Uyecik 0 Oluşturuldu: Ekim 29, 2010 Raporla Share Oluşturuldu: Ekim 29, 2010 Muhammed neden başlarda alkolü serbest bırakmışken daha sonra yasaklamıştır. Nedenleri nedir? Link to post Sitelerde Paylaş
convert 0 Ekim 29, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 29, 2010 gönderildi bence muho arab yarımadasında yeteri kadar alkol olmadığını ve en iyisi yasaklayım daha iyi diye düşünmüştür. Link to post Sitelerde Paylaş
liberalkomünistreyiz 0 Ekim 29, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 29, 2010 gönderildi İçki bütün kötülüklerin anasıdır. Eski bir Rus atasözü der ki; У баб да у пьяных слезы дешевы Kadınlarda ve sarhoşlarda gözyaşı ucuzdur Link to post Sitelerde Paylaş
bozkyra 0 Ekim 29, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 29, 2010 gönderildi evet kayda değer önemli bir soru... bu konuyu takip edeceğim Link to post Sitelerde Paylaş
jadi 0 Ekim 29, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 29, 2010 gönderildi Muhammed neden başlarda alkolü serbest bırakmışken daha sonra yasaklamıştır. Nedenleri nedir? Hamza çok içkicidi, Muhammed onu kaybetmemek için yaşamı boyunca içkiyi yasaklamaya cesaret edemedi. Öldükten sonra yasakladı ancak Çünkü içen milleti kontrol etmek kolay olmuyordu. Birde 1400 yıl öncesinin çöl insanları şimdiki bizim müslolar kadar mal değildi. Her şeyi sorguluyorlardı,alkol aldıklarında içlerinde tuttukları çelişkileri dşarı vuruyorlardı. İçen bilir, sahoşken bilinç altında olan şeyleri hemen ötmeye başlarsın. Muho alkolü bu yüzden yasakladı Link to post Sitelerde Paylaş
bozkyra 0 Ekim 29, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 29, 2010 gönderildi Hamza çok içkicidi, Muhammed onu kaybetmemek için yaşamı boyunca içkiyi yasaklamaya cesaret edemedi. Öldükten sonra yasakladı ancak Çünkü içen milleti kontrol etmek kolay olmuyordu. Birde 1400 yıl öncesinin çöl insanları şimdiki bizim müslolar kadar mal değildi. Her şeyi sorguluyorlardı,alkol aldıklarında içlerinde tuttukları çelişkileri dşarı vuruyorlardı. İçen bilir, sahoşken bilinç altında olan şeyleri hemen ötmeye başlarsın. Muho alkolü bu yüzden yasakladı kayda değer bir yaklaşım Ömer içipte sarhoş olsa ve birde kalbinde çelişki varsa bir ortamda birden atağa kalksa güzel olmazdı herhalde, ama sırf bu yüzdendir demekte tümüyle doğru olmaz kanaatindeyim Link to post Sitelerde Paylaş
Satsuma54 0 Ekim 29, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 29, 2010 gönderildi 'İslam içkiyi neden yasaklamış?' sorusunu dindarlara sorun. Ağız birliği etmişçesine size aşağıdaki hikayeyi anlatacaklardır. Yasağın sosyal gerekçesinin sığlık ve ilkelliğine, lütfen dikkat edin: ........................... "Peygamber efendimiz bir sabah, bir yerden bir yere gidiyormuş. Bir ağacın altında oturmuş, içki içerek yemek yiyip sohbet eden bir grup insan görmüş. 'Ne kadar güzel sohbet ediyorlar, demiş, demek ki bu içki iyi bir şey.' Akşam üzeri dönüşte, aynı yere geldiğinde bir bakmış ki sabahki o güzelim sofra darmadağın olmuş, adamlar birbirini bıçaklamış, kanlar içinde yatıyorlar. Hırıldayanlar, can çekişenler ortalığa saçılmış. 'Haa, demiş, demek ki bu içki denen zıkkım böyle kötü bir şey. Derhal yasaklayayım!' Link to post Sitelerde Paylaş
Uyecik 0 Ekim 29, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 29, 2010 gönderildi Jadı açıklama için teşekkürler. Ben genel olarak iki şeyi merak ediyorum. Hadislerde ne anlatılır bu hususta? Bir de tarafsız gözle bakan araştırmacılar içki yasağının kaynağı konusunda ne söylüyorlar? Bir arkadaşım içkinin yasak olmasının nedeninin, Arapların şarabı ithal etmesine bağlıyor. Şarap ithalı pahalı olduğu için, Muhammed yasaklamış diyordu. Link to post Sitelerde Paylaş
cigi 0 Ekim 29, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 29, 2010 gönderildi (düzenlendi) Yukarida yazilanlarin hepsi uydurulmus gercek olmayan masallardir. Ilahiyatcilar bu masallari sanki gercekten yasanmis gibi bir dille anlatirlar ve insanlarin cogu bu oyuna gelerek inanirlar. Yüz yillardir anlatila gelen ve tek bir kaniti olmayan masallara efsanelere inanmayiniz.Anlatilan/yazilan her konunun kanitini belgesini sorulmasinin arastirilmasinin aliskanlik haline getirilmesinde fayda vardir.En azindan aldatilmamayi ögrenmis olmakta bir kazanctir diye düsünüyorum. Kuran varken masallar uydurulmus zirvalarla ugrasmak bos yere zaman kaybidir. NAHL: 67 - Hurma ve üzüm ağaçlarının meyvalarından da hem içki, hem de güzel gıdalar edinirsiniz. Şüphesiz ki bunda aklını kullanan kimseler için büyük bir ibret vardır. Ayette ickinin yasak olmadigini görmekteyiz. BAKARA: 219 - Ey Muhammed! Sana şarap ve kumardan soruyorlar. De ki: Bu ikisinde büyük bir günah, bir de insanlar için bazı menfaatler vardır. Fakat günahları, menfaatlerinden daha büyüktür. Yine sana neyi infak edeceklerini soruyorlar. De ki: İhtiyaçtan fazlasını infak edin. İşte böylece Allah, size âyetlerini açıklıyor. Umulur ki siz düşünürsünüz. Bu ayette de "fazlasina kacmayin adabinizla icin" denildigini algiliyoruz. MAIDE 90 - Ey iman edenler! İçki, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fal okları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan kaçının ki, kurtuluşa eresiniz. 91 - Şeytan, içki ve kumarla sizin aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi? Iki ayette ise ickinin kumarin kötülük kaynagi oldugunun alti cizilmektedir.Ickinin icilmemesi icin kesin bir ifade algilayaniniz var mi? Hatta "Bunlardan kaçının ki, kurtuluşa eresiniz." / "Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi?" cümlelerinden arzu ve dilek ifadeleri algilanmaktadir.Tanri nerdeyse "yapmayin ne olur icmeyin" diye yalvaracak... Her konuda muglak oynak celiskili ifadeleri bulunan allah icki konusunda da sinifta kalmistir diye düsünüyorum. Farkli algiliyan arkadaslarimiz olabilir. Müslümanlarin neden icip icip günah cikarttiklarini saniyorsunuz? Icilmemesi icin kesin bir ayet ve ifade bulunmamakta....Nahl 67. ayette ise icki icilmesi özendirilmektedir. Ekim 29, 2010 tarihinde cigi tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
elkaria 0 Ekim 29, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 29, 2010 gönderildi Yukarida yazilanlarin hepsi uydurulmus gercek olmayan masallardir. Ilahiyatcilar bu masallari sanki gercekten yasanmis gibi bir dille anlatirlar ve insanlarin cogu bu oyuna gelerek inanirlar. Yüz yillardir anlatila gelen ve tek bir kaniti olmayan masallara efsanelere inanmayiniz.Anlatilan/yazilan her konunun kanitini belgesini sorulmasinin arastirilmasinin aliskanlik haline getirilmesinde fayda vardir.En azindan aldatilmamayi ögrenmis olmakta bir kazanctir diye düsünüyorum. Kuran varken masallar uydurulmus zirvalarla ugrasmak bos yere zaman kaybidir. NAHL: 67 - Hurma ve üzüm ağaçlarının meyvalarından da hem içki, hem de güzel gıdalar edinirsiniz. Şüphesiz ki bunda aklını kullanan kimseler için büyük bir ibret vardır. Ayette ickinin yasak olmadigini görmekteyiz. BAKARA: 219 - Ey Muhammed! Sana şarap ve kumardan soruyorlar. De ki: Bu ikisinde büyük bir günah, bir de insanlar için bazı menfaatler vardır. Fakat günahları, menfaatlerinden daha büyüktür. Yine sana neyi infak edeceklerini soruyorlar. De ki: İhtiyaçtan fazlasını infak edin. İşte böylece Allah, size âyetlerini açıklıyor. Umulur ki siz düşünürsünüz. Bu ayette de "fazlasina kacmayin adabinizla icin" denildigini algiliyoruz. MAIDE 90 - Ey iman edenler! İçki, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fal okları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan kaçının ki, kurtuluşa eresiniz. 91 - Şeytan, içki ve kumarla sizin aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi? Iki ayette ise ickinin kumarin kötülük kaynagi oldugunun alti cizilmektedir.Ickinin icilmemesi icin kesin bir ifade algilayaniniz var mi? Hatta "Bunlardan kaçının ki, kurtuluşa eresiniz." / "Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi?" cümlelerinden arzu ve dilek ifadeleri algilanmaktadir.Tanri nerdeyse "yapmayin ne olur icmeyin" diye yalvaracak... Her konuda muglak oynak celiskili ifadeleri bulunan allah icki konusunda da sinifta kalmistir diye düsünüyorum. Farkli algiliyan arkadaslarimiz olabilir. Müslümanlarin neden icip icip günah cikarttiklarini saniyorsunuz? Icilmemesi icin kesin bir ayet ve ifade bulunmamakta....Nahl 67. ayette ise icki icilmesi özendirilmektedir. sen hiç alkol tedavisi gören birinin bir anda alkolu bırakabileceğinimi zannediyorsun işte Allah bunun için vardır insanlara tedavi olmak için için süre veriyor içkinin insana zararı öğretiliyor sonra namaza durduğunuzda içkiden uzak durun diyor en sonundada içki yasaklanıyor bu bir süreçtir çelişki değildir sizinkisi düz mantık meyvelerdeki alkol meyvanın özünde bulunduğu için ayrıca haram değildir hatta insana faydası vardır ama sen meyvaların özündeki alkolu alıp şarhoş edici rezil edici bir hale sokarsan ve içildiği zaman insana zarar veriyorsa işte o zaman yasaktır bilim içkinin zararlarını kanıtlamıştır buda 1400 yıl önceki mucizenin kanıtıdır size tavsiyem taktığınız at gözlüğünü çıkarmanız dünyayı daha güzel bulacaksınız Link to post Sitelerde Paylaş
Ateist Bakis 0 Ekim 29, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 29, 2010 gönderildi işte Allah bunun için vardır Ben hep merak etmişimdir ne için vardır bu herif ne iş yapar diye - meğer bunun içinmiş. Link to post Sitelerde Paylaş
bozkyra 0 Ekim 29, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 29, 2010 gönderildi Yukarida yazilanlarin hepsi uydurulmus gercek olmayan masallardir. Ilahiyatcilar bu masallari sanki gercekten yasanmis gibi bir dille anlatirlar ve insanlarin cogu bu oyuna gelerek inanirlar. Yüz yillardir anlatila gelen ve tek bir kaniti olmayan masallara efsanelere inanmayiniz.Anlatilan/yazilan her konunun kanitini belgesini sorulmasinin arastirilmasinin aliskanlik haline getirilmesinde fayda vardir.En azindan aldatilmamayi ögrenmis olmakta bir kazanctir diye düsünüyorum. Kuran varken masallar uydurulmus zirvalarla ugrasmak bos yere zaman kaybidir. NAHL: 67 - Hurma ve üzüm ağaçlarının meyvalarından da hem içki, hem de güzel gıdalar edinirsiniz. Şüphesiz ki bunda aklını kullanan kimseler için büyük bir ibret vardır. Ayette ickinin yasak olmadigini görmekteyiz. BAKARA: 219 - Ey Muhammed! Sana şarap ve kumardan soruyorlar. De ki: Bu ikisinde büyük bir günah, bir de insanlar için bazı menfaatler vardır. Fakat günahları, menfaatlerinden daha büyüktür. Yine sana neyi infak edeceklerini soruyorlar. De ki: İhtiyaçtan fazlasını infak edin. İşte böylece Allah, size âyetlerini açıklıyor. Umulur ki siz düşünürsünüz. Bu ayette de "fazlasina kacmayin adabinizla icin" denildigini algiliyoruz. MAIDE 90 - Ey iman edenler! İçki, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fal okları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan kaçının ki, kurtuluşa eresiniz. 91 - Şeytan, içki ve kumarla sizin aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi? Iki ayette ise ickinin kumarin kötülük kaynagi oldugunun alti cizilmektedir.Ickinin icilmemesi icin kesin bir ifade algilayaniniz var mi? Hatta "Bunlardan kaçının ki, kurtuluşa eresiniz." / "Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi?" cümlelerinden arzu ve dilek ifadeleri algilanmaktadir.Tanri nerdeyse "yapmayin ne olur icmeyin" diye yalvaracak... Her konuda muglak oynak celiskili ifadeleri bulunan allah icki konusunda da sinifta kalmistir diye düsünüyorum. Farkli algiliyan arkadaslarimiz olabilir. Müslümanlarin neden icip icip günah cikarttiklarini saniyorsunuz? Icilmemesi icin kesin bir ayet ve ifade bulunmamakta....Nahl 67. ayette ise icki icilmesi özendirilmektedir. Eleştirilerinizde bu kadar basite kaçmayın lütfen, bu davranışlarınızla insanların kafasını karıştırmaya çalışıyorsunuz belki ama madem yazıyorsunuz dürüstlük ilk prensibiniz olsun Link to post Sitelerde Paylaş
cigi 0 Ekim 29, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 29, 2010 gönderildi Eleştirilerinizde bu kadar basite kaçmayın lütfen, bu davranışlarınızla insanların kafasını karıştırmaya çalışıyorsunuz belki ama madem yazıyorsunuz dürüstlük ilk prensibiniz olsun Ne basiti?Kimsenin kafasini karistirmadan aydinlanmalarina ön ayak olunuyor. Benim isim kuran ayetleri iledir...baska hic bir zirilti, sacamalama, uyduruk masal ve düsünceler ile ilgilenmem. Dikkat edilirse ayetleri asarak onlari evirip cevirmeden kuranda konu hakkinda ne yazilmis oldugunu desifre ediyorum. "Kurana inanmiyorum onu savunmuyorum" diyenlerin zaten bir sorunlari olacagini sanmiyorum.... Baslik konusu "Islam ickiyi neden yasaklar" degil mi? Yoksa "Cumbullu haci mehmet molla ickiyi neden yasaklar" mi? Hangisi? Geciniz... Link to post Sitelerde Paylaş
Shayetet13 0 Ekim 29, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 29, 2010 gönderildi sen hiç alkol tedavisi gören birinin bir anda alkolu bırakabileceğinimi zannediyorsun işte Allah bunun için vardır insanlara tedavi olmak için için süre veriyor içkinin insana zararı öğretiliyor sonra namaza durduğunuzda içkiden uzak durun diyor en sonundada içki yasaklanıyor bu bir süreçtir çelişki değildir sizinkisi düz mantık meyvelerdeki alkol meyvanın özünde bulunduğu için ayrıca haram değildir hatta insana faydası vardır ama sen meyvaların özündeki alkolu alıp şarhoş edici rezil edici bir hale sokarsan ve içildiği zaman insana zarar veriyorsa işte o zaman yasaktır bilim içkinin zararlarını kanıtlamıştır buda 1400 yıl önceki mucizenin kanıtıdır size tavsiyem taktığınız at gözlüğünü çıkarmanız dünyayı daha güzel bulacaksınız kıvırmakta son nokta bana bitane ayet göster ''bundan böyle içki içmeyeceksiniz ulan'' diye içkiyi kesin bi şekilde yasaklasın ? ahh ahh siz müslümallar istediğiniz ayeti kafanıza göre değiştirmekte çok yeteneklisiniz Link to post Sitelerde Paylaş
IFeelGood 0 Ekim 29, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 29, 2010 gönderildi Birde 1400 yıl öncesinin çöl insanları şimdiki bizim müslolar kadar mal değildi. Her şeyi sorguluyorlardı,alkol aldıklarında içlerinde tuttukları çelişkileri dşarı vuruyorlardı. Muho alkolü bu yüzden yasakladı :) Kırk sene düşünsem böyle bir neden aklıma gelmezdi. Alemsin... Link to post Sitelerde Paylaş
