Jump to content

Ateizm ve Ahlak-2


Recommended Posts

Daha önce etik ve moralin (bizim bildiğimiz ahlakın) farkına değinmiştim.

Oradan iki cümleyi quote etmek istiyorum.

Etik daha çok insanların profesyonel yaşamlarındaki sorumluluklarını düzenleyen bir dizi kurallar olarak kabul edilir.

Ahlak (moral) terimi ise, sosyal ve özel yaşama şekil veren kurallar dizisi olarak bilinir.

Etik ve morali birbirlerinden soyutlamanın bir takım sakıncaları olduğuna değinmiştim.

Yine de kabul etmemiz gerekir ki onlar birbirleri ile ilgili olmalarına rağmen, kökenleri farklı terimler ve kavramlardır.

Etik doğru-yanlış, iyi-kötü, soylu-soysuz, adalet ve erdem gibi kavramlarla uğraşan bir felsefe dalıdır.

Meta etik, normatif etik, uygulamalı etik gibi çeşitli dalları vardır.

Onların arasında da çeşitli ekoller yer alır.

Etik ve ahlak birbirlerini bütünlerler. Birbirlerinden soyutlanmaları çoğu kere yapay bir ayırımdır.

Hem birbirlerini bütünlerler, hem de etik değerler, ahlaksal değerlerin yapısına katılarak onları bir yandan zenginleştirirken, öte yandan onların kendilerini daha bilimsel ve somut değerler şeklinde belirtmelerini sağlarlar.

Ateist ahlakının kökeni işte bu etikdir.

Ben bu ahlak üzerinde biraz durmak istiyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 1,1k
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Ateizm, bir tanrının varlığına gereksinin olmadığını savunan ama, bunun yanı sıra çözümleri bilimsel olan sorunlarla da uğraşan bir felsefe dalıdır.

Ateizmin etiği bilimsel etiktir.

Ateistlerin de bu etiği benimsemeleri gerekmektedir.

Bu etik minumun düzeyde sahip olunması gereken bir zorunluktur.

Ateist etiği bu düzeyin altına inemez.

Her ateist yaşamına bilimsel etiği adapte etmekle yükümlüdür.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Peki bu tartışmaya bende varım..

Kirecin söylediğini ile ilgili şahsi düşüncem sudur ki;

Ateistler için neyin iyi neyin kötü olmadığı ateistin düşünce ve yaşam tarzına göre değişir.bu yüzden ateist için iyi ve kötü tamamen görecelidir..bu onun yaşam görüşüne bağlıdır..

Bu yüzden ateistleri için iyi şeyler ve kötü şeyler gibi bir liste hazırlamak oldukça zor olsa gerek..

Sen mi Ahlak tartışacaksın? Bize Ahlak mı öğreteceksin? Birkaç gün önce Yahudiler'i biyolojik silahla soykırım etmekten bahseden sen mi bize ahlak öğreteceksin? "Sonları yakındır, bir mikroba bakıyor" diye bir laf edebilen ırkçı ve soykırımcı katil ruhlu bir "insan" bize hangi ahlakı öğretecek acaba.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilimsel etik deyince son derece karmaşık, üstün ve sofistike bir ahlaktan bahsettiğim sanılmasın.

Ateist etiği teistlerin anlayamayacağı ve asla ulaşamayacağı bir düzeyde işleyen bir ahlak değildir.

Herkesin kulaylıkla sahip olabileceği, minumum düzeyde bir ahlaktır.

Bu ahlakı abartmak istemiyorum.

Temel olarak etik, bireylerin hedeflerine ulaşmak için izleyecekleri bir takım kurallar, ilkeler ve davranış biçimlerinden ibarettir.

Burada önemli olan etik davranışın bazı katı kurallara uymasından çok, ulaşılacak hedef için uygun olup olmadığıdır.

O da sizinle ilgili bir niteliktir.

Etikle ilgili bu özellik, her ateist için farklı bir hedef söz konusu olacağından, ateistler arasında mevcut ahlaksal değerler bazındaki farklardan sorumludur.

Burada olmazsa olmaz olan, ateist etiğin bilimselliğidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateizmde ahlaksal değerler yoktur, ateistler hiç bir ahlaksal değere uymak zorunda değillerdir diyerek, işin içinden sıyrılamazsınız.

Çünkü kimse ben ahlaksal değerlere inanmıyorum, onları tanımıyorum diyemez.

Böyle bir insan hiç bir toplumda varlığını sürdüremez.

İnancı ne olursa olsun her insanın, bazı ahlaksal değerleri vardır.

Aslında ahlak göreli bir kavram olduğundan iyi ve kötü olarak nitelendirilmesi çoğu kere mümkün, hatta doğru olmayabilir.

O sorunun farklı bir tarafı. Burada o tartışılmıyor.

Burada ateist ahlakının doğası ve kökeni tartışılıyor.

Türk ateistleri için o kökenin İslam olduğuna değindik.

Bu hiç de çelşikili bir iddia değil. Bütün ömür İslam'a maruz kalan ateistlerin ahlakı başka nasıl olabilir?

Biz burada ahlaktan bahsederken, yaşamımızı yönlendiren bir dizi kurallardan, izlediğimiz ilkelerden bahsediyoruz.

Onları biz İslam'dan başka bir yerden öğrenemeyiz. Öyle bir kaynak yok ülkemizde. Öyle bir merci yok.

Ve ilginç olarak bu forumda yazan ateistler, öyle bir merci olmadığını bildikleri için, kendilerine yol gösterecek, sorunlarını ve dertlerini paylaşacak, onun yerini tutacak bir otoritenin varlığını arıyorlar.

Biz öyle bir merci olmak isteriz ama olamıyoruz.

Çünkü burada yazan ateistlerin aralarında anlaştıkları ortak bir ahlak kavramı bile yok.

Ne zaman ahlak konusu açılsa, tartışmalar saptırılıyor ve yozlaştırılıyor.

Ve her seferinde ateizmde ahlak olmadığı şeklinde yanlış bir izlem uyandırılıyor veya idame ettiriliyor.

Buna bir yerde dur dememiz gerekiyor.

Ahlaksız insan olmadığı gibi, ahlaksız ateist de olmaz.

Ahlaksal değerlere sahip olmayan bir izm de olmaz.

Doğası ne olursa olsun her izm bünyesinde, kendisi ile ilgili bir takım ahlaksal değerler barındırır.

Ateizm neden bir istisna olsun?

Yine de ateizme en uygun ahlaksal değerleri, bilimsel etik simgeliyor.

Ateizm için ben daha uygun bir etik düşünemiyorum.

Ve tabii onunla da yetinmiyorum.

Bilimsel etik ateizm için minumum gereksinim. Ateist bütün etiğini ve ahlakını onun üstüne inşa etmek zorunda.

İslam nasıl Müslüman ahlakının temeli ise, bilimsel etik de o şekilde ateist ahlakının temeli..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateizmde iyi etik ve moral yalnız var değildir, aynı zamanda var olmak zorundadır.

Onlarsız ateizm ve ateist olmaz.

Neden olmaz?

Ateist savını bir takım delillere dayandırarak savunur.

Onlar bilimsel delillerdir.

Ateist onları uydurmaz. Dinlerin yaptığı gibi sorunu ilahi bir güce yönlendirmez.

Yalan yere söz veremez.

Somut kanıtlara sahip olmalıdır. Onları gerektiği zaman kanıtlayabilmelidir.

Bilimsel kanıtlarla uğraşmak sorumluluk ister.

Bilim insanlık için yararlı olabildiği kadar, zararlıdır da. Hatta daha çok zararlıdır.

Bazı bilimsel ve teknolojik keşifler insanlığın sonunu getirecek kadar tehlikelidirler.

Böyle bir ortamda bilim sorumsuz insanların eline verilemez.

Etiği bilimsel bir temele dayanan ateist bu bağlamda dürüst olmak zorundadır.

Ateistin dürüst olması, teistin dürüst olmasından çok daha önemlidir.

Teistlerin insanlığa karşı bilinen hiç bir sorumluluğu yoktur.

Bu yüzden onların ahlak anlayışını basit bir kaç kuralla ifade etmek hem mümkündür, hem de büyük bir sorun oluşturmaz.

Ama aynı durum ateistler için söz konusu değildir..

Ateistlerin insanlığa karşı çok daha büyük sorumlulukları vardır.

Bu nedenden ateist ahlakı teist ahlakından çok daha önemlidir.

Bu ahlakın temelinin bilmsel olması onu daha da önemli yapmaktadır.

Ateist ahlakının olmadığını savunan bazı teistler savlarını savunmak için Piltown adamını örnek gösterirler.

Bir sahtekar insan kafatasına goril çenesi eklemiş ve onun insanla maymun arasında ara geçiş şeklini simgelediğini iddia etmiştir.

Bu olgu bilimsel olmayan çevrelerde sürekli olarak gündeme getirilir ve bilimin ateistlerin elinde olduğu ve onlar da ahlaksız oldukları için bilime güvenilemeyeceği vurgulanır.

Bu aslında aptalca bir çıkarsamadır.

Çünkü bu sahtekarlığı kim yapmış olursa olsun, bilim ona çanak tutmamış, olayı aydınlatmıştır.

Yani bilimsel olmayan bir yalanla ilgili olayın sırrını çözen bilimdir.

Çözenler de etik bilim adamlarıdır.

Görüldüğü üzere etik ve moral ateizm ve bilim için son derece önemlidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Vay birinci raund bitti ikinciye geçildi demek :D

Hacım burada görüyorum yanlız kalmışsın, ateistin ahlakı olmalı da olmalı konusunda B)

Bence de olmalı, bastır hacım..

Muhterem henüz teşrif etmemiş, o gelene kadar cemaati derle topla, "saf"ları sık ve düzgün tut iyi mi :D

Link to post
Sitelerde Paylaş
İslam nasıl Müslüman ahlakının temeli ise, bilimsel etik de o şekilde ateist ahlakının temeli..

İşte bu tartışılır.

Ateist ahlakının temelinin bilimsel etik olması değil. Bana göre zaten "ateist ahlak" diye bir ayrım olamaz.

Tartışılır olan müslüman ahlakının İslam olması..

Gerçekten öyle midir acaba?

Müslüman ahlakı, dünyanın her ülkesinde aynı değildir ki öyle olsun.

Çin'deki müslümanla, Arabistan'dakinin, Afrika'daki ile Rusya'dakinin ahlak anlayışı farklıdır.

Müslüman denilince ilk akla gelen Araplar olduğuna göre, "Arapların ahlakının temeli İslam'dır" denilebilir mi?

Denilemez.

Arapların ahlakının kökeni Putperest ahlakıdır.

İslam ahlakı da, adet ve ibadetlerde olduğu gibi putperest ahlakının devamıdır.

Örneğin akraba evlilikleri Putperestlerden geçmedir.

Putperestlerden değiştirilen tek ahlak kuralı, evlatlıkla ve evlatlığın boşandığı eşiyle evlenebilmektir ki; Bu da ne Araplarda ne de diğer müslüman toplumlarda tutmamıştır. Putperest ahlakında ısrar sürmüştür.

Ahlakı saçını-başını örtmek olarak anlayanlar, bilmelidirler ki bu bile zorla, dayatma ile tutunabilmektedir. Bir serbest bırakılsa, büyük çoğunluğun dinlemeyeceği, uymayacağı kesindir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İşte bu tartışılır.

Ateist ahlakının temelinin bilimsel etik olması değil. Bana göre zaten "ateist ahlak" diye bir ayrım olamaz.

Tartışılır olan müslüman ahlakının İslam olması..

Gerçekten öyle midir acaba?

Müslüman ahlakı, dünyanın her ülkesinde aynı değildir ki öyle olsun.

Çin'deki müslümanla, Arabistan'dakinin, Afrika'daki ile Rusya'dakinin ahlak anlayışı farklıdır.

Müslüman denilince ilk akla gelen Araplar olduğuna göre, "Arapların ahlakının temeli İslam'dır" denilebilir mi?

Denilemez.

Arapların ahlakının kökeni Putperest ahlakıdır.

İslam ahlakı da, adet ve ibadetlerde olduğu gibi putperest ahlakının devamıdır.

Örneğin akraba evlilikleri Putperestlerden geçmedir.

Putperestlerden değiştirilen tek ahlak kuralı, evlatlıkla ve evlatlığın boşandığı eşiyle evlenebilmektir ki; Bu da ne Araplarda ne de diğer müslüman toplumlarda tutmamıştır. Putperest ahlakında ısrar sürmüştür.

Ahlakı saçını-başını örtmek olarak anlayanlar, bilmelidirler ki bu bile zorla, dayatma ile tutunabilmektedir. Bir serbest bırakılsa, büyük çoğunluğun dinlemeyeceği, uymayacağı kesindir.

Sevgili Pante.

Yalnız bırak şu Müslümanları lütfen.

Bizim onlarla bu konuda bir sorunumuz yok.

Biz ateist ahlakı ile ilgileniyoruz. Bu konuda düşündüklerini yaz ama Müslümanları lütfen bu başlığa bulaştırmayalım.

Çünkü onlar sana cevap verirlerse, başlık yine yozlaşır.

Burada ateist ahlakı ve etiği tartışılıyor.

Bu konuda bir katkısı olmayacak olanlar için sükut altındır..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada etik ateist kavramın yanlıştır diyorsan, argümanını okumayı isteriz.

Ben neden ateist etiği vardır ve olmalıdır diyorum.

Sen neden yoktur ve olmamalıdır diye bir argüman sunabilirsin.

Ama yalnız yoktur demek yetmez.

Yok olduğu argümanını savunabilmelisin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bu arada etik ateist kavramın yanlıştır diyorsan, argümanını okumayı isteriz.

Ben neden ateist etiği vardır ve olmalıdır diyorum.

Sen neden yoktur ve olmamalıdır diye bir argüman sunabilirsin.

Ama yalnız yoktur demek yetmez.

Yok olduğu argümanını savunabilmelisin.

Sevgili Hacı "Ateist ahlak diye bir ayrım yapılamaz." diyorum çünkü ateizmin dayanağı, referansı bilimdir.

Ama bilime dayanan sadece ateizm değildir ki.

Hümanizm, materyalizm, pozitivizm, liberalizm gibi akımlar ya da diğer dinlere dayanmayan deizm, panteizm gibi felsefeler de bilime dayanır.

Her biri için ayrı bir ahlak manifestosu mu oluşturulacak?

Ya da bunların tümü ateizmin ahlak felsefesinde mi birleşecekler?

Bu mümkün olmadığından bugüne dek böyle bir girişim de olmamıştır.

Önemli olan kaynağı bilimdışı ilkel dinler olan çağdışı ahlak kısıtlamalarının yokedilmesi ve insanlığın gereksiz, yararsız hatta zararlı birtakım ahlaki tabulardan kurtulabilmesidir.

Bunun öncülüğünü yapacak olan ateizm değildir. Ateizmin bir dünya görüşü, bir ideolojisi, bir örgütlü gücü veya bunlara yönelik bir öngörüsü yoktur ki çağdaş ahlak ateizme bağlı kılınarak oluşturulsun.

Ama görüyorum ki senin bu konuda bir öngörün var. Geçmişte "Ateizmin, materyalizmin ahlakı olmaz" şeklinde düşünmene karşın, şimdi fikrini değiştirmiş görünüyorsun. Öngörülerinin temeli nedir, neler değişti ki dünyada böyle bir alternatif oluşturulabileceği fikrindesin bilemiyorum ama bu konuda yazdıklarını merakla izleyeceğim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili Pante.

Yalnız bırak şu Müslümanları lütfen.

Bizim onlarla bu konuda bir sorunumuz yok.

Biz ateist ahlakı ile ilgileniyoruz.

pante bu uyarı senin psikolojin için bir ışık olabilir mi?yani "ben de nasıl bir psikoloji oluştu da ben alakaslı alakasız her konuda ve fırsatta islama saldırıyorum.bu konuda ateistlerden azar bile iştiyorum" sorusunu kendine bir sor istersen

Link to post
Sitelerde Paylaş
pante bu uyarı senin psikolojin için bir ışık olabilir mi?yani "ben de nasıl bir psikoloji oluştu da ben alakaslı alakasız her konuda ve fırsatta islama saldırıyorum.bu konuda ateistlerden azar bile iştiyorum" sorusunu kendine bir sor istersen

Müslümangenç, ateizmin ahlakı pozitivizme mi yoksa materyalizme mi dayanmalıdır?

Ya da sen ateizmi materyalist mi görüyorsun pozitivist mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateist etiği diye tanımalan kuralları belli spesifik bir kavram olmayabilir.

Ama ateistlerin de uyması gereken ve onları da kapsayan bir etiğin varlığını kimse yadsıyamaz.

Çünkü moralsiz ve etiksiz bir insan olmaz. Ateist de bir insandır alt tarafı.

Çoğu kere olağan ve hiçbir özelliği olmayan sıradan bir insandır. Hiç bir ayrıcalığı yoktur.

Kendinde ayrıcalık olduğuna inanan ateist, sorunlu bir ateistdir.

Taşa yazılmış bir dizi kurallar olarak ateist etiği yoktur ama, onların en azından bazıları ateistlere hitabeder.

Aynı ortamda büyüyen bir Müslümanla bir ateist aynı ahlaksal değer yargılarına maruz kalacaklarından, ahlak bazında aralarındaki fark sanıldığından çok daha az olacaktır.

Türkiye'de yaşayan her ateistin ahlakının kökeni İslam'dır.

İleri yaşlarda bilimle tanışan ve İslam'dan ayrılan bir ateistin bilimsel etiği benimsemekten başka seçeneği yoktur.

Ateist etiğinin temeli İslam olsa bile, ateizmi seçtikten sonra onun yerini bilimsel etik almıştır.

Başka bir deyişle ateist hiç bir zaman etiksiz ve moralsiz bir dönemi deneyimlemez.

Teistler bu geçişi anlamakta zorluk çekmektedirler.

Onlara göre İslam'dan uzaklaşan bir insan o zamana kadar maruz kaldığı bütün ahlaksal değerlerden kendini soyutlayınca, kaotik bir türbülansa sürüklenir. O türbülans ateizmdir.

Ama gerçekten ateistler bu geçiş döneminde öyle bir türbülansa maruz kalırlar mı?

İnançlarını tümden yitiren insanlar umutlarını da yitirirler mi?

Psikolojik sağlığı yerinde olan Müslümanlar için ateizme geçiş sanıldığından çok daha kolaydır.

Bazan bir gecede ateist olunur. İnsanların çoğu hemen her konuda ne kadar yanıldıklarını yıllarca anlamazlar ama, bir gecede bu çılgınlığın farkına varabilirler. Aşk da bir gecede bitebilir, en samimi dostluklar da, dinler ve fanteziler de.

Teistler hiç endişe etmesinler ve unutmasınlar ki....

Ahlak bazında ateistler en azından onların bütün ahlaksal değerlerine ve hatta fazlasına sahiptirler.

Bu ilginç gerçek kimsenin aklına gelmez. Ülkemizde kimse temelde ateist ahlakının Müslüman ahlakından farklı olmadığını düşünmez.

Ama öyledir.

Yahudi ateistleri için Yahudi ahlakı, Hristiyan ateistleri için Hristiyan ahlakı, Müslüman ateistler için de İslam ahlakı temeldir.

Ve bu yüzden ateistleri Yahudi, Hristiyan ve Müslüman ateistler olarak sınıflandırmak mümkündür.

Bu ayrım yalnız mümkün değildir. Aynı zamanda gereklidir de.

Mıchael Shermer How We Believe adlı kitabının 20'nci sayfasında bu ilginç konuya değinmektedir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslümangenç, ateizmin ahlakı pozitivizme mi yoksa materyalizme mi dayanmalıdır?

Ya da sen ateizmi materyalist mi görüyorsun pozitivist mi?

ahlaktan söz ediyoruz.ahlakı teorik fikirler ile şekillendiremeyiz.yani ateizm ahlakı pozitizme dayanmalıdır haydi hurra tüm ateistler bu ahkalı kuşanmalıdır deriz ama kimse bizi duymaz.

bence ateizmin her konuda olduğu gibi bu konuda da bir öngörüsü olamaz.hiç bir şey üretmez bu teorik olarak bile imkansızdır.iki yüzlü bir ahlakta devam ederler.içinde bulunduğu toplum ahlakından etkilenlendikleri keaindir ama bunu kabul etmezler.suyun akışına göre bazen muhafazakar olurlar ahlak hocası kesilirler bazen de mevcut ahlakı eleştirirler

bu foruma bak ateist ahlakını analiz et

-peygamberi eleştirirken ahlak vaizi kesiliyorlar

-özgürlükten bahsedince muhafazakar ahlakın ne kadar kısıtlayıcı olduğundan dem vuruyorlar

yani hem fırsatçı hem iki yüzlü bir ahlak anlayışı

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateistin bir ahlaki olabilir, ve muhtemmelen vardir da, ama ATEIZMIN bir ahlaki yoktur, cünkü ateizm nihayetinde TEIZM karsitligi demektir, idealist teist tezlere karsi, materialist felsefe esliginde var olan olgulara alternatif yorumlar ileri sürürler.

O yüzden soruluyor, sayfalarca soruluyor, ateizmin herhangi bir ahlaki umdesi yok ise, ki yok, ateizm teizme karsilik ciddi bir alternatif olabilir mi ?! burada yazilip cizilenlere bakip degerlendirince acikta görülmektedir ki, ateizm hic bir zaman idealizmin alternativi olabilecek olgunlukta degil.

Dangalagin biriside cikmis, ateistin ahlaki bilimdir diyebiliyor !

halbuki bir "tasarimci yaratanin" varligi idaasini red etmek icin, bilim ilim gerekemz, iki dudak arasinda sadece bir beyana bakar, bir insan nasil ki sadece bir beyan ile "müslüman" olabiliyorsa, ayni insan bir beyan ile de "kafir"de olabilir, bu o insanin ne dünya görüsü ile alakalidir, nede o insanin entellekütel alt yapisi ile.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateistin bir ahlaki olabilir, ve muhtemmelen vardir da, ama ATEIZMIN bir ahlaki yoktur, cünkü ateizm nihayetinde TEIZM karsitligi demektir, idealist teist tezlere karsi, materialist felsefe esliginde var olan olgulara alternatif yorumlar ileri sürürler.

O yüzden soruluyor, sayfalarca soruluyor, ateizmin herhangi bir ahlaki umdesi yok ise, ki yok, ateizm teizme karsilik ciddi bir alternatif olabilir mi ?! burada yazilip cizilenlere bakip degerlendirince acikta görülmektedir ki, ateizm hic bir zaman idealizmin alternativi olabilecek olgunlukta degil.

Dangalagin biriside cikmis, ateistin ahlaki bilimdir diyebiliyor !

halbuki bir "tasarimci yaratanin" varligi idaasini red etmek icin, bilim ilim gerekemz, iki dudak arasinda sadece bir beyana bakar, bir insan nasil ki sadece bir beyan ile "müslüman" olabiliyorsa, ayni insan bir beyan ile de "kafir"de olabilir, bu o insanin ne dünya görüsü ile alakalidir, nede o insanin entellekütel alt yapisi ile.

Dangalak sensin.

Aptalsın da ve okuduğunu anlamıyorsun.

Bir daha oku bakalım. Senden başka ateistin ahlakı bilimdir diyen var mı?

Sen ve senin gibi çok sayıda Müslo ateist var ülkemizde.

Sen onların güzel bir örneğisin.

Açıkça Müslüman ahlakı ile büyütülmüşsün.

Yukardaki iletinden belli oluyor. Onu ancak bir Müslo ateist yazabilir.

Aklı başında dürüst bir ateist senin gibi küstah ve terbiyesiz olmaz. Okuduğunu anlar.

Kafası çalışır.

Senin gibi bir idiot elbette bir lafla istediği olabilir.

Sonra başka bir istediği olur. Sonra bir başka istediği.

Senden ateist de olur, teist de..İkisinin arasında herşey de..

Önce doğru okumasını öğren..

Ondan sonra anlamasını..

Ve bize entellektüaliteden bahsetme. Ona uzaksın.

İngilizce biliyorsan google da ethical atheist tümcesini ara.

Ve burada ateist ahlakı için ne denildiğini de iyi öğren.

Ateist ahlakının temeli bilimsel etiktir.

Bu konuda ben şunları yazmışım:

Ateizmin etiği bilimsel etiktir.

Ateistlerin de bu etiği benimsemeleri gerekmektedir.

Bu cümleler hiç senin iddiana benziyor mu?

Kimmiş dangalak şimdi..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslümangenç, ateizmin ahlakı pozitivizme mi yoksa materyalizme mi dayanmalıdır?

Ya da sen ateizmi materyalist mi görüyorsun pozitivist mi?

Bu ne biçim soru ya :blink:

Hani oruç islama mı sünniliğe mi dayanıyor gibi bi laf bu :lol:

Pozitivizm teoloji ve metafiziği dışlar, fizik ötesi reddedildiğine göre materyalisttir.. Zaten fiziksel yada maddi dünyanın somut gerçeklerine dayanma iddiasındadır.

Kısaca pozitivzm materyalizme dayanır, o zemin üzerinde gelişir..

Felsefe bilmeyenler neden bu konulara girer ki B)

tarihinde Simo Hayha tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...