eflatun 0 Ekim 13, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 13, 2010 gönderildi bir ara söyleyin de dur desin incek var. Link to post Sitelerde Paylaş
ANTİATEİST 0 Ekim 13, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 13, 2010 gönderildi Ademle alakalı tüm o hikayelerin hepsi mecaz mı yani? İblisin Adem in önünde secde etmemesi, sonra kiyamet gününe kadar süre istemesi; Ademin cennetten kovulması, Habil ve Kabil olayı??? O zaman melekler de mecaz; cennet cehennem de mecaz; Kuranda yazan her bişey mecaz. Biz buna kıvırmak diyoruz. Halk tabiri bu. Kıvırıp durma Anti..... CharlesDarwin, "Ey Irak, Amerika önünde boyun eğme" dediğim zaman sen ne anlıyorsun ki ? Hem ben sana orjinal ayeti gösteriyorum, kendi kafamdan sallamıyorum birşey. Bak diyorum orada "geniş zaman kipi var." "Ahmet okula gider." Bu cümleden ne anlıyorsun sen ? Ahmet'in geçmişte bir zamanlar okula gidip sonradan okulu bıraktığını mı yoksa Ahmet'in okula gitme eylemini sürekli yaptığını mı ? Kuran'daki Adem'de böyle birşey. Adem sürekli olmakta ve oluyor da. Aynı geniş zaman kipi Allah'ın OL emrinde de kullanılmış. Yani Allah OL dedi ve "OLDU" değil. "Olmaya başladı/oluyor/olacak" manasına geliyor. Geniş zaman tüm zamanları kapsıyor. Aynen Ahmet örneğinde olduğu gibi. Okullarda kitaplarda küçüklüğümüzden beri bize öğretilenleri kabul ettiğin için ters birşey söylendiğinde kıvırma olarak algılıyorsun. Mesala neden okullarda daha evrim teorisi ortada yokken, evrimi savunan müslüman alimlerinden bahsedilmiyor ? Bahsedilse, bugünkü söylenenler kulağına o kadar da absürt gelmeyecekti. Senin burada sorman lazım, neden geçmiş zaman kipi kullanılmamıştır ? Madem geçmişte olup biten birşey bu! Ayrıca Adem'e "siz" olarak neden hitap edilmiştir ? Yada madem Adem ilk peygamber ve ilk insan, 2:213 ayetinde neden "İnsanlar bir tek ümmet idi. Sonra Allah, peygamberleri müjdeleyiciler ve uyarıcılar olarak gönderdi" denmektedir. Veyahut Adem birden bire Ol demeyle oluştuysa 76:1 ayetinde neden "İnsan anılır bir şey değilken üzerinden uzunca bir zaman geçti." denmektedir. İslam alimleri aptalmıydı da Kuran'a bakarak insanın aşama aşama yaratılmış olabileceğini öne sürdüler ? İnsanın maymundan gelebileceğini söyleyen İslam alimi bunu neye göre söylemiştir ? Yada Allah Kuranda "halife yaratacağım" değilde neden "halife atayacağım" demişti ? Çünkü herşey OL emriyle big bangle başlamıştı zaten. Ondan sonra olanlar ise sadece OLMAKTA. Bak 27/64 ne diyor: "Peki, yaratılışı ilk defa başlatan ve sonra da onu aralıksız devam ettirip, yenileyen kimdir?" Yani verdiğim bütün ayetler birbirlerini destekliyor. Link to post Sitelerde Paylaş
Suicide 0 Ekim 13, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 13, 2010 gönderildi kıvır, kıvır bir sağdan bir soldan.. Link to post Sitelerde Paylaş
bar3 0 Ekim 13, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 13, 2010 gönderildi çok şaşırdım antiateist arkadaşımıza. Gerçekten şuan şok içerisindeyim. Arapça yazılan kitaba Türk dilinden dilbilgisi uygulamak. Yemin ederim şeytanın aklına gelmez!!!! Link to post Sitelerde Paylaş
ANTİATEİST 0 Ekim 13, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 13, 2010 gönderildi çok şaşırdım antiateist arkadaşımıza. Gerçekten şuan şok içerisindeyim. Arapça yazılan kitaba Türk dilinden dilbilgisi uygulamak. Yemin ederim şeytanın aklına gelmez!!!! Onu anlamaları için verdim bar3. Zira durumları o kadar vahimki bu basit olayı kavrayamıyorlar. İnanmıyorsan topiği baştan oku. Zor olmasa gerek. Gerçi mesajını okuduğumda bu örneğin senin içinde gerekli olacağını düşünüyorum. İnşallah olmaz. Link to post Sitelerde Paylaş
bar3 0 Ekim 13, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 13, 2010 gönderildi Onu anlamaları için verdim bar3. Zira durumları o kadar vahimki bu basit olayı kavrayamıyorlar. İnanmıyorsan topiği baştan oku. Zor olmasa gerek. Gerçi mesajını okuduğumda bu örneğin senin içinde gerekli olacağını düşünüyorum. İnşallah olmaz. Benim neye ihtiyacım olup olmayacağını bir kendim bilirim eksik olma. yazını okudum .Tek sormak istediğim tanrının kadını ve erkeği yarattım demek yerine tek bir insanın ismi olan ademi kullanmıştır? şuan sana ahmet desem aklına kaç kişi gelir? Link to post Sitelerde Paylaş
ANTİATEİST 0 Ekim 13, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 13, 2010 gönderildi 22. iletimi okumamışsın. Link to post Sitelerde Paylaş
bar3 0 Ekim 13, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 13, 2010 gönderildi (düzenlendi) 22. iletimi okumamışsın. adem yerine insan deseydi daha doğru olmazmıydı? benim bildiğim adem ismi tek bir erkek çocuğuna verilen isimdirde.kusura bakma çok uzu n bir yazı olduğu için her iddiana cevap veremiyeceğim.. Şuanda ein ol kafamda vereceğim cevaplar fır fır geçiyor ama yazmaya mecalim yok Ekim 13, 2010 tarihinde bar3 tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
ANTİATEİST 0 Ekim 13, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 13, 2010 gönderildi Bu dediğin insan suresi 1. ayette geçiyor. "İnsan anılır bir şey değilken üzerinden uzunca bir zaman geçti." Günümüz homo sapiens sapiensleri Adem olarak nitelendirmiş Kuran. Yani, İnsan suresi 1. ayetinde yer alan "anılır" olmayan insan ve bakara suresinde yer alan "kan döküp fesatlık çıkartan insan" dünyayı yönetecek olgunluğa ve bilince ulaştığında Adem olarak anılan bir varlığa dönüşmüş.. Şuan homo sapiens sapiens olarak adlandırılan grup yani. Link to post Sitelerde Paylaş
bar3 0 Ekim 13, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 13, 2010 gönderildi ozaman havva kimdir ? Link to post Sitelerde Paylaş
ANTİATEİST 0 Ekim 13, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 13, 2010 gönderildi Bilmiyorum kimdir o. Kuran'da Havva isminde bişi yok. Link to post Sitelerde Paylaş
CharlesDarwin 0 Ekim 13, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 13, 2010 gönderildi "Ve şöyle demiştik: Ey Âdem, sen ve eşin cennette kalın. Orada istediğiniz yerden bol bol yeyin. Yalnız şu ağaca yaklaşmayın. Yoksa ikiniz de kendinize zulmedenlerden olursunuz." (el-Bakara, 2/35; el-A'raf, 7/19.) "Böylece İblis onları aldatarak ağaçtan yemeğe sevketti. Ve ağacın meyvesinden tadınca, avret yerleri onlara göründü. Cennet yapraklarıyla ayıp yerlerini örtmeye başladılar. Bunun üzerine Rableri onlara şöyle nida etti: "Ben size bu ağaçtan yemenizi yasak etmedim mi? Ve size şeytan sizin apaçık bir düşmanınızdır demedim mi." (el-A'râf, 7/22.) Adı yok ama kendisi var gibi... Link to post Sitelerde Paylaş
ANTİATEİST 0 Ekim 13, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 13, 2010 gönderildi "Ve şöyle demiştik: Ey Âdem, sen ve eşin cennette kalın. Orada istediğiniz yerden bol bol yeyin. Yalnız şu ağaca yaklaşmayın. Yoksa ikiniz de kendinize zulmedenlerden olursunuz." (el-Bakara, 2/35; el-A'raf, 7/19.) Adı olmadığına göre kendiside yok Ayrıca diğer dinlerde Havva isminde geçen şahıs tek bir kişidir tek bir bireydir. Oysa yukarıda verdiğin ve altını çizdiğin yer bir topluluğa hitap ediyor. Yine benim kıvırdığımı düşünüyorsan hemen sonraki ayet olan 2/36'ya bakmanı sana öneriyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
atheos87 0 Ekim 13, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 13, 2010 gönderildi Adı olmadığına göre kendiside yok Ozaman bu Adem ile Havvayı anlatmıyormu: A’râf 189 O, sizi tek bir nefisten yarattı ve kendisiyle durulup-yatışması için ondan eşini var etti. Onu (eşini) örtüp-bürüyünce, o da bir yük yüklendi de bununla (bir süre) gezindi. Nitekim ağırlaşınca, ikisi Rableri olan Allah'a dua ettiler: 'Eğer bize salih (bir çocuk) verirsen, andolsun şükredenlerden olacağız.' Sizi bir tek nefisten yaratan: yani topluluk değil 1 insan. Diğer ayetlere bakılırsa muhtemelen Adem kastediliyor. Ona da 1 eş vermiş ve o hamile kalmış. Bu Adem ile Havvayı anlatmıyor mu. Link to post Sitelerde Paylaş
ANTİATEİST 0 Ekim 13, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 13, 2010 gönderildi atheos87 O ayetin tesfirini ben bu foruma vermiştim 2 yıl önce bir arkadaşla tartışırken. İnan 2 saattir o tesfiri arıyorum. Zira Elmalı yada Muhammed Esed (hangisinin tesfiriydi unuttum) bu ayetlerde bahsedilenin Adem ve eşi (sana göre Havva) olmadığını, başka bir canlının (örneğim tek hücreli bir canlı) olabileceğine vurgu yapıyordu. Tesfiri arıyorum bulursam verecem. Link to post Sitelerde Paylaş
convert 0 Ekim 14, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 14, 2010 gönderildi Adı olmadığına göre kendiside yok işte islamın kadına bakışı. Link to post Sitelerde Paylaş
CharlesDarwin 0 Ekim 16, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 16, 2010 gönderildi Anti Kuranı modernize ediyor. Aslında kuranda adı geçen melekler de doğanın kanunlarıdır. değil mi? Kuranı kendine göre yorumladığın için cehennemde cayır cayır yanacaksın anti. Bu arada dişi arı ve dişi örümcek, arapçada her cismin erkeği ve dişisi olduğu için vardır. Ona bakarsan arapçada masa da dişidir. Senin kuranında dişi örümcek erkeğini yer yazıyor mu kalkmış bilimsel olduğundan bahsediyorsun. Bilmeyenlere ne güzel yutturuyorsun değil mi? Kuranda Havvanın adının olmaması ya onun adam yerine konmamasından ya da daha sonra Kuranı düzenleyenin onun ismini çıkarmasındandır. İsmi olmazsa da kendisi vardır saptırmacı. Link to post Sitelerde Paylaş
CharlesDarwin 0 Ekim 16, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 16, 2010 gönderildi Bu arada beyin frontal bölgesi yalan söylemekle değil karar vermekle alakalı bir bölgedir. Yazıda yalan söyleyenleri beyinin ön lobunun aktivitesine göre tespit etmeye çalıştıkları yazıyor, ve diyor ki yalan söylerken beyin daha fazla efor sarfediyor ve değişik karar alma mekanizmaları işliyor. Beyinin o bölgesi tüm karar verme işleri için çalışır, tek başına yalan söylemeyi oradan ayıramazsın. Sen o diğer forumdaki körelmiş'in yazılarını buralarda satma. O adam güneş gören yerin sıcak görmeyen yerin soğuk olduğunu Kuran mucizesi olarak yutturmaya çalışan bir zavallı... Link to post Sitelerde Paylaş
ANTİATEİST 0 Ekim 16, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 16, 2010 gönderildi (düzenlendi) CharlesDarwin, Açıkcası "örümcek" arapçada sadece dişil olarak mı kullanılıyor bilmiyorum. Eğer arapçada sadece dişil sözcük olarak kullanıldığını gösterebilirsen o ayeti bir daha gündeme getirmem. Fakat dişi arı konusunda yanılıyorsun. Arı hem eril olarak kullanılır hem de dişil olarak kullanılır. Ama ayette erkek değil dişil kullanılmıştır. Bu arada beyin frontal bölgesi yalan söylemekle değil karar vermekle alakalı bir bölgedir. Bu konuda yeteri kadar bilimsel araştırma var internette. Zaten ilgili ayette sadece yalandan bahsedilmiyor, günahkar alın olarakta söz ediliyor. Ayrıntısını Tek Ayet, Tek Soru adlı başlığıma yazacam. Kısa kesiyorum burada. Sen o diğer forumdaki körelmiş'in yazılarını buralarda satma İstersen arşivi kontrol et. Ben bunları eskiden beri belirtiyorum zaten. Ekim 16, 2010 tarihinde ANTİATEİST tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Suicide 0 Ekim 16, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 16, 2010 gönderildi (düzenlendi) Bu konuda yeteri kadar bilimsel araştırma var internette. Zaten ilgili ayette sadece yalandan bahsedilmiyor, günahkar alın olarakta söz ediliyor. Ayrıntısını Tek Ayet, Tek Soru adlı başlığıma yazacam. Kısa kesiyorum burada. bu "yalancı alın" ifadesi "alın yazısı" ile ilişkili olmasın sakın? ya da ne bileyim, hani insanların yüz mimikleri vs. ile davranışları arasında belli bir korelasyon sözkonusudur. alında yüzü ifade etmek için kullanılan bir ima olabilir. bir yerde ahirette yeniden diriltilme için "parmak uçlarına kadar" denilmesi ya da "kalplerde olanı bilir" tarzındaki ayetlerde olduğu gibi. edit: ayette alın değil "perçem" yazıyor, perçem alnın önüne doğru uzamış saç parçasına verilir. orasından çekip çevireceğiz diyor, zaten alından tutulmaz olsa olsa saçından çekiştirilir. sonunda günahkar yalancı vs. gibi kızgınlıkla birşeyler eklemiş anlaşılan. 15,16. Hayır! Andolsun, eğer vazgeçmezse, muhakkak onu perçeminden; o yalancı, günahkâr perçeminden yakalarız. 17. Haydi, taraftarlarını çağırsın. 18. Biz de zebânileri çağıracağız. 19. Hayır! Sakın sen ona uyma; secde et ve Rabbine yaklaş. kuranın iniş sırasına göre ilk ayetlerinden bunlar. ama ilk beş ayeti tebliğ eden muhammed umduğunu bulamayınca ve alay konusu olunca "eğer inanmamaktan vazgeçmezse ahirette saçlarından tutup çekiştireceğiz" gibisinden şeylerle tehdit ediyor. Ekim 16, 2010 tarihinde Suicide tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts