Jump to content

Ateist Dergi


Recommended Posts

Ötanazi bugün bazı ülkelerde uygulanıyor, diğerlerinde uygulanmıyor. Kürtaj keza. Aktif ötanazi yüzünden Jack Kevorkian 8 sene hapis yatmadı mı senin yaşadığın ülkede?

Bu sonuçlara nasıl varıyorsun peki? Deney yapıyorsun da sonucuna göre mi böyle konuşuyorsun? Hangi bilimsel araştırma kürtaj ahlakidir sonucunu vermiş?

Kendi benimsediğin değerlere bilimsel deyip dokunulmazlık zırhı giydirmeye çalışıyorsun gibime geldi.

İnsana köpeklere tanınan hakları çok gören toplumlar için uygar terimi uygun değil bence.

İnsan haklarını tanımlarsanız bu yasakların onlarla bağdaşmadıklarını görürsün.

Bu bilimsel bir çıkarım.

Dünyada mevcut ülkelerin yüzde 99'u iyi ahlakı değil, temeli din olak geleneksel ahlakı desteklerler.

Ateist olup da temeli din olan ilkeleri benimseyen birisi için ben gerçek anlamda ateist diyemem..

Onlar aramızda bile var.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 204
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

İnsana köpeklere tanınan hakları çok gören toplumlar için uygar terimi uygun değil bence.

İnsan haklarını tanımlarsanız bu yasakların onlarla bağdaşmadıklarını görürsün.

Bu bilimsel bir çıkarım.

Dünyada mevcut ülkelerin yüzde 99'u iyi ahlakı değil, temeli din olak geleneksel ahlakı desteklerler.

Ateist olup da temeli din olan ilkeleri benimseyen birisi için ben gerçek anlamda ateist diyemem..

Onlar aramızda bile var.

Uygarlık, uygar olmak falan çok muğlak kavramlar. Senin uygar bulduğunu bir başkası uygar bulmayabilir, hatta uygarlık dediğin şeye temelden karşı çıkabilir.

Bilimsel bir çıkarım falan değil senin yaptığın. Neyin iyi, neyin kötü ahlâk olduğuna nasıl karar veriyorsun? Nasıl bir bilimsel yöntem izliyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ötanazi bugün bazı ülkelerde uygulanıyor, diğerlerinde uygulanmıyor. Kürtaj keza. Aktif ötanazi yüzünden Jack Kevorkian 8 sene hapis yatmadı mı senin yaşadığın ülkede?

Bu sonuçlara nasıl varıyorsun peki? Deney yapıyorsun da sonucuna göre mi böyle konuşuyorsun? Hangi bilimsel araştırma kürtaj ahlakidir sonucunu vermiş?

Kendi benimsediğin değerlere bilimsel deyip dokunulmazlık zırhı giydirmeye çalışıyorsun gibime geldi.

Kürtajın ahlakla ilgisi yok. Kürtaj yapma hakının tanınamsıdır sözkonusu olan. Bu karar kadına veya çiftlere bırakılmalı, kürtaj yasak olmamalıdır.

Ahlaki olan bu hakkı tanımaktır, kürtajın kendisi değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş
... Ateist olup da temeli din olan ilkeleri benimseyen birisi için ben gerçek anlamda ateist diyemem..

Onlar aramızda bile var.

Hem ateist olacak hemde temeli din olan ilkeleri benimseyecek!?

Böyle biri varsa bu müslüman ateist degil, olsa olsa kücücük aklinca ateistleri kandiririm diye heveslenen bilmedigini bilmeyen bir teist olur. Yani bence sonucta yine müslüman ateist olmaz. Yada kendine ateist süsü vermis bir teist olur.

Müslümanateist deyimi ateist olduguna emin olan birine islememesi lazim.

Benim anladigima göre;

müslümanateist = ateisttaklidi yapan müslüman.

SAYGILAR

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hem ateist olacak hemde temeli din olan ilkeleri benimseyecek!?

Böyle biri varsa bu müslüman ateist degil, olsa olsa kücücük aklinca ateistleri kandiririm diye heveslenen bilmedigini bilmeyen bir teist olur. Yani bence sonucta yine müslüman ateist olmaz. Yada kendine ateist süsü vermis bir teist olur.

Müslümanateist deyimi ateist olduguna emin olan birine islememesi lazim.

Benim anladigima göre;

müslümanateist = ateisttaklidi yapan müslüman.

SAYGILAR

Pek öyle değil sevgili Rochader..

Drekinci kardeşimiz intiharı ve ötenaziyi reddeden bir ateist.

Nedeni de din kökenli olmalı.. Şimdiye kadar bilimsel bir açıklamasını yapmadı.

Ağrı kesici ilaçların etkili olmadığı ölmekte olan hastalar için bile ötenaziyi ve intiharı yeğlemiyor.

Tabii onlar kanunen yasak. Ama biz o tarafı ile ilgilenmiyoruz.

Bu konuları uzun uzun tartıştık. Şimdi yine damlar ve tartışmaya başlar..

Her çeşit ateistimiz var burada çok şükür..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Pek öyle değil sevgili Rochader..

Drekinci kardeşimiz intiharı ve ötenaziyi reddeden bir ateist.

Nedeni de din kökenli olmalı.. Şimdiye kadar bilimsel bir açıklamasını yapmadı.

Ağrı kesici ilaçların etkili olmadığı ölmekte olan hastalar için bile ötenaziyi ve intiharı yeğlemiyor.

Tabii onlar kanunen yasak. Ama biz o tarafı ile ilgilenmiyoruz.

Bu konuları uzun uzun tartıştık. Şimdi yine damlar ve tartışmaya başlar..

Her çeşit ateistimiz var burada çok şükür..

Depresyonun ne oldugunu az cok anlayabiliyorum. Ötenaziye ise hic karsi degilim. Depresyon intihara sürükler. Bu nasil bir duygu bilmiyorum ama anlatilanlardan az cok tahmin edebiliyorum. Zaten depresyunun intihara sürükleyen seklini bilseydim burda bunlari yaziyor olamazdim, Ötenazi ise biraz daha baska bir konu ama cok agir bir hastalik halinde neden olmasin.

SAYGILAR

Link to post
Sitelerde Paylaş

Depresyonun ne oldugunu az cok anlayabiliyorum. Ötenaziye ise hic karsi degilim. Depresyon intihara sürükler. Bu nasil bir duygu bilmiyorum ama anlatilanlardan az cok tahmin edebiliyorum. Zaten depresyunun intihara sürükleyen seklini bilseydim burda bunlari yaziyor olamazdim, Ötenazi ise biraz daha baska bir konu ama cok agir bir hastalik halinde neden olmasin.

SAYGILAR

Depresyon aslında tedavi edilebilir bir hastalık ve kimse onun için intiharı öngörmez.

Ateisti teisti farketmez.

Ama bazan depresyon son derece derin olur ve tedavisi mümkün olmaz.

Öyle vakalar gördüm. Acınacak vaklar..

Ama o hastalar kendilerini öldüremezler. Çünkü doğru dürüst planlayamazlar.

Tedaviye cevap verir vermez, intihar edebilecekleri bir dönemden geçerler ve çoğu kere o zaman kendilerini öldürürler.

Anti depresörlerin intihara neden olma nedeni budur.

Ağır bir hastalıktan ölmekte olan insan için ötenazi bir umuttur aslında. Yaşama umududur.

İstedikleri zaman kendilerini acısız öldürecek bir insanın olduğunu bilmek bir umuttur..

İlerde insanlık ötenaziyi kabul edecek bir düzeye ulaşacaktır mutlaka.

Şu anda dinlerin baskısı altında yaşıyoruz.

Yaşama özgürlüğümüz yok. Bizim için yaşamak bir zorunluktur. Dinler bize empoze ettiği bir zorunluktur bu...

Yaşama özgürlüğü ölme hakkı da içermelidir. Ancak o zaman özgür bir hak olur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kürtajın ahlakla ilgisi yok. Kürtaj yapma hakının tanınamsıdır sözkonusu olan. Bu karar kadına veya çiftlere bırakılmalı, kürtaj yasak olmamalıdır.

Ahlaki olan bu hakkı tanımaktır, kürtajın kendisi değil.

Ne demek ilgisi yok? Elbette var, hak dediğin şeyin kendisi ahlâki bir kavram. (sadece ahLâki değil, hukuki bir yönü de var tabii, ama önce ahlâki; zaten ahlak temelinde ortaya çıkmasaydı hukuka da yansımazdı)

Kürtaj konusunda sana katılıyorum da; bunlar karmaşık ahlâki, hukuki tartışmaların konusu olan şeyler; benim dediğim bilimsel deyip kesip atamazsınız. Deney yapıp sonucuna göre benim dediğim doğru diyemezsiniz. Normatif ve betimsel ifadeler arasında uçurum vardır. Sigara kanser yapıyor demek başka şeydir, sigara içmemeliyiz demek başka bir şey. Biri olanı, diğeri yapılması gerekeni söylüyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Rochader dikkat et ,

Maddesini sana hatırlatmak isterim .

Biliyorum hepsini okudum. Zaten tartisma devam ediyor. Bakalim nereye varacak?

Ben hacinin bu maddesinden sadece ateisttim diyerek bilmedigini bilmeyenleri anlatmaya calistigini düsünüyorum.

Bu konular ilk basta muhammedin yasayip yasamadigi konularindan basladi. Ben kendimde muhammedin yasadigina inanmiyorum. Kesin bir bilgi kaynagi yok.

SAYGILAR

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne demek ilgisi yok? Elbette var, hak dediğin şeyin kendisi ahlâki bir kavram. (sadece ahLâki değil, hukuki bir yönü de var tabii, ama önce ahlâki; zaten ahlak temelinde ortaya çıkmasaydı hukuka da yansımazdı)

Kürtaj konusunda sana katılıyorum da; bunlar karmaşık ahlâki, hukuki tartışmaların konusu olan şeyler; benim dediğim bilimsel deyip kesip atamazsınız. Deney yapıp sonucuna göre benim dediğim doğru diyemezsiniz. Normatif ve betimsel ifadeler arasında uçurum vardır. Sigara kanser yapıyor demek başka şeydir, sigara içmemeliyiz demek başka bir şey. Biri olanı, diğeri yapılması gerekeni söylüyor.

İlerde bir zaman gelecek.. Bilimsel deyip kesip atacağız..

Sana anlatması da amma zormuş..

İlerde sen de anlayacaksın.

Şöyle bir örnek vereyim sana..

2 bin yıl önceden başla ve günümüze doğru yaklaş....

Ahlaksal değerlerin nasıl değiştiğini incele.

Orada değişen çok değer göreceksin.

Şu anda aklına yatmayanların hepsi ilerde değişecek..

Yalnız içinde yaşadığın anı düşünerek ezbere konuşuyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

2 bin yıl önceden başla ve günümüze doğru yaklaş....

Ahlaksal değerlerin nasıl değiştiğini incele.

Orada değişen çok değer göreceksin.

Şu anda aklına yatmayanların hepsi ilerde değişecek..

Yalnız içinde yaşadığın anı düşünerek ezbere konuşuyorsun.

Bunu yazarak ahlaki normların zamanla değişmesinin gayet normal olduğunu sende söylüyorsun .

Fakat neden hala kalıplaşmış ahlaki düşünceler üzerine kabul ettiğin doğruları bazı kişilere diretiyorsun ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

...

Ağır bir hastalıktan ölmekte olan insan için ötenazi bir umuttur aslında. Yaşama umududur.

İstedikleri zaman kendilerini acısız öldürecek bir insanın olduğunu bilmek bir umuttur...

Evet buna tamamen katiliyorum. Bu alisilmadik bir umut sekli ve kabul edilmesi zaman alacaga benziyor. Agir hasta icin son söz söyle olursa; "tamam doktor ötenazi hakkimi kullaniyorum" cok aci olur. Bu nedir? Ötenazi hakkinin oldugunu bilmek bile ona bir sonuc gatirmemistir. Zaten ne yapilabilirdiki? Tek alternatif dondurmak diye düsünüyorum. Taki bir care bulununcaya kadar, tabi bu kadar uzun süre donuk kalinabiliniyorsa.

