Jump to content

Ateizm ve Ahlak-2


Recommended Posts

Simo kusura bakma ama yazdıklarımdan hiçbirşey anlalamışsın.

Ben ben kusura bakarım, böyle kötü bir huyum var :lol:

Yine bol bol laf salatası yapıp aynı soyutlama safsatasını ortaya karışık yapmışsın..

Ercü anladığım kadarıyla sen senden daha aptallar için yazıyorsun anladık bunu da simo o primitif ateistlerden birisi değil ki :lol:

Bana mevlanayı hatırlatacağına ondan feyz almaya baksana ercü..

Mevlana ahlakını ve kökekini arama motorlarında yada tavuk kümeslerinde mi aramış mesela :lol:

Soyutlama masalın için ne demiştim ben be ercü?

Biz insanların soyutlama yapıp yapmadığı konumuz değil, soyutlama ahlakın kaynağı olabilir mi konumuz bu alooo..

Önce dil diyordun, burada soyutlama ile mesela sevgi diyerek nefret diyerek soyutlama yaptığımız kelimelerin olduğunu ancak bunun ne tür davranışları ifade ettiğini neyin kastedildiğinin belli olduğunu söylediğimizde saçmalayarak buzdolabına tavuğa atlamışsın.

Ercü siz ne kadar boş adamlarsınız böyle ya :lol:

Yahu sizi perişan eden ihtiyar ne diyordu, anlamını bilmediği hareketlerin tekrarlayıcısı olanlar hayvanlardır, insanda bu olmaz demiyor muydu?

Diyordu ve haklıydı, bende sana insan papağan değil, ezberlediği sözlerin anlamını bilmeden seslendirmez demedim mi ercü, insan konuşurken neden söz ettiğini bilir.

Buzdolabına tavuk etini neden koyduğunu bu eylemin hangi amaca dönük olduğunu bilir..

Ercü bu ne saçma örnek böyle ya :lol:

İnsanı tavuk kümesinde yaşayan beyinsiz bir canlı mı sanıyor bu ateistler yahu.

Belki siz güdüleriniz şartlı reflekslerinizle hareket ediyorsunuz yada ettiğinizi sanıyorsunuz da insanoğlu böyle değil be ercü.

Yüceleşme meselesinde de yine duvara toslamışsın..

Oysa sorumuz netti değil mi?

Din size göre insan aklının ürünüyse bu nasıl ürünki kendisini yücelten insan kendisinin kul olduğunu ilan ediyor?

Bu soruya cevap verebiliyor musun primitif ercü, yoksa google mı danışacaksın :lol:

Kulluğun tanrılaşmanın ilk adımı olduğunu söylemek primitifce oksimoron yapma denemsidir, söylemeye gerek yok eline yüzüne gözüne bulaştırmışsın ercü :lol:

Onur konusunda da primitif yorumlarında bir açılıma gidememişsin, gidememen de tabi çünkü saçma sapan tarifine göre önem verilen olgular olan onur, ahlaksız olamıyorsa yine bu durumda neyi neden nasıl öncelediğini, yukarıya koyduğunu ortaya koymadan ahlakım onurumdur arabeskiyle hiçbir şey söylemiş olmuyorsun canım benim..

Ercü, bir daha ki sefere galiba sende youtube girip video arayacaksın B)

Hahaha primitifler sizi :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 1,1k
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Ben ben kusura bakarım, böyle kötü bir huyum var :lol:

Yine bol bol laf salatası yapıp aynı soyutlama safsatasını ortaya karışık yapmışsın..

Ercü anladığım kadarıyla sen senden daha aptallar için yazıyorsun anladık bunu da simo o primitif ateistlerden birisi değil ki :lol:

Bana mevlanayı hatırlatacağına ondan feyz almaya baksana ercü..

Mevlana ahlakını ve kökekini arama motorlarında yada tavuk kümeslerinde mi aramış mesela :lol:

Soyutlama masalın için ne demiştim ben be ercü?

Biz insanların soyutlama yapıp yapmadığı konumuz değil, soyutlama ahlakın kaynağı olabilir mi konumuz bu alooo..

Önce dil diyordun, burada soyutlama ile mesela sevgi diyerek nefret diyerek soyutlama yaptığımız kelimelerin olduğunu ancak bunun ne tür davranışları ifade ettiğini neyin kastedildiğinin belli olduğunu söylediğimizde saçmalayarak buzdolabına tavuğa atlamışsın.

Ercü siz ne kadar boş adamlarsınız böyle ya :lol:

Yahu sizi perişan eden ihtiyar ne diyordu, anlamını bilmediği hareketlerin tekrarlayıcısı olanlar hayvanlardır, insanda bu olmaz demiyor muydu?

Diyordu ve haklıydı, bende sana insan papağan değil, ezberlediği sözlerin anlamını bilmeden seslendirmez demedim mi ercü, insan konuşurken neden söz ettiğini bilir.

Buzdolabına tavuk etini neden koyduğunu bu eylemin hangi amaca dönük olduğunu bilir..

Ercü bu ne saçma örnek böyle ya :lol:

İnsanı tavuk kümesinde yaşayan beyinsiz bir canlı mı sanıyor bu ateistler yahu.

Belki siz güdüleriniz şartlı reflekslerinizle hareket ediyorsunuz yada ettiğinizi sanıyorsunuz da insanoğlu böyle değil be ercü.

Yüceleşme meselesinde de yine duvara toslamışsın..

Oysa sorumuz netti değil mi?

Din size göre insan aklının ürünüyse bu nasıl ürünki kendisini yücelten insan kendisinin kul olduğunu ilan ediyor?

Bu soruya cevap verebiliyor musun primitif ercü, yoksa google mı danışacaksın :lol:

Kulluğun tanrılaşmanın ilk adımı olduğunu söylemek primitifce oksimoron yapma denemsidir, söylemeye gerek yok eline yüzüne gözüne bulaştırmışsın ercü :lol:

Onur konusunda da primitif yorumlarında bir açılıma gidememişsin, gidememen de tabi çünkü saçma sapan tarifine göre önem verilen olgular olan onur, ahlaksız olamıyorsa yine bu durumda neyi neden nasıl öncelediğini, yukarıya koyduğunu ortaya koymadan ahlakım onurumdur arabeskiyle hiçbir şey söylemiş olmuyorsun canım benim..

Ercü, bir daha ki sefere galiba sende youtube girip video arayacaksın B)

Hahaha primitifler sizi :lol:

Simo can.

Birkaç defadır ahlak ile soyutlama arasında ne gibi bağlantı kurduğumu sorup duruyorsun bende neden sorduğunu tam olarak anlamıyordum.

Bu yazında anladığım kadarıyla sen soyutlama diyince manevi duygular, güdüler falan anlıyorsun sanırım. Sevgi, güdü falan diyip durduğuna göre.

Bir önceki yazımda soyutlamanın ne olduğunu yazdım. Bu konuda biraz düşün.

Soyutlamanın ne olduğunu az çok senden başka bilmeyen yoktur sanırım bu formda.

Hem de ahlak konusunu konuşuyoruz.

Çok komik bir durum.

Neyse önemli değil.

sufiliği benle konuşacak bir müslümanın en az mevlana kadar olması gerekir.

Neyse önce şu soyutlama konusunu biraz öğren önce..

Yücelme konusuna gelince de.

Bir patişahın makamına giden ve onun karşısında el pençe duran insan kendini yüceltmek içinmi yoksa aşağılamak içinmi gitmiştir oraya.

Bunuda biraz düşün.

Sonrada tamam ben bunları anladım şimdi devam edelim dedikten sonra.

Ahlak konusuna devam edelim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu yazında anladığım kadarıyla sen soyutlama diyince manevi duygular, güdüler falan anlıyorsun sanırım. Sevgi, güdü falan diyip durduğuna göre.

Hahaha :lol:

Ercü bu ne pişkinlik..

Soyutlamaya dili örnek verip sonra sevgi güdü dediğine göre ne demek yahu.

Soyutlama masalıyla sen kişinin ahlaki tutumlarının ortaya çıkış sebep ve gerekçelerini unuttuğunu ancak bu davranışların takipçisi olmaya devam ettiğini servis etmiyor musun?

Primitif ercü, buna dili örnek vermiyor musun?

Bende diyorum ki insanın soyutlama yapması başka konu soyutlamaya konu dilde bile soyut ifade ile ne kastedildiğinin bilinmesi başka konu B)

Güdü ve papağandan söz etmemde saçmalığınız yüzünden, açıkça ortaya koyamıyorsun tabi yemiyor belkide ama söylemek istediğin sizlerin güdüleri ile hareket eden, dolayısıyla aslında anlamını içeriğini bilmediğiniz eylemlerin faili olduğunuz, hani ihtiyarın anca hayvanda olur dediği şey :lol:

Papağanlara bazı kelimeler verirsin o bunları tekrar eder durur ercü, anlamını ne işe yaradığını bilir bilmez tekrarlar durur..

Senin soyutlama masalın insanı bu şekilde ele alma gülünçlüğü..

Hadi gül hatırına bazı durumlarda bu insanda(aslında ateistte diyelim) görülür diyelim bunu kabul edelim ercücüm, fakat bu durum bu insana hatırlatıldığında ne olacak?

İşte iki ahlak başlığında bazı müslümanlar size bunları hatırlattı, mesela ensest, mesela kedi köpek eti yememek gibi durumlar..

Hadi bunlardan bu güne kadar papağan vari öğrenim sonucu yapmadığınızı söylüyorsunuz hadi bunu yemiş gibi yapalımda ercü bu sorularla karşılaştıktan sonra hala bunlardan neden uzak durmanız gerektiği konusunda bir temellendirme ihtiyacı gütmüyor musunuz :lol:

Ben tabiki size primitif diyeceğim ercü, şu halinize bakın yahu :blink:

sufiliği benle konuşacak bir müslümanın en az mevlana kadar olması gerekir.

Bir taş attım havaya, düştü mahpus hanaya hahaha :lol:

Primitife bak, yaw sen kimsin de seninle bir müslüman sufiliği konuşacak, sende bunun için şart koşacaksın?

Güdülerimle yaşıyorum diyen, hafiften darwinist "konuşan hayvan" ekolüne bağlı olduğunu söyleyen senle kim sufiliği tartışıp sufiliğe hakaret eder yaw B)

Neyse önce şu soyutlama konusunu biraz öğren önce..

Soyutlama için buzdolabına konan tavuk etinden bahseden ilkel ateist bana soyutlama öğrende gel diyor yaw :lol:

Yücelme konusuna gelince de.

Aman gelme, sen önce konuşan hayvan mertebesinin üzerine bir çık, yücelik konularını konuşmak için daha çok yolun var, 40 değil 440 fırın ekmek yemen lazım ercü :lol:

Ahlak konusuna devam edelim.

Hahaha :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ellinci sahifeye merdiven dayanmış amma cahil ateist hala bıraktığım yerde!

İlerleme, tekamül yok, bundan bir iz emare nişane ve geleceğe matuf bir ümid ışığı da yok!

Haliniz ne olacak sizin!

İki değil yirmiiki başlık daha açılsa, elli değil beşyüzelli sahife daha yazılsa, bu eçheliyet ile, bu iflah olmaz cehalet tutkusu ile, bu kendilerini sıkılmadan anca hayvanlarda cari olan mahreç ve hikmetini bilmediği eylemlerin faili olma derekesine atma iştiyakı ile bu ateist ahlakı konuşabilir mi!

Kendisinde cari ahlakın ya anca nefsine istinad ettiğini ve bundan mütevellid anca kendisini bağlayabileceğini veyahut ahlakını bir yerlerden miras aldığını ve bu sebepler ile ahlaki tenkid ehliyeti olmadığını bu ateist itiraf edebilir mi!

Bu suallere evet cevabı veremeyeceğimize göre bu ateistin cephesinden ne söylenebileceğini özetlemek icab ediyor :)

Yaşasın böyle ateist içün eçheliyet, yaşasın hayatı ot gibi murakebe ve muhasebe mesuliyetinden azade yaşamak, yaşasın pavlovun köpekleri misalinde olduğu gibi neye niçün iştahlandığını bilmeme hali ve bunu kendisine yakıştırma rezaleti, yaşasın sözde insan, yaşasın hayvan-ı natık :)

Yaşasın yaşasın tabi de, buna yaşamak denir ise!

Size acıyorum, üzülüyorum inanın!

Gerçeğe sadakat şart!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ellinci sahifeye merdiven dayanmış amma cahil ateist hala bıraktığım yerde!

İlerleme, tekamül yok, bundan bir iz emare nişane ve geleceğe matuf bir ümid ışığı da yok!

