Jump to content

Sınav Paradoksu


Recommended Posts

Hz. Musa (a.s) ilahî adaleti sormustu Rabbine.. Allah (c.c) Musa'ya bir misâl ile ilahî adaleti gösterdi..

Musa (a.s) bir yerden hadiseleri gözleyecekti.. Bir çesme vardi ve oraya su içmek için bir süvari geldi.. Kendi ve ati su içtiler ve süvari burada para kesesini düsürdü, farkina varmadi gitti..

Daha sonra çesme basina bir çocuk geldi ve su içerken keseyi görüp aldi ve gitti..

Bu sirada süvari düsürdügü keseyi fark edip çesme basina döndü.. O sirada çesmeden bir âmâ sahis su içmekte idi..

Süvari bu adama kesesini sordu.. Adam bilmedigini söyledigi halde süvari inanmadi ve adami öldürdü..

Musa (a.s) saskindi ve olaylarin iç yüzünü herseyi bilen Allah'a sordu..

Cevap ilahî adaleti anlatiyordu:

Süvarinin babasini kendisi henüz küçük bir çocuk iken bu âmâ sahis öldürmüstü.. Süvarinin kaybettigi kesenin içindeki miktar ise süvarinin (keseyi alan) çocugun babasina olan borcu kadardi tami tamina..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 110
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Bunu ben de bilmiyorum. Tek bildiğim herşeyin bir sebebi olduğudur. Allahu Teala bize bunu bildirmek zorunda değildir.

Birisinin sana böbrek bağışı yapıp yapmadığının sınanması için senin böbrek hastası olman gerekiyor yani :)

Sen şuna bilmiyorum yerine bu mantıksal boşluğun ve çöküşün ben de farkındayım ama elimden yapacak başka şey gelmiyor inanmışım bir kere desene :)

Sebebini bildirmek zorunda değilmiş.

Muhammedin karıları hangi sırayla alacağını bildirmek zorunda ama değil mi? :)

Ayrıca buradaki art niyetin başından beri beni iğrendiriyor.

Sen ta ilk başta benim tam olarak neyi kastettiğimi anladın.

Ama kedi fareyle oynar gibi amaçsızca bana boşu boşuna o kadar yazı trafiği yaşattın.

Onur heryerde lazım adama.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayrıca buradaki art niyetin başından beri beni iğrendiriyor.

Sen ta ilk başta benim tam olarak neyi kastettiğimi anladın.

Ama kedi fareyle oynar gibi amaçsızca bana boşu boşuna o kadar yazı trafiği yaşattın.

Onur heryerde lazım adama.

Özür dilerim sana yaşattıklarım için. Seni seviyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Anlamadigim bir sey yok Ateist bakis..

Bazilari surunuyor cok aci cekiyor sinavlari cetin ama onlarin sabirlari cetinlik derecesinde odullendirilecek.

Hee sen dersen ki ben neden bu sartlardayim ben de daha cetin bir sinavdan gecicem guzel git afrikaya ayni sartlarda yasa.

Dinlerdeki (ozellikle Hirtsiyanlikta) en temel doktirindir bu.. ne kadar aci okadar odul..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hz. Musa (a.s) ilahî adaleti sormustu Rabbine.. Allah (c.c) Musa'ya bir misâl ile ilahî adaleti gösterdi..

Musa (a.s) bir yerden hadiseleri gözleyecekti.. Bir çesme vardi ve oraya su içmek için bir süvari geldi.. Kendi ve ati su içtiler ve süvari burada para kesesini düsürdü, farkina varmadi gitti..

Daha sonra çesme basina bir çocuk geldi ve su içerken keseyi görüp aldi ve gitti..

Bu sirada süvari düsürdügü keseyi fark edip çesme basina döndü.. O sirada çesmeden bir âmâ sahis su içmekte idi..

Süvari bu adama kesesini sordu.. Adam bilmedigini söyledigi halde süvari inanmadi ve adami öldürdü..

Musa (a.s) saskindi ve olaylarin iç yüzünü herseyi bilen Allah'a sordu..

Cevap ilahî adaleti anlatiyordu:

Süvarinin babasini kendisi henüz küçük bir çocuk iken bu âmâ sahis öldürmüstü.. Süvarinin kaybettigi kesenin içindeki miktar ise süvarinin (keseyi alan) çocugun babasina olan borcu kadardi tami tamina..

Bu hikaye fazla detaylı.

Yalan olduğu kesin

Doğru olsa bile bu hikaye ile sen kendi ipini çekiyorsun

Çünkü ilahi adalet diyor

Kimsenin haksızlığa maruz kalmadığı bir adalet sistemi

Böyle bir sistem var diyorsan, s.çıp tüy dikersin sözlerinin üstüne.

Çünkü senin fakirlere yardım edip etmediğinin test edilmesi için FAKİR ve ACİZ insanlar oluyor.

Tercihine bakmadan sen fakir oluyorsun.

Sırf birileri test edilsin diye :)

İLAHİ ADALETİ göster bakalım...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Anlamadigim bir sey yok Ateist bakis..

Bazilari surunuyor cok aci cekiyor sinavlari cetin ama onlarin sabirlari cetinlik derecesinde odullendirilecek.

Hee sen dersen ki ben neden bu sartlardayim ben de daha cetin bir sinavdan gecicem guzel git afrikaya ayni sartlarda yasa.

Dinlerdeki (ozellikle Hirtsiyanlikta) en temel doktirindir bu.. ne kadar aci okadar odul..

Bak halen daha sürünüyor ve sınav oluyorlar diyorsun.

Onlar figüran.

Onlar mal, eşya, sınav malzemesi

Anlamıyor musun?

merhametin testi için merhamet gereken durum

açı doyurmanın testi için açlar

yetim hakkı testi için aciz yetimler

yardımseverlik için düşkünler

bu liste sonsuza kadar uzuyor

bu listedeki özelliklerin testi için kendilerine rol verilen adamlar test edilmiyor

Onlar TEST MALZEMESİ oluyor...

Çünkü sen merhameti, iyliği, güzleliği bunların kullanılabileceği alanlar yaratmadan test edemezsin

İşte dinlerin tanrısı da bunlara alan yaratmış

Bazı insanları köpek gibi bazı durumlara bilerek maruz bırakmış

Ben bundan bahsediyorum

Bu tüm sistemi çökertiyor

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorgulayan zeki insanı severim çünkü birgün gerçeği bulur.

Bu dünyada sınavdayız. Sonuçlar mahşerde belli olacak. Adalet yerini orada bulacak. Seninle o vakit konuşuruz inşaAllah...

Seni seviyorum.

Ben sorgulamıyorum.

Sana bunun imkansız bir saçmalık olduğunu gösteriyorum.

Sen merhametli bir adam mısın diye test yapılması için, sokakta bir dilenci veya yardıma muhtaç insan olmalı.

Ve sen bunla karşılaşmalısın.

Sınavın karşılaştığında başlar.

O dilencinin dilenci olması onun kendi sınavı değil.

O dilenci senin sınavında figüran oluyor.

Bir mal, eşya, gereksiz, değersiz bir referans noktası oluyor...

İşte bu çökertiyor senin sistemini...

Tuzla buz ediyor...

Link to post
Sitelerde Paylaş

O dilencinin dilenci olması onun kendi sınavı değil.

O dilenci senin sınavında figüran oluyor.

Malesef sana katılamıyorum güzel kardeşim ama sana katılmadan da seni sevebiliyorum iyi ki varsın.

Tamam

Şartları eşitle

Buyur eşitle bakalım

Sen dilenciyle karşılaştın ve test edilen şey senin "merhametli veya yardımsever" biri olup olmadığın.

Buyur dilenciyi figüran veya senden daha değersiz bir öğe yapmadan teste başla (sonuçta o da insan ve siz farksızsınız birbirinizden)

:)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevap ilahî adaleti anlatiyordu:

Süvarinin babasini kendisi henüz küçük bir çocuk iken bu âmâ sahis öldürmüstü.. Süvarinin kaybettigi kesenin içindeki miktar ise süvarinin (keseyi alan) çocugun babasina olan borcu kadardi tami tamina..

cübbeli kardeşim,hukukta temel bir kural vardır belki bilirsin.suçların şahsiliğiprensibi

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok mantıklı bir soru sormuşsunuz. Bu olguyu çürütmek kolay değildir ama farklı bakış açıları ile olaya bakabiliriz. Bunun haricinde de ben kendi görüşlerimi yazacağım.

Bir insan okulda derslere girer ve hayatının nerdeyse yarısını okul sıralarında geçirir. Sonra tekrar sınavlara gireriz kpss gibi ösym gibi. Bu sınavlarda genelde kişiler kendilerini sınır ve elenirler. Elenen kişilerde tekrar bu sınavlara girebilir ve daha iyi hazırlanabilirler. Hatta üniversite bitiren bir öğrenci farklı okulları bitirmek için tekrar sınava girebilir. Bu sınavlarda kimse kimseyi kurtaramaz ancak herkes kendi sınavı ile ilgilenir. Mezun olanlar bilgi birikimlerine göre istedikleri yerlerde çalışır ve karşılıklarını görürler. Fakat sınavlarda başarısız olanlarda ektiklerini biçecekleri için ya daha kazançsız işlere girerler yada başı boş gezerler. Girdiğimiz sınavlar kesinlikle bir işkence değildir tabii bazılarına göre işkence olmaktadır. Bu sınavlar sonucunda kimse kimseyi yargılamaz sadece her birey kendi ektiğinin karşılığı olan ekini sürer. Şuan bulunduğumuz dünya sınavı da böyledir aşağı yukarı. İnsan şu an bir işkenceden geçmiyor ancak bu sınavı işkence olarak görenler haricinde. Yaptıklarımız sonuçlarında da kimse emin ol cehenneme atılmayacak.

Nasıl sınavlara girip başarısız olanlar kendi sorumsuzluklarının karşılığını alıyorsa dünya sınavında da başarısız olanlar kendilerine layık olan yerlere gideceklerdir. 7 kat gökyüzü diye bahsedilir ahiret. Kimse insanı alarak oralara yerleştirmez ancak insan bilinci kapasitesinde oralara gider. Sen 3. katta isen bir başkası 1.katta olabilir. Ancak her kat güzeldir ve sen o katta mutlu iken bir başkasıda 1.katta mutludur. Mutsuzluk diye bir şey yoktur. Ama birinci kattaki insan eğer diğer katlara çıkmak isterse tekrar öğrenim katı olan dünyaya inmek zorunda dır. Çünkü hayatta kendisini yetiştirebilen çok az insan vardır daha iyi bir yerlere gelmek için öğrenim yeri olan okullara gideriz ve baştan sınavlara gireriz fakat bu sınava tekrar giren şahıs daha bilgili olur ve bakış açısı daha da olgunlaşmıştır bu yüzden ilk sınava göre tecrübelidir ve istediği yeri elde edebilir. İnsan günahlarının bedelini çoğu kez bedelini burada vererek ölür eğer burada karşılığını görmedi ise kabirde kendisi ile başbaşa kalır ve yaptıklarını görene kadar aydınlanana kadar vicdan mahkemesinde cezasını çeker. Bu ceza kesinlikle azap değildir bu ceza onun yeryüzünde görebildiği en büyük vicdan sesinden daha da yüksek bir ses olup onunla yalnız kalır.

Eğer bu vicdan sesine kulak vermez ve ona karşı direnirse bu döngüyü aşana kadar sonsuz cehennem diye tabir edilen kendi cehenneminden çıkamaz. Çünkü oradan çıkmak istemez kendisi ile ve yaptıkları ile yüzleşmek istemez. Bu nedenle tövbe etmemiz söylenir. Eğer kabirde yalnız kalarak nasıl bir yer olduğunu bilmeden oraya gitmek istemiyorsak ölmeden önce vicdanımızın sesine kulak verip tövbe etmemiz gerekmekte. İnsan şuan da bile kendi cehennemini yaratmış ve içine kendisini çekmiştir. Korkularımız, umutsuz oluşumuz, boş işlerle vakit geçirişimiz, bencilliğimiz, bu gibi duygular bizi bizden gerçek özümüzden uzaklaştırdığı için kötülerdir yoksa iyi ve kötü sadece bir bütün olup farklı görünürler. Nefsin bu yüzleri yusuf'u kuyuya atmışlardır ve kuyudan kurtulmak için insanın kendisi ile hesaplaşması gerekmektedir. İnsan kendisini bulmak ve tanımak için bu sınava girmiştir bu yüzden bizi kendimizden alıkoyan duygular yasaklanmıştır çünkü onları kendimize dost biliriz fakat o duygular bizi kendi yarattığımız dipsiz kuyuya çekmiştir. Peki insanı kendisini bulması için bu öğrenme dünyasını yaratan Allah sizce kötü bir iş mi yapmıştır?

Ölüm günümde tabutum yürüyüp gitmeye basladi mi, bende bu cihanin gami var,

dünyadan ayriligima tasalaniyorum sanma; bu çesit süpheye düsme.

Bana aglama, yazik yazik deme. seytanin tuzagina düsersem

iste hayiflanmanin sirasi o zamandir.

Cenazemi görünce ayrilik ayrilik deme.

O vakit benim bulusma ve görüsme zamanimdir.

Beni kabre indirip birakinca, sakin elveda elveda deme;

zira mezar cennetler toplulugunun perdesidir.

Batmayi gördün ya, dogmayi da seyret.

Günese ve aya batmadan ne ziyan geliyor ki?

Sana batmak görünür, ama o, dogmaktir.

Mezar hapis gibi görünür ama o, canin kurtulusudur.

Hangi tohum yere ekildi de bitmedi?

Ne diye insan tohumunda süpheye düsüyorsun?

Hangi kova kuyu ya salindi da dolu dolu çikmadi?

Can Yusuf'u ne diye kuyuda feryad etsin?

Bu tarafta agzini yumdun mu, o tarafta aç.

Zira senin hayuhuyun mekansizlik aleminin fezasindadir."

"Kardes, mezarima defsiz gelme;

çünkü Allah meclisinde gamli durmak yarasmaz.

Hak Teala beni ask sarabindan yaratmistir.

Ölsem,çürüsem bile, benim yine o askim."

Ölümümüzden sonra mezarimizi yerde aramayiniz.

Bizim mezarimiz ariflerin gönlündedir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bak halen daha sürünüyor ve sınav oluyorlar diyorsun.

Onlar figüran.

Onlar mal, eşya, sınav malzemesi

Anlamıyor musun?

merhametin testi için merhamet gereken durum

açı doyurmanın testi için açlar

yetim hakkı testi için aciz yetimler

yardımseverlik için düşkünler

bu liste sonsuza kadar uzuyor

bu listedeki özelliklerin testi için kendilerine rol verilen adamlar test edilmiyor

Onlar TEST MALZEMESİ oluyor...

Çünkü sen merhameti, iyliği, güzleliği bunların kullanılabileceği alanlar yaratmadan test edemezsin

İşte dinlerin tanrısı da bunlara alan yaratmış

Bazı insanları köpek gibi bazı durumlara bilerek maruz bırakmış

Ben bundan bahsediyorum

Bu tüm sistemi çökertiyor

Test sadece Merhamet, aci doyurmak, yetimlere yardim konularindan yapiliyor olsaydi argumaninda hakliydin. Ama Testin sadece belirli konulardan yapilmasi gibi bir durum yok, TEST MALZEMESI olanlarda test ediliyor onlarda bir oyunun esas oglani ve ne kadar aci o kadar odul mekanizmasi devreye giriyor. Sanirim modelleme yapabilmem imkansiz zira Argumaninin bir degil pek cok bacagi eksik.

Neyse sen devam et.. hazir tartisma yetenegi yuksek mulumanlar foruma ugramazken..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Test sadece Merhamet, aci doyurmak, yetimlere yardim konularindan yapiliyor olsaydi argumaninda hakliydin. Ama Testin sadece belirli konulardan yapilmasi gibi bir durum yok, TEST MALZEMESI olanlarda test ediliyor onlarda bir oyunun esas oglani ve ne kadar aci o kadar odul mekanizmasi devreye giriyor. Sanirim modelleme yapabilmem imkansiz zira Argumaninin bir degil pek cok bacagi eksik.

Neyse sen devam et.. hazir tartisma yetenegi yuksek mulumanlar foruma ugramazken..

:)

Forumdaydım ama forumla ilgilenmediğim için başlığa bir göz attım sadece. Dediğin gibi argümanları çok eskik lakin çok yalın bir daraltma ile anlaşılabilecek bir konu bu.

Örneklendireyim hemen.

İlk var olan 2 insan diyelim. Ve buda Adem ile Havva olsun (ki ben bu kıssaya öyle bakmam ama sadece örnek veriyorum)

Ve ortada yiyecekleri 2 de elma olsun.

Bunlardan biri 2 elmayı 1 er paylaşmak yerine 2 sinide kendisine almıştır. Mülkiyet kavramı yani.

Ve başlık konusu bundan sonra başlar.

Yani merhamet edilmesi gerekeni, acınacak durumda olması gerekeni Allah yaratmaz. İnsan kendi dilemiş, istemiş ve bu yönde tercihini kullanmıştır.

Burada özgür irade devreye girer ve süreç böyle devam eder.

Halbuki dönelim başa. 2 insan ve 2 elma var. Sayıca aynılar. :)

Neyse daha sonra uzun uzun yazarım, şimdi fazla vaktim yok ama örneğim yeterli diyorum.

Ve son cümleni üzerime alınıyorum, haberin olsun.

Selam ederim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

:)

Forumdaydım ama forumla ilgilenmediğim için başlığa bir göz attım sadece. Dediğin gibi argümanları çok eskik lakin çok yalın bir daraltma ile anlaşılabilecek bir konu bu.

Örneklendireyim hemen.

İlk var olan 2 insan diyelim. Ve buda Adem ile Havva olsun (ki ben bu kıssaya öyle bakmam ama sadece örnek veriyorum)

Ve ortada yiyecekleri 2 de elma olsun.

Bunlardan biri 2 elmayı 1 er paylaşmak yerine 2 sinide kendisine almıştır. Mülkiyet kavramı yani.

Ve başlık konusu bundan sonra başlar.

Yani merhamet edilmesi gerekeni, acınacak durumda olması gerekeni Allah yaratmaz. İnsan kendi dilemiş, istemiş ve bu yönde tercihini kullanmıştır.

Burada özgür irade devreye girer ve süreç böyle devam eder.

Halbuki dönelim başa. 2 insan ve 2 elma var. Sayıca aynılar. :)

Neyse daha sonra uzun uzun yazarım, şimdi fazla vaktim yok ama örneğim yeterli diyorum.

Ve son cümleni üzerime alınıyorum, haberin olsun.

Selam ederim.

Sebebiyet veren mi kötüdür ? Doğasına göre hareket eden mi ?

İnsanı bencil , vahşi yaratan mı suçludur ? Yoksa bencillik , vahşilik yapan mı ?

Bencillik ve vahşilik yapacağını bilerekten , böyle yaptığı için cehenneme atan mı suçludur , yoksa cehenneme atılan mı ?

Saçmalamakta üstünüze yok :) Özellikle seeeeeeeen :)

Şuan senin sinirleneceğini bilerekten , ters şeyler söylemem mi kötüdür ? Yoksa senin sinirlenmen mi ? :)

Hadi anca gidersin :)

SAYGILAR

tarihinde Crafterman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sebebiyet veren mi kötüdür ? Doğasına göre hareket eden mi ?

İnsanı bencil , vahşi yaratan mı suçludur ? Yoksa bencillik , vahşilik yapan mı ?

Bencillik ve vahşilik yapacağını bilerekten , böyle yaptığı için cehenneme atan mı suçludur , yoksa cehenneme atılan mı ?

Saçmalamakta üstünüze yok :) Özellikle seeeeeeeen :)

Şuan senin sinirleneceğini bilerekten , ters şeyler söylemem mi kötüdür ? Yoksa senin sinirlenmen mi ? :)

Hadi anca gidersin :)

SAYGILAR

Kim neye sebebiyet veriyor? Ortada direk verilmiş bir sebep yokki.

2 insan yaratıyorsun, birini bencil yaratacaksın.

E o zaman diğeri o yaratana sormazmı beni niye bencil yaratmadın diye?

Sen daha ne dediğinin farkında değilsin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kim neye sebebiyet veriyor? Ortada direk verilmiş bir sebep yokki.

2 insan yaratıyorsun, birini bencil yaratacaksın.

E o zaman diğeri o yaratana sormazmı beni niye bencil yaratmadın diye?

Sen daha ne dediğinin farkında değilsin.

Ben ne diyorum , sen ne diyorsun :lol:

Son günlerce anlamama sorunu yaşadığının farkındayım ama bu kadar da olmaz .İnsan zaten bencildir . Ben bencil yaratılmamış bir varlıktan mı söz ettim ? Yukarıdaki sorduğum soruların neresinden bunu anladın ? :) Tansiyonun düştü heralde :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir insanın acı çekeceğini bilerekten yaratmak ve bunu sınav bahanesi ile kamufle etmek şerefsizliktir,alçaklıktır . Allahın bu gibi şeyler yapmasına alıştık zaten . Hele bir de kafirsen , hem bu dünya da , hem öte dünya da çekeceksin :)

Hala görmemek için diretiyorsunuz anlamakta güçlük mü çekiyorsunuz. Forumda kaç kere yazdım bu konuyu farklı konularda farklı bakış açıları ile. Siz söylüyor siz inanıyor ve siz yalanlıyorsunuz! Acı çekmek bedene özgü bir şeydir. Acı aslında olmayan bir kavramdır. İnancımızda Ruh yüce bir varlıktır. Ruh bedende ki duygulardan bağımsız olup acı gibi duygular ona ilişmez ve bir zarar veremez. İnsan ilaçların olmadığı gibi zamanlarda bir acıyı dindirmek için bazı yöntemler ile başka bir acı yaratarak diğer acıyı susturmaya çalışmışlardır. Şöyle anlatmaya çalışayım bir rüya görürsünüz ve yaratıklar sizi öldürmeye çalışır ve işkence ederler ne yaparsanız yapın kaçamazsınız çoğu kez çünkü rüyayı siz oluşturursunuz ve nereye gitseniz yaratıklarıda düşündüğünüz için peşinizden gelirler. Sonrasında ise uyandığınızda bu kabus bitmiştir ve onun sizin için en ufak bir korkusu kalmamıştır ve oh be rüyaymış dersiniz. Hatta ben küçükken sıkça uyurdum rüya görerek heyecan yaşamak için. Bu dünya Ruh için bir oyun ve öğrenim yurdudur. Burada olan bitenler ona bir zarar vermekten uzaktır sadece ruhun bilincinde bir rol oynar. Fakat bu bilgiler insanların anlamakta güçlük çekecekleri için insanlara anlatılmıyor ve Kuran da yazılanlardan farklı görüşler çıkartılacağı için söylenmemektedir. Bir film oynanıyor ortada fakat bu filmde birileri vurulur, birileri azap çeker, birileri yoksuldur, birileri zengindir, peki bu film bitince oyunda oynayan kişerin neyleri kalacaktır? Azap çekmiş nerede hani, zenginmiş nerede hani, fakirmiş nerede hani, öldüydü hani nerede!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hala görmemek için diretiyorsunuz anlamakta güçlük mü çekiyorsunuz. Forumda kaç kere yazdım bu konuyu farklı konularda farklı bakış açıları ile. Siz söylüyor siz inanıyor ve siz yalanlıyorsunuz! Acı çekmek bedene özgü bir şeydir. Acı aslında olmayan bir kavramdır. İnancımızda Ruh yüce bir varlıktır. Ruh bedende ki duygulardan bağımsız olup acı gibi duygular ona ilişmez ve bir zarar veremez. İnsan ilaçların olmadığı gibi zamanlarda bir acıyı dindirmek için bazı yöntemler ile başka bir acı yaratarak diğer acıyı susturmaya çalışmışlardır. Şöyle anlatmaya çalışayım bir rüya görürsünüz ve yaratıklar sizi öldürmeye çalışır ve işkence ederler ne yaparsanız yapın kaçamazsınız çoğu kez çünkü rüyayı siz oluşturursunuz ve nereye gitseniz yaratıklarıda düşündüğünüz için peşinizden gelirler. Sonrasında ise uyandığınızda bu kabus bitmiştir ve onun sizin için en ufak bir korkusu kalmamıştır ve oh be rüyaymış dersiniz. Hatta ben küçükken sıkça uyurdum rüya görerek heyecan yaşamak için. Bu dünya Ruh için bir oyun ve öğrenim yurdudur. Burada olan bitenler ona bir zarar vermekten uzaktır sadece ruhun bilincinde bir rol oynar. Fakat bu bilgiler insanların anlamakta güçlük çekecekleri için insanlara anlatılmıyor ve Kuran da yazılanlardan farklı görüşler çıkartılacağı için söylenmemektedir. Bir film oynanıyor ortada fakat bu filmde birileri vurulur, birileri azap çeker, birileri yoksuldur, birileri zengindir, peki bu film bitince oyunda oynayan kişerin neyleri kalacaktır? Azap çekmiş nerede hani, zenginmiş nerede hani, fakirmiş nerede hani, öldüydü hani nerede!

Örneğe bak imana gel . Ben diyorum Ankara , sen diyon neren kara :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...