SAYGILAR

Link to post
Sitelerde Paylaş

İlerde bir zaman gelecek.. Bilimsel deyip kesip atacağız..

Sana anlatması da amma zormuş..

İlerde sen de anlayacaksın.

Şöyle bir örnek vereyim sana..

2 bin yıl önceden başla ve günümüze doğru yaklaş....

Ahlaksal değerlerin nasıl değiştiğini incele.

Orada değişen çok değer göreceksin.

Şu anda aklına yatmayanların hepsi ilerde değişecek..

Yalnız içinde yaşadığın anı düşünerek ezbere konuşuyorsun.

Sen kestirip atmasına atarsın ama haklı olur musun?

Ahlâki değerler zaman içinde değişiyor elbette, aksini söylemedik. Ahlâki değerler değişsin peki, ne alakası var benim dediklerimle?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne demek ilgisi yok? Elbette var, hak dediğin şeyin kendisi ahlâki bir kavram. (sadece ahLâki değil, hukuki bir yönü de var tabii, ama önce ahlâki; zaten ahlak temelinde ortaya çıkmasaydı hukuka da yansımazdı)

Kürtaj konusunda sana katılıyorum da; bunlar karmaşık ahlâki, hukuki tartışmaların konusu olan şeyler; benim dediğim bilimsel deyip kesip atamazsınız. Deney yapıp sonucuna göre benim dediğim doğru diyemezsiniz. Normatif ve betimsel ifadeler arasında uçurum vardır. Sigara kanser yapıyor demek başka şeydir, sigara içmemeliyiz demek başka bir şey. Biri olanı, diğeri yapılması gerekeni söylüyor.

Biz de kafamızdan uydurmuyoruz zaten. Hukuki, bilimsel ve doğru olduğuna inanmadığımız şeyi savunacak değiliz.

Uzun uzun felsefe yapılacak bir konu da değil. Son derece basit.

İnsanlar istemedikleri gebelikleri sonlandırabilmeli. Ortada, yok edilmesi gereken bir embriyo var, olay bu.

Korunmalılıar elbette, kürtajın neden olduğu riskleri yaşamamak için önlem almalılar ama demek ki her zaman olmuyor.

Bakamayacaklarından emin oldukları çocukları dünyaya getirmeye zorlanmamalı insanlar. O çocuklara ne oluyor, nerelerde nasıl yaşıyorlar, aileler onlara sahip çıkıyor mu, çıkıyorsa da ne kadar çıkıyor, neler çekiliyor vs.. gibi son derece somut sonuçlar var.

Kürtaj konusu hiç de karmaşık değil. İnsanlar dini ve onlardan kaynak alan ahlaki bakış açılarını dayattıkları için karmaşık gibi görünüyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunu yazarak ahlaki normların zamanla değişmesinin gayet normal olduğunu sende söylüyorsun .

Fakat neden hala kalıplaşmış ahlaki düşünceler üzerine kabul ettiğin doğruları bazı kişilere diretiyorsun ?

Aslında Hacı ahlak derken basit ve genel evrensel normlardan sözediyor. Her insanın uymasının gerekli olduğu, öyle olmasını hepimizin istediği genel doğrular onlar.

Yalan söyleme, hırsızlık yapma, diğer insanların yaşamına burnunu sokma, yargılama, hak ve özgürlüklere saygı duy, vergini öde, yasalara uy ve adi suçlar işleme vb. kurallar onlar.

Herkesin bu anlayışa sahip olduğunu düşünsene..

Oluşturulan yasalar bile çok daha insani, çok daha geçerli olacaktır..

İdeal olan bu olmaz mıydı?

Ben çok isterdim şahsen.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında Hacı ahlak derken basit ve genel evrensel normlardan sözediyor. Her insanın uymasının gerekli olduğu, öyle olmasını hepimizin istediği genel doğrular onlar.

Yalan söyleme, hırsızlık yapma, diğer insanların yaşamına burnunu sokma, yargılama, hak ve özgürlüklere saygı duy, vergini öde, yasalara uy ve adi suçlar işleme vb. kurallar onlar.

Herkesin bu anlayışa sahip olduğunu düşünsene..

Oluşturulan yasalar bile çok daha insani, çok daha geçerli olacaktır..

İdeal olan bu olmaz mıydı?

Ben çok isterdim şahsen.

Evrensel normlara sözümüz yok . Ama bu evrensel normal gerçekten evrensel olduğu zaman sözün bittiği an olur . Birde toplumsal normlar vardır . İşte bunlar işin içine girdiği zaman ortada bir çıkmaz oluşuyor . Hele hele birde kişisel normlar devreye girerse bir kaos oluşuyor . Bunları birbirinde yeterince ayırabiliyorsak ortada da bir sorun kalmayacaktır diye düşünüyorum .

Link to post
Sitelerde Paylaş

Biz de kafamızdan uydurmuyoruz zaten. Hukuki, bilimsel ve doğru olduğuna inanmadığımız şeyi savunacak değiliz.

Uzun uzun felsefe yapılacak bir konu da değil. Son derece basit.

İnsanlar istemedikleri gebelikleri sonlandırabilmeli. Ortada, yok edilmesi gereken bir embriyo var, olay bu.

Korunmalılıar elbette, kürtajın neden olduğu riskleri yaşamamak için önlem almalılar ama demek ki her zaman olmuyor.

Bakamayacaklarından emin oldukları çocukları dünyaya getirmeye zorlanmamalı insanlar. O çocuklara ne oluyor, nerelerde nasıl yaşıyorlar, aileler onlara sahip çıkıyor mu, çıkıyorsa da ne kadar çıkıyor, neler çekiliyor vs.. gibi son derece somut sonuçlar var.

Kürtaj konusu hiç de karmaşık değil. İnsanlar dini ve onlardan kaynak alan ahlaki bakış açılarını dayattıkları için karmaşık gibi görünüyor.

Size her şey basit zaten...

Kürtaj karşıtları genelde dindarlar oluyor ama dindar olmayan kürtaj karşıtları var, ve senin haberdar olmadığını tahmin ettiğim argümanları var.

Mesela:

http://www.godlessprolifers.org/home.html

Şöyle bir arşiv var:

http://www.godandscience.org/abortion/index.html

Şöyle bir münazara da var:

http://www.infidels.org/library/modern/debates/secularist/abortion/roth1.html

Sen bilincinde olmasan da faydacı argümanlarla savunuyorsun kürtaj hakkını bu arada.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Boş yere konuşuyorsun ve kendini tekrarlıyorsun.

Senin ahlakının iyi veya kötü olması değil sorun.

Aldığın kararların temelinin ahlaka dayanması önemli..

Aldığın kararların temeli ayrıca içinde yaşadığın toplumdan etkileniyor.

O İslam toplumu ise sen Müslüman ateistsin. Ondan kurtulman çok zor. Ama mümkün...

Ve evet.. Ahlaki değerler şudur da diyebiliriz.

Bilimsel etikden bahsediyoruz ya..

Ben usandım bu kadar aşırı dirençten.. Ne kadar tipik Türk Müslüman ateist tepki öyle..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında Hacı ahlak derken basit ve genel evrensel normlardan sözediyor. Her insanın uymasının gerekli olduğu, öyle olmasını hepimizin istediği genel doğrular onlar.

Yalan söyleme, hırsızlık yapma, diğer insanların yaşamına burnunu sokma, yargılama, hak ve özgürlüklere saygı duy, vergini öde, yasalara uy ve adi suçlar işleme vb. kurallar onlar.

Herkesin bu anlayışa sahip olduğunu düşünsene..

Oluşturulan yasalar bile çok daha insani, çok daha geçerli olacaktır..

İdeal olan bu olmaz mıydı?

Ben çok isterdim şahsen.

Yalan söylemek, hırsızlık yapmak, yasalar uymak vb. şeyler her zaman yanlış olmayabilir. Bunlar evrensel değerler değildirler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...