Jump to content
bilibid

Kıyamet koptuktan sonrası ne olacak

Recommended Posts

allah kıyameti kopardı herkesi cennet ve cehneneme doldurdu. o gün den sonra allah ne yapacak boş mu duracak ? dünya ve bu evrene ne olacak birden yokmu olacak. yoksa hala yerinde duracak mıdır. kıyamet kopmassa ne olacak 2500 yıl yaşadı hiç bişe olmadı allah kıyameti koparmadı ve dünya kendi enerjisi ve güneşin enerjisi yüzünden yok olurken müslümanlar ne düşünecek . ???kara deliklermi silip süpürecek

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah işini bilir merak etme sen.. Biz kendi sonumuzu düşünelim.. Ama madem merak edip sormuşsun... Kıyamet dediğimiz hadise sadece bizim galaksimiz için dir... Kainat devam eder..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Allah işini bilir merak etme sen.. Biz kendi sonumuzu düşünelim.. Ama madem merak edip sormuşsun... Kıyamet dediğimiz hadise sadece bizim galaksimiz için dir... Kainat devam eder..

allah çalışmaya gene deavm edecek yani?

Allahı bütün bunları yapmaya yiten neden nedir? Neden kendinde bişeyler yapma ihitiyacı duyar?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
allah çalışmaya gene deavm edecek yani?

Allahı bütün bunları yapmaya yiten neden nedir? Neden kendinde bişeyler yapma ihitiyacı duyar?

Evt, Usta sürekli iş başında.. Asla ama asla bir ana bile ondaki faliyet kesilmez... Çünki Allah bu faliyetten ve kendi zatına mahsus bir lezzet-i mukaddesesi var.. Ve Esma sürekli olarak tecelli etmek istiyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Evt, Usta sürekli iş başında.. Asla ama asla bir ana bile ondaki faliyet kesilmez... Çünki Allah bu faliyetten ve kendi zatına mahsus bir lezzet-i mukaddesesi var.. Ve Esma sürekli olarak tecelli etmek istiyor..

Allah M-B yapıyor yani.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evvettt

Evrenin (Kainatin) bir ölümü yoktur.Sistemlerin ölümü vardir.Enerjisi belirli bir oranda azalan sistem,bulundugu yerden ayrilir enerji depolamaya gider.Baskabir enerji depolama isini bitiren sistem gelir bosalan yere yerlesir ve seyrine devam eder.

Bizim günes sistemimizin yasi ortalama 15 milyar yildir,su ana kadarki yasi 7 milyar yildir.Geride daha 8 milyar yili vardir.

Evrenlerde 200 milyar günes sistemi tahmin edilliyor, bukadar muazzamlar muazzami evrenleri ,Muhammedin atmalari, isteyi yerine gelsin diye Tanri evrenlerin yasamina son vereceyini saniyorsaniz,AHLINIZA LIMON SHIYIM DERIM :-)))))))).

Meksikada kayalara bu günkü fezaya giden pilotlarin basligin tipkisi kazinmistir.Bilim adamlari bunlarin yanitini bulamamaktadirlar.Bu ve bunlara benzer bir cok seyler,bizlerden öncede dünya üzerinden belkide bizlerden dahada ileri medeniyetler kurulup kaybolmustur.

Bence, bu medeniyetler,sistemimizin enerjisinin bitimiyle yok olmus.Enerjisini doldurup(15 milyaryil)tekrar bosalan bir sistemin yerine yerlesmesiyle hayat tekrar sifirdan baslayip bugünkü´dereceye gelmistir.

Bence yaniti verilemeyen bu isaretler gecmis medeniyetlerin izleridir.

Sizler bu yönde ne düsünüyorsunuz?

Maskinda dediyi gibi,bizim günes sistemimizin haricindakiler,yasamlarina devam edeceklerdir,enerjileri bitenekadar.

tolonbeg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Evt, Usta sürekli iş başında.. Asla ama asla bir ana bile ondaki faliyet kesilmez... Çünki Allah bu faliyetten ve kendi zatına mahsus bir lezzet-i mukaddesesi var.. Ve Esma sürekli olarak tecelli etmek istiyor..

e bunu yaparak zevke geliyo o zaman, peki bizim sucumuz ne aciklayabilirmisin? kendi zevk almak icin neden bizleri boyle salak salak seylere yonlendiriyo, gelecegimizi bildigi halde bizi yaratti ve sonra atese aticak, manyakmi piskopatmi lan bu allah. ki

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Allah işini bilir merak etme sen.. Biz kendi sonumuzu düşünelim.. Ama madem merak edip sormuşsun... Kıyamet dediğimiz hadise sadece bizim galaksimiz için dir... Kainat devam eder..

Şu kâinatın eczâları dakîk, ulvî bir nizam ile birbirine bağlanmış; hafî, nâzik, latîf bir râbıta ile tutunmuş ve o derece bir intizam içindedir ki, eğer ecrâm-ı ulviyeden tek bir cirm, kün emrine veya "Mihverinden çık" hitâbına mazhar olunca, şu dünya sekerâta başlar. Yıldızlar çarpışacak, ecrâmlar dalgalanacak; nihayetsiz fezâ-i âlemde, milyonlar gülleleri, küreler gibi büyük topların müthiş sadâları gibi vâveylâya başlar. Birbirine çarpışarak kıvılcımlar saçarak, dağlar uçarak, denizler yanarak, yeryüzü düzlenecek. İşte, şu mevt ve sekerât ile, Kadîr-i Ezelî kâinatı çalkalar, kâinatı tasfiye edip Cehennem ve Cehennemin maddeleri bir tarafa, Cennet ve Cennetin mevadd-ı münâsibeleri başka tarafa çekilir; âlem-i âhiret tezâhür eder.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Şu kâinatın eczâları dakîk, ulvî bir nizam ile birbirine bağlanmış; hafî, nâzik, latîf bir râbıta ile tutunmuş ve o derece bir intizam içindedir ki, eğer ecrâm-ı ulviyeden tek bir cirm, kün emrine veya "Mihverinden çık" hitâbına mazhar olunca, şu dünya sekerâta başlar. Yıldızlar çarpışacak, ecrâmlar dalgalanacak; nihayetsiz fezâ-i âlemde, milyonlar gülleleri, küreler gibi büyük topların müthiş sadâları gibi vâveylâya başlar. Birbirine çarpışarak kıvılcımlar saçarak, dağlar uçarak, denizler yanarak, yeryüzü düzlenecek. İşte, şu mevt ve sekerât ile, Kadîr-i Ezelî kâinatı çalkalar, kâinatı tasfiye edip Cehennem ve Cehennemin maddeleri bir tarafa, Cennet ve Cennetin mevadd-ı münâsibeleri başka tarafa çekilir; âlem-i âhiret tezâhür eder.

güzel muhabbet mask ile.kendimi sohbette gibi hissettim.

çay molası ne zaman? :lol:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sanmıyorum kainatın dewam edeceğini. kara delik ler silip süpürebilir discovr channel de seyretmişdim evrenin genişlemesi bitiminde evren büyük bir kara delik oluşturacak herşey içine çekecek kara delik yenin den evren oluşturacak filan falan :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Allah işini bilir merak etme sen.. Biz kendi sonumuzu düşünelim.. Ama madem merak edip sormuşsun... Kıyamet dediğimiz hadise sadece bizim galaksimiz için dir... Kainat devam eder..

Hiç öyle yerel bir olay gibi anlatılmıyor Kur'an'da... Nuh tufanı bile genel bir felaket gibi anlatılıyor... Akla uygun bulunmayınca sonradan yerelleştiriliyor bu gibi şeyler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kıyamet koptuktan sonra ebedi bir hayat başlayacak kafirler inanmayanlar için ebedi bir ızdırap inananlar için edebi bir saadet oradada burdaki gibi yaşamaya başlıycaz ama orda hastalanma ölüm olmayacak.Allah ne yapacak denmiş boşmu duracak Allah bizim fiiliyatlarımızdan çok üstündür bizle onu mukayese edemeyiz.Şu an bu kainatın nizamını sürdüren Rabbim ahiretinde nizamını sürdürecektir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Kıyamet koptuktan sonra ebedi bir hayat başlayacak kafirler inanmayanlar için ebedi bir ızdırap inananlar için edebi bir saadet oradada burdaki gibi yaşamaya başlıycaz ama orda hastalanma ölüm olmayacak.Allah ne yapacak denmiş boşmu duracak Allah bizim fiiliyatlarımızdan çok üstündür bizle onu mukayese edemeyiz.Şu an bu kainatın nizamını sürdüren Rabbim ahiretinde nizamını sürdürecektir.

İnananlar için ebedi bir saadet, öylemi brehh brehh. Yani sen cennette eğleneceksin belki de baban cehennemde yanacak ve bu durum senin umurunda olmayacak.. İnsanları yaratarak en büyük günahı işlemiş olan tanrı da bunu seyredecek..

Bence önce Tanrı yansın belki olgunlaşır can sıkıntısından insanı yaratıp alçak bir şekilde zaaflarından faydalanmanın cezasını versin derim..

Zira insan, tanrının günahıdır.

tarihinde mazot tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Şu kâinatın eczâları dakîk, ulvî bir nizam ile birbirine bağlanmış; hafî, nâzik, latîf bir râbıta ile tutunmuş ve o derece bir intizam içindedir ki, eğer ecrâm-ı ulviyeden tek bir cirm, kün emrine veya "Mihverinden çık" hitâbına mazhar olunca, şu dünya sekerâta başlar. Yıldızlar çarpışacak, ecrâmlar dalgalanacak; nihayetsiz fezâ-i âlemde, milyonlar gülleleri, küreler gibi büyük topların müthiş sadâları gibi vâveylâya başlar. Birbirine çarpışarak kıvılcımlar saçarak, dağlar uçarak, denizler yanarak, yeryüzü düzlenecek. İşte, şu mevt ve sekerât ile, Kadîr-i Ezelî kâinatı çalkalar, kâinatı tasfiye edip Cehennem ve Cehennemin maddeleri bir tarafa, Cennet ve Cennetin mevadd-ı münâsibeleri başka tarafa çekilir; âlem-i âhiret tezâhür eder.

(şu kainatın eczaları dakik ulvibir nizam ile birebirine birbirine baglanmış) ne kadar güzel söylemiş fetullah abim kainatın eczaları derken başkanım cosmoz gibi bişey mi yani :lol:

tarihinde lacivert tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Evt, Usta sürekli iş başında.. Asla ama asla bir ana bile ondaki faliyet kesilmez... Çünki Allah bu faliyetten ve kendi zatına mahsus bir lezzet-i mukaddesesi var.. Ve Esma sürekli olarak tecelli etmek istiyor..

hiç inanasım gelmiyor ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
(şu kainatın eczaları dakik ulvibir nizam ile birebirine birbirine baglanmış) ne kadar güzel söylemiş fetullah abim kainatın eczaları derken başkanım cosmoz gibi bişey mi yani :lol:

dostum fethullah abin de,said nursiden alıntılıyo.pek farklı bişey demiyor.o da anlaşılmasın diye abuk subuk sözcükler kullnıyor.

eee adamın üstadı ne idüğü belirsiz bi dille yazınca,hocaefendi ne yapsın?

saygılar... <_<

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...