Jump to content

İslam'da Kader Anlayışı


Recommended Posts

Çeliştiğin bir noktada "hür iradem yok" olayı. Ben sana ta baştan beri cüzi irade "yani sınırlı bir irade" sahibisin diyorum. Sen ise hür iradem yok diyerek temelin makinistliği gibi öldürmeye programlandığını söylüyorsun. :huh:

Adam öldürme isteğinle ilgili bir soru hazırladığımızı düşünüyorum. Ve bunda senin saçma hür irade mantığını kullanıyorum. Bunu ben değil ÖSYM hazırlıyor. Önce senin hür iradenle adem öldürme isteğine örnek bir soru ve cevap şıkları. Eğer temelin fıkrasındaki adam değilsen aşağıdaki doğru soruyu bul bakalım. Çünkü sonuçta temel gibi olup olmadığını tartışacağız.

1. Soru : Birisi gelip size kader konusunda ateist cafede meydan okusa aşağıdakilerden hangisini yaparsınız.

a) Hür irademle onu öldürürüm.

B ) Adamın ölüp ölmediğine bakarım ölmemişse, yeniden öldürmeyi denerim.

c) Bir müddet bekledikten sonra gider bana meydan okuyanın tüm akrabalarını öldürürüm. (Cellat)

d) Hepsi

Şimdi benim "sınırlı irade" argümanımla hazırlanmış bir soru soruyorum. Ve bu soruya senin vereceğin cevabı bekliyorum. Çünkü bir ilkokul öğrencisi bile bu sorulardan hangisinde irade olduğunu bilebilir.

2. Soru: Birisi gelip size kader konusunda ateist cafede meydan okusa aşağıdakilerden hangisini yaparsınız.

a) Sınırlı irademle onu hemen öldürürüm.

B ) Sınırlı irademle polise başvurur ve o adamı şikayet edip, cezalandırılmasını isterim.

c) Sınırlı irademle kiralık katil tutardım.

d) Sınırlı irademle camiye gider namaz kılarım

e) Hiçbirşey yapmazdım. (Sonuçta hiçbirşey yapmamakta bir iradedir)

f) Önce onu öldürmem gereken sebepleri araştırır ve o adamın bana yaptıkları ile ölmeyi hakedip etmediğine bakardım.

g) O adamla anlaşma yoluna giderdim. ve öldürmekten vazgeçerdim.

..

..

Şimdi sen ÖSYM olsan ve sorulardan birini hatalı diye iptal etmek istesen (tabi burda ösym diye ALLAH'tan bahsettiğimi söylememe gerek yok herhalde) hangisini iptal ederdin. Bana mantık hatası sebebi ile iptal etmek istediğin soruyu 1. veya 2. soru iptal diye hiç bir yorum yapmadan (ben olsaydım 1. veya 2. soruyu iptal ederdim) diye yaz.

Not: Bu arada buraya kadar yazdığım tüm örneklerde teşbih sanatını kullandım. Yani benzetme. Örneklerimdeki büyük kişi, kuruluş, veya argüman hep Külli irade sahibi Allah'ı küçük, hata yapan, öldüren hep cüzzi irade sahibi insanı gösteriyor. Eğer kalkıp "Ösym'nin sorularının hepsi hatalıdır desen, işi sulandırmaktan öteye gidemezsin haberin olsun. Eğer şu ana kadar verdiğim tüm örneklerde Külli irade, cüzzi irade, kader mefhumlarını anlamadığın örnek varsa bu örnekleri daha açık açıklamaya çalışabilirim

tarihinde ayferkaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 133
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Son olarak Hür irade ile sınırlı iradede nerde çeliştiğimizi yeni buldum.

Sen hür irade derken, "yapmak istemek" olarak mı algılıyorsun, "yapmak" olarak mı algılıyorsun.

Bu ikisi kesinlikle aynı şey değil.

Hür iradeden kastın bir şeyi yapmak istemek ise sorun yok. Her şeyi yapmak isteyebilirsin.İstemekte hürsün. Mesela güneş benim olsun istediğim yere götüreyim. İstediğim zaman kapatıp istediğim zaman açayım diyebilirsin. Bunu benim iradem de istiyor. Ama sadece istiyor "yapamıyor". İstemeye engel yok. Yapmaya engel var.

İSTEYEMEYECEĞİN HİÇBİR ŞEY YOK. AMA BUNLARDAN YAPAMAYACAĞIN ÇOOOOK ŞEY VAR. galiba bu iki kavramı bazı yerlerde birbirine karıştırıyoruz.

Bu bilgi ışığında istersen baştaki Diyelimki ben bir adam öldürdüm deneyini

"Diyelim ki ben bir adam öldürmek istedim" diye değiştirebilirsin. İstediğin kadar iste, istemeye sınır yok, yapmaya sınır var.

Daha önce dediğim gibi idam mahkumuna sor son istediğin nedir diye. Adam her şeyi isteyebilir. İstemede sorun yok. Ama adam "beni özgür bırakın" derse bunu son istek sayıp kabul etmeyiz herhalde. :lol:

3sapkasizcikmamabi.jpg

tarihinde ayferkaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yine akıl ve mantık fukaralığını sergilemişsin,

"kul hakkına girersin" mevzusu ise hem komik hem yanlış. hem çelişki. Sen önce, birini öldürdüğünde (veya buna teşebbüs ettiğinde) kendi kaderinde etken olduğunu kabul et,(çünkü sen burda öldüren adam için "canını cehennemlikken alır diyorsun") sonra o adamın kaderinde de etken olduğunu kabul edeyim. Nasıl oluyorda sen öldürmeye çalışırken Allah dilediğini seçiyorda, kul hakkına girerken sen giriyorsun? Kendi kaderini belirlemede kendini etken göremezken, o adamın kaderini belirlemede sen nasıl etken oldun?

Mantıklı insanlar, karşı tarafın çelişkisini göstermek için bir takım şeyleri kabul etmesede varsayarlar, sen bu varsayımlarını farklı konularda kullanıp onların çelişkide olduğunu iddia edersen saçmalamış olursun.

Ben sana karşı kullanacağım bir argüman için cezalandırmanın haklı olduğunu varsayarak, bir takım suçları kategorize ediyorum; sen ise kalkmış faklı bir argümandaki sözüm ile çelişki yaratmaya çalışıyorsun. Müslüman kafası işte(:

Hem bu nasıl bir kul hakkı olabilirki. Sen o adamı sebepsiz yere öldürmeye çalışmakla o adamın günahlarının çoğunu üstleneceksin ve kalkıp buna kul hakkı diyeceksin. O adama (yani ruhuna) kötülük yaptığını düşünüyorsun ama islamda "o adam güme gitti" mantığıyla gidemezsin. Çünkü "o güme gidenler" cennete gidecek, sen ise onu öldürmeye teşebbüsten "güme gideceksin" ORtada kul haklık bir durum olmadığı gibi adamın bütün günahlarını da sen yükleniyorsun.

Al işte yine desteksiz sallıyorsun. Birinin günahını yüklenmenin sebebi zaten onun kul hakkına girdiğindendir. Allahın bağışlaması devre dışı olduğundan böyle bir alış veriş oluyor, öldürdüğün kişiler illaki cennete gidecek diye de birşey yok.

Eğer allah izin vermediği için öldürme eylemini yerine getirememişssen, onu ''öldürmeye çalışmakla'' aynı kul hakkına girersin diye de birşey yok.

Karşı taraf hiçbir zarar görmemişse bunun kul hakkı falan olmaz, allah seni bu cezadan kayırmış demektir.

gel sana bunu KADER DENEYİ ile ispatlayayım. Gel sen şimdi "biz başta görmediğimiz halde kaderimizde öldürmeye programlandığımızı düşünelim". Eğer öyle ise o adamı bugün mutlaka ve bizim öldürmemiz gerekir. Gel senle KADERİMİZİ DENEYELİM. "Değişiklik yapıp kaderimizi bizim yönlendirip yönlendirmediğimizi deneyelim" . Mesela "camiye gidelim" Eğer adam öldürmeye programlandıysak ayaklarımızın bizi camiye götürmemesi lazım. Veya camiye varana kadar bizi bu işten döndürecek 10 tane musibetin başımıza gelmesi lazım. şimdi ben sana diyorum ki "Eğer camiye önyargısız sen ayaklarını camiye götürebilirsen" "demek ki kader varmış ve bizim idaremizdeymişi kabul et

Mantığa bak hizaya gel, kaderinin neye göre programlandığını kesin olarak bilmeden neyin deneyini yapıyorsun sen?

Sen aksini farzederek camiye gidiyorsun ama zaten buna göre programlanmışsındır, senin iraden ile olduğunu nerden bileceksin?

Öğretmen haylaz ve tembel öğrenciye sınav yapacağım derken, zaten onun yarın bir not alacağını söylüyor. Sınav yapıp not vermemek diye bir şey mi var. Aldığı notu önceden yazıyor, ama "kaç yazdığını önceden söylemiyor". Sanki sana bugün "sen yarın için öldürmeye programlandın, sen git bilmem şu adamı öldür gel diye vahiy mi geliyor."

Hangi notu verdiğini söylemesine gerek yok, notunun daha sınava girmeden belli olduğunu bilen bir öğrenci sınav hakkında bir endişe duymaz. Bu da öğrencinin alacağı karara etki etmektir. Benim cehenneme gidip gitmeyeceğim şuanda bile belliyse, değiştiremeyeceğim birşey için neden endişe duyayım.

Buradada büyük bir çelişki var. Allah senin zekana, becerikliliğine müdahale etmiyor. Allah senin için zemini hazırlıyor. Arabayı yapıp altına veriyor. Sen ise kendi "zeka, veya becerisizliğin" ile direksiyon kullanıyorsun.

Herkesi eşit donanımda mı yaratıyor, herkesin zeka beceri vesairesi aynı mı? Elbette değil, bu farklılıklar imtihandan alacakları sonuçları etkilemiyor mu? Herkes peygamber olabilir mi, yoksa istediğini özel donanımla yaratıp peygamber olarak mı seçiyor?

Hür iradeden kastın bir şeyi yapmak istemek ise sorun yok. Her şeyi yapmak isteyebilirsin.İstemekte hürsün. Mesela güneş benim olsun istediğim yere götüreyim. İstediğim zaman kapatıp istediğim zaman açayım diyebilirsin. Bunu benim iradem de istiyor. Ama sadece istiyor "yapamıyor". İstemeye engel yok. Yapmaya engel var.

Bunu da bir türlü anlayamadın, zaten seçenekler içerisinde olmayan ''güneşi taşımak'' gibi imkansız şeyleri örneklendirme yoluna gidiyorsun. Kimse sana böyle bir iradeden bahsetmiyor. Yapabileceklerim arasından seçim yaptığımda, eğer bu seçimimden ötürü cezalandırılacak yahut ödüllendirileceksem, bu seçimimde özgür olmalıyım deniliyor. Soytarılık yapmaya çalışacağına, bu basit şeyi anlamaya çalış...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Eğer allah izin vermediği için öldürme eylemini yerine getirememişssen, onu ''öldürmeye çalışmakla'' aynı kul hakkına girersin diye de birşey yok.

Karşı taraf hiçbir zarar görmemişse bunun kul hakkı falan olmaz, allah seni bu cezadan kayırmış demektir.

Kul hakkı olmaz ama öldürmeye çalışmaktan yargılanırsın öbür tarafta hemde azmettirmek suçu işlemekten daha büyüktür.

Al sana örnek. Suşu işlemek kadar o işe yeltenmek daha büyük bir suç al sana örnek: Sana baştan beri diyorum ki senin suçun teşebbüs etmek.

http://www.diyarbakirsoz.com/haber-36541-TA%C5%9E-ATANLARA-10-AZMETT%C4%B0RENE-20.html

Mantığa bak hizaya gel, kaderinin neye göre programlandığını kesin olarak bilmeden neyin deneyini yapıyorsun sen?

Sen aksini farzederek camiye gidiyorsun ama zaten buna göre programlanmışsındır, senin iraden ile olduğunu nerden bileceksin?

Kardeş Temel karadenizli ya sen nerelisin? Sen kendini o çocuğu öldürmeye adamışsın diyorum. Öldürmek zorunda mısın? buna evet veya hayır cevabı bekliyorum.

öldürmek dışında bir şık yok mu ki öldürüyorsun.

Kazayla öldürmek değil, bile bile ve isteye isteye öldürüyorsun, sonra benim iradem yok diyorsun. Şimdide kendi iradeni inkar ediyorsun.

a) Sınırlı irademle onu hemen öldürürüm.

B ) Sınırlı irademle polise başvurur ve o adamı şikayet edip, cezalandırılmasını isterim.

c) Sınırlı irademle kiralık katil tutardım.

d) Sınırlı irademle camiye gider namaz kılarım

e) Hiçbirşey yapmazdım. (Sonuçta hiçbirşey yapmamakta bir iradedir)

f) Önce onu öldürmem gereken sebepleri araştırır ve o adamın bana yaptıkları ile ölmeyi hakedip etmediğine bakardım.

g) O adamla anlaşma yoluna giderdim. ve öldürmekten vazgeçerdim.

BU ŞIKLAR ÖNÜNDE YOK MUYDU? bunlar şık değil mi bunlar benim önümde yoktu diyorsan ben sana BÜYÜK HARFLE YAZIYORUM BAĞIRA BAĞIRA KADER DİYE BİRŞEY YOKTUR DİYECEĞİM.

kaderinin neye göre programlandığını kesin olarak bilmeden neyin deneyini yapıyorsun sen?

Sen aksini farzederek camiye gidiyorsun ama zaten buna göre programlanmışsındır, senin iraden ile olduğunu nerden bileceksin?

Cern deneyi yapmaktan korkmuyorsun ama Kader deneyini yapmaktan korkuyorsun? Ben denedim kardeş. Bu ayaklar sen nereye istersen oraya gidiyor. Senin istediğin bütün mantıklı - saçma hareketleri yapabiliyor. Programlanma diye bir şey yok, bilinme diye bir şey var. Program işi bilgisayarda olur. Önceden bilinme işi Allah ta olur. Şimdide kendini bir bilgisayar programı zannettin.

Sana programlanmanın nasıl bir şey olduğuna örnek vereyim.

Bir bilgisayar programımı yoksa bir eşşek mi daha akıllıdır diye deney yapmışlar ve Bilgisayara eşşeğe ait olduğunu bildikleri bütün karakterleri yüklemişler.

Sonra hem bilgisayarı hem eşşeği ayrı ayrı deneye tutmuşlar. Hem bilgisayarın hem eşşeğin sağ ve sollarına tam 3 m uzaklıkta eşik büyüklükte eşşek yemi koymuşlar. ve Önce hangisini yiyeceğine bakmışlar. Önce bilgisayarın ne yaptığına bakalım.

Bilgisayar iki taraf arasındaki mesafeye bakmış, aynı, iki yemin büyüklüğüne bakmış aynı, ikisinin rengine bakmış aynı, kokusuna bakmış aynı. ve

bilgisayar iki yemden birini seçememiş.

Şimdi eşşeğe bakalım.

Bakmış iki tarafta da yem var gitmiş önce birini yemiş, sonra afiyetle öbürünü de yemiş.

PROGRAM İLE AKIL VEYA ZEKA AYNI ŞEY MİYMİŞ.

Sen hala programlandığını düşünüyorsan boşuna uğraşmayalım. Kendi iradeni kabul etmiyorsan zaten yoktur. İradesi olmayan birine sınavdan bahsetmekte mantıksızlık. BAZI KAFALAR AYAKLARINI KULLANIRKEN BAZI AYAKLARDA KAFALARINI KULLANABİLİYOR SEN HANGİ GURUPTANSIN?

Herşey zıttı ile bilinir. Karanlık olmasaydı aydınlığı bilebilirmiydin? Hastalık olmasaydı sağlığın kıymetini bilir miydin? Sen de aksini farzetsen iş bitecek. Bu deneyden Neden korkuyorsun camiden mi. Yoksa çevresel şartlara mı uymuyor? Şimdide kendi iradeni yok saydın. Kardeş sen 150 km. hızla giderken EHLİYETİ ALLAH'TAN MI ALDIN YOKSA BAKKALDAN MI ALDIN

Herkesi eşit donanımda mı yaratıyor, herkesin zeka beceri vesairesi aynı mı? Elbette değil, bu farklılıklar imtihandan alacakları sonuçları etkilemiyor mu? Herkes peygamber olabilir mi, yoksa istediğini özel donanımla yaratıp peygamber olarak mı seçiyor?

Allah eşit değil adil davranır. Adalet yapabileceği işi vermektir. Sana ahirette "sen niye peygamber olamadın" diye sorulmayacak. Zeka'yı Allah vermez sen EHLİYET KURSUNA GİDEREK ALIRSIN. DOĞDUĞUNDA ZEKAN VAR MIYDI?

Eşitlik ile adalet arasındaki farkı örnekle açıklıyorum.

Farzetki arka bahçende bir aslan bir de at besliyorsun. Sen ikisine eşit yemek mi verirsin adil yemek mi verirsin.

İkisine de ot versen Aslan aç kalır, ikisine de et versen At aç kalır.

Önemli olan aslana et, ata ot vermektir. SENCE ADALET Mİ EŞİKLİK Mİ?

Şu ana kadar sana "NİYE PEYGAMBER OLMAYA ÇALIŞMADIN" diye bir kelime kullandım mı?

Bunu da bir türlü anlayamadın, zaten seçenekler içerisinde olmayan ''güneşi taşımak'' gibi imkansız şeyleri örneklendirme yoluna gidiyorsun. Kimse sana böyle bir iradeden bahsetmiyor. Yapabileceklerim arasından seçim yaptığımda, eğer bu seçimimden ötürü cezalandırılacak yahut ödüllendirileceksem, bu seçimimde özgür olmalıyım deniliyor. Soytarılık yapmaya çalışacağına, bu basit şeyi anlamaya çalış...

Bunun örneğini verdim ama sen kalkıp laf cambazlığı yapacağına atladığın yerleri ANLAMAYA çalış.

ÖSYM de şıkların içine yanlış cevap koyuyor dedim. Ama sen kalkıp bu şık yanlış diye işaretlemiyorsun. ÖSYM yanlış işaretledin diye seni istediğin yere atamıyor.Öğretmen veya herneyse olamıyorsun. ÖSYM'DE YANLIŞ ŞIK İŞARETLEYENİ CEZALANDIRIYOR, DOĞRU ŞIK İŞARETLEYENİ ÖDÜLLENDİRİYORMUŞ?

Seçenekler içine koyduğum diğer şıklara da yorum yapmadın. Herhalde okumadan geçtin.

a) Sınırlı irademle onu hemen öldürürüm.

B ) Sınırlı irademle polise başvurur ve o adamı şikayet edip, cezalandırılmasını isterim.

c) Sınırlı irademle kiralık katil tutardım.

d) Sınırlı irademle camiye gider namaz kılarım

e) Hiçbirşey yapmazdım. (Sonuçta hiçbirşey yapmamakta bir iradedir)

f) Önce onu öldürmem gereken sebepleri araştırır ve o adamın bana yaptıkları ile ölmeyi hakedip etmediğine bakardım.

g) O adamla anlaşma yoluna giderdim. ve öldürmekten vazgeçerdim.

BU ŞIKLAR ÖNÜNDE YOK MUYDU? YOKSA İŞİNE GELMEDİĞİ İÇİN Mİ SÜREKLİ GÖRMEZDEN GELİYORSUN BU ŞIKLARI?

Bu arada baba-oğul ÖRNEĞİNDEKİ KADER-CÜZZİ-KÜLLİ İRADE DEKİ ÇELİŞKİYİ HALA BULAMADIN?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kul hakkı olmaz ama öldürmeye çalışmaktan yargılanırsın öbür tarafta hemde azmettirmek suçu işlemekten daha büyüktür.

Al sana örnek. Suşu işlemek kadar o işe yeltenmek daha büyük bir suç al sana örnek: Sana baştan beri diyorum ki senin suçun teşebbüs etmek.

Bunu kafanın alması için kaç kere söylemem gerek? Birinin cezalandırılacak suçu, teşebbüs etmek ile sınırlı kalıyor; diğerinin teşebbüs + adam öldürmek + kul hakkına girmek diye katlanıyor. Bunu keyfine göre seçen de allah, imtihan sonuçlarına etki etmiş oluyor.

Hem verdiğin örnekte bir teşebbüs değil sonuca ulaşılmış bir suç var, taş atılma eylemi gerçekleşmese bu cezayı alacaklar mıydı?

Sen kendini o çocuğu öldürmeye adamışsın diyorum. Öldürmek zorunda mısın? buna evet veya hayır cevabı bekliyorum.

Sana kaç kere ayetlerle gösterdik;

''Allah'ın dilemesi dışında, kendim için zarardan ve yarardan (hiçbir şeye) malik değilim. Her ümmetin bir eceli vardır. Onların ecelleri gelince, artık ne bir saat ertelenebilirler, ne öne alınabilirler...savaşta bulundukları sırada (ölen) kardeşleri için: "Yanımızda olsalardı, ölmezlerdi, öldürülmezlerdi" diyenler gibi olmayın. Allah, bunu onların kalplerinde onulmaz bir hasret olarak kıldı. Dirilten ve öldüren Allah'tır.

İnsanların ecelleri allah tarafından belirlenmiştir, eğer birini öldürmüşsen bu kaçınılmaz bir eylemde bulunduğunu gösterir.

BU ŞIKLAR ÖNÜNDE YOK MUYDU? bunlar şık değil mi bunlar benim önümde yoktu diyorsan ben sana BÜYÜK HARFLE YAZIYORUM BAĞIRA BAĞIRA KADER DİYE BİRŞEY YOKTUR DİYECEĞİM.

Yine aynı şeyleri tekrarlatacaksın bana, bu şıkların önünde bulunması yetmez, allahın müdahalesi olmadan özgürce seçim yapabilmem gerekir. Var mı böyle birşey?

Bir bilgisayar programımı yoksa bir eşşek mi daha akıllıdır diye deney yapmışlar ve Bilgisayara eşşeğe ait olduğunu bildikleri bütün karakterleri yüklemişler.

Sonra hem bilgisayarı hem eşşeği ayrı ayrı deneye tutmuşlar. Hem bilgisayarın hem eşşeğin sağ ve sollarına tam 3 m uzaklıkta eşik büyüklükte eşşek yemi koymuşlar. ve Önce hangisini yiyeceğine bakmışlar. Önce bilgisayarın ne yaptığına bakalım.

Bilgisayar iki taraf arasındaki mesafeye bakmış, aynı, iki yemin büyüklüğüne bakmış aynı, ikisinin rengine bakmış aynı, kokusuna bakmış aynı. ve

bilgisayar iki yemden birini seçememiş.

Şimdi eşşeğe bakalım.

Bakmış iki tarafta da yem var gitmiş önce birini yemiş, sonra afiyetle öbürünü de yemiş.

PROGRAM İLE AKIL VEYA ZEKA AYNI ŞEY MİYMİŞ.

Yine meşhur deneylerinden biri daha, bilgisayara eşşeğin tüm karakterini yüklüyorsun ama eşşekten farklı olarak yemlerin ikisi de eşit olunca hiçbir yeme gitme diye bir komutu kıçından uydurup, program ile aklın ayrı şeyler olduğunu kanıtlıyosun, bravo valla(:

Allah eşit değil adil davranır. Adalet yapabileceği işi vermektir.

Eşitlik ile adalet arasındaki farkı örnekle açıklıyorum.

Farzetki arka bahçende bir aslan bir de at besliyorsun. Sen ikisine eşit yemek mi verirsin adil yemek mi verirsin.

İkisine de ot versen Aslan aç kalır, ikisine de et versen At aç kalır.

Önemli olan aslana et, ata ot vermektir. SENCE ADALET Mİ EŞİKLİK Mİ?

İstediği hayvanı aslan istediğini at yapan da o değil mi? Bu donanımları, allahın belirlemesinden bağımsız mı kazanmışlar da allah sadece yapabileceklerine göre görev dağıtımı yapıyor olsun?

Dilediğini peygamber olarak seçip ona göre donatıyor, bir de üstüne nefsini kötüye meyletmekten koruyarak kayırıyor falan filan, hani nerde adalet?

Bu arada baba-oğul ÖRNEĞİNDEKİ KADER-CÜZZİ-KÜLLİ İRADE DEKİ ÇELİŞKİYİ HALA BULAMADIN?

Hahaha yaw hepsi birbirinin aynısı zaten, ben çürütmekten bıktım sen uydurmaktan bıkmadın...

BÜYÜK HARFLE YAZILAN TÜM SORULARA ATLAMADAN VE SIRASIYLA CEVAP İSTERİM

Veriyorumda zaten ama sen yukarıda verilmediğini zannedip aynı soruları sormaya devam ediyorsun, asıl sorularıma cevap vermeyen de sensin, alıntıladığın iletide şuna yanıt vermemişsin mesela;

Hangi notu verdiğini söylemesine gerek yok, notunun daha sınava girmeden belli olduğunu bilen bir öğrenci sınav hakkında bir endişe duymaz. Bu da öğrencinin alacağı karara etki etmektir. Benim cehenneme gidip gitmeyeceğim şuanda bile belliyse, değiştiremeyeceğim birşey için neden endişe duyayım.
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen en baştan beri özgür irade diyorsun. Ben ise cüzzi yani sınırlı irade diyorum. Anlaşamadığımız nokta bu. Sınırsız özgürlük diye birşey yoktur. Sınırsız özgür olan Allahtır. Biz ise sınırlı özgürüz. Sana en az 10 tane örnek verdim. Geometrik şekilde çıkardım. Babanın sırtındaki çocuk, asansörün düğmesine basan adam, tetiği çeken el, 150 km hızla viraja giren adam. dilekçe kutusu, bunların hepsinde sen birşeylerle sınırlısın. MÜSLÜMANLAR TEVEKKÜLE İNANIR. ELİNDEN GELENİ YAPIP, ELİNDEN GELMEYENİ ALLAH'A BIRAKMAK.

Demekki sen daha baba-çocuktaki örneği anlamamışsınki "heee adam haklıymış" diyemiyorsun.

senin iradeni ve allahın iradesini aynı denklem içerisindeki (iki bilinmeyenli bir denklem çözdüğünü düşün) kullanamayacaksan bu tartışma burada bitebilir. Çünkü müslümanlar, kendisine verilen çok şıktan birini sınırlı iradeleri ile seçmeyi irade sayarlar. İllaki benim dediğim olacak işi tevekkül anlayışına aykırı olduğu gibi sınırsız iradeyi gerektirir. Sen kendi iradenin Allahın iradesi altında nasıl çalıştığını anlayamamışsın demektir. BANA HÜR İRADE DEDİĞİN ŞEY SINIRSIZ İRADE MİDİR? YOKSA SINIRLI BİR İRADE MİDİR bu konuda seninle anlaşamıyoruz.

Necm (39-42) Ve şüphesiz ki, insan için kendi çalıştığından başkası yoktur. Ve elbette ki, çalışmasını yakında görecektir. Sonra (onun çalışması) en tamam bir mükâfaat ile mükâfaatlandırılacaktır. Ve şüphe yok ki, en son gidiş Rabbinedir." Necm Bak çalışın diyor, siz yatın nasıl sa kaderinizde ne varsa o olur demiyor.

Temel makinist olmuş.Birgün rayda giderken tren yolu üzerine bir çocuk çıkar.

Temel düdüğe olanca gücüyle asılır ama çocuk kılını bile kıpırdatmaz.

Tren çocuğa gittikçe yaklaşır.Temel kendi kendine düşünür :

-Acaba çocuğu mu öldürsem, yoksa treni raydan çıkartıp 400 yolcuyu mu öldursem...

Bu sorunun içinden çıkamaz.Ve yolculara sormak üzere arkaya doğru gider.

Yolculara sorar.Tabi ki yolcular canlarının kıymetini bilmektedir ve Temel'in

çocuğu öldürmesini isterler. Olanlar olur. Ertesi gün gazetelerde :

-Tren kazasında 401 ölü!!! şans eseri Temel kurtulmuştur. Ve Temel'i mahkemeye çıkarırlar.

Hakim sorar :

-Temel olay nasıl oldu, anlat! Temel başı önde cevap verir :

-Hakim bey, herşey çocuğun tarlaya doğru kaçmasıyla başladı...

Sendeki gibi kör kader inancı hiç bir müslüman da yok. O sadece Temel reis te var. Sana defalarca yapmak ile bilmek aynı şey değil dedim. Ama sen hala kelime cambazlığı yapmaya çalışıyorsun. "Diyelim ki bir adam öldürdüm" diyerek, suç işlediğini bildiğin halde, "yani bu şıkkın yanlış olduğunu bile bile" kendi iraden yokmuş gibi davranıp, birde önündeki öldürme dışındaki şıkları görmezden gelip, "kader utansın" diyorsun. Sonrada ben öldürmedim, Allah istedi diye öldü diyorsun. Ecelinin geldiğini nerden biliyorsun? Ecel tarihi sana vahiy mi edildi? Aşağıya sayacağım 4 tane "atladığın yani kaçtığın" noktayı cevapladığında herşey çorap söküğü gibi gelecek.

Benim bildiğim müslümanlar tevekküle inanır. http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=1302

Şimdi Cellat Kardeş Atladığın yerleri bir bir yazayım da cevaplaman kolay olsun 4 yeri atlamışsın Bu sorulardan kaçabilirsin ama kaderinden kaçamazsın. 4 yer için evet veya hayır gibi 4 tane kelime kullanman yeterli. Yorum gerektirmeyen sorular bunlar.

Birincisi

Kazayla öldürmek değil, bile bile ve isteye isteye öldürüyorsun, sonra benim iradem yok diyorsun. Şimdide kendi iradeni inkar ediyorsun.

a) Sınırlı irademle onu hemen öldürürüm.

B ) Sınırlı irademle polise başvurur ve o adamı şikayet edip, cezalandırılmasını isterim.

c) Sınırlı irademle kiralık katil tutardım.

d) Sınırlı irademle camiye gider namaz kılarım

e) Hiçbirşey yapmazdım. (Sonuçta hiçbirşey yapmamakta bir iradedir)

f) Önce onu öldürmem gereken sebepleri araştırır ve o adamın bana yaptıkları ile ölmeyi hakedip etmediğine bakardım.

g) O adamla anlaşma yoluna giderdim. ve öldürmekten vazgeçerdim.

BU ŞIKLAR ÖNÜNDE YOK MUYDU? bunlar şık değil mi bunlar benim önümde yoktu diyorsan ben sana BÜYÜK HARFLE YAZIYORUM BAĞIRA BAĞIRA KADER DİYE BİRŞEY YOKTUR DİYECEĞİM. Tek kelime cevap yeterlidir.

İkincisi

Kardeş sen 150 km. hızla giderken EHLİYETİ ALLAH'TAN MI ALDIN YOKSA BAKKALDAN MI ALDINN Tek kelime cevap yeterlidir.

Üçüncüsü

ÖSYM'DE YANLIŞ ŞIK İŞARETLEYENİ CEZALANDIRIYOR, DOĞRU ŞIK İŞARETLEYENİ ÖDÜLLENDİRİYORMUŞ? Demekki ahirettede ceza ve ödül olması normal. Tek kelime yeterlidir.

Dördüncüsü

Bu arada baba-oğul ÖRNEĞİNDEKİ KADER-CÜZZİ-KÜLLİ İRADE DEKİ ÇELİŞKİYİ HALA BULAMADIN? Çelişki var mı yok mu? Tek kelime yeterlidir.

GÖRESİN DİYE DE RENKLİ YAPTIM :) Sadece 4 tane 1. evet, 2. vardır... vs. gibi yaz sana kaderi çözeceğim söz

Öğrenciye verilen notun cevabı sadece 4 basit kelimecikte gizli emin ol.

Birde SENDEN ALINTI

Birinin cezalandırılacak suçu, teşebbüs etmek ile sınırlı kalıyor; diğerinin teşebbüs + adam öldürmek + kul hakkına girmek diye katlanıyor. Bunu keyfine göre seçen de allah, imtihan sonuçlarına etki etmiş oluyor.

Hem verdiğin örnekte bir teşebbüs değil sonuca ulaşılmış bir suç var, taş atılma eylemi gerçekleşmese bu cezayı alacaklar mıydı?

diyorsun. Biri gelip cumhurbaşkanına suikast yapsa ama daha tetiği çekmeden yakalansa ceza alır mı almaz mı?

http://haber.mynet.com/detay/yasam/suikaste-tesebbuse-13-20-yil-isteniyor/256831

tarihinde ayferkaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu iş iyice komediye döndü :lol:

Ecelinin geldiğini nerden biliyorsun? Ecel tarihi sana vahiy mi edildi?

A be müslüman, bir insan eceli gelmeden ölürmü hiç, öldüyse bu onun eceli geldiğinin kanıtı değil midir, saçmalamakta sınır tanımayacak mısın sen?

bunlar şık değil mi bunlar benim önümde yoktu diyorsan

Sen anlama özürlümüsün, bu şıkların önünde bulunması yetmez, allahın müdahalesi olmadan özgürce seçim yapabilmem gerekir demedik mi sana?

O şıklardan herhangi birini seçtiğim halde onun onayından geçmediği için yapamıyorsam, orada olmasının ne önemi var?

Bu arada baba-oğul örnek...

Örneklerini yesinler senin, hepsnin eksik ve hatalı olduğunu defalarca açıkladım, çocuğun isteğine hiçbir şekilde müdahale etmeyen bir baba örneği uydurup, hani çelişki nerde demekki kader var gibi saçma salak kanıtlama mı olur?

Biri gelip cumhurbaşkanına suikast yapsa ama daha tetiği çekmeden yakalansa ceza alır mı almaz mı?

Biz ceza almaz mı dedik, öldürenden farklı bir ceza mı alır dedik? Ayrıca bu işin devletin hukuk sisteminin dışında ''kul hakkı'' da var dedik, herhangi birini keyfine göre seçen allah, imtihanımızda alacağımız sonuca etki ediyor dedik... sen hiçbirine cevap vermeyip detaylara takılmaya devam et...

Şundan da kaçabildiğin kadar kaç; Benim cehenneme gidip gitmeyeceğim şuanda bile belliyse, değiştiremeyeceğim birşey için neden endişe duyayım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Örneklerini yesinler senin, hepsnin eksik ve hatalı olduğunu defalarca açıkladım, çocuğun isteğine hiçbir şekilde müdahale etmeyen bir baba örneği uydurup, hani çelişki nerde demekki kader var gibi saçma salak kanıtlama mı olur?

Bunu da ben mi uydurdum.

'Toplumda hakça bir düzen gerçekleştirecek olan hak kitap, Kurân Rabbiniz tarafından gelmiştir. Allahın sünnetinin, düzeninin yasaları ve iradesinin tecellisi içinde, kendi iradesi ve tercihi ile dileyen İslâma ve Kurâna iman etsin. Allahın sünnetinin, düzeninin yasaları ve iradesinin tecellisi içinde, kendi iradesi ve tercihi ile dileyen bu hak dini inkâr etsin.' de. Biz inkâr ile isyan ile Kurânı hafife alan zâlimlere, duvarları, alevi, dumanı kendilerini saracak bir ateş hazırladık. Feryat edip yardım isteyecek olsalar, erimiş maden gibi yüzleri haşlayan bir su ile imdatlarına yetişilir. O ne kötü bir içecek ve orası ne kötü bir ağırlanma yeridir. Kehf 29

Bold ve kırmızı yer benim tarifime mi uyuyor senin tarifine mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Niye anlamıyorsun Cehenneme gidip gitmeyeceğin belli. Ama allah biliyor sen bilmiyorsun.

Benim nereye gideceğimi bilmeme ne gerek var? Bunun belli olduğunu bilmek, ondan korkmamak için yeterli değil mi?

tarihinde BRUTAL tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

ÖZGÜR İRADE NE DEMEK?

allahın müdahalesi olmadan özgürce seçim yapabilmem gerekir diyorsun. Hemşerim defalarca söyledim. Özgür irade yoktur sınırlı irade vardır. Ateizm'deki Kader anlaşını mı İslam'daki Kader anlayışını mı tartışıyoruz?

Sen 50 posttur neyi tartıştığımızı söyle sonra seninkini de cevaplarız.

tarihinde ayferkaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim nereye gideceğimi bilmeme ne gerek var? Bunun belli olduğunu bilmek, ondan korkmamak için yeterli değil mi?

Hayır değil, çünkü Önceden bilinmesi senin doğruyu seçmene engel olmuyor,

Sen 150 km hızla viraja girenlerin kaza yapıp öleceğini bile bile viraja 150 km hızla girmeyi deniyorsun. Çelişkin bu.

tarihinde ayferkaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Özgür irade yoktur sınırlı irade vardır.

Sınırlı seçenekler içerisinden özgürce seçim yapmaktan bahsedildiğini ne zaman anlayacaksın?

Senin gibi cuzi irade diyelim biz de ona, sınırlı iraden o seçeneklerden herhangi birini yapmakta özgür mü yoksa allah istemeden yapamıyor musun?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayır değil, çünkü Önceden bilinmesi senin doğruyu seçmene engel olmuyor,

Bana cehenneme gidip gitmeyeceğimin belli olduğunu, istersem son anıma kadar cennetlik bir hayat yaşayım yine de son anda cehenneme gidebileceğimi söylüyor, daha neyden bahsediyorsun sen, neden belli olan birşeyden korkayım, cevap ver?

Kendisinden başka Hak ilâh olmayan Allah’a yemin ederim ki: sizden biriniz cennet ehlinin ameliyle amel etmekte devam eder. Nihâyet kendisi ile Cennet arasında bir zirâ’dan başka mesafe kalmaz!.. Bu sırada yazı o kişinin önüne geçer!.. Bu defa o kişi cehennem ehlinin ameliyle amel etmeye devam eder.

Ve yine sizden biriniz Cehennem ehlinin ameliyle amel eder, nihâyet kendisiyle cehennem arasında ancak bir zirâ mesafe kalır. Bu sırada yazı önüne geçer!.. Bu defa da o kimse cennet ehlinin ameliyle amel eder ve cennete girer!.

Rasûlullah salla’llâhu aleyhi ve sellem elinde iki kitap (tutuyormuşcasına) üzerimize çıka geldi. ve:

- Bu kitabın ne olduğunu biliyor musunuz?.. Buyurdu.

- Hayır yâ Rasûlullah, ancak bize bildirirsen... dedik.

Bunun üzerine sağ elindeki kitap için.

-Bu, Âlemlerin Rabbı’ndan bir kitaptır!.. Cennete gireceklerin adları, baba ve kabîlelerinin isimleri, bu kitapta mevcuttur!.. Orada son kişilerine kadar icmâlen yazılmıştır ki, artık onlar kesinlikle artırılmayacak ve eksiltilmeyecektir!..

Sonra sol elindeki kitap için de.

- Bu da Âlemlerin Rabbı’ndan bir kitaptır. Cehenneme gireceklerin adları, baba ve kabîlelerinin isimleri bu kitapta mevcuttur. Orada son kişilerine kadar icmalen yazılmıştır. Artık onlar asla arttırılmayacak ve eksiltilmeyecektir!..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sınırlı seçenekler içerisinden özgürce seçim yapmaktan bahsedildiğini ne zaman anlayacaksın?

Senin gibi cuzi irade diyelim biz de ona, sınırlı iraden o seçeneklerden herhangi birini yapmakta özgür mü yoksa allah istemeden yapamıyor musun?

Kelime cambazlığı yapmadığını düşünürsek cevabımız şu olur.

a) Sınırlı irademle onu hemen öldürürüm.

B ) Sınırlı irademle polise başvurur ve o adamı şikayet edip, cezalandırılmasını isterim.

c) Sınırlı irademle kiralık katil tutardım.

d) Sınırlı irademle camiye gider namaz kılarım

e) Hiçbirşey yapmazdım. (Sonuçta hiçbirşey yapmamakta bir iradedir)

f) Önce onu öldürmem gereken sebepleri araştırır ve o adamın bana yaptıkları ile ölmeyi hakedip etmediğine bakardım.

g) O adamla anlaşma yoluna giderdim. ve öldürmekten vazgeçerdim.

Ama eğer kelime cambazlığı yapacaksak, biz kimseyi öldüremeyiz, öldürmeyi deneriz. Bizim nekadar irademiz varsa karşımızdakinin de en az okadar iradesi olacaktır. Karşımızdaki koyun değil ki öl deyince ölsün. Gücümüz yeterse ve imkanlar müsaitse öldürürüz. Ama öldürmeye gittiğimiz yerde öledebiliriz. İlla benim dediğim olacak dersek SINIRSIZ İRADE YANİ benim her öldürmek istediğimi öldürebilmem gerekir. Yani öl deyince herkes ölecek. Varmı böyle birşey. Bu daha önce verdiğim güneşi kararatma işi gibi birşey. Bizim her istediğimiz kabul olmayabilir diye demiştim. Eğer iradeden kasıt istemekse her şeyi isteyebiliriz. Ama iradeden kasıt yapmaksa herşeyi yapamayız.

tarihinde ayferkaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bana cehenneme gidip gitmeyeceğimin belli olduğunu, istersem son anıma kadar cennetlik bir hayat yaşayım yine de son anda cehenneme gidebileceğimi söylüyor, daha neyden bahsediyorsun sen, neden belli olan birşeyden korkayım, cevap ver?

Kardeşim kör müsün Kaderin'de ne yazdığını bilmediğinizi son anda bile kaderinizi bilemiyeceğiniz (sizin deyiminizle son anda bile değişebileceğini) yazıyor. Bunu kendi elinle nasıl önüme koyarsın? Sen ise kalkıp Cehenneme gideceğim belli iken niye salak gibi çalışayım diyorsun.

Abdullah b. Mesûd (r.a.) şöyle anlatır:

Bize daima doğru söyleyen ve kendisine de doğru bildirilen Allah (c.c.) Resulü (a.s.) şöyle buyurdu: "Sizin birinizin yaratılışı kırk gün anasının karnında toplanır. Sonra orada bir o kadar zaman içinde asılı bir parça hâlini alır. Sonra yine o kadar zaman içinde bir çiğnem ete dönüşür. Sonra bir melek gönderilir ve kendisine ruh üfürür. Melek, dört kelime yani rızkını, ecelini, amelini şaki ve said olduğunu yazmakla emrolunur. Kendisinden başka ilah olmayan Allah (c.c.)'a yemin ederim ki, sizden biriniz Cennet ehlinin ameli ile amel etmekte devam eder, nihayet kendisi ile Cennet arasında bir arşından başka mesafe kalmaz. Bu sırada yazısı o kişinin önüne geçer de Cehennem ehlinin ameli ile amel etmeğe devam eder ve Cehenneme girer. Ve yine sizden biriniz Cehennem ehlinin ameli ile amel eder, nihayet kendisi ile Cehennem arasında ancak bir arşın mesafe kalır. Bu sırada yazısı önüne geçer de Cennet ehlinin ameli ile amel eder ve Cennete girer."

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim nekadar irademiz varsa karşımızdakinin de en az okadar iradesi olacaktır. Karşımızdaki koyun değil ki öl deyince ölsün. Gücümüz yeterse ve imkanlar müsaitse öldürürüz. Ama öldürmeye gittiğimiz yerde öledebiliriz. İlla benim dediğim olacak dersek SINIRSIZ İRADE YANİ benim her öldürmek istediğimi öldürebilmem gerekir. Yani öl deyince herkes ölecek. Varmı böyle birşey.

İşte can alıcı noktaya geldik, benim gücümün daha fazla olduğu ve fiziksel şartların elverdiği bir durumda allah onay vermezse onu öldürebilir miyim?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İşte can alıcı noktaya geldik, benim gücümün daha fazla olduğu ve fiziksel şartların elverdiği bir durumda allah onay vermezse onu öldürebilir miyim?

Yuh be Allah'ın onay vermesi demek zaten ortam şartlarının müsait olması demek,

Yani Sen o adamdan güçlü olacaksın, o adamın silahı olmayacak senin silahın olacak, ikiniz aynı ortamda buluşacaksınız, sizi engelleyecek bir insan olmayacak gibi binlerce sebep sayabiliriz.

Ama Allah'ın onay vermemesi demek, Ya senin ondan güçsüz olman, ya o adamı bulamaman, ya öldürmeye giderken trafik kazası geçirmendir. (Sabahtan beri güneşi karartmana onay yok derken ne anlatmaya çalıştığımı anlamıyor musun?

"Allah'ın onay vermemesi derken" nasıl bir cevap almayı bekliyordun. Lütfen düz mantık cümleleri kurma biraz daha kompleks olsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir
Bu konu kapalıdır ama konuya cevap yazmaya yetkiniz var görünüyor.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...