Nitsuga 0 Oluşturuldu: Nisan 6, 2008 Raporla Share Oluşturuldu: Nisan 6, 2008 Kuran'da kölelerle ilgili düzenlemeler görülür ve genel olarak kölelere karşı -cahiliye dönemine kıyasla- insancıl bir yaklaşımdan söz edilebilir. Ancak Kuran köleliği asla yasaklamadı. Kölelikle ilgili düzenlemeler getirerek onu meşrulaştıran bir dinin nasıl zamanlarüstü kurallara sahip olduğu iddia edilebilir?. Tanrı niçin köle kavramını kabul etmiştir? Bunu engelleyecek gücü yok mudur? İnsan, hür iradesi olduğu için meleklerden bile üstün tutulmamış mıydı? Bir kulun özgürlüğünün başka bir kul tarafından zorla elinden alınması, bir nevi başka bir insana kul olması, nasıl dini açıdan meşrulaştırılır? Saygılar Link to post Sitelerde Paylaş
Hitman 0 Nisan 6, 2008 gönderildi Raporla Share Nisan 6, 2008 gönderildi güzel soru.anlıyoruzki İslam insan kayıran kitaptır kruana göre insna eşit dğeildir bunu l kat kat anlıyoruz. Link to post Sitelerde Paylaş
rasyonel 0 Nisan 6, 2008 gönderildi Raporla Share Nisan 6, 2008 gönderildi (düzenlendi) Bu soru üstüne izleyin şimdi müslimleri. Kıvır kıvır aman yandan oh bide burdan kıvır kıvır kıvır... Yahu bırakın kıvırmayıda kabul edin işte, kuran tamamen o dönemin arap toplumuna göre yazılmıştır.. . Nisan 6, 2008 tarihinde rasyonel tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
erlik 0 Nisan 6, 2008 gönderildi Raporla Share Nisan 6, 2008 gönderildi Tüm dinler sonuçta insanı insana kul ederler... Çünkü onları insanlar yapmışlardır... Link to post Sitelerde Paylaş
murteddd 0 Nisan 6, 2008 gönderildi Raporla Share Nisan 6, 2008 gönderildi Kuran'da kölelerle ilgili düzenlemeler görülür ve genel olarak kölelere karşı -cahiliye dönemine kıyasla- insancıl bir yaklaşımdan söz edilebilir. Ancak Kuran köleliği asla yasaklamadı. Kölelikle ilgili düzenlemeler getirerek onu meşrulaştıran bir dinin nasıl zamanlarüstü kurallara sahip olduğu iddia edilebilir?. Tanrı niçin köle kavramını kabul etmiştir? Bunu engelleyecek gücü yok mudur? İnsan, hür iradesi olduğu için meleklerden bile üstün tutulmamış mıydı? Bir kulun özgürlüğünün başka bir kul tarafından zorla elinden alınması, bir nevi başka bir insana kul olması, nasıl dini açıdan meşrulaştırılır? Saygılar bu adamlar tanrıyı işlerine geldiği zaman insan gibi iş görür gibi düşündüklerinden,bunu zamana bırakmıştır diyeceklerdir.sanki allahın buna ihtiyacı var. içkiyi de zaten içki müptelası bazı müminlerden çekindiği için yavaş yavaş kaldırmıştır.hatta onlara yaranmak için başta içkinin kötü birşey olmadığını bile söylemiştir. kuranın köleliği hafifletmesi peygamberin etrafındakilerin dağılmaması ve birgün toptan isyan edip köleliğin meşruluğunu tartışmamaları içindir. allah bile kuran da köle ile hür insanın bir olmadığını ,başka birşeyi ispatlamak için örnek olarak söyler.ikisinin durumunun bir olmadığını ekler.allah köleliği hafiletir,ancak nedense meşru ve normal görür. Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Mayıs 13, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 13, 2008 gönderildi Bilindiği gibi Muhammed'in yaşadığı dönemde bölgede köleci toplum düzeni vardı. Özellikle savaşlarda ele geçirilen esirler köle ve cariye yapılıyor, ya da köle pazarlarında satılıyordu. Bu köle ve cariyeler hizmetkar olarak ev işlerinde ya da tarlalarda çalıştırılıyordu. İslam egemen olduğunda da kölecilik devam etti. Gerek Muhammed'in zamanında, gerekse Muhammed'den sonra yapılan savaşlarda ve bölge ülkelere, kabilelere yapılan baskınlarda esir alınanlar ya bir fidye karşılığında geri verildi ya da köle yapıldı. Kur'an'da adam öldürenin ya da yemininden dönenlerin bir köle azat etmesi söylenir. Kölelere iyi davranılması ve yardım edilmesinden söz edilir. Kadınlara, hayvanlara da iyi davranılmasından bahsedilmesi gibi. Ama köleliği kaldırma emaresi olan tek bir ayet dahi yoktur. Tersine kölelik gayet doğal karşılanır. Bu nedenle İslam tarihinde hiç bir dönemde köleliğe karşı çıkılmamış, kaldırılması istenmemiş, düşünülmemiştir. Çünkü köleliğin şeriatten olduğuna inanılmıştır. BM'in zorlamasıyla ancak 1950'lerde Suudi Arabistan'dan kaldırılabilmiştir. Allah köleci midir? İnsanların bir kısmını kölelik kaderiyle mi yaratmıştır? Cennetteki huri ve gılmanlar da , dünyadaki köle ve cariyelerden mi esinlenerek düşünülmüştür? __________________ Link to post Sitelerde Paylaş
Tas 0 Mayıs 13, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 13, 2008 gönderildi Hep ayni konu, baymaya basliyorsunuz... Bir sey ögrenirmiyiz diye burdayiz.. Papagna cevirdiniz adami... kac sefer yazdik. Tek rab olayiyla Kuranda Kölelik bir müslümana yasaklaniyor. Bir insan köle oub, bir sahibini rab/efendi ve bir tanriyi rab/efendi edinemez. Sirk olur Bir insan kölesine rab/efendi olmaz, Tanriya sirk kosmus olur. Köle olan müslüman olmak istiyorsa, Kuranin temel ilkelerinden birini uygulamasi lagzim. Ne pahasina olursa olsun örgürle kavusmasi lagzim. (Musa neden Israil olglularini misirdan cikardi) Bir inasnin kölesi olursa, müslüman olunca o kölelerini azad etmesi lagzim, degilse Kuranin temel ilkesi sirk kosmamayi anlamamistir.... Baris ve Güven Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Mayıs 13, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 13, 2008 gönderildi Kur'an'da insanlara Allah'a kulluk etmeleri emredilmiştir. Allah ne diyorsa, ne emrediyorsa o yapılmalıdır. Aksi takdirde azapla tehdit edilirler. Abd, kul-köle demektir. Köleler aynı zamanda efendilerinin kuludur. Müslümanlar Allah'ın kulları-köleleri olduğu gibi Muhammed'in de kulları-köleleridir. O nedenle de Muhammed onlara "Kullarım-kölelerim" der. Müslümanlar da Muhammed'e "Efendimiz" diye hitap ederler. Link to post Sitelerde Paylaş
Tas 0 Mayıs 13, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 13, 2008 gönderildi Ha unutmadan yani soru sorulmadan cevaplayayim: Evet ben araplardan daha iyi arapca biliyorum ve Kurani anliyorum! Baris ve Güven Link to post Sitelerde Paylaş
Tas 0 Mayıs 13, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 13, 2008 gönderildi Kur'an'da insanlara Allah'a kulluk etmeleri emredilmiştir. Allah ne diyorsa, ne emrediyorsa o yapılmalıdır. Aksi takdirde azapla tehdit edilirler. Abd, kul-köle demektir. Köleler aynı zamanda efendilerinin kuludur. Müslümanlar Allah'ın kulları-köleleri olduğu gibi Muhammed'in de kulları-köleleridir. O nedenle de Muhammed onlara "Kullarım-kölelerim" der. Müslümanlar da Muhammed'e "Efendimiz" diye hitap ederler. Iste bak anlamamissin, rablik/efendilik olayini. Kurani yanlis anlayanlari referans aldinmiydi ortaya böyle sacma sapan düsünceler cikiyor... Tek Kurana uyan bir kisi Muhammede efendim demez. Bu olaya bir dikkat et bakalim, tanriya teslim olmus olanlara konusurken. Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Mayıs 13, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 13, 2008 gönderildi Ha unutmadan yani soru sorulmadan cevaplayayim: Evet ben araplardan daha iyi arapca biliyorum ve Kurani anliyorum! Güzel! O halde sabırlı ol ve sonraki mesajlarda gelecek olan İncil, Tevrat ve Kur'an ayetlerini bekle. Bakalım Allah ve dinleri kölecimiymiş yoksa köleciliğe karşımıymış? Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Mayıs 13, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 13, 2008 gönderildi İste bak anlamamissin, rablik/efendilik olayini. Kurani yanlis anlayanlari referans aldinmiydi ortaya böyle sacma sapan düsünceler cikiyor... Tek Kurana uyan bir kisi Muhammede efendim demez. Bu olaya bir dikkat et bakalim, tanriya teslim olmus olanlara konusurken. Efendin sana Kur'an'da "Köllerim-kullarım" diye hitap ederken sen ona ben Kur'an'cıyım düşüncesiyle "efendimiz" demesen ne yazar? Efendimiz diyenler hadislerden yola çıkarak demiyorlar ki.. Ayetlere göre hareket ediyorlar. Link to post Sitelerde Paylaş
Tas 0 Mayıs 13, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 13, 2008 gönderildi Efendin sana Kur'an'da "Köllerim-kullarım" diye hitap ederken sen ona ben Kur'an'cıyım düşüncesiyle "efendimiz" demesen ne yazar? Efendimiz diyenler hadislerden yola çıkarak demiyorlar ki.. Ayetlere göre hareket ediyorlar. nerde ayet bekliyorum.... Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Mayıs 13, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 13, 2008 gönderildi Konuyu 2 açıdan irdeleyip değerlendirmek gerekir. 1.si dini açıdan yaklaşırsak Tevrat, İncil ve Kur'an'ın ilahı Allah hür ve köle sınıf ayrımını doğal mı görmekte ve kaldırılması için herhangi bir emir yöneltmemektedir? 2. si politik açıdan yaklaşırsak Muhammed, köleciliğe karşı mıydı? Kaldırılmasını istiyor ama buna gücü mü yetmiyordu? Yoksa sistemden memnun muydu? İslamcıların konuya yaklaşımı şöyle: Köleciliğin birdenbire kaldırılması sosyal ve ekonomik birçok probleme yol açacaktı. O nedenle İslam önce kölelerin haklarını korumak, iyileştirmek ve köle azadını teşvik etmek yolunu seçti. Konuyla ilgili olarak Hayrettin Karaman'ın makalesi aşağıda: http://www.hayrettinkaraman.net/sc/00165.htm Buna karşın İslam'ın köleci düzenden yana olduğu ve köleciliği kesinlikle kaldırmayı düşünmediğini iddia eden İlhan Arsel'in çalışması: http://www.ilhan-arsel.org/Kolelik/03.html Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Mayıs 13, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 13, 2008 gönderildi nerde ayet bekliyorum. Madem Araplardan daha iyi biliyorsun Arapçayı, buyur: Kul ya ıbadillezıne amenütteku rabbeküm lillezıne ahsenu fı hazihid dünya haseneh ve erdullahi vasiah innema yüveffes sabirune ecrahüm bi ğayri hısab Link to post Sitelerde Paylaş
Tas 0 Mayıs 13, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 13, 2008 gönderildi Konuyu 2 açıdan irdeleyip değerlendirmek gerekir. 1.si dini açıdan yaklaşırsak Tevrat, İncil ve Kur'an'ın ilahı Allah hür ve köle sınıf ayrımını doğal mı görmekte ve kaldırılması için herhangi bir emir yöneltmemektedir? Hala getirmemistir diyor. Kuranda Tek rab/efendi var o da Tanri. Olay bitmistir anlayan icin... Evet tek köleligmit Allaha. Sen de Tanrinin kölesisin, yoksa sen gölgeni günes tarafina düsürebiliyormusun? 2. si politik açıdan yaklaşırsak Muhammed, köleciliğe karşı mıydı? Kaldırılmasını istiyor ama buna gücü mü yetmiyordu? Yoksa sistemden memnun muydu? Burda neyi referans alacaksin? Hadislerimi? Isine gelen köleyle ilgili hadis üretmistir.... Referans Kuran.... Kuran ayetlerinde de Köle edin yazmaz.... Yukarda yazdigm gibi her müslüman, özgür bir insandir ve köle edinmez. Degilse Tanriya tam teslim olamamistir... İslamcıların konuya yaklaşımı şöyle: Köleciliğin birdenbire kaldırılması sosyal ve ekonomik birçok probleme yol açacaktı. O nedenle İslam önce kölelerin haklarını korumak, iyileştirmek ve köle azadını teşvik etmek yolunu seçti. Murtedd olayi aciklayik, bu aciklamalar sacma, sen de biliyorsun neden soruyorsun. Konuyla ilgili olarak Hayrettin Karaman'ın makalesi aşağıda: http://www.hayrettinkaraman.net/sc/00165.htm Buna karşın İslam'ın köleci düzenden yana olduğu ve köleciliği kesinlikle kaldırmayı düşünmediğini iddia eden İlhan Arsel'in çalışması: http://www.ilhan-arsel.org/Kolelik/03.html Hani ayet nerde? Link verdign adam zirvaliyor, islam ne anlamamis....Ilk cümleden belli "Köle ve cariye hür bir insanın malı olan, kendilerine ait hakları yok denecek..." Baris ve Güven Baris ve Güven Link to post Sitelerde Paylaş
Tas 0 Mayıs 13, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 13, 2008 gönderildi Madem Araplardan daha iyi biliyorsun Arapçayı, buyur: Kul ya ıbadillezıne amenütteku rabbeküm lillezıne ahsenu fı hazihid dünya haseneh ve erdullahi vasiah innema yüveffes sabirune ecrahüm bi ğayri hısab Arapca bilmeyenler icin cevri apalim De ki, "Ey inanan kullar, Rabbinizi sayın. Bu dünya hayatında güzel davrananlara güzellik vardır. ALLAH'ın yeri geniştir. Gerçek uğrunda direnenlerin ücreti hesapsız olarak verilecektir. Benim kullarim mi diyor? Burda tek rab olan Allahi sayin deniyor.... Baris ve Güven Link to post Sitelerde Paylaş
delipoyraz 0 Mayıs 13, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 13, 2008 gönderildi Tüm dinler sonuçta insanı insana kul ederler... Çünkü onları insanlar yapmışlardır... sen burda hangiddelile söylüyorsunki eğer senin dediğin gibi olsaydı zaten tevhid olmazdı ozaman allah ortak koşmayın denilmezdi hiç düşünmezmisin* Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Mayıs 13, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 13, 2008 gönderildi Kamuflaj, ya "kullarım" ı "kullar" yaparak oluyor ya da aşağıdaki gibi: Diyanet: (Ey Muhammed!) Bizim adımıza de ki: “Ey iman eden kullarım! Rabbinize karşı gelmekten sakının. Bu dünyada iyilik yapanlar için (ahirette) bir iyilik vardır. Allah’ın yeryüzü geniştir. Sabredenlere mükâfatları elbette hesapsız olarak verilir.” Link to post Sitelerde Paylaş
Hunter 0 Mayıs 13, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 13, 2008 gönderildi Kur'an'da adam öldürenin ya da yemininden dönenlerin bir köle azat etmesi söylenir. Kölelere iyi davranılması ve yardım edilmesinden söz edilir. __________________ Oldukça hümanist bir düşünce hem de 1400 sene önce yapılmış bu. Barbar zamanların hakim olduğu o dönemlerde kölelere iyi davranın, köle azat edin diyenleri kutlamak gerekir. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts