Jump to content

İnsan Aklını Dumur Eden Ayetler


Recommended Posts

Bir saat önce, kavak yazdı:

 

Bu ne şimdi ?

"Kuru lafla peynir gemisi yürümez" deyimine ne kadar da uyuyor. :D

 


Sana Şöyle anlatayım. Sen yine anlamassın da belki başkası anlar.
Mu'cîze görmek. Bâtındaki varlık seviyemizi değiştirmediği için, Dış Yüzümüzle İnsân gözüksek de İç yüzümüzle Fil, Şebek, Domuz, Fâre İlâ ahır ve bunların karışımları olduğumuz için ya'nî her ne isek bir ânda mu'cîze görmek ile anlayışımız basîretimiz çoğalmayacağı için, Bir ânda bâtındaki kafatasımız şekil değiştirmeyeceği için (İstisnâ' olabilir). Mu'cîze gören Kâfirler bu yüzden yine îmân edemezler. Çünkü Îmân etmek, insânlar içindir, hayvânlar için değil.

Kendimden örnek vereyim de size hakâret ettiğim için bu bilgileri verdiğim  zannedilmesin...
Ben çok Kerâmet gördüm fakat bunun, benim daha iyi bir insân olmama daha çok ibâdet etmeme, harâmlardan kaçınmama müsbet yönde bir etkisi olmuyor. İlginçtir, olması lâzım Çünkü çok dehşetli olağanüstü hâdiseleri görmek nasîb oldu,  ama Yaşantıma bir etkisi olmuyor. Çünkü ben neysem oyum, kapasitemi aşamıyorum. Yukarıda bu işin sırrını açıkladım. Mu'cîze görmekle insân,, bâtındaki kafatasının hacmi genişletemez, Kafatasını bir ânda değiştiremez, Kafa yine aynı kafa olduğu için İnsânlığa sıçrıyamassın. Bu kafayla mu'cîze görseniz daha alt derekeye düşersiniz. Bu sefer Bile bile inkâr eder, gezersiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 88
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

bu görme gösterme merakını materyalistler pek meraklı

Kur'an da görme gösterme manasında rae basar nazar gibi kelimeler geçer. nazar bakmak basar görmek ancak maddi manevi görme leri kapsar rae daha çok rüya gibi görmedir.

arapçada ayna mirat tır  yani gösteren rae den türemiştir.malum dur ki bakmak ile görmek farklıdır rae farklıdır idrak bambaşka bir şeydir.
 

hz musa araf 143 te kendini göster sana bakayım der. rae et nazar edeyim der.  yani adeta aynada göster kendini ama bende aynanın camına bizzat cama bakayım

malum cama bakan  bir şey görmez camdan bakan bir şey görür. aynaya bakan yani maddi camına sırrına bakan bir şey görmez aynadan bakan görür.

 

hz musa   Allahın  sesini işitince görmek te istedi.ama dağa tecelliye bakamadan bayıldı. daha tecelliye dayanamayan zatı nasıl görsün

aslınd yahudiler hz musaya :Allahı açıkça görmeden inanmayız dediler şu an ki materyalistlerin temel mantığı yahudi mantığıdır.

hz musa birazda yahudilerin bu sorularına cevap olsun diye demiş diyenler de var

zira Allah ile konuşmasının yahudilerinde dinlediği söylenir.

bakma nazar  maddi gözle olan şeydir  rae gözle olmayan görmedir.

yani gözün açık şelayeye baktın nazardır

rüyada göz olamdan şelale gördün rae dir.

göz ile olan görme göz olmadan olan görmeyi göremez.

Allahın zatı zaten görünmez.

 

sıfatları sonsuz olan ihata edilip kavranılmıyor ki görülsünde

 

bana 100 rakamını yaz desem yazar gösterirsin ama sonsuzu göster desem basit bir şekil çizersin oda sonsuzun zatı ve kendisi değil insanca verilmiş simgedir.

hayali ölü bir semboldür.

zaten bir şey görülüyorsa ihata edilmiş demektir sınırlıdır

sonsuzun görülmesi demek sınırlı sonsuz gibi bir paradox doğurur ki buda yuvarlak kare gibidir.

islamda göz ve görme bilgi kaynağı değildir

zira yanılır serabı su sanır sudaki kaşığı kırık sanır 

ayı  güneşten büyük sanır yıldızları aydan küçük sanır

ama akıl düşünce devreye girip gözün hatasını düzeltir

der ki yıldız aydan küçük değil uzak olduğu için küçük ayda yıldızdan büyük değil yakın olduğu için büyük

 

yani gözle görme  çocukçadır 

olgun ilim sahibleri  aklını kullanır

akıl derken pozitivist maddi akıl değil vahiy ile aydınlanmış kalbin bir fonksiyonu olan akıldır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, nogodbutAllah yazdı:

bu görme gösterme merakını materyalistler pek meraklı

Kur'an da görme gösterme manasında rae basar nazar gibi kelimeler geçer. nazar bakmak basar görmek ancak maddi manevi görme leri kapsar rae daha çok rüya gibi görmedir.

arapçada ayna mirat tır  yani gösteren rae den türemiştir.malum dur ki bakmak ile görmek farklıdır rae farklıdır idrak bambaşka bir şeydir.
 

hz musa araf 143 te kendini göster sana bakayım der. rae et nazar edeyim der.  yani adeta aynada göster kendini ama bende aynanın camına bizzat cama bakayım

malum cama bakan  bir şey görmez camdan bakan bir şey görür. aynaya bakan yani maddi camına sırrına bakan bir şey görmez aynadan bakan görür.

 

hz musa   Allahın  sesini işitince görmek te istedi.ama dağa tecelliye bakamadan bayıldı. daha tecelliye dayanamayan zatı nasıl görsün

aslınd yahudiler hz musaya :Allahı açıkça görmeden inanmayız dediler şu an ki materyalistlerin temel mantığı yahudi mantığıdır.

hz musa birazda yahudilerin bu sorularına cevap olsun diye demiş diyenler de var

zira Allah ile konuşmasının yahudilerinde dinlediği söylenir.

bakma nazar  maddi gözle olan şeydir  rae gözle olmayan görmedir.

yani gözün açık şelayeye baktın nazardır

rüyada göz olamdan şelale gördün rae dir.

göz ile olan görme göz olmadan olan görmeyi göremez.

Allahın zatı zaten görünmez.

 

sıfatları sonsuz olan ihata edilip kavranılmıyor ki görülsünde

 

bana 100 rakamını yaz desem yazar gösterirsin ama sonsuzu göster desem basit bir şekil çizersin oda sonsuzun zatı ve kendisi değil insanca verilmiş simgedir.

hayali ölü bir semboldür.

zaten bir şey görülüyorsa ihata edilmiş demektir sınırlıdır

sonsuzun görülmesi demek sınırlı sonsuz gibi bir paradox doğurur ki buda yuvarlak kare gibidir.

islamda göz ve görme bilgi kaynağı değildir

zira yanılır serabı su sanır sudaki kaşığı kırık sanır 

ayı  güneşten büyük sanır yıldızları aydan küçük sanır

ama akıl düşünce devreye girip gözün hatasını düzeltir

der ki yıldız aydan küçük değil uzak olduğu için küçük ayda yıldızdan büyük değil yakın olduğu için büyük

 

yani gözle görme  çocukçadır 

olgun ilim sahibleri  aklını kullanır

akıl derken pozitivist maddi akıl değil vahiy ile aydınlanmış kalbin bir fonksiyonu olan akıldır.


Allah'ım i'tirâz edemiyorum, i'tirâz edemiyorum, krize giricem kaldırın şu yazıyı önümden. :118:

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, HATEM yazdı:

Sana Şöyle anlatayım. Sen yine anlamassın da belki başkası anlar.
Mu'cîze görmek. Bâtındaki varlık seviyemizi değiştirmediği için, Dış Yüzümüzle İnsân gözüksek de İç yüzümüzle Fil, Şebek, Domuz, Fâre İlâ ahır ve bunların karışımları olduğumuz için ya'nî her ne isek bir ânda mu'cîze görmek ile anlayışımız basîretimiz çoğalmayacağı için, Bir ânda bâtındaki kafatasımız şekil değiştirmeyeceği için (İstisnâ' olabilir). Mu'cîze gören Kâfirler bu yüzden yine îmân edemezler. Çünkü Îmân etmek, insânlar içindir, hayvânlar için değil.

 

Vay be...dimağım kurudu neredeyse !
Ve yine aynı terane; kăfirler inanmazlarmış..mış...mış.
Safkan bir müslümanın içine düştüğü acınası duruma bir bakarmısınız ?!
Artı benden söylemesi; kişilik yıldızınız sönmeye ve silikleşmeye başlıyor ve gereksiz yere patinaj yapıyorsunuz.

 

2 saat önce, HATEM yazdı:

Kendimden örnek vereyim de size hakâret ettiğim için bu bilgileri verdiğim  zannedilmesin...
Ben çok Kerâmet gördüm fakat bunun, benim daha iyi bir insân olmama daha çok ibâdet etmeme, harâmlardan kaçınmama müsbet yönde bir etkisi olmuyor. İlginçtir, olması lâzım Çünkü çok dehşetli olağanüstü hâdiseleri görmek nasîb oldu,  ama Yaşantıma bir etkisi olmuyor. Çünkü ben neysem oyum, kapasitemi aşamıyorum. Yukarıda bu işin sırrını açıkladım. Mu'cîze görmekle insân,, bâtındaki kafatasının hacmi genişletemez, Kafatasını bir ânda değiştiremez, Kafa yine aynı kafa olduğu için İnsânlığa sıçrıyamassın. Bu kafayla mu'cîze görseniz daha alt derekeye düşersiniz. Bu sefer Bile bile inkâr eder, gezersiniz.

 

Bırakın şimdi içeriği sıfır uzunca bol laf salatalarını, çünkü şu yere göğe sığrıdamadığınız mucizelerin/kerametlerin özünde içlerinin kof olduğunu benim size söylememe hiç gerek yok. Kusura bakmayın ama sıkıldım artık.  

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, nogodbutAllah yazdı:

hatem sen ironi mi yapıyorsun

anlamadın mı

anlamadım:)

evliyaya çok meraklı olan tiplerden ürkerim

aklıma yakmaz kefenli cübbeli ve taifesi geliyor

hurafe ve şirk ten çok korkarım.

bunun dışında  tüm görüşlere  saygımız vardır.


Yazdıkların hoşuma gitti İroni Yaptım.
Hûrâfe ve Şirk konusunda, Düşünce dünyâna güzel katkılarda bulunabilirim.
Şutlamazlarsa. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, kavak yazdı:

 

Vay be...dimağım kurudu neredeyse !
Ve yine aynı terane; kăfirler inanmazlarmış..mış...mış.
Safkan bir müslümanın içine düştüğü acınası duruma bir bakarmısınız ?!
Artı benden söylemesi; kişilik yıldızınız sönmeye ve silikleşmeye başlıyor ve gereksiz yere patinaj yapıyorsunuz.

 

 

Bırakın şimdi içeriği sıfır uzunca bol laf salatalarını, çünkü şu yere göğe sığrıdamadığınız mucizelerin/kerametlerin özünde içlerinin kof olduğunu benim size söylememe hiç gerek yok. Kusura bakmayın ama sıkıldım artık.  

 


İnkâr etmenin basitliğiyle yaşasam ve her tartışmada böyle yere yatsam, ben de sıkılırım.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...