Jump to content

Müslümanların ikilemleri


Recommended Posts

Aferin maks bak çok güzel nokta yakalamışsın.

Bir örnekte benden.

İslamdan önce evlat edindiğin bir adamın karısı ile evlenmek çok büyük bir sapıklıktı ama muhammed bunu değiştirdi bu büyük bir darbedir değilmi?

Azhap: 37. (Resûlüm!) Hani Allah'ın nimet verdiği, senin de kendisine iyilik ettiğin kimseye: Eşini yanında tut, Allah'tan kork! diyordun. Allah'ın açığa vuracağı şeyi, insanlardan çekinerek içinde gizliyordun. Oysa asıl korkmana lâyık olan Allah'tır. Zeyd, o kadından ilişiğini kesince biz onu sana nikâhladık ki evlâtlıkları, karılarıyla ilişkilerini kestiklerinde (evlatlıklarının karısı ile evlenmelerinde) müminlere bir güçlük olmasın. Allah'ın emri yerine getirilmiştir.

Gelinin ile evlenemeyen araplar artık islam sayesinde evlenebiliyorlar çok büyük ve çağdaş bir gelişme.

Küçük çocuklarla evlilik, çok eşlilik, kölelik gibi ilkel gelenek ve kurallar da İslam'dan önce vardır. Ancak 1400 yıl önce insanlığın genel durumu içler acısıdır ve bugün esamesi okunmayan kimbilir ne kötü gelenekler vardır..

İşte İslam o dönema ait kalması gereken bütün bu ilkellikleri kurumsallaştırmış, sabitlemiş; dünyanın genel olarak reddettiği, modern yasalarla da yasakladığı bu gelenekleri günümüze taşımıştır.

Eğer bu olmasaydı, onlar da dünyaya uyum sağlayacak, bu ilkel gelenekleri terketmek zorunda kalacaklardı.

İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ve Çocuk Hakları Evrensel Bildirgesi'ne imza atmamıştır bu toplumlar. İslam'a yüzde yüz aykırıdır bu bildirgeler çünkü.

Evrensel dinmiş.. Tüm zamanlara hitabedermiş.. Onurlu insanın diniymiş..

İslam toplumlarındaki kadın ve çocukların hali içler acısıdır... Aslında erkeklerin de..

Tek nedeni bu sapık dindir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 63
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Bergüzar ile zaten kur'an konusunda anlaşamıyoruz.. Anlaşmamızda zor gözüküyor..

Ama kur'an Arap gelekneklerine göre inmemiştir.. Bu açık ve aşikar..Çünki onların aşina oldukları örf ve adetlere büyük darbeler vurmuştur.. Ki araplar adetlerinde çok mutaassıp insanlardır..

evet japon geleneklerine göre inmiştir.zaten sürekli samurayların ilettiği hadislerden bahsediyoruz ve geyşalık kurumunun hala devam etmesini eleştiriyoruz.sakenin haram oluşu üzerine konuşuyoruz falan...................

hem köleliğe darbe vurulamadı çünkü hemen kaldırılsa dediğin gibi mutaassıp araplar olay çıkarırdı....müşrikler diyor bunu valla.......

tarihinde queenofhearts tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayetlerin nazil olmasının başlaması ile birlikte;

Kadınlar Mal olmak yerine EŞ ve ANA sıfatına sahip oldular.. Kur'an inmeseydi insanlığın bu seviyeye gelmesi daha binlerce yıl sürecekti.. Senin modern avrupan kadınları cadı diye asarken, islmiyette kadının bir yeri ve kıymeti vardı..Hala daha var.. Eğitimsiz, cahil bir takım erkeklerin yanlı uygulamalarına bakıpta bunu islama maal etmeye çalışmayın...

İnsanlığın günümüzde sahip olduğu bütün ahlaki ve insani değerler kur'an ile birlikte sosyal hayata girdi ve gelişti..

Kur'an Arapların örf, adet, gelnek ve göreneklerini parça parça etmiştir.....

Tarihin gördüğü n büyük devrimdir islamiyet... Eşi benzeri olmayan tam bir mucize...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayetlerin nazil olmasının başlaması ile birlikte;

Kadınlar Mal olmak yerine EŞ ve ANA sıfatına sahip oldular..Kur'an inmeseydi insanlığın bu seviyeye gelmesi daha binlerce yıl sürecekti.. Senin modern avrupan kadınları cadı diye asarken, islmiyette kadının bir yeri ve kıymeti vardı..Hala daha var.. Eğitimsiz, cahil bir takım erkeklerin yanlı uygulamalarına bakıpta bunu islama maal etmeye çalışmayın...

İnsanlığın günümüzde sahip olduğu bütün ahlaki ve insani değerler kur'an ile birlikte sosyal hayata girdi ve gelişti..

Kur'an Arapların örf, adet, gelnek ve göreneklerini parça parça etmiştir.....

