ibrahimsaid 0 Ekim 23, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 23, 2010 gönderildi (düzenlendi) Sanrılarınla hareket ederek ve bütün çıkarımlarını bu sanrının üzerinde inşa ederek, bir sürü zırva ortaya atmışsın. Ciddiye alınmaması kişi sensin ama umrumda değilsin, ben senin sapık düşüncelerinle ilgiliyim, bu düşüncelerin kişiliğinin yan ürünü ise, ne yapabilirim? Hem ben kimim ki beni muhattap almıyorsun falan, bu ne tripler böyle, naz koz çeken kızlardan farkın yok. AŞ BİRAZ. Türban yasağı dolayısıyla, rahat eden geniş kitlelerin olduğunu sanmıyormuş, bak sen. Türbanın baskı yoluyla taktırıldığını, kızların başını zorla kapatmak zorunda olduğunuda inkar edersin sen. Sana yüz tane argüman getiririm, yine aptal gibi beni ciddiye almadığın için susarsın. Gerizekalı burada önemli olan şahsım değil, düşünceler. Ama sende bunu anlayabilecek entellektüel birikim dahi mevcut değil. Ne kadar da güzel bir benzetme o öyle, 'tripli, nazlı kızlar' filan. Önce iktidarsızlık, sonra 'tripli kızlar' atfı. Yaptığın benzetmelerden tahayyül evrenini şekillendiren libidinal yatırımlarına varmamıza az kaldı, devam et sen ''Bana yüz tane argüman getir''me, kalsın. Az nevrotik yarılmalarınla ve küçük kişisel hesaplaşmalarınla kirletme şu başlığı da, insanlar senin dışında bişeyler tartışabilmenin tadına varsın. Ekim 23, 2010 tarihinde ibrahimsaid tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Arthur S. 0 Ekim 23, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 23, 2010 gönderildi Ne kadar da güzel bir tipleme o öyle, 'tripli, nazlı kızlar' filan. Önce iktidarsızlık, sonra 'tripli kızlar' atfı. Benzetmelerinden tahayyül evrenini şekillendiren libidinal yatırımlarına varmamıza az kaldı, devam et sen ''Bana yüz tane argüman getir''me, kalsın. Hani sen beni muhattap almıyordun? Ne yaptığın, söylediğine, ne söylediğin yaptığına uyuyor. Seni kim adam yerine koyacak şimdi? Demek ki söylediklerim çok koymuş, aynaya baktıkça, nasıl dayanabiliyorsun kendine? Şaşılacak şey. Sende olmayan ne söyledim acaba? Entel dantel geçinen, bir halttan çakmayan sensin. Beni adam yerine koymayıp, tripler atan sensin. Sana argüman getirmeyeyim tamam, ezilme daha fazla. Hem işin gücün vardır senin, gidip ibadete falan başla, tayyip baban cennetinden sanada bir mekan nasip eyler inş. Link to post Sitelerde Paylaş
Arthur S. 0 Ekim 23, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 23, 2010 gönderildi iktidarsızlık, Bunu sen kendi kendine yakıştırdın. tartışabilmenin tadına varsın. Seninle tartışmak çok tatlı haklısın. Bu tattan mahrum etme beni. Ne olur cevap yaz . Link to post Sitelerde Paylaş
Uyecik 0 Ekim 23, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 23, 2010 gönderildi Sende chp'ye akıl vermekten, güç delisi biri olduğunu göstermekten, güce her şeyim feda olsun demekten, ya siyah olsun ya beyaz ortası yok demekten, başkaca fazla bir şey anlatmadın. Saçmalamayı serbest sandım bende. Ne yapabilirim? Bu pazarlik politikasini yuruten zaten CHP. Hic mi haber izlemiyorsun? AKP CHP'ye gitti, CHP turbanin serbest kalmasi karsiliginda secim barajinin inmesini, YOK'un lagvedilmesini ve turbanin kamuya ilkokullara kadar inmemesini istedi. Anlasamadan ayrildilar. En mantikli tavir bence bu. Siyasetin guc iliskisi uzerinden gittigini soylemek guc deliligi degil. Durum tespiti. Sen guclu olmaya bak. Link to post Sitelerde Paylaş
Arthur S. 0 Ekim 23, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 23, 2010 gönderildi Bu pazarlik politikasini yuruten zaten CHP. Hic mi haber izlemiyorsun? AKP CHP'ye gitti, CHP turbanin serbest kalmasi karsiliginda secim barajinin inmesini, YOK'un lagvedilmesini ve turbanin kamuya ilkokullara kadar inmemesini istedi. Anlasamadan ayrildilar. En mantikli tavir bence bu. Siyasetin guc iliskisi uzerinden gittigini soylemek guc deliligi degil. Durum tespiti. Sen guclu olmaya bak. Haber izliyorum, çok sık değil, arada bir. Gündemi fazla takip etmiyorum. Çıkarımlarını beğendim. Ortaya güzel şeyler koyabiliyorsun. Verdiğin cevaplar için teşekkür ederim. Bu tartışmada benim açımdan amacını aştı, artık. Devam etmenin bir anlamı yok. Saygılarımla... Kişisel olarak hakarette bulunduğum kişiler varsa, özür dilerim. İbrahimsaid sendende özür dilemiş olayım. Karşılıklı olarak birbirimize hakarette bulunduk. Sen özür dilemesende olur. Link to post Sitelerde Paylaş
herakles79 0 Ekim 24, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 24, 2010 gönderildi Türban şu şekilde tartışılmalı. Devletin kurumlarından hizmet alanlar ile devlet kurumlarında memur olanlar birbirinden ayırt edilmeli. Gata'da tedavi olan bir kadın ile Gata'daki kadın doktor aynı şekilde değerlendirilmemeli. Üniversiteden eğitim alan sivil öğrenci ile Üniversitede görev yapan prof doçent asistan bayanlar da ayırt edilmeli. Kısacası üniversitede görevli kadın başı açık olmalı hizmet alan öğrenci ise sivil kıyafetli başı kapalı girebilmeli. Yani devlet ve devleti temsil edenleri bağlamalı kurallar.Mahkemeye başvuran bir kadın hastaneye giden bir kadın eğitim almak isteyen bir kadın dini tercihi yüzünden kurumlardan soğutulmamalı uzaklaştırılmamalı. Selamlar. Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Ekim 24, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 24, 2010 gönderildi türban beşikteki bebeden nineye kadar serbest olmalı... amirindem meruna öğrencisinden öğretmenine kadar... isteyen başını örtmeli istemeyen örtmemeli... bu konudaki kısıtlamaların tümü kaldırılmalı... zararlı olanlar yasaklanmalı zararsızlar serbet olmalı genel prensibince... Link to post Sitelerde Paylaş
herakles79 0 Ekim 24, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 24, 2010 gönderildi (düzenlendi) Türbana özgürlük konusu kemalist kesimin kırmızı bir çizgisi gibi bir durum. Bir korku var bilinç altına yerleşmiş. Türban özgürlüğü mahalle baskısını artırır mı?Laik ilkelerden ödün mü verilmiş olur?Türkiye'yi nereye götürür türban özgür olursa? Ekim 24, 2010 tarihinde Galileo100 tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Asimov 0 Ekim 24, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 24, 2010 gönderildi (düzenlendi) Gücün varsa yasaklarsın. Yasaklarsın dinin toplumsal kökenlerini kazıyıncaya kadar da yasak kalır. Sonra serbest bırakırsın öyle kültürel bir hoşluğa dönüşür. İkisini de yapamıyorsun, bari yasaklayıp ortamı germe kendi toplumsal tabanını zayıflatma. Yazı gayet yerinde. Bunun anlamı ne demek? Şu olabilir mi biz türban yasağını mı bile savunmaktan aciz bir durumdayız; bunun için Yargı kararı olabilir, mahkeme kararı olabilir, ama farketmez, güçsüz, aciz, çaresiz ve zavallıyız, buyuz; o yüzden karşı taraf ne derse yapar. Meseleye böyle bakılıyorsa zaten olay bitmiş demektir. Zavallı ve güçsüz olduğunu baştan kabul edenler zaten kaybetmeye mahkumdur çünkü böyle yaparak kendilerini gerçekten zavallı ve güçsüz duruma düşürmüşlerdir. Ekim 24, 2010 tarihinde Asimov tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
SadeceAteist 0 Ekim 24, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 24, 2010 gönderildi Türkiye'deki sosyalist hareketle açıkca bağlarını koparmışların bir değerlendirmesi olarak mı değerlendirmeli yoksa bir bilim insanının değerlendirmesi olarak mı değerlendirmeli? Hem toplumsal muhafazakarlaşmanın önlenmesinin sosyalistler açısından bir vazgeçilmez olduğu savlanıyor diğer taraftan bunun nasıl yapılması gerektiği konusunda her türlü açılım boşa çıkartılıyor. O küçümsedikleri ve beğenmedikleri "devlet" ve haliyle devlete "hükmeden" iktidarların politikaları gereği "muhafazakarlaşma" eğilimi gösteriyorken, devlete hükmeden iktidarların gücü ve onların politik hamleleri son derece önemsiz kılmak ne kadar gerçekçi? Aslında meselenin özünde yine küçümseyerek yazmış olduğu burjuva yaklaşım söz konusu. Kamusal alan ayrımı ve bu noktada hizmet alan-hizmet veren ayrımının yapılması. Sanki bu kavramın burjuva-liberal kökenli olması, sosyalistlerce bir alçalış olarak görülmesi gerekecek ve aslında sosyalistler toplumdaki muhafazakarlaşmayla mücadele etmelidir diyerek hedef saptırılacak. Evet, sosyalistler muhafakarlaşmayla mücadele edecekler. Fakat bunu nasıl yapacaklar. Şüphesiz burjuva bir yaklaşım olan kamusal alan, hizmet alan-hizmet veren çizgisini korumadan toplumdaki muhafazakarlaşma nasıl engellenecek ve nasıl ki toplumda kadını köle haline getiren bir siyasetin önüne geçilecek. Kabul edelim veya etmeyelim, ilerlemeler yılları es geçerek zıplayarak elde edilemiyor. Adım adım giderek, eski düzenin üstüne ilerlemeye teker teker inşa ederek mümkün oluyor. Diğer türlü yollar, ilk etapta başarılı gözükse bile, seneler sonra ayakları yerde durmadığı için yıkılıyor. O yüzden, sosyalistlere düşen ilk görev, kamusal alan tanımlamasına sahip çıkmaktır. Bu noktada kemalistlerle, sosyal demokratlarla aralarına set çeken anlayış; eninde sonunda hiç de istemedikleri gericiliğin kuyruğuna takılıp kendi kendilerini yok edeceklerdir. Link to post Sitelerde Paylaş
Uyecik 0 Ekim 24, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 24, 2010 gönderildi Bunun anlamı ne demek? Şu olabilir mi biz türban yasağını mı bile savunmaktan.... Eee İslam sadece türban mı demek ki sen türbanı yasaklıyorsun? O da sadece devlette yasaklıyorsun yani ve bu yasağı çoğunluğu başörtüsü takan bir ülkede yapmaya çalışıyorsun? Link to post Sitelerde Paylaş
Allianoi 0 Ekim 24, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 24, 2010 gönderildi (düzenlendi) Türban denilen, bana göre ucube olan şey yasak-masak değildir. Dinsel bir ritüel olan bu alışkanlık sokakta, evde, konkende, çay partisinde, dolar gününde, altın gününde, komşu ziyaretinde, türbe ziyaretinde, fettoşcu kadınlar gününde, cuma tapınmasında, camide, mescitte, mezarlıkta, yobazların toplantılarında ve aklımıza gelmeyen bilumum yerde serbesttir. Bu serbestliğe ne yasa, ne de bir allahın kulu engel koymaz, hatta koyamaz. Ama kim olduğu anlaşılsın, sahtecilik ve bilumum ahlaksızlık yapılmasın, küçük çocuklara örnek olmasın diye bazı yerlerde ise yasaktır. En doğrusu da odur... Ekim 24, 2010 tarihinde Allianoi tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Yakup 0 Ekim 24, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 24, 2010 gönderildi Türban denilen, bana göre ucube olan şey yasak-masak değildir. Dinsel bir ritüel olan bu alışkanlık sokakta, evde, konkende, çay partisinde, dolar gününde, altın gününde, komşu ziyaretinde, türbe ziyaretinde, fettoşcu kadınlar gününde, cuma tapınmasında, camide, mescitte, mezarlıkta, yobazların toplantılarında ve aklımıza gelmeyen bilumum yerde serbesttir. Bu serbestliğe ne yasa, ne de bir allahın kulu engel koymaz, hatta koyamaz. Ama kim olduğu anlaşılsın, sahtecilik ve bilumum ahlaksızlık yapılmasın, küçük çocuklara örnek olmasın diye bazı yerlerde ise yasaktır. En doğrusu da odur... Buradaki katılımcılar bu sorunu yurtdışına da ihraç ettiğimizi biliyorlar mı? Evet evet, bu sorun harıl harıl yurtdışında da tartışılıyor artık. Bizim çarıklı kurmaylar aynı taktikleri ( demokrasinin yumuşak karnından vurma, bir şey çıkaramayınca da mağdura yatma vs.) yurtdışında da uyguluyorlar. Apartmanların altı mescit dolu, bu sefer de minareli cami isteriz diye tutturuyorlar. Gerçi buradaki mescitlerin çoğu ticarethaneden farksız. Bkz.: http://forum.ateizm2.org/index.php?showtopic=41215&st=80 Link to post Sitelerde Paylaş
queenofhearts 0 Ekim 24, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 24, 2010 gönderildi dinin vicdan olayı olduğunu savunmak da camileri yıkmanın yoluymuş.. farz olmayan bir şeyi dini ilk şartı gibi lanse eden pazarlamacıların zemininde yürürken ayağınız kaymasın da..artık ilkokullara kadar sızdılar ve çağdaşlar hiç takmıyor bunu..özgürlükçülerin sözde aydınların bu iğrençliği görmemesi ne demektir??..ilkokulda türban takma özgürlüğü de ne demek???? Link to post Sitelerde Paylaş
queenofhearts 0 Ekim 24, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 24, 2010 gönderildi Siz ne zaman masaya yatırdınız. YÖK'ü sizinkiler kurmadı mı? bizimkiler olmadı hiç..siz ise bir bütünün parçaları oldunuz hep.. Link to post Sitelerde Paylaş
Asimov 0 Ekim 24, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 24, 2010 gönderildi (düzenlendi) Eee İslam sadece türban mı demek ki sen türbanı yasaklıyorsun? Elbette ilgisi ve alakası var; ilgisiz bir durum değil yani. Hem de çok ilgisi var. Ama elbette tek başına İslam demek türban demek değil. Ama ikisi arasında ilişki olmadığı söylenemez. bu yasağı çoğunluğu başörtüsü takan bir ülkede yapmaya çalışıyorsun Çoğunluğun her istediğinin gerçekleşmesi demokratik bir cumhuriyette dahi olamaz. Çünkü azınlığın da bir takım hakları vardır. Şimdi 'türbanla' ne alaka diyeceksin. Ya sen göremiyorsan ne diyelim. Ama sen hala ne alaka filan de geç. Ama sen demokrasiyi filan da böyle anlıyorsun. Bak Menderes de öyle anlıyordu. Ne güzel anlaşıyorsunuz. Ekim 24, 2010 tarihinde Asimov tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Uyecik 0 Ekim 24, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 24, 2010 gönderildi Elbette ilgisi ve alakası var; ilgisiz bir durum değil yani. Hem de çok ilgisi var. Ama elbette tek başına İslam demek türban demek değil. Ama ikisi arasında ilişki olmadığı söylenemez. Ee yani tabii ki alakası var. Dinin bu kadar yoğun yaşandığı bir ülkede, bir nesneyi fetişleştirip onun üzerine gitmek mantıklı olmaz, çünkü bir semptom. Yapılması gereken şey muhafazakarlığa karşı nasıl mücadele edilmesi gerektiğini düşünmek. Cepheden savaş vermek yerine, onu zayıflatacak bazı tavizler almak daha mantıklı: Din derslerinin kaldırılması mesela bunlardan birisi olabilir. Çoğunluğun her istediğinin gerçekleşmesi demokratik bir cumhuriyette dahi olamaz. Çünkü azınlığın da bir takım hakları vardır. Şimdi 'türbanla' ne alaka diyeceksin. Ya sen göremiyorsan ne diyelim. Ama sen hala ne alaka filan de geç. Ama sen demokrasiyi filan da böyle anlıyorsun. Bak Menderes de öyle anlıyordu. Ne güzel anlaşıyorsunuz. Ben öyle anlamıyorum. Benim dediğim şu, bir yasak koyuyorsun, bu yasağı aşmak için halk oyunu bir partide topluyor ve o yasağı aşmaya çalışıyor. Göründüğü kadarıyla bu da olacak. Neden türban serbest kalsın diyenleri illa dinci tarafa sayıyorsun? Link to post Sitelerde Paylaş
Asimov 0 Ekim 24, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 24, 2010 gönderildi Neden türban serbest kalsın diyenleri illa dinci tarafa sayıyorsun? Türban yasağı kaldırılsın diyenleri tek bir kategoride değerlendirmiyorum; yani onların hepsine birden dinci filan demiyorum. Hangi türban yasağının kaldırılmasını konuşuruz önce onu ortaya koymak gerekir. Ve türban yasağının kaldırılmasını söyleyenler neden böyle düşünüyor ona bakmak gerekir. Nedenleri ve neyi savunduklarını anlamadan hepsini tek bir kategoride değerlendirmek bana göre doğru bir yaklaşım değil. Bununla birlikte onlardan bazılarının birçok konuda dincilerle aynı düşüncede olduğunu ve aralarında birçok konuda ciddi düzeyde fikir birliği olduğunu da görmüyor değilim. Link to post Sitelerde Paylaş
Liberal_Kemal 0 Ekim 24, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 24, 2010 gönderildi Türbanı tartışmanın gereği yok, serbest olmalı. Bu inanç özgürlüğü için önemli. Türkiye'nin medeni bir devlet olması için inanç özgürlüğü şart. Link to post Sitelerde Paylaş
PearlyGates 0 Ekim 24, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 24, 2010 gönderildi Türbanı tartışmanın gereği yok, serbest olmalı. Bu inanç özgürlüğü için önemli. Türkiye'nin medeni bir devlet olması için inanç özgürlüğü şart. Üniversiteler inançların yaşatılacağı,ibadetin yapılacağı yerler değildir.Üstelik Türkiye'de inanç özgürlüğü, müslüman olmayanlara ve bilhassa dinsizlere karşı yok.Sen ateistler için inanç özgürlüğünü savunmuyorsun, zaten yeterince hakka sahip müslümanlar için savaşıyorsun. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts