Jump to content

OROSPULUK VE İSLAM


Recommended Posts

Kur'an da yemin sağ demektir yesir sol demektir şimal  soldan ve arkadan kitabı verilenler cehennemliklerdir

önden ve sağdan verilenler iyi kimselerdir

sol daima karanlığı şerri şeytanı cehennemi temsil eder

sağ iyi güzel hayır cennet meleği temsil eder

sağ el  kuvvet  ve iş yapma bakımından dominant olduğu için işler genelde sağ el ile yapıldığı için

kazançlar sağ ele izafe edilmiştir.

yeminde genelde sağ el kaldırılırak yapıldığı için o ismi almış olabilir

 

cariyeler kapı çalmadan izinsiz özellikle uyku  soyunma gibi durumlarda ev sahibinin odasına yanına giremez

ve  dahi başka ayetlerde cariyelerinizi evlendiriniz fuhuşa zorlamayınız ifadesi var

hadislerde cariye köle namı yerine onlar sizin ailenizden bir fert  evlatlarınız gibi görün yediğinizden yedirin içtiğinizden içirin asla zulmetmeyin

kaldıramaycağı görevler vermeyin ikazı var

sanırım romadaki cariye ve köleler ile veya eski asya dakiler ile karıştiriliyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 721
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

İsa ve Muhammed ömürlerinde patates ve domates yememişlerdir ve hiç hindi görmemişler, çünkü henüz Amerika keşfedilmemişti.

 

Yine Muhammed daha Dünya'ya gelmeden Konstantinupoli şehri vardı ve Türkler bu şehri işgal ertmeden önce 1000 yıl buraya Konstantinupol deniyordu.

 

Türkiye de tarih ve dilbilim denen iki bilim dalı okutuluyor demek çok saçmadır. Henüz tarihini ve dilini bilmeyen insanlar gelmiş burada, sağ elin, sol elin önemini anlatıyor. Akıllı olun arkadaşlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
23 minutes ago, KuranMumini2698 said:

Sünni din adamların dediklerine iman etmişsin. 

 

23 minutes ago, KuranMumini2698 said:

kur’an’da kölelik kesinlikle kalkmıştır. köle sahibine “efendi” denir. “efendi” kelimesinin arapça karşılığı “rab”dir. kur’an’da efendinin(rabbin) allah olduğu söyleniyor. allah’tan başka rab olmadığını söylüyerek köleliği kaldırmış oluyor.

 

İman etmek senin işin, araplara iman eden sensin, 1400 yıl önceki araplar hala seni kukla gibi oynatıyor, yatırıyor, kaldırıyor. Ayrıca daha önce dediğim gibi Kuran'da köleliğin kaldırıldığı falan da yok, tam tersine onaylanmış, resmiyet kazandırılmıştır. Bu apaçık bir gerçektir. "Kölelik kesinlikle yasaklanmıştır. Bir insanı köle yapana, köle alıp satana şu cezalar verilir. "gibi bir ayet bulabiliyor musun bu cahilin el kitabında?

 

Ben köleliğin onaylanıp resmiyete kavuşturulduğuna dair tonla ayet bulurum da senin için zamanımı ve emeğimi harcamaya değmez. Sen yine papağan gibi hiç bir kanıt sunmadan kölelik kaldırılmıştır diye aynı sakızı çiğnemeye devam edeceksin.

 

21 minutes ago, malta erigi said:

Abi işte "tümü" yazıyor. Üzerinde hak sahibi olduklarınızın tümü. Rightfully possessing something, rightfully owning something bu anlama geliyor. Örneğin, bir evin tapusu senin ismineyse, o evin rightful owner'ı sensin. Eşleri ve bu malları bu cümlede ayırmasının sebebi de, kölelerden yani cariyelerden bahsetmesi.

 

maaile


köşkte ikamet etmek için maaile Roma'dan avdet edeceğini söylemiş.

