CharlesDarwin 0 Oluşturuldu: Aralık 1, 2010 Raporla Share Oluşturuldu: Aralık 1, 2010 Adil yargı nedir? İnsanın kendisini savunabilmesini sağlayabilen bir yargıdır. Adil yargıda tarafsız bir hakim, toplum vicdanını temsilen bir juri (Türkiyede bulunmayan), bir savcı ve hükümlüyü temsil eden bir avukat olur. Avukat sonuna kadar müvekkilini savunur. Allahın mahkemesi ne derece adil sizce? Savcı ve hakim kendisi. Ortada avukat yok. Herkes kendisini savunacak. Becerebildiği ölçüde. Juri hiç yok. Yani zaten sonucu belli bir yargılama. Hiçte adil bir yargı değil. MAhkemede taraflardan biri olan Allah, aynı zamanda bir hakim olarak ne kadar tarafsız olacak? Hakim ve savcı olduğu gibi aynı zamanda madur olan kişidir. Kendisine karşı suç işlendiğini iddia ediyorsa madur taraftır aynı zamanda. Ne biçim bir yargı bu. Bunları Allahın mahkemesine inandığım için yazmıyorum. Yanlış anlayanlar çıkıyor arada. İşte inanıyorsun ama isyan ediyorsun falan diyenler oluyor. Bunu biraz olayları farklı açıdan değerlendirmeniz için yazıyorum ey müslümanlar! Link to post Sitelerde Paylaş
mechule 0 Aralık 1, 2010 gönderildi Raporla Share Aralık 1, 2010 gönderildi (düzenlendi) sen bunu düzensiz yargıyla ölçümlendirmede hata etmişsin en başta, en adil savcıda hakimde odur,rüşvet yemeyen sözünde duran,jurilerde sağ soldakiler olabilir bak(: Aralık 1, 2010 tarihinde mechule tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
cigi 0 Aralık 1, 2010 gönderildi Raporla Share Aralık 1, 2010 gönderildi Hukuk biliyormu ki, yargilama yapabilsin. Link to post Sitelerde Paylaş
CharlesDarwin 0 Aralık 1, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 1, 2010 gönderildi Hakimin adil olup olamasından mı bahsediyorum. Bir mahkemede aynı kişi hem hakim, hem savcı, hem de madur olamaz. Olursa eğer böyle bir mahkemenin doğası gereği bu adil olamaz. Link to post Sitelerde Paylaş
Zerdüşt 0 Aralık 1, 2010 gönderildi Raporla Share Aralık 1, 2010 gönderildi (düzenlendi) allah yargıç oluyor ama işin garip tarafı , allahı kontrol eden bir üst makam yok .. Tamamen monarşi işi ya, kral allahtır istediğine ceza verir , zaten inanmıyorsa insan istediği kadar madur olsun cehenneme atılacaktır .. Zaten ayette inananlardan bazılarının da kötülüklerini iyiliklere çevireceğini söylüyor Ancak tevbe eden, inanıp yararlı iş işleyenlerin, işte Allah onların kötülüklerini iyiliklere çevirir. Allah bağışlar ve merhamet eder. (Diyanet Kuran Meali) Furkan-70 Ortada adil bir yargılama yok , mahkemenin davasının tabanı inanıp inanmama üzerine kurulmuş , allah mahkemeyi kullara yönelik işletmiyor çünkü mahkemedeki çoğu şey , hayatımızda zerre kadar bulunmayan, insanın her başarısına kendisinin başarısı olduğunu iddaa ederek konan allaha yönelik işleniyor .. Kısacası inanmayan insan istediği kadar madur olsun , inanan bir mümin onu mağdur etse bile allah bir şekilde o kötülüğü hiçe sayacak , bundan öte nasıl bir haksızlık olur hala aklım almıyor . Dediğiniz gibi davacı resmen sanığı yargılıyor . allah taraf tutuyor resmen , çünkü insan olmak nedir bilmiyor , acı nedir bilmiyor , şımarık ve kibirli kral bozuntusundan öteye geçemiyor ....... Aralık 1, 2010 tarihinde Zerdüşt tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
drekinci 0 Aralık 1, 2010 gönderildi Raporla Share Aralık 1, 2010 gönderildi Sevgili CharlesDarwin Yaklaşık 8-10 yaşlarımdaydım ve belki ateist olmamın nedenlerinden biridir, senin bu bahsettiğin çelişki. Öteki dünyada hesap verilecek bir mahkemeden bahseden bir dindara şöyle bir soru yönetmiştim. Müslümanlar allaha kuşkusuz inanıyorlarsa mahkemeye ne gerek var? Sen sen sen cennete, sen sen sen cehenneme gideceksin derse kim itiraz edebilir? Kim allahın taktirini hiçe sayabilir? Doğrusu ne yanıt verdiğini anımsamıyorum. Anlamlı ve tatmin edici bir yanıt verebilseydi mutlaka aklımda kalırdı. Sevgiler. Link to post Sitelerde Paylaş
Zerdüşt 0 Aralık 1, 2010 gönderildi Raporla Share Aralık 1, 2010 gönderildi Ayriyetten , anlatılanlara göre juri de allahın taraftarları uzuvlarımız olacakmış . Gözün ne gördüğünü anlatacakmış , ayakların nereye gittiğini söyleyecekmiş , herkes allah izin verdiği zaman konuşacak , onun dışında herşey mühürlenecek . Hayal gücünden bir yansıma , pes doğrusu Link to post Sitelerde Paylaş
mechule 0 Aralık 1, 2010 gönderildi Raporla Share Aralık 1, 2010 gönderildi asıl hak olan olmuş olacak,mühlet tanınıyor elçi gönderiliyor akıl veriliyor sen halen inkara koş e hakedersin amma(: o kübranın tek hakimi Rahmandır! kim ne ettiyse zerre de olsa karşılığını bulacaktır,sadece bunu bilmek bile imana sebep!mümine mutluluk,dünyada elinden bişi gelmiyor haksızlığa uğruyorsun istersen öteye havale edebiliyosun,ki bundan ötürü o ince hak hukuku Rahman'dan başka kimse iyi bilemez imanlı sandığın insanın cezalanması gibi,biz bilemeyiz içleri ama bilen var,amenna! Link to post Sitelerde Paylaş
cigi 0 Aralık 1, 2010 gönderildi Raporla Share Aralık 1, 2010 gönderildi Hakimin adil olup olamasından mı bahsediyorum. Bir mahkemede aynı kişi hem hakim, hem savcı, hem de madur olamaz. Olursa eğer böyle bir mahkemenin doğası gereği bu adil olamaz. Bunlari anlayabilmesi icin önce hukuk bilgisi lazim. Link to post Sitelerde Paylaş
Zerdüşt 0 Aralık 1, 2010 gönderildi Raporla Share Aralık 1, 2010 gönderildi Ezilen insan bu dünyada yeterince darbe yiyor, en ala darbeyide yaratıcısı , insan acısı nedir bilmeyen allahından yiyor .. Yazıklar olsun allahınıza . Link to post Sitelerde Paylaş
mechule 0 Aralık 1, 2010 gönderildi Raporla Share Aralık 1, 2010 gönderildi Ezilen insan bu dünyada yeterince darbe yiyor, en ala darbeyide yaratıcısı , insan acısı nedir bilmeyen allahından yiyor .. Yazıklar olsun allahınıza . sen seni sadece doğurmuş olan anneye yazıklar olsun dedin mi? ki kalkmış koca kainatı emrine yaratmış seni yoktan var etmiş akıl suret vermiş rızık vermiş yazıklar olsun diyosun? haksızlık değildir de bu nedir? Link to post Sitelerde Paylaş
everest 0 Aralık 1, 2010 gönderildi Raporla Share Aralık 1, 2010 gönderildi Arkadaşlar gitmeyelim allah kardeşimizin üzerine . Bizler onun ilk göz ağrılarıyız . Daha ne evrenler , dünya benzeri gezegenler yaratacak . Öğretelim . Bak allah Henüz geç değil . Sana sistemi kısaca anlatayım . Hem bu taktikleri ateist forumdan arakladığını da kimseye söylemeyiz merak etme . Neyse sistem şu . Şu bizim görünmez cinleri jüri olarak görevlendir ortağım . Sonrada gariban melekleri de savcı olarak görevlendir yazıktır . Ondan sonrası ŞEytanı da bizim avukatımız olarak atadınmıydı ohhh miss gibi mahkeme kurarsın . Al sana adil yargı . Ama başlıca şartım şeytan bizim avukatımız olacak hee !! Link to post Sitelerde Paylaş
Zerdüşt 0 Aralık 1, 2010 gönderildi Raporla Share Aralık 1, 2010 gönderildi Arkadaşlar gitmeyelim allah kardeşimizin üzerine . Bizler onun ilk göz ağrılarıyız . Daha ne evrenler , dünya benzeri gezegenler yaratacak . Öğretelim . Bak allah Henüz geç değil . Sana sistemi kısaca anlatayım . Hem bu taktikleri ateist forumdan arakladığını da kimseye söylemeyiz merak etme . Neyse sistem şu . Şu bizim görünmez cinleri jüri olarak görevlendir ortağım . Sonrada gariban melekleri de savcı olarak görevlendir yazıktır . Ondan sonrası ŞEytanı da bizim avukatımız olarak atadınmıydı ohhh miss gibi mahkeme kurarsın . Al sana adil yargı . Ama başlıca şartım şeytan bizim avukatımız olacak hee !! Şeytan efendi hınzırlık yapacakmış allah gelecekten haber veriyor , sizi kandırdım haha sizi saftorikler beraber yanıcaz var mısınız , diye söyleyecekmiş . İş bitirilince şeytan da diyecek ki: “Şüphesiz Allah, size gerçek olanı söz verdi. Ben de size söz verdim ama yalancı çıktım. Zaten benim sizi zorlayacak bir gücüm yoktu. Ben sadece sizi çağırdım, siz de hemen bana geliverdiniz. O hâlde beni kınamayın, kendinizi kınayın. Artık ben sizi kurtaramam, siz de beni kurtaramazsınız. Şüphesiz ben, daha önce sizin, beni Allah’a ortak koşmanızı kabul etmemiştim. Şüphesiz, zalimlere elem dolu bir azap vardır.” (Diyanet Kuran Meali) İbrahim-22 Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Aralık 2, 2010 gönderildi Raporla Share Aralık 2, 2010 gönderildi ve kefa bi nefsik el yevme hasibe... o gün hesab görücü olarak kendi nefsiniz yeterlidir... Link to post Sitelerde Paylaş
orgone 0 Aralık 2, 2010 gönderildi Raporla Share Aralık 2, 2010 gönderildi Ezilen insan bu dünyada yeterince darbe yiyor, en ala darbeyide yaratıcısı , insan acısı nedir bilmeyen allahından yiyor .. Yazıklar olsun allahınıza . İnsan ne yaparsa kendisine yapar, kimseye zorla fakirlik verilmez kimseye zorla zenginlik verilmez, kimseye zorla sıkıntı verilmez, Allah ın adaleti bir terazi gibi net ölçer. Yaptığımız hataları hep Allah a yükleriz ama boğazımızdan geçen lokmaları nankör olduğumuz için söylemeyiz. Afrikada doğan ve açlıktan sefaletten ölen bir çocuğa Allah tarafından işkence edildiği sanılır ama değil, ruhlar Allah ile anlaşarak nereden ve kimden gelmek istiyorlarsa gelebilirler. Fakir aileden geldikten sonrada beni neden zengin yapmadın Allahım demek kadar mantıksız ve nankör bir durum olamaz. Ruh ile Allah arasındaki anlaşmayı insanın kalbi dahi bilmez, tabi gönül ile bilmenin ne olduğunu bile bilmeyen siz körler için bu bir şey ifade etmeyecektir. Bir yüce varlık olan Ruh mana aleminde iken, dünya belaları onun için bir öğrenim ve gelişme amacıdır ve derecesinin yükseleceğini bilen Ruh en kötü yerde de doğabilir en iyi yerde de. Ancak Ruhta mertebesine göre öğrenim yeri olan dünyada belli yerlerde gelebilir. Önce bir papaz olan bir insan sonra ki hayatında bir müslüman olarak gelebilir. Bir peygamber sonraki hayatında Şems ismi ile dünyaya gelebilir. Bunlar hep bir görevin parçalarıdır ve amaca hizmet eden görevleri yerine getirirken ancak aciz ve kör olan insanlar hayıflanıp dururlar. Link to post Sitelerde Paylaş
-BERGÜZAR- 0 Aralık 2, 2010 gönderildi Raporla Share Aralık 2, 2010 gönderildi Adil yargı nedir? İnsanın kendisini savunabilmesini sağlayabilen bir yargıdır. Adil yargıda tarafsız bir hakim, toplum vicdanını temsilen bir juri (Türkiyede bulunmayan), bir savcı ve hükümlüyü temsil eden bir avukat olur. Avukat sonuna kadar müvekkilini savunur. Vietnam'lılardan oluşan bir jüri Amerikalı bir suçluya ne kadar adil olabilir? ve kefa bi nefsik el yevme hasibe... o gün hesab görücü olarak kendi nefsiniz yeterlidir... Ah Ah!!! Sevgili kirec'in bu sessiz çığlıkları neden hep görmezden gelinir. Konunun tek cevabı ve üzerinde düşünülmesi gereken tek gerçeği bu iken. Link to post Sitelerde Paylaş
eyvahcubbeli 0 Aralık 2, 2010 gönderildi Raporla Share Aralık 2, 2010 gönderildi Mahkeme çok basit. 1 iyilik 10 sevap 1 kötülük 1 günah, terazinin bir gözü iyilikler (10 ile çarpılmış haliyle) diğer gözüne kötülükler ( birebir haliyle) Böyle bir terazide kötü tarafı ağır basanlar zaten diyecekki Yarabbi cehennem nerede? Ve dönüp giderken bir ses: Kulumu geri çevirin. Herkes şaşkın, gökyüzünden bir kağıt parçası terazinin iyi tarafına düşecek ve teraziyi havaya kaldıracak. Günahkar kul şaşıracak minicik bir kağıt bunu nasıl yapar diye. Kağıtta La ilahe illallah yazılı olduğunu görünce anlayacak Allah'ın merhametini ve cennete girecek işte bu kadar basit... Link to post Sitelerde Paylaş
eyvahcubbeli 0 Aralık 2, 2010 gönderildi Raporla Share Aralık 2, 2010 gönderildi Kolaylaştırınız, güçleştirmeyiniz, müjdeleyiniz, nefret ettirmeyiniz. Buhârî, İlim, 12 Link to post Sitelerde Paylaş
Sestus 0 Aralık 2, 2010 gönderildi Raporla Share Aralık 2, 2010 gönderildi Hakimin adil olup olamasından mı bahsediyorum. Bir mahkemede aynı kişi hem hakim, hem savcı, hem de madur olamaz. Olursa eğer böyle bir mahkemenin doğası gereği bu adil olamaz. Bence mahkeme gayet adil. Suçlu ortada, suç delilleri ortada, olayın nasıl geliştiği, yardım yataklık edenler... Bunların hepsi aşikâr. Bu durumda ortada bir adaletsizlik yok. Yalnızca suç diye nitelenen şeyin tek kişinin keyfi kurallarından oluşması sorunu var. Yani Allah'ın yargılaması adil; ancak suç tanımlaması sıkıntılı ve acımasızca. Link to post Sitelerde Paylaş
Çakırcalı 0 Aralık 2, 2010 gönderildi Raporla Share Aralık 2, 2010 gönderildi Bence mahkeme gayet adil. Suçlu ortada, suç delilleri ortada, olayın nasıl geliştiği, yardım yataklık edenler... Bunların hepsi aşikâr. Bu durumda ortada bir adaletsizlik yok. Yalnızca suç diye nitelenen şeyin tek kişinin keyfi kurallarından oluşması sorunu var. Yani Allah'ın yargılaması adil; ancak suç tanımlaması sıkıntılı ve acımasızca. Ne suçu, ne delili, ne mahkemesi?... Adam tüm hayatı boyunca adam gibi yaşamak için gayret göstermiş, çalmamış, çırpmamış, kıymamış, eline, beline, diline sahip olmuş... Ama suçu neymiş, "Lailaheillallah" dememiş olmasıymış. Öyle ya, bağışlanmayacak tek suç Allah'a şirk koşmak, şehadet getirmemek İnsan aklı dahi düşünce suçu kavramını literatüründen siliyor; oysa tüm aklın ve bilginin kaynağı dediğiniz tanrı zımbırtınız nedense düşünce suçunun en büyük suç olduğunu söylüyor. Böyle akıl ve bilimdışı, gerizekalı bir tanrı modelinden adalet beklemek de en az onun kadar akıl ve bilimdışılık değil de nedir? Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts