Jump to content

Müslümanların ikilemleri


Recommended Posts

Müslümanların farkında olmadıkları ya da farkında olup sorgulamadıkları çok önemli bir konu mevcuttur. Zira Müslümanlar özellikle son yıllarda sözüm ona bu rezillikleri savunacağım derken içine düştükleri durumun acizliğini hiç fark etmemektedirler. Müslümanların İslam' ın ahlaksızlıklarını savunurken kullandıkları iki kalıp cümle mevcuttur.

1- Kuran evrenseldir ve tüm zamanlara hitap etmektedir.

2- Kuran 1400 yıl önceki Arap gelenek ve göreneklerini dikkate alarak hükümler getirmiştir.

Bu birbirine tamamen tezat cümlelere bakınca 1400 yıl önce ki Arap gelenek ve göreneklerinin evrensel ve tüm zamanlara uygun olduğu anlamı çıkmaktadır.  Müslümanların peygamberlerinin günümüzde ahlaksızlık olarak kabul edilen ve Kuran da Allah tarafından onaylanan davranışlarını açıklamak için içine düştükleri durum yukarıda ki açmazın dışında ortaya bambaşka bir rezillik çıkartmaktadır. 

Örnek olarak burada açılan bir başlık bizlere İslam'ı savunanların içine düştüğü durumu gayet açıkça göstermektedir.

''55 yaşında bir ihtiyar.... 13'lük bir kızla evliyse... 35'lik bir kadını almak için ayet getirir mi ?''

Dini bütün Müslüman Peygamberini ve Kuran'ı savunacağım derken sübyancılığı hemde kendi peygamberinin sübyancılığını örnek vermekten çekinmiyor. Sözüm ona bu Müslüman geliniyle evlenen peygamberi aklamaya çalışıyor. Normal bir insanın öncelikle bir peygamberin nasıl olur da 9 yaşında bir kız çocuğu ile nişanlanıp gerdeğe girdiğini sorgulaması gerekirken o ise bu durumu geliniyle evlenmesini aklamak amacıyla göğsünü gere gere kullanıyor. O zaman bu cümleyi kuran arkadaşa soru:

55 yaşında ki bir dede neden gencecik kızla evlenmek ister? Üstelik bir Peygamber… 

Sorgulaması gereken sadece bu değildir. Neden bir peygamberin cinsel hayatı ve bu cinsel hayatını genişletmek için ayet inmektedir? Neden sadece peygambere özel ayetler Kuran da bulunmaktadır? Bize ne kendini Muhammed'e mehirsiz hediye eden kadınlardan? Bize ne Muhammed'in hangi eşiyle hangi gün beraber olacağından? 

Müslümanların öncelikle sorgulaması gereken konu neden bir peygamber hakkında bu kadar cinsellik üzerine ayet inmiştir ve neden İslam toplumu peygamberlerinin cinselliği hakkında yüzlerce hadis ortaya çıkartmıştır?

Müslümanlara göre Muhammedin evlatlığının eşi ile evlenmesi Tanrının gözünde normal bir şeydi. Kaldı ki İlahi vahiy dedikleri ayetler bunu destekliyor. Ne kadar ibret verici, Muhammedin cinsel hayatı ile durmadan ayet iniyor. Peki Muhammed neden sürekli bu cinsel isteklerini dizginleyemiyor da bu durumda durmadan ayetler iniyor? Eşlerin sırası Tanrıya mı kaldı? Durum o kadar vahimdi yani. Eee normal onlarca eş, onlarca cariye işin içinden ancak Tanrı çıkabilir. Safiye ile eve varmasını beklemeden yolda kurduğu çadırda gerdek te normal. Peygamber sabrı diye bir deyim Muhammed tarafından bilinmiyor sanırım. Ortada onlarca kadını yatağından geçirmiş bir Peygamber var. Hemde çoğunu savaşta kocalarını öldürüp eline geçirmiş, kimiside kendine hediye edilmiş. Neden bunları yatağına almış? Yatağına almadan da koruyamaz mıymış? Neden Hatice öldükten sonra bu Peygamber gemi azıya almış? 

Müslümanların kafaları Muhammedin kadınları ve cariyeleri sıraya dizmesine ve Allah ın boşver sırayı demesinde karışmıyor da bunları savunmak için daha da ahlaksız fikirleri ortaya atmaya çalışıyor. Çok ilginç…

Son olarak: bugün sapıklık, ahlaksızlık olarak nitelenecek olayları peygamber ahlakı ile yorumlayarak haklı göstermek hangi ahlak anlayışına sığmaktadır?

Cevap elbette İslam Ahlakı... 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 63
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Sana anlatanlar düzgün anlatmamış..

1- Kuran evrenseldir ve tüm zamanlara hitap etmektedir.

2- Kuran 1400 yıl önceki Arap gelenek ve göreneklerini dikkate alarak hükümler getirmiştir.

Evet iki şıkta doğru ama şu çıkarım yanlış..

1400 yıl önce ki Arap gelenek ve göreneklerinin evrensel ve tüm zamanlara uygun olduğu anlamı çıkmaktadır.

Bütün bunlar kuranın tüm asırlara nasıl hitap ettiğini bilmemenizden kaynaklanıyorçç.

Bak maddeler halinde yazalım.

1-Kuran lisanı ile ilk indiği asra bakar.

Yani 1400 yıl öncesine..

2-Kuran Manalara bakan cihetiyle tüm asırlara bakar

Yani kıyamete kadar..

Buna şahit ve ispat gerekmiyor gözünüzün önündedir.1400 yıldır avamdan havasa herkes derslerini aldıklarını beyan edip bu kitaba bağlanmış.Daha bariz bir ispat zaten yok veremeyiz..

Şimdi şöyle bir mantık kuralım..

Kuranın iddası zaten her asra hitap edeceği öyle değil mi..

Ama insanlar tabaka tabaka..Profu var cahili var ümmisi var alimi var ..

İnsan tabaka tabaka olunca ders 1 tane olur mu?

Hayır demek ki o 1 tane derste tabakalar olacak.Tabaka olacak ki her tabakadan insan kendi tabakasına hitap edilen manayı alsınlar..

Risale-i nurda üstad çok örneklerini verdi bunların.Şu ayetten bir filozof şunu bir mühendis şunu bir din alimi şunu anlar diye anlattı..Neden açıp okumayı denemiyorsunuz?

Okumayacaksan ispatına bak..

Binlerce tefsir yazıldı.Hepsinin çıkardığı manalar ehli sünnete uygundu.Her asırda daha binlerceside yazılacak.Hepside 3 kaideye uygun olmak şartıyla doğru kabul edilecek..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Risale-i nurda üstad çok örneklerini verdi bunların.Şu ayetten bir filozof şunu bir mühendis şunu bir din alimi şunu anlar diye anlattı..Neden açıp okumayı denemiyorsunuz?

Okumayacaksan ispatına bak..

Binlerce tefsir yazıldı.Hepsinin çıkardığı manalar ehli sünnete uygundu.Her asırda daha binlerceside yazılacak.Hepside 3 kaideye uygun olmak şartıyla doğru kabul edilecek..

İlahi olduğu varsayılan bir kitaptan herkesin işine geleni anlamasını tuhaf bulsam da incelemek isterim. Kaynak adresi verir misiniz?

(Tüm külliyatı okumak niyetinde değilim ve nurculuk deyimlerine yabancıyım o yüzden sadece kuranın seviye seviye algılanması gerektiği ile ilgili ispatların yer aldığı bölüm(ler)e ulaşmak için yardımınızı rica ediyorum.)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur’an’ın 18 yerinde herkes anlasın diye 'apaçık ayet' geçer. Yani başka hiç bir yardımcıya gerek kalmadan apaçık anlamamız gerekiyor. Diyelimki apaçık anlamamız istenmedi. Bu durumda bizzat kuran allah ile aramızda aracılar koyulmasını teşvik ediyor anlamı çıkar.

Yani her iki haldede, batıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sana anlatanlar düzgün anlatmamış..

1- Kuran evrenseldir ve tüm zamanlara hitap etmektedir.

2- Kuran 1400 yıl önceki Arap gelenek ve göreneklerini dikkate alarak hükümler getirmiştir.

Evet iki şıkta doğru ama şu çıkarım yanlış..

1400 yıl önce ki Arap gelenek ve göreneklerinin evrensel ve tüm zamanlara uygun olduğu anlamı çıkmaktadır.

Bütün bunlar kuranın tüm asırlara nasıl hitap ettiğini bilmemenizden kaynaklanıyorçç.

Bak maddeler halinde yazalım.

1-Kuran lisanı ile ilk indiği asra bakar.

Yani 1400 yıl öncesine..

2-Kuran Manalara bakan cihetiyle tüm asırlara bakar

Yani kıyamete kadar..

Buna şahit ve ispat gerekmiyor gözünüzün önündedir.1400 yıldır avamdan havasa herkes derslerini aldıklarını beyan edip bu kitaba bağlanmış.Daha bariz bir ispat zaten yok veremeyiz..

Şimdi şöyle bir mantık kuralım..

Kuranın iddası zaten her asra hitap edeceği öyle değil mi..

Ama insanlar tabaka tabaka..Profu var cahili var ümmisi var alimi var ..

İnsan tabaka tabaka olunca ders 1 tane olur mu?

Hayır demek ki o 1 tane derste tabakalar olacak.Tabaka olacak ki her tabakadan insan kendi tabakasına hitap edilen manayı alsınlar..

Risale-i nurda üstad çok örneklerini verdi bunların.Şu ayetten bir filozof şunu bir mühendis şunu bir din alimi şunu anlar diye anlattı..Neden açıp okumayı denemiyorsunuz?

Okumayacaksan ispatına bak..

Binlerce tefsir yazıldı.Hepsinin çıkardığı manalar ehli sünnete uygundu.Her asırda daha binlerceside yazılacak.Hepside 3 kaideye uygun olmak şartıyla doğru kabul edilecek..

her tabaka hatta her kişi farklı yorumlayıncada aynen böyle oluyor.

birisi gidiyor intihar bombacısı oluyor kendini patlatıyor,

diğeri zina yapana recm uyguluyor.

hiç okumayıp inanan daha iyi bu durumda.

biri okuyor işine nasıl gelirse öyle algılayıp tasavvuf alemlerine dalıp Şizofreni alemlerine dalıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

1- Kuran evrenseldir ve tüm zamanlara hitap etmektedir.

2- Kuran 1400 yıl önceki Arap gelenek ve göreneklerini dikkate alarak hükümler getirmiştir.

Bu iki cümleyi irdelemeden kurandan ve inanırlarından ikilem çıkaramazsınız.

Kuran evrenseldir ama hitap ettiği çağın sorunlarına sunduğu önermeler ve önermelerin işleniş usulleri ile evrenselliğe ulaşır.

Örnek verecek olursak, haksız yere bir cana kıyan bütün insanlığa kıymış gibidir der kuran.

Savaş esnasında meşru müdafa nedeniyle düşmanı öldüren ile, nefsi sebeplerle normal şartlarda cinayet işleyenin ikisine aynı gözle bakın mı diyor sizce kuranda?

Ayetler çok açık ve anlaşılırdır. Ama gelenek dini ve dayatılan emevi bozması islam sizin üzerinizden hükmünü hala sürdürmektedir. Dünyanın acı olan gerçeğide zaten budur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

1- Kuran evrenseldir ve tüm zamanlara hitap etmektedir.

2- Kuran 1400 yıl önceki Arap gelenek ve göreneklerini dikkate alarak hükümler getirmiştir.

Bu iki cümleyi irdelemeden kurandan ve inanırlarından ikilem çıkaramazsınız.

Kuran evrenseldir ama hitap ettiği çağın sorunlarına sunduğu önermeler ve önermelerin işleniş usulleri ile evrenselliğe ulaşır.

Kuran sadece öneri getirmemiştir 1400 yıl öncesinin gerçeklerini baz ararak hukuk sistemini kurmuş, kendi kanunlarını koymuştur adına da şeriat denir.

Örnek verecek olursak;

Bakara

(178) Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır.

Önermiyor. Kan davasını farz ediyor, zorunlu kılıyor. Üstelik birisi birisini öldürürse siz de onu öldürün bile demiyor. Birisi senin köle kadınını öldürürse sen de git onun köle kadınını öldür diyor.

Böyle bir hukuk anlayışı evrensel ise o Allah o evrenin belasını versin.

Kuranın kendi içinde miras hukuku, medeni hukuk, ceza hukuku var ve 1400 senesinin bu EVRENSEL! kanunlarına bugün de uyulmasını bekliyor, emrediyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran sadece öneri getirmemiştir 1400 yıl öncesinin gerçeklerini baz ararak hukuk sistemini kurmuş, kendi kanunlarını koymuştur adına da şeriat denir.

Örnek verecek olursak;

Bakara

(178) Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır.

Önermiyor. Kan davasını farz ediyor, zorunlu kılıyor. Üstelik birisi birisini öldürürse siz de onu öldürün bile demiyor. Birisi senin köle kadınını öldürürse sen de git onun köle kadınını öldür diyor.

Böyle bir hukuk anlayışı evrensel ise o Allah o evrenin belasını versin.

Kuranın kendi içinde miras hukuku, medeni hukuk, ceza hukuku var ve 1400 senesinin bu EVRENSEL! kanunlarına bugün de uyulmasını bekliyor, emrediyor.

Orada insanlara caiz kılınan kan davası değil kısastır. Ama bağışlama sizin için daha hayırlıdır diyerek senin var olduğunu savunduğun kan davasınında önü kapatılmıştır. Ayrıca yanlış/yanlı ve eksik mealler yüzünden böyledir din. Kadın/hür/köle diye ayırt etmeden kısas size farz kılınmıştır der. Yani cana kast edene kısas uygulanması söylenmiştir.

Selamlar...

Link to post
Sitelerde Paylaş

1- Kuran evrenseldir ve tüm zamanlara hitap etmektedir.

Okunan anlatılmış insanlara. Bu okumalar eldeki bilgi ve materyale göredir elbette. O gün var olan mikrobun varlığı mikroskop olmadığından anlatılamamıştır. Yada senin dediğin gibi yıldız ve meteorların büyüklüğü teleskop olmadığından boyutlandırılamamıştır. Okuma çağın materyalleri ve algısı ile yapılmıştır.

Öhö öhööö...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Öhö öhööö...

Çok feci cımbızcısın. Artık ateistler bile bunu görüyor.

Bak ne yazmışım.

1- Kuran evrenseldir ve tüm zamanlara hitap etmektedir.

2- Kuran 1400 yıl önceki Arap gelenek ve göreneklerini dikkate alarak hükümler getirmiştir.

Bu iki cümleyi irdelemeden kurandan ve inanırlarından ikilem çıkaramazsınız.

Kuran evrenseldir ama hitap ettiği çağın sorunlarına sunduğu önermeler ve önermelerin işleniş usulleri ile evrenselliğe ulaşır.

Bende seninle dalga geçebilirim, hemde çok destekli. Yapayım istersen.

5 kuşak önceki dedesinin sakallı mı sakalsız mı olduğunu bilmeyen adam 1400 yıl önceki teşbihte yayın uzunluğunu soruyor diyeyim mi. :D

Selametle...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hadi ordan bir yazdigin diger yazdigini tutmuyor...

"Kuran evrenseldir bütün zamanlara hitap eder" cümlesini yazan birisini lime lime parcalarim...

...isteren allahini test edelim.

Ne dersin?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hadi ordan bir yazdigin diger yazdigini tutmuyor...

"Kuran evrenseldir bütün zamanlara hitap eder" cümlesini yazan birisini lime lime parcalarim...

...isteren allahini test edelim.

Ne dersin?

Parçala bakayım o nasıl oluyormuş. Üslup fukarası ezik, silici seni.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nerden çıkartıyorsunuz 1400 yıl önceki arap gelenek ve göreneklerine göre indiğini.. Kur'an bunların insan fıtratına uygun olmayanların tamamını ortadan kaldırmıştır... Güzel olanlarına ses çıkartmamış, çirkin olanların hepsi yasaklanmıştır.. Araplar Kur'an la tanıştıktan sonra Medeni oldular, önceleri Bedevi idiler... Daha doğrusu tüm insanlık Kur'an güneşi doğduktan sonra insanlık seviyesine çıkmaya başlamıştır..

Ama unutmayın ki; Hastalığın şifası için gerekli tedaviyi uygulamak gerekir.. Aynen bunun gibi Kur'an nurundan istifade etmenin yegane çaresi de İMAN etmektir.. O gözlük olamadan herşey karanlık ve hiçliğe namzettir..

Link to post
Sitelerde Paylaş

1- Kuran evrenseldir ve tüm zamanlara hitap etmektedir.

2- Kuran 1400 yıl önceki Arap gelenek ve göreneklerini dikkate alarak hükümler getirmiştir.

Bu iki cümleyi irdelemeden kurandan ve inanırlarından ikilem çıkaramazsınız.

Kuran evrenseldir ama hitap ettiği çağın sorunlarına sunduğu önermeler ve önermelerin işleniş usulleri ile evrenselliğe ulaşır.

Nerden çıkartıyorsunuz 1400 yıl önceki arap gelenek ve göreneklerine göre indiğini.. Kur'an bunların insan fıtratına uygun olmayanların tamamını ortadan kaldırmıştır... Güzel olanlarına ses çıkartmamış, çirkin olanların hepsi yasaklanmıştır.. Araplar Kur'an la tanıştıktan sonra Medeni oldular, önceleri Bedevi idiler... Daha doğrusu tüm insanlık Kur'an güneşi doğduktan sonra insanlık seviyesine çıkmaya başlamıştır..

Önce ikiniz anlasip uzlasin...bu sorunu cözmeniz gerekir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bergüzar ile zaten kur'an konusunda anlaşamıyoruz.. Anlaşmamızda zor gözüküyor..

Ama kur'an Arap gelekneklerine göre inmemiştir.. Bu açık ve aşikar..Çünki onların aşina oldukları örf ve adetlere büyük darbeler vurmuştur.. Ki araplar adetlerinde çok mutaassıp insanlardır..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bergüzar ile zaten kur'an konusunda anlaşamıyoruz.. Anlaşmamızda zor gözüküyor..

Ama kur'an Arap gelekneklerine göre inmemiştir.. Bu açık ve aşikar..Çünki onların aşina oldukları örf ve adetlere büyük darbeler vurmuştur.. Ki araplar adetlerinde çok mutaassıp insanlardır..

tabi ya kabeye doğru yönelip bu karataşa kıble diyerek günde beş vakit secde etmekte zaten ilk kez müslümanlarla başladı değil mi? islamdan önceki putperest müşrik dedikleriniz aynı şeyi yapmıyorlardı :) ilahlarının mabedi ve kutsal bir yer değildi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bergüzar ile zaten kur'an konusunda anlaşamıyoruz.. Anlaşmamızda zor gözüküyor..

Ama kur'an Arap gelekneklerine göre inmemiştir.. Bu açık ve aşikar..Çünki onların aşina oldukları örf ve adetlere büyük darbeler vurmuştur.. Ki araplar adetlerinde çok mutaassıp insanlardır..

Aferin maks bak çok güzel nokta yakalamışsın.

Bir örnekte benden.

İslamdan önce evlat edindiğin bir adamın karısı ile evlenmek çok büyük bir sapıklıktı ama muhammed bunu değiştirdi bu büyük bir darbedir değilmi?

Azhap: 37. (Resûlüm!) Hani Allah'ın nimet verdiği, senin de kendisine iyilik ettiğin kimseye: Eşini yanında tut, Allah'tan kork! diyordun. Allah'ın açığa vuracağı şeyi, insanlardan çekinerek içinde gizliyordun. Oysa asıl korkmana lâyık olan Allah'tır. Zeyd, o kadından ilişiğini kesince biz onu sana nikâhladık ki evlâtlıkları, karılarıyla ilişkilerini kestiklerinde (evlatlıklarının karısı ile evlenmelerinde) müminlere bir güçlük olmasın. Allah'ın emri yerine getirilmiştir.

Gelinin ile evlenemeyen araplar artık islam sayesinde evlenebiliyorlar çok büyük ve çağdaş bir gelişme.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Orada insanlara caiz kılınan kan davası değil kısastır. Ama bağışlama sizin için daha hayırlıdır diyerek senin var olduğunu savunduğun kan davasınında önü kapatılmıştır. Ayrıca yanlış/yanlı ve eksik mealler yüzünden böyledir din. Kadın/hür/köle diye ayırt etmeden kısas size farz kılınmıştır der. Yani cana kast edene kısas uygulanması söylenmiştir.

Bu kadarda aklı kıtlık olabilirmi yav inanamıyorum ohaaaa.

Yazısının başından kan davası değil diyor ama yazısını kan davasının uygulanmasını emrettiğini söylüyor.

Cana kast edene kısas uygulanmasını istiyormuş be zavallı kan davası ne yapıyor???

Yani gerçektende çüşşşş.

Bu saçmalıkları savunacağım diye bir insan kendisini bu derece düşürmemeli, düşe düşe artık daha ne kadar düşer yer kalmadı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Örnek olarak burada açılan bir başlık bizlere İslam'ı savunanların içine düştüğü durumu gayet açıkça göstermektedir.

''55 yaşında bir ihtiyar.... 13'lük bir kızla evliyse... 35'lik bir kadını almak için ayet getirir mi ?''

Dini bütün Müslüman Peygamberini ve Kuran'ı savunacağım derken sübyancılığı hemde kendi peygamberinin sübyancılığını örnek vermekten çekinmiyor. Sözüm ona bu Müslüman geliniyle evlenen peygamberi aklamaya çalışıyor. Normal bir insanın öncelikle bir peygamberin nasıl olur da 9 yaşında bir kız çocuğu ile nişanlanıp gerdeğe girdiğini sorgulaması gerekirken o ise bu durumu geliniyle evlenmesini aklamak amacıyla göğsünü gere gere kullanıyor. O zaman bu cümleyi kuran arkadaşa soru:

55 yaşında ki bir dede neden gencecik kızla evlenmek ister? Üstelik bir Peygamber… 

Son olarak: bugün sapıklık, ahlaksızlık olarak nitelenecek olayları peygamber ahlakı ile yorumlayarak haklı göstermek hangi ahlak anlayışına sığmaktadır?

Cevap elbette İslam Ahlakı... 

Paygamberinin sübyancılığı meselesini bir yana bırak, bu ahlaksız müslüman dünyadaki bütün erkeklerin 13'lük kız dururken başkalarına bakmayacağını ve asla tercih etmeyeceğini iddia ediyor.

"Saçmalama, biz sapık mıyız, 13 yaşındaki kız daha çocuktur" diyene de inanmadığı gibi, sapık bakışını itiraf edip savunabildiği için kendisini ceser filan ediyor.

Bunlar böyle işte. Dejenerasyonun dibine vururlar, yapmadıkları rezalet kalmaz, sonra dürüst olduklarını ispatlamak için bütün yaptıklarını, bütün sapkın düşüncelerini açık açık itiraf eder ve bunu yapmakla da övünürler..

Onlar İslam ahlakıyla ahlaklanmışlardır. Ahlaksızlıkla.

Ahlaksızlıkla, sapkınlıkla övünmek, ancak müslümana özgü olabilir.

Geneli böyledir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...