Jump to content

Şey - Şeytan - Eşya


Recommended Posts

  • İleti 43
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sen zeki bir adamsın dehri.Bu forumda benim için kıyas edilmeyecek kişilerden birisin.

Kadir gecesi , El-Kitabın indiği gecedir. Allah'ın ol dediği gecedir. Varlığın yaratıldığı,yazılımın ( el-kitabın ) indiği gecedir.

Öyle uzaktan es geçer şekilde dalgalı dokunmak kolaydır.Bende o işi iyi bilirim bilirsin Dehri :)

Ama dilersen Kuran içinden kadir gecesi neyin indiğini bana getirmeye bir gayret et istersen.

Acaba KURAN indi gibi bir delili getirmen mümkün olacak mı ?

Hadi dileyen bulsun getirsin. İstediği gibi evirsin,çevirsin getirsin. Mümkünse yapsın :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

“Doğayı betimleyişimiz giderek basitleşiyor ve daha az temel ilke yardımıyla daha çok şey açıklanıyor"

Dehri sen varya iyi bir Müslümansın gerçekten,seni onun için seviyorum. Bak bu cümlen bu El-kitabın ve Kuran'ın neredeyse birebir tanımlanması. Akıl döner dolaşır KURAN eder. Başka bir yol yok

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dehri değerli dostum. Belkide sevgili abim.Yaşını bilmiyorum ama seni gerçekten severim.

Birgün seninle bir sohbet etmek isterim doğrusu. Eğer İstanbul'da oturuyor ve siz ateistler birbirinizle görüşüyorsanız,toplantılarınız oluyorsa sırf seni tanımak sohbet etmek için katılmak isterim.

Şu cümlende benim için bir sakınca yok.

''Sen Allah, Kur'an de ben Doğa, Bilim diyeyim''

Kuran denilen şey zaten doğa-bilim ikilisinin yan yana gelmesi ile doğan birşeydir.Onun için hiç zıt değiliz.

Kuran, kümeleri bir araya getirerek okunan demektir.

Yani YAZILIMI ( El-kitabı - varlığı - doğayı ), hükümleyerek ( bilim ) ulaşılan kelimenin adı KURAN'dır.

Allah konusuna gelince. Aslında bu tartışılabilecek bir konu değildir. Evet senin görmediğin kadar bende onu görmüyorsam,bilmiyorsam demek ki paydamız ortak. Tartışabileceğimiz , fikir koyabileceğimiz, ayrılabileceğimiz noktalar sadece materyal üzerinden vardığımız hükümlerimiz-bildiklerimizdir.

Onun için aramızda bir sorun olamaz.En azından benim için olamaz.

Ben diğer müslümanlara göre kıyas edecek olursak bir ateistim bile diyebilirim.

Benim için sorun teşkil etmez bunu demek. Çünkü benim anladığım Kuran'da aklın donanım kazanabilmesinin yolu, materyalleri öğrenmekten geçer.

İşte Adem'in ESMA edişi budur zaten. Sema dediği kelime ile ESMA dediği kelime aynı kök.

Biri adıllandırma kaynağı, biri adıllandırmanın kendisi. Elbette insan semaya,materyale,doğaya,evrene bakacak düşünecek ve ilerleyecek. İşte bunun adı KURAN etmek. Onun için yol çizgimizde hiç fark yok.

Sadece noktayı farklı koyuyoruz. Hoş o noktada az buz bir nokta değil ama , elbette bu kişinin kendi koyacağı bir noktadır. Ne ben sana,sen sen bana karışabilirmiyiz ki ?

Sağlıcakla...

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslamda pantesit ögeler olabilir.

Bence vardır.

Fakat islamın bir şekil yönü vardır ki bu her zaman olmaya devam edecektir.

Yani islam hiçbir zman açıktan bir panteist din olamaz.

Eğer panteist iseniz ve müslümanım diyorsanız olmaz.

Panteistliğinizi tasavufcular gibi gizlice yaşamalısınız.

Ve el hamdülillah müslümanım demelisiniz.

tarihinde BAAL tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

thing-devil-sutff kökleri aynı değil. tanrı yoktur :D

tanrıyı ispat için kelime köklerine geçtik :D

Komik mi yani?

Ne de zekice bir karşılık verdim diye de böbürleniyorsundur sen şimdi...

Neyse,

Filolog olarak söylüyorum ki, kelime kökleri çok önemlidir. Hem edebi, hem dinsel hem de dilsel açılardan. Birçok şeyi açığa çıkarır aslında görebilen için. Bunlar da Arapça'da yani Kuran'ın orjinal dilinde geçen sözcükler olduğu için incelenmeye değer.

Arapça zaten bükümlü bir dil olduğu için bu tarz bağlantılar kolaylıkla çıkartılabilir. Sözcükler 3 harfli köklerden türerler. Yani gerçekten birbiriyle bağlantılı olan kavramlar dilsel bir ortaklık içindedir de aynı zamanda! Ama bu bir mucize değil tabi, doğal bir durum. Zaten tesadüf ve mucize ancak biz anlayamadığımız için öyledir. :)

Şeytan tabi ki madde, şey ve eşya ile ilintilidir. Etimolojik bu benzerlik de bu ilintinin dilsel yansıması. Çok hoş bir başlık. Kuran'da şeytan, adem, havva, melekler vs gibi kavramların aslında birer sembol/metafor olduğunun örneklerinden biri bu da. Şeytan da maddeye ve nefse olan düşkünlüğün yerini tutan bir göstergedir, metafordur.

şay شيء

aşyā أشياء

şayṭān شيطان

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslamda pantesit ögeler olabilir.

Bence vardır.

Fakat islamın bir şekil yönü vardır ki bu her zaman olmaya devam edecektir.

Yani islam hiçbir zman açıktan bir panteist din olamaz.

Eğer panteist iseniz ve müslümanım diyorsanız olmaz.

Panteistliğinizi tasavufcular gibi gizlice yaşamalısınız.

Ve el hamdülillah müslümanım demelisiniz.

İslam panenteistik olabilir BAAL, panteist olamaz. Arada tek ve büyük bir fark var.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslüan panteist değildir. Evrenin yada varlığın gittiği noktaya kadar panteizmle benze yol izlenebilir.Benzetilebilir ama müslüman varlığın bilinen sınırına göre hüküm vermez. Zira Kuran'da birçok ayettende bu çıkar.

Örneğin;

Allah göklerin ve yerin nurudur ayeti bile tek başına müslüman için panteist olamayacağına delildir.

Allah kendisini bunlardan ayırır. Nur kelimesi ay için kullanılır.Işığın kaynağını değil yansımayı ifade eder.

Yani ayda ki nur , güneşte ki ziyaya-ışığa işaret eder.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslamda pantesit ögeler olabilir.

Bence vardır.

Fakat islamın bir şekil yönü vardır ki bu her zaman olmaya devam edecektir.

Yani islam hiçbir zman açıktan bir panteist din olamaz.

Eğer panteist iseniz ve müslümanım diyorsanız olmaz.

Panteistliğinizi tasavufcular gibi gizlice yaşamalısınız.

Ve el hamdülillah müslümanım demelisiniz.

İslamda panteist öğeler olabilir dedikten sonra panteistim ve müslmanım diyorsanız olmaz demenin dayanılmaz çelişkisi :)

Neyse şaka bir yana islamın kendini damgalayıp yaftalamakla bir derdi olduğunu sanmıyorum.Bu yüzden panteist öğeler çok vurgulu değildir.Panteist derken aklımıza tanrı evren birlikteliği geliyor.İslamın klasik panteist bir anlayışı da yok zaten.Olsa olsa pan-enteist bir tanrı modeli çıkar kurandan.Bu da zaten her şeyin açılımı gibi bir şeydir.Hem fizik hem metafizik.

İslamın aslı bir hak ve özgürlük davasıdır.İnsanı her türlü değerler üzerinden sömürenlere karşı bir dik duruş ve nihayetinde insanı Tanrı ile başbaşa bırakmaya yönlik bir çabadır.( bakınız Allah ile aldatmak)Ama bence başarısız olmuş.Çünkü birileri tekrar o ilkeler üzerinden birilerini sürüleştirmeyi başarmışlar.

Tasavvufçular hakkında ben biraz değişik düşünüyorum.Onlar islamın gerçeğini bilen insanlardı.O çok merak edilen ''sır'' kuranın gerçeğidir.Sufiler dine karşı din anlayışında insanlar bence.Bir çeşit ateistler.Mevlana kulun Allah dönmesini yok olması olarak görür mesela.Çünkü gerçekte tek varolan Alahtır.

Neden bu insanları islam dışı ilan ettiklerini sanıyorsunuz ? Akıllı sezgili ileri görüşlü zamanının bilgin insanları idiler onlar.İnsanları din adına kandıranları görmüşler.

Nitekim Şems'in şeyhlik şıhlık hakkında bir sözü vardır '' Gerçek şeyh seni kendisine bağlayan değildir .Gerçek şeyh seni kendi içindeki cevhere yönlendiriendir'' der.

İşte sahteleri bunların halka açıklanmasından rahatsız olmuş olsa gerekler ki bu insanları türlü yaftalarla sindirip lekelemişler.

tarihinde NOIR tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Panteizmde tanrı evrene içkindir, evrenin dışında değildir ve evrenin kendisi dışında bir tanrı yoktur. Evren tanrıdır ve tanrı evrendir.

Panenteizmde ise evren tanrı iken tanrı evrene aşkındır, evreni kapsar. Evren tanrıdır ama tanrı yalnızca evren değildir.

tarihinde Boethius tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslüan panteist değildir. Evrenin yada varlığın gittiği noktaya kadar panteizmle benze yol izlenebilir.Benzetilebilir ama müslüman varlığın bilinen sınırına göre hüküm vermez. Zira Kuran'da birçok ayettende bu çıkar.

Örneğin;

Allah göklerin ve yerin nurudur ayeti bile tek başına müslüman için panteist olamayacağına delildir.

Allah kendisini bunlardan ayırır. Nur kelimesi ay için kullanılır.Işığın kaynağını değil yansımayı ifade eder.

Yani ayda ki nur , güneşte ki ziyaya-ışığa işaret eder.

Sevgili nartkan.

Allah / gerçek /nur/ zaman

Bunlar hepsi birbirinin aynı kelimeler gibidir.Kainatın nuru olan Allah gerçeğin bilgisidir.Nur üzeine nur aydınlanmak ancak Allah ile olur.O da bilgidir.

Gerçek hayatta tanıdığım eski bir ateist ( artık değil) bana şunu söylemişti ''Allah bilgidir.''Adam yaşlı ve google ateisti de değildi.Uzak doğunu tanrılı tanrısız bütün dinlerini araştırmış bir kişiydi.

İşte Allahın evrenin nuru olması böyle bir şey.Zaman ilerledikçe bilgiye ulaşıldıkça aydınlanacağız .

tarihinde NOIR tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslüan panteist değildir. Evrenin yada varlığın gittiği noktaya kadar panteizmle benze yol izlenebilir.Benzetilebilir ama müslüman varlığın bilinen sınırına göre hüküm vermez. Zira Kuran'da birçok ayettende bu çıkar.

Örneğin;

Allah göklerin ve yerin nurudur ayeti bile tek başına müslüman için panteist olamayacağına delildir.

Allah kendisini bunlardan ayırır. Nur kelimesi ay için kullanılır.Işığın kaynağını değil yansımayı ifade eder.

Yani ayda ki nur , güneşte ki ziyaya-ışığa işaret eder.

Senden bu itirazın gelmesi şaşırtıcı,

zira şeytanla ilgili yazdıklarına bakarsak,

hinduların ''maya '' kavramıyla aynı anlama getiriyorsun.

Bunu dedikten sonra islamda panteizm olamaz demek çelişkili....

Allah gökleri ve yarin nurudur ayetini tek başına alırsak sizin ulaştığınız sonuç doğrudur.

Ama kuranda daha 6 bin kusur ayete daha var.

Mesela ihlas suresi var.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Panteismi doğru anlamak için yüksek zeka gerekli..:)

dolayısıyla bazıları çabuk anlayamayıp panentesit düşüncelere sarılıyor.

mesela bu aşkınlık olayı ,

''Panenteizmde ise evren tanrı iken tanrı evrene aşkındır, evreni kapsar. Evren tanrıdır ama tanrı yalnızca evren değildir. ''

Varolan herşey bir bütündür.

şimdi varolan herşey geçmiştekinin devamıdır.

gelecekte ki varolacak herşeyde bugün varolanın içinden çıkacaktır.

aşıp taşan bir şey yok yani,

hep aynı varlığın değişip dönüşmeleri var.

Bu bütünlüğü bozmak esas şirktir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'a göre Şeytan Allah'a değil Adem'e secde etmiyor.

İslamın ''derin'' yorumcularına göre, Adem Allah'ın bir dönüşümü ve Şeytan da bu dönüşümün Allah olan kısımdan uzak olan kısmı. İnsandaki akıl ve nefs ikilisi gibi. Başlangıçta sadece akıl/Allah varmış, sonra nefs/Şeytan ortaya çıkmış, nefsin ortaya çıkışıyla birlikte kendi nefsine bakan aklın melekeleri/melekler ortaya çıkmış. Akli melekeler Adem'e(Allah ile Şeytan, yani akıl ile nefs bütünlüğüne) boyun eğmişler ama nefs buna direnmiş. Bunun gibi, insanlar da kendi nefslerini dinlerlerse Şeytan'ın yolundan gitmiş olurlarmış, ama nefslerini terbiye ederlerse(''şeytanı müslüman ederlerse'') işte o zaman Allah'ı bulurlarmış, falan filan. Tabi bu zihniyet, nefsin akıldan türediğini düşündüğü için Şeytan'ı Allah'ın yarattığını iddia eder. Öte yandan, akıl ile nefs sürekli bir mücadele içindedir ve biri diğerine hükmeder. Bu da Allah ile Şeytan arasındaki savaş gibi.

Allah'ı nefsani duygulara zıt bir saf akıl gibi sunan yanlış yorum biçimidir bu.

İslamın Allah'ının kendi nefsine düşkün, her türlü insani ihtirasa sahip, psikopat ve fazlasıyla dünyevi özelliklere sahip bir kibirli tanrı modeli olduğu apaçık ortadayken, bu tanrı tipinden Platonik bir tanrı kurgusu çıkarmaya kalkmak islam tasavvufunun zorlamasıdır.

Şeytan kelimesinin köküne gelince...

Bu kelimenin kökü -Arapçadaki kökü tabi- ''şyt'' ve ''ştn''dir. Ve bildiğim kadarıyla ''yalancı'', ''iftiracı'' gibi manalar taşıyor. Tabi bunlar islamın Şeytan'ı karalayan taraflı bakış açısının yaftalarıdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'a göre Şeytan Allah'a değil Adem'e secde etmiyor.

İslamın ''derin'' yorumcularına göre, Adem Allah'ın bir dönüşümü ve Şeytan da bu dönüşümün Allah olan kısımdan uzak olan kısmı. İnsandaki akıl ve nefs ikilisi gibi. Başlangıçta sadece akıl/Allah varmış, sonra nefs/Şeytan ortaya çıkmış, nefsin ortaya çıkışıyla birlikte kendi nefsine bakan aklın melekeleri/melekler ortaya çıkmış. Akli melekeler Adem'e(Allah ile Şeytan, yani akıl ile nefs bütünlüğüne) boyun eğmişler ama nefs buna direnmiş. Bunun gibi, insanlar da kendi nefslerini dinlerlerse Şeytan'ın yolundan gitmiş olurlarmış, ama nefslerini terbiye ederlerse(''şeytanı müslüman ederlerse'') işte o zaman Allah'ı bulurlarmış, falan filan. Tabi bu zihniyet, nefsin akıldan türediğini düşündüğü için Şeytan'ı Allah'ın yarattığını iddia eder. Öte yandan, akıl ile nefs sürekli bir mücadele içindedir ve biri diğerine hükmeder. Bu da Allah ile Şeytan arasındaki savaş gibi.

Allah'ı nefsani duygulara zıt bir saf akıl gibi sunan yanlış yorum biçimidir bu.

İslamın Allah'ının kendi nefsine düşkün, her türlü insani ihtirasa sahip, psikopat ve fazlasıyla dünyevi özelliklere sahip bir kibirli tanrı modeli olduğu apaçık ortadayken, bu tanrı tipinden Platonik bir tanrı kurgusu çıkarmaya kalkmak islam tasavvufunun zorlamasıdır.

Şeytan kelimesinin köküne gelince...

Bu kelimenin kökü -Arapçadaki kökü tabi- ''şyt'' ve ''ştn''dir. Ve bildiğim kadarıyla ''yalancı'', ''iftiracı'' gibi manalar taşıyor. Tabi bunlar islamın Şeytan'ı karalayan taraflı bakış açısının yaftalarıdır.

Hımm.Bu yorum hoşuma gitti doğrusu.Üzerinde düşüneceğim.Teşekkür ederim Freddy

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...