Jump to content

Eğer herkes ayetlerin dediğini yapsaydı nasıl bir dünya olurdu?


Recommended Posts

  • İleti 71
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Eğer herkes ayetlerin dediğini yapsaydı nasıl bir dünya olurdu?

Herkes Allah`a ve ayetlere inanıyor dediklerine de harfiyen uyuyor:

Yusuf Süresi 40:

Caydırıcı bir ceza olmak üzere hırsız erkek ile hırsız kadının ellerini kesin.

Bu adam ayetlerin dedigini yapmiyor mu?:

handcut.jpg

Nur 2. Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüz sopa vurun; Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah'ın dininde (hükümlerini uygularken) onlara acıyacağınız tutmasın. Müminlerden bir gurup da onlara uygulanan cezaya şahit olsun.

Sopayla insan terbiye etmeye calisan bu adam Allah'in ayetlerini uygulamiyor mu?:

1PubicFlogPST_468x348.jpg

Kadini sopayla doven bu adam Allah'in ayetlerini uygulamiyor mu?:

040307caning.jpg

Enfâl :39

"Yeryüzünde fitne kalmayıncaya ve din tamâmen Allah’ın oluncaya kadar onlarla savaşın! Eğer (küfre) son verirlerse (Onları bırakın ).

(Kufre son verirlerse, yani kafirligi (gayrimuslimligi ve inancsizligi) birakip Allah'in dini olan Islam'a inanirlarsa birakin!... Oldu.)

Bu adamlar ayetlerin dedigini yapmiyor mu?:

islamic_rage_boy.jpg

muslim_dominate.jpg

osama.jpg

Nisa-3 Eger yetim (kiz)lar konusunda adaleti yerine getiremeyeceginizden korkarsaniz, bu durumda, (onlarla degil) size helal olan (baska) kadinlardan ikiser, üçer, dörder olmak üzere nikahlayin. Sayet adaleti saglayamayacaginizdan korkarsaniz, o zaman bir (es) ya da sag ellerinizin malik oldugu (cariye) ile (yetinin).

Bu adam ayetlerin dedigini yapmiyor mu?:

Cropped_Mbye_with_3_wives_and_children.j

Nisa 34:

Allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur. Onun için sâliha kadınlar itaatkârdır. Allah'ın kendilerini korumasına karşılık gizliyi (kimse görmese de namuslarını) koruyucudurlar. Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve (bunlarla yola gelmezlerse) dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür.

Bu adam ayetlerin dedigini yapmiyor mu?:

x66132110287782131.jpg

Rum-28

(Allah) size kendinizden bir misal verdi: Hiç size kısmet ettiğimiz şeyde elleriniz altındaki kölelerinizden ortaklarınız bulunur da onlarla siz eşit olur, aranızda birbirinizi saydığınız gibi, onları da sayar mısınız? İşte düşünecek bir toplum için ayetleri böyle ayırdediyoruz.

Bunlar ayetlerin dedigini yapmiyor mu?:

slaveri.jpg

Daha asilanlar, kafasi kesilip atilanlar ve daha nice ornekler var. Rahatsiz edici goruntuler. Onlari koymuyorum buraya. Su yukaridaki goruntuler bile yeterince rahatsizlik verici, mide bulandirici. Ama Kuran'in ayetleri bunlar!... Hani su "evrensel" dediginiz, bu cagda bile savundugunuz 7.yuzyil col bedevi kanunlari!...

Emre,

Bu resimlerdeki goruntuler gayri-insani degil mi?

Kuran ayetleri degil mi bunlar?

Hadi ben carpitiyorum diyelim, Peki yukaridaki bu Kuran ayetlerini sen al ve bu ayetlere uygun goruntuler getir bakalim!

Selamlar

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yusuf Süresi 40:

Caydırıcı bir ceza olmak üzere hırsız erkek ile hırsız kadının ellerini kesin.

Bu adam ayetlerin dedigini yapmiyor mu?:

handcut.jpg

Nur 2. Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüz sopa vurun; Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah'ın dininde (hükümlerini uygularken) onlara acıyacağınız tutmasın. Müminlerden bir gurup da onlara uygulanan cezaya şahit olsun.

Sopayla insan terbiye etmeye calisan bu adam Allah'in ayetlerini uygulamiyor mu?:

1PubicFlogPST_468x348.jpg

Kadini sopayla doven bu adam Allah'in ayetlerini uygulamiyor mu?:

040307caning.jpg

Enfâl :39

"Yeryüzünde fitne kalmayıncaya ve din tamâmen Allah’ın oluncaya kadar onlarla savaşın! Eğer (küfre) son verirlerse (Onları bırakın ).

(Kufre son verirlerse, yani kafirligi (gayrimuslimligi ve inancsizligi) birakip Allah'in dini olan Islam'a inanirlarsa birakin!... Oldu.)

Bu adamlar ayetlerin dedigini yapmiyor mu?:

islamic_rage_boy.jpg

muslim_dominate.jpg

osama.jpg

Nisa-3 Eger yetim (kiz)lar konusunda adaleti yerine getiremeyeceginizden korkarsaniz, bu durumda, (onlarla degil) size helal olan (baska) kadinlardan ikiser, üçer, dörder olmak üzere nikahlayin. Sayet adaleti saglayamayacaginizdan korkarsaniz, o zaman bir (es) ya da sag ellerinizin malik oldugu (cariye) ile (yetinin).

Bu adam ayetlerin dedigini yapmiyor mu?:

Cropped_Mbye_with_3_wives_and_children.j

Nisa 34:

Allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur. Onun için sâliha kadınlar itaatkârdır. Allah'ın kendilerini korumasına karşılık gizliyi (kimse görmese de namuslarını) koruyucudurlar. Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve (bunlarla yola gelmezlerse) dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür.

Bu adam ayetlerin dedigini yapmiyor mu?:

x66132110287782131.jpg

Rum-28

(Allah) size kendinizden bir misal verdi: Hiç size kısmet ettiğimiz şeyde elleriniz altındaki kölelerinizden ortaklarınız bulunur da onlarla siz eşit olur, aranızda birbirinizi saydığınız gibi, onları da sayar mısınız? İşte düşünecek bir toplum için ayetleri böyle ayırdediyoruz.

Bunlar ayetlerin dedigini yapmiyor mu?:

slaveri.jpg

Daha asilanlar, kafasi kesilip atilanlar ve daha nice ornekler var. Rahatsiz edici goruntuler. Onlari koymuyorum buraya. Su yukaridaki goruntuler bile yeterince rahatsizlik verici, mide bulandirici. Ama Kuran'in ayetleri bunlar!... Hani su "evrensel" dediginiz, bu cagda bile savundugunuz 7.yuzyil col bedevi kanunlari!...

Emre,

Bu resimlerdeki goruntuler gayri-insani degil mi?

Kuran ayetleri degil mi bunlar?

Hadi ben carpitiyorum diyelim, Peki yukaridaki bu Kuran ayetlerini sen al ve bu ayetlere uygun goruntuler getir bakalim!

Selamlar

Çok harika bir paylaşım..

Önce tüm insanlar kardeş diyen daha sonra israiloğullarına lanet yağdıran kitabı tuz buz ettin..

Çalışman için teşekkürlerimi sunuyorum..

Link to post
Sitelerde Paylaş
bu maymun soyundan geldiği iddaa eden arkadaşlarda ortak var oda sınır diye

bir olguya sahip olmamak bu açıdan bakıldığı zaman arkadaş kendi çapında doğru

söylüyor çünkü onun sınırı yok böylelerine atalar aklını peynir ekmekle mi? yedin derler

aklınca sallamış birşeyler tabii aklın ne olduğunu biliyorsa akıl hevadan ibaretse doğru ama akıl

heva demek değildir.

Kesinlikle ben de onu demek istiyordum

akıl heva değildir...

Kimileri heva gibi kullanır ve sorgulamaz

kimileri ise sorgular, onu gören heva sahipleri

ise heba olur giderler...

Sen ayetlere uymaya devam edebilirsin... sana başarılar...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 weeks later...
Çok harika bir paylaşım..