Haliniz ne olacak sizin!

İki değil yirmiiki başlık daha açılsa, elli değil beşyüzelli sahife daha yazılsa, bu eçheliyet ile, bu iflah olmaz cehalet tutkusu ile, bu kendilerini sıkılmadan anca hayvanlarda cari olan mahreç ve hikmetini bilmediği eylemlerin faili olma derekesine atma iştiyakı ile bu ateist ahlakı konuşabilir mi!

Kendisinde cari ahlakın ya anca nefsine istinad ettiğini ve bundan mütevellid anca kendisini bağlayabileceğini veyahut ahlakını bir yerlerden miras aldığını ve bu sebepler ile ahlaki tenkid ehliyeti olmadığını bu ateist itiraf edebilir mi!

Bu suallere evet cevabı veremeyeceğimize göre bu ateistin cephesinden ne söylenebileceğini özetlemek icab ediyor :)

Yaşasın böyle ateist içün eçheliyet, yaşasın hayatı ot gibi murakebe ve muhasebe mesuliyetinden azade yaşamak, yaşasın pavlovun köpekleri misalinde olduğu gibi neye niçün iştahlandığını bilmeme hali ve bunu kendisine yakıştırma rezaleti, yaşasın sözde insan, yaşasın hayvan-ı natık :)

Yaşasın yaşasın tabi de, buna yaşamak denir ise!

Size acıyorum, üzülüyorum inanın!

Gerçeğe sadakat şart!

En son bu mesajı yazacağın, tartışamaya başlamadan önce dahi, senin açından belliydi.

İman senin gözlerini kör etmiş bir kere...

bin sayfa daha anlatılmaya çalışılsa bile,

itiraz edecek ve en sonunda gelip bunu yazacaksın.

İşte buda senin ahlakın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yaşasın böyle ateist içün eçheliyet, yaşasın hayatı ot gibi murakebe ve muhasebe mesuliyetinden azade yaşamak, yaşasın pavlovun köpekleri misalinde olduğu gibi neye niçün iştahlandığını bilmeme hali ve bunu kendisine yakıştırma rezaleti, yaşasın sözde insan, yaşasın hayvan-ı natık :)

Yaşasın yaşasın tabi de, buna yaşamak denir ise!

Hahaha :lol:

Helal ihtiyar, yine vermişssin ayarı B)

hayatı ot gibi murakebe ve muhasebe mesuliyetinden azade yaşamak

Hahaha :lol:

Bu mudur budur yani B)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ellinci sahifeye merdiven dayanmış amma cahil ateist hala bıraktığım yerde!

İlerleme, tekamül yok, bundan bir iz emare nişane ve geleceğe matuf bir ümid ışığı da yok!

Haliniz ne olacak sizin!

İki değil yirmiiki başlık daha açılsa, elli değil beşyüzelli sahife daha yazılsa, bu eçheliyet ile, bu iflah olmaz cehalet tutkusu ile, bu kendilerini sıkılmadan anca hayvanlarda cari olan mahreç ve hikmetini bilmediği eylemlerin faili olma derekesine atma iştiyakı ile bu ateist ahlakı konuşabilir mi!

Kendisinde cari ahlakın ya anca nefsine istinad ettiğini ve bundan mütevellid anca kendisini bağlayabileceğini veyahut ahlakını bir yerlerden miras aldığını ve bu sebepler ile ahlaki tenkid ehliyeti olmadığını bu ateist itiraf edebilir mi!

Bu suallere evet cevabı veremeyeceğimize göre bu ateistin cephesinden ne söylenebileceğini özetlemek icab ediyor :)

Yaşasın böyle ateist içün eçheliyet, yaşasın hayatı ot gibi murakebe ve muhasebe mesuliyetinden azade yaşamak, yaşasın pavlovun köpekleri misalinde olduğu gibi neye niçün iştahlandığını bilmeme hali ve bunu kendisine yakıştırma rezaleti, yaşasın sözde insan, yaşasın hayvan-ı natık :)

Yaşasın yaşasın tabi de, buna yaşamak denir ise!

Size acıyorum, üzülüyorum inanın!

Gerçeğe sadakat şart!

Bunları nasıl düşünebileceğinize şaşıyorum.

Ahlakı tekelinize almışsınız. Bu hakkı kendinizde nasıl bulabiliyorsunuz?

Bütün bildiğiniz ve sahip olduğunuz Kur'an ve sünnetle sınırlı İslam ahlakı.

Başkalarının ahlaksal değerlerini reddedmekle kalmıyor, onların sizin ahlakınızı eleştirmek hakkını gasbediyorsunuz.

Buna ne hakkınız var?

Aslında bu sizin ne kadar kötü ahlak sahibi biri olduğunuzun kanıtı.

Ben Müslümanları konuşturmaktan yanayım.

Çünkü onlar içlerini dökünce, ne kadar iğrenç ahlaksal değerlere sahip olduklarını ortaya koyuyorlar.

Onların kendilerini belirtmelerinden ben memnunum.

Bu forum bir kaç çapulcu Müslüman'ın tekelinde değil.

Bütün dünyaya açık Türkçe bir forum.

Alchindus ve benzerleri kendilerini rezil ettiklerini bilmiyorlar.

Ve zaten bilseler rezil etmezler.

Ahlak yoksunu bu zavallılar bize uzaktan ne kadar iğrenç göründüklerini bilseler, belki bu kadar adileşmezler.

Bu uyarıların belki yararı olur diyeceğim ama, hiç umudum yok.

Onur ve gururdan yoksun Allah'ın kölelerinden çok şey beklememeliyiz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dibe vurmuş ahlakları ile ve beşpara etmez düşünceleri ile ahlak tartışan cahiller.

Sivrisinek bile sizlerden daha değerli olduğu yazdıklarınızdan anlaşılıyor.

Bu ahlak ve düşüncelerle sizler insanları yüceltmek şöyle dursun ancak çukurlarda süründürürsünüz.

Zaten müslümanların düştüğü hallerde bunu çok net gösteriyor.

Sebebi sizin ahlakınız ve düşünceleriniz.

Neyse şimdi soyutlamaya geçelim.

İnsanlar kendi pratiklerindeki gözlemlerini kendi düşünceleri içerisinde soyutlarlar.

Bu soyutlamalarıda iyi kötü şeklinde birbirlerine aktarırlar.

Eskiden öğretmenlerin vurduğu yerde güller biterdi.

Şimdi diken bitiyor.

Bu değişikliğin elbette nedenleri var.

Ama insanlar önceden dayakcı öğretmeni takdir ederken şimdi nefret ediyor.

Eskiden babaların yanında çocukları konuşamazmış bile. Nedeni saygı olduğu söyleniyor.

Ama şimdi çocukların yanında nerdeyse babalar konuşamıyor..

Elbette bunun nedenleri var. Ama bu davranış "saygı" adında aktarılıyordu insanlara.

Büyük şehirler de komşuluk ilişkileri değişmiştir. Küçük yerlerdeki komşu hakkı anlayışlarıda büyümenin etkisiyle anlamını ve ritüellerini değiştirmiştir. Küçük yerden büyük şehre göçenlerin ilk nesilleri bu değerlerini devam ettirirler ama sonraki nesiller kendi şartlarına göre bu inançlarını değiştirirler.

Birde ekmeğe duyulan saygı vardı mesela.

Yere düşen ekmek üç defa öpülür anla konur sonrada yüksekce bir yere bırakılırdı.

Bu saygı ve kutsallık ekmeğin temel gıda olmasından kaynaklanıyor olabilirmi acaba. Sonrada kutsallaşarak insanlığın değerleri içerisinde birbirine aktarılarak devam etmiş olmasın.

Türklerde patişahlık ancak birkaç aileye ait olduğu inanılıyordu. Elbette bu inancın doğuş nedenleri vardır.

Şimdi ise Türkiye'de ise her ferdin ailesine bakılmaksızın başkan olma hakkı var.

Yav islamda resim haram değilmiydi ..

Ne oldu da 1400 yıllık haram haramlıktan çıktı.

Yemedimi?

Neyse konuyu toparlayalım.

İnsanlar kendi pratiğini kendi düşünceleri içerisinde soyutlar ve bu soyut değerlerini yüce şeylere mal edip onlara dayandırarak aktarır. Bunlar saygı olabilir, kavminin töresi olabilir, ailesinin onuru olabilir, kaideler olabilir, insanlık olabilir, devlet olabilir...

Mesela dini yaratanlarda kendi yaşamlarını pratiklerini kendi düşünceleri içerisinde soyutlayıp allaha dayandırarak birbirlerine aktarır ve sabitler.

Mesela bedene uygulanan cezalandırma yönteminin uygulanması acaba bedevi toplumların hapishane gibi bir kuruma sahip olamamasının bir etkisi de olabilirmi? Suçları ve cezalandırma yöntemlerini soyutlayıp, bu soyut düşünceleri devam ettirmek için ve sabitlemek için tanrıya dayandırılması olabilirmi?

Ahlakın temel nedeni eğer vahiv olsa idi insanlar kuranın ve vahyin ahlakını değerlendirememesi gerekirdi.

Kuranın ahlakının iyi veya kötü olduğu neye göre değerlendirilecek.

Ben sizlere kuranın ahlakının kaynağını söyleyeyim.

Kuranın ahlakının bir bölümü çıktığı toplumun ahlakı.

Bir bölümü yine o bölgedeki hristiyanlığın ve yahudiliğin ahlakı.

Bir bölümü yazanların pratiğinin ve çıkarlarının ahlakı.

Bir bölümüde yazanın çıkarının ve şeyinin ahlakı.

Gelinine göz koyup herkesin soyu ancak şeyden geçer ve hukuk ta ordan geçer diye bir kılıf bulurken.

Kendi karılarını herkesin annesi ilan ederek aman ha sakın ben ölünce onları almayın diyen kişinin ahlakı.

Bunuda tanrıya dayandırmanın gücünü bilen kişinin ahlakı.

Allah'ın Peygamberi ile görüşmek isteyenler den para isteyen kişinin ahlakı. Bunu da Allah'a dayandırarak güçlendirmeye çalışan kişinin ahlakı.

Ben bu ahlakı çok iyi biliyorum.

Müslümanların birşeyin iyi veya kötü olduğunu değerlendirebilecek bir kişilikleri varmı acaba? Onlar dinin iyi dediğine iyi kötü dediğine kötü demek zorundalar. Başka şansları yok.

Kişiliksiz insanlarla ahlak gibi, iyi kötü gibi değerleri konuşmak komik birşey.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Din size göre insan aklının ürünüyse bu nasıl ürünki kendisini yücelten insan kendisinin kul olduğunu ilan ediyor?

Bu soruya cevap verebiliyor musun primitif ercü, yoksa google mı danışacaksın :lol:

Salak ve cahilde ondan..ben demiyorum, bak Kuran sana ne diyor?

Ahzap suresi

72. Biz emaneti, göklere, yere ve dağlara teklif ettik de onlar bunu yüklenmekten çekindiler,korktular. Onu insan yüklendi. Doğrusu o çok zalim, çok cahildir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçenlerde facebook sayfasından sunulan bir güvenlik kamerası videosu izledim. Eğer bulabilirsem yazının sonunda linkini eklerim.

Benzin istasyonunda polisin dikkatini çeken bir otomobilden çıkan ve habere göre içkili olan bir kaç kişi polislere karşı koyuyorlar ve birinin elinde satır var...satırı havada sallıyor...vs vs. Polislerin elinde de copları var.

İki cop darbesi ile satırlı adam yere düşüyor...

...on kadar polis sırayla her biri üç beş kere olmak kaydı ile adama coplarla vurmaya başlıyorlar. Biri vurup vurup gidiyor, sonra diğeri gelip vuruyor. Copu olan copu olmayana veriyor copu kapan gelip iki darbeden sonra hareketsiz kalan adama vuruyorlar.

Yetinmiyorlar...tekmeler vs vs.

Tam manası ile bir "polis linci" yaşanmakta.

Bu videoyu izleyen ve altına yazan onlarca yorumun tamamı polislerin bu yaptığını destekler cinsten...dahası videoyu asan haber sitesinin editörü de aynı düşüncede:

"Bizler bu videoyu polisimizi yermek için asmadık" gibisinden abuk bir açıklama yapmış.

Linç etme ve oracıkta cezalandırmayı matah sanan bir millet olduğumuzu burada reddeden var ise alnını karışlarım...

...bunlarla ahlaksızlığı konuştukça anlaşırsınız...

...ahlakı değil.

Sanırım şuradan izlenebilir:

http://video.milliyet.com.tr/Dikkat-polis_1_41350.htm?auto=1

tarihinde hubbez tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Neyse konuyu toparlayalım.

Hahaha :lol:

Dağıttığının farkındasın değil mi ercü, ortaya karışık yaparsan sonuçta bırak dağınık kalsın demek zorunda kalırsın buzdolabına tavuk eti koyup "işte soyutlama" diyen primitif ercü :lol:

Şimdi sana ev ödevi..

Bakalım saksıyı ne kadar çalıştırabiliyorsun ve anlattığın masala ne kadar inanıyorsun.

Diyorsun ya olabilir mi mı mü acaba felan diye kıvranıp duruyorsun ya ercü, diyelim haklısın ve soyutlama ile ahlaksal değerlerin bu güne kadar geldi..

Tamam peki şimdi ercü?

Örneğin ensest, kedi köpek eti yememek, fahişeliğe bakış, kumar vs bunlarda soyutlama masalına göre soyutlayanın soyutlama sebep ve şartları artık ortadan kalkmış.

Hani o karşısında süklüm püklüm olup, sonra arkasından sövdüğün ihtiyar varya ne demişti bir keresinde?

Hatırladığım kadarıyla kendi söylemiyle bir şeyi oluşturan şartlar ortadan kalkarsa o şeyde ortadan kalkar, varlığını devam ettiremez demişti değil mi?

Bu söz karşısında tıslamıştınız anca :blink:

Tekrar hatırlatalım bakalım, senin bu masal çerçevesinde sana soralım..

O masala göre farklı ihtiyaç ve sebeplerden soyutlanarak sana kadar aktarılmış şeylerin refleksif tekrarlayıcısısın sen(burada yine ihtiyarın pavlovun köpekleri örneği geliyor aklıma :lol: ), güdülerinle hareket ediyordun şu ana kadar.

Tamam da şimdi düşündün taşındın, olayı çözdün ercü <_<

Meğersem bunlar zamanında adamın birinin yada adamların birilerinin seninle ilgisiz ihtiyaçlardan dolayı yaptıkları soyutlamalarmış..

Mış da mış :lol:

İyi de ercü o zaman sen hala bunların neden taşıyıcısı devam ettiricisisin söylese bana :lol:

Bir kerede içinde düşünce ürünü bir şey yaz ercü, gerçek bir cevap verebil be ercü B)

Bu arada aklıma gelmişken bir "vahiv" den söz edip duruyorsun, o ne ercü yenir bir şey mi :lol:

Primitifsiniz, primitif..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hahaha :lol:

Helal ihtiyar, yine vermişssin ayarı B)

hayatı ot gibi murakebe ve muhasebe mesuliyetinden azade yaşamak

Hahaha :lol:

Bu mudur budur yani B)

Simo,yahu methettiğin Alchindus'u anlamak için arapça sözlüğe başvurmuyorsan ne olayım..Hangi yazdığını beğendin ben anlamadım şahsen.Bir adamın ardına sığınmış yancı yapmışsın kendini hiç yakışıyor mu kişiliğini bu derece küçültmen bu arap saçmaları için..Ne yaptığının farkına var biraz eziklik yapma..!!!

Sizler arap hayranısınız..Arap ne yapsa size makbul..Doğru düzgün cümle kuramayan adam kalkmış yarı arapça yarı türkçe cümlelerle birşeyler anlatmaya çalışıyor..Düşünceleri ve lisanıyla 7.yüzyıldan fırlayıp günümüze ışınlanmış gibi bir hali var..Anladıysam arap olayım..

tarihinde Electra tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateistler herşeyden önce her türlü geleneksel ve dini düşünce tarzından soyutlanmış bireyler;dolayısıylada bunlar adına ortak bi ahlaki düsturdan bahsetmek doğru değil .Yani bu bağlamda ateistler topluluk olarak değil birey olarak ele alınmalıdır.Her ateistin kendi dünya görüşü doğrultusunda bi ahlaki aniayışı vardir.Ama en yapılabilir genelleme her ateistin hümanist olabilirliğidir.Neden mi?Çünkü bu dünyada gerçekten din karşıtlığı yapılabilecekse bunun en iyi yolu dine nispeten ve de insanlığa kendi dindaşı olduğu için değil sirf insan olduğu için yardım edilebilmesi durumudur.

tarihinde hüseyin tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...