HATEM 0 Nisan 21, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 21, 2019 gönderildi Bir saat önce, kavak yazdı: Bu ne şimdi ? "Kuru lafla peynir gemisi yürümez" deyimine ne kadar da uyuyor. Sana Şöyle anlatayım. Sen yine anlamassın da belki başkası anlar. Mu'cîze görmek. Bâtındaki varlık seviyemizi değiştirmediği için, Dış Yüzümüzle İnsân gözüksek de İç yüzümüzle Fil, Şebek, Domuz, Fâre İlâ ahır ve bunların karışımları olduğumuz için ya'nî her ne isek bir ânda mu'cîze görmek ile anlayışımız basîretimiz çoğalmayacağı için, Bir ânda bâtındaki kafatasımız şekil değiştirmeyeceği için (İstisnâ' olabilir). Mu'cîze gören Kâfirler bu yüzden yine îmân edemezler. Çünkü Îmân etmek, insânlar içindir, hayvânlar için değil. Kendimden örnek vereyim de size hakâret ettiğim için bu bilgileri verdiğim zannedilmesin... Ben çok Kerâmet gördüm fakat bunun, benim daha iyi bir insân olmama daha çok ibâdet etmeme, harâmlardan kaçınmama müsbet yönde bir etkisi olmuyor. İlginçtir, olması lâzım Çünkü çok dehşetli olağanüstü hâdiseleri görmek nasîb oldu, ama Yaşantıma bir etkisi olmuyor. Çünkü ben neysem oyum, kapasitemi aşamıyorum. Yukarıda bu işin sırrını açıkladım. Mu'cîze görmekle insân,, bâtındaki kafatasının hacmi genişletemez, Kafatasını bir ânda değiştiremez, Kafa yine aynı kafa olduğu için İnsânlığa sıçrıyamassın. Bu kafayla mu'cîze görseniz daha alt derekeye düşersiniz. Bu sefer Bile bile inkâr eder, gezersiniz. Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Nisan 21, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 21, 2019 gönderildi bu görme gösterme merakını materyalistler pek meraklı Kur'an da görme gösterme manasında rae basar nazar gibi kelimeler geçer. nazar bakmak basar görmek ancak maddi manevi görme leri kapsar rae daha çok rüya gibi görmedir. arapçada ayna mirat tır yani gösteren rae den türemiştir.malum dur ki bakmak ile görmek farklıdır rae farklıdır idrak bambaşka bir şeydir. hz musa araf 143 te kendini göster sana bakayım der. rae et nazar edeyim der. yani adeta aynada göster kendini ama bende aynanın camına bizzat cama bakayım malum cama bakan bir şey görmez camdan bakan bir şey görür. aynaya bakan yani maddi camına sırrına bakan bir şey görmez aynadan bakan görür. hz musa Allahın sesini işitince görmek te istedi.ama dağa tecelliye bakamadan bayıldı. daha tecelliye dayanamayan zatı nasıl görsün aslınd yahudiler hz musaya :Allahı açıkça görmeden inanmayız dediler şu an ki materyalistlerin temel mantığı yahudi mantığıdır. hz musa birazda yahudilerin bu sorularına cevap olsun diye demiş diyenler de var zira Allah ile konuşmasının yahudilerinde dinlediği söylenir. bakma nazar maddi gözle olan şeydir rae gözle olmayan görmedir. yani gözün açık şelayeye baktın nazardır rüyada göz olamdan şelale gördün rae dir. göz ile olan görme göz olmadan olan görmeyi göremez. Allahın zatı zaten görünmez. sıfatları sonsuz olan ihata edilip kavranılmıyor ki görülsünde bana 100 rakamını yaz desem yazar gösterirsin ama sonsuzu göster desem basit bir şekil çizersin oda sonsuzun zatı ve kendisi değil insanca verilmiş simgedir. hayali ölü bir semboldür. zaten bir şey görülüyorsa ihata edilmiş demektir sınırlıdır sonsuzun görülmesi demek sınırlı sonsuz gibi bir paradox doğurur ki buda yuvarlak kare gibidir. islamda göz ve görme bilgi kaynağı değildir zira yanılır serabı su sanır sudaki kaşığı kırık sanır ayı güneşten büyük sanır yıldızları aydan küçük sanır ama akıl düşünce devreye girip gözün hatasını düzeltir der ki yıldız aydan küçük değil uzak olduğu için küçük ayda yıldızdan büyük değil yakın olduğu için büyük yani gözle görme çocukçadır olgun ilim sahibleri aklını kullanır akıl derken pozitivist maddi akıl değil vahiy ile aydınlanmış kalbin bir fonksiyonu olan akıldır. Link to post Sitelerde Paylaş
HATEM 0 Nisan 21, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 21, 2019 gönderildi Bir saat önce, nogodbutAllah yazdı: bu görme gösterme merakını materyalistler pek meraklı Kur'an da görme gösterme manasında rae basar nazar gibi kelimeler geçer. nazar bakmak basar görmek ancak maddi manevi görme leri kapsar rae daha çok rüya gibi görmedir. arapçada ayna mirat tır yani gösteren rae den türemiştir.malum dur ki bakmak ile görmek farklıdır rae farklıdır idrak bambaşka bir şeydir. hz musa araf 143 te kendini göster sana bakayım der. rae et nazar edeyim der. yani adeta aynada göster kendini ama bende aynanın camına bizzat cama bakayım malum cama bakan bir şey görmez camdan bakan bir şey görür. aynaya bakan yani maddi camına sırrına bakan bir şey görmez aynadan bakan görür. hz musa Allahın sesini işitince görmek te istedi.ama dağa tecelliye bakamadan bayıldı. daha tecelliye dayanamayan zatı nasıl görsün aslınd yahudiler hz musaya :Allahı açıkça görmeden inanmayız dediler şu an ki materyalistlerin temel mantığı yahudi mantığıdır. hz musa birazda yahudilerin bu sorularına cevap olsun diye demiş diyenler de var zira Allah ile konuşmasının yahudilerinde dinlediği söylenir. bakma nazar maddi gözle olan şeydir rae gözle olmayan görmedir. yani gözün açık şelayeye baktın nazardır rüyada göz olamdan şelale gördün rae dir. göz ile olan görme göz olmadan olan görmeyi göremez. Allahın zatı zaten görünmez. sıfatları sonsuz olan ihata edilip kavranılmıyor ki görülsünde bana 100 rakamını yaz desem yazar gösterirsin ama sonsuzu göster desem basit bir şekil çizersin oda sonsuzun zatı ve kendisi değil insanca verilmiş simgedir. hayali ölü bir semboldür. zaten bir şey görülüyorsa ihata edilmiş demektir sınırlıdır sonsuzun görülmesi demek sınırlı sonsuz gibi bir paradox doğurur ki buda yuvarlak kare gibidir. islamda göz ve görme bilgi kaynağı değildir zira yanılır serabı su sanır sudaki kaşığı kırık sanır ayı güneşten büyük sanır yıldızları aydan küçük sanır ama akıl düşünce devreye girip gözün hatasını düzeltir der ki yıldız aydan küçük değil uzak olduğu için küçük ayda yıldızdan büyük değil yakın olduğu için büyük yani gözle görme çocukçadır olgun ilim sahibleri aklını kullanır akıl derken pozitivist maddi akıl değil vahiy ile aydınlanmış kalbin bir fonksiyonu olan akıldır. Allah'ım i'tirâz edemiyorum, i'tirâz edemiyorum, krize giricem kaldırın şu yazıyı önümden. Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Nisan 21, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 21, 2019 gönderildi hatem sen ironi mi yapıyorsun anlamadın mı anlamadım:) evliyaya çok meraklı olan tiplerden ürkerim aklıma yakmaz kefenli cübbeli ve taifesi geliyor hurafe ve şirk ten çok korkarım. bunun dışında tüm görüşlere saygımız vardır. Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Nisan 21, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 21, 2019 gönderildi 2 saat önce, HATEM yazdı: Sana Şöyle anlatayım. Sen yine anlamassın da belki başkası anlar. Mu'cîze görmek. Bâtındaki varlık seviyemizi değiştirmediği için, Dış Yüzümüzle İnsân gözüksek de İç yüzümüzle Fil, Şebek, Domuz, Fâre İlâ ahır ve bunların karışımları olduğumuz için ya'nî her ne isek bir ânda mu'cîze görmek ile anlayışımız basîretimiz çoğalmayacağı için, Bir ânda bâtındaki kafatasımız şekil değiştirmeyeceği için (İstisnâ' olabilir). Mu'cîze gören Kâfirler bu yüzden yine îmân edemezler. Çünkü Îmân etmek, insânlar içindir, hayvânlar için değil. Vay be...dimağım kurudu neredeyse ! Ve yine aynı terane; kăfirler inanmazlarmış..mış...mış. Safkan bir müslümanın içine düştüğü acınası duruma bir bakarmısınız ?! Artı benden söylemesi; kişilik yıldızınız sönmeye ve silikleşmeye başlıyor ve gereksiz yere patinaj yapıyorsunuz. 2 saat önce, HATEM yazdı: Kendimden örnek vereyim de size hakâret ettiğim için bu bilgileri verdiğim zannedilmesin... Ben çok Kerâmet gördüm fakat bunun, benim daha iyi bir insân olmama daha çok ibâdet etmeme, harâmlardan kaçınmama müsbet yönde bir etkisi olmuyor. İlginçtir, olması lâzım Çünkü çok dehşetli olağanüstü hâdiseleri görmek nasîb oldu, ama Yaşantıma bir etkisi olmuyor. Çünkü ben neysem oyum, kapasitemi aşamıyorum. Yukarıda bu işin sırrını açıkladım. Mu'cîze görmekle insân,, bâtındaki kafatasının hacmi genişletemez, Kafatasını bir ânda değiştiremez, Kafa yine aynı kafa olduğu için İnsânlığa sıçrıyamassın. Bu kafayla mu'cîze görseniz daha alt derekeye düşersiniz. Bu sefer Bile bile inkâr eder, gezersiniz. Bırakın şimdi içeriği sıfır uzunca bol laf salatalarını, çünkü şu yere göğe sığrıdamadığınız mucizelerin/kerametlerin özünde içlerinin kof olduğunu benim size söylememe hiç gerek yok. Kusura bakmayın ama sıkıldım artık. Link to post Sitelerde Paylaş
HATEM 0 Nisan 21, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 21, 2019 gönderildi 2 saat önce, nogodbutAllah yazdı: hatem sen ironi mi yapıyorsun anlamadın mı anlamadım:) evliyaya çok meraklı olan tiplerden ürkerim aklıma yakmaz kefenli cübbeli ve taifesi geliyor hurafe ve şirk ten çok korkarım. bunun dışında tüm görüşlere saygımız vardır. Yazdıkların hoşuma gitti İroni Yaptım. Hûrâfe ve Şirk konusunda, Düşünce dünyâna güzel katkılarda bulunabilirim. Şutlamazlarsa. Link to post Sitelerde Paylaş
HATEM 0 Nisan 21, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 21, 2019 gönderildi Bir saat önce, kavak yazdı: Vay be...dimağım kurudu neredeyse ! Ve yine aynı terane; kăfirler inanmazlarmış..mış...mış. Safkan bir müslümanın içine düştüğü acınası duruma bir bakarmısınız ?! Artı benden söylemesi; kişilik yıldızınız sönmeye ve silikleşmeye başlıyor ve gereksiz yere patinaj yapıyorsunuz. Bırakın şimdi içeriği sıfır uzunca bol laf salatalarını, çünkü şu yere göğe sığrıdamadığınız mucizelerin/kerametlerin özünde içlerinin kof olduğunu benim size söylememe hiç gerek yok. Kusura bakmayın ama sıkıldım artık. İnkâr etmenin basitliğiyle yaşasam ve her tartışmada böyle yere yatsam, ben de sıkılırım. Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Nisan 21, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 21, 2019 gönderildi 2 dakika önce, HATEM yazdı: İnkâr etmenin basitliğiyle yaşasam ve her tartışmada böyle yere yatsam, ben de sıkılırım. Yine geldik, fasulyenin faziletlerine... Link to post Sitelerde Paylaş
malta erigi 0 Nisan 22, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 22, 2019 gönderildi Allah'ın zatı nasıl görülemez? Size cemali ile ikramda bulunmayacak mı? Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts