Jump to content

EY İNSAN! GÖZÜNAYDIN.


Recommended Posts

Ensest evrensel bir şeyken, inanç tamamen kişilerin özgürlüğüne terkedilir. İkisi arasında en küçük bir benzerlik yok. Ensestin zarar ve tehlikelerinin neler olduğunu konuşmaya gerek yok. Böyle bir özgürlük olmaz. Gidip okuyun biraz, öğrenin.

Ayrıca konuşmaya değmeyecek kadar da az görülür sizin sözünü ettiğiniz türde ensest.

Biz akraba evliliğinin bile zararlı, tehlikeli olduğunu söylüyoruz, bilim bu evliliği bile 2. dereceden ensest sayarak engelleme yolunda tanım yapıyor, sen kalkmış böyle abuk sabuk bir şeyi normalize etmeye kalkıyorsun. Nedenin de sadece ve sadece aykırı olmak, başka bir şey değil.

Ben o insanlar hapse atılmalı demedim, hatta atılmamalı dedim. Dönüp doğru düzgün okursan anlarsın.

Saçma sapan, çok da tehlikeli ve zararlı olduğu bilinen, bilimin çoktan hüküm verdiği bir konuyu "subjektif" yargılarla değerlendiremezsin. Elbette değerlendirebilirsin ama kimse seni takmaz.

Ensest özgürlüğünü savunmayın. Çünkü karşılığında aldığınız cevaplar her ne olursa olsun, karşınızdakinin niyeti ne kadar iyi olursa olsun altında kalırsınız bir süre sonra ve kendinizi kötü hissedersiniz. Ondan sonra da karşınızdakini suçlamaya kalkar, olmadık savunmalar geliştirirsiniz.

İyi bilinen doğruları tartışmak, ölüyü yeniden yıkamaya benzer.

Not: Bu konuda tartışmak istemiyorum. Sadece doğru olduğunu bildiğim ve çok önemli bulduğum birkaç şeyi özetledim ortaya. İsteyen okur, istemeyen okumaz. Bu konuda tartışmak çok sorunlu çünkü insanlar kendilerini zan altında kalmış gibi hissediyor ve konu çirkinleşiyor.

Hepsinden daha önemlisi tehlikeli buluyor ve her yerde ulu orta tartışılmasını sevmiyorum. Forumu okuyan ergenler de var. Sizler de dikkat ederseniz kendi adıma sevinirim.

tarihinde IFeelGood tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 152
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Nasıl yani biraz daha açarmısın söylediklerini? Ne demek birşeyin kötü olması yasak olması anlamına gelmez? Bu mantıkla bakarsak uyuşturucuda serbest bırakılmalı.Neticede içen kendi vücuduna zarar veriyor.Devlete ne benim vücudumdan, istediğim gibi kullanırım.

Bu arada bu yasağın kaldırılmasını bende olumlu buluyorum.Her ne kadar benim için iğrenç birşey olsada iki yetişkin insan arasında olan şeyler kimseyi ilgilendirmez.

biraz farklı uyuşturucu olayı ensestte insana zarar verme yok uyuşturucu kendinede ölüm getiriyor çevrendekilerede zarar oluyor ama buna rağmen çoğu yerde uyuşturucu kullanmayada karışmıyor devlet satmak suç sadece yani kendime zarar veririm sanane olayına katılıyor ve içicilik suç değil bi çok ülkede.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ensest evrensel bir şeyken, inanç tamamen kişilerin özgürlüğüne terkedilir. İkisi arasında en küçük bir benzerlik yok. Ensestin zarar ve tehlikelerinin neler olduğunu konuşmaya gerek yok. Böyle bir özgürlük olmaz. Gidip okuyun biraz, öğrenin.

Ayrıca konuşmaya değmeyecek kadar da az görülür sizin sözünü ettiğiniz türde ensest.

Biz akraba evliliğinin bile zararlı, tehlikeli olduğunu söylüyoruz, bilim bu evliliği bile 2. dereceden ensest sayarak engelleme yolunda tanım yapıyor, sen kalkmış böyle abuk sabuk bir şeyi normalize etmeye kalkıyorsun. Nedenin de sadece ve sadece aykırı olmak, başka bir şey değil.

Ben o insanlar hapse atılmalı demedim, hatta atılmamalı dedim. Dönüp doğru düzgün okursan anlarsın.

Saçma sapan, çok da tehlikeli ve zararlı olduğu bilinen, bilimin çoktan hüküm verdiği bir konuyu "subjektif" yargılarla değerlendiremezsin. Elbette değerlendirebilirsin ama kimse seni takmaz.

Ensest özgürlüğünü savunmayın. Çünkü karşılığında aldığınız cevaplar her ne olursa olsun, karşınızdakinin niyeti ne kadar iyi olursa olsun altında kalırsınız bir süre sonra ve kendinizi kötü hissedersiniz. Ondan sonra da karşınızdakini suçlamaya kalkar, olmadık savunmalar geliştirirsiniz.

İyi bilinen doğruları tartışmak, ölüyü yeniden yıkamaya benzer.

Not: Bu konuda tartışmak istemiyorum. Sadece doğru olduğunu bildiğim ve çok önemli bulduğum birkaç şeyi özetledim ortaya. İsteyen okur, istemeyen okumaz. Bu konuda tartışmak çok sorunlu çünkü insanlar kendilerini zan altında kalmış gibi hissediyor ve konu çirkinleşiyor.

Hepsinden daha önemlisi tehlikeli buluyor ve her yerde ulu orta tartışılmasını sevmiyorum. Forumu okuyan ergenler de var. Sizler de dikkat ederseniz kendi adıma sevinirim.

sanırım ensesete karşıyım ama yasaklanmamasıda doğru diyorsun aksini düşünmek istemem özgürtlükcü olduğundan şüphe duyarım o zaman

yoksa birileride çıkar sana kendini ateşe atma gel müslüman ol der bunu zorla dayatır onlara görede senin ateist olman kötü bişey hatta baya kötü görüldüğün yerde öldürülmende söz konusu sana her ne kadar iğren geliyorsada bizi ilgilendirmeyen şeylerde dayatmacı olamayız sana ters gelir başkasıona karışamazsın düstur budur

bencede ensest iğrençlik ötesi bir şey ama bu olay yeti,şkinler arasındasa ve devlete yansımışsa devlette buna ceza kesemez kesmemelidir ceza verdiği taktirdi birileri başa gelir ateistsin hindusun az namaz klıyon diye sana ceza keser.

burda tartışılcak bi konu daha var bilime göre ensest yanlış demişsin bilimsel düşünen biz ateistlerin sorgulaması gereken bişey var bilime ters olan şeyler yssaklanmalımı eğer böyler olursa ateizm yada bilimsellikde din olmazmı müslümnanlarda dinen ensest serbes amca kızı oğlu falan ama bana göre karışamayız bu olanlarada.

tarihinde AteistLight tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir türlü anlatamadığımız bir şey var.

Bilim hiçbir şeye hüküm giydiremez.

Bilim şu zararlıdır, bu yararlıdır diyebilir.

Bilimin bundan başka bir işlevi yoktur, yasak getiremez, etik dikte edemez.

Bilim birinci, ikinci, bilmem kaçıncı dereceden ensest belirtmiş.

Belirtmişse belirtmiş, eee?

O zaman ensest tabu mu oldu ya da neden tabu oluyor?

Bilim sigaraya da zararlı demiyor mu? Sigaayı içen kişi açından bilimin ne haltlar söylediği çok mu önemli?

İnsanların en sapkın özgürlükleri bile hiçkimsenin ahlaki kurallarına bırakılamaz, bilimib kendisine bile bırakılamaz.

İş nerede cinselliğe gelse sahtekarlar hemen su yüzüne çıkıveriyor. Altı üstü bir çubuk bir de yarık arkadaş. Bu kadar sarsılmanın ne anlamı var her cinsel konuda :)

Bir de bu ensestin zararları kişilerin kendisine değil, çocuklarına.

Bu durumda kanun çocuk sahibi olmalarını engelleyebilir.

Başka sorun kaldı mı?

Bu adamların kısırlaştırılmaları karşılığında evlenmelerine de izin verilebilir.

Bundan sonra ensest şöyledir, ensest böyledir falan feşmekan diye sallayacak adam mümkünse bilimsel makalelerle gelsin. Olay iyice kişilerin ahlakı arasında bir savaş haline döndü.

Ahlakına bilim diye bir maske takanlar da cabası.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Başlıkta ve yazılarımda sevinç bildiren bir işaret yoktur, bunu nereden çıkardınız?

Üstelik bakın bu başlıkta ateist arkadaşlarımız kişisel tercihlerin kimseyi ilgilendirmeyeceğini ve yasaklanamayacağını söylemekle beraber başka bir kişisel tercihe tukaka muamelesi yapmaktadırlar.

Mesela jadıya sorulmuş bir soru var. Zira jadı bu tarz bir kişisel tercihe saygı duyulmasını söyler ama bir kadının 2. eş olarak başka bir erkekle evlenmesini aşağılayıcı bir durum olarak telakki eder.

Bence diğer arkadaşın dediği gibi çift yüzler ortaya çıkmış burada.

Ki benim fikrim insanlar tercih vs adı altında 1. derecede kan bağı olanlarla bu tarz ilişkiler yaşamamalılar. Çünkü bunun etkileri bireylerle, ailelerle sınırlı olmayıp toplumun geneline isnad eden türlü türlü vahim sonuçlara kadar gidebilir.

Bu nedenle bu tarz birliktelikler tercih adı altında bir şekilde topluma dahi dayatılamaz. Zararlıdır.

o zaman sen islamı bırakıyorsun bu düşüncedesen çünkü islamda ensest yakın akraba olayı serbest

not uzun süredir foruma girmiyorum belkide islamı bırakmışsındır!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Batı yasalarında eski dindar dönemlerden kalma fosil bazı yasalar bulunur. Bunların çoğu fonksiyonunu yitirmiştir, yani işletilmemektedir. Bunların yeri geldiğinde kaldırılmaları normaldir. İsveç de bunu yapmış. Bu dediğim yasaların başında dine hakaret yasaları (blasphemy laws), anal sex yasaları (sodomy laws) ve burda tartıştığımız ensest yasaları gelir. Bunlar insanların çoğunluğu dindar olduğu zamanlarda konmuş yasalardır. Bugün ise İsveç'te dinsizlik oranı %85'lere dayanmıştır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Batı yasalarında eski dindar dönemlerden kalma fosil bazı yasalar bulunur. Bunların çoğu fonksiyonunu yitirmiştir, yani işletilmemektedir. Bunların yeri geldiğinde kaldırılmaları normaldir. İsveç de bunu yapmış. Bu dediğim yasaların başında dine hakaret yasaları (blasphemy laws), anal sex yasaları (sodomy laws) ve burda tartıştığımız ensest yasaları gelir. Bunlar insanların çoğunluğu dindar olduğu zamanlarda konmuş yasalardır. Bugün ise İsveç'te dinsizlik oranı %85'lere dayanmıştır.

Ensest yasası ne demek?

Ensestin yasası mı olur bre kafasız....

Ensest yapmamak doğuştan kazanılan bir niteliktir.

Hayvanların çoğu ensest yapmaz. Ensest yapan hayvan türü çok azdır.

İnsan da bir hayvan türü olduğuna göre, ensest yapmamak doğaldır.

Yakın akrabaların evlenmesini batı yasaları yasaklar.

Bunda değişen birşey yok.

Ensest yasası değişmiş değil yani.. Değiştiğini sen uyduruyorsun.

Zaten sana kimse annenle seks yapma demiyor. 18 yaşının üstünde isen, kızkardeşinle de yatabilirsin, ananla da...

Bir insan annesi ile sevişemez diye bir yasa zaten yok. Annenle evlenemezsin.. Hepsi o kadar.

Ve o yasa hala kitaplarda duruyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilim özürlüler boş boş konuşup duruyorsunuz.

Eğer ahlakın kökeninde bilim olmasaydı ahlak büsbütün temelsiz, öznel ve içi boş bir kavramdan ibaret olurdu.

Hukuk nedir beyler?

Çağdaş ve evrensel hukuk normlarından ne anlıyorsunuz?

Hiçbir şey. Çünkü alabildiğine cahil ve ukalasınız.

İyi ahlak için iyi yasalar gereklidir. Yasalar da iyi ahlak olmadan korunamaz.”

Niccolo Machiavelli

Ahlak bilimsel ölçütlere göre şekillendirilemeyen bir kavram olsaydı "hukuk" denilen bir şey doğabilir miydi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ahlak bilimsel ölçütlere göre şekillendirilemeyen bir kavram olsaydı "hukuk" denilen bir şey doğabilir miydi?

Yasalar yapılırken bilim insanları deney mi yapıyorlar? Yoksa bunlar devrimlerle, parlamentolardan geçen tasarılarla falan mı oluşturuluyor? Roma Hukuku temelli Kıta Avrupası yasalarına geleneklerin rolü nedir mesela? Veya Anglo-Sakson common law sistemindeki precedent olayının?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Diriliş daha ne kadar saçma konuşasbilirsin?

İslam ahlakında bilimle bir irtibat var mı? Yok!

Hristiyan ahlakı? Yok!

Kimin ahlakında var, senin ahlakında var değil mi?

Sana göre tabi, aslında kendi ahlakına göre bile bilime aykırı ahlaksızın tekisin. Sadece farkında değilsin.

Diğerleri ahlakını dogma diye dayatıyor.

Sen de bilimsel diye dayatmaya çalışıyorsun.

Temelde hepiniz köleden başka bir şey değilsiniz.

Senin ahlakın seni ilgilendirir.

İnsanın bilime aykırı eylemler gerçekleştirme hakkı da vardır.

tarihinde Yağmur Getiren tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Hala çağdaş hukuk normu diye zırvalıyorsun.

Çağdaş hukuk normlarını barındıran ahlak mükemmeldir diye bir kaide yok.

Ahlak görecelidir, hangi ahlak olursa olsun.

Bir sistemin işleyişi için paravan görevi gören, safsatalar yığını HUKUK kavramını Allah belleyecek halimiz yok.

Başkaları tanrıya tapsın, siz de uygarlaşma, çağdaşlık, muasır medeniyetler, bilim diye zırvalaya zırvalaya tapının. İsterseniz semazen gibi dönün; ama insanların özgür haklarını -bu aykırılık yapmak da olabilir- ahlaksızlık, anti-doğallık diye tanımlamalar üzerinden mahkum edemezsiniz.

Bunu en azından sizin gibi ahlaksızlar yapamaz.

Bana kalırsa herhangi bir sapkın, aptalca veya zararlı tercihini kullanan kişi, bilim ve ahlak adı altında bu tercihini niteleyen zavallıdan daha ahlaklıdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

sanırım ensesete karşıyım ama yasaklanmamasıda doğru diyorsun aksini düşünmek istemem özgürtlükcü olduğundan şüphe duyarım o zaman

yoksa birileride çıkar sana kendini ateşe atma gel müslüman ol der bunu zorla dayatır onlara görede senin ateist olman kötü bişey hatta baya kötü görüldüğün yerde öldürülmende söz konusu sana her ne kadar iğren geliyorsada bizi ilgilendirmeyen şeylerde dayatmacı olamayız sana ters gelir başkasıona karışamazsın düstur budur

bencede ensest iğrençlik ötesi bir şey ama bu olay yeti,şkinler arasındasa ve devlete yansımışsa devlette buna ceza kesemez kesmemelidir ceza verdiği taktirdi birileri başa gelir ateistsin hindusun az namaz klıyon diye sana ceza keser.

burda tartışılcak bi konu daha var bilime göre ensest yanlış demişsin bilimsel düşünen biz ateistlerin sorgulaması gereken bişey var bilime ters olan şeyler yssaklanmalımı eğer böyler olursa ateizm yada bilimsellikde din olmazmı müslümnanlarda dinen ensest serbes amca kızı oğlu falan ama bana göre karışamayız bu olanlarada.

Arkadaşım,

Rıza ile gerçekleştiğine karar verilen, öyle olduğu varsayılan ensest ilişkiler zaten cezalandırılmıyor. Bence de cezalandırılmamalı, bunu da belirttim zaten. Bu işin yasal kısmı. Toplum onları zaten dışlayarak cezalandırır, bu da normaldir. 119. no'lu iletimde anlattım nedenlerini.

Bu başlıkta konuşulan türde ensest tüm dünyada çok ama çok nadir görülür zaten. Ensest daha çok istismar unusuru olarak karşımıza çıkar ve bu boyutta zaten suçtur. En sık görüleni babanın kızı, sonra da abinin kız kardeşi istismarıdır. Fakat ensestin tabusal niteliği, bu konuda net bir istatistik çıkmasına engeldir. Çok kapalı ve çok kalabalık ailelerde daha sık rastlandığı düşünülen ensestin, sır tabu olması nedeniyle gizli kapaklı yaşandığı, maruz kalanların da sonradan öğrenmiş olsa bile ailelerinde sessizliğini koruduğu bilinmektedir.

Bununla birlikte, müslümanlardan ya da diğer inanırlardan farkımı ortaya koymak, tam ve gerçek bir ateismiş gibi görünmek için sınırsız özgürlüğü savunacak falan değilim, böyle bir özgürlüğe inanmıyorum çünkü. Bunun da, yani ahlakı reddetmenin de ahlaki bir takıntı olduğunu düşünüyorum. Daha önce de değindiğim gibi ahlaki olduğunu düşündüğümüz pekçok şeyin bilimsel bir dayanağı, nedeni vardır. Ensest gibi. İnsanoğlu ensesti durduk yerde reddetmiş olamaz herhalde... O nedenle ensesti ahlaki bir norm olarak değerlendirirsek hata eder, çuvallarız.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hala çağdaş hukuk normu diye zırvalıyorsun.

Çağdaş hukuk normlarını barındıran ahlak mükemmeldir diye bir kaide yok.

Ahlak görecelidir, hangi ahlak olursa olsun.

Bir sistemin işleyişi için paravan görevi gören, safsatalar yığını HUKUK kavramını Allah belleyecek halimiz yok.

Başkaları tanrıya tapsın, siz de uygarlaşma, çağdaşlık, muasır medeniyetler, bilim diye zırvalaya zırvalaya tapının. İsterseniz semazen gibi dönün; ama insanların özgür haklarını -bu aykırılık yapmak da olabilir- ahlaksızlık, anti-doğallık diye tanımlamalar üzerinden mahkum edemezsiniz.

Bunu en azından sizin gibi ahlaksızlar yapamaz.

Bana kalırsa herhangi bir sapkın, aptalca veya zararlı tercihini kullanan kişi, bilim ve ahlak adı altında bu tercihini niteleyen zavallıdan daha ahlaklıdır.

peki siz neden ateist oldunuz??akıl ve mantık uğruna değil mi??hep diyorum bir ateist inanan birini eleştirmeden önce kendine bakarsa daha iyi olur ahlaki konularda..ensest kötü diyen biri ahlaksız olacaksa başka ne diyelim bu ateizme biz..bilim hatt ahlak adına ateizmi seçmediyseniz marjinallik olsun diye mi seçtiniz ki..

kanunlar insanı koruma adına yapılır.düzen sağlanarak olur bu da.siz aşırı özgürlükçü hayalperest arkadaşlara göre hiçbir kural olmasın ne güzel..

tarihinde queenofhearts tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğru açıdan bakamıyorsunuz . Ensest iyidir diyen yok . Toplumda kabul görmeyen anormal bir durum . Sonuçta sürü güdüsü taşıyan insanın uyması gereken bazı sürü kuralları bulunur . Uymazsan dışlanır Zor bir hayat sürersin en fazla .

Sizin anlayamadığınız nokta şu . Ensestin kişisel bir tercih olduğunu ve bu yüzden hiç kimse tarafından engellenemeyeceğini en azından engellenmemesi gerektiğini söyleyenleri , Ensesti destekliyor , Bu duruma sıcak bakıyor diye değerlendiriyorsunuz .

Hani Çoğunuz " Ahlaksız " yaftasını yapıştırmak için zor tutuyor kendini Bu açıkça belli oluyor . Bazılarını yapıştırıyor bile . Onlara geri kafalıdır ne yapsa hakkıdır diyebiliyoruz da ya rasyonel kafalılara ne demeli ?

İnsanların ne anlatmaya çalıştıklarını anlamadan , Ön yargılarınızı konuşturmayın derim .

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yine olmamış.

Kuran dan evvel de çok evlilik vardı.

Evlilik kurumunu bırak fahişelik vardı.

Dürüstçe yanıt alalım: Bir kadını fahişelik mi yoksa kendi iradesi ile evli bir erkekle yaptığı evlilik mi daha çok aşağılar?

Kimin neyi neden aşağıladığını, üstünlüğün nerede olduğunu karıştırıp duruyorsun.

En kötüsü de benim söylediklerime dair hiç bir şey söylemiyorsun, plak takılmış gibi duruyor.

Eğer bir erkeğin 2. bir eş ile evlenmesini kadın için aşağılık bir durum olarak görüyorsan, bir kadının da sırf para için onlarca erkekle yatmasını da aşağılık bir durum olarak görmelisin.

Göremezsin, çünkü İslam bunu yasaklamıştır.

Bu fikri cenahtan girersen full demogoji ve popülistlik yaptığın ortaya çıkar.

Bu sebeple bayatlamış eleştirileri tekrarlamak zorundasın.

Ben de senin gibi yapayım, kadının neden ikinci sınıf varlık olarak görüldüğünün sebeplerine ineyim:

Tekvin: 3-16-18: "Kadına dedi: Zahmetini ve gebeliğini ziyadesiyle çoğaltacağım, ağrı ile evlat doğuracaksın ve arzun kocana olacak; o da sana hakim olacaktır. Ve Adem'e dedi: Karının sözünü dinlediğin ve ondan yemeyeceksin diye sana emrettiğim ağaçtan yediğin için toprak senin yüzünden lanetli oldu; ömrünün bütün günlerinde zahmete ondan yiyeceksin."

Tekvin: 19/30-38: "Ve Lut, Tsoar'dan çıkıp dağda oturdu ve iki kızı onunla beraberdi, çünkü Tsoar'da oturmaktan kortu ve o, ve iki kızı bir mağarada oturdular. Ve büyük kızı küçüğüne dedi: Babamız kocamıştır ve bütün dünyanın yoluna göre yanımıza girmek için memlekette erkek yoktur, gel, babamıza şarap içerelim ve babamızdan zürriyeti yaşatmak için onunla yatarız. Ve o gecede babalarına şarap içirdiler ve büyük kız girip babası ile yattı ve onun yatmasını ve kalkmasını bilmedi. Ve vaki oldu ki, ertesi gün büyük kız, küçüğüne dedi: İşte dün gece babamla yattım, bu gece de ona şarap içirelim ve babamızdan zürriyet yaşatmak için gir ve onunla yat. Ve o gecede dahi babalarına şarap içirdiler ve küçük kız kalkıp onunla yattı ve onun yatmasını ve kalkmasını bilmedi. Lut'un iki kızı böylece babalarından gebe kaldılar. Ve büyük kız bir oğul doğurdu ve onun adını Moab çağırdı; o bugüne kadar Moablıların atasıdır. Ve küçük kız, o da bir oğul doğurdu ve onun adını Ben-ammi çağırdı, o bugüne kadar Ammonoğullarının atasıdır."

Ecclesiastes, 7: 26–28: Ben ölümden daha acı, kendisi bir tuzak, kalbi bir kapan ve elleri zincir olan bir kadını buldum. Allah’ı hoşnut edecek bir kimse ondan kaçsın; o, sadece günahkârları tuzağına düşürsün... Araştırırken 1000 kişi arasında 1 tane dürüst erkek buldum, ama bütün kadınlar arasında bir tane dürüst kadın bulamadım.”

Kitab–ı Mukaddes’te, hamile kadın erkek çocuğu doğurursa, “murdarlığının 7 gün, kız çocuğu doğurursa 2 hafta olacağı”nı yazar. Yani, kız çocuğunun erkek çocuğundan iki kat daha fazla kirlilik sebebi olacağı belirtilir (Levililer, 12:2–5).

Catholic Bible’da kız çocuğunun doğumu bir kayıp olarak nitelenirken, erkek çocuğunu eğiten adama düşmanlarının bile gıpta edeceği kaydedilir (Ecclesiasticus 22:3; 30:3).

Mukaddeslerin bütün kiliselerinde olduğu gibi, kiliselerde kadınlar sükut etsinler; çünkü onlara söylemek için izin yoktur; ancak şeriatın da dediği gibi, tâbi olsunlar. Eğer bir şey öğrenmek isterlerse, evde kendi kocalarına sorsunlar; çünkü kadına kilisede söylemek ayıptır.” (Korintoslulara birinci mektup: 14: 34–35)

Eğer bir kadının akıntısı ve bedeninde akıntısı kan olursa, 7 gün murdarlığında kalacak ve ona her dokunan akşama kadar murdar olacaktır. Ve murdarlığında üzerinde yattığı her şey murdar olacak, üzerinde oturduğu her şey de murdar olacaktır. Ve onun yatağına dokunan her adam esvabını yıkayacak ve suda yıkanacak ve akşama kadar murdar olacaktır. Ve kadının üzerinde oturmakta olduğu her hangi bir şeye dokunan her adam esvabını yıkayacak ve suda yıkanacak ve akşama kadar murdar olacaktır. Ve kadının oturmuş olduğu yatak, yahut her hangi bir döşek üzerinde bir şey olursa adam, o şeye dokunduğu zaman akşama kadar murdar olacaktır (Levililer, 15: 19–23)

Talmut, kadının malını kocanın malı kabûl eder:

Kendine ait olan eşya kocasınınsa, nasıl bir kadın mal edinebilir? Kocanın malı kocanın, kadının malı da kocanındır... Kadının tasarrufları ve sokakta bulduğu şeyler de kocasınındır. Ev eşyaları, masanın üzerindeki ekmek kırıntıları bile kocanındır. Eğer kadın eve bir misafir davet eder ve onu doyurursa, kocasının malından çalmış olur.

“Fakat ben size derim ki; zinadan başka bir sebeple karısını boşayan kimse onu zaniye yapmış olur, ve kim boşanmış kadınla evlenirse zina eder” (Matta 5:32)

İngiliz kadın araştırmacı Karen Armstrong, ilk dönem ve daha sonra bazı azizlerin şu görüşlerini nakleder:

Bilmiyor musunuz ki, her biriniz bir Havva’sınız? Tanrı’nın size olan cezası bu çağda da devam ediyor. Siz, şeytanın kapısısınız: yasak ağacın mührünü açansınız, İlâhî kanunu ilk terk edensiniz; sizler, şeytanın saldırmayı göze alamadığı adamı razı edensiniz; Tanrı’nın sureti olan insanı yok edensiniz. Sizin hak ettiğiniz cezadan dolayı Tanrı’nın oğlu ölmek zorunda kaldı. (St. Tertullian)

Eş veya anne olmuş ne fark eder, o halâ erkeği baştan çıkaran Havva’dır, bütün kadınlardan kaçınmalıyız. Onun, çocuk doğurmasının dışında, erkeğin ne işine yaradığını anlayamadım. (St. Augustine)

Bence de kadının aşağılanmasının asıl sebepleri bunlardır.

Fakat konuştuğumuz konu bu değil, farkında değilmiş gibi yapıyorsun gibime geliyor.

Konumuz sana göre, kadınların İslam tarafından aşağılık bir varlık görülmesinden ötürü erkekler tarafından sürüyle alınması, bana göre özgür irade sahibi kadının 2. eş seçebilme serbestiliği.

Umarım anlamışsındır, artık espri yapmazsın..

Daha basit anlatayım..

1- İslam kadının erkeklerden aşağı olduğunu söylüyor mu söylemiyor mu? Verdiğim ayetlerde apaçık kadının erkekten aşağı olduğunu söylüyor..

Eşitlik veya eşitsizlik düşüncesi karşılaştırılan şeyler arasındaki uygulamaların, ilşkilerin kısaca hukukun temelini oluşturur. Hukukun temelinden bahsediyoruz.

Yapılan bir iş kişiyi aşağılar veya aşağılamaz bu ayrı bir konu..

Ama kişiler arasındaki üstünlük kabulünün doğurduğu sonuç ve hukuk bizim konumuz.

Anlayabiliyorsun değilmi?

Mesela paran olmadığı için girip güzel bir restorantta yemek yiyememek ile paran olsun veya olmasın, diyelim sırf zenci olduğun için aynı lokantaya girip yemek yiyememek arasındaki farkı anlatıyorum sana..

Bir kadının para için erkeklerle beraber olması o kadını aşağılar veya aşağılamaz bu ayrı bir konu.

Kadınların bir toplumda erkeklerden aşağı görülmesi ve kabul edilmesinden dolayı ve buna bağlı olarak uygulamaların ,hukuk ve haklarının belirlenmesi ayrı bir konu.

Yukarda yazdıklarımı anlayabiliyormusun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bak bir kez daha anlatayım veya net olarak söyleyeyim:

Erkek ve kadının eşit haklara sahip olması adaleti sağlamaz.

Ha duymak istediğini de söyleyeyim, İslam da erkek ve eşit değildir ama denktir.

İslamda bu bağlamda eşitlik yok adalet vardır.

Fakat konuştuğumuz konu bunların dışında bir konudur.

Bir kadının parayla erkeklerle birlikte olması kadını aşağılar-aşağılamaz konusu ayrı ise, bir kadının bir erkeğe 2. eş olabilmesi de ayrı bir konudur.

Ona öyle buna böyle dersen çift taraflı oynuyorsun demektir.

Derdini anlıyorum ama eğer bu işlerde bir haksızlık olduğunu düşünüyorsan pratikte yasal olarak olamayan durumları eleştirmek yerine rasyonel olup gerçek olaylara bakmalısın.

Örneğin TMK da kadının soyadı ve iddet süresine bak, bu anlamda asıl eşitsizlik burada.

Hem ben de kadınların şu an askerlik görevinden muaf tutulmalarını erkek alehine bir ayrımcılık ve aşağılama görebilirim değil mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Nasil bir adalet mekanizmasi imis bu yahu, cok merak ettim..."

E google hazretlerine sorabilirsin..

Yok ben bunu da yapamam diyorsan şöyle küçük bir hiciv yapalım:

1 cm küp su ile 1 cm küp cıvayı alırsın ve bunlara bakarsın..

Dersin ki bunlar eşit büyüklükte..

Ama alıp bunları kefeli teraziye koyduğunda, görünüşte eşit olmalarına rağmen birinin daha ağır olduğunu görürsün.

Napacaz şimdi?

Ağırlıkları denkleştirmek için hafif olanın hacmini büyütecez..

Ama o zamanda diyeceksin bunlar eşit değil, biri büyük biri küçük..

Ben de diyeceğim ki; tartıya koyduğumuzda kefeler eşit ama..

Yok olmaz diyeceksin, ben olur diyeceğim, gökten üç elma düşecek..

Sonuçta sen merak etmeye devam edeceksin..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...