Jump to content

İnanmak için ne gerekli ?


Recommended Posts

Ya yazdıklarımı anlamıyorsunuz,Ya da anlamamazlıktan gelip sürekli bir çıkış halindesiniz...5 Mezhebi bilmem Kur'an 100 değnek diyor ben ona inanırım..Hala neyden bahsediyorsunuz ? Zina'nın ne denli büyük günah olduğunu anlamanızı beklemiyorum zaten..İnanmayan biri bunu anlayamaz..Onun kendi eşi bir başkasıyla zina etse,onu aldatsa kendisi ne yapar acaba? Birşey yapmazsa bu onun onursuzluğudur..Birşey diyemicem ...

"İslam dininin kaynakları" diye bir konu duydun mu hiç? Bak bakalım sadece Kur'an mıymış?.. Artık klasik ve basit din bilgilerini bile size bu ateistforum'da öğretmek zorunda kalmak ne kötü...

http://www.sorularlaislamiyet.com/index.php?s=article&aid=9958

http://www.burdurmuf...gigoster&id=271

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 175
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Kur'an-ın mealini tam olarak bitirdim..Tabiki hepsi aklımda değil..

İslam Recmediyor diyenleredir cevabım..Recmedilmiştir verilen bilgilerde bu var fakat ilgili ayetten önce..ilgili ayet inince 100 değnek olarak ceza indirilmiştir..

Sopalık olanların bunu savunması ise ayrı bir konu : Taşlanarak veya asılarak ölmektense 100 değnek daha iyi değil mi ? Elbette savunanlar olacak..Bunları inanmayan birinin anlaması tabiki beklenemez..

Saygılarımla..

kuranda recm ayeti geçmiyorsa ilgili ayet dediğin ne??

hangi ilgili ayetden önce?

hangi bilgilerde var kaynak ne ne kadar güvenilir??

ben sopayı savunuyorlar demedim yalış anladın bütün şeriatı savunanlardan bahsettim onun içine recm de girer.

ayrıca ben inanıyorum her inananın beyni uçmuyor:))

kötünün iyisine razı olmak da ne demek hem burası iran mı??

tarihinde queenofhearts tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhteşem ve rafine beyinlerinizle manayı bir siz anlıyorsunuz, bizde beyin hiç yok...

"İrade vermek" ne demek arkadaşım, hiç bunun manasını anlayabiliyor musunuz?... "İrade vermek", aslında "bir başka tanrı yapmak" demektir felsefi olarak... Ve gerçekten "irade vermiş" olsa bile bu durum Kadir-i mutlak ve Alim-i mutlak olması ile çelişir... Aslında Kadir-i mutlaksa Alim-i mutlak ve Alim-i mutlaksa da Kadir-i mutlak olamaz; bu da ayrı tabii... Ayrıca "irade vermesi" tek tanrı olması ile de çelişir.. Bu apaçık çelişkileri "cüz-i irade" - "küll-i irade" gibi ek kavramlarla çözmeye çalışan İslam kelamcıları ise sadece trajikomik bir hale düşürmüşlerdir kendilerini o kadar... "İrade" ya vardır ya da yoktur; bunun küllisi cüzisi olmaz... İrade verirse de tek tanrı olmaktan çıkar...

Sizde beyin yok demedim..Sadece inanmadığınız için bunları anlamanızı beklemiyoruz dedim..Sonuçta inanmayan birisi O'nu hissedemez ve kelimenin mânâsını da anlayamaz doğal olarak bu kadar basit..Veyahut inanmadığı için bu ne demek istemiş diye derine inmez..Direkt aynı kelime üzerinden yorum yapabilir..

İrade vermek Tek Tanrılıktan çıkarmaz ... Tanrı Yaratıcı'dır... İrade de insana özgüdür..Bu senin sorumluluğun..İrade'den kasıt seçme şansı..Bu özelliği tanrı sana vermiş .. Tanrı insan'a kendi ruhundan vermiş deniliyor..Örnek olarak hayal kurabiliriz..Her türlü hayali kurarız ama bu hayal'dir gerçek değildir..Yani elle tutamazsın..Bir sınırı vardır..Hayal edilen şey anında gerçek olmaz bu sınırdır..Fakat Tanrı istediği herşeyi yapar..Siz İnsanın iradesi onu Tanrı yapar demeyee çalısıyorsunuz öyle anlaşılıyor..İnsan Tanrı olsaydı örneğin Hastalıklar olmazdı,kendini neden zahmete soksun ..Belirli güçlerimiz olduğu doğru fakat bu güçlerin bir sınırı var...Sınırın ötesi zaten Tanrı'nın kendisi diye düşünüyorum..

Umarım açılayıcı olmustur..

Saygılarımla..

Link to post
Sitelerde Paylaş

kuranda recm ayeti geçmiyorsa ilgili ayet dediğin ne??

hangi ilgili ayetden önce?

hangi bilgilerde var kaynak ne ne kadar güvenilir??

ben sopayı savunuyorlar demedim yalış anladın bütün şeriatı savunanlardan bahsettim onun içine recm de girer.

ayrıca ben inanıyorum her inananın beyni uçmuyor:))

kötünün iyisine razı olmak da ne demek hem burası iran mı??

Bu konu çok tartısıldı .. Şimdi zamanım yok eğer beklerseniz size döneceğim..Yok gerek yok derseniz internetten araştırabilirsiniz..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sizde beyin yok demedim..Sadece inanmadığınız için bunları anlamanızı beklemiyoruz dedim..Sonuçta inanmayan birisi O'nu hissedemez ve kelimenin mânâsını da anlayamaz doğal olarak bu kadar basit..Veyahut inanmadığı için bu ne demek istemiş diye derine inmez..Direkt aynı kelime üzerinden yorum yapabilir..

İrade vermek Tek Tanrılıktan çıkarmaz ... Tanrı Yaratıcı'dır... İrade de insana özgüdür..Bu senin sorumluluğun..İrade'den kasıt seçme şansı..Bu özelliği tanrı sana vermiş .. Tanrı insan'a kendi ruhundan vermiş deniliyor..Örnek olarak hayal kurabiliriz..Her türlü hayali kurarız ama bu hayal'dir gerçek değildir..Yani elle tutamazsın..Bir sınırı vardır..Hayal edilen şey anında gerçek olmaz bu sınırdır..Fakat Tanrı istediği herşeyi yapar..Siz İnsanın iradesi onu Tanrı yapar demeyee çalısıyorsunuz öyle anlaşılıyor..İnsan Tanrı olsaydı örneğin Hastalıklar olmazdı,kendini neden zahmete soksun ..Belirli güçlerimiz olduğu doğru fakat bu güçlerin bir sınırı var...Sınırın ötesi zaten Tanrı'nın kendisi diye düşünüyorum..

Umarım açılayıcı olmustur..

Saygılarımla..

Tek sorum var: "Allah'ın yapmamı ve/veya seçmemi istemediği bir şeyi ona rağmen yapmayı seçip yapabilir miyim?".. Bu arada "iradeden kasıt seçme şansıdır" diye bir şey olamaz... İradenin azı çoğu olmaz; ya vardır ya yoktur.. Söylediklerimi iyi ve derinlemesine düşün....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tek sorum var: "Allah'ın yapmamı ve/veya seçmemi istemediği bir şeyi ona rağmen yapmayı seçip yapabilir miyim?".. Bu arada "iradeden kasıt seçme şansıdır" diye bir şey olamaz... İradenin azı çoğu olmaz; ya vardır ya yoktur.. Söylediklerimi iyi ve derinlemesine düşün....

"Allah'ın yapmamı ve/veya seçmemi istemediği bir şeyi ona rağmen yapmayı seçip yapabilir miyim?

Allah izin verirse yapabilirsin...Namaz kılmanı ister kılmaya bilirsin,oruç tut der tutmayabilirsin,inan der inanmaya bilirsin..Fakat bu yapmadıklarının cezasınıda Affedilmezse çekersin..Ceza meselesi ise anında olmayabilir..Allah sana kendi dilediği kadar süre verir bu süre zarfında Kulum hatasını görsün,bağışlanma dilesin,Tövbe etsin bende affedeyim der ..(İnanmamak affedilemez,o ayrı..)

Allah'ın insandan istemediği şeyler belli..İstediği şeylerde belli...Biz neden tek doğru yolu yaratmadı Allah diye isyan edeceğimize kurallara uysak herşey daha güzel olur..Sonuçta kötülük olmasaydı iyiliğin değeri anlaşılamazdı ? iyilik Sıradan birşey olurdu ve insanların sürekli değerli gördüğü iyilik aslında bir hiç olurdu..

Sizin burada anlatmak istediğiniz bu değilse şu da olabilir..

Allah bir kuluna zarar gelmesini istemiyorsa o kuluna zarar gelmez..Örneğin;Bir kulunun kazada yaralanmasını veya ölmesini istemiyorsa o kul'a birşey olmaz..Ayrıca bir insan diğer bir insan'a zarar vermek istiyorsa Allah dilerse yine o insanın zarar görmesini engelleyebilir..O insan zarar görüyorsa bu zarara katlanıp Allah'a dua etmesi en doğru olandır..Bu kötülük onun için bir iyiliğe vesile olabilir veyahut Allah'ın bildiği ayrı bir konu vardır..Bizim kötü olarak gördüğümüz şeyler aslında bize yine kâr olarak dönecektir,fakat bu kârların hepsi Dünya'da verilmeye bilir..Sonuçta Ahirette,birisine zarar gelmesin diye yoldaki çiviyi alıp kenara atmanın bile mükafatı olacaktır..Arpa tanesi kadar iyilik boşa gitmeyecektir..Bu çok açık belirtiliyor..

Umarım açıklayıcı olmuştur..

Saygılarımla..

Link to post
Sitelerde Paylaş

kuranda recm ayeti geçmiyorsa ilgili ayet dediğin ne??

hangi ilgili ayetden önce?

hangi bilgilerde var kaynak ne ne kadar güvenilir??

ben sopayı savunuyorlar demedim yalış anladın bütün şeriatı savunanlardan bahsettim onun içine recm de girer.

ayrıca ben inanıyorum her inananın beyni uçmuyor:))

kötünün iyisine razı olmak da ne demek hem burası iran mı??

Nur Suresi 2. ayet'ten önce zina yahudi dinine göre cezalandırılıyordu diye biliyorum..

Kaynaklar hadislerden,ashabın anlattıklarından...

iran meselesi ise burası iran değil .. İran'daki şeriatı da bilmiyorum..Taşlamalar falan varmıs sanırım..Bu yanlış bence çünkü Kur'an 100 değnek diyor..bu uygulanmalı..

Saygılarımla..

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Çin'in Fil Adamı"nı (China's Elephant Man) görmemişler anlaşılan! Kusursuzca vareden arap tanrısının emek çarpıklığını ortaya semesinden olsa gerek.

blogs.nationalgeographic ile weeklyworldnews yerliklerine bakınız lütfen.

Bunun dışında 8 ayaklı eşek'den 2 başlı yılana ulayu daha nice çorpazlıklarına karşın Tanrının kusursuz yaratılış gerçekleştirdiğini iddia edenler varsa, kendilerini bir an için Çinli Fil Adamın yerine koyarak düşünsünler.

BegTeginli ne yaptın sen böyle ya :( Kafama balyoz indi gibi hissettim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorumu anlamamışsın... Verdiğim linkteki 126. posttan itibaren oku...

http://forum.ateizm2...ic=41221&st=120

Sen iradeden bahsediyorsun :) Pardon ..

Kader ve irade arasındaki çelişki seni düşündüren ..Bu aslında benimde kafamdaki soru işaretiydi..Fakat araştırınca şunu öğrendim..

Kader diye anladığımız bizim çizgimizin yolumuzun gidişatımızın önceden çizildiği ve bizimde o yolun mecburen takipçileri olduğumuz değildir…

tevhide göre bu: Allah kullarının her ne işlerse işlesin her ne değişim gösterirse göstersin yapacaklarını önceden bilmesi…ancak Allahın: kullarının yapacaklarını önceden bilmesine karşın bu bilmenin yani olayların yaşamın gidişatını belirlemediği burada kulu serbest bıraktığıdır…akıl ve serbest irade vererek insanın: dünyanın halifesi olarak isimlendirilmesinin nedeni budur.. insanı diğer canlılardan ayıran akıl ve iradedir.. ve insan bu iki özellikle diğer canlılardan ayırılır ve bu sebeple Allah tarafından sorumlu tutulur…..

eğer Allah: ben size akıl da verdim irade de ancak fiillerinizi belirleyerek ben istediğime cehennemlik fiiler işleteceğim istediğime cennetlik fiiller işleteceğim derse (haşa.. bir misaldir)bu Allahın adil ismine yakışmaz..Allah kullarının arasını ayırmaz.. kimsenin yüzüne zenginliğine çevresine bakmaz.. takvaya bakar…dileyen kimse güzele yönelmek isteyip gayret sarfederse Allah o kişiye müdahale eder.. yani Allahtan iyilik gelir…. eğer kişi kötüye yönelirse burada Allah dilediğini işler…

iyi yönde müdehale kişinin iyi davranışları sonucu gelen bir müdehaledir..

Allah yalancı sapık kimseyi doğru yola iletmez…yani.. kişiler kendilerine verilmiş hür iradelerini iyi yöne kullanmadıkları sürece onlara iyi yönde bir müdehale yapılmaz.. ne zaman ki kişi aklı ve iradesini kullanır doğruya yönelmek isteyip gayret sarfederse işte o zaman iyilik Allahtan gelir.. iyi yönde müdehale gelir..

bu anlayış geleneksel anlamda anlaşılan kader anlayışının yanlış olduğunu göstermektedir…

İSRA 84. De ki: Herkes, kendi mizaç ve meşrebine göre iş yapar. Bu durumda kimin doğru bir yol tuttuğunu Rabbiniz en iyi bilendir.

Umarım yeterince açıktır..

Saygılarımla..

Link to post
Sitelerde Paylaş

tevhide göre bu: Allah kullarının her ne işlerse işlesin her ne değişim gösterirse göstersin yapacaklarını önceden bilmesi…ancak Allahın: kullarının yapacaklarını önceden bilmesine karşın bu bilmenin yani olayların yaşamın gidişatını belirlemediği burada kulu serbest bıraktığıdır…akıl ve serbest irade vererek insanın: dünyanın halifesi olarak isimlendirilmesinin nedeni budur.. insanı diğer canlılardan ayıran akıl ve iradedir.. ve insan bu iki özellikle diğer canlılardan ayırılır ve bu sebeple Allah tarafından sorumlu tutulur….

Bu açıklama allahın kuranda belirttiği kader anlayışını inkar etmektir.

Allah'ın kuranda bildirdiği kader sizin yazdığınız gibi değil.

Allah nefislerimizde bile düşüneceğimiz şeylerin önceden bir kitapta çoktan yazıldığını yani belirlendiğini söyler.

tarihinde BAAL tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

yazıldığını yani belirlendiğini söyler.

yazıldığını söyler.

belirlendiğini SEN SÖYLERSİN.

baalın cümlesinden belirlendiğini sözcüğünü çıkaralım

"Allah nefislerimizde bile düşüneceğimiz şeylerin önceden bir kitapta çoktan yazıldığını söyler."

yazılmak belirlenmekten daha net ya

:)))

Link to post
Sitelerde Paylaş

yazıldığını yani belirlendiğini söyler.

yazıldığını söyler.

belirlendiğini SEN SÖYLERSİN.

Her şeyi o yaptı ise yaratılanları bir takım olaylardan sorumlu tutmak sadece bir trajikomedi olabilir felsefi anlamda... "Alim-i mutlak" demek ezelden ebede bilmek demektir... Her şeyi ezelden ebede bilmediği hiçbir an tanımlı olmadığı için, kader, irade, imtihan gibi konular anlamını yitirir ve havada kalır... İslam maalesef bir felsefi tutarsızlıklar ve çelişkiler abidesidir... "Mutlak irade" varsa başka bir şey yoktur aslında...

Link to post
Sitelerde Paylaş

baalın cümlesinden belirlendiğini sözcüğünü çıkaralım

"Allah nefislerimizde bile düşüneceğimiz şeylerin önceden bir kitapta çoktan yazıldığını söyler."

yazılmak belirlenmekten daha net ya

:)))

Bu açıklama allahın kuranda belirttiği kader anlayışını inkar etmektir.

Allah'ın kuranda bildirdiği kader sizin yazdığınız gibi değil.

Allah nefislerimizde bile düşüneceğimiz şeylerin önceden bir kitapta çoktan yazıldığını yani belirlendiğini söyler.

Bu ayetin hangi surede olduğunu söylerseniz daha iyi yardımcı olabiliriz..Şayet "nefs" ayrı bir konudur...

Saygılarımla..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 months later...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...