mechule 0 Oluşturuldu: Kasım 24, 2010 Raporla Share Oluşturuldu: Kasım 24, 2010 (düzenlendi) İki denizi birbirine kavuşmak üzere salıvermiştir. Aralarında bir engel vardır, birbirine geçip karışmazlar.' (Rahmân 19-20) MODERN bilim, iki farklı denizin birbirine kavuştuğu yerde birbirlerine karışmalarını önleyen engellerin olduğunu yakın zamanda keşfetmiştir. Bu engeller, kendilerine has sıcaklıkları, tuz oranı ve yoğunluğu olan iki denizi böler. Örneğin, Atlantik Okyanusu'nun suyuyla karşılaştırıldığında, Akdeniz'in suyu daha ılık, tuzlu ve yoğunluğu azdır. Buna rağmen, Akdeniz suyu Cebelitarık Boğazı'ndan Atlantik Okyanusu'na karıştığında birkaç yüz kilometre boyunca yaklaşık bin metre derinlikte kendi sıcaklığı, tuz ve yoğunluğunda hareket eder. Akdeniz suyu, okyanusun bu derinliğinde istikrarını muhafaza eder. Okyanusta büyük dalgalar, güçlü akıntılar ve gel-gitler olmasına karşılık, bu iki deniz aralarında görünmez bir engel varmış gibi hareket ederler. Kur'ân-ı Kerim'de bu iki deniz arasında bir engel olduğunu ve bunların birbirine karışmadığını ifade edilmektedİR.Fakat Kur'ân tatlı ve tuzlu suyun ayrılmasından bahsederken, buna sebep olarak '˜engelleyici bir berzahtan' (bölme) söz eder. Allah Kur'ân'da bunu buyurmuştur. 'Birinin suyu tatlı ve susuzluğu giderici, diğerininki tuzlu ve acı iki denizi salıveren ve aralarına bir berzah, aşılmaz bir sınır koyan O'dur.' (Furkan, 53) Akla, 'Neden Kur'ân'da tatlı ve tuzlu suyun birbirine karışmamasında '˜berzah'tan bahsedilirken, iki denizin birbirine kavuşmamasında '˜engel'den bahsediliyor?' sorusu gelebilir. Modern bilim tatlı su ile tuzlu suyun karşılaştığı nehir ağızlarındaki durumun, iki denizin karşılaştığı yerlere göre farklı olduğunu keşfetmiştir. Nehir ağızlarında tatlı suyu tuzlu sudan ayıran şeyin iki tarafı ayıran su yoğunluğunun birden azaldığı bir ayırıcı bölme (katman) olduğu keşfedilmiştir.3 Bu ayırıcı bölme, tatlı sudan ve tuzlu sudan farklı bir tuz oranına sahiptir,Bu bilgi, sıcaklığı, tuzluluğu, yoğunluğu, oksijen çözünürlüğünü ölçen gelişmiş aletlerin kullanılmasıyla çok yakın zamanlarda keşfedilmiş bir bilgidir. İnsan çıplak gözle, birbiriyle kavuşan iki deniz arasındaki farkı ayırd edemez; ona özellikleri aynı olan bir deniz gibi gözükür. Benzer şekilde, insan çıplak gözle nehir ağızlarında bir geçiş bölgesi nedeniyle suyun üç tür özellik gösterdiğini de kavrayamaz. Halbuki nehir ağızlarında tatlı su, tuzlu su ve geçiş bölgesindeki su olmak üzere üç tür su vardır.Nehir ve denizler arasında eğer alt ve üst akıntılar yoluyla her iki tarafa doğru bir karışma meydana gelseydi, hiç kuşkusuz, bu karışma nehirleri ifsad ederdi. Ancak haliç ve deltalar böyle bir karışmayı önlediği gibi, nehir sularının biriktirdiği organik ve inorganik maddelerle son derece zengin bir yapıya kavuşmakta ve denizlerin de, karaların da en bereketli bölgeleri haline gelmektedir. Nehirler ile onların döküldüğü denizler arasında gidip gelen bir kısım hayvanlara ise Allah mucizevi bir özellik vermiştir. Bu balıklar denize açıldıkları zaman, tuzlu su onların vücutlarında da bir engelle karşılaşır, arıtılır ve tuz fazlası vücuttan atılır. dipnotlar:Principles of Oceanography, Davis, s. 92-93. 2- Principles of Oceanography, Davis, s. 93. 3- Oceanography, Gross, s. Introductory Oceanography, Thurman, s. 300-301 Kasım 24, 2010 tarihinde mechule tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
muhafazakar demokrat 0 Kasım 24, 2010 gönderildi Raporla Share Kasım 24, 2010 gönderildi Subhanallah kardeş, ibretlik bir paylaşım... Link to post Sitelerde Paylaş
Crafterman 0 Kasım 24, 2010 gönderildi Raporla Share Kasım 24, 2010 gönderildi (düzenlendi) Rahman 19/20 İki denizi birbirine kavuşmak üzere salıvermiştir. Aralarında bir engel vardır; birbirine geçip karışmazlar. Yukardaki mucize iddiasında geçmeyen fakat konu ile doğrudan ilgili olan diğer bir ayete de yer vermek gerekir: Furkan/53 Birinin suyu tatlı ve susuzluğu giderici diğerininki tuzlu ve acı iki denizi salıveren ve aralarına bir engel, aşılmaz bir sınır koyan O’dur. Tamam da acı ve tuzlu suyu mu kastediyor , genel olarak tüm denizlerden mi bahsediyor ? Bu kadar müphem durumda nasıl mucize arayabiliriz ki ? Denizler birbirine karışır. Tatlı ve tuzlu sular da birbirine karışır ve bunlar bilinirken ne diye sahtekarlık ediyorsunuz ki . Birçok alim bile bu ayet hususunda ihtilafa düşmüşlerdir. Uydur babam uydur Kasım 24, 2010 tarihinde Crafterman tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
mechule 0 Kasım 24, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 24, 2010 gönderildi (düzenlendi) o aldığın ayetten ne anlıyorsun sen craft? tatlı tuzlu mu yoksa her denizimi? Furkan/53 Birinin suyu tatlı ve susuzluğu giderici diğerininki tuzlu ve acı iki denizi salıveren ve aralarına bir engel, aşılmaz bir sınır koyan O’dur. al bu ayetten sonra yok ben ayet görmedim yazmadım iftira atıyosunuz dersin neme lazım (: Kuran koca bi umman,kimbilir daha neler var.. eyvallah kardeş.. Kasım 24, 2010 tarihinde mechule tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
placebo 0 Kasım 25, 2010 gönderildi Raporla Share Kasım 25, 2010 gönderildi (düzenlendi) Bu iddiana Sevgili Pante'den alıntıyla cevap verelim..Oku bakalım işin aslı neymiş: İKİ DENİZİN BİRBİRİNE KAVUŞMASI En büyük mucize evren ve yaşamdır. Peygamber mucizeleri ise sadece rivayettir. Kur’an’da bir mucize olmadığı ise çoğu İslam alimince dahi açıklanmıştır. Kur’an’ın kendisinin bir mucize olduğuna inanılır. İçeriği içinde mucize iddiasında bulunulmaz. Mucizeci İslam propagandacıları ise her ayeti çarpıtarak mucize kaşifliğine soyunur ve çarpıtılmış, tahrif edilmiş ayet yorumlarını mucize olarak sunarlar. Bunun en bariz örneği 7 kat gök tabiriyle atmosferin 7 tabakasının anlatıldığı mucizesi iddiasıdır. Halbuki Kur’an, en yakın göğün yıldızlarla donatıldığını yazar. Bunu bile bile bu iddialarını sürdürürler. Rahman suresi 19-22 ayetleri ile Furkan suresi 53. ayetinde geçen iki denizin birbirine salındığı-karıştırıldığı ama aralarında bir engel, bir sınır çizgisi olduğu ifadelerinde de kesinlikle mucize yoktur. Bu ayetler tamamen mecazidir. Eğer bu ayetleri mecazi anlamıyla alınmayıp, okunulan anlamıyla alınması halinde mucize değil çelişki ortaya çıkar. Çünkü ayetlerde biri tatlı, biri tuzlu olan iki derya ifadesiyle bir nehirle bir denizin birleşmesi kastedilmektedir. Örneğin Nil nehrinin Akdeniz’e dökülmesi gibi. Nil’de bir deniz gibidir. Furkan-53. Birinin suyu tatlı ve susuzluğu giderici, diğerininki tuzlu ve acı iki denizi salıveren ve aralarına bir engel, aşılmaz bir sınır koyan O’dur. Rahman-19-22. İki denizi birbirine kavuşmak üzere salıvermiştir. Aralarında bir engel vardır, birbirine geçip karışmazlar. İkisinden de inci ve mercan çıkar. Ayetlerde tatlı suyu olan denizle, hararetlerin giderildiği yazılıdır. Tuzlu suyu olan denizin ise acı olduğu. Ama her ikisinde de inci ve mercanların olduğu. İnci ve mercanlar tuzlu su ürünleridir. Eğer ayetler bu anlamıyla alındığında tatlı suda da inci ve mercan olması bir çelişkidir. Hadi tatlı suda inci yetiştirildiğini çıkalım ama mercan kesinlikle tatlı suda yetişmez. Öte yandan ayetlerin 2-3 türde mecazi açıklamaları mevcuttur. Bunlar gök denizi ile arz denizi şeklindeki açıklamalar, maddi alemle ruhani alem, iman sahipleri ile iman etmeyenler şeklindeki açıklamalardır. İmanlılar denizi ile imansızlar denizi birbirine salınmış ve karıştırılmıştır. İmanlılar denizi tatlıdır. O, yüreklerinize serinlik verir. İmansızlar denizi ise acıdır. Onda zulüm ve adaletsizlik vardır. Birbiri içinde yaşarlar ama aralarında görünmez bir sınır, bir engel vardır, onları birbirinden farklı kılan. Her ikisi içinde de inci ve mercan vardır. Yani imansızlar içinde de, imanlılar içinde de çok büyük değerler, cevherler bulunur. Ayetlerin Cebelitarıkla, Akdeniz ve Atlas okyanusuyla kesinlikle ilgisi yoktur. Öyle olsa birisi çok tuzlu, diğeri daha az tuzlu iki deniz denilirdi. Halbuki birinin içilmesinden, harareti söndürmesinden bahsediliyor. Bu durumda iki deniz değil, bir nehir ile bir denizin birbirine karışması ele alınmalıdır. Bu yapıldığında ise inci ve mercan çelişki oluşturur. Kaptan Cousto’nun bu ayetler sayesinde Müslüman olduğu ise büyük bir yalandır. Hristiyan olarak yaşamış, Hristiyan töreni ile gömülmüştür. Ayrıca tatlı su ile tuzlu suyun birbirine karışmaması ilk kez Kur’an’da belirtilen bir bilgi değildir. Muhammed’den yaklaşık 500 yıl önce yaşamış Gaius Plinius Secundus bu konuya yazdığı “Naturalis Historia” adlı eserde yer vermiştir. http://panteidar.wordpress.com/2009/10/28/kuranda-mucize-yoktur/ Kasım 25, 2010 tarihinde Electra tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Myndos 0 Kasım 26, 2010 gönderildi Raporla Share Kasım 26, 2010 gönderildi (düzenlendi) Tatlısu ile tuzlusuyun birbirine karışmadığı, aralarında da bir engel olduğu koskoca bir mavaldır. Tatlısu ile tuzlusu birbirine gayet güzel bir şekilde karışırlar. İnanmayan daha çok tatlısu karışan Karadeniz ile, daha az tatlısu karışan Akdeniz'den birer yudum içip tadına baksın. Aşın artık bu tatlısu tuzlusu karışmaz palavrasını... Her hıyarın peşine elinizde tuzlukla koşturmayın. Kasım 26, 2010 tarihinde Myndos tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Khan 0 Kasım 26, 2010 gönderildi Raporla Share Kasım 26, 2010 gönderildi Ayette tatlı su ve tuzlu su diyor. Ben tatlı suyu olan bir deniz bilmiyorum. Onun için konuyu Cebelitarık Boğazı'na getirmeyin. Çünkü ne Akdeniz ne de Atlas Okyanusu'ndan biri tatlı sudur. Link to post Sitelerde Paylaş
unbeliever 0 Kasım 26, 2010 gönderildi Raporla Share Kasım 26, 2010 gönderildi Furkan/53 Birinin suyu tatlı ve susuzluğu giderici diğerininki tuzlu ve acı iki denizi salıveren ve aralarına bir engel, aşılmaz bir sınır koyan O’dur. Ayet te söylenen şey suyu tatlı ve içilebilir deniz varmı? Bu ayette mucize değil olsa olsa bilgisizlik vardır. Ayrıca nehirlerin denize karışmasi ki ayetteki anlatım kesinlikle bu değildir.bunda da mucize olarak hiç şey yoktur Tabii ki 3 ayrı yoğunlukta su olmalıdır: 1-tuzlu deniz suyu 2-arada kalan, tatlı ve tuzlu su karışimı daha az tuzlu su 3-tatlı nehir suyu Bunun ne gibi bir mucizesi var anlatırmısın? Link to post Sitelerde Paylaş
Suicide 0 Kasım 26, 2010 gönderildi Raporla Share Kasım 26, 2010 gönderildi (düzenlendi) şu kaynağı okusun başlık sahibi ve buna inanan tüm forum müslümanları; http://islampencereleri.fortunecity.com/tuzlu_su.htm plinius zaten bahsetmiş muhammed'den yüzyıllarca önce. edit: ayette cebelitarıktan felan bahsedilmiyor. suların karışmaması bahis ediliyor, bu da görüldüğü gibi romalı bilginlerce bulunmuş ve arap dünyasına taşınmış basit bir yoğunluk farkı bilgisi. muhammed'in dönemindeki araplar tarafından biliniyordu. muhammed'de bunların karışmamasına neyin yol açtığını açıklayamayan o dönem insanlarına "onları allah saldı ve aralarına görünmez bir engel koyup karışmalarını engelledi" diyor. Kasım 26, 2010 tarihinde Suicide tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
mechule 0 Kasım 28, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 28, 2010 gönderildi electra sen bile mucizesin,en ilgincide ne biliyormusun inkar ederken nefes alabiliyosun,sabrına hayranım Ya Rab!!ayet gayet açık ve net,ikisindende takılar çıkar denmez düzgün oku ve yapıştır! myndos biraz coğrafya oku derim,dipnot olarak verdiğim kaynaklara bakabilirsin (: khan' senin içinde aynısı geçerli daha bunları bilmiyorsunuz.. unbeliever içtiğin sular nereden geliyor sanıyosun?kaynakları nere sanıyosun? suicide 1400 yıl evvelini diyoruz roma daha yokken yapma gözünü seveyim Link to post Sitelerde Paylaş
placebo 0 Kasım 28, 2010 gönderildi Raporla Share Kasım 28, 2010 gönderildi (düzenlendi) electra sen bile mucizesin,en ilgincide ne biliyormusun inkar ederken nefes alabiliyosun,sabrına hayranım Ya Rab!!ayet gayet açık ve net,ikisindende takılar çıkar denmez düzgün oku ve yapıştır! Sen dininin kitabını düzgün oku ona göre gel buraya tartış .. Bir tek furkan 53 ümü biliyorsun sen kuranda..Rahman 19 22 ayetlerinin ne anlattığından haberin yokmu? ..Bak ben bir ateist olarak senden daha iyi biliyorum Kuranı..Bir müslüman olarak utanç duymalısın..Bıdı bıdı yapana kadar oku bakayım ne diyor rabbin rahman da.. Rahman; 19. (Suları acı ve tatlı olan) iki denizi salıvermiştir; birbirine kavuşuyorlar. 20. (Fakat) aralarında bir engel vardır, birbirine geçip karışmıyorlar. 21. O halde, Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz? 22. O denizlerin her ikisinden de inci ve mercan çıkar. 23. O halde, Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz? Müslümanım diyen çıkıyor ortaya... Daha Rabbinin kelimelerinden haberi yok... Gözüm görmesin seni.. Kasım 28, 2010 tarihinde Electra tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts