Jump to content

İslam ve Kölelik


Recommended Posts

Oldukça hümanist bir düşünce hem de 1400 sene önce yapılmış bu.

Barbar zamanların hakim olduğu o dönemlerde kölelere iyi davranın, köle azat edin diyenleri kutlamak gerekir.

Peki köle ticareti yapan, köle alıp satan bir peygamber olur mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 86
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Oldukça hümanist bir düşünce hem de 1400 sene önce yapılmış bu.

Barbar zamanların hakim olduğu o dönemlerde kölelere iyi davranın, köle azat edin diyenleri kutlamak gerekir.

buradaki amaç köleyi azad ettirmek değil köle sahibini cezalandırmak

Link to post
Sitelerde Paylaş
sen burda hangiddelile söylüyorsunki eğer senin dediğin gibi olsaydı zaten tevhid olmazdı ozaman allah ortak koşmayın denilmezdi hiç düşünmezmisin*

Tüm dinler Allah uzerinden insanı insana kul eder. Şimdi anladın mı?

"İnsanın insana kul olması" sözünü sen nasıl anlıyorsun? insanın insanana namaz kılması gibi mi?

Allah'ı yaratan da insandır. Bunu unutma.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Oldukça hümanist bir düşünce hem de 1400 sene önce yapılmış bu.

Barbar zamanların hakim olduğu o dönemlerde kölelere iyi davranın, köle azat edin diyenleri kutlamak gerekir.

simdi köle yok mu saniyorsun?

Git bir genel evine. Istersen bugün bile köle azad edebilirsin...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nahl-75. Allah, hiçbir şeye gücü yetmeyen, başkasının malı olmuş bir köle ile katımızdan kendisine verdiğimiz güzel rızıktan gizli ve açık olarak harcayan (hür) bir kimseyi misal verir. Bunlar hiç eşit olurlar mı? Doğrusu hamd Allah'a mahsustur. Fakat onların çoğu (bunu) bilmezler.

(Muhammed'e göre) Allah, Kur'an'da köle ile hür'ün eşit olmadığını söylüyor.

Bu dünyadaki durum. Bir de cennete bakalım:

Vakıa/ 17-21. Ebediyen genç kalan uşaklar, onların etrafında; içmekle başlarının dönmeyeceği ve sarhoş olmayacakları, cennet pınarından doldurulmuş sürahileri, ibrikleri ve kadehleri, beğendikleri meyveleri ve arzu ettikleri kuş etlerini dolaştırırlar.

Hiçbir ayette ya da hadiste köleliğin kaldırılacağı, kaldırılması gerektiği, doğru olmadığı yönünde bir ifade ya da işaret yoktur.

Bedelini ödese ya da azad edilse bile kesinlikle hür olamıyor. "Mevali" denilen hür ile köle arası orta sınıfta yerini alıyor.

İlkel köleci toplum düzeninde insanların tasavvur ettikleri Tanrı, tüm insanları eşit gören bir Tanrı olabilir mi?

Bence bunu düşünse düşünse köleler düşünür. Belki onlar dahi iyi kölelerin hür olmasını, kötülerin köle olarak kalmasını isteyebilirler.

tarihinde Pante tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
buradaki amaç köleyi azad ettirmek değil köle sahibini cezalandırmak

O senin taraflı fikrin..

Hıristiyanlıktan bin kat daha mantıklı.

Cadı avında yüzbinlerce insanı keserlerdi, milleti odun yığınlarının üstüne koyup yakardılar, rüzgar götürüdü külleri..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Oldukça hümanist bir düşünce hem de 1400 sene önce yapılmış bu.

Barbar zamanların hakim olduğu o dönemlerde kölelere iyi davranın, köle azat edin diyenleri kutlamak gerekir.

İlkel köleci toplum düzeninde insanların tasavvur ettikleri Tanrı, tüm insanları eşit gören bir Tanrı olabilir mi?

Bence bunu düşünse düşünse köleler düşünür. Belki onlar dahi iyi kölelerin hür olmasını, kötülerin köle olarak kalmasını isteyebilirler.

Burada Hunter'ın ve benim ifademe karşı birinin ve onun yolunda olanların hakkını yemeyelim.

Budha köleci toplum döneminde yaşadığı halde köleciliğe ve köle ticaretine şiddetle karşı çıkmış, hatta ırkını soranlara cevap dahi vermemiş.

Demek ki barbar zamanlarda da köleciliğe karşı tavır koyan önderler çıkabiliyor. Hem de bir Tanrıdan emir dahi almadan..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kamuflaj, ya "kullarım" ı "kullar" yaparak oluyor ya da aşağıdaki gibi:

Diyanet:

(Ey Muhammed!) Bizim adımıza de ki: “Ey iman eden kullarım! Rabbinize karşı gelmekten sakının. Bu dünyada iyilik yapanlar için (ahirette) bir iyilik vardır. Allah’ın yeryüzü geniştir. Sabredenlere mükâfatları elbette hesapsız olarak verilir.”

:lol: :lol:

Bizim agzimizdan de ki demis diyanet, cünki orda direk Allah hitap ediyor.

Ayni

20:14 "Ben, evet Ben ALLAH'ım; Benden başka tanrı yoktur. Bana kulluk et ve Beni anmak için namazı gözet."

gibi....

Bizde Allahin kullariyiz, sen de!

Gögen nereye düsüyordu?

Baris ve Güven

Link to post
Sitelerde Paylaş
simdi köle yok mu saniyorsun?

Git bir genel evine. Istersen bugün bile köle azad edebilirsin...

Çok haklısın.

Parası olan efendi, geri kalan köle..

İşin kötü yanı toplum bunu kabullenmiş..

Toplum bir doktor ile bir öğretmeni bir tutmuyor maalesef. Ya da vesaire örnekleri.

Genelev insan gururunun en kırıldığı yerdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Peki köle ticareti yapan, köle alıp satan bir peygamber olur mu?

Laleli köle, elleri boyunlarına demir bukağı ile zincirlenmiş köle demektir. Bu demire demirciler lale derler. Kaçmaması için böyle zincirlerlermiş.

Kaçmayan, sadık köle de iyi köle sayılırmış.

Muhammed'in sattığı bir köle için yazdığı mektupta kölenin bu kalitesi de belirtilir:

"Bu vesika Addâ Hâlid Ibn-i Hevde’nin Muhammed Resûlullâh’tan bir köle veya câraiye istira etmesi (satin almasi) üzerine yazilmistir. O köle veya câriyede ne hastalik, ne ayib vardir; ne kaçmak ne hiylebazlik bilir; ne de fisk u fücûr (günah islemisligi vardir); zinâ ve sirkat (hirsizlik). Binaenaleyh bu akid, bir müslümanin öbir müslümana bey’ü sirâsidir (alim satimidir)" Sahih-i Buhari.., (Cilt VI, sh. 374 ve d. hadîs no. 970.

Mektubun Türkçe anlamı şöyle: "Bu vesika Addâ Hâlid Ibn-i Hevde’nin Muhammed peygamber’den bir köle veya câriye satın alması üzerine yazılmıştır. O köle veya câriyede ne hastalık, ne ayib vardır; ne kaçmak ne hilebazlık bilir; ne de günah işlemişliği vardır; ne de zinâ ve hırsizlığı vardır. Binaenaleyh bu anlaşma, bir müslümanın öbür müslümanla yaptığı alım satım anlaşmasıdır".

Köle satan peygamber de oluyormuş demek ki..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Çok haklısın.

Parası olan efendi, geri kalan köle..

İşin kötü yanı toplum bunu kabullenmiş..

Toplum bir doktor ile bir öğretmeni bir tutmuyor maalesef. Ya da vesaire örnekleri.

Genelev insan gururunun en kırıldığı yerdir.

İslam'daki cariye ve mut'a nikahı, insan onurunu çok daha aşağılayıcı..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Nahl-75. Allah, hiçbir şeye gücü yetmeyen, başkasının malı olmuş bir köle ile katımızdan kendisine verdiğimiz güzel rızıktan gizli ve açık olarak harcayan (hür) bir kimseyi misal verir. Bunlar hiç eşit olurlar mı? Doğrusu hamd Allah'a mahsustur. Fakat onların çoğu (bunu) bilmezler.

(Muhammed'e göre) Allah, Kur'an'da köle ile hür'ün eşit olmadığını söylüyor.

Bu dünyadaki durum. Bir de cennete bakalım:

Vakıa/ 17-21.

Ebediyen genç kalan uşaklar, onların etrafında; içmekle başlarının dönmeyeceği ve sarhoş olmayacakları, cennet pınarından doldurulmuş sürahileri, ibrikleri ve kadehleri, beğendikleri meyveleri ve arzu ettikleri kuş etlerini dolaştırırlar.

Hiçbir ayette ya da hadiste köleliğin kaldırılacağı, kaldırılması gerektiği, doğru olmadığı yönünde bir ifade ya da işaret yoktur.

Bedelini ödese ya da azad edilse bile kesinlikle hür olamıyor. "Mevali" denilen hür ile köle arası orta sınıfta yerini alıyor.

İlkel köleci toplum düzeninde insanların tasavvur ettikleri Tanrı, tüm insanları eşit gören bir Tanrı olabilir mi?

Bence bunu düşünse düşünse köleler düşünür. Belki onlar dahi iyi kölelerin hür olmasını, kötülerin köle olarak kalmasını isteyebilirler.

16:75 ALLAH, hiçbir şeye gücü yetmeyen, sahiplenilmiş bir köle ile kendi tarafımızdan güzelce rızıklandırdığımız, o rızıktan gizli ve açık yardım için harcayan kişiyi örnek olarak verir. Bu ikisi hiçbir olur mu? Övgü ALLAH'adır, ancak çokları bilmezler.

Ben sana sorayim: Hürle Köle esitmi?

Simdi ben sana sordum diye kölelige karsi olmadigmi nerden cakiyorsun?

Vakia 17 de insandan bahs etmiyor! Iyce arastir ve ordaki olay belirtign gibi Cennette.

Cennet ve Cehennem anlatislari Birer Mecazdır

2:26 ALLAH bir sivrisineği hatta onun üzerindekini örnek vermekten çekinmez.7 İnananlar, bunun Rab'lerinden gelen bir gerçek olduğunu bilir. İnkarcılar ise "ALLAH bu benzetme ile neyi amaçladı," derler. O, bununla birçok kişiyi saptırır ve birçok kişiyi de doğruya iletir. O, bununla sadece fasıkları saptırır. 8

2:27 Onlar ki ALLAH ile yaptıkları anlaşmaya bağlılık sözü verdikten sonra onu bozarlar, ALLAH'ın birleştirilmesini emrettiği şeyi keserler ve yeryüzünde bozgunculuk yaparlar. İşte onlar kaybedenlerdir.

13:35 Erdemlilere söz verilen cennetin örneği şudur: Altından ırmaklar akar, yemişi de süreklidir gölgesi de. Bu, erdemlilerin sonudur. Kafirlerin sonu ise ateştir.

17:60 Rabbinin insanları kuşatmış olduğunu sana bildirmiştik. Fakat sana gösterdiğimiz görüntü ile ve Kuran'da lanetlenen ağaçla* sadece insanları denedik. Biz onları uyarırız, ancak bu, onların azgınlığına büyük bir katkıda bulunmaktan başka sonuç vermiyor.

47:15 Erdemlilere söz verilen cennetin örneği şudur: İçinde arı sudan ırmaklar, tadı bozulmayan sütten ırmaklar, içenlere lezzet veren sarhoş edici maddelerden oluşan ırmaklar2 ve süzme baldan ırmaklar vardır. Onlar için orada her türlü ürün ve Rab'lerinden bir bağışlanma vardır. Bunların durumu, ateşte sürekli kalan ve bağırsaklarını yırtan kaynar bir sudan içirilen kimselerin durumu gibi olur mu?

*Cehennem ateşi içinde biten Zakkum ağacına değiniliyor (37:62-66). "Cehennem ateşi" ifadesini mecazi olarak anlamak istemeyenler, "ateşin içinde ağaç mı yetişir?" diyerek inkarlarında fanatikleştiler. Tanrı, ikiyüzlülere ve inkar etmek isteyenlere özellikle bahane verir (2:26; 3:7; 17:82; 74:31).

Umarim, aciklik getirmisimdir, ama yeterli oldugnu kabullenmeyin ve devam aklinizi kullanin ve arastirin!

Baris ve Güven

Link to post
Sitelerde Paylaş
Çok haklısın.

Parası olan efendi, geri kalan köle..

İşin kötü yanı toplum bunu kabullenmiş..

Toplum bir doktor ile bir öğretmeni bir tutmuyor maalesef. Ya da vesaire örnekleri.

Genelev insan gururunun en kırıldığı yerdir.

süper ya.. ayni görüsü paylasiyoruz :rolleyes:

Baris ve Güven

Link to post
Sitelerde Paylaş
Çok haklısın.

Parası olan efendi, geri kalan köle..

İşin kötü yanı toplum bunu kabullenmiş..

Toplum bir doktor ile bir öğretmeni bir tutmuyor maalesef. Ya da vesaire örnekleri.

Genelev insan gururunun en kırıldığı yerdir.

insanlar bunun için para harcadığı sürece genelevler olacaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kuran'da kölelerle ilgili düzenlemeler görülür ve genel olarak kölelere karşı -cahiliye dönemine kıyasla- insancıl bir yaklaşımdan söz edilebilir.

Ancak Kuran köleliği asla yasaklamadı.

Kölelikle ilgili düzenlemeler getirerek onu meşrulaştıran bir dinin nasıl zamanlarüstü kurallara sahip olduğu iddia edilebilir?.

Saygılar

kuranın hiç bir ayeti yokturki her insana baksın . mesela ey insanlar derken kuran hiç kimseyi farklı kılmaz.

ama şu gerçek vardır insanlar tabaka tabakadır buda bir kanun ve düzendir . kölelik tabiri burda hizmetçi emrinizde çalışanlar belirli bir ücret karşılığında size hizmeet edenler manasındadır . yoksa kulluk abd manasında değil .bu ikinci tabiri kuran baştan başa kaldırmıştır.

deki gelin hiç birimi z birimizi rab edinmeyellim yanlız allaha kulluk edelim.

zaten veda hutbesinde açıklamıştır allah katında en hayırlınız ondan en çok korkanınızdır.

cahiliye döneminde köle damgasını yiyenler bir kere satılanlar hep bu tabirle anılırdı emriniz altındakiler diye islamiyet bunu kaldırdı

bunun açık delili ise bilali habeştirki peygamberin muezzini olmuştur aksine kuranda insafla bakn herker görecekki zerre kadar kimseye haksızlık edilmez her hak sahibi hakkını alır

Her kim zerre kadar hayır işlemişse onu görecektir.

Her kim, zerre kadar şer işlemişse onu görecektir. zilzal 7 ,8

Link to post
Sitelerde Paylaş
Laleli köle, elleri boyunlarına demir bukağı ile zincirlenmiş köle demektir. Bu demire demirciler lale derler. Kaçmaması için böyle zincirlerlermiş.

Kaçmayan, sadık köle de iyi köle sayılırmış.

Muhammed'in sattığı bir köle için yazdığı mektupta kölenin bu kalitesi de belirtilir:

"Bu vesika Addâ Hâlid Ibn-i Hevde’nin Muhammed Resûlullâh’tan bir köle veya câraiye istira etmesi (satin almasi) üzerine yazilmistir. O köle veya câriyede ne hastalik, ne ayib vardir; ne kaçmak ne hiylebazlik bilir; ne de fisk u fücûr (günah islemisligi vardir); zinâ ve sirkat (hirsizlik). Binaenaleyh bu akid, bir müslümanin öbir müslümana bey’ü sirâsidir (alim satimidir)" Sahih-i Buhari.., (Cilt VI, sh. 374 ve d. hadîs no. 970.

Mektubun Türkçe anlamı şöyle: "Bu vesika Addâ Hâlid Ibn-i Hevde’nin Muhammed peygamber’den bir köle veya câriye satın alması üzerine yazılmıştır. O köle veya câriyede ne hastalık, ne ayib vardır; ne kaçmak ne hilebazlık bilir; ne de günah işlemişliği vardır; ne de zinâ ve hırsizlığı vardır. Binaenaleyh bu anlaşma, bir müslümanın öbür müslümanla yaptığı alım satım anlaşmasıdır".

Köle satan peygamber de oluyormuş demek ki..

Hadislerle ilgilenmiyorum.

Benim icin tek referans din konusund Kuran

Hadislere muhattap olanlara güzel bir soru...

Baris ve Güven

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kamuflaj, ya "kullarım" ı "kullar" yaparak oluyor ya da aşağıdaki gibi:

Diyanet:

(Ey Muhammed!) Bizim adımıza de ki: “Ey iman eden kullarım! Rabbinize karşı gelmekten sakının. Bu dünyada iyilik yapanlar için (ahirette) bir iyilik vardır. Allah’ın yeryüzü geniştir. Sabredenlere mükâfatları elbette hesapsız olarak verilir.”

boş knaıtsız bir vaade hiş kimse canını malını severek vermez.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...