Tarihin gördüğü n büyük devrimdir islamiyet... Eşi benzeri olmayan tam bir mucize...

madem islam kadına mal gözüyle bakmıyordu da, cariyeliği neden kaldırmadı. muhammed'in nikahlı karılarının yanı sıra bir sürüde nikahsız cariyeleri vardır. üstelik enfal suresinde de bahsedildiği gibi savaşlarda ele geçirilen kadınlar cariye haline getirilip paylaşılmıştır, savaş ganimeti olarak görülmüştür. buradan islam dininin kadına bakış açısı net bir şekilde ortada.

medeniyetin gelişmesi ise antik yunan ve roma uygarlıkları sayesindedir. islam bilginleri aristotelesten bile yığınla veri aşırmıştır, roma fetihleri olmasaydı hiç bir zaman müslüman arap toplulukları bilim yüzü göremeyeceklerdi.

kurandaki ahlaki değerler dediğin şeylerin kökeni tevrata dayanır, tevrat da babil'den hammurabi ve mısır kaynaklarından etkilenmiştir.

en son yazdığın iki cümle başlı başına demagojik iddia. daha önce yazdım, yanıt veremedin. kabe islam öncesi putperest dediğiniz arapların kutsal mabedidir. içinde sadece el-ilah değil lat menat uzza hubal gibi tanrılarda mevcuttu. muhammed geldi, bunlardan sadece allah'ı koruyup diğerlerini parçaladı ve kabeyi de allah'ın evi (beyt-ul-ilah) ilan etti. sizde evinde oturan allah'a günde beş vakit kıble diyerek dönüyor ve secde ediyorsunuz.

kanıtsız, desteksiz sıkıyorsun. ağzında demagojiden, desteksiz iddiadan başka bir şey yok.

tarihinde Suicide tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayetlerin nazil olmasının başlaması ile birlikte;

Kadınlar Mal olmak yerine EŞ ve ANA sıfatına sahip oldular.. Kur'an inmeseydi insanlığın bu seviyeye gelmesi daha binlerce yıl sürecekti.. Senin modern avrupan kadınları cadı diye asarken, islmiyette kadının bir yeri ve kıymeti vardı..Hala daha var.. Eğitimsiz, cahil bir takım erkeklerin yanlı uygulamalarına bakıpta bunu islama maal etmeye çalışmayın...

İnsanlığın günümüzde sahip olduğu bütün ahlaki ve insani değerler kur'an ile birlikte sosyal hayata girdi ve gelişti..

Kur'an Arapların örf, adet, gelnek ve göreneklerini parça parça etmiştir.....

Tarihin gördüğü n büyük devrimdir islamiyet... Eşi benzeri olmayan tam bir mucize...

Ah evet dediğin gibi Kuran örf, adet ve görenekleri paramparça ederek gelinleri ile evlenmenin önündeki engeli kaldırmıştır. Artık Müslümanlara gelinlerini düdüklemenin yolunu açmıştır. Aynı zamanda 9 yaşındaki çocuklarla evlenmeyi normalleştirmiştir. Yine insanlığa evlide olsa cariyeleri düdüklemenin önünü açmıştır. Ayrıca akraba evliliğini normalleştirmiştir.. Yine aynı Kuran Muhammede uçanı kaçanı helal kılmıştır.. Cidden bu Kuranı kadın düdüklemeyi bu kadar baside indirgeyen kitabı takdir etmeyen ateistleri lanetlemek lazım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Orada insanlara caiz kılınan kan davası değil kısastır. Ama bağışlama sizin için daha hayırlıdır diyerek senin var olduğunu savunduğun kan davasınında önü kapatılmıştır. Ayrıca yanlış/yanlı ve eksik mealler yüzünden böyledir din. Kadın/hür/köle diye ayırt etmeden kısas size farz kılınmıştır der. Yani cana kast edene kısas uygulanması söylenmiştir.

Selamlar...

İngilizce ve Almanca dahil okuyabildiğim bütün meallerden ilgili ayeti kontrol ettim hepsi aynı şekilde (hüre hür, köleye köle, kadına kadın) verilmiş. Doğru/Yansız ve tam bir meal biliyorsanız paylaşın belki hidayete ereriz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Önce ikiniz anlasip uzlasin...bu sorunu cözmeniz gerekir.

Emredersiniz!!!

Bergüzar ile zaten kur'an konusunda anlaşamıyoruz.. Anlaşmamızda zor gözüküyor..

Ama kur'an Arap gelekneklerine göre inmemiştir.. Bu açık ve aşikar..Çünki onların aşina oldukları örf ve adetlere büyük darbeler vurmuştur.. Ki araplar adetlerinde çok mutaassıp insanlardır..

Sevgili Mask,

Kuran konusunda ihtilafımız yoktur seninle. Zira ortalıkta farklı metinler içeren kuranlar yoktur. Seninle sadece hadis ve sünnet diye söylenen uygulamalarda muhalif oluyoruz, onunda nedenini zaten söyledim geçmişte sana. Ama yukarıda yazdığımı yanlış anlatıp seninde yanlış anladığını sağlamışlar.

Şu iki cümle başlık sahibinin.

1- Kuran evrenseldir ve tüm zamanlara hitap etmektedir.

2- Kuran 1400 yıl önceki Arap gelenek ve göreneklerini dikkate alarak hükümler getirmiştir.

Ben ise bu cümlelerin altına şunu yazmıştım.

Bu iki cümleyi irdelemeden kurandan ve inanırlarından ikilem çıkaramazsınız.

Kuran evrenseldir ama hitap ettiği çağın sorunlarına sunduğu önermeler ve önermelerin işleniş usulleri ile evrenselliğe ulaşır.

Yani senin söylediğinin dışında birşey söylemiyorum.

Selamlar...

İngilizce ve Almanca dahil okuyabildiğim bütün meallerden ilgili ayeti kontrol ettim hepsi aynı şekilde (hüre hür, köleye köle, kadına kadın) verilmiş. Doğru/Yansız ve tam bir meal biliyorsanız paylaşın belki hidayete ereriz.

Arkadaşım, o zaman kısas terimi ne anlama geliyor ona bakacaksın. Kısas en yalın hali ile adil karşılık demektir. Bu sürekli misilleme olarak algılanır ama asla değildir, misilleme ile eş tutmak tamamen yanlıştır.

Ve oradaki hür/kadın/köle tanımları ile şu anlatılmak istenir. Toplumda bu üç kesimin sosyal statüleri arasında farka vurgu yapılarak kısas durumunda ise bu farkın ortadan kalkacağını, kısas olayının hepsini eşit şekilde kapsadığını anlatır.

Selamlar...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşım, o zaman kısas terimi ne anlama geliyor ona bakacaksın. Kısas en yalın hali ile adil karşılık demektir. Bu sürekli misilleme olarak algılanır ama asla değildir, misilleme ile eş tutmak tamamen yanlıştır.

Eksik yanlı meal teorisi fos çıktı ise bunu verelim türünden bir yaklaşımda bulunmuşsunuz.

TDK:

kısas

(I) a. huk. esk. Bir suçluyu, başkasına yaptığı kötülüğü kendisine aynı biçimde uygulayarak cezalandırma: �Orada âdeta kısas kaidesi hükümfermadır, öldüren ölüme yollanır.� -R. H. Karay.

Güncel Türkçe Sözlük kısas Ar. ®i¹a¹

(II) ç. a. esk. Kıssalar, hikâyeler, öyküler.

Güncel Türkçe Sözlük Kısas

Şanlıurfa ili, Çamlıdere bucağına bağlı bir yerleşim birimi.

TDK sözlüğünün Yanlı/yanlış - eksik olduğunu düşünüyorsan ben araştırdım bulmayı beceremedim, beceriksizliğime bağla ve lütfen kısas sözcüğünün senin dediğin biçimde "adil karşılık" olarak kullanıldığı bir kaç metin örneği ver.

Ve oradaki hür/kadın/köle tanımları ile şu anlatılmak istenir. Toplumda bu üç kesimin sosyal statüleri arasında farka vurgu yapılarak kısas durumunda ise bu farkın ortadan kalkacağını, kısas olayının hepsini eşit şekilde kapsadığını anlatır.

"Size kısas farz kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın" diyor;

"Size kısas farz kılındı. Hürlere, kölelere ve kadınlara" demiyor. (Kadınların hür veya köle kabul edilmeyip üçünci bir ara sınıf olarak kabul edilmesine de dikkatinizi çekerim)

Dişe diş, göze göz - hüre hür, köleye köle....

Lütfen zekama hakaret etmeyin. Çocuk kandırmıyorsunuz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

1. maddeye itirazım yok..

Yani, "kuran evrenseldir ve tüm zamanlara hitap etmektedir." cümlesinin dogru oldugunu kabul ediyorsun...

Bundan sonra sorulacak sorular ve tartismalar bu cümle ilgili olacaktir. Evirip cevirmelerin olmamasi icin altini tekrar cizmenin faydali olacagini düsündüm.

Ayrica kuranin evrensel oldugunu savunup tartismaya cesaret edenleri tebrik etmek gerekir diye düsünüyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Eksik yanlı meal teorisi fos çıktı ise bunu verelim türünden bir yaklaşımda bulunmuşsunuz.

TDK:

kısas

(I) a. huk. esk. Bir suçluyu, başkasına yaptığı kötülüğü kendisine aynı biçimde uygulayarak cezalandırma: �Orada âdeta kısas kaidesi hükümfermadır, öldüren ölüme yollanır.� -R. H. Karay.

Güncel Türkçe Sözlük kısas Ar. ®i¹a¹

(II) ç. a. esk. Kıssalar, hikâyeler, öyküler.

Güncel Türkçe Sözlük Kısas

Şanlıurfa ili, Çamlıdere bucağına bağlı bir yerleşim birimi.

TDK sözlüğünün Yanlı/yanlış - eksik olduğunu düşünüyorsan ben araştırdım bulmayı beceremedim, beceriksizliğime bağla ve lütfen kısas sözcüğünün senin dediğin biçimde "adil karşılık" olarak kullanıldığı bir kaç metin örneği ver.

"Size kısas farz kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın" diyor;

"Size kısas farz kılındı. Hürlere, kölelere ve kadınlara" demiyor. (Kadınların hür veya köle kabul edilmeyip üçünci bir ara sınıf olarak kabul edilmesine de dikkatinizi çekerim)

Dişe diş, göze göz - hüre hür, köleye köle....

Lütfen zekama hakaret etmeyin. Çocuk kandırmıyorsunuz.

Sözlüğün verdiği tanımlamada bir sıkıntı yoktur. Sıkıntı çelişki yaratmak ve işte kuranda çelişki ve adaletsizlik var demek isteyenler açısından şöyle düşünülmüştür.

Biri sizi öldürdü. Katilde öldürülmeli.

Burada sıkıntı yoktur.

Biri sizineşinizi yada kölenizi öldürdü, sizde öldüren kişinin eşini yada kölesini öldürün.

İşte bu sakat düşüncedir ortalığı karıştıran.

Yukarıda biri bir bireyi öldürünce katile kısas uygulanması farz oluyorda, katil sizin eşinizi yada kölenizi öldürünce katilliğinden hangi mantıkla sıyrılıp öldürülmesi yani kısas uygulanması gereken katilin eşi yada kölesi oluyor.

Tevrattada aynı hüküm vardır. Dişe diz, göze göz der. Ama kuranda kısastan vazgeçilebilecek önermelerde sunulmuştur.

Lütfen.

Sanırım çok net anlatabildim. Yoksa herkes kadar bir akıl ve zekanız var, neden size hakaret edeyim. İnsanların aklına ve zekasına hakareti kendi aklıma ve zekama hakaret kabul ederim ben.

Selamlar...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim anlayışım şu; Kur'an Kelamullahtır, Kıyamete kadar gelecek tüm insanlara Allah'ın hitabı ve teveccühüdür.. Bu açıdan senin cümlene de bi itirazım yok...

Basliyalim sorularimiza...

Bir yaratan tarafindan gönderildigi ve evrensel olup tüm zamanlara hitap ettigi iddia edilen kitap olan kuran...neden ince deriler, kürek kemikleri, ağaç kabukları ve düzgün taş gibi maddelerin üzerine yazilmistirlar?

Neden yaklasik 23 sene gibi zamanda tamamlanabilmistir ve daha sonra bu kemik, tahta kaya parcalarinin üzerlerine yazili olup bir odanin icine doldurulmus ayetler üc ayri zamanda ve farkli sekillerde bir araya toplanmistir?

Evrensel olan ve muhammede indigi iddia edilen kuran neden ciltli ve birinci hamura basılı olarak inmedi.Hatta birinci hamur kagit degilde hic kimsenin alasimlarini cözemiyecegi kagit gibi ince bir metal ve parlayip bozulmayacak yazilim sekli ile degildir?

Ayetleri ezberleyen hafizlarin savaslarda ölmesi yüzünden ayetleri ezbere bilen hemen hemen kalmadı, hafız ezberleri arasında da farklar bulunmakta idi.Dolayisi ile en son kurani derleyip bir araya toparladigi iddia edilen ömerin zamaninda degisik sehirlerde olan ayetlerin farkliliklar icermesi yüzünden uyusmazliklar cikti ve mezhep farkliliklari tarikatlar olusmaya basladi.

Bütün zamanlara hitap eden ve yaratan tarafindan gönderildigi iddia edilen bir kitapin icinde celiskliler farkli farkli yorumlarin olmamasi gerekmez mi? Günümüzde de olmamasi gerekmez mi? Mezheplerin tarikatlarin olmamasi gerekmez mi?

Su anda dünyada farkli farkli ayetleri iclerinde barindirmakta olan birbirleri ile celiskili kuranlarin...kuranin icinde birbirleri ile celiskili ayetlerin oldugu bilinmektedir.Celiskilerle dolu bir kitabi tanri sözleri ve evrensel olarak kabul etmek mümkün olur mu?

M.Ö 4000 de eski Misir'lilarin buldugu kagit benzeri papirustan...M.S. 105 Cin'de Ts’ai Lun tarafindan bulunan ve M.S. 610 senesinden sonra budist rahipler tarafindan dünyaya yayilimi saglanan kagittan, bütün zamanlara hitap eden evrensel kitabin göncericisi allahin neden haberi yoktu?

Demek oluyor ki, kuranin allahi... Suudi Arabistan yarim adasindan baska hic bir ülkeden, kitadan haberi yoktu ve bilmiyordu.Bunu daha sonra belgeleri ile detayli bir sekilde tartisiriz.

Arap yarimadasindan baska hic bir yeri bilmeyen görmeyen haberi olmayan, insan vücudunun anatomisinden anlamayan,bilim dallarinin hic birisini bilmeyen...

...en azindan bir yaratan olarak insanlar arasinda adalet dagilmini esit olarak paylastirabilmesi icin cok iyi bilmesi gerektigi bilim dali olan hukuk ve adaletin ne oldugundan anlamayan, dolayisi ile insanlari irklara siniflara kamplara ( Hür, köle, cariye, kadin, erkek, kafir, mümin, müsrik, yahudi vs.) ayirarak cezalandirip iskence yapmak icin yanip tutusan bir yaratan ve onun gönderdigi iddia edilen kitabin evrensel olmasi nasil mümkün olabilir?

Sorulan sorularin hic birisi gecistirilmeden tek tek yanitlanmasini rica ediyorum.Zaman kisitlamasinin olmadigini düsünüyorum.

Her sorulan soruyu ayri ayri da tartisabilecegimizi düsünüyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

1- Kuran evrenseldir ama hitap ettiği çağın sorunlarına sunduğu önermeler ve önermelerin işleniş usulleri ile evrenselliğe ulaşır.

Kuran 1400 sene öncesinin sorunlarına önermelerle çözüm getirmez bugünü de ilgilendiren kanunlar-cezalar koyar dedim, yalanlamadınız. Yani Kuran 1400 yıl önce konulan kanunlarla bugünkü toplumu yönetmeye çalışır.

Cinayeti geçiniz, fiili livata davasında, suçlunun ırzına geçip ibnelik kat sayısını mı arttıracağız? Günümüzde eğilim suçlunun cezalandırılması değil, ıslah edilmesidir. İdeal olan kuranın kısas yaklaşımı mıdır yoksa ıslah etme yaklaşımı mı?

2- Ayetler çok açık ve anlaşılırdır

Sonra tutup size kısas farz kılınmıştır hüre hür köleye köle kadına kadını,

şair burada: hür, köle, kadın ayırmaksızın herkese eşit bişimde kısas uygulanmasını öneriyor diye açıkladınız. Ben böyle anlamıyorum sizin anlamanızı da garip karşılıyorum. İlkokul çocuğuna dahi gidip gel seninle bir anlaşma yapalım kaleme kalem, silgiye silgi, deftere defter derseniz sizin kaleminize karşılık kendi kalemini vermesi gerektiğini anlayacaktır.

Ya ayetler çok açık değil ya da siz saptırıyorsunuz.

3- Ayrıca yanlış/yanlı ve eksik mealler yüzünden böyledir din. Kadın/hür/köle diye ayırt etmeden kısas size farz kılınmıştır der.

Bütün mealler aynı ayeti aynı şekilde aktarıyor. Hepsi mi yanlış/yanlı eksik kardeşim? Düzgün yazanını söyle bakalım dedim bunun üzerine gidip kısasın anlamına bakmamı söylediniz.

4- Kısas en yalın hali ile adil karşılık demektir. Bu sürekli misilleme olarak algılanır ama asla değildir, misilleme ile eş tutmak tamamen yanlıştır.

Ah bu arkadaş bir şeyler biliyor herhalde diye düşünüp Kısasın manasına baktığımda "Bir suçluyu, başkasına yaptığı kötülüğü kendisine aynı biçimde uygulayarak cezalandırma" olduğu yani adil cezalandırma anlamına filan gelmedği ortaya çıktı. Aynı ayetten kısas kelimesini kaldırıp açıklamasını koyarsak:

Size bir suçluyu başkasına yaptığı kötülüğün aynısını yaparak cezalandırmanız farz kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın.

-Ali benim gözüme yumruk attı, sen de onun gözüne yumruk at

-Ayşe dişimi kırdı, sen de onun dişini kır

-Muhammed karımı arakladı, sen de onun karısını arakla

Böyle bir adalet sisteminde yanlış olan bir şey yoktur diyemezsiniz, vardır üstüne üstlük:

Bir suçluyu yaptığı kötülüğün aynısını yaparak cezalandırmak diyor sonra hemen arkasından ekliyor hüre hür, köleye köle, kadına kadın. Sen bundan her sosyal kesime eşit davranılması gerektiğini söylediğini nasıl çıkartabiliyorsun bir formüle döker misin?

5- Biri sizin eşinizi yada kölenizi öldürdü, sizde öldüren kişinin eşini yada kölesini öldürün. İşte bu sakat düşüncedir ortalığı karıştıran.

Hayır sadece bu düşünce değildir 10 kelimecikten oluşan Bakara 178'de köleliği saymazsak 3 tane ciddi ahlak problemi var. 3.3 kelime başına bir rezillik düşüyor.

a ) kısas iyi bir şey değildir

b ) kısasın bokunu çıkartmak hiç mi hiç iyi değildir

c ) kadın dediğin insanın dişi versiyonudur hür, köle, kadın diye sosyal sınıf ayrımı yapılmaz

6- Tevrattada aynı hüküm vardır. Dişe diz, göze göz der. Ama kuranda kısastan vazgeçilebilecek önermelerde sunulmuştur.

Nedir o önerme? Öldürülenin velisinin bağışlaması durumu...

Sizin zekanıza hakaret etmemek adını kurbana suçlunun cezasını verdirtme anlayışının ne kadar kötü, ahlak dışı sonuçlara yol açabileceğini uzun uzun açıklamayacağım.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1- Kuran evrenseldir ama hitap ettiği çağın sorunlarına sunduğu önermeler ve önermelerin işleniş usulleri ile evrenselliğe ulaşır.

Kuran 1400 sene öncesinin sorunlarına önermelerle çözüm getirmez bugünü de ilgilendiren kanunlar-cezalar koyar dedim, yalanlamadınız. Yani Kuran 1400 yıl önce konulan kanunlarla bugünkü toplumu yönetmeye çalışır.

Cinayeti geçiniz, fiili livata davasında, suçlunun ırzına geçip ibnelik kat sayısını mı arttıracağız? Günümüzde eğilim suçlunun cezalandırılması değil, ıslah edilmesidir. İdeal olan kuranın kısas yaklaşımı mıdır yoksa ıslah etme yaklaşımı mı?

Yanlış düşünüyorsunuz. Kuranda bir ayet vardır. İşi ehline verin der. Sizin gerçekmiş gibi algıladığınız şeriat kuran şeriatı değildir. Kuran tamamen adalete yönelik sosyal bir devlet/toplum oluşturulmasını ister. Ama pat diye değil, gökten sepetle indirilir gibi değil. Bireylerin ve toplumun genelini kapsayan kabuller, görenek vs değerlerle beraber ilerlemesini ister bu durumun.

Mesela ben size çok rahat şu örneği verebilirim. Burada bizzat okumuşumdur.

Bir ateist kişinin kızına zarar verildiği durumda o kişinin kızına zarar vereni gözünü kırpmadan öldüreceğini yazmıştır. Kanunlara neden güvenmez o ateist kişi dediğimiz zaman cevap alamayız. Bugünkü yasalar var zaten, bunlar kuranın istediği sosyal devlet sistemini birebir karşılamasa bile en azından vahşi ve hunhar değildir. Ama işte gelin görünkü ateş düştüğü yeri yakar. Kişi kendine hak gördüğünü başkasına görmez.

2- Ayetler çok açık ve anlaşılırdır

Sonra tutup size kısas farz kılınmıştır hüre hür köleye köle kadına kadını,

şair burada: hür, köle, kadın ayırmaksızın herkese eşit bişimde kısas uygulanmasını öneriyor diye açıkladınız. Ben böyle anlamıyorum sizin anlamanızı da garip karşılıyorum. İlkokul çocuğuna dahi gidip gel seninle bir anlaşma yapalım kaleme kalem, silgiye silgi, deftere defter derseniz sizin kaleminize karşılık kendi kalemini vermesi gerektiğini anlayacaktır.

Ya ayetler çok açık değil ya da siz saptırıyorsunuz.

Ben hiç saptırmıyorum ama siz elbet öyle anlamak ve öyle kabul etmek durumundasınız. Zira ateistsiniz ve eleştireceksiniz. Doğrusu benim dediğim ve kabul etmeniz durumunda bu eleştiriniz çöpe gidecektir, elbet bunu biliyorsunuz.

3- Ayrıca yanlış/yanlı ve eksik mealler yüzünden böyledir din. Kadın/hür/köle diye ayırt etmeden kısas size farz kılınmıştır der.

Bütün mealler aynı ayeti aynı şekilde aktarıyor. Hepsi mi yanlış/yanlı eksik kardeşim? Düzgün yazanını söyle bakalım dedim bunun üzerine gidip kısasın anlamına bakmamı söylediniz.

4- Kısas en yalın hali ile adil karşılık demektir. Bu sürekli misilleme olarak algılanır ama asla değildir, misilleme ile eş tutmak tamamen yanlıştır.

Ah bu arkadaş bir şeyler biliyor herhalde diye düşünüp Kısasın manasına baktığımda "Bir suçluyu, başkasına yaptığı kötülüğü kendisine aynı biçimde uygulayarak cezalandırma" olduğu yani adil cezalandırma anlamına filan gelmedği ortaya çıktı. Aynı ayetten kısas kelimesini kaldırıp açıklamasını koyarsak:

Size bir suçluyu başkasına yaptığı kötülüğün aynısını yaparak cezalandırmanız farz kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın.

-Ali benim gözüme yumruk attı, sen de onun gözüne yumruk at

-Ayşe dişimi kırdı, sen de onun dişini kır

-Muhammed karımı arakladı, sen de onun karısını arakla

Böyle bir adalet sisteminde yanlış olan bir şey yoktur diyemezsiniz, vardır üstüne üstlük:

Bir suçluyu yaptığı kötülüğün aynısını yaparak cezalandırmak diyor sonra hemen arkasından ekliyor hüre hür, köleye köle, kadına kadın. Sen bundan her sosyal kesime eşit davranılması gerektiğini söylediğini nasıl çıkartabiliyorsun bir formüle döker misin?

İşte hatanızı göstereyim, bizzat siz yazmışsınız.

-Ali benim gözüme yumruk attı, sen de onun gözüne yumruk at

-Ayşe dişimi kırdı, sen de onun dişini kır

-Muhammed karımı arakladı, sen de onun karısını arakla

Dişinizi kıran Ayşe, dişini kırdığınız Ayşe.

Ali gözünüze yumruk attı, gözüne yumruk atılan Ali.

Muhammed karınızı arakladı, araklanan Muhammed değil eşi, yani başka bir şahıs.

Kuranın kısası bu değildir. Kuran o suça ilişkin adil bir karşılık belirleyin der. Toplumunuzun hukuk normlarına göre işlem yapmanızda beis yoktur demiştim yukarıda.

5- Biri sizin eşinizi yada kölenizi öldürdü, sizde öldüren kişinin eşini yada kölesini öldürün. İşte bu sakat düşüncedir ortalığı karıştıran.

Hayır sadece bu düşünce değildir 10 kelimecikten oluşan Bakara 178'de köleliği saymazsak 3 tane ciddi ahlak problemi var. 3.3 kelime başına bir rezillik düşüyor.

a ) kısas iyi bir şey değildir

b ) kısasın bokunu çıkartmak hiç mi hiç iyi değildir

c ) kadın dediğin insanın dişi versiyonudur hür, köle, kadın diye sosyal sınıf ayrımı yapılmaz

6- Tevrattada aynı hüküm vardır. Dişe diz, göze göz der. Ama kuranda kısastan vazgeçilebilecek önermelerde sunulmuştur.

Nedir o önerme? Öldürülenin velisinin bağışlaması durumu...

Sizin zekanıza hakaret etmemek adını kurbana suçlunun cezasını verdirtme anlayışının ne kadar kötü, ahlak dışı sonuçlara yol açabileceğini uzun uzun açıklamayacağım.

Benim kızıma zarar veren birine kendi ellerimle zarar veririm hakkını bana vermiş kuranı yerden yere çalıyorsunuz.

Benim kızıma zarar vereni kendi ellerimle öldürürüm diyen ateist düşünceyi eleştirmenizi sabırsızlıkla bekliyor olacağım.

Ama bağışlama sizin için daha hayırlıdır, yada kardeşleri affederse diye ibareleri ve bu ibarelerin sistemin hangi kısmına parmak bastığınıda ısrarla görmezden geliyorsunuz. Tabi siz bilirsiniz.

Zira detaylıca yazdığımı düşünüyorum. Ve ayrıca zekanıza hakaret etmemek adına filan filan yazıp hakaretinizide görüyorum ama aldırmıyorum. Kişi kendinin aynasıdır ilkesi esastır bende.

Link to post
Sitelerde Paylaş

-Ali benim gözüme yumruk attı, sen de onun gözüne yumruk at

-Ayşe dişimi kırdı, sen de onun dişini kır

-Muhammed karımı arakladı, sen de onun karısını arakla

Dişinizi kıran Ayşe, dişini kırdığınız Ayşe.

Ali gözünüze yumruk attı, gözüne yumruk atılan Ali.

Sen gec...

Ilkokul seviyesi kapasitesi yazanlar ile artik ugrasmiyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mask nurcu beyinlide olsan bu kadar olmamalısın.

Ayetlerin nazil olmasının başlaması ile birlikte;

Kadınlar Mal olmak yerine EŞ ve ANA sıfatına sahip oldular..

Sen cahil değil saftiriksin mask bak allahın ne demiş:

Ali imran süresi:14- İnsanlara, KADINLAR, oğullar, yüklerle altın ve gümüş yığınları, salma atlar, davarlar, ekinler kabilinden aşırı sevgiyle bağlanılan şeyler çok süslü gösterilmiştir. Bunlar dünya hayatının MALLARIDIR. Oysa varılacak yerin bütün güzellikleri Allah katındadır.

Cehaletin beyni ölülüğünde bir sınırı olmalı değilmi mask.

Kur'an inmeseydi insanlığın bu seviyeye gelmesi daha binlerce yıl sürecekti..

Kuran denen o cehalet kitabı bügün müslümanların elinde olmasaydı bundan çooooook daha ileride olurlardı.

Zaten şu anda daha aşağıda olamayacaklarına göre daha ileride olacakları kesin.

O kadar doğal kaynakları var ama tembellikten bırak birşeyler bulmayı 10 larca yıl önce bulunmuş şeyleri bile yapmaktan acizler.

Senin modern avrupan kadınları cadı diye asarken, islmiyette kadının bir yeri ve kıymeti vardı..Hala daha var..

Değere bakın hemde ayetlerden:

Nisa süresi:34. Allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine ÜSTÜN KILMASI sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için ERKEKLER KADINLARIN YÖNETİCİLERİ ve koruyucusudur. ONUN İÇİN İYİ KADINLAR İTTATKARDIRLAR. Allah'ın kendilerini korumasına karşılık gaybı koruyucudurlar. BAŞ KALDIRMASINDAN ENDİŞE ETTİĞİNİZ KADINLARA öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve DÖVÜN... EĞER SİZE İTAAT EDERLERSE artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür.

Çok rezilsin mask çok fazla seni bu kadar rezil duruma düşüren dinin ismi nedir???

Eğitimsiz, cahil bir takım erkeklerin yanlı uygulamalarına bakıpta bunu islama maal etmeye çalışmayın...

Ne yapıyormuş bu eğitimsiz müslümanlar karılarınımı dövüyorlarmış? mask beynin ölü olduğu için farkında değilsin ama bu allahın emri.

Seni dinlemeyen kadını döv diyor emir veriyor, kadına mirasta üçün birini veriyor, kadın maldır diyor sense bu allahın sözlerini uydulayanlara cahil diyorsun.

Düşünecek beynin olsa asıl cahilin bunu yapan değil yapmayan olduğunu görürdün.

İnsanlığın günümüzde sahip olduğu bütün ahlaki ve insani değerler kur'an ile birlikte sosyal hayata girdi ve gelişti..

Tabi canım insanlar islamdan binlerce yıl önce hiçbir değerleri yoktu hayvan gibi yaşıyorlardı mı sanıyorsun maskçığım.

