Jump to content

Tanrı ve Mantık


Recommended Posts

Allah mantığın ve aklın yaratıcısıdır. Dünya da bu iki özelliğin kullanımını belirli bir formata oturtmuştur. İnsanlar bu format gereği olayları programın bu özelliğinden dolayı ancak bu kadar kullanabilmektedirler. Ahirette kullanılacak(akıl ve mantık) programın özelliklerinin nasıl olacağı bildirilmemiştir.

Bu dünya da oluşturulan program sınırlıdır. Ona tanıtılan 1=1 şeklinde olmuştur. Ama yarın (ahirette) olaylar farklılaştırıldığında 1=2 edebildiğini görmek, mantığın bize yüklenilen yeni versiyonuyla olayları analiz tamamen farklılaşabilir. Bakış 4-5-6 boyutlu hale gelebilir.

Sorulara gelince;

- Tanrı'nın kendi kendini yok etmeye gücü yeter mi? EVET

- Tanrı'nın ikinci bir Tanrı'yı yaratmaya gücü yeter mi? EVET

- Tanrı'nın birden fazla olmaya gücü yeter mi? EVET

- Tanrı'nın herhangi bir sıfatına aykırı davranmaya gücü yeter mi? EVET Mesela cezalandırıcıdır. Rahmetiyle muamele ederek affedebilir.

- Tanrı'nın kaldıramayacağı bir taşı yaratmaya gücü yeter mi? YARATILAN HERŞEYE GÜCÜ YETENDİR.

- Tanrı'nın gücü yetmeyecek bir şeyi yaratmaya gücü yeter mi? ALLAH'IN GÜCÜ YETMECEĞİ BİRŞEY YOKTUR.

- Tanrı mantık ilkelerinin de üstünde midir? Örneğin üçgen şeklinde bir kare yapabilir mi? Ya da evli bir bekar? ALLAH MANTIK İLKELERİNİ YARATANDIR. SORU MANTIK İLKELERİNE AYKIRIDIR. FAKAT ALLAH DİLERSE ONUDA YARATIR.

- Tanrı 1=2 yapabilir mi? YUKARIDA BU SORU YANITLANMIŞTIR.

- Tanrı her şeye kadir olmamaya da kadir midir? ALLAH KADİR OLMAYA KADİRDİR. KADİR OLAMAMAK ACİZLER İÇİN GEÇERLİDİR.

Bu tür soruları ilk duyduklarında, genellikle inançlıların tepkisi, bunların kelime oyunu safsatalar olduğunu söylemektir. "Olmayacak birşeyi soruyorsun, bunda mantık nerede?" derler. BU SORULAR YENİ KEŞFEDİLMEMİŞTİR. YILLAR YILI KULLANILAN VE SADECE KELİME OYUNLARI İÇEREN SORULARDIR. AMA KESİNLİKLE HER SORU (şayet mantıklıysa) KESİNLİKLE İSLAMDA YANIT BULACAKTIR.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah mantığın ve aklın yaratıcısıdır. Dünya da bu iki özelliğin kullanımını belirli bir formata oturtmuştur. İnsanlar bu format gereği olayları programın bu özelliğinden dolayı ancak bu kadar kullanabilmektedirler. Ahirette kullanılacak(akıl ve mantık) programın özelliklerinin nasıl olacağı bildirilmemiştir.

Bu dünya da oluşturulan program sınırlıdır. Ona tanıtılan 1=1 şeklinde olmuştur. Ama yarın (ahirette) olaylar farklılaştırıldığında 1=2 edebildiğini görmek, mantığın bize yüklenilen yeni versiyonuyla olayları analiz tamamen farklılaşabilir. Bakış 4-5-6 boyutlu hale gelebilir.

....