Önce tüm insanlar kardeş diyen daha sonra israiloğullarına lanet yağdıran kitabı tuz buz ettin..

Çalışman için teşekkürlerimi sunuyorum..

Ben tesekkur ederim.

Aslinda Emre sevdigim bir uyemizdir. Kuran'i, daha dogrusu Islam dinini ortaya koyarken Emre dostumun kendi icinde barindirdigi "insancil" yanlari ile onu sekillendirmeye calisiyor. Emre'nin bu tutumunu tabi ki takdir ediyorum. Ancak Islam dini, gerek ortaya ciktigi donemde ve Islam tarihinde olsun, gerekse bugun dunya capinda "genel anlamda" gordugumuz bir Islam imaji olsun, sevgili Emre'nin bize sundugu "Islam" ile bir doku uyusmazligi sergiliyor.

Emre'nin dedigi gibi "Eğer herkes ayetlerin dediğini yapsaydı nasıl bir dünya olurdu?" sorusuna karsi, yukaridaki resimler Islam dini hakkinda somut bir gercegi gozler onune seriyor. Ceza olarak insanin "el" gibi bir organini kesip atmak, bir cok kisinin gozleri onunde sopa ile insan terbiye etmek, hatta carprazlama el-ayak kesip atmak gibi iskence yontemleriyle cezalandirma yoluna gitmek, en azindan gunumuz ahlak ve hukuk anlayisi acisindan bu uygulamalar sozun gercek anlamiyla birer "insanlik disi" uygulamalardir.

SAYGILAR

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yusuf Süresi 40:

Caydırıcı bir ceza olmak üzere hırsız erkek ile hırsız kadının ellerini kesin.

Bu adam ayetlerin dedigini yapmiyor mu?:

handcut.jpg

Nur 2. Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüz sopa vurun; Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah'ın dininde (hükümlerini uygularken) onlara acıyacağınız tutmasın. Müminlerden bir gurup da onlara uygulanan cezaya şahit olsun.

Sopayla insan terbiye etmeye calisan bu adam Allah'in ayetlerini uygulamiyor mu?:

1PubicFlogPST_468x348.jpg

Kadini sopayla doven bu adam Allah'in ayetlerini uygulamiyor mu?:

040307caning.jpg

Enfâl :39

"Yeryüzünde fitne kalmayıncaya ve din tamâmen Allah’ın oluncaya kadar onlarla savaşın! Eğer (küfre) son verirlerse (Onları bırakın ).

(Kufre son verirlerse, yani kafirligi (gayrimuslimligi ve inancsizligi) birakip Allah'in dini olan Islam'a inanirlarsa birakin!... Oldu.)

Bu adamlar ayetlerin dedigini yapmiyor mu?:

islamic_rage_boy.jpg

muslim_dominate.jpg

osama.jpg

Nisa-3 Eger yetim (kiz)lar konusunda adaleti yerine getiremeyeceginizden korkarsaniz, bu durumda, (onlarla degil) size helal olan (baska) kadinlardan ikiser, üçer, dörder olmak üzere nikahlayin. Sayet adaleti saglayamayacaginizdan korkarsaniz, o zaman bir (es) ya da sag ellerinizin malik oldugu (cariye) ile (yetinin).

Bu adam ayetlerin dedigini yapmiyor mu?:

Cropped_Mbye_with_3_wives_and_children.j

Nisa 34:

Allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur. Onun için sâliha kadınlar itaatkârdır. Allah'ın kendilerini korumasına karşılık gizliyi (kimse görmese de namuslarını) koruyucudurlar. Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve (bunlarla yola gelmezlerse) dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür.

Bu adam ayetlerin dedigini yapmiyor mu?:

x66132110287782131.jpg

Rum-28

(Allah) size kendinizden bir misal verdi: Hiç size kısmet ettiğimiz şeyde elleriniz altındaki kölelerinizden ortaklarınız bulunur da onlarla siz eşit olur, aranızda birbirinizi saydığınız gibi, onları da sayar mısınız? İşte düşünecek bir toplum için ayetleri böyle ayırdediyoruz.

Bunlar ayetlerin dedigini yapmiyor mu?:

slaveri.jpg

Daha asilanlar, kafasi kesilip atilanlar ve daha nice ornekler var. Rahatsiz edici goruntuler. Onlari koymuyorum buraya. Su yukaridaki goruntuler bile yeterince rahatsizlik verici, mide bulandirici. Ama Kuran'in ayetleri bunlar!... Hani su "evrensel" dediginiz, bu cagda bile savundugunuz 7.yuzyil col bedevi kanunlari!...

Emre,

Bu resimlerdeki goruntuler gayri-insani degil mi?

Kuran ayetleri degil mi bunlar?

Hadi ben carpitiyorum diyelim, Peki yukaridaki bu Kuran ayetlerini sen al ve bu ayetlere uygun goruntuler getir bakalim!

Selamlar

Harikasın sevgili FreeWill, o kadar güzel anlatmışsınki insan donup kalıyor

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ben tesekkur ederim.

Aslinda Emre sevdigim bir uyemizdir. Kuran'i, daha dogrusu Islam dinini ortaya koyarken Emre dostumun kendi icinde barindirdigi "insancil" yanlari ile onu sekillendirmeye calisiyor. Emre'nin bu tutumunu tabi ki takdir ediyorum. Ancak Islam dini, gerek ortaya ciktigi donemde ve Islam tarihinde olsun, gerekse bugun dunya capinda "genel anlamda" gordugumuz bir Islam imaji olsun, sevgili Emre'nin bize sundugu "Islam" ile bir doku uyusmazligi sergiliyor.

Emre'nin dedigi gibi "Eğer herkes ayetlerin dediğini yapsaydı nasıl bir dünya olurdu?" sorusuna karsi, yukaridaki resimler Islam dini hakkinda somut bir gercegi gozler onune seriyor. Ceza olarak insanin "el" gibi bir organini kesip atmak, bir cok kisinin gozleri onunde sopa ile insan terbiye etmek, hatta carprazlama el-ayak kesip atmak gibi iskence yontemleriyle cezalandirma yoluna gitmek, en azindan gunumuz ahlak ve hukuk anlayisi acisindan bu uygulamalar sozun gercek anlamiyla birer "insanlik disi" uygulamalardir.

SAYGILAR

Defalarca cevap verdiğim çarpıtma ve hatalarınıza bu sefer aynı cevapları tekrarlamayı lüzumlu görmeyince, sanıyorum havalara girdin sevgili Freewill.

Yani illa ki tekrar tekrar her birinize aynı şeyleri yazacağız :)

Yok bir kere vermezsek "cevap veremedi olacak" öyle mi :)

O zaman temcit pilavına devam edelim ki siz de nasiplenin:

1- Kuran'da el kesmenin ne olduğunun açıklamasını yine ayetler yapıyor:

A- Hapse atıp gücünü kesmek(Yusuf Kıssası)

B- Elini çizdirerek işaretlemek (yine Yusuf'un hayatının anlatıldığı bölümlerde görüyoruz)

2- Hayır hatalı çeviriye sığınma hinliğine devam ediyorsunuz. Kadını dövün diyen bir ayet bile yok. Verdiğin ayetin gerçek çevirisi şöyle:

4:34 Erkekler kadınları gözetirler.14 Zira ALLAH her birine farklı yetenekler ve özellikler vermiştir. Nitekim erkekler evin geçiminden sorumludur. Erdemli kadınlar, (Tanrı'nın yasasına) boyun eğer ve ALLAH'ın korumasını emrettiği (onur ve iffetlerini) tek başlarına bile olsalar korurlar. İffetlerinden endişe duyduğunuz kadınlara öğüt verin, yataklarınızı ayırın ve nihayet onları çıkarın.15 Size itaat ederlerse onlara karşı bir yol aramayın. ALLAH Yücedir, Büyüktür.

3- Savunma savaşıyla ilgili ayeti yine vurdumduymaz bir şekilde bağlamından kopararak, yani cımbızlayarak Kuran'a iftira atma komedisine devam etmişsin dostum.Konuyla ilgili eski bir yazım.

http://www.diniyazilar.com/dy/oku/816/kura...izin-vardir.htm

Kuran'a göre herkes inancında serbesttir. Zaten bu yüzden bu dünya imtihan dünyası olabilmektedir. Dilediğin şıkkı seçebilirsin, kimse karışamaz

4- Çok eşlilik meselesini de defalarca açıkladık.

"Kadın isterse" Kuran da izin veriyor hepsi bu.

Örneğin 2 kız aynı adama aşık oluyor ve ikisi aynı insanla evlenip üçlü bir yuva kurmak istiyorlar (ki benim de şahit olduğum bir örnek bu), adama teklifi yapıyorlar.

İşte bu noktada Allah "bunu yapabilirsiniz, size günah yazılmaz" diyor. Yani çok eşlilik bir izindir.

Zaten doğru olan da budur. Asıl yasak olsaydı eleştirilmesi gerekirdi.

5- Kuran köleliliği yasaklıyor:

http://www.turkish-media.com/forum/lofiver...php/t65885.html

O verdiğin ayetlerde bile köle edinme ve köle olma eleştiriliyor ama bu apaçık mesajı görebilmen için öncelikle aklını özgürleştirmen gerekiyor sevgili dostum.

Bir tek "zinaya sopa cezası" gerçekten var. Orada da "hiçbir organa zarar vermeden" dövme işleminin gerçekleştirilmesi isteniyor.

Zina yüzünden ailesiz ortamda doğup büyüyecek ve hatta bu yüzden çeşitli şiddet dolu olaylara maruz kalacak çocukların yaşayacağı trajedi en baştan engelleniyor.

Kısacası:

Hatalı çevirilere sığınma, ayet cımbızlama ve ayetin anlamını çarpıtma gibi kurnazlıklarla kendi ateizm inancını zorla ayakta tutmaya çalışıyorsun. Ama gördüğün gibi olmuyor. İçin, vicdanın rahat değil ve bu sıkıntın, bu zorlama yazılarına da yansıyor.

Kendine zulmetme ve gerçeklerden kaçma alışkanlığına son verip, sana gerçekten yakışır bir şekilde doğruluk-iyilik yolunda ilerlemen ümidiyle sevgili Freewill.

Birgün başaracağını umut ediyorum.

Selam ve sevgiler.

tarihinde Emre1974tr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

emre kadını nerden çıkarıyorsun?

sokağa mı atıyorsun sevgili dostum.

ailesi de istemeyecek muhtemelen onu.

ekonomik özgürlüğü de yoktur belki.

kötü yola düşecek muhtemelen.

döv daha iyi.

bu yaşar nurinin önce dövün diye anlam verip bir kaç sene sonra da,çıkarın diye yazdığı meal mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
1- Kuran'da el kesmenin ne olduğunun açıklamasını yine ayetler yapıyor:

A- Hapse atıp gücünü kesmek(Yusuf Kıssası)

B- Elini çizdirerek işaretlemek (yine Yusuf'un hayatının anlatıldığı bölümlerde görüyoruz)

Kuran'da ceza olarak "organ kesip atmak" yok diyorsun yani.

Peki "carprazlama olarak el ve ayaklarini kes!" demek nasil oluyor?

2- Hayır hatalı çeviriye sığınma hinliğine devam ediyorsunuz. Kadını dövün diyen bir ayet bile yok. Verdiğin ayetin gerçek çevirisi şöyle:

4:34 Erkekler kadınları gözetirler.14 Zira ALLAH her birine farklı yetenekler ve özellikler vermiştir. Nitekim erkekler evin geçiminden sorumludur. Erdemli kadınlar, (Tanrı'nın yasasına) boyun eğer ve ALLAH'ın korumasını emrettiği (onur ve iffetlerini) tek başlarına bile olsalar korurlar. İffetlerinden endişe duyduğunuz kadınlara öğüt verin, yataklarınızı ayırın ve nihayet onları çıkarın.15 Size itaat ederlerse onlara karşı bir yol aramayın. ALLAH Yücedir, Büyüktür.

Nereye cikariyorsun kadinlari?

Kuran'da gecen "darb" sozcugu ne zaman "cikarmak" oldu?

'Darb' bildigin darbdir, hatta arapcadan turkcemize de gecmis bir sozcuktur. Darbe. Vurmak, carpmak, vs...

"Kadinlari cikarin!" mis.

Kim diyor bunu? Kuran'i bu sekilde tercume eden kim?

Asirlardir elin arabi arapca olan bu kitabi kendi dilinde okuyup yanlis anlamis da, simdi dogru anlayan kim?

Örneğin 2 kız aynı adama aşık oluyor ve ikisi aynı insanla evlenip üçlü bir yuva kurmak istiyorlar (ki benim de şahit olduğum bir örnek bu), adama teklifi yapıyorlar.

İşte bu noktada Allah "bunu yapabilirsiniz, size günah yazılmaz" diyor. Yani çok eşlilik bir izindir.

Emre kusura bakma da, ka$ yapayim derken goz cikarmak buna denir. Yahu ask ne demek? Karsi cinsten birisin asik olmus bir insan o sevdigi, asik oldugu kisiyi bir ikinci kisiyle paylasmak ister mi? Boyle bir seyi kabul etse bile buna ask, sevgi vs.. denir mi? Bu kadinlardan biri sevdigi, asik oldugu erkegini bu gece bir baskasinin koynunda oldugunu dusunup bunu "normal" karsilamakla o kadinin, kadinlik onur ve gurura sahip oldugu soylenbilir mi? Bu durumda bir erkegin "etik ve ahlaki davranisina sahip" bir bir erkek oldugu soylenebilir mi?

Yapma Emre, tamam insancil duygu ve dusuncelerle yaklasiyorsun da, bu aciklamalarla kendini daha da rezil ediyorsun.

SAYGILAR

Link to post
Sitelerde Paylaş
Defalarca cevap verdiğim çarpıtma ve hatalarınıza bu sefer aynı cevapları tekrarlamayı lüzumlu görmeyince, sanıyorum havalara girdin sevgili Freewill.

Yani illa ki tekrar tekrar her birinize aynı şeyleri yazacağız :)

Yok bir kere vermezsek "cevap veremedi olacak" öyle mi :)

O zaman temcit pilavına devam edelim ki siz de nasiplenin:

1- Kuran'da el kesmenin ne olduğunun açıklamasını yine ayetler yapıyor:

A- Hapse atıp gücünü kesmek(Yusuf Kıssası)

B- Elini çizdirerek işaretlemek (yine Yusuf'un hayatının anlatıldığı bölümlerde görüyoruz)

2- Hayır hatalı çeviriye sığınma hinliğine devam ediyorsunuz. Kadını dövün diyen bir ayet bile yok. Verdiğin ayetin gerçek çevirisi şöyle:

4:34 Erkekler kadınları gözetirler.14 Zira ALLAH her birine farklı yetenekler ve özellikler vermiştir. Nitekim erkekler evin geçiminden sorumludur. Erdemli kadınlar, (Tanrı'nın yasasına) boyun eğer ve ALLAH'ın korumasını emrettiği (onur ve iffetlerini) tek başlarına bile olsalar korurlar. İffetlerinden endişe duyduğunuz kadınlara öğüt verin, yataklarınızı ayırın ve nihayet onları çıkarın.15 Size itaat ederlerse onlara karşı bir yol aramayın. ALLAH Yücedir, Büyüktür.

3- Savunma savaşıyla ilgili ayeti yine vurdumduymaz bir şekilde bağlamından kopararak, yani cımbızlayarak Kuran'a iftira atma komedisine devam etmişsin dostum.Konuyla ilgili eski bir yazım.

http://www.diniyazilar.com/dy/oku/816/kura...izin-vardir.htm

Kuran'a göre herkes inancında serbesttir. Zaten bu yüzden bu dünya imtihan dünyası olabilmektedir. Dilediğin şıkkı seçebilirsin, kimse karışamaz

4- Çok eşlilik meselesini de defalarca açıkladık.

"Kadın isterse" Kuran da izin veriyor hepsi bu.

Örneğin 2 kız aynı adama aşık oluyor ve ikisi aynı insanla evlenip üçlü bir yuva kurmak istiyorlar (ki benim de şahit olduğum bir örnek bu), adama teklifi yapıyorlar.

İşte bu noktada Allah "bunu yapabilirsiniz, size günah yazılmaz" diyor. Yani çok eşlilik bir izindir.

Zaten doğru olan da budur. Asıl yasak olsaydı eleştirilmesi gerekirdi.

5- Kuran köleliliği yasaklıyor:

http://www.turkish-media.com/forum/lofiver...php/t65885.html

O verdiğin ayetlerde bile köle edinme ve köle olma eleştiriliyor ama bu apaçık mesajı görebilmen için öncelikle aklını özgürleştirmen gerekiyor sevgili dostum.

Bir tek "zinaya sopa cezası" gerçekten var. Orada da "hiçbir organa zarar vermeden" dövme işleminin gerçekleştirilmesi isteniyor.

Zina yüzünden ailesiz ortamda doğup büyüyecek ve hatta bu yüzden çeşitli şiddet dolu olaylara maruz kalacak çocukların yaşayacağı trajedi en baştan engelleniyor.

Kısacası:

Hatalı çevirilere sığınma, ayet cımbızlama ve ayetin anlamını çarpıtma gibi kurnazlıklarla kendi ateizm inancını zorla ayakta tutmaya çalışıyorsun. Ama gördüğün gibi olmuyor. İçin, vicdanın rahat değil ve bu sıkıntın, bu zorlama yazılarına da yansıyor.

Kendine zulmetme ve gerçeklerden kaçma alışkanlığına son verip, sana gerçekten yakışır bir şekilde doğruluk-iyilik yolunda ilerlemen ümidiyle sevgili Freewill.

Birgün başaracağını umut ediyorum.

Selam ve sevgiler.

Yapmayın lütfen artık bu kadar; hepimiz bir zamanlar müslümandık... Sizinkisi islamiyet değil emreniyet olmuş...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Çaprazlama çiziktirin veya eğer zor gelip yapamıyorsanız veya kan tutuyorsa "X" işareti şeklinde dövme yaptırın demek o... :rolleyes:

sevgili emrenin böyle akıl yürütürse buna da cevabı,

elini ve ayağını çaprazlama çizin olur.

birini saklarsa ötekinden tanlasınlar üçkağıtçı olduğunu.

emre,

kuranda allah ve resulune savaş açanların ellerini ve ayaklarını çaprazlama kesin diyor.

buharide,enesin kaynak gösterildiği bi hadisde de peygamberin bunu yaptığı gibi,suçluların gözlerini oydurduğu da var.

hadisi inkar etsen de,kuranı edemezsin dostum. ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kuran'da ceza olarak "organ kesip atmak" yok diyorsun yani.

Peki "carprazlama olarak el ve ayaklarini kes!" demek nasil oluyor?

Nereye cikariyorsun kadinlari?

Kuran'da gecen "darb" sozcugu ne zaman "cikarmak" oldu?

'Darb' bildigin darbdir, hatta arapcadan turkcemize de gecmis bir sozcuktur. Darbe. Vurmak, carpmak, vs...

"Kadinlari cikarin!" mis.

Kim diyor bunu? Kuran'i bu sekilde tercume eden kim?

Asirlardir elin arabi arapca olan bu kitabi kendi dilinde okuyup yanlis anlamis da, simdi dogru anlayan kim?

Emre kusura bakma da, ka$ yapayim derken goz cikarmak buna denir. Yahu ask ne demek? Karsi cinsten birisin asik olmus bir insan o sevdigi, asik oldugu kisiyi bir ikinci kisiyle paylasmak ister mi? Boyle bir seyi kabul etse bile buna ask, sevgi vs.. denir mi? Bu kadinlardan biri sevdigi, asik oldugu erkegini bu gece bir baskasinin koynunda oldugunu dusunup bunu "normal" karsilamakla o kadinin, kadinlik onur ve gurura sahip oldugu soylenbilir mi? Bu durumda bir erkegin "etik ve ahlaki davranisina sahip" bir bir erkek oldugu soylenebilir mi?

Yapma Emre, tamam insancil duygu ve dusuncelerle yaklasiyorsun da, bu aciklamalarla kendini daha da rezil ediyorsun.

SAYGILAR

1-O dönemde Müslümanları öldüren saldırgan araplar, o azgınlıklarından vazgeçmezlerse , onlara aynen karşılık verilmesi isteniyor.

Savunma savaşı ve kısas.

Buna karşılık hırsızlıkla ilgili el kesmenin ne olduğunu da yine kitabı bütünlük içinde okuyunca kolayca görüyoruz. Yusuf'un, ayetlerdeki hayat hikayesine bakman yeterli.

Hapse atmak ve el çizdirmek.

2- Bir kelimenin Türkçe'de ne anlamda kullandıldığından değil, Arapçada ne anlama geldiğinden bahsediyoruz. Ona bakacak olursan "gezegen" demek olan Kevkeb, Osmanlıcada "yıldız" anlamına gelmektedir. Ve bu yüzden bir çok çevirmen, Kuran'da "kevkeb" gördüğü yerleri gezegen olarak çevireceğine, yanlış bir şekilde "yıldız" olarak çevirmiştir.

Edip Yüksel'in bu konuyla ilgili makalesinin önemli bir bölümü:

Örnekleri ve İnekleri Dövemeyenler Neden Kadınları Dövmek İstiyor?

"Kuran Çevirilerindeki Hatalar" isimli kitabımda 4:34 ayetiyle ilgili tezlerimi 19.org formunda Kaptan mahlasını kullanarak eleştiren bir arkadaşın iddialarına cevaptır.

ELEŞTİRİ: Edip Yüksel veya Yasar Nuri Öztürk'ün, bu ayetteki "darb" fiilinin "dövme/vurma "manasına geldiğini bilmeyecek ve anlamayacak kadar cahil olduklarını hiç sanmıyorum.. Geleneğin tecrübelerini önemsememeleri, bunun yerine "insanların ne diyeceğini" önemsemelerinin, ayete "anlamak istedikleri" manayı vermelerine sebep olduğu açıktır. "Darb" fiili üzerine ve mezkur ayetlerde yapacağımız çok basit bir inceleme bu gerçeği görmemiz için yeterlidir..

CEVAP: Yaşar'ı bilmem, ama ben niyetimi senin niyetinle tokuşturmayacağım. Darb fiilinin "dövme/vurma" anlamına gelebileceğini ancak bunun anlamlardan sadece biri olduğunu ileri sürüyorum. Geleneksel olarak verilen anlamı tercih etmememin sebebini ise Kuran Çevirilerindeki Hatalar kitabında tartıştım.

ELEŞTİRİ: "Darb" kelimesinin asil manası vurmak /dövmektir. Yalın halde kullanıldığında bu manada kullanılır.. Edip Yüksel'in herhalde laf kalabalığı türünden olsa gerek; mahkum olmak, sorumluluğu kaldırmak, kapamak, örtmek, şeklinde açıkladığı manalar, vurmak kelimesine getirilen eklerle veya cümlenin diğer öğeleriyle (naib-i fail, meful, vs..) sağlanan manalardır.. Bunun yanında "mesel" kelimesini getirmekle "örnek vermek" ( Türkçe�deki darb-i-mesel), "yeryüzünde" kelimesiyle de "yolculuk" ( bu dışarı çıkmak anlamına gelmez ) manasına kullanılır.....

Arap dilinde ( gerek yaygın kullanışta gerekse Kuran'daki kullanışta) darb kelimesi Yalın olarak kullanıldığında "vurmak / dövmek "manasındadır.. Diğer manalara gelmesi için başka kelime takviyesi veya öncesinde ve sonrasında benzer kullanımı olmalıdır..

CEVAP: Darb kelimesi, "örnek vermek" veya "batılı çürütmek" anlamında kullanıldığında (örneğin, 13:17) YALIN olarak kullanılmıyor mu? Benzeri ifade sadece kadın söz konusu olunca mi esrarlı bir biçimde YALIN'laşıyor?

