Jump to content

Kan davasına teşvik! Hatta zorlama!


Recommended Posts

Şuanda haklı ile haksız nasıl ayırt ediliyorsa, o zamanda edilir siz korkmayın. Fakat ceza müebbet hapis değil,Ölüm olur..Ve eğer şeriat olsaydı, iddia ediyorum, cinayetler 1000den 1 e düşecekti.Sonunun ölüm olduğunu bile bile "namus" cinayeti bile olsa,kolay kolay,işleyemezlerdi.Tek tük çıkardı ama şu anda tavan olmuş oranlar,yerin dibinde olurdu....

Selam ve dua ile..

Kısasa kısas, kim veya ne yerine getirirse getirsin adil bir sistem değil.

Allah'ın adaleti yok..

Hırsızların ellerini kestirmesinden belli.

Ayrıa cezalar ne kadar ağır olurlarsa olsunlar, insanları caydırmazlar. Ya da çok az caydırırlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 55
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Kursndaki cezaların çok adil, çok mükemmel, çok caydırıcı ve çağa uygun olduğunu iddia eden saflar için yazıyorum:

- O cezalarda acaba suçun cezasının tek seferlik ödeme ile ödendiğini farketmiyor musunuz?

Suçun cezasının tek seferlik işlemlerle ödendiği sistemler mükemmeliği değil devlet ve otoritenin olmadığını gösterir. :)

Çünkü insanların aklı daha henüz hapis kavramını keşfetmemiştir.

Yahu hiç mi sürekliliği olan bir ceza ödetme sistemi olmaz o 700-800 sayfalık kitapta?

As kes taşla kırbaçla öldür :) Mükemmel bir adalet sistemi

Sayın ateist bakış

her zaman eksen kayması oluyor

diyorlarki bu başlıkta islam kan davasını savunuyor

bizlerde buna cevap veriyoruz

bu cevaplara ancak bakmakla yetiniyorsunuz

sonrada ekseni kaydırıp

başka konuya

ceza şöyle,olmalıydı böyle olmalıydı diyorsunuz yok hapis falan

ben onuda getiririm sanada

demir parmaklık isteyeceğinden korkuyorum

nyse konumuz bu değil

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayın ateist bakış

her zaman eksen kayması oluyor

diyorlarki bu başlıkta islam kan davasını savunuyor

bizlerde buna cevap veriyoruz

bu cevaplara ancak bakmakla yetiniyorsunuz

sonrada ekseni kaydırıp

başka konuya

ceza şöyle,olmalıydı böyle olmalıydı diyorsunuz yok hapis falan

ben onuda getiririm sanada

demir parmaklık isteyeceğinden korkuyorum

nyse konumuz bu değil

Eksen kaymıyor.

Mükemmellik iddianızın sürdüğü alanı dar tutuyorsunuz siz.

Yani olayı "adam diğerinin akrabasını öldürmüş, o öldüreni de öldürme hakkını almış" diye basit bir düzlemde tutuluyor.

Ve mükemmel, yerinde bir şey olduğu iddia ediliyor.

Ama kardeşim sen zamanlara, insanlığa hitap ediyor, bilime yol gösteriyor, evrenseldir diyorsun bu kitabı.

İşte o uygulamanın saçma ve uygunsuz olduğu diğer kavramlarla destekleniyor.

Siz de buna daldan dala atlamak diyorsunuz.

Kuran kısasa kısas yapın demiş.

Müslümanlara demiş.

Kısas yanlıştır.

İddia ettiğiniz gibi mükemmel bir uygulama değil kaos uygulamasıdır

O halde kuran kaos kitabıdır

Örnekleri de mevcuttur.

Bunun nesi art niyetle daldan dala sıçramak yahu?

Bizmi zorla sokuyoruz o ayetleri oraya?

:)

tarihinde ateist.bakis tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu gibi konularda Müslümanlar tartışmayı Allah bilir diyerek sonlandırırlar.

Verilecek cevapları kalmayınca bu yola başvururlar.

Haklıdırlar da..

Çünkü sonuç onlara da garip gelir.

Allah neden kısasa kısas yapar da öte dünyayı beklemez. Bu dünyada ceze verir.

Nasıl olsa adam veya kadın elinin altında..

Buna aklı basmayan Müslümanlar en iyisini Allah bilir der ve keser atarlar.

Zavallılar..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu gibi konularda Müslümanlar tartışmayı Allah bilir diyerek sonlandırırlar.

Verilecek cevapları kalmayınca bu yola başvururlar.

Haklıdırlar da..

Çünkü sonuç onlara da garip gelir.

Allah neden kısasa kısas yapar da öte dünyayı beklemez. Bu dünyada ceze verir.

Nasıl olsa adam veya kadın elinin altında..

Buna aklı basmayan Müslümanlar en iyisini Allah bilir der ve keser atarlar.

Zavallılar..

tartışmayı sonlandırdığımız yok hacı

biryerde dönüp kendinize bakmanızı istiyoruz o kadar

çünkü bütün şüphe duyduğunuz şeyleri tek bir başlığa

hatta tek bir mesaja sığdırmaya çalışıyorsunuz

cevabınızı alıp oturacağınız yerde,

pes etmek yok başka konular,başka konular

dahada ileride h.z ayşenin yaşına gelirseniz şaşmayın,çünkü hastalıklı bir zihniyetiniz var.

diyorsunki Allah neden öte dünyayı beklemez

Sana göre bütün suçluların cezası öte dünyaya mı bırakılmalı

bilinçli bir şekilde söylediğini düşünmüyorum

sadece işte o malum zihniyetinin ürünü....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben de ibretle bu dansözlüğünü izliyorum.

"Kısası devlet yapacaktır'ı" nereden buldun? :)

"Haklı bir sebep olmadıkça Allah'ın muhterem kıldığı cana kıymayın. Bir kimse zulmen öldürülürse, onun velîsine (hakkını alması için) yetki verdik. Ancak bu velî de kısasta ileri gitmesin. Zaten (kendisine bu yetki verilmekle) o, alacağını almıştır."(İsra, 17/33)

Ayet-i Kerime'de: "Biz, haksız yere öldürülenin velisine bir yetki vermişizdir." buyurulmaktadır. Öldürülenin velisine verilen bu yetki: Katil hakkında kısas istemesi veya onu bağışlaması yahut da kısası diyete çevirmesidir.

Ayet-i Kerime'nin sonunda: "Çünkü ona, yeterince yardım olunmuştur." buyurulmaktadır. Burada, kendisine yardım olunan kişi, öldürülenin velisi veya öldürülenin kendisi yahut öldürülenin kanıdır. Veliye yardım olunması, Halifenin katili öldürülmesinde veya affetmekte veliyi serbest bırakmasıdır. Öldürülen kişiye yardım olunması ise, kendisini öldüren kişinin, İslam devleti tarafından cezalandırılmasıdır.

"Yetki" diye çe¬virdiğimiz "sultân" kelimesi, bu bağlamda haksız yere öldürülen kişinin velisine, ka¬tile yasal cezanın uygulanmasını talep etme veya affetme şıklarından birini tercih yetkisi olarak açıklanmıştır. Âyet, katile ölüm cezası uygulanması halinde velinin öldürmede aşırılığa gitmemesi istenmek¬tedir. Bu "aşırılık" iki şekilde açıklanmaktadır:

a) Sadece ölüm cezası uygulanma¬lı; işkence etme, organlarını kesme gibi zararlar verilmemelidir.

ve Katilden baş¬kasına zarar verilmemelidir. Kaynakların bildirdiğine göre Câhiliye Araplarında maktulün yakınları sadece katilin öldürülmesiyle yetinmez, ya ondan daha şerefli birini veya bir kişiye karşı iki ya da daha fazla kişiyi öldürmedikçe adaletin yeri¬ne gelmeyeceğine inanırlardı. Âyet bu haksızlığı yasaklamaktadır. Râzî "Ancak o da kısas yoluyla öldürmede sınırı aşmamalıdır" ifadesini, he¬men ölüm cezası verme yolunu seçmeyip "öncelikle diyet alma veya affetme şık¬larının düşünülmesi daha uygundur" şeklinde açıklamıştır. Yine Râzî, "Bir kimse haksızlıkla öldürülürse ..." ifadesini dikkate alarak, "Öldürülen kişi mazlum olma sıfatını tam olarak taşımazsa konu bu âyetin hükmüne girmez, yani böyle bir olayda ölüm cezası uygulanmaz" görüşündedir.

Âyetin sonundaki yardımdan maksat, Allah'ın katile verilecek cezayı takdir etmek suretiyle maktulün yakınına yardım etmiş olmasıdır. Şu halde o kişi katil için tayin edilmiş olan cezanın uygulanmasıyla yetinmeli, aşırılığa sapmamalıdır

tarihinde gelecek_elbet_gelecek tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakara/178:

Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir.

Kuran’a göre haklı adledilen sebeplerden biri de budur . Bunu savunmakla , töreyi savunmak arasında birfark yoktur .

arkadaşlar bu ayetin kan davasıyla hiçbir ilgisi yoktur. Buradaki “hür bir kimsenin hür bir kimseyle kısas olması…” manasına gelen ifadede, rastgele herhangi hür bir kimsenin öldürülen hür bir kimseye karşılık kısas olduğu anlatılmıyor. “Hiçbir kimse başkasının suçundan dolayı sorumlu tutulamaz.” (bk. Necm, 53/38) mealindeki ayette böyle bir şeyin büyük bir zulüm olduğunun altı çizilmiştir.

Neden anlamıyorsunuz burada anlatılmak istenen, sosyal hayatın değişik katmanları olan insanların hepsinin birbirlerine kısas olacağı anlatılmaktadır. Buna göre, -ister erkek ister kadın olsun- hür bir kimse hür bir kimseyi öldürürse, bu katil olan hür adam öldürdüğü hür kimseye karşılık kısas olur. Yine bir köle bir köleyi öldürürse o da öldürdüğü kimseye karşılık kısas olur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Haklı bir sebep olmadıkça Allah'ın muhterem kıldığı cana kıymayın. Bir kimse zulmen öldürülürse, onun velîsine (hakkını alması için) yetki verdik. Ancak bu velî de kısasta ileri gitmesin. Zaten (kendisine bu yetki verilmekle) o, alacağını almıştır."(İsra, 17/33)

Ayet-i Kerime'de: "Biz, haksız yere öldürülenin velisine bir yetki vermişizdir." buyurulmaktadır. Öldürülenin velisine verilen bu yetki: Katil hakkında kısas istemesi veya onu bağışlaması yahut da kısası diyete çevirmesidir.

Ayet-i Kerime'nin sonunda: "Çünkü ona, yeterince yardım olunmuştur." buyurulmaktadır. Burada, kendisine yardım olunan kişi, öldürülenin velisi veya öldürülenin kendisi yahut öldürülenin kanıdır. Veliye yardım olunması, Halifenin katili öldürülmesinde veya affetmekte veliyi serbest bırakmasıdır. Öldürülen kişiye yardım olunması ise, kendisini öldüren kişinin, İslam devleti tarafından cezalandırılmasıdır.

"Yetki" diye çe¬virdiğimiz "sultân" kelimesi, bu bağlamda haksız yere öldürülen kişinin velisine, ka¬tile yasal cezanın uygulanmasını talep etme veya affetme şıklarından birini tercih yetkisi olarak açıklanmıştır. Âyet, katile ölüm cezası uygulanması halinde velinin öldürmede aşırılığa gitmemesi istenmek¬tedir. Bu "aşırılık" iki şekilde açıklanmaktadır:

a) Sadece ölüm cezası uygulanma¬lı; işkence etme, organlarını kesme gibi zararlar verilmemelidir.

ve Katilden baş¬kasına zarar verilmemelidir. Kaynakların bildirdiğine göre Câhiliye Araplarında maktulün yakınları sadece katilin öldürülmesiyle yetinmez, ya ondan daha şerefli birini veya bir kişiye karşı iki ya da daha fazla kişiyi öldürmedikçe adaletin yeri¬ne gelmeyeceğine inanırlardı. Âyet bu haksızlığı yasaklamaktadır. Râzî "Ancak o da kısas yoluyla öldürmede sınırı aşmamalıdır" ifadesini, he¬men ölüm cezası verme yolunu seçmeyip "öncelikle diyet alma veya affetme şık¬larının düşünülmesi daha uygundur" şeklinde açıklamıştır. Yine Râzî, "Bir kimse haksızlıkla öldürülürse ..." ifadesini dikkate alarak, "Öldürülen kişi mazlum olma sıfatını tam olarak taşımazsa konu bu âyetin hükmüne girmez, yani böyle bir olayda ölüm cezası uygulanmaz" görüşündedir.

Âyetin sonundaki yardımdan maksat, Allah'ın katile verilecek cezayı takdir etmek suretiyle maktulün yakınına yardım etmiş olmasıdır. Şu halde o kişi katil için tayin edilmiş olan cezanın uygulanmasıyla yetinmeli, aşırılığa sapmamalıdır

http://www.sorularlaislamiyet.com/index.php?s=article&aid=13026

Siteden alıntı yapmışsın.Yani googleye yazıyorsun bakıyorsun ne demişler ayet için.Yanlış tercüme he o zaman doğrudur diyorsun bizim söylediklerimizi red edip tamamen bir ön yargı ile müslüman zannettigin insanların sözlerine itibar ediyorsun.

Ya şunun doğrusunu kendin ögren.

Yada şundan bundan ögrendigin şeyi gelip bize biliyorum diye söyleme.

1. durumda bilgili olursun. 2. de söyleneni ezberlemiş papağan.

Seçim senin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

http://www.sorularlaislamiyet.com/index.php?s=article&aid=13026

Siteden alıntı yapmışsın.Yani googleye yazıyorsun bakıyorsun ne demişler ayet için.Yanlış tercüme he o zaman doğrudur diyorsun bizim söylediklerimizi red edip tamamen bir ön yargı ile müslüman zannettigin insanların sözlerine itibar ediyorsun.

Ya şunun doğrusunu kendin ögren.

Yada şundan bundan ögrendigin şeyi gelip bize biliyorum diye söyleme.

1. durumda bilgili olursun. 2. de söyleneni ezberlemiş papağan.

Seçim senin.

Heralde siteden aldım. Zaten anlaşılmıyor mu üslubtan. Yalnız papağanlık değil direkt copy paste de değil. Verdiğin link sürekli takıldığım linktir. Burada arkadaşların nerede takıldıkları yer varsa, konu ile ilgili yerleri kısa ve öz olarak burada paylaşmaya çalışırım. Ne yapacaktım oturup kendim mi yazacaktım 2 saat. Bunlar fıkhi mevzulardır. Bu demek değildir ki; düşünmüyoruz, biz aklımızı başkasının cebine koyup düşünüyoruz. O dediğin taassubtur, bağnazlıktır. Ben bu forumdaki geçmiş postlarımı incelemeni tavsiye ederim. Er meydanına da ileti yazdım. Halen cevap gelmedi. Burada da söylüyorum hodri meydanda kendine güvenen babayiğit bir ateisti akli, mantiki sınırlar çerçevesinde tartışmaya davet ediyorum. Bana papağan diyeceğine, açtığım topiclerde yazdığım metinleri incele. Sonra bak bakayım aklımı kullanıyor myum kullanmıyorum muyum.

Hem görünüşe bakılırsa, amacın hep üzüm yemek değil, bağcıyı dövmek. Bu yazılanlara karşıt birşey yazmaya çalışsana.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Heralde siteden aldım. Zaten anlaşılmıyor mu üslubtan. Yalnız papağanlık değil direkt copy paste de değil. Verdiğin link sürekli takıldığım linktir. Burada arkadaşların nerede takıldıkları yer varsa, konu ile ilgili yerleri kısa ve öz olarak burada paylaşmaya çalışırım. Ne yapacaktım oturup kendim mi yazacaktım 2 saat. Bunlar fıkhi mevzulardır. Bu demek değildir ki; düşünmüyoruz, biz aklımızı başkasının cebine koyup düşünüyoruz. O dediğin taassubtur, bağnazlıktır. Ben bu forumdaki geçmiş postlarımı incelemeni tavsiye ederim. Er meydanına da ileti yazdım. Halen cevap gelmedi. Burada da söylüyorum hodri meydanda kendine güvenen babayiğit bir ateisti akli, mantiki sınırlar çerçevesinde tartışmaya davet ediyorum. Bana papağan diyeceğine, açtığım topiclerde yazdığım metinleri incele. Sonra bak bakayım aklımı kullanıyor myum kullanmıyorum muyum.

Hem görünüşe bakılırsa, amacın hep üzüm yemek değil, bağcıyı dövmek. Bu yazılanlara karşıt birşey yazmaya çalışsana.

Saatçi diye bir kitaptan yaptıgın alıntılarmı kendi fikirlerin ? Yoksa akıllı tasarımmı kendi fikirlerin ? Gelip buraya akıllı tasarımdan yola çıkarak tanrıyı kanıtlamaya çalışıyorsun , halbuki dinin temeli budur , düzeni tanrı kurmuştur fikridir dinin temeli.Sen geliyorsun , şu çok harika birşey tanrıdan başkası yapamaz bunu diyorsun.

Geldiginden beri , gelin tartışalım , bana cevap veremiyorsunuz , ateistler bana cevap veremiyor tarzı yorumlar yapıyorsun. Ben cahil insanlara fazla kızmam , ama senin gibi bilmiyipte biliyorum edasındaki insanları sevmam açıkcası.

Gidip hacıya tartışalım diyorsun , şebekliktir bu bence.

İnceledim yazdıgın metinleri , dansöz gibi kıvıran metinler.

Ayet açıktır.

arkadaşlar bu ayetin kan davasıyla hiçbir ilgisi yoktur. Buradaki “hür bir kimsenin hür bir kimseyle kısas olması…” manasına gelen ifadede, rastgele herhangi hür bir kimsenin öldürülen hür bir kimseye karşılık kısas olduğu anlatılmıyor. “Hiçbir kimse başkasının suçundan dolayı sorumlu tutulamaz.” (bk. Necm, 53/38) mealindeki ayette böyle bir şeyin büyük bir zulüm olduğunun altı çizilmiştir.

Neden anlamıyorsunuz burada anlatılmak istenen, sosyal hayatın değişik katmanları olan insanların hepsinin birbirlerine kısas olacağı anlatılmaktadır. Buna göre, -ister erkek ister kadın olsun- hür bir kimse hür bir kimseyi öldürürse, bu katil olan hür adam öldürdüğü hür kimseye karşılık kısas olur. Yine bir köle bir köleyi öldürürse o da öldürdüğü kimseye karşılık kısas olur.

"Bakara/178:

Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir."

Biri senin köleni öldürürse cezası gidip onun kölesini öldürmek olur.Yani bu resmen kan davasıdır.Ayrıca bir mal gibi alınıp satılan kölelerin burada hiçbir suçu yoktur.Tam tersine allah köleligi kaldırın demesi gerek (bundanmı korkuyor yoksa ? kaldırın demekten ?) ama gidiyor birisi kölenizi öldürürse kölesini öldürün diyor.

Sen bunu böyle kıvırtıyorsun ya , bence takılmaya değer bi adam olmadıgın için kimse takmıyor seni. Kendini çok iyi biliyorum cevap veremiyorlar durumuna sokma , ayet açık ve net sen sadece komik oluyorsun bu ayeti kıvırtarak.Çık erkek gibi deki evet allah burada kısasa kısası savunmuştur ama bence kısasa kısas kötü birşey değildir.Gözlerinden öpelim ama böyle kıvırtma.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayın gelecek..

Yukarıda ayetlere göre bana cevap verebilirmisiniz?

1-Haksız yere öldürülmek ne demektir?yani bir insanı öldürmek için haklı sebepler nelerdir ve haklı yere öldürülen bir insan için kısas varmıdır?

2-Mesela hür köleyi(kendi kölesi) öldürürse kısas nasıl olur ve bu kölenin pratikte kısas isteme hakkı olabilirmi?

3-Köle efendisini öldürürse kısas olabilirmi?Daha doğrusu efendisinin yakınları muhtemelen daha zengin oldukları için diyete razı olmayacaklar ve kısas isteyecekler.Yani fakir olan hayatını zengin olan parasını verecek.Bu sonsuz merhamet sahibi bir tanrının adalet anlayışına sığarmı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayın gelecek..

Yukarıda ayetlere göre bana cevap verebilirmisiniz?

1-Haksız yere öldürülmek ne demektir?yani bir insanı öldürmek için haklı sebepler nelerdir ve haklı yere öldürülen bir insan için kısas varmıdır?

2-Mesela hür köleyi(kendi kölesi) öldürürse kısas nasıl olur ve bu kölenin pratikte kısas isteme hakkı olabilirmi?

3-Köle efendisini öldürürse kısas olabilirmi?Daha doğrusu efendisinin yakınları muhtemelen daha zengin oldukları için diyete razı olmayacaklar ve kısas isteyecekler.Yani fakir olan hayatını zengin olan parasını verecek.Bu sonsuz merhamet sahibi bir tanrının adalet anlayışına sığarmı?

sayın unbeliever

1- Mesela nefsi müdafaa. Adam canına kastetmişse, sen de korunmak için vurmuşsan, bilir kişi incelemeleri yapar kararı verir. sanırım hukuk sistemimizde hırsız yatak odana kadar girmişse vurabiliyorsun. detaylara hukuk kaynaklarından bakılabilir. Şimdi bu durumda, hırsızın yakınları ne dava edebilir?

2- O dönemde kölelere ve kadınlara insan gibi değer vermeme söz konusu. Onlar sanki insan değil de ayrı statüde olduğu zannı var malasef. Hatta hristiyan din adamları o zamanlar, kadının incile dokunup dokunamayacağını bile tartışıyorlar. Kız çocuğun doğması utanç kaynağı. Onların hakkı var mı yok mu umrunda değil kimsenin Tabiri caizse adamdan sayan yok. Bu durumda ayetin vurguladığı bütün herkesin bu kısasa dahil olduğudur. Hem dikkate değerdir ki; hiçbir zaman birisinin kölesi ölürse o da gitmiş diğerininkini öldürmüş. veya adamın eşi öldürülmüşse o da diğer adamın eşini öldürmüş. Böyle bir hadise olmamıştır. “Hiçbir kimse başkasının suçundan dolayı sorumlu tutulamaz.” Necm, 53/38) ayetinin vurgulaması hem de "Kim kölesini öldürürse, hapseder, gıdasını keserse onu hapsedin, gıdasını kesin,öldürün'' hasis şerifi gösteriyor ki köle de insandır hakkı vardır ve köleye köle mantığı yoktur.

3- 'fakir olan hayatını zengin olan parasını verecek' demişsin. Böyle bir zorunluluğu nereden çıkardın. Haklı ve fakir olan taraf, 'paranız batsın' diyip, kısas isterse ne yapılabilir?

tarihinde gelecek_elbet_gelecek tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayın gelecek

1-Ben bizim hukuk sistemimizde bahsetmiyorum ki bana oradan örnek veriyorsun

2-Burada da yanlış cevap vermişsin ben diyorum ki köle köle iken nasıl kısas istesin mecburen diyete razı olacaktır.Çünkü kısası isteme durumumda olanlarda halen köledir.

Ayrıca hüre hür-köleye köle-kadına kadın diyeceğine, Tüm müslümanlar ayırım gözetmeksizin kısasa tabidir dese daha anlaşılır olmazmıydı

3-Eğer böyle bir hukuk sistemi olsa görürsün nasıl olduğunu.yani fakir olanların %90 diyete razı olurken zenginler de tam tersi oranda kısas ister.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayın gelecek

1-Ben bizim hukuk sistemimizde bahsetmiyorum ki bana oradan örnek veriyorsun

2-Burada da yanlış cevap vermişsin ben diyorum ki köle köle iken nasıl kısas istesin mecburen diyete razı olacaktır.Çünkü kısası isteme durumumda olanlarda halen köledir.

Ayrıca hüre hür-köleye köle-kadına kadın diyeceğine, Tüm müslümanlar ayırım gözetmeksizin kısasa tabidir dese daha anlaşılır olmazmıydı

3-Eğer böyle bir hukuk sistemi olsa görürsün nasıl olduğunu.yani fakir olanların %90 diyete razı olurken zenginler de tam tersi oranda kısas ister.

sayın unbeliever

1- buradaki cevap nefsi müdafaadır. Hani dedin ya 'haklı yere nasıl adam öldürülebilir?' 'nefsi müdafaa nedir?' diyenler için bir örnek olsun diye söyledim. bak bir örnek daha vereyim bu sefer anlayacağını umuyorum bunu da biryere çekmezsin artık :). çocuklardan savunma isterken duyarsın 'o da bana vurdu o yüzden ben de ona vurdum' diye. çocuk hukuk sistemi bilmez, nefsi müdafaa kelimesini belki duymamıştır ama hisseder. Yani nefsi müdafaa diye birşey var . ben burda sana herhangi bir hukuk sistemini de konuşmuyorum öyle algılayan sensin. aslında herşey açıkken, bu 4 satırlık şeyi sırf sen anlamadın diye lüzumsuz yazdığımın da farkındayım .neyse

2- Cevap gayet anlaşılırdır. "Kim kölesini öldürürse, hapsederse, gıdasını keserse onu hapsedin, gıdasını kesin,öldürün'' hasis şerifini de nazara veriyor, 'Köle mecburen diyete razı olacak' yorumunu tamamen kendin çıkardığını belirtiyorum.

''Tüm müslümanlar'' Tabiki öyle de diyebilirdi. Ama açıkladığım gibi o zaman kadına köleye bambaşka statüde bakılıyor düşünülüyor. Ayet vurgulayarak(Kuranın bir icazındandır) bütün herkesin bu kısasa dahil olduğudunu söyler. Bunda neden takılıyoruz? adamın eşi öldürülmüşse o da diğer adamın eşini öldürmüş. böyle birşey duydunuz mu hiç.

3- Bakın zenginlerin para değil de kısas isteyeceğini ne kadar düşünüyorsanız, fakirin de aynı şeyi yapacağını düşünmelisiniz. '%90,95' bunlar tamamen sübjektiftir. Bir film sahnesi vardı. züppe bağdat caddesinde yarışırken çocuğa vuruyor, sakat bırakıyor. Züppenin babası münir özkula 'kusura bakmayın, bunları unutalım' gibisinden çocuğa tedavi parası da olur diye para teklif ediyordu. Münir abimiz almıyordu. Ha ala da bilrdi. Şunu vurguluyorum, almayan almaz.

Ama dediğinize şu yönden katılıyorum : fakir adamın 'parayı seçme olasığı' zengine kıyasla fazladır evet. Ama bu bağlayıcı birşey değildir. Çünkü şurayı kaçırıyoruz. Hiçbir zengin 'bunlara para veririz nasıl olsa' diye birkişiyi öldüremez.

Diğer taraftan kader konusuyla ilgili sıkıntılarınız olabilir. Herkes zengin olamaz, herkes fakir de olmaz. Herkes Einstein gibi zeki de olacak veya profesyonel futbolcu yeteneğine sahip de olacak değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayın gelecek

benim söylemek istediğim tabii ki nefsi müdafa değil.sen hala nefsi müdafa diyorsun.

nefsi müdafa modern hukuk sistemlerinin bir parçasıdır.

Burada kuranda geçen haklı sebepler arasında yeri yoktur.kuranda geçen haklılık kavramı kafir olanın müşrik olanın mürted olanın öldürülmesidir.

Evet bir zenginin ben şunu öldüreyim parasını veririz demeyeceğini neye göre söylüyorsun.Eger kendince bir sebebi varsa yapabilir.veya birini öldürmüşse örneğin kavgada trafik te vs bunu yapabilir.

Ayrıca şu örneğide vereyim :Örneğin 4-5 çocuklu bir kadının kocası öldürülmüşse bu kadının ekonomik kaygılarla diyet istemesi muhakkaktır(istisnalar kaideyi bozmaz)

bu kadının kocasını öldüren kişi çulsuzsa kısas la öldürülür zenginse diyet ödeyip kurtulur

Ve ben sana şaşıyorum nasıl böyle bir hukuk sistemini savunuyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...