Jump to content
kirec

tanrı nasıl olmalı...

Recommended Posts

Tavuklarin horozlarin gagaklama gidaklama problemlerinin tanrilari deve kuslarina sorulmasina gerekir.

Modern deve kusu tanrilari Basel Zurich arasinda bir tatil köyünde yasiyorlar, ilkelleri Afrika'da. :lol:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
belki de tanrı mantıklı biri değildir...

Tanrıyı insanımsı niteliklerde tahayyül etmenin yanlışlarıdır bunlar.

Bu anlayış şu sonuca götürmüştür:

"Tanrı iyi olsaydı; dünyadaki zulme, adaletsizliklere, vahşete müdahale ederdi. Öyleyse ya tanrı müdahale etmekten aciz bir varlık ya da çok zalim."

Tanrı'da iyilik-kötülük, çirkinlik-güzellik, cimrilik-cömertlik, merhamet-zalimlik, haksızlık-adalet, cahillik-bilgelik vs. aranamaz, aransa da bulunamaz.

Örneğin rüzgar için bu tür nitelikler öngörülebilir mi?

Tanrı ne tapmayı bilir ne de tapınılmak ister.

Ne dua bilir, ne de duaları duyucu ve müdahale edici değildir.

Ha, bazıları pozitif enerjiden bahseder, enerjiyi iyi ve kötü diye sınıflar, ve doğanın bu şekilde müdahalesinden söz eder.

Mantıklı olmasa da diğeri kadar saçma değil en azından.

"Öyleyse böyle bir tanrıya tanrı denemez" diyenler, tanrıyı insanımsı ve insanüstü düşündüklerini itiraf etmiş olurlar.

Ardından da "Ne yapayım o zaman ben böyle tanrıyı" diyeceklerdir.

Demeyin öyle, yoksa tanrı müstehakınızı verebilir. :D

Bu şaşıp kaldığınız varlıkları, insanı ve beyin gibi mükemmel organı yaratan doğa, ruhu da yaratabilir, ruhun yeniden yaşamını da.

O yüzden bırakın dinlerle, kutsallarla tanrıya şirk koşmayı, insanları dindar-kafir diye ayırmayı, iyilikler-güzellikler peşinde koşun.

Üzmez sapığının dediği gibi "Allahuekber, yat kalk-geber" le nafile vakit tüketmeyin, zamanı doğru değerlendirin, kemalinizi yükseltmeye çabalayın.

O bilinçsiz, kudretsiz, iradesiz tanrı nitelik değiştirip de konuya el atabilir sonra. Seçkinlerden olma şansınızı yüksek tutun. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yanlış anlamadıysam...

bize mantıksız görünen şey tanrıya göre öyle olmayabilir...

bize kötü görünen şey tanrıya göre iyi olabilir...

demek istiyorsunuz...

yani aslında o şey gerçekte mantıklıdır ve iyidir...

ama bize mantıksız ve kötü görünmekte olabilir...

o zaman size de sorayım...

tanrı illa mantıklı ve iyi olmak zorunda mıdır...

yani bize göreden bahset miyorum...

kendi açısından ...

ve eğer öyleyse bu neden böyledir...

Kirec esegin kulagina su kacirdiginin farkinda misin?

Git bunlarin hespni süper zenciye sor, tanri hakkinda her seyi o biliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet gördügüm kadarı ile arkadaşlar hayallerindeki tanrı yı yazmışlar tanrı şöyle olmalı böyle olmalı

uzun boylu olmalı kısa boylu tanrılar cok itici oluyorlar :lol:

Daha cok tanrı genel olarak nasıl olmalı ne olmazsa olmaz bunu tartışmak lazım bence

Herşeyden önce tanrı cok bilgili olmalı evreni yaratan şahısın cahil olması beklenemez

Yaratıcı özeligi olmalı yoktan var edebilmeli sırtında taş taşıyarak bu dünyayı inşa etmedi ya

yaratıklarından dahaa zeki olmak zorundadır kendinden daha zeki varlıklar yartaması bana ters geliyor

güclü olmalıdır cünkü yaptıgı işler zayıf bir varlıgın yapabilecegi işler degil dir

tabi bir tanrı var oldugu ihtimali üzerinden konuşuyoruz

bunlara itirazı olan varmı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kirecin kafasındaki tanrı tanımı çok sorunlu!

Tanrı iyi olmak zorunda değil kötü olabilir,mantıklı olmak zorunda değil mantıksız olabilir,kötülükde yapar,canıda sıklır,kızıp bağırır falan filan,

Öyle bi tanrı ki sanırsın ele avuca sığmayan afacan yaramaz bişey!

Böyle bir tanrı kurgulayacaksan kafanda_ kurgulamış zaten_,bide bu tanrı içinde sonsuz cehennem hazırla bakıyım!Yada bu tanrıyı bulup yok edelim gitsin...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kirecin kafasındaki tanrı tanımı çok sorunlu!

Tanrı iyi olmak zorunda değil kötü olabilir,,kötülükde yapar,

bunu kirece daha önce ben söylemiştim olmaz olsun böyle tanrı demişti :blink:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanrıyı insanımsı niteliklerde tahayyül etmenin yanlışlarıdır bunlar.

Bu anlayış şu sonuca götürmüştür:

"Tanrı iyi olsaydı; dünyadaki zulme, adaletsizliklere, vahşete müdahale ederdi. Öyleyse ya tanrı müdahale etmekten aciz bir varlık ya da çok zalim."

Tanrı'da iyilik-kötülük, çirkinlik-güzellik, cimrilik-cömertlik, merhamet-zalimlik, haksızlık-adalet, cahillik-bilgelik vs. aranamaz, aransa da bulunamaz.

Örneğin rüzgar için bu tür nitelikler öngörülebilir mi?

Tanrı ne tapmayı bilir ne de tapınılmak ister.

Ne dua bilir, ne de duaları duyucu ve müdahale edici değildir.

Ha, bazıları pozitif enerjiden bahseder, enerjiyi iyi ve kötü diye sınıflar, ve doğanın bu şekilde müdahalesinden söz eder.

Mantıklı olmasa da diğeri kadar saçma değil en azından.

"Öyleyse böyle bir tanrıya tanrı denemez" diyenler, tanrıyı insanımsı ve insanüstü düşündüklerini itiraf etmiş olurlar.

Ardından da "Ne yapayım o zaman ben böyle tanrıyı" diyeceklerdir.

Demeyin öyle, yoksa tanrı müstehakınızı verebilir. :D

Bu şaşıp kaldığınız varlıkları, insanı ve beyin gibi mükemmel organı yaratan doğa, ruhu da yaratabilir, ruhun yeniden yaşamını da.

O yüzden bırakın dinlerle, kutsallarla tanrıya şirk koşmayı, insanları dindar-kafir diye ayırmayı, iyilikler-güzellikler peşinde koşun.

Üzmez sapığının dediği gibi "Allahuekber, yat kalk-geber" le nafile vakit tüketmeyin, zamanı doğru değerlendirin, kemalinizi yükseltmeye çabalayın.

O bilinçsiz, kudretsiz, iradesiz tanrı nitelik değiştirip de konuya el atabilir sonra. Seçkinlerden olma şansınızı yüksek tutun. :)

sanırım sizin anlayışınıza göre tanrı bir şahıs değil...

gayri şahsi bir mutlak...

ya da ne bileyim öyle bir şey işte...

ama bu gayri şahsi şey bazen bir şahıs gibi davranabilir ...

öyle mi..

konuya el atma gibi mesela...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bunu kirece daha önce ben söylemiştim olmaz olsun böyle tanrı demişti :blink:

Bunun da cevabını Sayın Pante vermiş zaten bakın;

Demeyin öyle, yoksa tanrı müstehakınızı verebilir. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim anlamadığım şey...

ya da anlamaya çalıştığım şey diyelim...

zaten yok olduğunu kabul ettiğiniz bir tanrının...

eğer var olsaydı şunları yapmaması lazımdı...

demeniz...

yani neden onları yapmaması lazım dı...

bunu neye dayanarak söyleyebiliyorsunuz...

belki tanrı kötü biridir ve bütün bunları bilerek yapıyordur...

tanrı kötü biri olamaz mı...

olmaz sa neden...

Eğer var olsaydı şunları şunları yapmaması gerekirdi, demiyorum, müslümanlara inandıkları tanrıyı tanıtmaya çalışıyorum.

Çünki yukarıda söylediklerimi yaptığına inanılan bir tanrıya inanan, veya bunları yapamaz diyerek orada şunu şunu demek istemiş diyen kıvırmacı müslümanlar var.

Diğer söylediklerinde zaten yukarıda söyledim.

Dinler olmayınca tanrı hakkında herşeyi söyleyebilirsin bu senin hayal gücünle sınırlıdır.

Tanrı kötüdür de diyebilirsin iyidirde diyebilirsin mantıklı mantıksızda diyebilirsin o bir topta diyebilirsin dediğim gibi bu senin hayal gücünle sınırlıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Voltaire "felsefe sözlüğünü" öneririm. Özellikle Kötülük kavramını.

Eğer Tanrı olguları bize sunmuşsa örneğin mantık gibi bu onun içinde geçerli olması anlamına gelmez.

Bu durumda Tanrı mantıklı olmayabilir.

Ancak güç bir nedensellik ifade eder. Örneğin yoktan var etme; Afaki ise belirsiz ise aynı zamanda güçsüzlüktürde. Bu durumda yoktan var etmede dahi yada her saniye bir yaratılış ise dahi bir matematiği ve neden sonuç ilişkisi olmalıdır. Olmaz ise ulu-yüce-en kavramını ortaya koyamayız. Yani mantıksızlık en güçlülükle ters olur.

Ateist;Yokuş çıkan; Kavramlardan bütün oluşturur. Bu integraldir. Yani hep bir belirsiz c sabitini barındırır. İşte bu yüzden arkadaş hep c yi sorup duruyor. c= Tanrı nasıl olmalıdır?

Teizt;Yokuştan düşen; Bütünden kavramları oluşturur. Yani Her türev alma işlemi bir önceki boyuttan elemanlar taşır. Yani yaratılış bütünden türev alınarak kavramlara indirgenebilir. Bu belirsizlik içermez. Mantık türevden sonra var ise "yani dünyada" daha fazla gelişmişi türevden önce "yani Allah" açısından var, demektir. İşte bu yüzdende teistler düşerken hiç farketmez; Bu farketmeme İslami cehalettir.

Yani kireç bu kavga canı yananlarla; yorulanların kavgası ve sen her iki özelliğide taşımadığından eleştiriliyorsun.

yanlış anlamadıysam...

bize mantıksız görünen şey tanrıya göre öyle olmayabilir...

bize kötü görünen şey tanrıya göre iyi olabilir...

demek istiyorsunuz...

yani aslında o şey gerçekte mantıklıdır ve iyidir...

ama bize mantıksız ve kötü görünmekte olabilir...

o zaman size de sorayım...

tanrı illa mantıklı ve iyi olmak zorunda mıdır...

yani bize göreden bahset miyorum...

kendi açısından ...

ve eğer öyleyse bu neden böyledir...

tarihinde osarici tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eğer var olsaydı şunları şunları yapmaması gerekirdi, demiyorum, müslümanlara inandıkları tanrıyı tanıtmaya çalışıyorum.

Çünki yukarıda söylediklerimi yaptığına inanılan bir tanrıya inanan, veya bunları yapamaz diyerek orada şunu şunu demek istemiş diyen kıvırmacı müslümanlar var.

Diğer söylediklerinde zaten yukarıda söyledim.

Dinler olmayınca tanrı hakkında herşeyi söyleyebilirsin bu senin hayal gücünle sınırlıdır.

Tanrı kötüdür de diyebilirsin iyidirde diyebilirsin mantıklı mantıksızda diyebilirsin o bir topta diyebilirsin dediğim gibi bu senin hayal gücünle sınırlıdır.

müslümanların tanrısı sana göre çelişkili kötü ve değersiz bir tanrı...

müslümanlar ise hayır bizim tanrımız iyi ve değerli bir tanrı diyorlar...

sen müslümanların yanıldığını ısbat ediyorsun...

öyle mi...

bir müslüman da çıkıp evet benim tanrım senin dediklerini yapıyor ...

ama ne yapabilirim tanrı böyle ise onu değiştiremem ki derse...

tanrının kötü çelişkili olması onu yok saymayı neden icab ediyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Voltaire "felsefe sözlüğünü" öneririm. Özellikle Kötülük kavramını.

Eğer Tanrı olguları bize sunmuşsa örneğin mantık gibi bu onun içinde geçerli olması anlamına gelmez.

Bu durumda Tanrı mantıklı olmayabilir.

Ancak güç bir nedensellik ifade eder. Örneğin yoktan var etme; Afaki ise belirsiz ise aynı zamanda güçsüzlüktürde. Bu durumda yoktan var etmede dahi yada her saniye bir yaratılış ise dahi bir matematiği ve neden sonuç ilişkisi olmalıdır. Olmaz ise ulu-yüce-en kavramını ortaya koyamayız. Yani mantıksızlık en güçlülükle ters olur.

Ateist;Yokuş çıkan; Kavramlardan bütün oluşturur. Bu integraldir. Yani hep bir belirsiz c sabitini barındırır. İşte bu yüzden arkadaş hep c yi sorup duruyor. c= Tanrı nasıl olmalıdır?

Teizt;Yokuştan düşen; Bütünden kavramları oluşturur. Yani Her türev alma işlemi bir önceki boyuttan elemanlar taşır. Yani yaratılış bütünden türev alınarak kavramlara indirgenebilir. Bu belirsizlik içermez. Mantık türevden sonra var ise "yani dünyada" daha fazla gelişmişi türevden önce "yani Allah" açısından var, demektir. İşte bu yüzdende teistler düşerken hiç farketmez; Bu farketmeme İslami cehalettir.

Yani kireç bu kavga canı yananlarla; yorulanların kavgası ve sen her iki özelliğide taşımadığından eleştiriliyorsun.

güzel kardeşim...

iletinizi birkaç kere hem de bazı cümleleri defalarca okudum...

rica etsem biraz daha açık yazmaya kendinizi zorlayabilir misiniz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Daha önce de aynı konu açılmıştı . Onunla benzer şeyleri yazıcam .

Tanrı dediğin kafa dengi olacak arkadaş . Böyle Yukarıdan oramızı buramızı gözetlemeyecek dürüst olacak , röntgenciliği bırakacak . İki ileri bi geri olmayacak . Delikanlı olacak . En azından kafası yarattığı moronlardan daha fazla çalışacak .

Bayan olacaksa da benim olacak . Gerisi yalan olacak .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

müslümanların tanrısı sana göre çelişkili kötü ve değersiz bir tanrı...

müslümanlar ise hayır bizim tanrımız iyi ve değerli bir tanrı diyorlar...

sen müslümanların yanıldığını ısbat ediyorsun...

öyle mi...

bir müslüman da çıkıp evet benim tanrım senin dediklerini yapıyor ...

ama ne yapabilirim tanrı böyle ise onu değiştiremem ki derse...

tanrının kötü çelişkili olması onu yok saymayı neden icab ediyor...

"Kendini bilen ve tanıyan RABBİ ni bilir ve tanır."

Genelde tanrı işi ile uğraşan, bu işlerde yol kat etmiş ve tanrıyı iyi tanıdığı kabul edilen bilge kişilerden..

Bu ve benzeri sözleri çıkmıştır....

İnsan her özelliğini sonsuz büyütür ve mutlak yaparsa Al sana Nurtopu gibi bir tanrı..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Uyanığa bak hele sen!

Daha geçenlerde başka bir başlıkta ( http://www.ateistforum.org/index.php?showtopic=43826&st=20) bir iki soru sordum buna, cevap vermediği gibi tutmuş ayrı bir başlık açmış.

Öyle ya, millet Kireç’in 'dümen suyu'na girecek, soruyu soran sadece o olacak, cevap veren de hep başkaları.

Umarsız bir durum vesselam.

Açtığı bu başlıkta da önüne gelene sorup durmuş; niye öyle de niye böyle de…

Duyan görmeyen de yıllardır bu sitede hem okur hem de yazar olan Kireç’in amacının bir şeyler öğrenmek olduğunu sanacak.

Bir şeyHlerin bir şeyHi olmuş Kireç uyanığı seni, kime madik atıyorsun sen?

Sorularımdan kaçıp ayrı bir başlık açtın diye başın göğe de erdi mi uyanık, madalya da taktılar mı? Senin için çok mu zordu iki dakikalığına da olsa dürüst olup sorularıma cevap vermek?

Hani hep ‘dürüstlük’ten, ‘iyilik’ten bahsedersin ya, o soruları sana o yüzden sormuştum hani 'yeşil komünist'.

Benim sana o üstte verdiğim linkte sorduğum bir iki soruyla şu senin aşağıdaki sorularının arasında ne fark var?

evet konumuz budur...

tanrı nasıl olmalıdır...

bunu araştırıyoruz...

birinci özelliği ...

tabi bence...

var olmalıdır...

dimi...

yok olan bir tanrı üzerinde konuşmanın pek anlamı yoktur heralde...

Cevap veriyorum:

Tabii ki Tanrı var olmalıdır, haklısın!

Müslümansın ya, 'Allah' da neymiş değil mi?!

Birisi çıksa da size 'yaratan kudret' manasına gelecek şekilde 'Tanrı' kelimesini kullanacak olsa anında hop oturur zıp kalkar, aynen şöyle dersiniz:

- Tanrılar çoktur, ama Allah tektir, sümme haşaaa!

Hay şunu bileydiniz uyanıklar.

Allah nasıl tekse Süper Zenci de tektir.

O doğmamış, doğrulmamıştır. Bir eşi benzeri yoktur. Öncesi de yoktur, sonrası da vs. vs.

( Kısacası ''yok aslında böyle bir Tanrı, onu anibal uydurdu'' diyeceğim de dilim varmıyor. Tıpkı sizin dilinizin de sözde inandığınız o sözde Allah hakkındaki acı gerçeği itiraf etmeye bir türlü varmadığı gibi hani. )

Ne demek şimdi yani, ''Süper Zenci çok ahlaksız, çok mütecaviz, çok saldırgan, olur mu böyle bir Tanrı canım'' felan filan?

Tabii ki olur, niye olmasın?!

'mecbur mu Tanrı iyi olmaya' manasına gelecek şekilde konuşan da sen değil misin kardeşim:

benim anlamadığım şey...

yani neden onları yapmaması lazım dı...

bunu neye dayanarak söyleyebiliyorsunuz...

belki tanrı kötü biridir ve bütün bunları bilerek yapıyordur...

tanrı kötü biri olamaz mı...

olmaz sa neden...

bir müslüman da çıkıp evet benim tanrım senin dediklerini yapıyor ...

ama ne yapabilirim tanrı böyle ise onu değiştiremem ki derse...

tanrının kötü çelişkili olması onu yok saymayı neden icab ediyor...

Madem öyle, e şimdi de ben sana soruyorum:

İster kabul et istersen etme; mecbur mu Süper Zenci ahlaklı olmaya, mecbur mu iktidarsızlık derecesinde libidosu düşük olmaya kardeşim?

Hem ahlak nedir?

Bir şeyin ahlaklı veya ahlaksızca olduğuna kim karar veriyor mesela?

Ahlaklı veya ahlaksız farketmez, bırakalım şimdi felsefeyi de o da öyle işte.

Pedofili gibi bir şeyH yani…

En bariz özelliği de tüm dindarları, özellikle de müslümanları çok tahriş ve de tahrik edici bulup libidosunun ister istemez derhal tavan yapması.

N’apsın kardeşim, agil bir Tanrı bu, ille de doğasının gereğini yerine getirecek.

Hem sizin Allahınız da öyle değil mi?

‘’Öbür dünyaya gelin hele bir siz, göstereceğim size ebenizin örekesini gidinin namussuzlar sizi’’ demiyor mu sürekli?

Yalan mı şimdi bunlar?

Hadi kolaysa inkar et!

Mecbursunuz, eliniz mahkum, onu öyle kabul edecek, derhal bağrınıza basacak, değiştirmeye de kalkışmayacaksınız. Doğası böyle çünkü. Bir kulun bile doğası değiş(tirile)mezken, kolay mı Süper Zenci gibi bir yüce yaratıcının doğasını değiştirmek?

Hem adalet mi yani şimdi şu; müslümanların Allah’ı 1400 yıl boyunca milleti domaltınca iyi Tanrı oluyor, Süper Zenci de hani ne bileyim şunun şurasında bir iki yıl dindarları, özellikle de siz müslümanları domalttı diye kötü Tanrı?

Buna 'çifte standartlılık' derler çifte.

Böyle olmaz Kireç.

Adaletin olmadığı yerde kaos vardır unutma.

Belirleyici olan da bu kaosu İLK ÖNCE kimlerin başlattığı ve kimlerin ısrarla devam ettirmek istediğidir.

Bilmem anlatabildim mi?

Sen şimdi beni ironi, gırgır yapıyor zannediyorsun değil mi?

Gırgırın da, ironinin de Allahını yapan sensin burada be müslüman kisveli 'ateist Kireç'.

tarihinde Yakup tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Uyanığa bak hele sen!

yakup sana kızamıyorum ben...

akıcı ve içten yazıyorsun...

seviyeyi çok düşürmüyorsun...

heyecanını satırlarına güzelce yansıtabiliyorsun...

delikanlılık seziliyor iletilerinde...

ama...

felsefi bir şeyler yazısıyoruz şurada...

bu kadar heyecenlanmana gerek yok bence...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...