Jump to content

Ay yarılma mucizesi


Recommended Posts

kuranın ifadeleri en doğru olarak kendi zamanında anlaşılabilir diyoruz...

o zamanın insanlarının bildiği aşina olduğu kendi aralarında kullandıkları tabirleri deyimleri kelimleri kullanmıştır...

bunun dışında da olamazdı zaten...

Neden işleri bu kadar dolandırıyorsunuz anlamıyorum. Kuran'ın içeriği, üslubu, bakış açısı o dönemin herhangi bir kitap gibi. Kuran'ın tanrıdan geldiğini nereden çıkarıyorsunuz?

Birileri uydurmuş, herkes inanmış, onların çocukları olan sizler de herkes inanıyor diye inanıyorsunuz. Kitap yazan tanrı mı olurmuş? Şimdi düşününce çok çocukça geliyor bana bu inançlar. :)

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 141
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Neden işleri bu kadar dolandırıyorsunuz anlamıyorum. Kuran'ın içeriği, üslubu, bakış açısı o dönemin herhangi bir kitap gibi. Kuran'ın tanrıdan geldiğini nereden çıkarıyorsunuz?

Birileri uydurmuş, herkes inanmış, onların çocukları olan sizler de herkes inanıyor diye inanıyorsunuz. Kitap yazan tanrı mı olurmuş? Şimdi düşününce çok çocukça geliyor bana bu inançlar. :)

bunları konuşuruz zamanı geldikçe ...

ama bu başlığın konusuna en doğru cevab ortaya çıkmış oldu...

ay yarılması diye bir olay olmamış bu sadece o zamanın bir deyimiyimiş...

kurandan önce de kullanılan ve herkes tarafından bilinen bir deyim...

Link to post
Sitelerde Paylaş

evet daha önce de demiştim...

kıyamet yaklaştı ve ay yarıldı ifadesi ozamanın arabının aşina olduğu bir ifade kullanım deyim...

kuran bu ifadeleri deyimleri çokça kullanmıştır çünkü o zamanın kuran muhatabları bu sözleri çok iyi anlıyorlardı...

çok iyi bir anekdot vermişsiniz ....

cahiliye şiiri kuranın anlaşılmasında en önemli başvuru kaynağıdır aslında...

lakin bu durum kuranın kaynağının bu şiirler olduğu çıkarımını doğru yapmıyor...

Evet Cahiliye(!) Şiiri-Şairleri Kur'an'ın anlaşılması için en önemli başvuru kaynağıdır.O zaman bile Kur'an'daki bazı kelimeleri-ayetleri anlayamayan Araplar Cahiliye şiirlerine başvururlardı.Hatta Garib Kelimelerden Ömer'in bile anlamını bilmedikleri vardı,Ömer'e sorulduğunda soran kişiyi şairlere yöneltmiştir;

http://kitap.mollacami.com/kurani-kerim-bilgileri/kurandaki-garip-kelimeler.html

Ayrıca Kurtubi gibi tefsirciler de tefsir ederken Cahiliye şiirlerine sıklıkla başvururlar.

Nasıl doğru yapmıyor?Şairler söylemiş Muhammed yazmış işte,daha bunu nasıl gösterelim size?Gözlükleri bırakın lazer tedaviler filan çıktı artık,teknoloji bayaa bir gelişti 1400 yıl öncesinden bu yana...

Link to post
Sitelerde Paylaş

evet daha önce de demiştim...

kıyamet yaklaştı ve ay yarıldı ifadesi ozamanın arabının aşina olduğu bir ifade kullanım deyim...

kuran bu ifadeleri deyimleri çokça kullanmıştır çünkü o zamanın kuran muhatabları bu sözleri çok iyi anlıyorlardı...

çok iyi bir anekdot vermişsiniz ....

cahiliye şiiri kuranın anlaşılmasında en önemli başvuru kaynağıdır aslında...

lakin bu durum kuranın kaynağının bu şiirler olduğu çıkarımını doğru yapmıyor...

Şunu atlamışım;

İslam inancına göre Ay Yarılması diye bir olay olmuştur,sadece deyimden filan ibaret değildir bu.Sizin reform hareketiniz şahsi olarak benim umrumda değildir,gerçek Müslümanlara göre sizler biz dinsizlerden bile kötüsünüz.Biz reddediyoruz,inanmadığımızı söylüyoruz sizler ise İslam'ı değiştirmeye,tahrip etmeye çalışıyorsunuz.

Diyelim ki Kur'an dini doğru olsun,yahu bu Allah nasıl bir Tanrı ki son gönderdiği dinin de bozulmasına müsade etmiş?Üstelik aksini söylemesine rağmen?Bugün Müslümanların çoğunluğu akıldışı safsataları(Gerçi İslam'ın neresi akıl içi ki) hiç kıvırmadan olduğu gibi kabulleniyor,hata dünyanın yuvarlak olduğunu kabul etmeyenler bile var.

Kısacası diyeceğim o ki,Müslümanların öldürecekleri arasında başlardasınız,Kur'an dini doğruysa bile gelenekler Kur'an'dan çok daha fazla ön plana çıkmıştır,İslam Allah dini olmaktan çıkıp geleneklerin dini olmuştur,insanlar İslam'ı bir hayli değiştirmiştir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şunu atlamışım;

İslam inancına göre Ay Yarılması diye bir olay olmuştur,sadece deyimden filan ibaret değildir bu.Sizin reform hareketiniz şahsi olarak benim umrumda değildir,gerçek Müslümanlara göre sizler biz dinsizlerden bile kötüsünüz.Biz reddediyoruz,inanmadığımızı söylüyoruz sizler ise İslam'ı değiştirmeye,tahrip etmeye çalışıyorsunuz.

Diyelim ki Kur'an dini doğru olsun,yahu bu Allah nasıl bir Tanrı ki son gönderdiği dinin de bozulmasına müsade etmiş?Üstelik aksini söylemesine rağmen?Bugün Müslümanların çoğunluğu akıldışı safsataları(Gerçi İslam'ın neresi akıl içi ki) hiç kıvırmadan olduğu gibi kabulleniyor,hata dünyanın yuvarlak olduğunu kabul etmeyenler bile var.

Kısacası diyeceğim o ki,Müslümanların öldürecekleri arasında başlardasınız,Kur'an dini doğruysa bile gelenekler Kur'an'dan çok daha fazla ön plana çıkmıştır,İslam Allah dini olmaktan çıkıp geleneklerin dini olmuştur,insanlar İslam'ı bir hayli değiştirmiştir.

nooldi..

ateistlerin vurdukları noktalardan birini kendi elinle boşa çıkardığına mı üzüldün...

kıyamet yaklaştı ay yarıldı lafının bir deyim olduğunu delilleriyle ortay çıkarttın işye ne güzel...

ayın yarılması olayının aslında hiç olmadığını kuranın bambaşka bir şeyden bahsederken bu deyimi kullandığını kesin bir şekilde isbat ettin...

teşekkür ederiz...

Link to post
Sitelerde Paylaş

nooldi..

ateistlerin vurdukları noktalardan birini kendi elinle boşa çıkardığına mı üzüldün...

kıyamet yaklaştı ay yarıldı lafının bir deyim olduğunu delilleriyle ortay çıkarttın işye ne güzel...

ayın yarılması olayının aslında hiç olmadığını kuranın bambaşka bir şeyden bahsederken bu deyimi kullandığını kesin bir şekilde isbat ettin...

teşekkür ederiz...

Ahahaha :D

Neden üzüleyim yahu,ne kadar sevindiğimi tahmin bile edemezsin.Eminim kaç kişiyi dinden çıkarmıştır bu gerçekler.

Amma sen benim dediğimi anlayamamışsın,İslam'a göre bu olay olmuştur diyorum,hadis bile var diyorum.Muhammed'in Kur'an'da geçen tek mucizesi olarak kabul edilir diyorum.Ve sizin 1400 yıldan sonra birden bire ortaya çıkarak kendi kafanıza göre oluşturmaya çalıştığınız din(hatta adına da İslam diyorsunuz) ne bizim ne de gerçek Müslümanlar için birşey ifade etmiyor.1,5 milyar Müslümanın 1 milyarı ne diyorsa işte odur İslamNOKTADOTPUNTO

Rica ederim,ne demek,her zaman....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ahahaha :D

Neden üzüleyim yahu,ne kadar sevindiğimi tahmin bile edemezsin.Eminim kaç kişiyi dinden çıkarmıştır bu gerçekler.

Amma sen benim dediğimi anlayamamışsın,İslam'a göre bu olay olmuştur diyorum,hadis bile var diyorum.Muhammed'in Kur'an'da geçen tek mucizesi olarak kabul edilir diyorum.Ve sizin 1400 yıldan sonra birden bire ortaya çıkarak kendi kafanıza göre oluşturmaya çalıştığınız din(hatta adına da İslam diyorsunuz) ne bizim ne de gerçek Müslümanlar için birşey ifade etmiyor.1,5 milyar Müslümanın 1 milyarı ne diyorsa işte odur İslamNOKTADOTPUNTO

Rica ederim,ne demek,her zaman....

ben bu cahiliye şiirleri üzerine birazcık araştırma yapayım diye bakınmıştım...

fakat fazla iş yarar bişey bulamamıştım...

mesela bu şiirlerde salat sıyam vahy nebi kitap gibi kavramlar ne anlamlarda kullanılıyordu diye merak ediyorum...

Link to post
Sitelerde Paylaş

ben bu cahiliye şiirleri üzerine birazcık araştırma yapayım diye bakınmıştım...

fakat fazla iş yarar bişey bulamamıştım...

mesela bu şiirlerde salat sıyam vahy nebi kitap gibi kavramlar ne anlamlarda kullanılıyordu diye merak ediyorum...

Salat sözcüğüne Kur'an'dan önceki eserlerde rastlanmaz.Arapça bir kelime değildir,Arami-Süryani dillerinden Arapça'ya alınmıştır.Aramice'deki hali ''Selôtâ''dır ve namaz-dua-ayin gibi anlamlara gelir.

Süryanice'deki hali ''Slutho''dur ki bu da aynı anlamlara gelir.Kur'an'la birlikte Arapça'ya ''Salat'' şeklinde değiştirilerek alınmıştır.

Kitap sözcüğü de Arapça değildir,Süryanice'deki ''ktobo'' sözcüğünün bozulmuş halidir.''İçinde yazı bulunan'' anlamına gelir.

Nebî sözcüğü ise İslam Öncesi Arapalarda da peygamber olarak kullanılırdı ama Arapça değil.Arami-Süryani-İbrani dillerinden alınmadır.

Bu sözcükleri Turan Dursun ''Kutsal Kitapların Kaynakları I-II-II'' isimli eserinde açıklamış,diğer iki sözcük yok ama bunlardan fazlası var,alıp okumanı tavsiye ederim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Salat sözcüğüne Kur'an'dan önceki eserlerde rastlanmaz.Arapça bir kelime değildir,Arami-Süryani dillerinden Arapça'ya alınmıştır.Aramice'deki hali ''Selôtâ''dır ve namaz-dua-ayin gibi anlamlara gelir.

Süryanice'deki hali ''Slutho''dur ki bu da aynı anlamlara gelir.Kur'an'la birlikte Arapça'ya ''Salat'' şeklinde değiştirilerek alınmıştır.

Kitap sözcüğü de Arapça değildir,Süryanice'deki ''ktobo'' sözcüğünün bozulmuş halidir.''İçinde yazı bulunan'' anlamına gelir.

Nebî sözcüğü ise İslam Öncesi Arapalarda da peygamber olarak kullanılırdı ama Arapça değil.Arami-Süryani-İbrani dillerinden alınmadır.

Bu sözcükleri Turan Dursun ''Kutsal Kitapların Kaynakları I-II-II'' isimli eserinde açıklamış,diğer iki sözcük yok ama bunlardan fazlası var,alıp okumanı tavsiye ederim.

benim en çok ilgilendiğim salat kavramıdır...

bu kelimenin kurandan önce araplarda kullanılmamış olması mümkün değil...

çünkü onların normalde kullandıkları kelimeleri deyimleri kullanıp mesajını öyle vermiştir...

kuran öncesi yazılı kaynaklara ulaşabilseydik bu kelimeyi google da arartır gibi aratıp bulabilseydik armut pişip ağzımıza düşseydi ne güzel olurdu...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Arapça ,Kuran'la doğmadı kısacası.

Süryani,İbrani, Arami denilenler de birer çöl bedevisio bölgenin ulusları,Araplardan önce uluslaşmış olmaları dışında öncelikleri yok.Ve elbette Arapça bölge dillerinden etkilenir.

Kuran indiğinde Araplar ,Salatın ne olduğunu biliyordu.

Asıl şimdikiler bilmiyor.Namaz diye bir ritüeli salatın anlamı olarak dayatıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şakk_ı Kamer Mucizesi Nedir?

Insikak-i Kamer; ayin ikiye bölünmesi, peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.s.)'in mucizelerinden biridir. Kur'an-i Kerîm ve hadîs-i serifle sabittir. Buhârî ve Müslim'in rivayet ettigine göre hâdiseye bizzat sahit olan Abdullah b. Mes'ud söyle nakleder:

"Ay, Hz. Peygamber'in zamaninda iki parçaya ayrildi. Bir parçasi dagin bir tarafinda, diger parçasi dagin diger tarafinda idi. Hz. Peygamber bize sahit olunuz." dedi. (Buhârî, Tefsir, Sûretu'l-Kamer, 1; Müslim, Kiyame, 44). "Kiyamet saat(i) yaklasti, ay yarildi. Bir mucize görseler hemen yüz çevirirler ve "süregelen bir büyüdür" derler. " (el-Kamer, 54/12).

Sahabenin ileri gelenlerinden Hz. Ali, ibn Mes'ûd, ibn Abbâs, Huzeyfe, Enes, Cübeyr ibn Mut'im, ibn Ömer gibi zatlarin bildirdigine göre; Peygamberimiz (s.a.s.) müsriklerin istekleri üzerine Mina'da ay yarilma mucizesi göstermis ve bu vakayi görenlere "sahit olunuz" deyip onlari tanik tutmustur. Hâdisenin meydana gelisi ayet ve sahih hadisle sabit olup inkâri mümkün degildir. Ebu Nuaym el-isfahanî'nin ibn Abbâs ve ibn Mes'ud'tan bildirdiklerine göre olay söyle meydana gelmistir: Müsriklerden Velid b. Mugîre, Ebu Cehl, Âs b. Hisam, Esved b. Abd-i Yagus, Esved b. Muttalib, Zem'a b. Esved, Nadr b. Hâris ve daha bir çoklari toplanarak Peygamberimiz'e, "Eger, sen gerçekten peygambersen, bize yarisi Ebu Kubeys dagi, yarisi da Kuaykian dagi üzerinde görülmek üzere, Ay'i ikiye ayir." dediler. Peygamberimiz onlara; "Eger, bunu yaparsam, iman eder misiniz?" dedi. "Evet iman ederiz" dediler. Ay'in, bedir oldugu, iyice göründügü ondördüncü gecesiydi. Peygamberimiz, müsriklerin istedikleri seyin olmasini Yüce Allah'tan diledi. Allah da, o gece ayin yarisini Ebu Kubeys dagi, yarisini da, Kuaykian dagi üzerinde dogdurunca, Peygamberimiz: "Ey Ebu Seleme b. Abdu'l-Esed Erkam b. Ebi'l-Erkam! sahit olunuz! sahit olunuz!" diyerek seslendi."

İsra suresinin 90 - 93. ayetler:

90 - Kâfirler şöyle dediler: "Sen, bizim için yerden suyu kesilmeyen bir kaynak fışkırtmadıkça sana asla inanmayacağız."

91 - "Veyahut hurmalıklardan ve üzümlüklerden senin bir bahçen olsun da ortasından şarıl şarıl ırmaklar akıtmalısın."

92 - "Yahut söyleyip zannettiğin gibi, göğü başımıza parça parça düşüresin veya Allah'ı ve melekleri söylediğine şahit getiresin. "

93 - "Yahut altından bir evin olsun, ya da göğe çıkmalısın. Ona çıktığına da asla inanmayız. Ta ki bize, okuyacağımız bir kitap indiresin." De ki: "Rabbimi tenzih ederim. Nihayet ben de, peygamber olan bir insandan başka bir şey değilim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

benim en çok ilgilendiğim salat kavramıdır...

bu kelimenin kurandan önce araplarda kullanılmamış olması mümkün değil...

çünkü onların normalde kullandıkları kelimeleri deyimleri kullanıp mesajını öyle vermiştir...

kuran öncesi yazılı kaynaklara ulaşabilseydik bu kelimeyi google da arartır gibi aratıp bulabilseydik armut pişip ağzımıza düşseydi ne güzel olurdu...

Hayır yahu hiç de sandığın gibi değil :) Kur'an'la birlikte Arap dünyasına Araplar için hiçbir anlam ifade etmeyen dolu kelime vb. girmiştir.Ömer'in bile bilmediği kelimeler vardı diyorum ben sana,700 tane kadar,az da değil ha!

Turan Dursun salat kelimesinin İslam Öncesinde kullanılmadığını yazıyorsa,varolan bütün yazılı kaynakları,tefsirleri vb. inceleyip öyle yazmıştır,Turan Dursun sizin kıytırık hocalarınıza benzemez.Mesela Nebi kelimesinin kullanıldığını açıkça yazmış.

Arapça Kur'an'la birlikte büyük değişimlere uğramıştır,birçok yeni kelime eklenmiştir,varolan keliemlerin anlamları değişmiştir,bazı kullanımdaki kelimeler ise terkedilmiştir.Salat kelimesinin İslam'dan önce kullanılmaması gayet normaldir,yüksek olasılıklıdır.

İslamcı Hocalar Muhammed'in bile Cebrail'e ''Ya Cebrail bu kelime ne demek'' diye sorduklarını söyler,aynı zaman da da Kur'an'ın saf Arapça olduğunu savunurlar(bana sorma cidden ne içtiklerini bilmiyorum).

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayır yahu hiç de sandığın gibi değil :) Kur'an'la birlikte Arap dünyasına Araplar için hiçbir anlam ifade etmeyen dolu kelime vb. girmiştir.Ömer'in bile bilmediği kelimeler vardı diyorum ben sana,700 tane kadar,az da değil ha!

Turan Dursun salat kelimesinin İslam Öncesinde kullanılmadığını yazıyorsa,varolan bütün yazılı kaynakları,tefsirleri vb. inceleyip öyle yazmıştır,Turan Dursun sizin kıytırık hocalarınıza benzemez.Mesela Nebi kelimesinin kullanıldığını açıkça yazmış.

Arapça Kur'an'la birlikte büyük değişimlere uğramıştır,birçok yeni kelime eklenmiştir,varolan keliemlerin anlamları değişmiştir,bazı kullanımdaki kelimeler ise terkedilmiştir.Salat kelimesinin İslam'dan önce kullanılmaması gayet normaldir,yüksek olasılıklıdır.

İslamcı Hocalar Muhammed'in bile Cebrail'e ''Ya Cebrail bu kelime ne demek'' diye sorduklarını söyler,aynı zaman da da Kur'an'ın saf Arapça olduğunu savunurlar(bana sorma cidden ne içtiklerini bilmiyorum).

bu dediğin iletişimin mantığına aykırıdır...

bak şimdi biz iletişimde birbirimizin anladığı kelime ve kavramları kullanıyoruz...

eğer bunu yapmazsak yani mesela sizin hiç bilmediğiniz kavramları kullansam sürekli bu sağlıklı bir iletişim olmaz...

kuran muhataplarınca çok iyi anlaşılmıştır...

onların kuranı anlama gibi bir sorunu olmamıştır...

çünkü ozamanın sokaktaki adamının kullandığı dil kullanılmıştır...

ama sonrakiler için durum değişmiştir...

kelimelerde anlam kayması değişmesi dilin doğal bir özelliğidir...

bu gün bir çok kelime anlam kaymasına daralmasına genişlemesine maruz kalmış ve bizim kuranı anlayabilmemiz oldukça zorlaşmıştır...

bu yüzden kuran öncesi devirlere ait sözlü yazılı metinler en önemli başvuru kaynağıdır...

fakat bu veriler de çok fazla değildir...

hatta hadisler gibi bunların bir çoğu kurandan çok sonra yazıya geçirilmişlerdir...

Link to post
Sitelerde Paylaş

İki de bir ay yarılması mucizesinden bahsediliyor.

Bu mucize hicri takvime göre hangi yıl,hangi ay ve hangi gün olmuştur?

Ay bölündüğünde dolunay zamanı mı idi?

Mekke dışında hangi yerleşim yerlerinde gözlenmiştir?

Ay may yarilmadi kardesim. Birileri bu muslumanlari cok fena keklemis, olay bundan ibaret.

Ya da,

Bu Hira dagi eteklerinde bir cesit kafa yapici ot vardi heralde. Mekke'nin issiz gucsuz garibanlari arasira bu ottan cekiyordu can sikintisindan. Kafalar o bicim.

Ay yariliyor, biri beygirle goge cikip dolasip geliyor, agaclar yuruyor, kutuk agliyor, ohooooo neler oluyor neler.

Ot kaliteliymis belli.

Link to post
Sitelerde Paylaş

bu dediğin iletişimin mantığına aykırıdır...

bak şimdi biz iletişimde birbirimizin anladığı kelime ve kavramları kullanıyoruz...

eğer bunu yapmazsak yani mesela sizin hiç bilmediğiniz kavramları kullansam sürekli bu sağlıklı bir iletişim olmaz...

kuran muhataplarınca çok iyi anlaşılmıştır...

onların kuranı anlama gibi bir sorunu olmamıştır...

çünkü ozamanın sokaktaki adamının kullandığı dil kullanılmıştır...

ama sonrakiler için durum değişmiştir...

kelimelerde anlam kayması değişmesi dilin doğal bir özelliğidir...

bu gün bir çok kelime anlam kaymasına daralmasına genişlemesine maruz kalmış ve bizim kuranı anlayabilmemiz oldukça zorlaşmıştır...

bu yüzden kuran öncesi devirlere ait sözlü yazılı metinler en önemli başvuru kaynağıdır...

fakat bu veriler de çok fazla değildir...

hatta hadisler gibi bunların bir çoğu kurandan çok sonra yazıya geçirilmişlerdir...

Söylesene İslam'ın neresi mnatığa uygundur?Bir tane gösterebilir misin?Dinde mantık aranmaz!Elbette sağlıklı bir iletişim olmaz,tıpkı Kur'an'ın iletişimi gibi.Hayır anlaşılmamıştır,sen inançsal olarak konuşuyorsun,kabullenemiyorsun ama ben gözlemsel konuşuyorum,bilimsel metodla gidiyorum,Kur'an muhattaplarınca bile anlaşılamamıştır!

Kur'an'da Garib Kelimeler vardır,birçok yabancı kelime vardır,bunu Arap nasıl anlasın?Ömer bile anlayamamış,Muhammed bile!Bunları kaynaklarıyla bir bir sererim gözünün önüne,İslami kaynaklarla!

Yıllarca alimler bu kelimeleri,sonra da anlamlarını saptamışlardır.Kur'an ilk muhattaplarına bile tefsir edilmiştir,her zaman bir başvuru kaynağına ihtiyaç duyulmuştur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'an'da Garib Kelimeler vardır,birçok yabancı kelime vardır

En basit örnek: Ölülere okuyup durdukları "Ya Sin!"

Ne bu Sin yahu, kim, neyin nesi, kimin fesi?

Ben de dedim: "Ya Zut!" Ne oldu şimdi? Kutsal bir laf mı etmiş oldum?

Ya müslüman milleti! Bir geçin bu safsataları ya! Binlerce yıldır insanları bu safsataların peşine taktınız, aslı yok astarı yok, bir yığın uydurmasyon...

Link to post
Sitelerde Paylaş

En basit örnek: Ölülere okuyup durdukları "Ya Sin!"

Ne bu Sin yahu, kim, neyin nesi, kimin fesi?

Ben de dedim: "Ya Zut!" Ne oldu şimdi? Kutsal bir laf mı etmiş oldum?

Ya müslüman milleti! Bir geçin bu safsataları ya! Binlerce yıldır insanları bu safsataların peşine taktınız, aslı yok astarı yok, bir yığın uydurmasyon...

bu gibi ifadeler bizim için anlamsız ve garip gelse de o gün için gayet anlamlı şeylerdir...

şşşt gibi psst gibi belki de...

Link to post
Sitelerde Paylaş

şşşt gibi psst gibi belki de

İyi uydurmasyon ama öyle olsa "belki" demezdin. İlla ki "ey sen" ya da "ey insan" filan gibi bir anlamı olmalı, ki müfessirler "ey insan" diye anlamlandırmışlardır. Çünkü bilmem ne dilinde öyleymiş.

Yani ordan burdan katmalarla bu sözler acaip, esrarlı bir kılığa sokulmak istenmiş. Ne duydularsa katmışlar, eski şairler, komşu halkların dilleri. Yeter ki millet acaip bir şey sansın.

Aynı taktiği dinciler hâla uygular. Allahın arkasına cc takmakla sözde bir azamet verirler ki millet tırssın. Şişenin dibinde şişenin kaç cc olduğu yazar ama allahın kaç cc geldiğini söylemezler... Artık hayalinde kaç cc canlanırsa...

Hadi bi de elif lam mim ne demek ona da bi şey uydur. Bi de şuna bi zahmet: HXP...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...