Jump to content

Adem ve Havva


Recommended Posts

Allah Adem'e herşeyden yiyebilirsiniz sadece bu ağaçtaki meyve hariç onu yerseniz kesin olarak ölürsünüz diyor

Yılan kılığındaki şeytan kesinlikle ölmezsiniz bu iyilik ve kötülüğü bilme ağacıdır diyor.

Ve adem ve havva meyveyi yiyorlarlar ama ölmüyorlar.

Sizce kim yalancı kim dürüst?(kuran ve tevrat açısından bakarsak)

Link to post
Sitelerde Paylaş

en saçması allahın şeytanın sapıtmasından dolayı gaza gelip , acısını bizlerden çıkarması :D

ikinci saçma yer ise :

Yasak meyveden bir ısırık ; Acılar , Ölümler , Hastalıklar , Karamsarlıklar , Huzursuzluklar , Karmaşalar , Savaşlar , Açlıklar , Suçluluklar.....

İşin daha da ilginci, bu olayın Hıristiyan teolojisinde 'ilk günah' olarak adlandırılıp şimdiye dek yaşamış tüm insanların çektiği acıların bunun sonucu olduğuna inanmaları.

İsa Mesih, haçta ölerek bütün bu günahların kefaretini ödemiş. İnanırsanız..

Link to post
Sitelerde Paylaş

İşin daha da ilginci, bu olayın Hıristiyan teolojisinde 'ilk günah' olarak adlandırılıp şimdiye dek yaşamış tüm insanların çektiği acıların bunun sonucu olduğuna inanmaları.

İsa Mesih, haçta ölerek bütün bu günahların kefaretini ödemiş. İnanırsanız..

İnanan çok :)

Jesus dead for your sins :D bu daha çok masumaneydi.

Son saçmalık dini islam da biz allah ve peygamberi için durduk yere ölüyoruz. Bu çok daha kötü.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zaten iki seçenek var bir dinler ögretiler bu hikayeleri hep birbirinden aşırmışlar yada hikaye gerçek hikayenin gerçek olduğunu kabul edelim bir tanrı var şeytan bir çılgınlık yapıp tanrıyı karşısına alıyor adem var havya var o neticede ben sana sen bana derken kabak insanoğlunun başına patlıyor yani filler teğişir çimenler ezilir. Bu adeletsizlik değilde ne.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Onikinciboyut kıyamet günü kör olarak haşredilmekten korktuğu için foruma dönüş yapmış. Ateistbakışın ''nasıl başardın dönmeyi?'' sorusuna Ta-ha suresi 124. Ayeti yazarak cevap veriyor.

TÂHÂ 124. Benim Kitap’ımdan yüz çeviren bilsin ki onun dar bir geçimi olur ve kıyamet günü de onu kör olarak haşrederiz.

TÂHÂ 125. O zaman: "Rabbim! Beni niçin kör olarak haşrettin, oysa ben gören bir kimseydim" der.

Allah: "Böyledir, ayetlerimiz sana gelmişti de sen onları unutmuştun, bugün de öylece unutulursun" der.

Bu ayetlerdeki körlük gözün görmemesi mi yoksa gerçeği görmemek hakikati kabul etmemek mi?

İsra 72-Ve her kim burada (hakikatları görmeyip kalben) kör oldu ise işte o, ahirette de kördür, yolca da daha sapıktır.

İsra 72 ye göre bu dünyada kör olan yani hakikati kabul etmeyen ahirette de kör olacaktır yani hakikati kabul etmeyecektir mi?

SECDE 12. Suçluları Rablerinin huzurunda, başları öne eğilmiş olarak: "Rabbimiz! Gördük, dinledik, artık bizi dünyaya geri çevir de iyi iş işleyelim; doğrusu kesin olarak inandık" derlerken bir görsen!

Bu ayete göre suçlular kıyamet günü gerçeği görecekler yani kabul edecekler. Öyleyse taha 124 teki körlük nasıl bir körlüktür? Geriye kalıyor gözün görmemesi.

Ama bu sefer de Kaf 22 çıkıyor karşımıza. Kaf 22 ye göre kıyamet günü insanlar bu dünyada iken göremedikleri şeyleri bile görecekler. Yani melekleri cinleri falan filan herhalde.

Kaf 22 (Allâh ona): Andolsun, sen bundan gaflet içinde idin. Biz sen(in gözün)den perdeni açtık; bugün artık gözün keskindir.

Ta-ha 124 e göre suçlular kıyamet günü allahın huzuruna kör olarak getiriliyor, Yani haşrediliyor . ( Kıyamet günü haşretmek demek insanları allahın huzurunda toplamak demektir.) Ve kör olarak bırakılıyorlar. Yani unutuluyorlar. Fakat Kaf 22 de bunun tam tersi ifdeler var. Yani gözlerimizin Dünyada görmediği kadar çok iyi göreceği söyleniyor. Yani ben bu işten bi şey anladıysam arap olayım. onikinci boyutun beni bu konularda aydınlatmasını umuyor ve bekliyorum. Onikinci boyut olan birinden bunu beklemek isabet olur diye düşünüyorum.

yüz çevirip de geçimi geniş olan bir dolu insan var. yanlış mı biliyorum?

Link to post
Sitelerde Paylaş

taha 120:

Nihayet şeytan ona vesvese verip şöyle dedi: “Ey Âdem! Sana ebedîlik ağacını ve yok olmayan bir saltanatı göstereyim mi?”

taha 121:

Bunun üzerine onlar (Âdem ve eşi Havva) o ağacın meyvesinden yediler. Bu sebeple ayıp yerleri kendilerine göründü ve cennet yaprağından üzerlerine örtmeye başladılar. Âdem, Rabbine isyan etti ve yolunu şaşırdı.

araf 27:

Ey İnsanoğulları! Şeytan, ayıp yerlerini kendilerine göstermek için elbiselerini soyarak ananızı babanızı cennetten çıkardığı gibi sizi de şaşırtmasın. Sizin onları görmediğiniz yerlerden o ve taraftarları sizi görürler. Biz şeytanları, inanmayanlara dost kılarız.

araf127 de

elbiseleri var soyuluyor,

taha121 de

çıplakken yaprakla örtünüyorlar.

anlayabilen var mı?

bunları birleştirince şu çıkıyor

şeytan somut değil soyut.

eliyle elbise çıkarmıyor.

vesvese veriyor.

başta elbiseleri var

Allah bir ağacın meyvesini yememelerini söylüyor (vicdan sesiyle mi artık)

şeytan ebedilik ile kandırıyor (kötülüğü emreden iç sesle mi artık)

o ağacın meyvesinden yiyorlar

ve elbiseleri meyvenin etkisiyle soyuluyor

sonra ayıp yerlerini yapraklarla örtmeye başlıyorlar.

şimdi soru şu: ben yukarda ne yaptım?

a-kuyuya atılan taşı çıkarmaya çalıştım.

b-efsanelerdeki tutarsızlık kafamı karıştırdı.

c-Kuran'daki apaçık ayetlerin yanında açık olmayanlarda var. Ve bunlar onlardan. Anlayamadığımdan saçmaladım.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 8 months later...

Adem ve Havva'dan türeme olayı aslında Sümer efsanelerinden Tevrat'a geçmiş. Geçerken de değişime uğramış. İnsanın başlangıcı ile ilgili neden birden fazla erkek ve dişi kullanmamışlar hep merak ederim. Sümer efsanelerinde adem, kaburgasından havva, cennetten kovulma, habil ve kabil hikayelerine uygun efsaneler var. Sanırım halkın zaten var olan dini inanışlarının zamanla değişime uğraması. Ya da mezhep gibi ortaya çıkıp sonradan başlı başına din olması.

Ya da sonradan birileri terkedilmiş bir tapınaktaki duvar resimlerine bakarak olayları yeniden değerlendirmişler ve bunun üzerine yeniden bir din oluşturmuşlar.

Anlayacağınız "İlahi Durum Komedisi"

tarihinde ermanevren tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Adem ve Havva'dan türeme olayı aslında Sümer efsanelerinden Tevrat'a geçmiş. Geçerken de değişime uğramış. İnsanın başlangıcı ile ilgili neden birden fazla erkek ve dişi kullanmamışlar hep merak ederim. Sümer efsanelerinde adem, kaburgasından havva, cennetten kovulma, habil ve kabil hikayelerine uygun efsaneler var. Sanırım halkın zaten var olan dini inanışlarının zamanla değişime uğraması. Ya da mezhep gibi ortaya çıkıp sonradan başlı başına din olması.

Ya da sonradan birileri terkedilmiş bir tapınaktaki duvar resimlerine bakarak olayları yeniden değerlendirmişler ve bunun üzerine yeniden bir din oluşturmuşlar.

Anlayacağınız "İlahi Durum Komedisi"

Foruma hoşgeldiniz,

Haklısınız, çamurdan yaratılışa dair efsaneler Sümer mitolojisinde de yer alır, zamanla bir şekilde Eski Ahit'e geçmiş olmalıdır büyük ihtimalle bu efsaneler. Sümer mitolojisinden köken alan efsanelerden başka bir tanesi de Nuh tufanı efsanesidir. Nuh Tufan'ı Yahudilere Gılgamış Destanından geçmiştir. Bu da dinlerin, zaman ve çevrenin etkisiyle değiştiğinin ve kendinden önceki inanışların zamanla farklılıaşmasından doğduğunun en açık delilidir.

Bu duruma Dinlerin Evrimi adı verilir.

tarihinde freand tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

cennetteki ademin ebedilik düşüncesine tav olması garip.. cenette ölümlü müydü adem? yani adem ve havva ölümlüydü, bu iki kişi ölünce insanlık bitecek.. allahın deneyi de son bulacak..

adem ölümsüzse eğer, ebedi demektir, peki ebedilik iddasıyla neden şeytana kanıyor? zaten ebedisin be adam..

adem ebedi olduğunu bilmiyor muydu?? peki allah biz ademi yarattık ona herşeyi öğrettik derken, ölümlü veya ölümsüz olduğunu söylememiş mi? en temel şeyi öğretmemiş mi ademe??

çelişki tutarsızlık saçmalık çok..

ama dinsel anlatıların hepsi böyle.. hangisine baksan elinde kalıyor...

tarihinde BABAYARO tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...