Jump to content

diyanet işleri, kuran'ın değişmediğini ispatlamış (!)


Recommended Posts

O dönem kopyalar el ile çoğaltılır. El ile çoğaltma hataya müsaittir.

hata var ama etkileyici bir hata yok diyor tayyar,basit imla hataları var

Dolayısıyla sağplamlığını konuşamazsınız. İlla ki ilk orjinali bulmak durumundasınız. Bulamazsanız, iddianız çöpe gider.

iddia çöpe gitmez,çünkü eldeki bütün nüshalar birbirini tutuyorsa iş kalır orjinalini tutup tutmadığına, ortada orjinali yoksa nasıl bileceksin tutmadığını,o adamlar tutuuğuna zaten iman etmiş,sen eğer tutmuyor diyorsan orijinali bulup senin ispatlaman lazım tutmadığını.

Çünkü orjinal nüshalarda sonradan ilave edilmiş nokta ve harekeler vardır. Bunlarda yapılan hata anlam kaymasına neden olur. El ile çoğaltmada yanlış kopyalanan nokta ve harekeler yüzünden çok sayıda anlam değişikliği yapılmış olabilir. Bunu kpyalama yapan kişinin keyfi olarak yapmış olması bile mümkündür.

İspatla o zaman

Konuşurken klasık ağızları bırakın, yeni ve daha kabul edilebilir savlarınız varsa getirin.

bizdeki sav hep aynı sav

önder sav

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 53
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

hata var ama etkileyici bir hata yok diyor tayyar,basit imla hataları var

Bunu başka kişiler de onaylasın. Tayyar öyle dedi diye öyle mi sayacağız?

iddia çöpe gitmez,çünkü eldeki bütün nüshalar birbirini tutuyorsa iş kalır orjinalini tutup tutmadığına, ortada orjinali yoksa nasıl bileceksin tutmadığını,o adamlar tutuuğuna zaten iman etmiş,sen eğer tutmuyor diyorsan orijinali bulup senin ispatlaman lazım tutmadığını.

İddia çöpe gider. Çünkü iddia onlara ait, biz değişti iddiasıyla ortaya çıkmadık, onlar değişmedi iddiasını ortaya attılar. Orjinal nüshayı da getirecekler, aha da tutuyor diye kanıtlayacaklar. Kanıtı getirip beni susturmadıkları müddetçe değişti derim.

İspatla o zaman

Neyi, niye ispatlayacağım? İtirazını yap, veya daha iyisi müslümanların iddialarını sen savun. Alıştık zaten senin İslamı savunmana...

bizdeki sav hep aynı sav

önder savt

Gayet iyi biliyoruz savurtmaları.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bunu başka kişiler de onaylasın. Tayyar öyle dedi diye öyle mi sayacağız?

onaylasın tabii tarafsız bilim insanları incelesin yargılasın

farzet kuranın değişmediği ortaya konuldu,bu o kitabın Allahtan geldiğini mi kanıtlar?

İddia çöpe gider. Çünkü iddia onlara ait, biz değişti iddiasıyla ortaya çıkmadık, onlar değişmedi iddiasını ortaya attılar. Orjinal nüshayı da getirecekler, aha da tutuyor diye kanıtlayacaklar. Kanıtı getirip beni susturmadıkları müddetçe değişti derim.

değişti iddiasıyla ortaya çıkmadık diyorsun

sonra da ben değişti derim diyorsun

yani değişti iddiasındayım diyorsun

o zaman sen bu iddianı kanıtlamalısın

onlar zaten değişmediğine inanıyor.

farzet değiştiği ortaya kondu bu neyi kanıtlar?

Link to post
Sitelerde Paylaş

onaylasın tabii tarafsız bilim insanları incelesin yargılasın

farzet kuranın değişmediği ortaya konuldu,bu o kitabın Allahtan geldiğini mi kanıtlar?

değişti iddiasıyla ortaya çıkmadık diyorsun

sonra da ben değişti derim diyorsun

yani değişti iddiasındayım diyorsun

o zaman sen bu iddianı kanıtlamalısın

onlar zaten değişmediğine inanıyor.

farzet değiştiği ortaya kondu bu neyi kanıtlar?

değiştiğini !!!

Link to post
Sitelerde Paylaş

onaylasın tabii tarafsız bilim insanları incelesin yargılasın

farzet kuranın değişmediği ortaya konuldu,bu o kitabın Allahtan geldiğini mi kanıtlar?

değişti iddiasıyla ortaya çıkmadık diyorsun

sonra da ben değişti derim diyorsun

yani değişti iddiasındayım diyorsun

o zaman sen bu iddianı kanıtlamalısın

onlar zaten değişmediğine inanıyor.

farzet değiştiği ortaya kondu bu neyi kanıtlar?

Yanlış efendim. Değişmedi diyene değişti derim, derim ki değişmediğini kanıtlama gereği duysun. İddia sahibine susarak, iddiasının doğru olduğunu onaylamamı mı bekliyorsun? Boşa beklersin...

Veya boşver, ıkınıp sıkınacağına değişmediğini sen kanıtla...

Olmadı (biz biliyoruz ya) "ben değiştim" de... De ki herkes rahatlasın... Ne kıvırıp duruyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yanlış efendim. Değişmedi diyene değişti derim, derim ki değişmediğini kanıtlama gereği duysun. İddia sahibine susarak, iddiasının doğru olduğunu onaylamamı mı bekliyorsun? Boşa beklersin...

Asıl anlaşılması gereken değişmemiş olması ispatlansa dahi bu kitabın ilahi olduğunu göstermez.

Veya boşver, ıkınıp sıkınacağına değişmediğini sen kanıtla...

Benim öyle bir gündemim yok olsa da bunu kanıtlamam zaten mümkün değil,bir başkası da değiştiğini ispatlayamaz.

Olmadı (biz biliyoruz ya) "ben değiştim" de... De ki herkes rahatlasın... Ne kıvırıp duruyorsun?

İnsanlar değişir de, gelişir de bunlar normal süreçlerdir,ben değişirsem değiştim derim kimseden korkacak değilim,

benim davranışlarımı ve düşüncelerimi akıl,mantık ve bilim belirler,

doğal olarak aptallık ,cehalet,yalan,dolan,safsata,önyargılar,seviyesizlik,şarlatanlık her kimden gelirse gelsin karşısındayımdır ister şahıs kendine teist ister ateist etiketi takmış olsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İddia ne?

Kuranın tek bir harfinin dahi günümüze kadar gelmiş. miş miş miş.

Başlıkta verilen gazete haberinde ne diyor Altıkulaç: http://www.toplumsal...-ispatlandi.php

Yıllardır ''Kur'an-ı Kerim'in hiç değişmediği, tahrife uğramadığı''nın ifade edildiğini ancak kanıtlanamadığını dile getiren Altıkulaç, IRCICA ve Türkiye Diyanet Vakfı'nca basılan orijinal mushafların özel faksimile nüshalarının, Kur'an-ı Kerim'in herhangi bir değişikliğe uğramadan günümüze ulaşmış bir kitap olmasıyla ilgili olduğunu söyledi.

Neymiş? Kuran herhangi bir değişikliğe uğramadan günümüze kadar gelmişmiş.

Yine peşinden ne söylüyor?

Orijinali Topkapı Sarayı Müzesi'nde bulunan ve Halife Hz. Osman'a izafe edilen Mushaf-ı Şerif'in IRCICA tarafından hazırlanan özel faksimile nüshası ile bugün dünyanın her yerinde okunmakta olan Kur'an-ı Kerim'i kelime kelime, harf harf, hatta diş diş kontrol ettiğini ve arada herhangi bir değişikliğin olmadığını tespit ettiğini anlatan Altıkulaç,

Neymiş?

Kaşılaştırmayı kelime kelime yapmış herhangi bir değişiklik bulamamış.

Harf harf yapmış ve herhangi bir değişiklik bulamamışmış.

Diş diş yapmış (ne demekse artık) ve herhangi bir değişiklik bulamamışmış.

Fakat

'Bunlar hep ayrı ayrı coğrafyalarda henüz hicretin birinci asrı içinde yazılmış mushaflar. Mushaflar birbirleriyle tam bir paralellik içinde oldukları gibi, dünyanın her yerinde okunan Kur'an-ı Kerim'lerle de aynı paralelliği gösteriyorlar.

Pardon yani! Biraz önce "hiç bir değişiklik","herhangi bir değişiklik" bulamadığını söyleyan adam şimdi "paralellkten" bahseder oldu.

Çevir kazı yanmasın.

Minareyi çalan kılıfını hazırlar misali eklemeyi unutmamış: Meğer Kuranlar arasında farklar varmış, ama bunlar

Küçük, basit esasıyla ilgisi olmayan imla farklılıkları“ imiş.

Yani Kuran meğer değişmişmiş.

Peki sonuç olarak ne söyledi?

Aslında hiç bir şey söylemedi!

Önce yüzyıllardır söylenen bir yalanı (= Kuranın tek bir harfi dahi değişmeden günümüze kadar geldi) pekiştirdi, peşinden paralellikten, imla farklarından söz etti.

Ya "harf harf yapılan karşılaştırmada" bir değişiklik görülmediği doğrudur, ya da "imla farkları" olduğu. İkisi birden doğru olamaz. Ama ikisi birden yanlış olabilir. Ki öyledir.

Hocanın osurması böyle olunca cemaat ne yapar? Gazete haberi buna da cevap veriyor:

Mesela isminin önünde sürüyle ünvan bulunan bir adam şöyle söyler:

İslam Konferansı Teşkilatı (İKT) Genel Sekreteri Prof. Dr. Ekmeleddin İhsanoğlu, çalışmanın çok önemli sonuçlar ortaya çıkardığını belirterek, ''Çalışmalar sonucunda Kur'an-ı Kerim'in vahyedildiği andan bugüne olduğu gibi ulaştığı, bir harfinin, bir kelimesinin ne fazla ne az olduğu tespit edildi''

Yine döndük dolaştık aynı yere geldik: Kuranın tarih boyunca tek harfinin dahi değişmemiş olduğu palavrasına.

Diyanet işleri başkanı Ali Bardakoğlu da aynı palavraya ortaklık etmek amacıyla

Mushaflar üzerindeki çalışmaları Tayyar Altıkulaç'ın yaptığını ifade eden Bardakoğlu, ''4 neşir ortaya çıkardı ki, indirildiği andan bu yana Kur'an-ı Kerim mushafları arasında en küçük bir değişiklik yoktur ve Müslümanlar Allah'ın da bir korumasının sonucu olarak, Kur'an-ı Kerim'i gözleri gibi korumuşlardır''

diye söylerken yüzü hiç kızarmaz.

Ve yine döndük dolaştık aynı yere geldik: Kuranın tarih boyunca tek harfinin dahi değişmemiş olduğu palavrasına.

İslam literatüründe geçen Kuranın derlenmesindeki, toplanmasındaki karmşıklıkları, yakılmaları, elbette biliyorlar. Yine İslam literatüründe geçen Haccacın Kuranın 11 kelime değişikliğni ve Haccacın Kurana binden fazla elif harfi soktuğunu da biliyorlar. Bir kaç sefer yazı reformu yapıldığını, seslendirme işaretlerinin (hareke) icat edildiğini, tabiki biliyorlar. Günümüzde dahi kabul gören 7 versiyonunun bulunduğundan da haberleri var.

Ama "Hayır efendim! Kuranın tek harfi dahi değişmemiştir." diye gözümüzün içine baka baka yalan söylüyorlar.

Kuranın tek harfinin dahi değişmeden günümüze kadar geldiği iddiası bir yalandır. Bir dayatmadır.

Ya kelime değişiklikleri?

Sevgiler

Link to post
Sitelerde Paylaş

Konu hakkında eski bie iletimden alıntı. G.R. Puin'in Tayyar Altıkulaç'ın Topkapı Sarayındaki Kuran mushafının faksimile çalışması hakkında yazıyor:

G.R. Puin, bu çalışmayla nihayet Topkapı Sarayındaki Kuran'ın inceleye/halka açık hele getirilmesini övdükden sonra, Tayyar Altıkulaç'ın yayınladığı ingilizce eserine kısaca değiniyor: Al Mushaf al-Sharif. Atributed to Uthman bin Affan Prepared for publication by Dr. Tayyar Altıkulaç.

Altıkulaç'a göre, Suudi Arabistanda bastırılan ve Kahire Kuranı ile özdeş olan Altıkulaç tarafından Kral Fahd Mushafı diye adlandırılan Kuran Mushafı en doğru, en otoriter Kuran'dır. Diğer bütün Kuran mushaflarının, tarihi el yazmaları da dahil, ne kadar doğru/yanlış olduğu bu Kuran ile ölçülür. Bu yüzden yazar Topkapı Sarayı'ndaki musahfı Kral Fahd Mushafı ile karşılaştırıyor.

Bir tarihi el yazması Kuran'ın, elimizde olmayan bir Osman Mushafı olmadığına fakat Ohman Mushafına çok yakın olduğunu görüşünün acayipliğini/garipliğini bir tarafa bırakıyoruz. Ama yazar (Altıkulaç) çalışmasında, sayfa 81'de, 2 arapça kelimenin (kelimeleri byraya alamıyorum. Özür), Kral Fahd Mushaf'ından farklı olarak, 780 defaden fazla "elif" harfi ile yazdığını bildiriyor. Yine başka bir kelimenin 90 seferden fazla olmak üzere 1 yerine 2 "Ya"ile yazılmış olduğunu belirtiyor.

Fakat yazar bu farklı yazılımları açıklama zahmetine girişmiyor. Bunun yerine, Kuranın değişik yazılmış olsa da, hep aynı şekilde okunduğunu, çünkü "yetkili ağızlar" tarafından hep aynı şekilde okunarak yeni kuşaklara iletildiği açıklamasını getiriyor. Buna göre, yazılımdaki değişikler sadece tesadüfi ayrıntlardır. Bu ise yazının yetersizliğinden kaynaklanmaktadır.

Ama yine de, mushaflar arasındaki bu farklar, hoş olmayan, sinir bozucu olgulardır. Bu yüzden, internasyonal bir komite tarafından bir yazım birliği oluşturulmalı. Devletlerin resmi makamları, bu yazım birliğine uymayan bütün diğer mushaflara erişmeyi yasaklamalı (sayfa 84).

İletide bahsedilen arapça kelimeler şu resimlerde:

altikulac1.jpg

altikulac2.jpg

Neymiş?

Tek harfinin dahi değiştirilmeden günümüze kadar Kuranda meğer 780 + 90 'dan daha fazla değişik harf varmış. Bu sadece 2 kelime için örnekti. Hem de Tayyar'ın kendi çalışmasından.

Sevgiler

Link to post
Sitelerde Paylaş
En yaygın olan Kahire Kuranı literatürde Hafs vesiyonu diye isimlendirliyor. Türkiye'de satın aldığımız Kuran Hafs versiyonudur.

Fas'da okunan Kuran vesiyonun ismi ise Warsh versiyonudur.

Sudan, Nijerya vs. gibi orta Afrika ülkelerinde okunan Kuran versiyonun ismi el-Duri versiyonu.

vs. vs.

Bazılarına göre Kuran 7 lehçe ile "indirilmiş"(!?!?)dir. Diğerlerine göre 7'den fazla lehçe ile. Fakat elde buluna eski Kuran nüshaları ne 7 lehçe masalını destekler ne de diğer sayıları. Bu 7 lehçe masalının ortaya çıkışı da yine 10.-11. yüzyıla denk gelir.

Şu linkde bir kaç kaç tane Kuran versiyonları karşılaştırmaları mevcut: http://answering-islam.org/Green/seven.htm

Ben ne ingilizce bilirim ne de arapça. Ama bu linkte de günümüzde dahi çeşitli ülkelerde kullanılan Kuran versiyonları arasında farklar olduğu belli.

Birisinde "we" geçiyor, diğerinde "he".

Birisinde "you" geçiyor, diğerinde "they".

Birisinde "I gave you" geçiyor, diğerinde "We gave you".

vs. vs.

Tek harfinin değişmemezliğinden vazgeçtim. Bunlar, Tayyar'ın iddia ettiğ gibi "imla farlkarı" mı?

Hayır! Kelime değişiklikleri ve anlam farkları.

Sevgiler

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tayyar'ın da bahsettiği Taşkent Kuranı ile günümüzde en çok kullanılan Kahire Kuranı karşılaştırmasına örnekler şurada mevcut: http://www.answering...ch9a-index.html

Örnekler:

Taşkent Kuranı:

http://www.answering...PQ/Image272.gif

Ve Kahire Kuranı:

http://www.answering...PQ/Image271.gif

"İmla farkı" mı?

Hayır!

Taşkent Kuranı:

http://www.answering...PQ/Image274.gif

Kahire Kuranı:

http://www.answering...PQ/Image275.gif

vs. vs.

Bu değşikliklerin ne anlama geldiğini bilmem ama, Kuranın değişe değişe gönümüze kadar kadar geldiği gayet açık.

Sevgiler

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bu değşikliklerin ne anlama geldiğini bilmem ama, Kuranın değişe değişe gönümüze kadar kadar geldiği gayet açık.

Yazdıklarınızın hiç biri kanıt teşkil etmez,Puin'in bir çok zırvalamasını da biliyoruz.

Kuran'ın değiştiğini nasıl kanıtlarsın?

hem Muhammed ve Halifeler yaşamamıştır diyorsun hem bütün tarihi ezebere biliyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şu linkde bir kaç kaç tane Kuran versiyonları karşılaştırmaları mevcut: http://answering-isl...Green/seven.htm

Kanıt diye verdiğiniz sitenin sicili aşşağıdadır,ateistlerin görevi dinler birbirini yerken oltaya gelmek değildir kanımca.

Hristiyanlar doğal olarak kuran'ı eleştirmiştir,değiştiğini iddia etmiştir,hatta ekipler kurulmuş,sözde bir çok profesör bu işlerle görevlendirilmiştir,bu işlerle en çok Almanya uğraşıyor,burada Almanyadan bir katılımcı.

Bu çalışmaların hiç biri bilimsel değildir.

This all said, we are Evangelical Christians and agree without reservations with the statement of faith as given, for example, by the World Evangelical Alliance and the Lausanne Committee for World Evangelization.

May the Lord God bless you and guide you as you seek to know Him and His Truth.

Your Answering Islam team

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yazdıklarınızın hiç biri kanıt teşkil etmez,Puin'in bir çok zırvalamasını da biliyoruz.

Kuran'ın değiştiğini nasıl kanıtlarsın?

hem Muhammed ve Halifeler yaşamamıştır diyorsun hem bütün tarihi ezebere biliyorsun?

Kuran'ın değiştiğini göstermenin en basit yolu, çeşitli Kuran versiyonlarını karşılaştırıp, aradaki fartkların dökümanını çıkarmak.

Ha? Bu bilimsel midir?

Hiç bir fikrim yok. Ve umurumda da değil.

Taşkent Kuranı için verdiğim linkdeki bilgileri değil ama, Puin'den verdiğim alıntının doğruluğunu kontrol ettim.

Bu senin için zırvalama olsa da, benim için yeterli.

Neyi ezbere bildiğim ve hangi literatürü kimlere karşı kullanacağıma kendim karar verdiğimi söylemiş miydim?

Sevgiler

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 6 months later...

Şamlı Yahya (Johannes von Damascus, John of Damscus) 650(?) ile 750(?) yılları arasında yaşamış, bir çok eser vermiş, tanınmış bir piskopos.

Wikipediaya göre:

- Babası Muaviye zamanında İslam Devletinin(!) başkenti olan Şam'da maliyede görev almış.

- Kendisi Muaviyenin oğlunun çocukluk arkadaşı.

- İyi bir eğitim görmüş.

. vs. vs.

Fakat Şamlı Yahya'nın eserlerine baktığımızda, ne İslam isimli bir dinden haberi var, ne de bir İslam Devletinden.

Ama "sarazen"lerden, "haceri"lerden, "ismaili"lerden haberi var. Ve bunların inançlarından da haberdar.

Eserlerinde "İslam" kelimesi geçmidiğ gibi, sarezenlerin/hacerilerin inancına bir hristiyan herezisi (sapkınlığı, mezhebi) olarak bakıyor.

Bu çelişkiyi bir kenara bırakalım.

Kuran isimli bir kitaptan da haberi olmadığı gibi bir Muhammed'den de habersiz.

Pardon...

Muhammed'den habersiz olsa da, sarezen inancına göre rüyasında tanrıdan haber aldığına inanılan bir "Mamed/Mahmed"den haberdar.

Şamlı Yahya "Kuran" isimli bir kitaptan bahsetmediği gibi, "sure" veya "ayat"ten de bahsetmiyor. "Yazı"dan bahsediyor: Mesela "Kadınlar yazısı" (günümüz Kuran'ında Kadınlar Suresi (4. sure) olsa gerek)

Elinde bazı "yazı"lar mevcut. Bu "yazı"ların bazı cümleleri günümüz Kuran'ında da geçiyor. Bazı cümleler biraz değişik haliyle geçiyor. Bazıları ise günümüz Kuran'ında mevcut değil. Artık mevcut değil.

Mesela Sofra/Masa suresinde (5:116-117) Tanrı İsaya soruyor: "Ben Tanrının oğluyum. dedin mi?" Gönümüz Kuran'ında geçen ise: "Beni ve annemi Tanrıdan başka iki Tanrı bilin! dedin mi?“

Şamli Yahya'ya göre bu Mamed "Kadınlar yazısı"nda hukuki mekanizma oluşturdu (Kanun koydu). Buna göre „bir erkek dört tane kadına sahip olabilir ve bu dört kadın yanında, diğer oynaşlar, imkanı dahilinde binlercesini, bakabildiği kadarını alabilir”.

Kuran'da ismi geçen "Zeyd" Siyer'e göre Muhammed'in üvey oğlu olsa da, Şamlı Yahya'ya göre Mamed'in arkadaşı idi.

Daha da ilginci ise "Tanrının Devesi Yazısı": Tanrıdan bir dişi deve gönderilmişti. İki dağ arasına sığmayan ve bir ırmağı içip bitiren bir dişi deve. Irmağın suyunu bir gün çevredeki insanlar içer, ertesi gün ise dişi deve. Bu deve çevredeki insanları süt yerine su vererek besler. Fakat onlar kötü insanlar oldukları için deveyi öldürürler. Bu devenin bir de yavrusu vardır. Annesi öldürülünce bu yavru Tanrı tarafından çağrılır. Tanrı onu yanına alır.

Bu dişi deve hikayesi günümüz Kuran’ında tam olarak bu haliyle geçmiyor. Ama izleri Kuran’da hala mevcut: Şairler Suresi 26: 155-159, Hud Suresi 11:64-65, Gece Yolculuğu Suresi 17:59. Günümüz Kuran’ında; Salih Tanrıdan bir dişi deve getirir. Deveye su verilmesi gerekmektedir. İnsanlar belli bir gün su alacaklar (DMA: Ama gün belli değildir). Deveye kötülük yaparlarsa cezalandırılacaklardır. İnsanlar deveyi öldürürler. Önce pişman olurlar, sonra cezalandırılırlar.

Anlaşılan o ki, devenin dağ arasına sığmayan büyüklüğü, bir içişte ırmağın suyunu bitirmesi, yavrusu, yavrusunun Tanrıya yükselmesi vs. zamanla Kuran’dan çıkarılmış. Bu masal artık "Tanrının Devesi Yazısı"nda geçmiyor, çünkü günümüzdeki Kuran‘da böyle bir sure bulunmuyor. Ama değişmiş hali ile bu masal bir kaç sureye serpiştirilerek günümüze kadar gelmiş durumda.

Sevgiler

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...