....

yukarıda da bahsettiğiniz gibi ahiret için geçerli olabilecek bi durumdan bahsetmişsiniz

evren boyutunda değerlendirdiminizde paralel evrenler, zamanlar arası yolculuk vs. her türlü farklı mekanlar, boyutlarda muhtemel olan gerçekler olabilir

hepsi ihtimal seviyesinde belkide sayılabilir bunların gerçek olup olmadığını bilemiyoruz

ama elimizdekilerle bu boyutların var olup olmadığına dair yorumlar yapıp inanabiliyoruz

farklı inançların olması sonuçları ya da sebepleri farklı bi nedene bağlamamız, düşünce yapımız, kültürümüz, eğitmimiz vs. ile alakalıdır

şimdi konuya tekrar dönecek olursak farklı boyutta irdelememiz gereken bi konuyu en azından siz bize böyle düşünmemiz gerektiğini söylüyorsunuz biz bu şekilde düşündüğümüzde 1=2 edebilir

ama bu konularda sadece sorulara cevap verebilmek için oluşturulmuş yorumlardır

ve burada bahsedilen konuyu gerçek hayatla ilişkilendirdiğimizde

tanrının bu kudreti gücü sadece tarih içinde insanları daha güçlü inanca sahip olması için ortaya atılmış diye düşünüyorum

tanrı herşeyi yapabilir diye inandırılan insanoğlu oı an sorgulamaz ve işin içinden çıkamadığı konuları tanrıya bağlar

bi çok şeyi bağlamak içinde biçok güç kudret ortaya atılmış

kısacası abartılmış herşey ama herşeyi yapabilecek bi güçten bahsedilmiş

bana göre bu abartının sebebide sadece inancı artırabilmektir

bana göre bu güç kudret fazlasıyla abartılmış tarih içinde, dinde vs.

Link to post
Sitelerde Paylaş

>>> Allah mantığın ve aklın yaratıcısıdır. Dünya da bu iki özelliğin kullanımını belirli bir formata oturtmuştur. ..................

İyide allah nerde? Olmayan bir şey için çok fazla palavra sıkmışsınız gördüğümüz kadarıyla..

Link to post
Sitelerde Paylaş

aslında bu soruların öznesini değiştirirsek sanki çelişki daha net görülür oluyor...

yani olması imkansız şeyleri yapabilecek özneyi tanrı değilde belirli bir özelliğini bizim tasarladığımız her hangi bir nesne için düşünelim...

mesela sonsuz tartma kabiliyeti olan bir terazi...

yani üzerine ne koyarsanız koyun tartabilen bir terazi düşünelim...

üzerinde limit olarak sonsuz yazıyor...

şimdi bu terazinin tartamıyacağı kadar büyük bir taş olabilir mi...

sonsuzluk çok da iyi kavranılamayan bir şey olduğu için sorular da bunun gibi hatalar barındırıyor...

Link to post
Sitelerde Paylaş

aslında bu soruların öznesini değiştirirsek sanki çelişki daha net görülür oluyor...

yani olması imkansız şeyleri yapabilecek özneyi tanrı değilde belirli bir özelliğini bizim tasarladığımız her hangi bir nesne için düşünelim...

mesela sonsuz tartma kabiliyeti olan bir terazi...

yani üzerine ne koyarsanız koyun tartabilen bir terazi düşünelim...

üzerinde limit olarak sonsuz yazıyor...

şimdi bu terazinin tartamıyacağı kadar büyük bir taş olabilir mi...

sonsuzluk çok da iyi kavranılamayan bir şey olduğu için sorular da bunun gibi hatalar barındırıyor...

evet sonsuzluğu kavramak zor

ama bana göre sonsuzluğu tartabilecek bi terazi olamaz

var deniyorsa bu abartıdır

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah'ı akıl ve mantıkla bulmak, O'nu akıl ve mantıkla reddetmekten daha olası değildir.

Fakat ne gam! “Bir çocuk, aklın eserlerini görmüyor diye, akıllı adam, akla ait şeyleri nakletmez mi? Akıllı bir adam da aşk ahvâlini görmezse, aşkın kutlu ayı eksilmez ya!” Nitekim renk körü bir kimsenin, bazı renkleri tanımaması veya inkâr etmesi, tabi­atta o renklerin yokluğunu gerektirmeyecektir.

Bu konuda Mevlânâ her zaman yumuşak üslûplu değildir, bazan şöyle söylemekten kendini alamaz: “Aşkın şerhinde akıl, ça­mura saplanmış merkep gibi yattı kaldı. Aşkı ve âşıklığı yine aşk şerh etti. Güneşin vücuduna delil yine güneştir. Sana delil lazımsa güneşten yüz çevirme!” . Gerçekten aşk, vicdânî olduğundan sual cevap ve aklî muhakeme ile onu izah mümkün olmaz. Aşk ve âşıklığın şerhini yine aşk söyler.

mevlana gibi insansın hacı başka söze hacet yok :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

aslında bu soruların öznesini değiştirirsek sanki çelişki daha net görülür oluyor...

yani olması imkansız şeyleri yapabilecek özneyi tanrı değilde belirli bir özelliğini bizim tasarladığımız her hangi bir nesne için düşünelim...

mesela sonsuz tartma kabiliyeti olan bir terazi...

yani üzerine ne koyarsanız koyun tartabilen bir terazi düşünelim...

üzerinde limit olarak sonsuz yazıyor...

şimdi bu terazinin tartamıyacağı kadar büyük bir taş olabilir mi...

sonsuzluk çok da iyi kavranılamayan bir şey olduğu için sorular da bunun gibi hatalar barındırıyor...

Sorun sorularda değil, sorun tanrı'nın çelişik sıfatlarında.

Tanrı'nın kadirimutlak ve alimimutlak sıfatlarını gözönüne almadan bu soruları bir başka varlık için sorarsan

"evet" yada "hayır" diye cevap alabilirsin.

Ama tanrı'nın kadirimutlak ve alimimutlak sıfatları bariz çelişkilere yani aynı soruya farklı cevaplara yol açıyor.

tarihinde kenzo tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorun sorularda değil, sorun tanrı'nın çelişik sıfatlarında.

Tanrı'nın kadirimutlak ve alimimutlak sıfatlarını gözönüne almadan bu soruları bir başka varlık için sorarsan

"evet" yada "hayır" diye cevap alabilirsin.

Ama tanrı'nın kadirimutlak ve alimimutlak sıfatları bariz çelişkilere yani aynı soruya farklı cevaplara yol açıyor.

herhangi bir tanımlamanın içine sonsuzluk ifadesi girdiğinde artık o tanımın kendisi kayganlaşıyor...

ele avuca sığmaz tuutulup kavranamaz hale geliyor...

belkide bu yüzden ille sonsuzluk ifadesi kullanılıyordur...

eleştirilmesi mümkün olmasın diye...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sonsuzluğu anlamada neden bu kadar zorluk çektiğinizi anlamıyorum.

Soruna şu açıdan bakalım.

Evren sonsuz bir boşluk içinde mi genişliyor?

Yoksa kendi boşluğunu (uzayı) kendisi mi oluşturuyor?

Her iki durumda da bir tür sonsuzluktan bahsediyoruz.

Evren ya sonsuz bir boşluğun içinde genişliyor, ya da genişlerken kendi sonsuz boşluğunu oluşturuyor.

Genişlediğini de bildiğimize göre, sorun nerede?

Sonsuzluk sanıldığı kadar müphem bir kavram değil.

Hesaplamalarda yanıltıyor yalnız.

Sonsuzluk hesaplara girince hesaplar bozuluyor.

Sıfır da öyle. Ne zaman hesaplara girse, onları bozuyor.

Evrenin başlangıcı vardır.

O halde evreni bir başlatan vardır.

Mantık bu..

Burada sorulması gereken soru evrenin bir başlangıcı varsa, ondan önce ne vardı.

Bu soruyu bilim cevaplayamıyor. Ama bu demek değildir ki bu sorulamaz ve yanıtlanamaz.

Sorulur ve yanıtlanır. Ancak soru ve cevap bilimsel olmaz.

Tanrı kavramının bilmsel olmadığı gibi..

