Jump to content

Anunnakiler ( Gökten gelen Tanrılar )


Recommended Posts

  • İleti 46
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Ah Nesren sende çok başkasın inan. :) Ama Afromditim de çok başkadır benim nazarımda.

Neyse konumuza dönelim ve bakalım neler bulacağız:

ZÜLKARNEYN: Sözlükte iki boynuz sahibi demektir. Kuranın inişinden önceki eski dünyada krallar ve imparatorlar, tanrısal güç sembolü olarak boynuzlu taç giyerlerdi. Boynuzlar kutsal boğa (bakara) kültünü yansıtırdı. Mezopotamyanın gökyüzü ve sema Tanrısı olan An (Anu) boynuzlu başlığı yöneticilik ve kraliyet düşüncesinin kişiselleştirmiş haliydi. Sümerliler onu An diye adlandırırlardı. Yıldızlar onun askerleri, samanyolu ise onun kişisel yoluydu. İşte bu gök Tanrısının yeryüzündeki temsilcisi durumundaki krallara Zulkarneyn deniyordu. Zamanla dini anlamı unutularak her kralın alelade taktığı bir krallık armasına dönüştü. Şu halde Zulkarneyn iki boynuzu olan taç sahibi kral demektir. Araplar bir Sami halkı olarak bu ismi bilirlerdi ve buna yabancı değillerdir. Bu kelimeyi duyunca bir kraldan bahsedildiğini hemen anlarlardı... Kuranda anlatılan Zülkarneyn kıssasının temel mesajı bu nedenle siyasidir. Yeryüzünde kendisine iktidar verilmiş bir siyasal güç hangi değerlere göre hareket etmelidir? İktidarın varlık gerekçesi nedir? Hangi temel amacın vesilesi olarak kullanılmalıdır? Kuran, bizdeki Dede Korkut, Farslardaki Zaloğlu Rüstem halk anlatıları gibi, Arapların zihinlerinde yer etmiş bu Zülkarneyn kendi aralarında anlatıp durdukları kral hikayelerini format olarak kullanıyor ve bu bilinçaltını devindirerek evrensel mesajlar veriyor. Kral hikayelerinin ayrıntısına girmek yerine, bu anlatım tarzını format olarak kullanıyor ve buradan çıkarılması gereken siyasi/ahlaki mesajın ne olması gerektiğine yoğunlaşıyor. Zülkarneyn kıssasında bunun tipi örneğini görmekteyiz.

diyor sevgili İhsan Eliaçık. Tabi bu Nesren balamı kesmeyeceği için şimdi biraz Süleymana bakalım. :)

Bunu elimdeki mealden yazacaktım ama Nesren balam uzun biraz. İnternette pdf olarak varmı kopyalayım dedim ama onuda bulamadım. Umarım yarın vaktim olur ve yazarım.

Böyle böyle konuları teker teker işleyince ben inanıyorumki taşlar yerine oturacak.

Çünkü hala bizim 1400 yıl önceki algıda ve bilgide olmamızı isteyen o kadar çok zat varki, işimiz çok ve yolumuz çetin.

Selam ederim.

Canım ablam, R.İ.Eliaçık akıllı bir adam ama bana göre değil.Süleyman konusunda yazdıklarını biliyorum.Yol kenarında bir dikili taş isminde Süleyman kıssasını açıklıyor ama onuda benimsemiyorum.

Bana göre Zülkarneyn=Süleyman'dır. Kuran düpedüz söylüyor.Bu kitap sözün en güzelini İKİŞERLİ BENZER anlatımla yapar.Bu onun en temel özelliğidir.Bu özelliğe ayılmadıkça Kuran'ın mesajı öyle kolay kolay anlaşılmaz.

Süleyman ve Zülkarneyn aynı kişidir. Ve onlar sıradan özelliklere sahip değillerdir. Hikaye Eliaçığın anlattığı gibi değil. Bu kitabın anlattığı şey bambaşka ! Henüz çözemedim ama anlayabildiğim kadarı ile klasik hocaların neredeyse hiçbir sözüne itibar edemiyorum artık.

Sana tek bir ipucu vereyim. Biz Süleyman'a bağlıyız. Çünkü İslam eden odur !

Bizler müslümanız derken bile aslında bunu söylüyoruz. Mü-Slüman , Mü-S(ü)lüman

Süleyman melikeye ordularımla gelir teslim alırım demiyor mu ?

Kuran teslim olun ( islam olun ) demiyor mu ?

Süleyman'ın anlamı teslim alan demek değil mi ? Süleymanın emrinde ins ve cinn yok mu ? Zülkarneyn iki boynuz sahibi demek değil.İki yakınlık sahibi demek.İki yakınlığın yöneticisi kim ? Süleyman-Zülkarneyn. Kendisine Min Külli şey in verilen kim ? Süleyman değil mi ? Aynı cümleyi ona herşeyden verildi denilen Zülkarneyn değil mi ?

Ablam,Kuran gayet açık ve net söylüyor ki, Kuran sözün en güzelini İKİŞERLİ BENZER anlatır. Aynı zamanda Peygambere ikişerden yedi ve büyük Kuran verildi denilir. Bunlar açık ve tanıdık gelen ayetler.Ama Kuran neredeyse yarısında bu ikişerlinin ne olduğundan bahsediyor zaten.

O ikişerli dediğide El-Kitab ve El-Hikmettir.

Kuran bir yandan işletim sistemini anlatırken,bir yandan onun hükümlenmiş halini anlatır.

Ve tüm peygamberlerde insanlara bunu öğretir. Peygamberler kitap ve hikmet öğretiyordu denilir.

İbrahimin topukları üzerine doğrulttuğu beyt dediği bile düpedüz budur.Beyt ev değil ! Beyt bildiğin beyit ! İKİLİ !

Onun içindir ki, ehli beyt dedikleri Peygamberin ev ahalisi değil. İkiliyi okuyan herkesdir.

Yani varlığı ( el-kitabı ) hükümleyen ( el-hikmet ) = Ehli beyttır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 10 years later...

Kitapları bütün olarak değerlendirmek gerekiyor tarih mitleri ve kutsal kitapları iyi okursanız aslında çokda farklı konu olmadığını daha iyş anlarsınız sonuçta bu mitleri yazan insankarda gökten gelen lerle. Tanrı değil elçiker geliştirixiler der ve geliştşricilerde mukaddes olan tek bir tanrıya ve kadere inanırlar bence doğru okumak lazım sadece 

SAYGILAR

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...