Jump to content

OROSPULUK VE İSLAM


Recommended Posts

12 dakika önce, Türk Ateist yazdı:

 

Sorduğunuz o sorular haddi çok fazla aşan, gerçekten can sıkıcı sorular yalnız.

Adam sinirlenmekte haklı. Konuyla ilgisi de yok ayrıca. Hacı'nın adı geçen insan tipleri hakkında ne düşündüğünün de konuyla hiç ilgisi yok, kaldı ki sorma biçimi ön yargısız olduğunu zaten gösteriyor.

 

Haci cocuk degilki soru icin cani sikilsin. Kocaman adam haci. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 721
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

3 minutes ago, Pitaya said:

Haci cocuk degilki soru icin cani sikilsin. Kocaman adam haci. 

 

Başlığın ilk mesajını, biraz da devamını okusan anlayacan ama, daha oraya çok uzaksın.

Sanki böyle aklın sıra bel altı vurmaktasın.

Haliyle ne ekersen, onu biçersin.

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, teflon yazdı:

 

Başlığın ilk mesajını, biraz da devamını okusan anlayacan ama, daha oraya çok uzaksın.

Sanki böyle aklın sıra bel altı vurmaktasın.

Haliyle ne ekersen, onu biçersin.

Iyide güzellikle sorulara cevap vermek istemiyorum diyebilirdi. Ama o klasik bir türk gibi asagilayarak karsilik vermeyi tercih etti. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, teflon yazdı:

 

Hayır bir de şu var:

 

Kuran onca ayette; aman da köelnizi azad edin, yok onlara iyi davranın falan filan derken bile, yani tam da o sırada, köle sahiplerinin tıpkı allah gibi "rab" olduğunu kabul etmiş mi oluyor şimdi?

 

Ayrıca bu yorumda bile köle hak hukuğu, doğuştan gelen özgürlükler kölenin durumu falan hikaye.

Bütün mesele rab olmak kibiri. Efendi yerine "rab"dan başka bir kelime koydun mu, ya da olsaydı bitti. Gerisi sorun değil kuran ve allah için. Çünkü mesele kölelerin yenen hakkı, kölelik kurumunun iğrençliği falan değil. Bütün mesele "rab" meselesi o zaman.

 

Aksi olsaydı kuranın bir yerinde elbet:

 

"bütün insanlar doğuştan hürdür ve  de özgürdür. Bu doğuştan gelen, gasp edilemez bir haktır. O yüzden kölelik diye bir kurum yoktur, zaten hiç olmamıştır, olamaz da. Şimdi bütün kölelerinizi azat edin. Hatta azat bile etmeyin, azat etmek ne haddinize?! Onlar zaten hürler!.. Köle edinmek haramdır ve yasaktır. Yakarım! "

 

derdi de mi..? Ama dememiş, diyememiş işte. 

 

Yani "rab" kelimesinden ötürü kölelik kalkmıştır demek hakikaten de hayli aşağılık bir savunu.

 

Kaldı ki eğer gerçekten böyle olsa idi, kuranda köleliğin "k"si bile geçemezdi. Çünkü eğer bir köleye efendi olmak allah benzeri "rab" olmakla eşdeğerse eğer, bu en başından beri böyle olmalı, bu minvalde daha en başından kati suretle kölelik ol(a)mamalı, zinhar kabul görmemeli, kaldırılmasına falan bile gerek kalmamış olmalıdır.. Kurana bakıyoruz, onlarca ayette köle aşağı köle yukarı, kölelikle ilgili düzenlemeler vb. vb..Neresinden tutsan elinde kalıyor meret.

 

Adamlar daha rab olmak ile bir kölenin sahiplik/efendiliğini ayıracak bir kelime dahi bulamamışlar demek ki..Gel de gülme şimdi.

Asıl olay rab kelimesi zaten neyi kalkmış. Rab efendi demektir, bildiğimiz, kölesi olan, satan, istediği kişiye kendi keyfi doğrultusunda veren, istediği gibi kullanan kişi demektir. Kaalu bela olayı var, Kuran'da da geçer bu olay. Allah sorar, ben sizin Rabbiniz değil miyim diye. Rab olayı orada başlar ve katıksız efendi demektir, Ra dan gelir. Sonra kelime-i şehadet vardır. Eşhedü an la ilahe illallah ve eşhed ... Muhammeden abdühü ve Resulü. İşte burada ki Abd ise köle demektir. Yukarıda bahsedilen köle tamm olarak budur. Mesela peyganberin babasını ismi Abdullah tir. Allah'ın kulu demek değil kölesi demektir.  Kısacası İslam dinin de Allah ile kul arasında daha kul var olmadan bir antlaşma imzalanmıştır. Efendi köle ilişkisi vardır. Eğer iyi bir köle olursan mükâfatin ise cennet kötü olursan da cehennem var. Aslında İslam'da iman diye bir şey yoktur. Şartlar vardır. İmanın şartları gibi. Eğer onları yerine getirsen müslüman olursun. Onlarda kesinlikle insanlikla alakalı tek madde yoktur. Mesela insan öldürmeyeceksin gibi. Ama hristiyanlikta baba-oğul ilişkisi vardır. Yani aile ilişkisi vardır. Bir aileyi bir arada tutan en güçlü bağ ise sevgidir. Zaten İsa der ki tanrı sızı seviyor. Hristiyanların tanrısı insanı sever ama islam'ın  tanrısı insanı sevmez bir sürü ayette sayar eder insanına.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Pitaya yazdı:

Sinifta kaldin be haci. Dozuttun iyice. Eee buna diyecek bisi bulamayan adamin zerzenisleri desek yeridir. Ben sence bu sekilde bir adamin dediklerini kaale alirmiyim? Elbette hayir. Beni akli basinda bi adam olduguna ikna edebilecekmisin? 

Ben seni tatmin ve ikna edeceğime, sınıfta kalmaya dünden razıyım.

Link to post
Sitelerde Paylaş
13 dakika önce, malta erigi yazdı:

Kim diyor rab kelimesi kalkmış diye ya? Olayın zaten özü "ikra bismi rabbike" safsatası değil mi?

Elestü birabbiküm, olayın özü burası. İslâm efsanesi burada başlıyor. Medine, Allah, la ilahe illallah bu kelimeler hep Yahudicedir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş

islam dini tevhid dinidir.tevhid kök olarak vahid yani birden gelir.kelimei tevhid o yüzden  esastır.ihlas suresi esasen tevhid suresidir Allahı tek bir olan diye niteler.

Rabb Allahın isimlerindendir.terbiye eden nimet veren idare eden sahip olan manasındadır.

Kur'an da Allah için kullanılmıştır. aslında köle manasında ki abd da sadece Allahın kulları manasında kullanılmıştır.o yüzden Allahın isimleri direk verilmez başına Allahın kulu manasında abd getirilir abduselam abdullah abdurezzak abdulkerim gibi.hz peygamber önce kul sonra resuldur abduhu ve resuluhu .

 

şunu kesin diyebiliriz ki Kur'an la birlikte Tek Rabb Allah tır ve diğer yaratılanlar abd tır.

bu yüzden islam literatüründe Rabb Allah dışında denilmez.ve kul abd köle de sadece Allahın kulu manasında kullanılır

malum arapçada abd köle demektir.ama gerçek manası kuldur.

mutlak malik ve melik te Allahtır diğerleri izafidir.

 

bir arapça sözlükte rabb için söyle der:

"
الرَّبُّ: هو اللّه عزّ وجل، هو رَبُّ كلِّ شيءٍ أَي مالكُه، وله الرُّبوبيَّة على جميع الخَلْق، لا شريك له، وهو رَبُّ الأَرْبابِ، ومالِكُ الـمُلوكِ والأَمْلاكِ.
ولا يقال الربُّ في غَير اللّهِ "

tercümesi:

elRabb:O Allah azze ve celle  O her şeyin Rabbi ve maliki sahibidir ve tüm yaratılan ların hepsinin üzerinde rububiyeti(terbiye idare nimet verme) vardır

ortağı yoktur ......

 

en sonunda:" Allah dışında kiler için Rab denilmez kullanılmaz" demiştir.

islam esasen Tek Rabb olarak Allahı birler ve tanır ve diğer her kes abd tır.

dolayısı ile Allahtan rol çalıp firavun gibi nemrut gibi Rabblık taslayıp insanları köleleştirmek en büyük cürüm ve günahtır

firavun ve nemrutun sonuda malumdur.

kralında padişahında zengininde fakirde zayıfta kulluk açısından eşittir.

hepsi fani ölümlü öldüğünde  böcekler amanda şu kralın bedeni bunu yemiyelim şu fakirin yiyelim demezler

belki kral besili olduğu için en evel onu yerler o çürür

tek baki Allahtır mutlak hakim ve rabb O dur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 saat önce, KuranMumini2698 yazdı:

Ahzab 50'de "elinizin altındaki/cariye" diye çevrilen meal yanlıştır. Ahzab 50'de "yemin/sözleşme"den bahsediyor. Ahzab 55'de "anlaşmalarıyla/yeminleri/sözleşmleri sahip olunan" diye çevrilmesi gerekir. 

Orada "ve" var ama. Türkçe dilindeki "ve" işlev bakımından aynı. Oradaki "ve"yi ortadan kaldıramayız. Şimdi, o ayette bahsettiğim ifadede iki farklı grup var -çünkü "ve" var, unutma-. Birisi anlaşma ile "sahip olunan" eşler -köleler olamayacağına göre- olsun, o zaman ikincisi nedir? Anlaşma ile "sahip olunmayan" eş mi var, yoksa bu ikinci grubun başka bir özelliği mi var? Tekrarlıyorum, ilk ifade direk Osmanlıca'ya geçmiştir ve "eşler" anlamına geliyor. Orada "ve" edatı var ve ondan sonra da "ma meleket eymanahum" var.

Hatta bunu farklı bir şekilde sorayım, son defa: Bir kitap çeviriyorsunuz ve bu kitapta "ezvacihim ve ma meleket eymanahum" ifadesi var. Bu ifadeyi nasıl çevirirsiniz?

Buna da alâkasız cevap vermeyeceğinizi umarım.

35 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

islam esasen Tek Rabb olarak Allahı birler ve tanır ve diğer her kes abd tır.

dolayısı ile Allahtan rol çalıp firavun gibi nemrut gibi Rabblık taslayıp insanları köleleştirmek en büyük cürüm ve günahtır

Eğer mutlak güç -diğerlerine oranla- sahip birisi varsa bu kişinin kontrol ettikleri arasında hiyerarşi olamaz mı? Bunun olamayacağını mı söylüyorsunuz?

Link to post
Sitelerde Paylaş
52 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

islam dini tevhid dinidir.tevhid kök olarak vahid yani birden gelir.kelimei tevhid o yüzden  esastır.ihlas suresi esasen tevhid suresidir Allahı tek bir olan diye niteler.

Rabb Allahın isimlerindendir.terbiye eden nimet veren idare eden sahip olan manasındadır.

Kur'an da Allah için kullanılmıştır. aslında köle manasında ki abd da sadece Allahın kulları manasında kullanılmıştır.o yüzden Allahın isimleri direk verilmez başına Allahın kulu manasında abd getirilir abduselam abdullah abdurezzak abdulkerim gibi.hz peygamber önce kul sonra resuldur abduhu ve resuluhu .

 

şunu kesin diyebiliriz ki Kur'an la birlikte Tek Rabb Allah tır ve diğer yaratılanlar abd tır.

bu yüzden islam literatüründe Rabb Allah dışında denilmez.ve kul abd köle de sadece Allahın kulu manasında kullanılır

malum arapçada abd köle demektir.ama gerçek manası kuldur.

mutlak malik ve melik te Allahtır diğerleri izafidir.

 

bir arapça sözlükte rabb için söyle der:

"
الرَّبُّ: هو اللّه عزّ وجل، هو رَبُّ كلِّ شيءٍ أَي مالكُه، وله الرُّبوبيَّة على جميع الخَلْق، لا شريك له، وهو رَبُّ الأَرْبابِ، ومالِكُ الـمُلوكِ والأَمْلاكِ.
ولا يقال الربُّ في غَير اللّهِ "

tercümesi:

elRabb:O Allah azze ve celle  O her şeyin Rabbi ve maliki sahibidir ve tüm yaratılan ların hepsinin üzerinde rububiyeti(terbiye idare nimet verme) vardır

ortağı yoktur ......

 

en sonunda:" Allah dışında kiler için Rab denilmez kullanılmaz" demiştir.

islam esasen Tek Rabb olarak Allahı birler ve tanır ve diğer her kes abd tır.

dolayısı ile Allahtan rol çalıp firavun gibi nemrut gibi Rabblık taslayıp insanları köleleştirmek en büyük cürüm ve günahtır

firavun ve nemrutun sonuda malumdur.

kralında padişahında zengininde fakirde zayıfta kulluk açısından eşittir.

hepsi fani ölümlü öldüğünde  böcekler amanda şu kralın bedeni bunu yemiyelim şu fakirin yiyelim demezler

belki kral besili olduğu için en evel onu yerler o çürür

tek baki Allahtır mutlak hakim ve rabb O dur.

Rab

 

1-malik olan: sahip anlamında
örn-evin sahibi
2-efendi anlamında
örn. kulların efendisi
3-yetiştirici anlamında
örn: çocuğu yetiştiren

 

Abd

 

abd (o. i. c. ibâd, â'bâd, abîd) : köle, kul. 

abd - i müşterâ ::: para ile satın alınmış köle.

 

 

Hiç boş yere eğip bükmenin lüzumu falan yok. Ra/b kelimesi Allah kelimesinden bin yıllara önce vardi ve Allah'a hediye edildi. Ayrıca Allah kelimesi Yahudicedir sen neyin kafasını yaşıyorsun? Sen de nemrut' un kim olduğunu bilmeyecek kadar cahilsin. Palavralar ile büyüdüğün belli.

tarihinde memjan21 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran Mumini  kardeşimiz hakaret ve küfürlere rağmen duruşunu bozmamış itidali şekilde cevaplar vermiş

tabiat boşluk kaldırmaz  fikir boşluğunu küfür ile hakaret ile doldurmak beyhudedir

fikir boşluğu yine fikir ile dolmalı

daha arapça bilmeden ahkam kesmenin kimseye faydası yok

arapça bilginizi müşahede ediyoruz:)

elbette musevilik ve isevilk islam öncesi dinlerdir belli kalıplar ordan aynen gelebilir

zira onlarda bozulmadan önce zaten islam idi yani tek dinin farklı tezahürleri

ancak islam Rabb kelimesini kul için kullanmaz

yahudiler din adamlarına rabbi der.

onların anlayışları farklılaşmış

islam asla bunu kullanmaz hiç bir kul için kullanmaz

 

doğal olarak arapça ibranice ile aynı dil ailesinden olduğundan belli kalıplar aynıdır fakat içerikleri  farklılaşmıştır

Arapça eski kadim kaynaklarda Allah kelimesi nin Kur'an öncesi kaynağının olmadığını ispatlıyorlar dil kuralları açısından

bazıları yok ibraniceden elah yada Aloho gibi kelimeler ileri sürerler.bu kelimelerin grammer kurallarına göre Allah kelimesini türetmek imkansızdır

Allah kelimesinin herhangi bir kelimeden türetilmeyen tek kelime olduğunu söylerler

biliniz var ise eski kaynakları araştırınız göreceksiniz

ben arapça etimolojisini az çok bilirim.kelimelerin kökleri nasıl türedikleri eski kadim çok sayıdaki eserde mevcuttur.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
25 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

Kuran Mumini  kardeşimiz hakaret ve küfürlere rağmen duruşunu bozmamış itidali şekilde cevaplar vermiş

tabiat boşluk kaldırmaz  fikir boşluğunu küfür ile hakaret ile doldurmak beyhudedir

fikir boşluğu yine fikir ile dolmalı

daha arapça bilmeden ahkam kesmenin kimseye faydası yok

arapça bilginizi müşahede ediyoruz:)

elbette musevilik ve isevilk islam öncesi dinlerdir belli kalıplar ordan aynen gelebilir

zira onlarda bozulmadan önce zaten islam idi yani tek dinin farklı tezahürleri

ancak islam Rabb kelimesini kul için kullanmaz

yahudiler din adamlarına rabbi der.

onların anlayışları farklılaşmış

islam asla bunu kullanmaz hiç bir kul için kullanmaz

 

doğal olarak arapça ibranice ile aynı dil ailesinden olduğundan belli kalıplar aynıdır fakat içerikleri  farklılaşmıştır

Arapça eski kadim kaynaklarda Allah kelimesi nin Kur'an öncesi kaynağının olmadığını ispatlıyorlar dil kuralları açısından

bazıları yok ibraniceden elah yada Aloho gibi kelimeler ileri sürerler.bu kelimelerin grammer kurallarına göre Allah kelimesini türetmek imkansızdır

Allah kelimesinin herhangi bir kelimeden türetilmeyen tek kelime olduğunu söylerler

biliniz var ise eski kaynakları araştırınız göreceksiniz

ben arapça etimolojisini az çok bilirim.kelimelerin kökleri nasıl türedikleri eski kadim çok sayıdaki eserde mevcuttur.

 

Demek türetmek imkansız. Hadi ya Allah kendisimi söylemiş ismini? İşte siz böyle sürü psikolojisine sahipsiniz. Söylerler, siz de inanırsınız. 

Link to post
Sitelerde Paylaş

biz islam öncesi rabb kelimesi yoktu demiyoruz vardı ve efendi anlamında kullanılıyordu zaten abd kelimeside vardı köle için

ancak islam zaten abd ve rabb kelimelerini kucağında bulmuş.ve bu iki kelimenin  gerçek manasını  sadece Allaha ve onun kullarına has kılmış

Rabb Rabbi isminde müslüman bulamazsınız ama abdi abdullah bulursunuz.

ilah kelimesi de putlar için kullanılıyordu Ancak islam sonra sı Kur'an ilahınız sadece bir tek olan Allahtır der. yani kelimelerin içerikleri tamamen değişmiştir.

abd mabud mabed ibadet  ubudiyet hepsi aynı köktür. abd mabed te mabuda ibadet eder.

bazıları Allah kelimesinin ilah kelimesinden türetildiğinide söylüyorlar 

yaptığım araştırmalarda bunun gerçek olmadığını gördük.

Allah kelimesi özel isimdir türetilen  bir kelime değil.arapçada zaten kök merkez kelimeler sülasi yani üçlüdür

ve türetmeler bu üçlemeden olur.

el-ilah ile türetme olmaz.biri belirteçtir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

arapça ilginç bir dil

hem baştan hem ortadan hem sondan ek alabiliyor

bunların kuralları var

türkçe sondan eklemeli bir dil

göz 

göz-lük

göz-lük-çü

göz-lük-çü-lük

 

ama arapça da f-t-h sülasi fiili açma demektir

 

ortadan elif alır ismi fail olur fatih olur açan feth eden demektir

fatihte çağ açan kişi isanbul surlarını açandır

başa mim gelir ismi alet olur miftah olur anahtar manasındadır

fetehna dersin sonuna ek alır.biz açtık feth ettik demek.

 

mühendis muharebe muhasebe murakıb mukavele mücadele gibi eklimeler arapçadır

türkçede kelime başına harf ekleyemzsin

 

bu kurallara göre hangi kelime veya fiilden Allah türetili mümkün değil.

 

bir misal daha:

ders  arapçadır

okul türkçedir

öğretmen türkçedir

dersin okulla alakası yok

öğretmenin ders ve okulla alakası yok

 

ama arapçada kök merkez fiil üzüm salkımı gibi tutulur tüm ondan türetiln kelimeler üzüm gibi o tek dala takılır

merkez fiili çektin mi hepsi birden gelir ezber ve hatırlamada o yüzden kolay

 

işte 

müderris

medrese de

 

ders 

verir.

hepsinin kökü ders

 

tevhidi tedrisat denir misal tedrisat ın kökü de ders. eğitimin birleştirilmesi tek hale gelmesi

müderrisin medrese ve ders ile alakası var.

 

 

 

tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

bir sürü saçmalamışsin abd ve rab konularında. Ne özel inananlarmış bu bedeviler. Sen zannediyorsun ki Allah Araplarıda bir anda yarattı herhalde. İslâm başlamadan önce bölgede zaten tek tanrılı din vardı. Hristiyanlık ve Yahudilik.  Biraz akıl et. İlk defa kim Alllah dedi ona..bir kul vermez ya adını.  İbranice Eloah, Keldanice Laha, Aramice,  Eleha, Arapca Allah olmuş. Nasıl türememiş. Senin özel isimden anladığın şey ne acaba? Ya da türümekten?

1 saat önce, nogodbutAllah yazdı:

Kuran Mumini  kardeşimiz hakaret ve küfürlere rağmen duruşunu bozmamış itidali şekilde cevaplar vermiş

tabiat boşluk kaldırmaz  fikir boşluğunu küfür ile hakaret ile doldurmak beyhudedir

fikir boşluğu yine fikir ile dolmalı

daha arapça bilmeden ahkam kesmenin kimseye faydası yok

arapça bilginizi müşahede ediyoruz:)

elbette musevilik ve isevilk islam öncesi dinlerdir belli kalıplar ordan aynen gelebilir

zira onlarda bozulmadan önce zaten islam idi yani tek dinin farklı tezahürleri

ancak islam Rabb kelimesini kul için kullanmaz

yahudiler din adamlarına rabbi der.

onların anlayışları farklılaşmış

islam asla bunu kullanmaz hiç bir kul için kullanmaz

 

doğal olarak arapça ibranice ile aynı dil ailesinden olduğundan belli kalıplar aynıdır fakat içerikleri  farklılaşmıştır

Arapça eski kadim kaynaklarda Allah kelimesi nin Kur'an öncesi kaynağının olmadığını ispatlıyorlar dil kuralları açısından

bazıları yok ibraniceden elah yada Aloho gibi kelimeler ileri sürerler.bu kelimelerin grammer kurallarına göre Allah kelimesini türetmek imkansızdır

Allah kelimesinin herhangi bir kelimeden türetilmeyen tek kelime olduğunu söylerler

biliniz var ise eski kaynakları araştırınız göreceksiniz

ben arapça etimolojisini az çok bilirim.kelimelerin kökleri nasıl türedikleri eski kadim çok sayıdaki eserde mevcuttur.

 

Demek türetmek imkansız. Hadi ya Allah kendisimi söylemiş ismini? İşte siz böyle sürü psikolojisine sahipsiniz. Söylerler, siz de inanırsınız. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
37 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

arapça ilginç bir dil

hem baştan hem ortadan hem sondan ek alabiliyor

bunların kuralları var

türkçe sondan eklemeli bir dil

göz 

göz-lük

göz-lük-çü

göz-lük-çü-lük

 

ama arapça da f-t-h sülasi fiili açma demektir

 

ortadan elif alır ismi fail olur fatih olur açan feth eden demektir

fatihte çağ açan kişi isanbul surlarını açandır

başa mim gelir ismi alet olur miftah olur anahtar manasındadır

fetehna dersin sonuna ek alır.biz açtık feth ettik demek.

 

mühendis muharebe muhasebe murakıb mukavele mücadele gibi eklimeler arapçadır

türkçede kelime başına harf ekleyemzsin

 

bu kurallara göre hangi kelime veya fiilden Allah türetili mümkün değil.

 

bir misal daha:

ders  arapçadır

okul türkçedir

öğretmen türkçedir

dersin okulla alakası yok

öğretmenin ders ve okulla alakası yok

 

ama arapçada kök merkez fiil üzüm salkımı gibi tutulur tüm ondan türetiln kelimeler üzüm gibi o tek dala takılır

merkez fiili çektin mi hepsi birden gelir ezber ve hatırlamada o yüzden kolay

 

işte 

müderris

medrese de

 

ders 

verir.

hepsinin kökü ders

 

tevhidi tedrisat denir misal tedrisat ın kökü de ders. eğitimin birleştirilmesi tek hale gelmesi

müderrisin medrese ve ders ile alakası var.

 

 

 

Hindistan da Allah isimli çocuklar var biliyor musun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
57 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

biz islam öncesi rabb kelimesi yoktu demiyoruz vardı ve efendi anlamında kullanılıyordu zaten abd kelimeside vardı köle için

ancak islam zaten abd ve rabb kelimelerini kucağında bulmuş.ve bu iki kelimenin  gerçek manasını  sadece Allaha ve onun kullarına has kılmış

Rabb Rabbi isminde müslüman bulamazsınız ama abdi abdullah bulursunuz.

ilah kelimesi de putlar için kullanılıyordu Ancak islam sonra sı Kur'an ilahınız sadece bir tek olan Allahtır der. yani kelimelerin içerikleri tamamen değişmiştir.

abd mabud mabed ibadet  ubudiyet hepsi aynı köktür. abd mabed te mabuda ibadet eder.

bazıları Allah kelimesinin ilah kelimesinden türetildiğinide söylüyorlar 

yaptığım araştırmalarda bunun gerçek olmadığını gördük.

Allah kelimesi özel isimdir türetilen  bir kelime değil.arapçada zaten kök merkez kelimeler sülasi yani üçlüdür

ve türetmeler bu üçlemeden olur.

el-ilah ile türetme olmaz.biri belirteçtir.

Allah ta tıpkı Eloah gibi ilah demektir. Hiçbir farkı yok öteki ilahlardan. Abd ve rab kelimelerinde de tamamen saçmalamışsin ne değerli kıçı varmış bu müslümanların.

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, nogodbutAllah yazdı:

doğal olarak arapça ibranice ile aynı dil ailesinden olduğundan belli kalıplar aynıdır fakat içerikleri  farklılaşmıştır

Arapça eski kadim kaynaklarda Allah kelimesi nin Kur'an öncesi kaynağının olmadığını ispatlıyorlar dil kuralları açısından

bazıları yok ibraniceden elah yada Aloho gibi kelimeler ileri sürerler.bu kelimelerin grammer kurallarına göre Allah kelimesini türetmek imkansızdır

Allah kelimesinin herhangi bir kelimeden türetilmeyen tek kelime olduğunu söylerler

biliniz var ise eski kaynakları araştırınız göreceksiniz

ben arapça etimolojisini az çok bilirim.kelimelerin kökleri nasıl türedikleri eski kadim çok sayıdaki eserde mevcuttur.

Etimolojik açıdan her zaman gramere ve türetme kurallarına uyulmaz diye biliyorum. Eğer söylemesi daha kolay olan versiyonu varsa bir kelimenin, o versiyon genellikle daha sık kullanılır -bir kelimenin kısalması böyle olur. Daha uzun kelime türetirken türetme kurallarına uyulur. "El İlah"tan "Allah"a geçiş ilki gibi olduğundan türetme kurallarına uyulmasına gerek yok.

Bu konudaki az bilgimden bunu çıkarabildim ancak. Yanlışsam düzeltirsiniz.

tarihinde Natüralist Ateist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...