Tartıştığımız 4:34 ayetini istisna edersek, Kuran'da DaRaBa kökünün tüm türevleri 57 kez geçer ve bunlardan sadece 11 tanesi fiziksel olarak vurmak veya dövmek anlamına gelebilmektedir. Bu listeden, "Bi" harf-i çeriyle birlikte kullanıldığı için senin YALIN koşuluna uymayan Musa�nın değnekle taşa vurmasını (2:60; 7:160; 26:63) ve Eyyub'un değnekle yere vurup yola çıkmasını (38:44) çıkarırsak geriye "vurmak/dövmek" anlamında kullanılan sadece 7 ifade kalır. Bunlardan bir başka fiilin temyizi olarak kullanılan 37:93'teki bir devrik ifadeyi de çıkarmalıyız. Demek ki, tartıştığımız ayet haricindeki 57 kullanımdan sadece 6 tanesi senin vermek istediğin anlamı taşıyor. Bunlardan iki tanesi bir ayette geçtiği için önümüzde sadece 5 ayet var. Dilersen onları kısaca bir inceleyelim:

8:50 ve 47:28 ayetleri meleklerin inkarcıların canını alırken onları dövdüğü biçiminde anlaşılmıştır genellikle. Savaş sırasında saldıran ve kaçan düşmanların öldürülüşünü açıklayan bu ayette DaRaBa fiili "yüzlerine" ve "arkalarına" gibi mefuller alıyor. Yani vurulan yerler belirleniyor. Ayrıca, buradaki "vurma" olayının niteliği tartışma konusudur.

8:12 ayeti iki kez DaRaBa fiilini kullanıyor. Bu ayette, savaşta meleklerin yardımını dile getiriyor. Burada da DaRaBa fiili meful alıyor ve vurulacak yerler belirleniyor. Bir başka deyişle, ayet meleklerin inkarcıları dövdüğünü veya vurduğunu ifade etmiyor. Vurulacak yerleri boyun ve parmak olarak belirliyor.

2:73 ayetindeki DaRaBa kelimesi de meful ile geliyor. Galiba 4:34 ayetine yakıştırılan anlama en yakın kullanılış burada. Kadınları hayvanlarla bir tutan sünnetçi anlayışa destek olabilecek tek ayetin ölü ineklerle ilgili olması ilginçtir. Şimdi buna dayanarak, "kadınları dövmek" kadınlara mucizevi bir biçimde hayat verir diye bir felsefe de türetirler mi bilmiyorum!

ELEŞTİRİ: "Darb" fiilinin Kuran'da "çıkarın " manasında kullanıldığı hiç bir yer yoktur. Kuran�da bir çok manalarda kullanılmış çıkarma manasında da kullanılır iddiasından önce delil rica edilir, baktın uymuyor sadece gülünür..

CEVAP: Misaller vermek, ortaya çıkarmak ve yola çıkmak gibi düzinelerce kullanımdaki "çıkmalar"dan ve "çıkarmalar"dan "çıkarma"yı çıkaramayan birisine benzeri mantığı kullanarak bir soru da ben yönelteyim: "Darb" kelimesinin "dövün" anlamında kullanıldığı hiçbir yer yoktur. Bu konuda 57 örnekten kullanabileceğiniz tek örneği kullanmak isterseniz kadınları dövebilmek için Yahudilerin ölü inekleri dövme mucizesine inanmanız gerekir! Problem, sizin kadınların dövülmesini normal gören bilinçaltınızdan kaynaklanıyor. Evliliğin sopa üzerine değil, karşılıklı sevgi ve saygı üzerine kurulu olduğunu anladığınız anda kadınları inekler yerine, örnekler kategorisinde değerlendirebileceksiniz.

ELEŞTİRİ: Bu ayet kesin bir emir gibi telakki edilip, iki kişi arasında, kadının; serkeşlik ve itaatsizlik yaptığı, aile ortamını ve maslahatlarını zedelediği, daha başka (aile içi sorunların dışına taşabilecek) durumlarda Allah tiz elden verin sopayı kadına demiyor.. Sadece bu kapıyı acık bırakıyor.. Aynen Maide suresinde ihramdan çıktığınızda avlanın ayetinde olduğu gibi. Allah orada da bir acık kapı bırakmış. Av yapmanızda sakınca yoktur denilmiştir. Ne yani simdi Millet isi gücü bırakıp ihramları atıp av partileri mi düzenlesin yani..? Bu böyle anlaşılmalı.

CEVAP: Avlanma iznine rağmen hacıların topluca avlanmaya çıkmayışları zamanın koşulları ve ihtiyaçları ile ilgilidir. Eskiden daha çok insan geçim için avcılık yapardı. Ancak, eskiden de ve şimdi de erkek ve kadınların birbirlerine olan ihtiyacı av hayvanlarıyla karşılaştırılmayacak derecede büyüktür. Ayrıca, eşinden memnun olmayan, eşini kıskanan, veya eşinin "efendisine" olan itaatini yetersiz gören milyonlarca erkek var bu dünyada. Senin yanlış yorumlayarak açtığın "kadın dövme" kapısından milyonlarca erkeğin sopaları ormanlar gibi geçecektir, hem de "Allah, Allah" nidalarıyla. Senin ve senin gibilerin "kerhen" açtığı bu uğursuz kapının önünde kutsallaştırılmış sopalardan nasiplerini alan kadınlar hem kocalarının, hem dindar çevrenin, hem de dinlerini kaybetmenin korkusuyla şikayet bile edemeyecektir.

ELEŞTİRİ: Arapça konuşan bazı Kuzey Afrika ülkelerinde "çık, defol" kelimesinin karşılığının "idrib" olması anlam kayması ile alakalıdır( ki daha önce işitmemiştim bu manaya geldiğini).. Yereldir/ mahallidir.. Dilin zamanla kazandığı ve uğradığı değişim ve anlam kaymaları (yani mahalli kullanımlarda olduğu gibi) "genel" ve "tam kullanımı" ilgilendirmez..Bırak günümüz K. Afrika kullanımını Emevilerden sonraki şiirler dahi Kuran çevirilerinde ve sonradan hazırlanan toplama lügat çalışmalarında orijinalinden uzak olduğu için kullanılmamıştır.. Bu kadar hassasiyet gösterilmiştir..

Kuran Çevirisi ile iştigal olmuş ehliyet sahibi alimlerin primer sayılan eserleri buna örnektir.. Örneğin Halil b. Ahmed'in "Kitabu'l Ayn" i, Asmai, Ferra, Fibereyh, (zannedersem ibn-i Dureyd de )bu konularda başucu insanlardır.. Bugün Arap dilinin en meşhur ve makbul lügatları bu gibi ilk donem insanlardan çalışmalarından toplamadır.. Bir Kuran çevirmeni bunu gözetmeli..

CEVAP: MESAJ çevirisine 1989 yılında Reşad Halife'nin Tucson Mescidinde başlamıştım. Reşad kendi çevirisini ikinci ve birkaç ay sonra üçüncü baskıları için gözden geçirirken onunla çevirilerimiz üzerinde her gün tartışırdık. Ne var ki, Reşad'ın 1990 yılı başında Bin Laden bağlısı Fuqra (Fukara, yani Fakirler) örgütü tarafından şehit edilişinden sonra sırası gelen 4:34 ayetini geleneksel yorumcular gibi çevirmekten çekindim. Geleneksel anlayışın, Kuran�ın aile kurumuna yüklediği işlev ile ve müminler arasındaki ilişki ahlakı ile çeliştiğini gördüm ve bu ayetteki anahtar kelimelerin Kuran'daki kullanışlarını inceledim. Geleneksel çeviriler konusunda kuşkularımı destekleyen birçok delil buldum. Ne var ki, klasik ve modern tefsirler arasında beni destekleyen bir tek yorum bulamadığım için bu konuda karar vermeyi 20:114 ayetine uyarak erteledim. Allah'ın bu konuda beni aydınlatmasını dua ettim.

1991 yılının Haziran ayında Türkiye'yi ziyaret edişimde Cumhuriyet Gazetesinde 4:34 ayeti üzerinde açılmış bir tartışmaya tanık oldum. Kuran'daki bu ayeti eleştiren bir makaleye tepki gösteren okurların mektupları yer alıyordu. Mektuplardan birisi uzuncaydı ve "DaRaBa" fiilinin Kuran'da sadece "dövmek" veya "vurmak" anlamına gelmediğini ve bu kelimenin 4:34 ayetinde yanlış çevrildiğini tartışıyordu. Bu ilginç makalenin yazarı, on yıl sonra "Dil ve Din" kitabıyla tanıyacağımız Cengiz Özakıncı'ydı. Cengiz Özakıncı'nın bu yazısı benim bu konudaki ortodoks olmayan görüşüme destek veriyordu.

İşin daha ilginci, bir ay süren o ziyaretimde (19 Haziran-18 Temmuz) Ankara'dayken bir sinemaya gitmeye karar verdim. Sinemaya düşkün değilim ve Türkiye'ye yaptığım seyahatlerimde sadece bir kez sinemaya gitmişimdir. Ankara�nın Kızılay semtinde bir sinemada bir işaret ve destek daha aldım.

Orada oynayan 1990 yapımı Çölde Çay (The Sheltering Sky) adlı filmin bir sahnesinde Kuzey Afrikalı bir kabile reisinin karılarından biri, çeşitli maceralar sonucunda eve getirilen Avrupalı kumasına kızıyor ve ona "iDRiB" diye çıkışıyordu. Bunun üzerine Avrupalı kadın odadan dışarı çıkıyordu. Amerika'ya gelir gelmez o filmin İngilizce�sini kiralayıp tekrar seyrettim. (Internet'e "Sheltering Sky" kelimelerini aratsanız filimle ilgili bilgi bulabilirsiniz).

Ayetteki "idrib" kelimesini diğer ayetlerdeki kullanımı ve Kuran�ın genel bağlamı içindeki konumunu göze alarak "çıkarın" diye çevirmeye karar verdim. Kuzey Afrika'da bu kelimenin o anlamda kullanılmasını destekleyici bir faktör olarak değerlendirdim. Dilin zamanla değiştiği malum. Ancak bu değişimin nerede gerçekleştiğine "yereldir/mahallidir" gibi kelle sayılarının veya coğrafi büyüklüğü delil oluşturmaz.

Bu konuda klasik lügatlere de TAM olarak güvenemiyorum. Zira, onları kritik olarak incelediğimizde zamanla dini ve mezhebi taassup yoluyla anlamları kaydırılan kelimelerin orijinal anlamlarını veremediklerine tanık oluyoruz. Örneğin, bu lügatler ÜMMİ kelimesinin anlamının OKUMA YAZMA BİLMEYEN olduğu konusunda ittifak halindeler. Kuran�ı incelediğimizde bu anlamın zamanla gerçekleştirilen bir tahrif olduğunu görüyoruz.

Ya, senin "yerel/mahalli" diye kaile almadığın kullanım orijinal kullanım ise? Üstelik, 4:34 ayetini anlama konusunda en makul ve tutarlı anlamı destekleyen bir kullanım!

Müteşabih, yani çok ayetli ayetler bizi sınarlar. Onları muhkem ayetlerin ışığında, Kuran�ın diğer ayetleriyle ve mesajıyla çelişmeyecek bir biçimde, anlamalıyız. Kalpleri bozuk olanlar "dışarı çık" ifadesini "döv" diye anlar ve kadınların, annelerin ve bacıların dövüldüğü bir toplumun üyeleri olurlar. Bu Allah'ın bir sınamasıdır ve dünyada başlayan bir cezasıdır.

ELEŞTİRİ: Erkek (kavvam kelimesini sizin anladığınız gibi anlarsak) kadınlara sadece gözetici konumda ise, kadını evden nasıl çıkarabiliyor ki? O zaman ondan sonra gelen "eğer size itaat ederse" ne manaya geliyor? Ne yani boşayın manası mi verilmeliydi ?!

CEVAP: Evlerin ayrılmasından sonra boşanma süreci gelir. Boşanma, sünnetçilerin saptırdığı gibi kocanın ağzından çıkan birkaç kelimeyle değil, birkaç ay süren ve her iki tarafın ailelerini ilgilendiren ve hakem huzurunda tartışılacak bir süreçtir. Ayet kadının kocasının evinden çıkarılması konusunda istisna getiriyor. (Siz istisnayı yarım alıntılamışsınız). Yani, başka erkeklerle flört yapan kadına yaptığınız öğütler yarar verirse, yatakları ayırmak ve evinizden çıkarmak gibi yöntemlere başvurmayınız deniyor.

ELEŞTİRİ: Peygamber Kadın döver mi? Ayette gecen özel durumda dahi Allah�ın verdiği izni kullanmaz, o acık kapıdan içeri girmez..

Benim hatuna gelince.. Bilirsin ki bizim kitabıyatımızda karıya sopa atmak yoktur.. Ayette gecen o özel durumda dahi ( Allah kimseye böyle bir es ve vaziyet nasip etmesin!) o acık kapıdan içeri girip şiddet uygulamam..

CEVAP: Peygamber adına karar vermeni sorgulamayacağım. Ama, "Bizim kitabıyatımızda karıya sopa atmak yoktur" da ne demek? Senin övünme makamında sözünü ettiğin "kitabiyat" içinde Kuran olmadığı anlaşılıyor. Kuran'daki çok anlamlı bir kelimeyi illa da "kadın dövmek" biçiminde sınırlamak isteyeceksin ve seni kadınlara karşı katı olmakla suçlayacak olanlara da "kitabiyatınla" ve alicenaplığınla (başkalarının kitabiyatına göre "kılıbıklığınla") savunacaksın kendini! Kitabiyata dahil olmasa da açık bir kapının ardında sallanan kutsal sopaların gölgeleri bile kadınların zihninde bir tehdit oluşturmaya yeter. Bu açık kapı, kadınlarını dövmeyen kocaları melek yapmaya da yetiyor galiba. "Hanım, bak kutsal dayak kapısı açık! Bizim komşu bu kutsal kapıyı son çare olarak kullanıyor. Ama ben sana sabrediyorum!" diyen bir erkekle hanımını döven erkek arasında pek fark göremiyorum. Zira, her kapıdan geçen kişi kapıdan geçmeden önce "kitabıyatıyla" övünebilir! Veya "kitabıyatıyla" övünen kişi daha sonra o kapıdan geçebilir. Yüzü gözü morarmış bir kadınla birlikte, kuşkusuz.

ELEŞTİRİ: Kadınları dövmek Kuran muhataplarında mevcut bir durum ise, Allah neden muhatapların kafasını karıştıracak bir şekilde kullanımda bulunmuştur..?( Yani onları çıkarın ifadesini neden onları dövün seklinde de anlaşılacak bir kelimeyle kullanmıştır? )

CEVAP: Dileyen, kadınlarını döverek felaketli bir hayata mahkum olsun diye. Dileyen, kadın dövme gibi bir alternatifleri olmadığını bilsin ve ona göre erdemli bir müslüman gibi yaşasın diye... Kuran'da buna benzer çok anlamlı ayetler mevcuttur.

Kafası zaten karışmış insanlar en açık ayetleri de anlamazlar. Örneğin, hayvanlarla ilgili yasağı sadece dört maddeyle sınırlayan ayetlere rağmen kafası karışık olanlar düzinelerce ek haramlar çıkarabiliyor. Örneğin, sure sayılarından Besmele'nin harf sayısına kadar 19 sistemi apaçık bir biçimde sergilenmesine ve 74'üncü surede gaybi bir haber olarak bildirilmesine rağmen kafası karışık olanlar Cehennem ve Ateşten başka bir şey göremeyebiliyor. Örneğin, zinanın cezası olarak sadece celde cezası olarak "apaçık ayetler" ile bildirilmesine rağmen kafası karışık olanlar taşla öldürme cezalarına ve ayet yiyen keçi hikayelerine inanabiliyor. . . .

Kısacası, kitabiyat yoluyla Kitab'ı terk ederek kafalarını karıştırmaya karar vermiş insanlar Kuran ayetleriyle zorla yola getirilmek dilenmiyor.

ELEŞTİRİ: Erkek (eğer "kavvam" kelimesini sizin anladığınız gibi anlarsak) kadınlara sadece gözetici konumda ise, kadını evden nasıl çıkarabiliyor ki? eğer hakim karariyla cikarma manasini anliyorsaniz, bu onlari boşayın manasına gelmiyor mu? (al sana darb kelimesine yani bir mana daha !) O zaman ondan sonra gelen "eğer size itaat ederse" ne manaya geliyor ?!! (Yinede Allah'a sukretmemiz lazim. Cunku bu ayeti onlara misaller verin yahut onlari seyahete cikarin diye de tercüme edebilirlerdi !) . . .

Erkeklerin kadınları gözetmesi ne demektir..? Neden kadınlar da erkekleri gözetir denmemiştir?

CEVAP: Erkek kadını gözetmekle ve ona maişetini sağlamakla yükümlü kılınmıştır. Ne var ki, başka erkeklerle flörtleşen kadınlar bu tavırlarıyla evlilik kurumuna ihanet etmiş olurlar. Bu nedenle erkek buna dayanarak kadını boşayabilir. Ne var ki boşanmadan önce yatak ayrılması ve kadının evden çıkarılması öngörülüyor. Bu çıkarılış işleminin tek taraflı olması bazı durumlarda mümkün olmayabilir. Örneğin, ev kadının ise veya erkekle kadının evlilikten sonra kazandıkları ortak bir mal ise o zaman bu konuda kararı aile mahkemesi verir.

Önemli olan, ayetin boşanma süreci başlatılmadan önce çiftlerin ayrılması ve bu ayrılığın getirdiği psikolojik, sosyal ve ekonomik değişikliğin değerlendirilmesidir. Ayrıca, 4:34 ayetinin hükmü kadınlar için de geçerlidir. Yani, erkek bir başka kadınla flört yapsa ve karısının öğütlerine uymazsa kadın yatağını ayırabilir, erkeği evden çıkarabilir ve boşayabilir. Zira, kadınların aleyhinde olan hükümler, Kuran'daki başka ayetlerle çelişki oluşturulmaması koşuluyla, lehlerinde de yorumlanmalıdır. (Bak: 2:228).

ELEŞTİRİ:-"Tafdil " kelimesini burada "her birinize farklı yetenekler vermiştir" diye tercüme etmişsiniz. Daha önce fazileti üstünlük diye çevirmiştiniz. Bak peygamberler arasında üstünlük 17:55 ) Bu tercüme hangi mantığa göre yapılmıştır.?

CEVAP: Kuran Çevirilerindeki Hatalar adlı kitabımda bu konuyu yeterince tartışmıştım. Tekrarlamayacağım. Ama sen domatesin mi yoksa havucun mu daha üstün olduğunu aydınlığa kavuşturursan tartışmamda delik açmış olacaksın. Dilersen dene;-)

ELEŞTİRİ: "Nitekim erkekler evin geçiminden sorumludurlar" seklinde diye cevirmişsiniz. "Mallarından harcarlar " kısminin " Evin geçiminden sorumludurlar" seklindeki çevirisini anladık. Yalnız "nitekim" kelimesi, bir önceki cümleyi açıklayıcı bir ifadedir. Halbuki ayette bu kısım " erkeklerin kadınlar üzerinde kavvam " olma sebebini açıklayan ikinci gerekçedir. Başka bir mealden alıntı yaparsak aradaki fark daha iyi anlaşılır: "Allah�ın inanlardan bir kısmini diğerlerine ustun kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur ( M. İlahiyattan bir heyet ) Bu çeviri tam ve doğru çeviridir diye aktarmıyorum. Sadece iki sebep/gerekçe zikredildiğini göstermek için bunu naklettim. Sizin tercümenizin mantığı nedir? (Yöneticilik "üstünlük" demek değildir. Nitekim seçilen yöneticiler belli kurallara uymalıdırlar. Bunların çoğunluğu yönettikleri insanlardan ustun falanda değillerdir.. )

CEVAP: Güzel ve haklı bir eleştiri. Teşekkür ederim. İkinci cümleyi "nitekim" yerine birinci cümle gibi "zira" ile başlatmalıydım. Ancak bunun karşılıklı üstünlükler olduğunu bildiren birinci cümlenin anlamında bir değişiklik yapmadığı inancındayım.

ELEŞTİRİ: "Erdemli kadınlar (tanrı yasasına) boyun eğer..." kısmında "tanrının yasasına" yorumunu eklemişsiniz. Peki bu yorum ile ayetin son kısmındaki "size itaat ederlerse..." (ki sizin tercümenizdir) cümlesini nasıl açıklıyorsunuz.

CEVAP: Çok güzel bir soru; teşekkür ederim. Allah'a kayıtsız şartsız boyun eğmek olarak çevirdiğim kelime QaNaTa kökünden türeyen QaNiTat olup kocaya itaat etme olarak çevirdiğim kelime TaWa'A kökünden türeyen aTa'Ana kelimesidir. QaNaTa fiili Kuran boyunca Allah'a ve hükümlerine uymak anlamında kullanılır ve sürekli olarak pozitif bir anlam alanına sahiptir. Şu ayetleri incelersen "kayıtsız şartsız boyun eğmek" anlamına gelen bu kelimeyle kocaya itaat edilmenin kastedilemeyeceğini anlarsın. (2:116; 30:26; 2:238; 3:17; 3:43; 16:120; 33:31; 33:35; 39:9; 66:5; 66:12). Nitekim, QaNaTa kelimesini hem erkeği ve hem kadını tanımlamak için erkil (QaNiTin) ve dişil (QaNiTat) olarak iki kez kullanan 3:17 ve 33:35 ayetleri bu konuda kuşku bırakmaz.

ELEŞTİRİ:-"İffetlerinden endişe duyduğunuz...." demişsiniz "Nuşuz kelimesini hangi lügate göre "iffetsizlik" olarak cevirdiniz? Lügatlerde itaatsizlik, kızdırma, vs.. seklinde anlamlandırılmıştır..

CEVAP: Bu konuda yazdığım makaleyi okumadığınız anlaşılıyor. Söz konusu makalemde bu konuyu detayıyla tartıştım. Kuran Çevirilerindeki Hatalar kitabımı İnternet�te bulabilir ve kompüterine bedava download edebilirsin. Bu konudaki yazımı okumaya vaktin yoksa sana kısa bir cevap ve ipucu vereyim: Ben Kuran�ın lügatini kullanıyorum. Bak: 4:128! Yani doksan dört ayet sonrasına ve düşün!

EDİP YÜKSEL

*************

3- Sevgiyle ve onur gururla ilgili uydurmalarını, kendi inançlarını gerçek zannedip diğer insanlara dayatmaya çalışıyorsun.

Hayır, birçok kadın biliyorum ki, kocasını başka kadınlarla paylaşmak onu çok mutlu ediyor, onurlandırıyor.

Sen sevginin ne olduğundan değil, "Freewillizm" öğretisinin onu ne olarak algıladığından bahsediyorsun. Hurafelerini deşifre ediyorsun hepsi bu.

Kafanın algılayabilmesi için şöyle diyeyim.

Kimi ailenin tek çocuğu olmaktan çok hoşlanır. Anne ve babasının tek gözdesi olmayı ister.

Kimi ise kardeş ister ve anne babasının sevgisini kardeşleriyle paylaşmak ister.

Her ikisi de eşit derecede normal ve de erdemlidir.

Ama despot zihniyetler, kendi hoşlandığını herkese dayatmaya kalkar.

Gerçekte ise ikisi de güzeldir ve de helaldir.

Bire bir eşleşme ne kadar doğruysa, bire birçok eşleşme de en az o kadar doğrudur ve sevgi,erdem içerir.

Selam ve sevgiler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evvettt

Aslinda Iraki bu günkü hale getiren Saddam deyil onun islam anlayisidir.2 Yasindaki torununu bile öldürtmüstür.Tipki Fatih gibi,Fatihde torunu Orhani 9 aylikken,anasinin kucagindan aldirip,kafasini kestirmistir,yapamam deyen vezire,sen onun kafasini almazsan ben senin kafani alirim demistir.

Feryat eden anaya Fatih zerre kadar acimamistir.

9 aylik cocuk

5 yasindaki kiz cocugunu Ömer kizgin kumlara gömmüstü,

2 yasindaki torununu Saddam öldürtmüstü

Peygamberin torunu Hasani Karisi zehirledi,zehiri hazreti Muaviye verdi.Peygamberin katibi.Görülüyorki ISLAM,islamin baslarini melaike yapmis.

Peygamberin torunu Hüseyini 70 adamiyla Hazreti muaviye öldürttü

Bunun dinle imanla ilgisi yoktur,zaten dinin icinde ne varsa ,Arap kültüründen alinmistir.görülüyorki,Araplarda,ARAPLASMIS OLANLARDA MERHAMET,ACIMA INSAF YOKTUR.

Bunlar yabancilara deyil,PEYGAMBERLERININ TORUNLARINA DAHI ACIMAMISLARDIR.

Düsününki,Düsününki Muaviye Muhammedin katipliginide yapmis bir adam.Ama MUhammedin torunlarina zerre kadar acimamis.

Iste islamin Arabin üstündeki etkisi.Arabin islamdaki etkisi

Siz söyleyin,suc Islamdami,Arapdami?Yoksa ikisindemi?

Bu ne sevgi AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH,bu ne Izdrapppppppppppppppppppppppppppp.Zavalli yüreyim nasil olmasin harapppppppppp?

Sacma sapan yazipda,bana eski defterleri actirmayin.

Islam tarihinden yazmaya baslarsam,bu sitede duramazsiniz,Müslüm gardaslar.

BENIM MALIMI BANA ÖVMEYIM.BEN MALIMI HERKESTEN COK IYI TANIYORUM.

Bizim koydugumuz noktalar bile gercektir.

Gercek TÜRK ne YEMIN eder,nede YALAN söyler.YEMINI edenler,YALAN söyleyenlerdir.Yemin, yalanin destekcisidir.

Anadaoluda ,YEMIN ETME CARPILACAKSIN derler.

Yemin demek,Tanri sahidimdir demektir.

Yani YALANI Allahla takviye.

DOGRU SÖZÜN , YEMINE IHTIYACI YOKTUR:Türk ata sözü.

tolonbeg

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ah Emre ah....

Boyle taklalar atmakla kurtaramazsin, aklayamazsin bu dini.

Cokeslilik bir ahlaksizliktir. Erkek acisindan dun gece birinin, bu gece digerinin, yarin gece baska bir kadinin koynunda cinsellik yasamak, gercek anlamda bir "ask, sevgi, vs..." degil, aksine doyumsuzluk, anormal ruh hali, acgozluluk, bencilliktir. Dusunsene bu erkek sevisirken kadina "seni seviyorum hayatim" diyebilir mi? Dun gece oburune soylemis, belki yarin gece de digerine soyleyecek!... Soyleyebilir mi?

Ayni durumu bir kadin acisindan bakalim. Sevdigi, asik oldugu erkegi ile el ele tutusmak, gezmek, hatta sevgilerinin bir doruk noktasi olan cinselligi yasamak isteyen bir kadinin yerine koy kendini. Ama bunlari yapamayacaksin, cunku bugun Fadime'nin sirasi. Yarin da olmaz, cunku yarin Hayriye gezecek tozacak koynuna girecek bu erkegin. Boyle bir yasam tarzi o kadinin kadinlik onuruna gururuna sigar mi Emre? O kadinin ruh hali yok mu?

Senin verdigin ornek "Birbirini sevmis, aci tatli hayati paylasmak, hayatin zorluklarini beraberce gogus germek icin birlesmis ve birbirlerine hayat arkadasi olmus, asklarinin sevgilerinin doruk noktasi olan sevismeyi insancil duygularla yasayan iki insan" ornegi olamaz.

Bu tur birlesmeler olsa olsa insancil duygulardan uzak, sadece seks uzerine endeksli "otomatik" bir birlesme olur.

Aynen evli bir erkegin bir baskasiyla gizli metres hayati yasamasi, veya geneleve gitmesi gibi.

Boyle bir erkegin ya karisiyla sorunlari vardir, sevgi yitirilmistir, ya da doyumsuz, kendi zevki sefasi pesinde bir kisilige sahiptir. Turkcesi "ahlaksizlik" tir.

Ama "Islam cok eslilige ruhsat veriyor!" deyip bunu onaylamak, ornekler verip ve bu ornekleri "ahlaksizliktir!" diyecegi yerde onu savunmak da ayri bir ahlaksizlik veya "zavalli bir ruh hali" gostergesidir.

2, 3, 4 kadin ile nikah maskesi altinda, bir gece birinin, obur gece diger kadinin koynunda sevisip bu sekile cinsellik yasayan bir erkek, bu ahlaksizligini Islam sayesinde yasallastirmis olur.

Bunun baska bir aciklamasi da olmaz.

Yok soyleydi boyleydi diyerek aklanmaz bu yasam tarzi. Hele hele aklamaya calisirken "sevgi", "ask" gibi sozcukleri kullanmaya da hic hakkiniz yok

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evvettt

Eline saglik Freewil.

Ama,afyonu fazla kacirmissa,anlayamaz,anlamasi cok zordur.

Esir pazarindan 3 avrat,

Allahin ganimetinden(kocalari öldürülen kadinlardanda)10 kadin

Dayininkizlarindan 3.

Halaninkilerdende 3 deyelim.

Amcaninkilerdende hadi 5 olsun

Evlatlihlarindanda 1 deyelim,

Hedaye gelende 3 desek,

Gönüllü kadinlardanda3 deyek,

Birde senin evlenmek istedigin kadinlardan hadi 3 onlardan,

Habes istana giderken seninle gelen kadinlarin tümünüde verelim,yettimi?

Hadi birtane daha veriyom.

baska yok,tutussan yok.

Sonra,aldigin genc kadinlar senden sonra kimseyle evlenemezler.

Yahu insaf,Arabin günesi kadinlik hücrelerini atesleyecek,peki napcak bu kadin,nasil tutacak kendini,eeeeeeeeee aga karisi olmah golaymi,Aga 100 avratta alirda,aganin hanimi aga ölsede evlenemez.

Yazik deyilmi bu kadina.

Aganin torunu Hüseyinin 200 avradi oldugu söyleniyor.

Heybe,dedesini bile sollamiski ne sollama.

Gercekten ,iSLAM,cooooooohhhhhhhh aciyan vede aciyan vede mirhamet edennnnnnnnnnnnnnnnnn.

Yahu bir örnek versinler bu müslüler su merhametlerinden,nolurrrr.

Freewill Tanri asgina bunlar in inanci nasil bir inancki?

tolonbeg

Link to post
Sitelerde Paylaş
Freewill Tanri asgina bunlar in inanci nasil bir inancki?

tolonbeg

Ogrenecekler sevgili Tolonbey amca, ogrenecekler.

Bir yandan kendi dinlerini ogrenirken, bir yandan da "durust olmayi, insan gibi yasamayi" ogrenecekler.

Hukuk anlayisini, ahlak anlayisini dinden alanlarin ne durumlara dustugunu goruyoruz.

Ve gormeye de devam edecegiz.

Ne acı !... (®)

SAYGILAR

Link to post
Sitelerde Paylaş
Peki bir kadın iki veya daha fazla erkekle eşleşirse ???

İnsanları eşit haklara sahip olarak ele aldığını varsayıyorum:)

sululuğumu bağışlayın.

ama bunların grup yapması caiz olur mu?

ben de buraya takıldım. :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yok soyleydi boyleydi diyerek aklanmaz bu yasam tarzi. Hele hele aklamaya calisirken "sevgi", "ask" gibi sozcukleri kullanmaya da hic hakkiniz yok

ya şöyle islama bakınca evlenmenin tek amacı şehvet gidermek.

hiç aşktı,sevgiydi,sevmekti kıvırmasınlar... ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...