ahanda kuranda çelişki var diyelim.

yanlış!

kuranda nikah akdi olmayan cinsel ilişkiye izin verilir. cariyeler bunun en güzel örneğidir. tabi cariyeler islamda pek insan değildi vs. o ayrı mesele!

Savaş esiri kadınlar köle konumuna düşer o çağda. Kölelikte devam yoktur, köleliliğin kaldırılmasına yönelik ayetlere bak.

herşeye gücü yeten allahınızın yeryüzünün en şerefli varlığının köle olmasına izin vermesi hayli ilginç.

köleliği kaldırmaya çalışmış ama pek başaramamış.

vah garibim allahınız vah.

ne kadar da belangaz.

berguzar sana basit bir soru soracağım. lütfen elini vicdanına koy ve söyle.

muhammedin üvey oğlunun karısını yatağa atmasını biliyorsun. bununla ilgili ayeti de biliyorsun.

o zamanın en sapığını bile iğrendiren böylesine bir işi meşru kılmak için ayet indirme becerisini gösterebilmiş bir allah köle konusunda, hele hele cariyeler konusunda neden bu kadar cesur davranamamıştır?

O zaman zaten islam sapık bir toplum, bak hadislerde bu çıkıyor ortaya. Neden kölesi ile cinsel ilişki yaşamayan bir müslüman kadın hadisine rastlamazsınız. O kadınlar çokmu salaktı, yada kocalarının yaptıklarını görüp hiçmi intikam duyguları kabarmıyordu? Böyle düşünün bakalım ortaya nasıl bir tablo çıkacak.

tabiki sapık bir toplumdur. memeleri yeni yeni tomurcuklanmış( bkz ayetleriniz) kızların evlenmesine cevaz veren bir toplum elbette sapıktır.

tekrar söylüyorum.

islamda çocuğun zihinsel ve psiklojik gelişimi umursanmaz. ay hali başladı mı tamamdır. koca kadın olmuştur

Gerçeklerden uzak yorumlarla, kavramlar birbirine karıştırılıp din eleştirilmez.

ben ayetlerle konuşuyorum. sen ise havalarda uçup kendi hayal dünyandan söz ediyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kuran cinselliği belli kurallar ve dayatma olmadan yapıcak şekilde olması gerektiğini zaten yazmıştır.Bunun dışındaki her fiiliyat sınırı aşmak olur.Yani tecavüz.

cariyelerde tacavüz meşrudur.

aha ayeti şerifeniz:

Mü’minûn Sûresinin 6 . Ayetinde:

Ancak eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri bunun dışındadır. Onlarla ilişkilerinden dolayı kınanmazlar

Muhammed'in sübyancılık yaptığına dair bir veri yok Kuran'da.Madem Kuran'ı baz almak niyetindesin.

bunun için özel bir ayete gerek yok. zaten genel olarak ay hali başlamış her kız evlenmeye müsaittir. islam kadının cinsel olarak hazır olmasını yeterli bulur.

zihinsel ve psikolojik gelişim islam için fasa fisodur. görüsleri tomurcuklanmışsa iş tamamdır.

al sana da ayet:

Bakara(*) Sûresinin 222 . Ayetinde

Sana kadınların ay halini sorarlar. De ki: “O bir ezadır (rahatsızlıktır). Ay halinde kadınlardan uzak durun. Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri vakit, Allah’ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın. Şüphesiz Allah çok tövbe edenleri sever, çok temizlenenleri sever.”57

tarihinde keyy tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Herşeyi bir kitaba bağlayan müslimler kadar herşeyin o kitapta olması gerektiğini düşünen ateistler de pek farklı değildir.

Ya hep ya hiç mantığı yüzünden iki kutup birbirini yiyip bitiriyor.

Tecavüzü Kuran kitabında arayan da bulduğunu sanan da aynı kefededir, benim açımdan...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Herşeyi bir kitaba bağlayan müslimler kadar herşeyin o kitapta olması gerektiğini düşünen ateistler de pek farklı değildir.

Ya hep ya hiç mantığı yüzünden iki kutup birbirini yiyip bitiriyor.

