Jump to content

"Dinde zorlama yoktur" ayeti neshedildi diyen fetva


Recommended Posts

ISLAM Q&A adlı fetva sitesinde http://www.islamqa.com/en/ref/34770 linkinde bir şahıs dinde zorlama olup olmadığını sormuş. Site İngilizce, sizin için çevirdim. Sitede fetva veren müftinin adı Şeyh Muhammed el Müneccid, kendisi Suudi Arab. İngilizce yazım olarak: "Muhammad al Munajjid".

munajjid.jpg

(ALINTININ BAŞLANGICI)

Soru: İslam'ı kabul etmede zorlama yoktur.

SUAL:

Bazı arkadaşlar diyor ki kim İslam'a girmezse bu onun tercihidir ve Müslüman olmaya zorlanmamalıdır. Ve bunu derken delil olarak da şu ayetleri okuyorlar:

"(Resulüm!) Eğer Rabbin dileseydi, yeryüzündekilerin hepsi elbette iman ederlerdi. O halde sen, inanmaları için insanları zorlayacak mısın?"

[Yunus 99]

"Dinde zorlama yoktur."

[bakara 256]

Bu konudaki görüşünüz nedir?

------------------------

CEVAP:

Hamd Allahadır.

Alimler bu iki ayetin ve benzeri ayetlerin Yahudiler, Hristiyanlar ve Mecusiler gibi kendilerinden cizye alınabilenler hakkında olduğunu söylemiştir. Bunlar zorlanamaz, fakat bunlara Müslüman olmak veya cizye öedemek arasında bir tercih tanınır.

Diğer alimler bunun başlarda geçerli olduğunu, fakat sonradan Allah'ın savaşma ve cihad ilan etme emriyle neshedildiğini söylemiştir. Böylece kim İslam'a girmek istemezse bunlarla Müslümanlar savaşmaya güç yetirdikleri zaman savaşılmalıdır ta ki bunlar İslam'a girer ya da eğer bunlar cizye ödeyebilen gruptansa cizye ödeyene kadar. Kafirler eğer cizye alınabilir gruptan değilse İslam'a girmeye zorlanmalıdır, çünkü bu onların dünyada ve ahirette mutluluğuna ve kurtuluşuna yol açacaktır. Bir insanı içinde hidayet ve mutluluk olan hakikate girmeye zorlamak onun için batıldan daha iyidir. Aynı bir insan diğer insanlara karşı olan görevini yapmaya hapsetmek ve dövmek gibi yollarla dahi zorlanabilirse, kafirleri de sadece Allah'a inanmaya ve İslam dinine girmeye zorlamak daha önemli ve daha temeldir, çünkü bu onların dünyada ve ahirette mutluluğuna yol açacaktır. Bu eğer onlar Ehli Kitap yani Yahudi, Hristiyan veya mMecusi değilse geçerlidir, çünkü İslam der ki bu üç gruba şu tercih tanınır: İslam'a girerler ya da cizye öder ve kendilerini baş eğdirilmiş hissederler.

Bazı alimler diğerlerine de İslam ve cizye arasında bir tercih tanınır görüşündedirler, ama en doğru görüş şudur ki başka kimseye bu tercih tanınmaz, fakat bu üç grup bu tercihin tanındığı tek kişilerdir, çünkü Peygamber (saw) kafirlerle Arab Yarımadasında savaştı ve onlardan sadece onların Müslüman olmalarını kabul etti. Ve Allah diyor ki (meal):

"Eğer tevbe eder, namazı dosdoğru kılar, zekatı da verirlerse artık yollarını serbest bırakın. Allah yarlığayan, esirgeyendir."

[Tevbe 5]

Allah "eğer cizye öderlerse" demiyor. Yahudiler, Hristiyanlar ve Mecusiler İslam'a davet edilir; eğer reddederlerse bu sefer cizye ödemeleri istenir. Eğer cizye ödemeyi reddederlerse o zaman Müslümanlar eğer güçleri yetiyorsa onlarla savaşmalıdır. Allah diyor ki (meal):

"Kendilerine Kitap verilenlerden (1) Allah'a ve (2) ahiret gününe inanmayan, (3) Allah ve Resulünün haram kıldığını haram saymayan (4) ve hak dini kendine din edinmeyen kimselerle, küçülerek elleriyle cizye verinceye kadar savaşın."

[Tevbe 29]

Ve Peygamberin (saw) Mecusilerden cizye kabul ettiği ispat edilmiştir, fakat Peygamberin (saw) ya da Sahabilerin (ra) yukarda saydığımız üç grup dışında kimseden cizye kabul ettiği ispat edilmemiştir.

Bu olayla ilgili temel ilke Allahın şu sözleridir (meal):

"Ve [tüm dünyada] Fitne (küfr ve putperestlik yani Allahtan başkasına tapma) kalmayıncaya kadar ve din (ibadet) Allaha mahsus oluncaya kadar onlarla savaşın."

[Enfal 39]

"Haram aylar çıkınca müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün; onları yakalayın, onları hapsedin ve onları her gözetleme yerinde oturup bekleyin. Eğer tevbe eder, namazı dosdoğru kılar, zekatı da verirlerse artık yollarını serbest bırakın. Allah yarlığayan, esirgeyendir."

[Tevbe 5]

Bu ayet Ayet-el-Seyf (Kılıç Ayeti) olarak bilinir.

Bu ve benzeri ayetler "Müslüman olmakta zorlama yoktur" diyen ayetleri nesheder.

Ve Allah kuvvetin kaynağıdır.

(ALINTININ SONU)

tarihinde ludw1g tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

http://www.islamqa.com/en/ref/20327/apostate <----- Bu linkte de aynı Şeyh bu sefer kendisine Selman Rüşdi'nin sırf söz söylemek yüzünden niye öldürülmeye çalışıldığını soran bir kişiye cevap veriyor. Soruyu soran "İslama çok ısınıyorum, Müslüman olacam ama bunu anlamıyorum" diyor. Bizim Şeyh önce buna İslamı methediyor, sonra da konuya gelip Ridde ve Mürted kavramlarını yani İslam'da dinden dönme kavramlarını tanımlıyor. Daha sonra bazı hadisler verip Peygamber'in "dinden döneni öldürün" dediğini gösteriyor. En sonunda da soruyu soran şahsa niye dinden dönenin öldürülmeyi hakettiğini açıklamaya girişiyor:

Belki de düşünüyorsun ki bir insan hakikate tabi olsa ve Allahın emrettiği tek doğru dine girse, ve biz onun kolayca çıkmasına ve onu İslam dairesi dışına çıkaracak küfr sözleri söylemesine izin versek, böylece o Allahı, Peygamberini, kitaplarını ve dinini reddetse ve bunun için caydırıcı bir ceza olmazsa, bu o insanı ve dine giren diğerlerini nasıl etkiler?

Bunun bu herkesin tabi olması gereken tek doğru dini herkesin keyfince girip çıktığı bir bakkal dükkanı gibi yapacağını ve diğer insanları da hakikatten vazgeçmeye cesaretlendiğreceğini görmüyor musun?

Ayrıca bu insan hakikati hiç bilmeyen ve onla amel etmeyen biri değil; fakat bu adam hakikati bilmiş, ve dini tatbik etmiş, ve ibadetini yapmış biris, ve cezası hakettiğinden fazlası değil. Ayrıca bu tarz sert cezalar sadece hayatı artık faydalı sayılmayan insanlara uygulanır, öünkü hakikati biliyordu ama sonra ondan vazgeçti ve onu terketti. Kim bu insandan daha kötü olabilir?

Sonuç olarak cevap şudur ki bu dini vahyeden ve emreden Allahtır. Bu dine giren ve sonra çıkan kişinin idam edilmesi kanunu koyan Kendisidir. Bu uygulama Müslümanların kendi fikirlerinden ya da önerilerinden kaynaklanmamaktadır. Bu yüzden Allahı rabbimiz ve ilahımız olarak kabul ettiğimiz ölçüde bu Allahın kanunlarını uygulamalıyız.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şeyh gayetin tutarlı..

Bizim birşeye iyi yada kötü deme yetkimiz yok diyor.

İyiyi ve kötüyü din belirler diyor.

Bir şeye din iyi dediği için iyidir.

Birşeye din kötü dediği için o şey kötüdür. Diyor şeyh efendi.

Heralde insanlığın dibe vurmasıda bu olsa gerek.

Bu dincilerin tek yaptığı dini desteklemek.

Dinin değerlerinin insanlar ve gerçekler açısından nekadar değerli olduğu sorgulanamaz.

Bu değerleri insanlarda sorgulamayamaz.

Bunlara göre İnsanların tek yapması gereken. Dinin değerlerine iman edip desteklemek.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 months later...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...