Jump to content

Kafirin iyiliği değersizdir ...


Recommended Posts

Kafir ; gerçeği örten , gerçegi saklayan gizleyen kişidir . Kafir oldugunuz için mümin sıfatlarına vakıf olsanız dahi yaptıgınız iyiliklerin Allah katında bir değeri yoktur . İnanca göre muamele eden Allahın adil olması ve iyi olması beklenemez . Allah katında degerli olmak ve ebedi cennetle müjdelenmek için müslüman olmak yeterlidir .Müslüman oldugunuz vakit günahlarınız ölçüsünde azap tadıp cennete girebilirsiniz fakat kafir olmanız ne kadar iyiliginiz olursa olsun size faydasızdır çünkü imandan yoksun kişilerin cennete girmesi gelen ayet - i kerimelere göre imkansızdır .

Allah insanları iyi , kötü diye ayırt etmek yerine ; imanlı , imansız diyerekten ayırt ederek adil oldugu konusunda bizi kuskuya düşürmüştür . Allah katında çalan çırpan , haksızlık eden ama Allaha karşı inancını korumuş yahut ömrünün son dakikasına kadar kötülük işleyip müslüman olmuş kişi extradan günahlarıda sevaba dönüşerek cennete nail olabilir ve de günahsız olarak Allahın huzuruna cıkarak hesap vermeden yaptıkları yanına kar kalarak pişmanlıgının etkisiyle edebi bir cennette sevdikleriyle ve arzuladıgı şeylerle cennete konur. Eğer ki dürüst ve erdemli bir birey olarak ömrünüzü tamamlamışsanız bile yahut son dakikada inancınızı reddemişseniz bile yaptıgınız iyiliklerin karsılıgı yoktur . Merhamet ve bagışlanma sadece imanlılara has bir ayrıcalıktır . Bu yüzden Allahın adaletinden bahsetmek absürd bir yaklaşım olur . İşte ayetler :

(İmansızların yaptıkları faydalı işler, fırtınalı bir günde rüzgârın savurduğu kül gibidir Ahirette o işlerin hiçbir faydası olmaz) [İbrahim 18]

(Kâfirlerin cami yapmaları ve diğer bütün [iyi] işleri, boşa gidecek, Cehennemde sonsuz kalacaklar) [Tevbe 17]

(Kıyamette onların yaptıkları her işi toz duman ederiz) [Furkan 23]

(Kıyamette en çok ziyana uğrayanlar, iyi işler yaptıklarını sanıp da, bütün çabaları boşa gidenlerdir) [Kehf 103–104]

(Ahirette onlara ateşten başkası yoktur, yaptıkları işler boşa gitmiştir) [Hud 16]

(Kâfir olarak ölenlerin yaptıkları işler, dünyada da, ahirette de boşa gider, Cehennemde devamlı kalırlar) [bekara 217]

(Allah şirki [küfrü, bozuk imanı] asla affetmez Diğer bütün günahları ise, istediği kimselerden affeder) [Nisa 48]

tarihinde Crafterman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 44
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

:)

Her zaman verdiğim ve sevdiğim örnek ile başlık sahibi arkadaşı biraz düşünmeye ve düşündükten sonra benim yazdıklarımı değerlendirmeye davet ediyorum.

Ateş:

Üstünde yemek pişirirsin, karnın doyar, faydalıdır/iyidir.

Soğuk bir gecede seni ısıtır ve aydınlatır, faydalıdır/iyidir.

Elini yanan ateşe sokarsan yanarsın, faydasızdır/kötüdür.

Selam ederim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kim zerre kadar iyilik yaparsa karşılık görür diye de ayet var.Nasıl olacak şimdi.

elbetteki doğru olanı budur.burada anlatılan iyilik'' kamunun ''iyiliğidir.kişinin bir başkası içn yaptığı iyiktir asıl iyilik.

kötüler ''kendileri'' için iyi olanı seçerler.toplumun yada diğer bir ibreyin iyiliği ile ilgilenmez.

muhammed toplumcu bir insan olduğu için böyle söylemiş.

bireyin namına iyi olan toplum için kötü ise ,sonuçta o birey toplumdan dışlanır.bu çok bariz bir gerçektir.

bu yüzden kafirin/gerçeğin üzerini örtenin/bozguncunun ''iyilik ''sandığı şeyin ona kötülük olarak dönmesi kadar doğal bir durum olmaz.

o cürmü işlerken kendisi için iyi bir şey yaptığını sanır fakat aldanıyordur.

ayetlerde ve genel olarak kuranda anlatılmaya çalışılan şey budur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kim zerre kadar iyilik yaparsa karşılık görür diye de ayet var.Nasıl olacak şimdi.

Hayır Da, Şer De Karşılıksız Değildir

Kim zerre ağırlığınca bir hayır yaparsa, onu görecektir" buyruğu ile ilgili olarak İbn Abbas şöyle dermiş: Kâfirlerden zerre ağırlığınca, bir hayır işleyen bir kimse, onu dünyada görecektir. Âhirette ona karşılığı .sevabı yokuır. Kim de zerre ağırlığınca bir kötülük işleyecek olursa, şirkin cezası ile birlikte âhirette de o kötülüğü dolayısıyla cezalandırılacaktır. Müminler arasından zerre ağırlığınca kötülük işleyen bir kimse o kötülüğü dünyada görür, ölümden soma âhirette ondan dolayı cezalandırılmaz, af edilir. Zerre ağırlığınca hayır işleyecek olursa, onun bu hayrı kabul edilir ve âhirette onun için kat kat arttırılır.

Lütfen ayetleri incelerken eksizsiz inceleyin.Veya bir şeyler katmayın.Allah yaptığınız hileyi görür.

Bunu sana demiyorum Galileo arkadaş.En tepedeki arkadaşa diyorum.Bazı yerde imam gibi konuşup,Allah'ın adaletli olmadığını söylüyor.Bu nasıl İslam anlayışı ya.Kendinize gelin.Biz Müslüman Mü'minlere İslam'ı öğretmeye çalışmayın !

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çelişkilerle dolu bir kitap olduğuna hükmedeceğiz.

Çelişki kitapta değildir. Algıda seçicilik yapılır. Seçilen algı ile varılan hüküm kitapla uymaz.

Kitaba yüz çevrilir ve ulemanın sözü kitabın sözü yerine konur.

Birilerinin ve kendisinin ilahlığını çoktan ilan etmiş insan ile tek ilahın sözünün tutarlı olmasını bekleyemeyiz değil mi dayıcığım. :)

Selam ederim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah iyiliğinizi versin...

hiç allah iyilikleri karşılıksız bırakır mı...

ateist de olsanız iyilik yaparsanız mutlaka karşılığını görürsünüz...

tanrının adaletine güvenin...

bir açı doyuran bir susuza su veren bir yaralıya yardım eden yalan söylemeyen doğru şahitlik eden kişi ateist diye ona karşılığını vermeyecek bir adil tanrı yoktur...

eğer varsa o adil bir tanrı değildir...

adil olmayan bir tanrı varsa zaten yapacak hiç bir şey yoktur...

o iyiyi de kötüyü de aynı kazana koyup yakabilir...

merak etmeyin tanrı adildir...

ve iyileri yakmaz...

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah iyiliğinizi versin...

hiç allah iyilikleri karşılıksız bırakır mı...

ateist de olsanız iyilik yaparsanız mutlaka karşılığını görürsünüz...

tanrının adaletine güvenin...

bir açı doyuran bir susuza su veren bir yaralıya yardım eden yalan söylemeyen doğru şahitlik eden kişi ateist diye ona karşılığını vermeyecek bir adil tanrı yoktur...

eğer varsa o adil bir tanrı değildir...

adil olmayan bir tanrı varsa zaten yapacak hiç bir şey yoktur...

o iyiyi de kötüyü de aynı kazana koyup yakabilir...

merak etmeyin tanrı adildir...

ve iyileri yakmaz...

tanrı askerlik arkadaşın mı bilader? yanından gelmiş gibi konuşuyorsun. bak kuran açıkça iyiliği iman şartına bağlamış. imanlı olmayan birinin iyi olması mümkün değil kurana göre. ha ben müslüman değilim sırf tanrıya inanıyorum diyorsan birşey diyemem.

Link to post
Sitelerde Paylaş

<<<tanrı askerlik arkadaşın mı bilader? yanından gelmiş gibi konuşuyorsun. bak kuran açıkça iyiliği iman şartına bağlamış. imanlı olmayan birinin iyi olması mümkün değil kurana göre. ha ben müslüman değilim sırf tanrıya inanıyorum diyorsan birşey diyemem.>>>

Sen kim oluyorsun da Allah adına hüküm verebiliyorsun! Siz kıt beyinliler ne kadar kötü hüküm veriyorsunuz.Onca kişilerin hakkını yiyorsunuz.Allah'ı inkar eden kişi istediği kadar iyilik yapsın.Boştur!!!Onun iyiliği sadece dünyada verilecektir.İmansız biri iyilik edemez diye bir şey yok ama yaptığı iyiliğin Allah nazarında hiç bir önemi yoktur.Ki kaldı Allah'ını bilmeyen birinin de yapacağı iyilikler hep kendi menfaatine olacaktır.Eğer kişi bir boşluktaysa,kafir olmasına rağmen,ama çok iyi biri diyelim.Allah'ta onun kalbini genişletir.Gerçeği bulmasını sağlar ve Allah'ını bilir hale gelir.Asi bir zorba kafir ise iyiliği söz konusu bile olmaz.

<<<dindarlar sahtekardır diye boşuna demiyoruz. tanrıya yaltaklanma çabası içinde iyilik yaparlar. aslında yüzsüzlerin kendileri de farkında "yap yap sevaptır" derler hep. yapıcak bişi yok gayet pişkinler.>>>

Her dindarı aynı kefeye koyamazsın.Ama şunu demek istiyorsan eğer; 'o gösteriş içim,başını örten,dindar gibi kendini gösterip münafıklığını heryerde teşhir eden biri'

müstesna.Biz zaten bu ve bunu gibileri İslam'dan saymıyoruz.İslam'a haince mal ediyorsunuz ya Allah size akıl versin.Normal Müslüman birinin ''Mü'minler böyledir'' diyemezsin.Allah'ı,peygamberini ve Kuran'ı kabul eden herkes Müslümandır.Ama ahlak açıdan eksikliği varsa veya ibadetini yerind eda edemiyor veya etmiyorsa onada Mü'min demek doğru olmaz.O bahsettiğin kişiler Müslüman olup,kendilerince dini kullanıyorlar.Bana kalırsa böylesine Müslüman bile denmez ya.

tarihinde Mücahid31 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bozuk mayayla pişirilen ekmek mındar olur.Un sağlam olsa bile boşa gider.Bu da o hesap...

Kuranda çelişkiler bulan ve kuran algısı mantıgına ters gelen bir insanın inanmaması mayasının bozuklugundan mı geliyor yoksa kuranın çelişkili olmasından mı ? Saçma bir cümle kurmuşsun

Link to post
Sitelerde Paylaş

:)

Her zaman verdiğim ve sevdiğim örnek ile başlık sahibi arkadaşı biraz düşünmeye ve düşündükten sonra benim yazdıklarımı değerlendirmeye davet ediyorum.

Ateş:

Üstünde yemek pişirirsin, karnın doyar, faydalıdır/iyidir.

Soğuk bir gecede seni ısıtır ve aydınlatır, faydalıdır/iyidir.

Elini yanan ateşe sokarsan yanarsın, faydasızdır/kötüdür.

Selam ederim.

Nedense imanlıların değil de iyilerin eli yanıyor .

Link to post
Sitelerde Paylaş

elbetteki doğru olanı budur.burada anlatılan iyilik'' kamunun ''iyiliğidir.kişinin bir başkası içn yaptığı iyiktir asıl iyilik.

kötüler ''kendileri'' için iyi olanı seçerler.toplumun yada diğer bir ibreyin iyiliği ile ilgilenmez.

muhammed toplumcu bir insan olduğu için böyle söylemiş.

bireyin namına iyi olan toplum için kötü ise ,sonuçta o birey toplumdan dışlanır.bu çok bariz bir gerçektir.

bu yüzden kafirin/gerçeğin üzerini örtenin/bozguncunun ''iyilik ''sandığı şeyin ona kötülük olarak dönmesi kadar doğal bir durum olmaz.

o cürmü işlerken kendisi için iyi bir şey yaptığını sanır fakat aldanıyordur.

ayetlerde ve genel olarak kuranda anlatılmaya çalışılan şey budur.

Kendi adına iyilik yaptıgını nerden çıkardın arkadaşım ? Ben bir insan olarak diğer insanlara da cennet vaadi beklemeden karsılıksız olarak yardım edebiliyorsam beni nasıl cehennem azabına layık görüyorsun ? Biz de bu şekilde iyiligi kendimiz için mi yamış oluyoruz . Biraz daha mantıklı yaklaşmanızı öneririm .

Muhammed de farklı davranmamış ki elin düşen esirin babası hakkında sorular sormuş . İyi bir insan oldugu için mümin sıfatlarını yakıstırmış fakat kafir oldugu için ise yazık oldugunu söylemiş . Yani kafirsen kıcını yırtsan faydasız cennete gidemezsin .

Link to post
Sitelerde Paylaş

<<<tanrı askerlik arkadaşın mı bilader? yanından gelmiş gibi konuşuyorsun. bak kuran açıkça iyiliği iman şartına bağlamış. imanlı olmayan birinin iyi olması mümkün değil kurana göre. ha ben müslüman değilim sırf tanrıya inanıyorum diyorsan birşey diyemem.>>>

Sen kim oluyorsun da Allah adına hüküm verebiliyorsun! Siz kıt beyinliler ne kadar kötü hüküm veriyorsunuz.Onca kişilerin hakkını yiyorsunuz.Allah'ı inkar eden kişi istediği kadar iyilik yapsın.Boştur!!!Onun iyiliği sadece dünyada verilecektir.İmansız biri iyilik edemez diye bir şey yok ama yaptığı iyiliğin Allah nazarında hiç bir önemi yoktur.Ki kaldı Allah'ını bilmeyen birinin de yapacağı iyilikler hep kendi menfaatine olacaktır.Eğer kişi bir boşluktaysa,kafir olmasına rağmen,ama çok iyi biri diyelim.Allah'ta onun kalbini genişletir.Gerçeği bulmasını sağlar ve Allah'ını bilir hale gelir.Asi bir zorba kafir ise iyiliği söz konusu bile olmaz.

<<<dindarlar sahtekardır diye boşuna demiyoruz. tanrıya yaltaklanma çabası içinde iyilik yaparlar. aslında yüzsüzlerin kendileri de farkında "yap yap sevaptır" derler hep. yapıcak bişi yok gayet pişkinler.>>>

Her dindarı aynı kefeye koyamazsın.Ama şunu demek istiyorsan eğer; 'o gösteriş içim,başını örten,dindar gibi kendini gösterip münafıklığını heryerde teşhir eden biri'

müstesna.Biz zaten bu ve bunu gibileri İslam'dan saymıyoruz.İslam'a haince mal ediyorsunuz ya Allah size akıl versin.Normal Müslüman birinin ''Mü'minler böyledir'' diyemezsin.Allah'ı,peygamberini ve Kuran'ı kabul eden herkes Müslümandır.Ama ahlak açıdan eksikliği varsa veya ibadetini yerind eda edemiyor veya etmiyorsa onada Mü'min demek doğru olmaz.O bahsettiğin kişiler Müslüman olup,kendilerince dini kullanıyorlar.Bana kalırsa böylesine Müslüman bile denmez ya.

Anlatmak istedigim buydu :)

elbetteki doğru olanı budur.burada anlatılan iyilik'' kamunun ''iyiliğidir.kişinin bir başkası içn yaptığı iyiktir asıl iyilik.

kötüler ''kendileri'' için iyi olanı seçerler.toplumun yada diğer bir ibreyin iyiliği ile ilgilenmez.

muhammed toplumcu bir insan olduğu için böyle söylemiş.

bireyin namına iyi olan toplum için kötü ise ,sonuçta o birey toplumdan dışlanır.bu çok bariz bir gerçektir.

bu yüzden kafirin/gerçeğin üzerini örtenin/bozguncunun ''iyilik ''sandığı şeyin ona kötülük olarak dönmesi kadar doğal bir durum olmaz.

o cürmü işlerken kendisi için iyi bir şey yaptığını sanır fakat aldanıyordur.

ayetlerde ve genel olarak kuranda anlatılmaya çalışılan şey budur.

Kendi adına iyilik yaptıgını nerden çıkardın arkadaşım ? Ben bir insan olarak diğer insanlara da cennet vaadi beklemeden karsılıksız olarak yardım edebiliyorsam beni nasıl cehennem azabına layık görüyorsun ? Biz de bu şekilde iyiligi kendimiz için mi yapmış oluyoruz . Biraz daha mantıklı yaklaşmanızı öneririm .

Muhammed de farklı davranmamış ki elin düşen esirin babası hakkında sorular sormuş . İyi bir insan oldugu için mümin sıfatlarını yakıstırmış fakat kafir oldugu için ise yazık oldugunu söylemiş . Yani kafirsen kıcını yırtsan faydasız cennete gidemezsin .

Kim zerre kadar iyilik yaparsa karşılık görür diye de ayet var.Nasıl olacak şimdi.

Çelişki olacak :) Kafirlerin iyiliginin boşa söylendigi yerde bu söz söylenirse gülünür .

tarihinde Crafterman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Iste böyleee,

Ben teist olmam yanInda hicbir dine inanmIyorum.

Inansam zatan teist olamam.

Putperest olurum.

Din kitaplari zatan kendilerini ele vermekte,bir gücün kitebi olmadigina.

Onlara inanmadIgIn zaman degül inandiginda YÜCEGÜCÜN varligina inanmiyorsun.

Ay neyidi , iLEHi NUR , simdi ne oldu , kum ve TORPAH.

Öyleyse sende gecmisde AYA nur deyen herseyi elinden BIRAH.

Imami Temel

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...