bozkyra 0 Ekim 29, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 29, 2010 gönderildi Ne basiti?Kimsenin kafasini karistirmadan aydinlanmalarina ön ayak olunuyor. Benim isim kuran ayetleri iledir...baska hic bir zirilti, sacamalama, uyduruk masal ve düsünceler ile ilgilenmem. Dikkat edilirse ayetleri asarak onlari evirip cevirmeden kuranda konu hakkinda ne yazilmis oldugunu desifre ediyorum. "Kurana inanmiyorum onu savunmuyorum" diyenlerin zaten bir sorunlari olacagini sanmiyorum.... Baslik konusu "Islam ickiyi neden yasaklar" degil mi? Yoksa "Cumbullu haci mehmet molla ickiyi neden yasaklar" mi? Hangisi? Geciniz... Hurma ve üzüm ağaçlarının meyvalarından da hem içki, hem de güzel gıdalar edinirsiniz. Şüphesiz ki bunda aklını kullanan kimseler için büyük bir ibret vardır. burada ki içkiden kasıt farklı ikisini karıştırmayınız tarafsız yorumlar yapınız, objektif olunuz Link to post Sitelerde Paylaş
Shayetet13 0 Ekim 29, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 29, 2010 gönderildi Hurma ve üzüm ağaçlarının meyvalarından da hem içki, hem de güzel gıdalar edinirsiniz. Şüphesiz ki bunda aklını kullanan kimseler için büyük bir ibret vardır. burada ki içkiden kasıt farklı ikisini karıştırmayınız tarafsız yorumlar yapınız, objektif olunuz neymiş aradaki fark ? sakın bana meyvasuyu deme şimdi müslümallar çıkar ''bak muhammed 1400 yıl önce bugünkü cappy lipton gibi meyvasularınıda biliyordu' derler hayır zaten modern plastik kaplamalar olmadan o meyvasuları isteselerde istemeselerde mayalanır ortaya alkol çıkardı Link to post Sitelerde Paylaş
cigi 0 Ekim 29, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 29, 2010 gönderildi burada ki içkiden kasıt farklı ikisini karıştırmayınız tarafsız yorumlar yapınız, objektif olunuz Asla yorum yapmam...Yabanci bir dilin cevirisi ve yazdigi ifade beni ilgilendirir.Sonucta yazilanlar bir tanri tarafindan söylenildigi iddia ediliyorsa evirip kivirma olmasini kabul etmem. Benim bu konuda hic bir sorunum yok... Dogru dürüst kesin ve net konusmasini bilmeyen allaha inananlarin sorunu oldugunu düsünüyorum.Cagirsinlar allahlarini sorsunlar bakalim ne düsúnüyormus bu konuda? NAHL 67. ayeti bir kenara koyuyoruz ve digerine geciyoruz... BAKARA: 219 - Ey Muhammed! Sana şarap ve kumardan soruyorlar. De ki: Bu ikisinde büyük bir günah, bir de insanlar için bazı menfaatler vardır. Fakat günahları, menfaatlerinden daha büyüktür. Yine sana neyi infak edeceklerini soruyorlar. De ki: İhtiyaçtan fazlasını infak edin. İşte böylece Allah, size âyetlerini açıklıyor. Umulur ki siz düşünürsünüz. Bu ayette de "fazlasina kacmayin adabinizla icin" denildigini algiliyoruz. Ne deniyor bu ayette? Ne sis yansin, ne kebab... Siz bunlari söyleyeni tanri olarak mi algiliyorsunuz? Link to post Sitelerde Paylaş
elkaria 0 Ekim 29, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 29, 2010 gönderildi Asla yorum yapmam...Yabanci bir dilin cevirisi ve yazdigi ifade beni ilgilendirir.Sonucta yazilanlar bir tanri tarafindan söylenildigi iddia ediliyorsa evirip kivirma olmasini kabul etmem. Benim bu konuda hic bir sorunum yok... Dogru dürüst kesin ve net konusmasini bilmeyen allaha inananlarin sorunu oldugunu düsünüyorum.Cagirsinlar allahlarini sorsunlar bakalim ne düsúnüyormus bu konuda? NAHL 67. ayeti bir kenara koyuyoruz ve digerine geciyoruz... Ne deniyor bu ayette? Ne sis yansin, ne kebab... Siz bunlari söyleyeni tanri olarak mi algiliyorsunuz? aklını kiraya vermişsen tabiki anlayamassın ayet günahları zaraları daha fazladır diyor ilk okul 1. sınıfa giden biri bile bunu anlayacak kapasitede kuran zaten akıl sahiplerine indirilmiştir eğerki algılayamıyorsanız burdan şu sonuş çıkar akılsızsınız Link to post Sitelerde Paylaş
Shayetet13 0 Ekim 29, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 29, 2010 gönderildi ilk okul 1. sınıfa giden biri bile bunu anlayacak kapasitede kuran zaten akıl sahiplerine indirilmiştir eğerki algılayamıyorsanız burdan şu sonuş çıkar akılsızsınız lafa bak diyene bak Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts