Jump to content

Türkler `evrim`e en az inanan millet


Recommended Posts

İnsan oğlu yaradışıl inancına binyıllardan beri aşina ve yaradılış düşüncesinin ne anlama geldiğini biliyor.

Ama evrim düşüncesi insanoğlu için henüz yeni bir kavram. Yeni bir kavram çünkü yeryüzü macerası bu haliyle bile onbinlerce yılı bulan insan türü için evrim henüz 150-200 yıllık bir olgu.

Ve bu 200 yıldır evrim bir türlü politize edilmekten kurtulup doğru temeller üzerinede incelenip öğrenme konusu olarak görülemedi.

Evrim her şeyden önce inancın konusumudur bilmenin konusumudur ? bu sorunun yanıtı verilmelidir

Mitoz böünmeye inanıyormusunuz diye bir soru saçma ve abestir. Mitozu ya biliyorsunuzdur yada bilmiyorsunuzdur.Mitoza inanıp inanmayarak dine bakış açınızı ve dini inançlarınızı şekillendiremezsiniz.

Bilip bilmemeniz ise dinin konusu değildir.

Aynı şekilde evrime inanıyormusunuz ? şeklinde bir soruda yanlıştır.

Doğrusu evrimi bilip bilmediğinizin sorulmasıdır.

Bilmenin konusu olan evrim inancın onayına sunulmamalı.Evrimi ya biliyorsunuzdur ya da bilmiyorsunuzdur.Bilmenin konusu olan bir olgu inaçla rekabete sokulup , inancın yada inanmamanın ispat vasıtası haline dönüştürülürse kabulü veya reddi inançlar tarafından şekillendirilecektir.

Evrim politize edilip inancın konusu olarak dayatılırsa evrimi öğrenmeye de ihtiyacınız yoktur. Çünkü inancınız size zaten evrimin ne olduğunu empoze edecektir, yorulmanız gerekmiyor.

Evrimi bilmek size ne kazandırır?

Mala davara bir faydası yoksa kazanacağınız bir şey pek yoktur.

Yani profesyonel bir uğraş nedeni ile öğrenmeniz gerekmiyorsa en fazla entelektüel bir zevk verir onun ötesine geçemez.Evrimi entelektüel bir hobi haline getirmeniz için ise az biraz manyak olmanız lazım .Manyak olmanız lazım çünkü aklı başında bir insan iseniz çok daha az çabayla çok daha zevkli uğraş alanları bulmakta zorlanmazsınız.

Evrimi tam bir profesyonel gibi öğrenmeniz büyük ihtimal ömrünüzü yiyecektir. Yeterli bir şekilde öğrenebilmeniz için bile biyoloji, sitoloji, histoloji, anatomi, biyokimya, genetik , embriyoloji den tutunda antropolojiye kadar pek çok bilim dalında az çok bilginizin olması gerekecektir.Bu disiplinler içinde pek az konu gerçekten ilginizi çekip size zevk verecektir. Geri kalan büyük bir bölümü son derce sıkıcı ve boktan konulardır.

Mesela mesleğiniz ile , işiniz ile ilgili bir katkısı yoksa ,azotlu bazların ne tür bir kimyasal süreçle sarmal oluşturduğunu bilmek yada endoplazmik retikulumün ne halta yaradığını öğrenmek size haz veriyorsa en kısa zamanda bir psikiatriste uğrayın.

Evrim inançlara konu edildiği için bu kadar gündemdedir. Tanrı vardır- yoktur inancınıza konu edilmese evrim kasık bitinin üremesi kadar ilginizi çekmezdi.

Kasık bitinin üremesi tanrının varlığına yada yokluğuna sizi ne kadar inandırıyorsa evrimde ancak o kadar inandırır.Daha fazlası siz kendinizi o şekilde inanmaya programladığınız ve koşullandırdığınız içindir.

tarihinde mermus tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 45
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

evrime inanmayanı adamdan görüp konuşmam bile

kısa zaman önce bi kız tanıdım aklı oynaşta giyim o biçim ama evrime inanmıyor şeriatcı düşünceyi benimsiyor sıkı fettullah akp ci

bizim müslümanlar böyle işte fazla kaale almamak lazım

gün gelir şartlar değişir bu sefer populer inanç ne ise onu savunurlar karşımıza çıkıp shiva sizi lanetlicek bizde size bakıp dalga geçicez falan zırvalarlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

evrime inanmayanı adamdan görüp konuşmam bile...

Afedersin, o mantıkla "Ben de o zaman evrime inanmayan adamdan girip evrime inanandan çıkarım ama!..." diye devam eden bir küfürde bulunacak olsaydım, buraya ne diye geleydim ki? Ne yapacaktık acaba? Ateistler olarak ateizmi mi konuşacaktık? Yani konu bulamayacaktık, ateizmmi tartışacaktık? Elbette senin gibi düşünmeyenlerle, özellikle bunu bir inanç olarak yaşayan insanlarla birlikte olmak için burdasın. Sırf benimle ateizm konusunda tartışmak için bu foruma giren adamdan girip!" :angry:

Link to post
Sitelerde Paylaş

25 ilde yapılan bir araştırmaya göre, her üç lise son sınıf öğrencisinden biri evreni anlayabilmek için fen bilimlerinden çok din bilgisinin gerekli olduğuna inanıyor.

Maltepe Üniversitesi Öğretim Üyesi ve eski YÖK Başkan Vekili Prof. Dr. İsa Eşme başkanlığında, 25 ilde, 3 bin 500 lise öğrencisinin katılımıyla yapılan 'Lise Öğrencilerinin Fen ve Matematik Eğitimine İlişkin Yaklaşımları' araştırması gerçekleştirildi.

155850_149162085131937_132381976809948_223918_5572561_n.jpg

Öğrencilerin yüzde 43'ü “Dünyayı ve evreni anlayabilmek için fen bilimlerinden çok din bilgisi gereklidir” görüşüne katılmıyor. Bu görüşe katılanlaların sayısı yüzde 30’u bulurken, yüzde 27’sinin bir fikri yok.

Bu oran farklı liselerde okuyan öğrenciler arasında da çeşitlilik gösteriyor. Aynı görüşe, İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin yüzde 54’ü katılıp, yüzde 16’sı katılmazken, fen liselerinde bu görüşe katılanların oranı yüzde 10’a iniyor, katılmayanların ise oranı yüzde 70’e çıkıyor.

Temel fen eğitiminin, hurafelere yönelmede engel olduğuna inanan öğrenci oranı yüzde 60'ken, sadece iki öğrenciden biri Batı uygarlığının üstünlüğünü bilimle ilişkilendiriyor.

İMAM HATİPLİLERİN YARIYA YAKINI EVRİME İNANIYOR

Lise öğrencilerinin yüzde 66’ı evrim kuramına inanıyor. Bu oran genel liselerde yüzde 70, fen ve Anadolu liselerinde yüzde 62, imam hatip liselerinde yüzde 46... İmam hatiplerde evrime inanmayanların oranı yüzde 39.

Araştırmanın sonuç bölümünde, ortaöğretimi bitirme aşamasına gelen öğrencilerin büyük bölümü 12 yıllık eğitimi temel kriterler açısından yetersiz gördükleri tespitine yer veriliyor.

Ve eğitim sisteminin sınav odaklı olması ve öğrencilerin sosyal etkinliklerden izole edilmesi, başarısızlığın en önemli nedenlerinden biri olarak gösteriliyor.

ÖĞRENCİLER MUHAFAZAKARLAŞIYOR

Araştırma sonuçlarının değerlendirildiği bölümde dikkat çekilen bir başka nokta da öğrencilerin büyük bir oranının bilimin gücüne inanmakla birlikte, dikkate değer bir kitlenin, muhafazakar bir profil gösterdikleri...

Araştırmayı yürüten Prof. Dr. İsa Eşme bu eğilimi ntvmsnbc'ye değerlendirdi:

İRAN’IN GERİSİNDEYİZ

“2007’de yılında yapılan bir araştırma, Türkiye’nin fen-matematik eğitiminde İran’ın gerisine düştüğünü gösterdi. Bizi bu araştırmaya iten asıl etken de bu araştırma oldu. Gerçeklerin Türkiye gündemine taşınması gerektiğini düşündük.

Lise öğrencileri arasında bilimin gücüne inanma oranı yüksek ama öğrencilerin yarıdan fazlası, Batı ülkelerinin, Ortadoğu ülkelerinden daha ileride olmalarını, fen ve matematiğe daha çok önem vermelerinin sonucu olduğunu düşünmüyor. Bu sonuç bizleri düşündürüyor. Aslında öğrenciler bilimin gücüne inanıyor ama belki öğretmenlerin etkileri ile ya da çevre ve takip ettikler medya nedeniyle günlük olaylara farklı pencereden bakıyor. Örneğin öğrencilerin yüzde 30'u dünyayı ve evreni anlayabilmek için fen bilimlerinden çok din bilgisi gerektiğine inanıyor. buna yakın bir oran da fikir beyan etmiyor.

tarihinde PearlyGates tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Evrim'i anlatan sitelere sadırı yapılır, bilim anlatılmaz ise okullarda

Ana sınıfından(1)'dan itibaren din dersi gördürülüp bilime uzak tutulursa

Üniversite bu teori ders olarak okutulmazsa

Normal değil mi ki?

(1) Bir dernek önerge sundu din dersi ana sınıfınada gelsin diye.Ha din dersi demişken islam dersi diyelim biz ona.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...