anarkom 0 Kasım 24, 2014 gönderildi Raporla Share Kasım 24, 2014 gönderildi A dan Va hızıyla phi açısıyla atılan bir kurşunun t süre sonraki koordinatı xa=Va*t*cos(phi) ya=Va*t*sin(phi) |AB| uzaklığındaki B den Vb hızıyla ve theta açısıyla atılan bir kurşunun t süre sonraki koordinatı xb=Vb*t*cos(theta)+|AB| yb=Vb*t*sin(theta) Bu iki kurşun çarpıştığında aralarındaki uzaklık sıfır olur. Yani |ab|=karekök((xa-xb)^2 + (ya-yb)^2)=0 Seçilen bir theta için geçen süre ve açıyı hesaplayıp grafiğe geçirirsek. Kurşunların çarpıştığı koordinatlar iki boyutta çember, 3 boyutta küre oluyor. Va>Vb olduğu sürece böyle. Va=Vb ise theta=-phi olacak şekilde aynı açılarda atmak gerekiyor. Çarpışma noktaları da iki hedefin orta yerinde düz bir çizgi. Va <Vb durumunda da A merkezli bir çember üzerinde vurabiliyorsun. Ama ~60-70 dereceden sonra Vb gelip vuruyor. Link to post Sitelerde Paylaş
anarkom 0 Kasım 24, 2014 gönderildi Raporla Share Kasım 24, 2014 gönderildi (düzenlendi) Çözümü animasyonlu olarak yaptım http://cdn.makeagif.com/media/11-24-2014/P6gxdi.gif Foruma gif linki eklenebilseydi iyi olurdu. Kasım 24, 2014 tarihinde anarkom tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Kasım 24, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 24, 2014 gönderildi Yani daire değil de, bir küre oluşuyor. Öyle mi? Link to post Sitelerde Paylaş
anarkom 0 Kasım 24, 2014 gönderildi Raporla Share Kasım 24, 2014 gönderildi Yani daire değil de, bir küre oluşuyor. Öyle mi? Evet. 3 Boyutlu uzayda küre oluyor. Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Kasım 24, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 24, 2014 gönderildi Ben tahmin ettim öyle birşey olacağını ama matematik bilgim yetersiz olduğu için sağ duyu ile sorunu çözmeye çalıştım. Sağ duyu bir yere kadar geçerli. Orada duruyor.. Bilgi şart.. Link to post Sitelerde Paylaş
nefridium 0 Kasım 24, 2014 gönderildi Raporla Share Kasım 24, 2014 gönderildi (düzenlendi) Deneme lan kızmayın Kasım 24, 2014 tarihinde nefridium tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
DreiMalAli 0 Kasım 27, 2014 gönderildi Raporla Share Kasım 27, 2014 gönderildi Yarıçapı |AB|*Va/(Va-Vb) ile orantılı olan bir çember olur. Sevgili anarkom. Bu yadığın cümle ve doğru mu? Çember/küre olduğunda hemfiriz. Sevgiler Link to post Sitelerde Paylaş
DreiMalAli 0 Kasım 27, 2014 gönderildi Raporla Share Kasım 27, 2014 gönderildi A dan Va hızıyla phi açısıyla atılan bir kurşunun t süre sonraki koordinatı xa=Va*t*cos(phi) ya=Va*t*sin(phi) |AB| uzaklığındaki B den Vb hızıyla ve theta açısıyla atılan bir kurşunun t süre sonraki koordinatı xb=Vb*t*cos(theta)+|AB| yb=Vb*t*sin(theta) Bu iki kurşun çarpıştığında aralarındaki uzaklık sıfır olur. Yani |ab|=karekök((xa-xb)^2 + (ya-yb)^2)=0 Seçilen bir theta için geçen süre ve açıyı hesaplayıp grafiğe geçirirsek. Kurşunların çarpıştığı koordinatlar iki boyutta çember, 3 boyutta küre oluyor. Va>Vb olduğu sürece böyle. Va=Vb ise theta=-phi olacak şekilde aynı açılarda atmak gerekiyor. Çarpışma noktaları da iki hedefin orta yerinde düz bir çizgi. Va <Vb durumunda da A merkezli bir çember üzerinde vurabiliyorsun. Ama ~60-70 dereceden sonra Vb gelip vuruyor. Sevgili anarkom. Önce tebrikler diyeyim. Senin çözüm yöntemini önümüzdeki günlerde ben de bir deniyeyim. Herhalde uzunca bir hesaptır. Seçilen bir theta için geçen süre ve açıyı hesaplayıp grafiğe geçirirsek. Kurşunların çarpıştığı koordinatlar iki boyutta çember, 3 boyutta küre oluyor.Va>Vb olduğu sürece böyle. Evet! Va=Vb ise theta=-phi olacak şekilde aynı açılarda atmak gerekiyor. Çarpışma noktaları da iki hedefin orta yerinde düz bir çizgi. Evet! AB çizgisinin orta noktasındın geçen ve AB çizgisine dik bir çizgi. Va <Vb durumunda da A merkezli bir çember üzerinde vurabiliyorsun. Ama ~60-70 dereceden sonra Vb gelip vuruyor. Bu cümleyi kabul edemiyeciğim maasef. Va<Vb ise A ile B rol değiştirir sadece. Sevgiler Link to post Sitelerde Paylaş
anarkom 0 Kasım 27, 2014 gönderildi Raporla Share Kasım 27, 2014 gönderildi (düzenlendi) Sevgili anarkom. Bu yadığın cümle ve doğru mu? Çember/küre olduğunda hemfiriz. Sevgiler Evet doğru. Va Vb de çok büyük ise. A, B den çıkan kurşunu çok yol almadan vuruyor. Çember daralıyor. Va Vb çok az farklı ise, A, B den çıkan kurşuna varması uzun süre gerektiriyor. Va=9m/s olsun Vb de 1m/s olsun. Va>> Vb Aralarındaki uzaklık ta 10 m. 180 derece kafa kafaya geldiklerinde A 9 m gider, B ise 1 metre gelir. -180 derece atışla A>- - - - - - - - -x-<B Burada A 9 metre gider B 1 metre gelir. Çarpışma yeri 9. metre 180 derece atılşa A>- - - - - - - - - -B>- x Burada çarpışma anı denklemi Va*t=Vb*t+10 => 9t-1t=10 => t=10/8=1.25s A nın aldığı yol= 9x1.25=11.25 metre Va=5.1 m/s olsun Vb de 5 m/s olsun. Va>~ Vb Kafa kafaya çarpışma Va*t=10-Vb*t > t=0.99s ve bu sürede A nın aldığı yol 5.05m B nin geldiği yol 4.95m Yani -180 derece atışla A>- - - - - x- - - - -<B B ileriye doğru atarsa Çarpışma anı Va*t=10+Vb*t => 5.1t-5t=10 => t=100 sn bu sürede A 509m B ise 500m gider. 180 derece atışla A>- - - - - - - - - - B>-----------------------------------500 m----------------------------------------------.......x Çember şöyle birşey A-----(-----B--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------) Kasım 27, 2014 tarihinde anarkom tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
anarkom 0 Kasım 27, 2014 gönderildi Raporla Share Kasım 27, 2014 gönderildi (düzenlendi) Bu cümleyi kabul edemiyeciğim maasef. Va<Vb ise A ile B rol değiştirir sadece. Sevgiler Va < Vb Durumunda Va=1m/s Vb=9m/s olsun. Birbirlerine doğru ateşte x çarpışma noktası A ya yakın A>- x- - - - - - - - - <B B ileriye doğru ateş ettğinde A> - - - - - - - - - - >B- - - - - - - A B yi hiç bir zaman vuramaz. A nın B yi vurması ancak dar bir açıda olanaklı. 5-10 derecelik bir açıda. 10-20 derecellik açıdan sonra A nın B nin önüne ateş etmesi gerekiyor. 60-70 derecelik bir açıdan sonra ise A B ye raslamadan B geçip gitmiş oluyor. Şöyle birşey. x x A x ------------ < B x x Yine burada aralarındaki uzaklığa ve hıza bağlı olarak vurma açısı değişiyor. Hız farkı çok ise ise a nın açı daralıyor. Kasım 27, 2014 tarihinde anarkom tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
EMC2 0 Kasım 28, 2014 gönderildi Raporla Share Kasım 28, 2014 gönderildi (düzenlendi) İlk bölümü oldukça iyi matemetize etmişsin yalnız katılmadığım bir nokta varki; Vb>Va durumu için konuşursak C (çarpışma noktasının) konumunun hız farkından bağımsız olduğunu söyleyemeyiz. Açı farkı ancak sıfır olduğunda yani ikisi de aynı doğrultuda ateş ettiğinde B vurulamaz. Kasım 28, 2014 tarihinde creation tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
anarkom 0 Kasım 28, 2014 gönderildi Raporla Share Kasım 28, 2014 gönderildi (düzenlendi) İlk bölümü oldukça iyi matemetize etmişsin yalnız katılmadığım bir nokta varki; Vb>Va durumu için konuşursak C (çarpışma noktasının) konumunun hız farkından bağımsız olduğunu söyleyemeyiz. Açı farkı ancak sıfır olduğunda yani ikisi de aynı doğrultuda ateş ettiğinde B vurulamaz. t çarpışma anında kurşunların almış olduğu yükseklik (dikey bileşen) eşit olmalıdır. sin(alfa)*Va*t= sin(beta)*Va*t Aralarındaki uzaklığı t ile normalize edersek sin(alfa)*Va=sin(beta)*Vb Burada bağımsız değişken Beta açısıdır. B kendi seçtiği bir açıda atışını yapar. A da B yi vurmak için uygun açıda atış yapması gerekir. Her beta açısı için denklemi sağlayan bir alfa açısı olacak diye birşey yok. Bir beta açısı için hangi alfa açısı ile atış yapmak gerekir? sin(alfa)=sin(beta)*Vb/Va alfa=arcsin(sin(beta)*Vb/Va) Va<Vb için Va=1 Vb=2 alalım. >>> asind(sind(30)*((vb=2)/(va=1))) ans = 90.000 B A'ya doğru 30 derecelik bir açı ile ateş ederse A 90 derece yukarı ateş ederse vurabiliyor. >>> asind(sind(45)*((vb=2)/(va=1))) ans = 90.000 + 50.499i B 45 derecelik açı ile ateş ederse, A B yi vuramıyor ya da paralel (sanal) evrende vuruyor. Burda açının kompleks sayı olduğuna dikkat edin. Gerçel çözüm yok. Çözüm sanal. Va=2 Vb=1 olsaydı; >>> asind(sind(45)*((vb=1)/(va=2))) ans = 20.705 A 20.7 derecelik bir açıyla B'yi vururdu. >> asind(sind(90)*((vb=1)/(va=2))) ans = 30.000 B yukarı ateş ettiğinde A 30 derecelik bir açıyla ateş etmesi gerekiyor. Kasım 28, 2014 tarihinde anarkom tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
anarkom 0 Kasım 28, 2014 gönderildi Raporla Share Kasım 28, 2014 gönderildi (düzenlendi) B nin hızı A dan yüksek olduğunda A nın B yi vuramadığı durumlar var. Vb=2Va için, B 30 dereceden daha büyük açılarda ateş ettiğinde A nın onu yakalaması imkansız. Ama A'nın B tarafından vurulduğu yerler yine daire olur tabiki. Kasım 28, 2014 tarihinde anarkom tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
DreiMalAli 0 Kasım 29, 2014 gönderildi Raporla Share Kasım 29, 2014 gönderildi Sevgili anarkom. Va <Vb durumunda da A merkezli bir çember üzerinde vurabiliyorsun İtirazım çemberin A merkezli oluşunaydı. Sen ise aslında başka bir şey söylemek istiyorsun: A'yı da içine alan bir çember, A'nın çevresinde bir çember vs. gibi. Sevgiler Link to post Sitelerde Paylaş
EMC2 0 Kasım 29, 2014 gönderildi Raporla Share Kasım 29, 2014 gönderildi (düzenlendi) B nin hızı A dan yüksek olduğunda A nın B yi vuramadığı durumlar var. Elbette var. Genelleme yaparsak 2 durum söz konusu; 1- Va'nın dikey bileşeni Va.sin(alfa)'nın, Vb dikey bileşeni Vb.sin(beta)'dan eşit ve küçük olduğu her durumda aradaki mesafe |AB| ne olursa olsun vurulması imkansızdır. Yani C noktası hiç bir zaman oluşmayacaktır. 2- Büyük olması durumunda ise vurulacaktır. C nin konumu AB mesefesi, atış açıları, atış hızlarına bağlıdır. Bu bilgiler doğrultusunda 1. durumda C noktalarının bir şekil oluşturması söz konusu değildir. Ortada bir C noktası yoktur. 2. Durumda ise oluşacak C noktaların birleştirilmesi ile bir daire oluşur diyemeyiz. Bir elips oluşur, A ya bakan kenarı kapalı, diğer kenarı sonsuzda kapanan bir elips oluşacaktır diye düşünüyorum. Kasım 29, 2014 tarihinde creation tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
DreiMalAli 0 Kasım 29, 2014 gönderildi Raporla Share Kasım 29, 2014 gönderildi A'dan ve B'den atılan kurşunlar herhangi bir C noktasında çarpışıyorlar. Kurşunların aldıkları yol: AC = v_A*t ve BC = v_B*t AC ve BC'yi orantılıyalım: AC/BC = v_A/v_B = s = sabit Yani AC ve BC'nin oranı her zaman sabit! Değişmiyor! Kurşunlar hangi yöne atılılrasa atılsınlar, nerede çarpışırlarsa çarpışsınlar, bu özellik değişmiyor: Kurşunların katettikleri yolların oranı sabittir! (Geometri ile ilgisi olanlar için şu andan itibaren problem çözülmüştür: Apollonios Çemberi) Kurşunlar AB doğrultusunda atıldığında... Kurşunlar AB doğrultusunda ve ters yönlere atıldığında, A ve arasında bir D noktasında çarpışırlar (Resimdeki siyah oklar). Bu durumda da AD/BD = v_A/v_B = s = sabit olur. Kurşunlar AB doğrultusunda ve aynı yönde atıldığında, B'nin sağ tarafında, AB çizgisinin uzantısında bir E noktasında çarpışırlar (Resimdeki kırmızı oklar). Bu durumda da AE/BE = v_A/v_B = s = sabit olur. Sonuç olarak AC/BC = AD/BD = AE/BE = v_A/v_B = s = sabit olduğunu tesbit ettik (Link) Bir ABC üçgeninde AC/BC = AD/BD ise CD çizgisi C açısının iç açı ortayıdır. ve Bir ABC üçgeninde AC/BC = AE/BE ise CE çizgisi C açısının dış açı ortayıdır. İç ve dış açı ortaylar her zaman birbirine diktirler. Yani DEC üçgeninin C açısı her zaman bir dik açıdır. D ve E noktaları sabit noktalar ve C açısı bir dik açı olduğundan, C noktası; çapı DE olan bir çember üzerinde olmak zorundadır (Thales Çemberi). Çemberin merkezi DE doğru parçasının ortası olan F noktasıdır. Biraz aritmetik ile çemberin yarıçapını R = AB*[s/(s^2 -1)] olarak buluruz (s = v_A / v_B ) Sevgiler Link to post Sitelerde Paylaş
EMC2 0 Kasım 29, 2014 gönderildi Raporla Share Kasım 29, 2014 gönderildi (düzenlendi) Emin değilim üzerinde düşünceğim.. Kasım 29, 2014 tarihinde creation tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Aralık 8, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 8, 2014 gönderildi Kuantum fiziği sorusu. Kazalar neden olur? Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Aralık 8, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 8, 2014 gönderildi Müzik de fiziğin ilgi alanına girer. Fiziğin ilgi alanına girmeye çok az şey var. Bir müzik sorusu da benden.. En değerli, kulağa hoş gelen bir ses çıkaran, en kıymetli, en eskilerden biri olan müzik enstrümanı nedir? Link to post Sitelerde Paylaş
DreiMalAli 0 Aralık 8, 2014 gönderildi Raporla Share Aralık 8, 2014 gönderildi Kaval? Sevgiler Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts