Jump to content

Musa Asasıyla Kızıl Deniz'i Yardı mı?


Recommended Posts

şuara 66 da nerde bahr https://mealler.org/SureveAyetler.aspx?sureid=026&ayet=066 bahr kelimesini göster.boğduk diyor.YEMM de öldüğünü söyleyen 3 ayet var çıkıp kuranda bu konuda çelişki var niye demiyorsun o halde xD firavun ve ordusu yemmde ölüyor.(tâ-hâ 78)(kasas 40)(zâriyât 40)!!! bu acı gerçeği sindireceksin.

 

lisanı arabi deki ifade benimmiş gibi ne cımbız yapıyorsun ahlak yoksunu (Lisan Bhr” mad, Tac. Bhr Mad.) yazıyor kör müsün!!  arapça sözlüklerdeki bhr maddesi anlayamadın mı xD

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 342
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

11 saat önce, sağduyu yazdı:

Doğrusunu istersen ben putun hangi denizi yardığı ile ilgilenmiyorum, kendisi de bilmiyor herhalde ki, yardığı denizin adını bile söylememiş. Kelimenin aslı önemli değil, o etimoloji ile ilgilenlerin işi, arapların 7 yy. da bahr denildiğinde ne anladığı önemli, ki o dönem arapları bahr denince deniz anlıyor.

 

sıkışınca ilgilenmiyorum xD ilgilenmediğin için mi  16-17 bin ileti kastın xD

Link to post
Sitelerde Paylaş
28 minutes ago, tolg said:

şuara 66 da nerde bahr https://mealler.org/SureveAyetler.aspx?sureid=026&ayet=066 bahr kelimesini göster.boğduk diyor.YEMM de öldüğünü söyleyen 3 ayet var çıkıp kuranda bu konuda çelişki var niye demiyorsun o halde xD firavun ve ordusu yemmde ölüyor.(tâ-hâ 78)(kasas 40)(zâriyât 40)!!! bu acı gerçeği sindireceksin.

 

lisanı arabi deki ifade benimmiş gibi ne cımbız yapıyorsun ahlak yoksunu (Lisan Bhr” mad, Tac. Bhr Mad.) yazıyor kör müsün!!  arapça sözlüklerdeki bhr maddesi anlayamadın mı xD

 

Be salak herif, Şuara 66, Şuara 63'ün devamı değil mi? 63'de demiş ya bahrı yardık diye, sonraki ayetlerde de ötekileri oraya yaklaştırdık, Musa ve kavmini kurtarıp ötekileri boğduk demiyor mu? Başka ayetlerde yemmde boğduk diyorsa o da senin putunun bunaklığındandır.

 

Ayrıca kim bu konuda Kuran'da çelişki var demiyor, "Aferin, Kuran'da bir çelişki daha bulmuşsun" demedim mi önceki mesajlarımda.

 

35 minutes ago, tolg said:

 

sıkışınca ilgilenmiyorum xD ilgilenmediğin için mi  16-17 bin ileti kastın xD

 

Okuduğunu anlayamayacak kadar malsan yapacak bir şey yok. Dön, mesajı bir kaç kere daha oku diyeceğim de değişen bir şey olmayacak, kapasiten bu.

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 hours ago, tolg said:

bahrı yardık sonra onları boğduk demek onları bahr'da boğduk demek değildir.bir insan bu kadar mal olmamalı.

 

firavun ve ordusu yemmde ölüyor.(tâ-hâ 78)(kasas 40)(zâriyât 40) 

 

 

 

Peki her birine dar ağacı kurup orada mı boğmuş tanrı bunları, denizde boğmadıysa?

 

Yani, bahr'da değneği vuruyor musa, on iki yol açıyor, onlar geçiyor, sonra tanrıda o firavunun adamlarını falan oradan ışınlayıp yemm'e götürüp, orada boğuyor? Madem adamları ışınlayıp boğacak bahr'ı niye yarıyor, neden on iki yol açıyor falan?

 

Yani, senin dediğin şey, akla ziyan bir şey. Hoş, dinlerin nesi akla ziyan değil ki, o başka mesele.

Link to post
Sitelerde Paylaş
18 hours ago, tolg said:

bahrı yardık sonra onları boğduk demek onları bahr'da boğduk demek değildir.bir insan bu kadar mal olmamalı.

 

firavun ve ordusu yemmde ölüyor.(tâ-hâ 78)(kasas 40)(zâriyât 40) 

 

 

 

Evet, bir insan bu kadar mal olmamalı ama sana bakınca olabileceği görülüyor işte. Normalde din en zeki insanı bile mala çevirebilir, ama sende durum bu mu emin değilim, din olmasaydı da mal olma ihtimalin gayet yüksek.

 

Şuara 60-63. Firavun ve adamları gün doğarken onları takibe koyuldular. İki topluluk birbirini görünce Mûsâ’nın arkadaşları, “Eyvah yakalandık” dediler. Mûsâ, “Hayır! Rabbim şüphesiz benimledir, bana yol gösterecektir” dedi. Bunun üzerine Mûsâ’ya, “Asan ile denize vur” diye vahyettik. Deniz derhal yarıldı. Her parçası koca bir dağ gibiydi.

6.el bahra: deniz

Şuara 64.-66. Ötekileri de oraya yaklaştırdık. Mûsâ’yı ve beraberindekilerin hepsini kurtardık. Sonra ötekileri boğduk.

 

Bu ayetlere göre Firavun ve adamlarını bahr'da boğmuş işte put.

 

Kuran'da Şuara 63'de denizi yardık, 66'da boğduk diyor ya, bu mal aradaki bağlantıyı kuramıyor, anlayabilmesi için bu iki ifadenin aynı ayet içinde olması lazım.

 

Bakara 50. Ve sizin için denizi yarmış, böylece sizi kurtarıp firavun ailesini boğmuştuk. Ve siz de (bunu) görüyordunuz.

4.el bahre: deniz

 

Yunus 90. İsrailoğullarını denizden geçirdik. Firavun da, askerleriyle birlikte zulmetmek ve saldırmak üzere, derhal onları takibe koyuldu. Nihayet boğulmak üzere iken, “İsrailoğulları’nın iman ettiğinden başka hiçbir ilâh olmadığına inandım. Ben de müslümanlardanım” dedi.

3. el bahre: deniz

 

Duhan 24. “Denizi açık hâlde bırak.” Çünkü onlar boğulacak bir ordudur.

2.el bahre: deniz

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, tolg said:

 

bu hangi ayette yazıyor??on iki yol nerden çıktı??ayet numarası alalım.

 

Biz de size bir ara "bu müteşabih ayetler hangileri, döküm alalım" demiştik ama, ses çıkmadı. O dökümü alalım bir zahmet. Yoksa bütün bir kuran zan altında kalır öyle değil mi? Arkasından bir kitabın hem apaçık, hem de aynı zamanda nasıl müteşabih ayeter barındırabileceğini, o müteşabih ayetlerin dökümü verilmeden de apaçıklığını nasıl koruyacağını yazarsanız tamamdır bu iş.

 

Bir de şunu sormak icap ediyor:

 

Yazdıklarınızın hemen hepsi için (bahr'dı, infilak ettirdi vb.) zaten kendi ağzınızla da genel kanı, müteşabih ayeter falan deyip durmuşsunuz. Ne demektir ki genel kanı vb..?? Yazdıklarınızın tamamı yorumdan ibaret o zaman. Şahsi, öznel yorumlar genel itibari ile. İslam dünyasının da yazdıklarınız hususunda hemfikir olduğunu, bunu gösterebileceğinizi de zannetmiyoruz zaten. Çünkü öyle bir şey de yok..

 

Bu durumda; buralara kadar şahsi yorumlarınızı vermek için mi geldiniz? O yorumları yaparken allaha mı sordunuz, yoksa onun adına mı karar veriyorsunuz, neyi kast ettiği ile ilgili..Müteşabih ayetler şeklindeki acil durum kıvırma mandalına sarılacaksanız eğer, müteşabih ayetlerin dökümünü vermeden, bunun da bir anlamının olmayacağını ve meseleyi kuranın kendisi ile birlikte daha muğlak ve de aciz bir duruma düşüreceğini belirtelim..

Link to post
Sitelerde Paylaş

bahrı yardık sonra onları boğduk demek onları bahr'da boğduk demek değildir.kaç defada anlıyorsanız tekrar tekrar okuyun.

 

Haydi, kullarımla geceleyin yola çık. Siz takip edileceksiniz! Denizi olduğu hal üzere bırak. Onlar, boğulacak olan bir ordudur. duhan 23-24

yani kafirler seddine geldiğinizde hemen infilak ettirme biz sana vaktini şuara 63'te söyleyeceğiz!!!

 

İsrailoğulları'nı denizden geçirdik. Firavun ve ordusu, azgınlık ve düşmanlıkla onların peşlerine düştüler. Boğulmak üzereyken: "İsrailoğulları'nın iman ettiğinden başka ilah olmadığına iman ettim ve ben de Müslümanlardanım." dedi. Yunus 90

kafirler seddine geldiklerinde  bahrı oluşturan tepelerden birine çıkıyorlar.

 

İki topluluk birbirini görünce, Musa'nın taraftarları, "İşte şimdi yakalandık." dediler.şuara 61

Musa: "Hayır, endişelenmeyin! Kuşkusuz Rabb'im benimledir. Bana yol gösterecektir." dedi. şuara 62

Musa'ya, "Asanı BAHRa vur." diye vahyettik. BAHR hemen yarıldı. Her bir parçası büyük yüksek bir dağ gibiydi.şuara 63

Ötekileri de oraya yaklaştırdık.Musa ve beraberinde olanların hepsini kurtardık.Sonra, diğerlerini boğduk. şuara 64-65-66 summe  sonra demek oluyor!

 

Firavun hemen ordusu ile onların ardına düştü. Derken YEMMden üzerlerine kapanan kapandı.taha 78

Sonra onu ve askerlerini yakalayıp YEMMe gömdük. Bak bakalım, zalimlerin sonunun nasıl olduğuna! kasas 40

Sonra onu ve ordularını yakaladık veYEMMe attık. Kendi kendini kınıyordu.zariyat 40

 

peki bu YEMM ne? Musa'nın bebekken bırakıldığı nehir,Nil,Nil tipindeki su.

Onu sandığa koy da YEMMe bırak. YEMM de onu kıyıya bıraksın. Benim ve onun düşmanı, onu alsın. ... taha 39

Musa'nın annesine vahyettik: "Onu emzir! Eğer onun için korkarsan, onu YEMMe bırak. Ve korkma, üzülme. ..." kasas 7

 

olayın kızıldenizle veya akdenizle bir ilgisi yok.bugün sadd el kafara olarak bilinen barajın infilak ettirilmesi olayıdır.doğaüstü bir durum yok.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 hours ago, tolg said:

 

bu hangi ayette yazıyor??on iki yol nerden çıktı??ayet numarası alalım.

 

Hani diyorsun ya, şu 66. ayet, orada bahr demiyor dediğin, onun başını oku bakalım ne diyor?

 

Ha, fenfeleka, yani fe infelaka, yani oniki felek, yani oniki yol, çevrilirken, yarıldı, dağıldı gibi de çevrilebilir. Şu sebeple, on iki yol oldu demek, aslen bir deyim zira. Bu nedenle, abdulbaki gölpınarlı, diyanet vakfı vs, meallerinde bunu belirtirler. Seyydi kutub, mealinde, kelimeyi, kelime anlamı ile çevirerek on iki yol şeklinde tercüme eder. Sen eğer, kelime anlamlarına takmışsan böyle ,yok yemm, yok bahr falan gibi, oradaki "fe infalaka" yı da doğru kelime anlamı ile ortaya koyman gerekir. 

 

Arapça bilmeyince, bu yaptığın gibi sazanlıklar yapmak normaldir. Bu konuda sana laf etmek istemem doğrusu.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, deadanddark yazdı:

gecmis barajin önüne kazmayi vurmus patlatmis diyorsun yani.

suyu kontrol eden mekanizma nasıl çalışıyordu bilemiyoruz,sonuçta biriken suyu bırakmaları gerekir,ihtiyaç durumunda suyu kullanıma açacak,nilin taşkın zamanlarında su tutacak,biriktirecek.

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, tolg yazdı:

suyu kontrol eden mekanizma nasıl çalışıyordu bilemiyoruz,sonuçta biriken suyu bırakmaları gerekir,ihtiyaç durumunda suyu kullanıma açacak,nilin taşkın zamanlarında su tutacak,biriktirecek.

Barajdan su salmak infilak ettirmek mi demek? Üstelik hic bitirilmemis bir baraji!

Link to post
Sitelerde Paylaş
21 minutes ago, tolg said:

suyu kontrol eden mekanizma nasıl çalışıyordu bilemiyoruz,sonuçta biriken suyu bırakmaları gerekir,ihtiyaç durumunda suyu kullanıma açacak,nilin taşkın zamanlarında su tutacak,biriktirecek.

 

Anlamadığın ilk şey şu. Bu lafları eden malum bedevi, bunları sağdan soldan duymuş biri. Mesela gnostiklerden falan...

 

Hikaye en temiz anlatımıyla eski ahitte geçer. Burada da, aslen, denizin yarılması falan değil, başka şeyler anlatılır.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

su akışını kontrol eden mekanizmaya kendi çalışma prensibi dışında çalışmaya zorlayarak veya çalışmasına engel olarak mevcut suyun potansiyel enerjisininden faydalanıp seddin infilakına bir şekilde sebep olmuş.uçan kaçan bir şey yok diyorum niye zorunuza gidiyor xD israiloğulları firavunu görünce  "İşte şimdi yakalandık."  diyor xD

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, tolg said:

olayın kızıldenizle veya akdenizle bir ilgisi yok.bugün sadd el kafara olarak bilinen barajın infilak ettirilmesi olayıdır.doğaüstü bir durum yok.

 

Bu baraj zırvalığını da nerenden çıkardın? Kuran'ın hangi ayetinde baraj yazıyor?

 

Aslında ortada olay molay da yok, senin gibi akılsızları keklemek için uydurulmuş masallar var.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...