Tecavüzü Kuran kitabında arayan da bulduğunu sanan da aynı kefededir, benim açımdan...

hiç sevmem bu ben ortadayım ayaklarını

Link to post
Sitelerde Paylaş

Herşeyi bir kitaba bağlayan müslimler kadar herşeyin o kitapta olması gerektiğini düşünen ateistler de pek farklı değildir.

Ya hep ya hiç mantığı yüzünden iki kutup birbirini yiyip bitiriyor.

Tecavüzü Kuran kitabında arayan da bulduğunu sanan da aynı kefededir, benim açımdan...

imza !

Link to post
Sitelerde Paylaş

bunun için özel bir ayete gerek yok. zaten genel olarak ay hali başlamış her kız evlenmeye müsaittir. islam kadının cinsel olarak hazır olmasını yeterli bulur.

zihinsel ve psikolojik gelişim islam için fasa fisodur. görüsleri tomurcuklanmışsa iş tamamdır.

al sana da ayet:

Bakara(*) Sûresinin 222 . Ayetinde

Sana kadınların ay halini sorarlar. De ki: “O bir ezadır (rahatsızlıktır). Ay halinde kadınlardan uzak durun. Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri vakit, Allah’ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın. Şüphesiz Allah çok tövbe edenleri sever, çok temizlenenleri sever.”57

Sen yazılanı pek anlamayan bir tipsin belli ki.

Evet evli olduklarınla yani anlaşma ile(resmi nikah) olduklarınla cinsellik meşrudur.Aksi ise zina.Zina'da bir haddi aşmadır ve evet tecavüzdür.

Hırsızlıkta cinayette birer tecavüzdürler.Hatta kırmızı ışıkta geçmekte bir tecavüzdür.Kelimenin kendisi koplike bir tanımdır Arapça'da.

İşlenen suçun neye girdiğini sonuçlarından çıkarırsın.

Senin dediğin bağlanda tecavüz suçu işleyen kişi ayrıca ölüme sebep olmuş yahut bedenine zarar vermişse hakkı Kısastır.Dişe diş kana kan ölüye ölü.Denklik aranır KISAS ta.

Kuran'da adet hali evlenmek için yeterli bir kriter değildir.Nisa süresinde akli olarak reşit olma durumları da nikah çağı için gereksinimdir.

tarihinde Galileo100 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen yazılanı pek anlamayan bir tipsin belli ki.

Evet evli olduklarınla yani anlaşma ile(resmi nikah) olduklarınla cinsellik meşrudur.Aksi ise zina.Zina'da bir haddi aşmadır ve evet tecavüzdür.

Hırsızlıkta cinayette birer tecavüzdürler.Hatta kırmızı ışıkta geçmekte bir tecavüzdür.Kelimenin kendisi koplike bir tanımdır Arapça'da.

İşlenen suçun neye girdiğini sonuçlarından çıkarırsın.

Senin dediğin bağlanda tecavüz suçu işleyen kişi ayrıca ölüme sebep olmuş yahut bedenine zarar vermişse hakkı Kısastır.Dişe diş kana kan ölüye ölü.Denklik aranır KISAS ta.

Kuran'da adet hali evlenmek için yeterli bir kriter değildir.Nisa süresinde akli olarak reşit olma durumları da nikah çağı için gereksinimdir.

ısrarla olayı görmek istemiyorsun.

aslında görüyorsun ama işine gelmiyor.

islam vicdanını da köreltmiş senin.

bak bir daha yazıyorum:

müminun 6. ayet:

'Ancak eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri bunun dışındadır. Onlarla ilişkilerinden dolayı kınanmazlar'

islam zaten olayı çözmüş. ırza geçmeyi meşru hale getirmiş.

şimdi anladın mı?

sanmıyorum

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hırsızlıkta cinayette birer tecavüzdürler.Hatta kırmızı ışıkta geçmekte bir tecavüzdür.Kelimenin kendisi koplike bir tanımdır Arapça'da.

Tecavüz kendine ait olmayan herhangi birşeye sahibini etkisiz hale getirip zorla sahip olmaktır.

Haneye tecavüz, hakka tecavüz, cinsel tecavüz, ...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...