Kuranı okuyunca bunun tam tarsi anlaşılıyor islam o güne kadar var olan pek çok ahlaki davranışı yok etmiştir, mesela evlatlığının karısı ile evlenmek ahlaksızlıktı islam sayesinde bu çok ahlaklı oldu yani gelinin iel yatmak.

Kur'an Arapların örf, adet, gelnek ve göreneklerini parça parça etmiştir.....

mesela neleri paramparça etti bir kaç örnek ver.

Tarihin gördüğü n büyük devrimdir islamiyet... Eşi benzeri olmayan tam bir mucize...

:lol::lol: :lol: yav güldürme beni mask görende islamı birşey sanacak.

Sanki islam ile yaşayanlar çok ileride gelişmiş ahlak sahibi insanlar falan sanacak.

Nurcuda olsan görürsün çünki koyunlar bile görüyorlar dünyadaki en sefil ülkeler islam ülkeleridir sen sefilliğemi devrim diyorsun:lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir ateist kişinin kızına zarar verildiği durumda o kişinin kızına zarar vereni gözünü kırpmadan öldüreceğini yazmıştır. Kanunlara neden güvenmez o ateist kişi dediğimiz zaman cevap alamayız. Bugünkü yasalar var zaten, bunlar kuranın istediği sosyal devlet sistemini birebir karşılamasa bile en azından vahşi ve hunhar değildir. Ama işte gelin görünkü ateş düştüğü yeri yakar. Kişi kendine hak gördüğünü başkasına görmez.

Kişiler intikam alır. Ben de alırım. Hukuk intikam almaz. Düzen sağlar. İki yanlış bir doğru etmez.

Ali benim dişimi kırarsa ben de Alinin dişini kırarsam ertesi gün Ali gelir benim gözümü morartır ve bu kısır döngü böyle gider.

Ben hiç saptırmıyorum ama siz elbet öyle anlamak ve öyle kabul etmek durumundasınız. Zira ateistsiniz ve eleştireceksiniz. Doğrusu benim dediğim ve kabul etmeniz durumunda bu eleştiriniz çöpe gidecektir, elbet bunu biliyorsunuz.

Ben okuduğumu anlıyorum. Siz nasıl bir yöntemle sindiriyorsunuz bilemiyorum. Açıklayın diyorum doğrusu benim dediğim gibi bir açıklama getiriyorsunuz. Doğrusu senin dediğin gibi ise İSPAT et. Cümleyi öğelerine ayır, Kısas'ın başka ayetlerde nasıl adil ceza anlamına geldiğini göster, neden hürlere, kölelere demediğini hüre hür demesinin arapçadan tercüme ederken nasıl bir anlam kaybına yüzünden olduğunu açıkla. Eleştirimin çöpe gitmesi hiç umurumda olmaz ben kendimi arttırmak için tartışıyorum sidik yarışına girmek için değil.

Kuranın kısası bu değildir. Kuran o suça ilişkin adil bir karşılık belirleyin der. Toplumunuzun hukuk normlarına göre işlem yapmanızda beis yoktur demiştim yukarıda.

Adil bir karşılık belirleyin demiyor size KISAS FARZ kıldım diyor. 1400 sene öncesinin şartlarıyla adil bir yaklaşım olabilir fakat bugün değil. İlah evrensel olduğunu iddia ettiğiniz bir kitap indirmiş, suça aynen misilleme yapmayı size zorunlu kılıyorum demiş. Siz yok efendim günün hukuk normlarıyla hareket etmenizin bir zararı yok diyorsunuz. Yarın öbür gün eskaza bir şeriat mahkemesine düşsek yok efendim siz yanlış biliyorsunuz Goldenrosegil en doğrusunu bilir mi diyeceğiz? Bir tarafta allahın sözü var bir tarafta Goldenrose'un.

Benim kızıma zarar vereni kendi ellerimle öldürürüm diyen ateist düşünceyi eleştirmenizi sabırsızlıkla bekliyor olacağım.

İnsan ağlar, sinir krizi geçirir, öfkeye kapılır, intikam almak ister. Kurumlar intikam almaz. Gelişmiş ülkelerde idam cezasının kaldırılmasının başlıca sebebi budur. Devlet linç etmez. Etmemelidir.

Ama bağışlama sizin için daha hayırlıdır, yada kardeşleri affederse diye ibareleri ve bu ibarelerin sistemin hangi kısmına parmak bastığınıda ısrarla görmezden geliyorsunuz. Tabi siz bilirsiniz.

Evet bağışlama çok hayırlı... Cem Garipoğlu cinayetini şeriat sistemi ile yönetilen bir ülkede işleseydi, Münevverin ailesi (büyük ihtimalle diyeyim) kan parası karşılığında kızlarının katilini bağışlayacaktı. Kız ölmüş, oğlanı affetmeyip ölüme yollayarak bir ölümün günahını mı boynuna alsın. Ortada bir ceset var zaten, ikincinin olmasının kime ne faydası var. Para ise her zaman işe yarar TOKİ'den bir ev alır başlarını sokarlar...

Parayı basan cinayeti de işler. Cem'de Belize de kaldığı yerden devam ederdi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...