Ar maˁa ˁāˀila مع عائلة aile ile birlikte § Ar maˁa ile, beraber (edat) Ar ˁāˀila(t) aile

 maa+, aile

 

Senin bahsettiğin "ma" ile benim bahsettiğim "ma" aynı değil ama vardığın sonuç doğru.

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 saat önce, Pitaya yazdı:

Peki ya haci?

 

Haci orospulugu tasvip edermi?

Haci ahlaksizligi ve ahlaksizlari tasvip edip severmi?

Haci sokak cocuklari icin ne yapar?

Haci ibnemi? Ibnelik hakkinda ne düsünür?

Haci yoksullari gözlermi? Onlarla paylasirmi? Onlarin kalkinmasi icin birseyler yaparmi?

Haci onlarinda Hacisi degilmi?

Sen tartışma konusunu yeterince anlamış değilsin.

Konu ahlaksızlığı, ibneliği, orospuluğu tasvip etmek değil.

Onların İslam tarafından dışlanması.....

Hristiyan mezheplerinin çoğu ki yaklaşık 20 bin Hristiyan mezhebi vardır, onlara kapılarını açar ve aralarına kabul eder.

Bu onlar ibne veya orospu demek değildir.

Hacı onları aşağılamaz. Özellikle sokak çocuklarının yalnız ve perişan yaşamını hüzünle izler.

Senin gibi pisliklerin sapkınlıklarını da üzülerek uzaktan izler.

Seni onlar kadar saygın bulmaz. Onlardan değil, seni gibilerden iğrenir.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
16 minutes ago, nogodbutAllah said:

Kur'an da yemin sağ demektir yesir sol demektir şimal  soldan ve arkadan kitabı verilenler cehennemliklerdir

önden ve sağdan verilenler iyi kimselerdir

sol daima karanlığı şerri şeytanı cehennemi temsil eder

sağ iyi güzel hayır cennet meleği temsil eder

sağ el  kuvvet  ve iş yapma bakımından dominant olduğu için işler genelde sağ el ile yapıldığı için

kazançlar sağ ele izafe edilmiştir.

yeminde genelde sağ el kaldırılırak yapıldığı için o ismi almış olabilir

 

cariyeler kapı çalmadan izinsiz özellikle uyku  soyunma gibi durumlarda ev sahibinin odasına yanına giremez

ve  dahi başka ayetlerde cariyelerinizi evlendiriniz fuhuşa zorlamayınız ifadesi var

hadislerde cariye köle namı yerine onlar sizin ailenizden bir fert  evlatlarınız gibi görün yediğinizden yedirin içtiğinizden içirin asla zulmetmeyin

kaldıramaycağı görevler vermeyin ikazı var

sanırım romadaki cariye ve köleler ile veya eski asya dakiler ile karıştiriliyor.

 

Şimdi git bunu inkarcı dindaşına anlat. Yani neymiş, İslam'da kölelik ve cariyelik varmış.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Görüntünün olası içeriÄi: 1 kiÅi, oturuyormuhammmede göre, allaha ve resulüne savaş açmanın en etiki yolu, kafir olmaktır, ve böylece ölmeyide hakediyorsunuz, diyen bir ayet, düşünün intikamcı kinci bir tanrı düşünün böyle bir tanrı hayal gücünüzde bile, trajikomık gelmiyormu?

birde böyle düşünün kuranı muhammed yazmış, tanrılar değil, şimdi hayal gücünüz ne diyor?

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, karamsarhuman yazdı:

Görüntünün olası içeriÄi: 1 kiÅi, oturuyormuhammmede göre, allaha ve resulüne savaş açmanın en etiki yolu, kafir olmaktır, ve böylece ölmeyide hakediyorsunuz, diyen bir ayet, düşünün intikamcı kinci bir tanrı düşünün böyle bir tanrı hayal gücünüzde bile, trajikomık gelmiyormu?

birde böyle düşünün kuranı muhammed yazmış, tanrılar değil, şimdi hayal gücünüz ne diyor?

Ya hu bakın Muhammedin Allahla falan işi yok. Şimdi bu 19 cu lar, Reşatcılar falan niye Muhammed e Resul demiyorlar? Çünkü Muhammedin derdi Allah falan değil. İslam'da Muhammedin peyganberliğine inanmayanlara kâfir denir, sonra bunların müşrik müşrik diye dillendirdikleri ise Kuran a inanır ama zekât oranlarına itiraz eden, kabul etmeyen insanlar olmuştur. İslam'ın iskeletini anlamak lazım. Hiç sordunuz mu niye peyganberin cenazi 3 gün yerde kalmış, niye 14-15 kişi kılmış bu alemlerin peygamberin cenazesini falan? Bunlara cevab versinler önce. Gelmiş 1400 yıl sonra yok 19 mucizesi falan

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 dakika önce, memjan21 yazdı:

Ya hu bakın Muhammedin Allahla falan işi yok. Şimdi bu 19 cu lar, Reşatcılar falan niye Muhammed e Resul demiyorlar? Çünkü Muhammedin derdi Allah falan değil. İslam'da Muhammedin peyganberliğine inanmayanlara kâfir denir, sonra bunların müşrik müşrik diye dillendirdikleri ise Kuran a inanır ama zekât oranlarına itiraz eden, kabul etmeyen insanlar olmuştur. İslam'ın iskeletini anlamak lazım. Hiç sordunuz mu niye peyganberin cenazi 3 gün yerde kalmış, niye 14-15 kişi kılmış bu alemlerin peygamberin cenazesini falan? Bunlara cevab versinler önce. Gelmiş 1400 yıl sonra yok 19 mucizesi falan

ehh sonunda, biri beni tam olarak anladı, islam tanrıların değil muhammedin sözlerinden oluştuğu için, muhammedde egosu kastığı için, olsa gerek, tüm inanmıyanlara kafir demiş ,hızını alamamış, ve sonundada ayetlere öldürün kafirleri ,sözcükleri eklemeyi uygun bulmuştur.. 

 

öldürün ayetleri eklenmeden önceki dönemde ise,

mezhepcilik hortlamamış.. , takii öldürün  ayetleri ekleyen muhammedi öldüren şiiler , muhammedin cenazesini, günler sonra kaldırmıştır.. çünkü muhoo safkan sünni bir ailenin yahudi geni taşıyan torunuydu..

 

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

arap vurgusu çokça geçer

ancak islamın  türkler arasında yayılmasından sonra buhara semerkand gibi merkezlerde yorumlanması araplardan farklıdır

zemahşeri maturidi ahmet yesevi gibi zatların  islam algıları farklıdır

zemahşerinin türk olduğuda söylenir

ancak eserleri umumiyetle arapçadır

arapçayı araplardan daha iyi öğrendiği vakidir

hatta ebu kubeys dağına çıkıp: ey araplar gelin size atalarınızın dilini öğreteyim diyen kişidir

bedevilerle  çadırlarda deve çobanları ile eski klasik arapçanın deyim terimleri kelamı kibarları nı öğrenmiş arapçanın etimolojisini yazmıştır

malum bedeviler en bozulmamış has halis eski kelimelerle konuşur

keşşaf denilen eseri hala tefsirlerin anası diye anlılr

fevkalede bir tefsirdir

kabe yakınında uzun süre yaşadığı için Allahın komşusu manasında carullah denilmiştir

arapça sözlükleri de çok değerlidir alfabetik olarak arapça kelimeleri açıklar eski şiirlerde deyimlerde o kelime nasıl kullanılmış örnekler verir

maturidi ebu hanife kitabları yesevi kitapları meydanda

biz itikadi olarak maturidi fıkıhça hanefiyiz

ama hala arap islamı diye diretenlere şunu söylemeliyiz ki

türk orta asya ve asyanın islam tefekkürü çok daha ileri düzeydedir.

bu gün hala dünya dönmüyor diyen suudi alimler var

ama Kur'an da ayetlerde açıkça döndüğüne dair ayetler var

dil bir vasıtadır

ana dilinde diye en iyi sen anlarsın diye bir kaide yok

dil yanında akıl ilim tefekkür tecrübe vb şeylerinde katkısı var.

Link to post
Sitelerde Paylaş
45 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

arap vurgusu çokça geçer

ancak islamın  türkler arasında yayılmasından sonra buhara semerkand gibi merkezlerde yorumlanması araplardan farklıdır

zemahşeri maturidi ahmet yesevi gibi zatların  islam algıları farklıdır

zemahşerinin türk olduğuda söylenir

ancak eserleri umumiyetle arapçadır

arapçayı araplardan daha iyi öğrendiği vakidir

hatta ebu kubeys dağına çıkıp: ey araplar gelin size atalarınızın dilini öğreteyim diyen kişidir

bedevilerle  çadırlarda deve çobanları ile eski klasik arapçanın deyim terimleri kelamı kibarları nı öğrenmiş arapçanın etimolojisini yazmıştır

malum bedeviler en bozulmamış has halis eski kelimelerle konuşur

keşşaf denilen eseri hala tefsirlerin anası diye anlılr

fevkalede bir tefsirdir

kabe yakınında uzun süre yaşadığı için Allahın komşusu manasında carullah denilmiştir

arapça sözlükleri de çok değerlidir alfabetik olarak arapça kelimeleri açıklar eski şiirlerde deyimlerde o kelime nasıl kullanılmış örnekler verir

maturidi ebu hanife kitabları yesevi kitapları meydanda

biz itikadi olarak maturidi fıkıhça hanefiyiz

ama hala arap islamı diye diretenlere şunu söylemeliyiz ki

türk orta asya ve asyanın islam tefekkürü çok daha ileri düzeydedir.

bu gün hala dünya dönmüyor diyen suudi alimler var

ama Kur'an da ayetlerde açıkça döndüğüne dair ayetler var

dil bir vasıtadır

ana dilinde diye en iyi sen anlarsın diye bir kaide yok

dil yanında akıl ilim tefekkür tecrübe vb şeylerinde katkısı var.

İslam alimleri, islam'ın ne olduğunu anlaşıldıktan sonra, şiire, minyatüre falan salmış kendilerini. Ama adam gibi adam çıkmamış mi? Elbette! Özellikle İbn-i Haldun. İslâm dünyanın en büyük âlimi neyin ne olduğunu çok iyi bilen edenlerden. Türkülere gelene dek daha neler olmuş neler. 

tarihinde memjan21 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, haci yazdı:

Sen tartışma konusunu yeterince anlamış değilsin.

Konu ahlaksızlığı, ibneliği, orospuluğu tasvip etmek değil.

Onların İslam tarafından dışlanması.....

Hristiyan mezheplerinin çoğu ki yaklaşık 20 bin Hristiyan mezhebi vardır, onlara kapılarını açar ve aralarına kabul eder.

Bu onlar ibne veya orospu demek değildir.

Hacı onları aşağılamaz. Özellikle sokak çocuklarının yalnız ve perişan yaşamını hüzünle izler.

Senin gibi pisliklerin sapkınlıklarını da üzülerek uzaktan izler.

Seni onlar kadar saygın bulmaz. Onlardan değil, seni gibilerden iğrenir.

 

Hos güzel yazmissinda sona dogru biraz sacmalamissin. Benim pislik biri olduğuma dair dayanaklarin nedir? 

Konu ile alakasi, konuyu acan kisinin konu hakkinda düsündüklerini ogrenmek ki cevap yazacagim zaman kime yazdigimi iyi bileyim. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 hours ago, KuranMumini2698 said:

kur’an’da kölelik kesinlikle kalkmıştır. köle sahibine “efendi” denir. “efendi” kelimesinin arapça karşılığı “rab”dir. kur’an’da efendinin(rabbin) allah olduğu söyleniyor. allah’tan başka rab olmadığını söylüyerek köleliği kaldırmış oluyor.

 

Yahu böylesine bir yüzsüzlük, dansözlük olur mu?

Böylesine şark kurnazlığı var mı?!!

Sen kalk kölelik kalkmıştır diye at tut mangalda kül bırakma, ondan sonra ede ede rab kelimesine tamah et, başka yerden ekmek çıkmayınca.

 

Canı istedi mi her haltı haram kılabilen; asarım keserim yakarım diyen allah baba, iş köleliğe gelince "rab" kelimesinden endirekt olarak suyunun suyu şeklinde yürümüş öyle mi?!

Hayır, kuranda kölelik sözde kaldırılmadan önce efendiler, kölelerin rabbi yani tanrısı falan mı oluyordu o zaman?

Kuranın bir yerinde "kölelik kalkmıştır" yazıyor mu? Rab sadece allahtır, o yüzden köle edinmeniz siz de rab olacağınız için haramdır, yasaktır, cezası da şudur, diyor mu?

Koskoca arapça ve kuranda kölelin sahibi manasına gelen rab'dan, efendiden başka bir kelime yok mu da, eş anlamlılık gibi akla ziyan bir cenahtan yürüyor bu iş?

 

Tam aksine kuanda köleliği tanıyan, onu meşru kılan onlarca ayet var..

Günah işleyenleri kölelerini azat etmekle korkutmak mı dersin, yoksa rica edasıyla kölelere iyi davranın yönergeleri mi dersin, bir lütuf olarak azat edilmelerinin teklif edilmesi mi dersin, yoksa hürlük müessesesi üzerine yapılan vurgularla, köleliğe dair yapılmış gönderme ve sınıf ayrımcılığı mı dersin...Hüre hür, köleye köle, kadına kadın..

 

Üstte ayetleri verdik ve sorduk işte. Cevap var mı? Yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn. @teflon , herşeye gücü yeten mălum tanrının insanlara olan bakışını (bilhassa köleler ve kadınlara) son pasajında açıkça beyan etmiş.

 

Ben biraz daha dobra dobra yazayım, ki görmek istemeyenlerin gözüne gözüne girsin.

Mesele aslında şu: hür - köle - kadın

Malum kitaptaki sıralama aynen böyledir. Müslümanların alayı gelse de bu sıralamayı değiştirmeye güçleri yetmez.

Peki neden ?

Çünkü birisi(daha doğrusu birileri) zamanında bu kitabın içeriğinin tümünün, herşeye gücü yeten tanrının sözleri olduğunu lanse etmiş.

Keşke böyle bir iddia da bulunulmasaymış !:D

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hür, köle, kadın dediğin anda köleliği tanımışsın demektir. Bitti.

 

Kadının yeri ya da yersizliği zaten apayrı bir mesele.

 

müminün 23'de "kınanmayan" nedir misal?

Ya da nisa 25'de "yarı ceza" kime, neden verilir?

Ahzab 52'de "neyin dışında" başka kadınlarla evlenmek helal değil...?

 

Bu ayet silsilesini neye göre kabul edecez? Nüzul sebebi mi, gerçek iniş sırası mı?

Hangi pencereden bakarsan farklı sonuç çıkar ki, daha pencerenin ne olduğu, aslı astarı bile belli değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Pitaya yazdı:

Hos güzel yazmissinda sona dogru biraz sacmalamissin. Benim pislik biri olduğuma dair dayanaklarin nedir? 

Konu ile alakasi, konuyu acan kisinin konu hakkinda düsündüklerini ogrenmek ki cevap yazacagim zaman kime yazdigimi iyi bileyim. 

 

Senin orospu ve ibne olamayacak kadar aptal bir pislik olduğuna bahse girebilirim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, haci yazdı:

 

Senin orospu ve ibne olamayacak kadar aptal bir pislik olduğuna bahse girebilirim.

Sinifta kaldin be haci. Dozuttun iyice. Eee buna diyecek bisi bulamayan adamin zerzenisleri desek yeridir. Ben sence bu sekilde bir adamin dediklerini kaale alirmiyim? Elbette hayir. Beni akli basinda bi adam olduguna ikna edebilecekmisin? 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 hours ago, KuranMumini2698 said:

kur’an’da kölelik kesinlikle kalkmıştır. köle sahibine “efendi” denir. “efendi” kelimesinin arapça karşılığı “rab”dir. kur’an’da efendinin(rabbin) allah olduğu söyleniyor. allah’tan başka rab olmadığını söylüyerek köleliği kaldırmış oluyor.

 

Hayır bir de şu var:

 

Kuran onca ayette; aman da köelnizi azad edin, yok onlara iyi davranın falan filan derken bile, yani tam da o sırada, köle sahiplerinin tıpkı allah gibi "rab" olduğunu kabul etmiş mi oluyor şimdi?

 

Ayrıca bu yorumda bile köle hak hukuğu, doğuştan gelen özgürlükler kölenin durumu falan hikaye.

Bütün mesele rab olmak kibiri. Efendi yerine "rab"dan başka bir kelime koydun mu, ya da olsaydı bitti. Gerisi sorun değil kuran ve allah için. Çünkü mesele kölelerin yenen hakkı, kölelik kurumunun iğrençliği falan değil. Bütün mesele "rab" meselesi o zaman.

 

Aksi olsaydı kuranın bir yerinde elbet:

 

"bütün insanlar doğuştan hürdür ve  de özgürdür. Bu doğuştan gelen, gasp edilemez bir haktır. O yüzden kölelik diye bir kurum yoktur, zaten hiç olmamıştır, olamaz da. Şimdi bütün kölelerinizi azat edin. Hatta azat bile etmeyin, azat etmek ne haddinize?! Onlar zaten hürler!.. Köle edinmek haramdır ve yasaktır. Yakarım! "

 

derdi de mi..? Ama dememiş, diyememiş işte. 

 

Yani "rab" kelimesinden ötürü kölelik kalkmıştır demek hakikaten de hayli aşağılık bir savunu.

 

Kaldı ki eğer gerçekten böyle olsa idi, kuranda köleliğin "k"si bile geçemezdi. Çünkü eğer bir köleye efendi olmak allah benzeri "rab" olmakla eşdeğerse eğer, bu en başından beri böyle olmalı, bu minvalde daha en başından kati suretle kölelik ol(a)mamalı, zinhar kabul görmemeli, kaldırılmasına falan bile gerek kalmamış olmalıdır.. Kurana bakıyoruz, onlarca ayette köle aşağı köle yukarı, kölelikle ilgili düzenlemeler vb. vb..Neresinden tutsan elinde kalıyor meret.

 

Adamlar daha rab olmak ile bir kölenin sahiplik/efendiliğini ayıracak bir kelime dahi bulamamışlar demek ki..Gel de gülme şimdi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, Pitaya yazdı:

Sinifta kaldin be haci. Dozuttun iyice. Eee buna diyecek bisi bulamayan adamin zerzenisleri desek yeridir. Ben sence bu sekilde bir adamin dediklerini kaale alirmiyim? Elbette hayir. Beni akli basinda bi adam olduguna ikna edebilecekmisin? 

 

Sorduğunuz o sorular haddi çok fazla aşan, gerçekten can sıkıcı sorular yalnız.

Adam sinirlenmekte haklı. Konuyla ilgisi de yok ayrıca. Hacı'nın adı geçen insan tipleri hakkında ne düşündüğünün de konuyla hiç ilgisi yok, kaldı ki sorma biçimi ön yargısız olduğunu zaten gösteriyor.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...