Eğer evreni bir Tanrı yarattı ise onu kim ve ne yarattı sorusu yasal olarak sorulabilir.

Tanrı'yı aradan çıkarmakla bu soruyu yanıtlayabiliriz.

Evren sonsuz bir boşlukta var olan vaküm enerjisinin dalgalanması ile ortaya çıkan bir varlıktır dediğimiz zaman, ne bir başlangıca ihtiyacımız vardır ne de bir başlatana..

Sonsuz bir boşluk var. Ve o boşlukta bir enerji var.. Her zaman vardı.

O enerji devamlı da değildi zaten. Çok kısa bir zaman için ortaya çıkıyor ve yok oluyordu.

O çok kısa zamanda ona birşeyler oldu. Yok olamadı ve evren oluştu.

Hepsi bu kadar.

Tanrı bunun neresinde?

Link to post
Sitelerde Paylaş
O enerji devamlı da değildi zaten. Çok kısa bir zaman için ortaya çıkıyor ve yok oluyordu.

O çok kısa zamanda ona birşeyler oldu. Yok olamadı ve evren oluştu.

hani yoktan varolunmazdı ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

hani yoktan varolunmazdı ?

Yok yok..........

Yokluk hiçlik değil yani..

Varlık ve yokluk birlikte vardır.

Vaküm enerjisi açığa çıkar, 10^-21 saniye var olur sonra yok olur.

Yokluk budur.

Eğer bu süre içinde o enerjiye birşeyler olursa, yok olmaz.. Evren veya evrenler ortaya çıkar.

Yoktan varoluş diye bir kavram yoktur bilimde.

Çünkü dinlerin tanımladığı gerçek yokluk yoktur.

Yokluğa her zaman varlık eşlik eder ve yokluğu ikisi birlikte tanımlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok yok..........

Yokluk hiçlik değil yani..

Varlık ve yokluk birlikte vardır.

Vaküm enerjisi açığa çıkar, 10^-21 saniye var olur sonra yok olur.

Yokluk budur.

Eğer bu süre içinde o enerjiye birşeyler olursa, yok olmaz.. Evren veya evrenler ortaya çıkar.

Yoktan varoluş diye bir kavram yoktur bilimde.

Çünkü dinlerin tanımladığı gerçek yokluk yoktur.

Yokluğa her zaman varlık eşlik eder ve yokluğu ikisi birlikte tanımlar.

tasavvufçuların bi yokuz 'O' var demesi gibi bir şey .hep söylerim ateistler kendini tahlil edememiş sufilerdir.

gibi biz varsak O yok biz yokken O var.

bir çeşit dualizm.

Link to post
Sitelerde Paylaş

tasavvufçuların bi yokuz 'O' var demesi gibi bir şey .hep söylerim ateistler kendini tahlil edememiş sufilerdir.

gibi biz varsak O yok biz yokken O var.

bir çeşit dualizm.

Bilimsel gözlemleri çarpıtıp ilahi yapıyorsunuz.

Bilime büyük bir saygısızlık bu.. Zararı da yalnız size.. Bilimin umurunda olmaz..

Tuvalette garip bir mok görseniz aklınıza ilk gelen Allah oluyor...

Aklınıza yerleşen bu parazitten kurtulmadıkça bilimden nasibinizi alamazsınız...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah kelimesine hangi sıfatı eklerseniz O'nu bir şekilde sınırlandırmış oluyorsunuz.

Allah akıllı mı? Akıllı derseniz salaklık yapmaya kadir olmayan bir varlık çıkıyor. Hani her şeye kadirdi?

Bu tarz sorular "kelime oyunları" diye geçiştirilemez. Bunlar mantıklı sorulardır. Mantık karşısında tutarsız olan tanrının tanımıdır.

Bir de birbiriyle çelişkili o bir sürü ismi var. Hem merhametli hem gaddar deniyor. Bunu açıklarken de bazı zamanlar merhametli bazı zamanlar gaddar olabilir deniyor. Demek ki zamana göre değişik karakterleri olan bir kişiden bahsediyoruz burda. Buna Tanrı derseniz ona küfür etmiş olursunuz.

Acayip acayip sıfatlar da vermişler O'na. Varis mesela...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorulara gelince;

- Tanrı'nın kendi kendini yok etmeye gücü yeter mi? HAYIR

- Tanrı'nın ikinci bir Tanrı'yı yaratmaya gücü yeter mi? HAYIR

- Tanrı'nın birden fazla olmaya gücü yeter mi? HAYIR

- Tanrı'nın herhangi bir sıfatına aykırı davranmaya gücü yeter mi? HAYIR

- Tanrı'nın kaldıramayacağı bir taşı yaratmaya gücü yeter mi? HAYIR

- Tanrı'nın gücü yetmeyecek bir şeyi yaratmaya gücü yeter mi? HAYIR

- Tanrı mantık ilkelerinin de üstünde midir? Örneğin üçgen şeklinde bir kare yapabilir mi? Ya da evli bir bekar? HAYIR

- Tanrı 1=2 yapabilir mi? HAYIR

- Tanrı her şeye kadir olmamaya da kadir midir? HAYIR.

Eğer bu sorulardan birine bile evet diyorsanız, bunu alıp açık seçik ve net olarak göstermeniz gerekiyor.

Örneğin allah bırakın bunlaır, köpek kulübesi bile yapamaz. Yapabilir diyorsanız, buyrun, yapsında görleim hadi.

İşkembeden allah şunu yapar, bunu yapar demek kolay. Ye kur fasülyeyi, aç ondan sonra işkembeyi. Salla bol bol. Şu allah dediğiniz şeyin, bir günden bir güne topluiğne bile yapabildiğini gören yok. Siz çıkmış ahada şunu bunu yapabilir, edebilir. Geçin bu martavalları, mangalın külünü yaladınız, bitirdiniz, parlattınız resmen. Ama bir gün çıkıpta, allah dediğiniz şu şeyin bir halt işlediğini ne gösterebildiniz, ne görebildiniz.

Birde utanmadan kendi kendine açan çiçeği gösterip ahanda filan dersiniz siz. Mesele gayet basit, eğer sivrisineğin kanadı diyorsanız, buyrun gelsin o allah efendi yapsın bizim önümüzde bir görelim bakalım becerebiliyor mu?

Kendi kendine olup biten şeyleri benlenmek kolay. Var mı itirazınız, dağları ben yarattım, küçükleri de büyükleri de.. Ha, buyur var mı itirazın?

Link to post
Sitelerde Paylaş

bizim sınavmızın tanrıyı bulma yahut ona inanma onu isbat etme olduğunu sanmıyorum...

tek başına bir şeyi var kabul edip etmemenin bir değer yahut değersizlik olması da pek mantıklı değil...

en makul değerlendirmenin insanın ortaya koyduğu iyi güzel işler açısından olması gerektiğini düşünüyorum...

kişi aklıyla mantığıyla vicdanıyla tanrıyı bulamayabilir...

her türlü açıklmayı isbat argümanını yanlışlayabilir...

yahut inanabilir...

bununla kişi yücelmiş yahut alçalmış olmaz...

onu yücelten yahut alçaltan davranışı yaşam tarzı varlığa kattığı kattığı doğru şeyler olmalıdır...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanrı'nın kaldıramayacağı bir taşı yaratmaya gücü yeter mi? YARATILAN HERŞEYE GÜCÜ YETENDİR.

Mantığını islam denen mantıksızlığa satmış bir insanın durumu.

Şimdi bu arkadaş yukarıda neye cevap vermiş?

Soru: "Tanrı kaldıramayacağı bir taş yaratabilirmi"

Cevap: "Yaratılan herşeye gücü yetendir"

Şimdi bu neyin cevabı, hiçbirşeyin.

"Yaratılan herşeye gücü yetermi" diye sorulmuyorki cevap bu olsun.

"Kaldıramayacağı bir taş yaratabilirmi" soru bu.

Yani inanılmaz bir şey gerçekten bu islam denen celişkiler abidesini mantığa yaklaştıracağım diye mantıksızlığı bile sovunuyorlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

>>> onu yücelten yahut alçaltan davranışı yaşam tarzı varlığa kattığı kattığı doğru şeyler olmalıdır...

İşte zaten meselenin bam telide burada.

Sen düşünüp edip yanılarak veya doğruyu bularak bir neticeye ulaşabilirsin. Bunda hiç bir sorun yok, olamazda.

Velakin sen, doğru ve yanlışlarını bu neticeye bağlıyorsan, sonuçların umduğun gibi olması için bu neticenin doğru olması gerekir.

Şimdi düşünelim. Amanda düzen var, şu var, bu var, kainat var filan. O zaman tanrı var. Tanrı var demekki şu pencereden atlayıp kuş gibi uçabilirim. Tanrı bunu yapabilir tabi, kaldıramayacağı taşı bile yaratan tanrı seni mi uçuramayacak canım. Hadi atla camdan. Neyse, bu doğru yaptığımız çıkarımla atarsan kendini 10. kattan aşağı, haliyle geberir gidersin. Bu noktada bizim için gene çok ta tın. Kendin ettin. Kalsın orda leşin, kargalar yesin, çokta umrumuzda.

Ama sen başkalarını da alıp "amanda atın kendiniz uçacaksınız bak, tanrı var la, boru mu?" diyorsan, orada bir dur işte.

Mesele kendini camdan atman değil. Sen o inandığın şey yüzünden, doğruluğunu yanlışlığını bilmeden her şeyi belirlemek istiyorsun.

- Karımı döverim,

- niye, döveceğin benim kızım ama,

- allah öyle istemiş. 4'erde karı alırım,

- niye,

- allah cevaz vermiş. 1 yaşında kızla evlenirim,

- niye?

- allah cevaz vermiş.

- Üleynnn, bi dur, ne bu yaaa?

- Sus, allahın helal kıldığını sen nassı haram kılarsın?

- Haydaaa..

- Vay bre zındık kafir, öldürün, mürteddir, dine karşı geliyor ediyor..

İşte mesele bu. Sen bu boş, mesnetsiz, kuru bir iddiaya istinaden milletin hayatını zehir edemezsin. Ömrü boyunca asla ve kata sahilde yalınayak koşmanın, saçlarını rüzgarda dalgalandırıp erkekleri plajda "afaşimi füşülöröpüfff" etmenin zevkini yaşayamayacak kızın mesela? Neden, bir bedevi masalına göre bu kötü de ondan..

Hadi desn ki, efenim aha şu yüzden falan filan. Hay hay. Bakılır, edilir. Ama sen gidip bunun sebebini direk olarak bu mesnetsiz kuru inanca bağlıyorsan, bağlayabiliyor ve bu irinli bir zındıklıkla kendin başta olmak üzere insanları etkiliyorsan, orada bir dur.

İşte bizim söylediğimiz şeyde bu. Bana gelip mantık martavalı okuyorsunuz. Amanda kendinden büyük taşı kaldırırmışta. Daha toz zerresi kaldırdığını bile görmedik şu tanrı dediğiniz şeyin. Neyse. "Heee ya, pek doğru söyledin" desek ne diyeceksin? Git vahjşi rezil bir adam ol. Milletin elini kes, şeyini kes. Karını dövmek helaldir. 4 karı almak helaldir. Günde beş kere şöyle dömel bakalım. Sende bir ay aç kal bakalım vs. vs. sayacaksın, di mi?

O zaman.. Eğer senin inanç dediğin bu zırva, benim ve toplumun hayatında bir şeyler getirip götürecekse, buyur o zaman bu sayıkladıklarını ispat et.

Edemiyorsan, de get, de get.. Bir sürü işimiz var şurda, daha lüfer takımı yapıcaz, sezon geliyor.. anladın mı şimdi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...